Аналіз регуляторного впливу проєкту регуляторного акту – рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про затвердження Правил утримання домашніх, свійських та інших тварин, птиці на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області

Аналіз регуляторного впливу  підготовлено відповідно вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики проведення аналізу регуляторного впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308 ( зі змінами та доповненнями від 16.12.2015р. № 1151).

Назва регуляторного акту – «Про  затвердження Правил утримання домашніх, свійських та інших тварин, птиці на території Теплодарської міської територіальної громади  Одеського району Одеської області»

Регуляторний орган – Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області.

Розробник регуляторного акту – відділ соціально-економічного розвитку виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області»

І. Визначення проблеми

Основні вимоги до утримання тварин визначені Законами України «Про захист тварин від жорстокого поводження», «Про захист населення від інфекційних хвороб» «Про забезпечення  санітарного стану та епідеміологічного благополуччя населення»  передбачають утримання тварин в умовах, що відповідають їх біологічним та індивідуальним особливостям.

Проте, наявність вищезазначених нормативних актів не позбавило проблеми наявності ганебних факторів жорстокого поводження з тваринами та наявності безпритульних тварин. Неконтрольоване розмноження безпритульних тварин, та тварин,що не мають племінної цінності призводить до погіршення епідеміологічної ситуації та сприяє виникненню епізоотій , що  мають негативний вплив на формування іміджу громади, створює загрозу для жителів та гостей міста.

Відповідно п.2 ст.9 Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження» Правила утримання домашніх тварин встановлюються органами місцевого самоврядування.

Рішенням Теплодарської міської ради від 01.03.2012 № 206-V були затверджені «Правила утримання тварин на території м.Теплодар», які діють по теперішній час. Але за результатами періодичного відстеження результативності зазначеного регуляторного акту, яке відбулося у ІVкварталі 2022 року встановлено, що дане рішення не в повній мірі відповідає діючому законодавству щодо поводження з тваринами. А враховуючі, що з кожним роком збільшується кількість людей, які утримують на присадибних ділянках сільськогосподарських тварин та птицю, потрібно встановити норми та вимоги щодо утримання свійських тварин та птиці на території громади. Також зазначеними Правилами не регульовано механізм реєстрації домашніх тварин у зв’язку з чим, не можливо всатновити власника тварини, яка спричинила шкоду та знайти власника для загубленої тварини.

Цей регуляторний акт направлено на забезпечення дотримання вимог законодавства України та врегулювання правових відносин між органами місцевого самоврядування, мешканцями, суб’єктами господарювання, та іншими суб’єктами, що утримують тварин.

Середня кількість жителів на території Теплодарської міської ради  ради становить ьлизько 10 тис.  осіб, з них до виконкому з приводу нападів тварин (собак) у 2022 році звернулося 4 жителя, у 2023 році  6

Запровадження запропонованого регуляторного акта надасть можливість створити умови для належної життєдіяльності мешканців громади, забезпечить поліпшення санітарного та епізоотичного стану, змінить громадську думку на користь цивілізованого, гуманного та етичного ставлення до тварин, що вплине на виховання зростаючого покоління й мешканців громади та підвищення моральної відповідальності в суспільстві, сприятиме врегулюванню питань нападів безпритульних тварин (собак), посиленню контролю за дотриманням вимог нормативно-правових актів щодо утримання домашніх тварин на території Теплодарської міської територіальної громади м.Теплодар Одеського району Одеської області.

До збільшення кількості безпритульних тварин могла привести низька відповідальність мешканців, суб’єктів господарювання власників домашніх тварин.

Основні групи, на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

так

Держава

(ОМС – Теплодарська міська рада Одеського району одеської області)

так

Суб’єкти господарювання

так

у т. ч. суб’єкти малого підприємництва

так

  1. II. Цілі державного регулювання 

Забезпечення санітарного, епізоотичного благополуччя мешканців громади, виконання вимог Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження» підвищення відповідальності власників домашніх тварин за їх утримання, урегулювання питань, що виникають у зв’язку з поводженням з домашніми та безпритульними тваринами.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей: 

1.Визначення альтернативних способів 

У ході пошуку альтернативних способів досягнення визначених цілей доцільно розглянути такі можливості:

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Неприйняття запропонованого регуляторного акта

Дана альтернатива не прийнятна через те, що недотримання вимог та норм діючого законодавства щодо утримання та поводження з тваринами може призвести до не врегулювання відносини у сфері поводження, утримання домашніх тварин, на території Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області, не забезпечить безпеку мешканців населених пунктів, не визначить місце утримання та кількість тварин, що можна утримувати, не зменшить скарги від мешканців населених пунктів щодо утримання тварин

Альтернатива 2 Прийняття органом місцевого самоврядування регуляторного акта – рішення Покровської селищної ради «Про затвердження Правил утримання домашніх тварин на території Покровської селищної ради».

 

 

 

 

 

 

Є прийнятною, оскільки буде сприяти урегулюванню проблемних питань:

– виконання вимог чинного законодавства (ст. 9 Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження»);

– підвищення рівня дотримання ветеринарно-санітарних вимог власниками домашніх тварин за їх утримання;

– підвищення безпеки життя та здоров’я мешканців громади шляхом урегулювання питань нападів безпритульних тварин (собак) ;

– здійснення контролю за дотриманням жителями та суб’єктами господарювання нормативно-правових актів щодо утримання й поводження з домашніми тваринами та регулювання чисельності безпритульних тварин, викладення змісту Правил відповідно до чинного законодавства;

– дає змогу застосовувати статтю 154 КУпАП

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

 (органи місцевого самоврядування) 

Вид альтернативи

Альтернатива 1

Неприйняття запропонованого регуляторного акта, залишення ситуації без змін

 

Вигоди

Витрати

Відсутні

 

 

 

 

   Відсутність чіткого нормативно-правового акта поводження з тваринами у т.ч безпритульними призведе до збільшення скарг від жителів міста, що негативно відображається на іміджі влади.

     Витрати з міського бюджету на реалізацію заходів на відлов та стеріалізацію безпритульних тварин, згідно затвердженої Програми з благоустрою міста на 2021-2025 роки на дані заходи передбачено близько 25 тис.грн./рік.

Альтернатива 2

Ухвалення запропонованого регуляторного акта

 

 

 

 

Забезпечення:

санітарно-епізоотичного благо-получчя, створення умов для належної життєдіяльності жителів громади

– урегулювання питань  нападів безпритульних тварин /собак/;

– толерантного ставлення  до тварин;

– формування гуманного та  етичного ставлення до тварин;

– посилення виконання вимог Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження» та інших нормативно-правових актів з питань поводження з тваринами ;

– підвищення відповідаль-ності власників домашніх тварин за їх утримання.

   Часові витрати розробника, які пов’язані з  підготовкою проєкту рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про затвердження Правил утримання домашніх, свійських тварин та птиці на території Теплодарської міської  територіальної громади Одеського району Одеської області»  

Витрати з міського бюджету на реалізацію заходів на відлов та стеріалізацію безпритульних тварин, згідно затвердженої Програми з благоустрою міста на 2021-2025 роки на дані заходи передбачено близько 25 тис.грн./рік.

Оцінка впливу на сферу інтересів громади 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Неприйняття запропонованого регуляторного акта

Вигоди відсутні

Витрати відсутні

Альтернатива 2

Ухвалення запропонованого регуляторного акта

 

Посилення контролю за дотриманням вимог нормативно-правових актів щодо утримання домашніх тварин на території населених пунктів покровської селищної ради.

Урегулювання проблемних питань забезпечить:

– зменшення звернень мешканців громади шляхом зменшення звернень щодо нападу тварин;

– підвищенням рівня дотримання ветеринарно-санітарних вимог власниками домашніх тварин до їх утримання;

– підвищенням безпеки життя та здоров’я мешканців міста шляхом зменшення кількості нападів безпритульних тварин на вулицях громади (згідно з даними, відділу реєстрації місця проживання фізичних осіб станом 01.01.2023 р. кількість мешканців (населення) в Теплодарській міській територіальній громаді становить 10200 осіб.

За інформацією Біляївського управління Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області кількість облікованих (амбулаторних) домашніх тварин станом на 01.01.2023 р. становить 288 пог., з розрахунку 1 тварина в 1 сім`ї (розрахунково вважається, що 288 зареєстрованих домашніх тварин утри-муються в 288 сім’ях), що складає орієнтовно 8,5% від загальної кількості сімей громади, оскільки прогнозована середня чисельність членів сімей у громаді становить 3 (розрахунковий показник) особи.

Розрахунок (орієнтовний):

– 10200 осіб : 3 = 3400 сімей

– 3400 сімей – 288 сімей = 3112 сімей.

У разі ухвалення регуляторного акта, він вливатиме на 3112 сімей, які потенційно можуть стати власниками домашніх тварин та зареєструвати їх

Витрати мешканців на ознайомлення з  регуляторним актом

  Сплата адміністративного штрафу за  ст.154 КУпАП у разі порушень даних Правил ( від 10 до 200 н.м.д.г, 170,00 – 3400 ,00 грн.)

 Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

За даними  державного реєстратора юридичних та фізичних осіб-підприємців виконавчого комітету Теплодарсьокї міської ради Одеського району Одеської області станом на 01.01.2023 р. кількість суб’єктів господарювання складає близько 600 осіб

№ п/п

Кількість зареєстрованих суб’єктів господарювання на території Теплодарської міської ради

Мікро

(кількість, шт.)

1

Юридичні особи, всього

264

1.1

Юридичні особи ( промислові підприємства), які фактично здійснюють свою господарську діяльність на території Теплодарської міської ради)

30

2

Фізичні особи-підприємці

336

4

Всього

600

Суб’єкти господарювання не зареєстрували домашніх тварин.

З юридичних осіб відокремлюємо промислові підприємства, які реально здійснюють свою діяльність на території міської ради та можуть стати потенційними власниками домашніх тварин та їх зареєструвати – 30

Таким чином, маємо 11% від загальної чисельності юридичних осіб, які можуть стати потенційними власниками домашніх тварин та їх зареєструвати.

Фізичні особи-підприємці реєструють домашніх тварин як мешканці та є членами 3112  сімей (наведено в розрахунках альтернативи 2 вище).

Таким чином, маємо 30 юридичних осіб на яких буде впливати дія регуляторного акта (орієнтовно).

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб»єктів господарювання, що підлягають під дію регулювання, одиниць (ФОП)

 

 

 

 

 

 

30

(орієнтовна кількість

30 (орієнтовна кількість)

Питома вага групи у загальній кількості,%

 

 

 

 

 

100

 

100

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1.

Неприйняття запропонованого регуляторного акта

Вигоди відсутні

 

Витрати відсутні

Сплата адміністративного штрафу за ст..154 КУпАП у разі порушення Правил утримання тварин у м.Теплодар, затверджених рішенням Теплодарської міської ради від 01.03.2012 № 206-VI. Від 20 до 300 н.м.д.г (340-5100 грн.)

Альтернатива 2

Ухвалення запропонованого

регуляторного акта

 

 

 

 

 

 

 

 

Підвищення безпеки життя та здоров’я мешканців шляхом зменшення нападу безпритульних тварин на вулицях громади;

– забезпечення поводження з домаш-німи тваринами та їх утримання в громаді власниками.

– виховання гуманного ставлення до тварин;

– покращення санітарно-епізоотич-ного стану населених пунктів Покровської селищної ради;

– урегулювання, вирішення проблем-них питань і конфліктних ситуацій, пов’язаних з утриманням домашніх тварин, шляхом зменшення кількості нападів домашніх тварин

Часові витрати на ознайомлення з вимогами регуляторного акту. Витрати на вакцинацію та біостерелізацію

Сплата адміністративного штрафу за ст.154 КУпАП у разі порушення даних Првил від 10 до 200 н.м.д.г (170-3400 грн.)-для громадян.

від 20-300 н.м.д.г. (340,00-5100,00 грн.)

(наведені в розрахунках М-тесту)

 

  1. Вибір найбільш оптимального альтернативного

способу досягнення цілей

Правила визначають основні засади гуманного утримання й поводження з домашніми тваринами в місті та діяльність у сфері утримання й поводження з тваринами.

Здійснено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.

Оцінка ступеня досягнення визначених цілей визначається за чотирибальною системою, де:

3 бали – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті майже  повною мірою (усіх важливих аспектів проблеми не буде);

2 бали – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, але деякі важливі критичні її аспекти залишаться невирішеними);

1 бал – цілі ухвалення регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема залишається).

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

1

2

3

Альтернатива 1.

Неприйняття запропонованого регуляторного акта

1

Не забезпечує виконання чинного законодавства (ст. 9 Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження»). Не відповідає запропонованим цілям.

Альтернатива 2.

Ухвалення запропонованого регуляторного акта

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Є найбільш прийнятною, оскільки буде сприяти урегулюванню проблемних питань:

– забезпечення рівня дотримання ветеринарно-санітарних вимог власниками домашніх тварин до їх утримання;

– безпеки життя та здоров’я мешканців шляхом зменшення  нападів безпритульних тварин на вулицях громади;

         – здійснення контролю за дотриманням вимог мешканцями та суб’єктами господарювання нормативно-правових актів щодо утримання та поводження з домашніми тваринами та регулювання чисельності безпритульних тварин й викладення змісту Правил відповідно до чинного законодавства України.

      Програмою благоустрою м.Теплодар на 2021-2025 роки затверджені видатки на оплату послуг по відлову  безпритульних бродячих тварин та їх стерелізації у сумі близько 25 тис.грн/рік.

Виконання вищезазначених заходів є найбільш сприятливим для досягнення

визначеної мети.

 Оцінка впливу регуляторного акта на конкуренцію

в рамках проведення аналізу регуляторного впливу 

Категоріявпливу

Відповідь

 

1

2

А. Обмежує кількість або звужує коло постачальників.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

 

1. Надає суб’єкту господарювання виключні права на поставку товарів чи послуг

Ні

2. Запроваджує режим ліцензування, надання дозволу або вимог упого-дження підприємницької діяльності з органами влади

Ні

3. Обмежує здатність окремих категорій підприємців постачати товари чи надавати послуги (звужує коло учасників ринку)

Ні

 

4. Значно підвищує вартість входження в ринок або виходу з нього

Ні

5. Створює географічний бар’єр для постачання товарів, виконання робіт, надання послуг або інвестицій

Ні

Б. Обмежує здатність постачальників конкурувати.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

 

1. Обмежуєздатністьпідприємціввизначатиціни на товари та послуги

Ні

2. Обмежує можливість постачальників рекламувати або здійснювати маркетинг товарів чи послуг

Ні

3. Установлює стандарти якості, що надають необґрунтовану перевагу окремим постачальникам порівняно з іншими, або стандарти вищого рівня якості, ніж той, який обрали б окремі достатньо поінформовані споживачі

Ні

 

4. Суттєво збільшує витрати окремих суб’єктів підприємництва порівняно з іншими (зокрема внаслідок дискримінаційного ставлення до діючих та нових учасників ринку)

Ні

В. Зменшує мотивацію постачальників до активної конкуренції.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

1. Запроваджує режим саморегулюванняабоспільногорегулювання

Ні

2. Вимагає або заохочує публікувати інформацію про обсяги виробництва чи реалізацію, ціни та витрати підприємств

Ні

Г. Обмежує вибір та доступ споживачів до необхідної інформації.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

1. Обмежує здатність споживачів вирішувати в кого купувати товар

Ні

2. Знижує мобільність споживачів у наслідок підвищення прямих або не прямих витрат на заміну постачальника

Ні

 

3. Суттєво обмежує чи змінює інформацію, необхідну для ухвалення раціонального рішення щодо придбання чи продажу товарів

Ні

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Цілі не будуть досягнені, оскільки  буде відсутній законний нормативний акт, який  чітко визначає порядок та вимоги щодо поводження з тваринами.

 

Альтернатива 1

Неприйняття запропонованого регуляторного акта

Для органу місцевого самоврядування

Відсутні

Для громадян

Відсутні

Для субєктів господарювання

Відсутні

Для органу місцевого самоврядування

видатки на оплату послуг по відлову  безпритульних бродячих тварин та їх стерелізації та вакцинації у сумі близько 25 тис.грн/рік.

Для громадян

Витрати на реєстрацію,стерилізацію та вакцинацію домашніх тварин.

Сплата адмінстративного штрафу за ст.154 КУпАП

Для субєктів господарювання

Витрати на реєстрацію,стерилізацію та вакцинацію домашніх тварин

Сплата адміністративного штрафу за ст.154 КупАП ( розрахунки наведені в М-Тесті)

Альтернатива 2

Ухвалення запропонованого регуляторного акта

 

Для органу місцевого самоврядування

Виконання вимог Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження» та інших нормативно-правових актів з питань поводження з тваринами ;

-підвищення відповідальності власників домашніх тварин за їх утримання.

Для громадян:

Підвищення безпеки життя та здоров’я мешканців міста шляхом зменшення кількості нападів безпритульних тварин на вулицях громади.

Забезпечення

санітарно-епізоотичного благополуччя.

Для субєктів господарювання

Урегулювання:

– відносин між власниками тварин та органами, що мають повноваження у сфері поводження з тваринами;

– нормативно-правового забезпечення питання поводження з домашніми тваринами та їх утримання у місті.

Для органу місцевого самоврядування

Витрати часу на розробку та прийняття регуляторного акту.

Для громадян:

Витрати на реєстрацію,стерилізацію та вакцинацію домашніх тварин.

Сплата дмінстративного штрафу за ст.154 КУпАП (10-200 н.м.д.г 170-3400,00 грн.)

Для субєктів господарювання

Витрати на реєстрацію,стерилізацію та вакцинацію домашніх тварин.

Сплата дмінстративного штрафу за ст.154 КУпАП (розрахунки наведені в М-Тесті)

 

Прийняття даного регуляторного акта надасть можливість:

– привести у відповідність нормативно-правової бази на місцевому рівні з питань утримання домашніх тварин до вимог чинного законодавства України;

– посилити контроль та відповідальность власників домашніх тварин за їх утримання – зменшити кількості нападів безпритульних тварин (собак)

– підвищити рівень дотримання ветеринарно-санітар-них вимог власниками домашніх тварин при їх утриманні.

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

1

2

3

Альтернатива 1

Неприйняття запропонованого регуляторного акта

У разі неприйняття регуляторного акта, призводить до невиконання вимог чинного законодавства (ст. 9 Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження»);

– призведе до не врегулювання відносини у сфері поводження, утримання тварин, не забезпечить безпеку мешканців населених пунктів.

 

Немає можливості контролю,   безконтрольне розмноження   безпритульних тварин (собак).

Недостатній рівень гуманності при ставленні  до тварин  у мешканців громади

Альтернатива 2

Ухвалення

запропонованого регуляторного акту

Є   прийнятною    та   забезпечить

санітарно-епізоотичне благополуччя, створення умов для належної життєдіяльності мешканців громади.

Також забезпечить:

– виконання вимог чинного законодавства (ст. 9 Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження»);

– здійснення контролю за дотриманням мешканцями та суб’єктами господарювання нормативно-правових актів щодо утримання й поводження з домашніми тваринами та регулювання чисельності безпритульних тварин, викладення змісту Правил відповідно до чинного законодавства;

– дає змогу застосовувати статтю 154 КУпАП

У разі внесення змін до чинного законодавства, Правила можуть потребувати перегляду та внесення до них змін

Оцінка витрат суб’єктів підприємництва, мешканців громади на виконання регулювання не включає суми витрат на обов’язкове страхування відповідальності власників собак за шкоду, що може бути заподіяна третім особам, оскільки вони індивідуальні та залежать від намірів власників, їх фінансової можливості й потреби в утриманні порід собак за переліком, визначеним Постановою Кабінету Міністрів України від 09 липня 2002 року №944. 

  1. V. Механізми й заходи, що забезпечують розв’язання

визначеної проблеми 

Механізмом розв’язання вказаної вище проблеми є ухвалення нового рішення Теплодарської міської ради Одеського району одеської області «Про затвердження Правил утримання домашніх, свійських тварин та птиці на території Теплодарської міської територіальної громади  Одеського району Одеської області», що в повному обсязі забезпечить виконання законодавства з урахуванням змін щодо захисту інтересів суб’єктів господарювання та мешканців.

Є сподівання, що ухвалення цього проєкту регуляторного акта забезпечить позитивну динаміку та надасть можливість поступово досягати намічених цілей, а саме:

  • покращення санітарно-епізоотичного стану території громади;
  • гарантування безпеки мешканцям громади;
  • посилення відповідальності власників тварин щодо їх утримання.

Заходи, які мають здійснити органи влади для впровадження цього регуляторного акта:

Розробка проєкту рішення Теплодарської міської ради Одеського району одеської області «Про затвердження Правил утримання домашніх, свійських тварин та птиці на території Теплодарської міської територіальної громади  Одеського району Одеської області»  та аналізу регуляторного впливу до нього.

Оприлюднення проєкту разом з АРВ та отримання пропозицій і зауважень на офіційному сайті Теплодарської міської ради. www.trada@gov.ua

Розгляд отриманих пропозицій та зауважень від суб’єктів господарської діяльності щодо удосконалення проєкту регуляторного акта.

Підготовка експертного висновку постійної відповідальної комісії із соціальних питань, забезпечення законності та правопорядку, з питань депутатської діяльності та етики, реалізації державної регуляторної політики щодо відповідності проекту рішення вимогам статей 4, 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».    

Отримання пропозицій по удосконаленню від Державної регуляторної служби України.

Розгляд отриманих пропозицій/зауважень щодо удосконалення проєкту регуляторного акту та/або аналізу регуляторного впливу від Державної регуляторної служби України.

Прийняття рішення на пленарному засіданні сесії міської ради.

Оприлюднення рішення у встановленому законодавством порядку.

Проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.

            Інші процедури.

 

Упровадження Правил має забезпечити:

– застосування їх усіма суб’єктами господарювання та мешканцями громади;

– дотримання суб’єктами господарювання та мешканцями вимог Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження»;

– свідоме ставлення мешканців до проблеми у сфері утримання тварин у т.ч безпритульних;

– покращення санітарно-епізоотичного стану території міста;

– гуманне ставлення до тварин;

– урегулювання, вирішення проблемних питань і конфліктних ситуацій, пов’язаних з утриманням тварин у т.ч безпритульних.

  1. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги: 

На дію регуляторного акта можуть вплинути зміни, унесені  до Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження» та інших нормативно-правових актів з питань поводження з тваринами. Реалізація запроваджень регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з міського бюджету, окрім витрат, пов’язаних з оприлюдненням нового регуляторного акта.

Регуляторний акт спонукає суб’єктів господарювання та мешканців виконувати встановлені вимоги з утримання домашніх тварин на території Покровської громади, виховувати гуманне ставлення до тварин, вирішувати проблемні питання й конфліктні ситуації пов’язані з утриманням домашніх тварин. За невиконання вказаних у регуляторному акті вимог суб’єкти господарювання та мешканці несуть відповідальність згідно з Кодексом України про адміністративні правопорушення. Перешкоди  впровадженню регуляторного акта та виконанню його вимог відсутні.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Проєкт регуляторного акта є загальнообов’язковим до застосування та може бути використаним протягом необмеженого строку.

Дія даного акта є необмежена до моменту настання факторів, які можуть вплинути на суттєвий зміст цього акта або на його цілі. Доповнення та зміни до регуляторного акта будуть вноситись після внесення відповідних змін до чинного законодавства України та в разі потреби за підсумками аналізу відстеження його результативності.

  • Визначення показників результативності дії регуляторного акта 

Показники

2023 рік (орієнтовні значення)

5 років

Кількість зареєстрованих домашніх тварин на території Теплодарської міської ради, пог.

 288

1440,00

Кількість скарг, які надійшли до виконавчого комітету Теплодарської міської ради з приводу нападу тварин або неналежного їх утримання.

10

5

Кількість розглянутих адміністративних протоколів за ст.154 КУпАП

1

1

Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб»єктами господарської діяльності, пов»язаних з виконанням вимог акта(2,5х41,88х1х30),грн

3 141,00

15 705,00

Рівень поінформованості суб»єктів господарської діяльності з основних положень акта (проєкт рішення та аналіз регуляторного впливу було опубліковано на офіційному сайті Теплодарської міської ради: www.trada@gov.ua)

85%

85%

  1. IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відносно цього регуляторного акта повинно послідовно здійснюватися базове, повторне та періодичне відстеження його результативності.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено після набрання  чинності або набрання чинності більшістю його положень, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється через рік з дня набрання ним чинності або набрання чинності більшістю його положень, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом або більшістю його положень, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей регуляторний акт, не встановлено більш ранній строк.

Періодичні відстеження результативності регуляторного акта здійснюються раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта, у тому числі і в разі, коли дію регуляторного акта, прийнятого на визначений строк, було продовжено після закінчення цього визначеного строку.

Відповідні відстеження будуть проводитись шляхом аналізу статистичних даних.

З огляду на показники результативності, визначені в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу, відстеження результативності цього регуляторного акта буде здійснюватись статистичним методом.

За результатами проведення відстежень буде можливість порівняти показники результативності дії регуляторного акта. На підставі аналізу звіту про відстеження результативності даного регуляторного акта буде прийматися рішення про скасування, про необхідність залишити даний акт без змін або про його перегляд. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань, вони будуть усунені шляхом внесення відповідних змін до регуляторного акта. Відстеження результативності проводиться розробником регуляторного акта із залученням суб’єктів господарювання, їх кількості, використовуючи дані моніторингу.

 

 

Міський голова                                                                                           Олександр ЧУЙКО

 

 

Ірина НАМАЗОВА

705-34-60

 

 

                 Додаток 1

                                                                                                                                                                                    

                                                                                 до аналізу регуляторного впливу

 

 

 

ВИТРАТИ

на одного суб’єкта великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта 

В зв’язку  з відсутністю субєктів господарювання великого і середнього підприємництва, що підпадають під дію регуляторного акту, витрати (у т.ч бюджетні) на одного суб’єкта господарської діяльності не розраховувалися

  

                                                                                               Додаток 2

                                                                                               до аналізу регуляторного впливу       

  

ТЕСТ малого підприємництва (М-Тест) 

  1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання 

         Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів  малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведеного розробником у період з 15.08.2023р. по 21.08.2023р.                                                      

  

Вид консультації (публічні консультації прямі/ «круглі столи», наради, робочі зустрічі тощо/, соціальні мережі тощо), запити/ до підприємців, експертів, науковців тощо

Кількість учасників консульта-цій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

2

3

 Консультації з представниками ветеринарної лікарні

1

Визначення доцільності ухвален-ня регуляторного акта, надання пропозицій з його удосконалення, щодо реєстрації та оцінки регуля-торного впливу, підтвердження розміру витрат, суб’єктів господа-рювання на виконання вимог регулювання, оцінки вимог регу-

лювання, оцінка впливу на конкуренцію в рамках проведення аналізу регуляторного впливу

 Робоча зустріч  з  громадянами, волонтерами, зоозахисниками та суб’єктами господарської діяльностя, які можуть бути власниками домашніх тварин

 

 

20

Усього осіб

21

 

 

  1. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого

підприємництва (мікро- та малі) 

  Кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання – 30.

 Питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100% (відповідно до таблиці “Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання” додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).

  1. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва

на виконання вимог регулювання

ВИТРАТИ

на одного суб’єкта господарювання малого підприємництва, що виникають унаслідок дії регуляторного акта

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

5 років

 

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

Формула:

кількість необхідних одиниць обладнання Х вартість одиниці

 

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

Формула:

прямі витрати на процедури повірки (проведення первинного обстеження) в органі державної влади + витрати часу на процедуру обліку (на одиницю обладнання) Х вартість часу субєкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість процедур обліку за рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному субєкту малого підприємництва

 

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витративитратні матеріали)

Формула:

оцінка витрат на експлуатацію обладнання (витратні матеріали та ресурси на одиницю обладнання на рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному субєкту малого підприємництва

 

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

Формула:

оцінка вартості процедури обслуговування обладнання (на одиницю обладнання) Х  кількість процедур  технічного обслуговування на рік на одиницю обладнання Х  кількість необхідних одиниць обладнання одному субєкту малого підприємництва

 

5

Інші процедури:

 

 – витрати на вакцинацію тварини ( з розрахунку 1 СГД – 1тварина),грн..

 

– витратати на біостерелізацію тварини ( з розрахунку 1 СГД – 1тварина), 1грн.

 

 

Сплата адміністративного штрафу у разі порушення даних Правил:

–          від 20 до 300 н.м.д.г

(ст..154КУпАП)

 

20 н.мд.г – 340,00 грн.

300 н.м.д.г. – 5100,00 грн.

 Середнє значення (340+5100):2 = 2720,00 грн

                                                               

 

 

 

          

 250,00

 

 

 300,00

 

 

                      

           

  2720,00

       

 

        

 

 

 

 

 

 

               

 

 

 

1250,00

 

 

 Проводиться одноразово

 

 

 

13600,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

3270,00

14 850,00

 

7

Кількість субєктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

30

30

 

 

 

8

Сумарно, гривень

98 100,00

445 500,00

 

 

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо

виконання регулювання та звітування

 

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

Формула:

витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу субєкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм 0,5*41,88*1

Вартість 1 людино-години – мін.з/п станом на 01.01.2023 р. – 6700/160 =41,88грн.

 

20,94

104,70

 

10

Процедури організації виконання вимог регулювання

Формула:

витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для субєкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу субєкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур:

–          на подачу відповідних документів на реєстрацію тварини 1*41,88*1

41,88

209,40

 

11

Процедури офіційного звітування

Формула:

витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості субєктів, що користуються формами засобівокремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим звязком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного

рівня помилок)) Х вартість часу субєкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік:

Не потребує

 

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

Формула:

витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу субєкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік 1х41,88х1

41,88

209,40

 

13

 

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 )

 

104,70

523,50

 

14

Кількість субєктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

30

30

 

           15

Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчикразомХ кількість субєктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15)

3 141,00

15 705,000

 

               

  

  1. БЮДЖЕТНІ ВИТРАТИ

на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

     Регуляторний акт не передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу).

  1. Розрахунок сумарних витрат суб»єктів малого підприємництва (мікропідприємництва), що виникають на виконання вимог регулювання 

№ з/п

Показник

Перший рік регулювання

(стартовий), грн

5 років

1

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

98 100,00

445 500,00

 

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

3 141,00

15 705,000

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання (рядок 1+ рядок 2)

101 241,00

461 205,00

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання

суб’єктів малого підприємництва

5

Сумарні витрати на виконання запланованого

Регулювання (рядок 3 + рядок 4)

 Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання

Пом’якшувальні компенсаторні заходи не передбачаються, оскільки дія регуляторного акта направлена на попередження явища безпритульності тварин, гуманне та етичне ставлення до тварин, поліпшення епізоотичного, екологічного стану громади, виховання свідомого ставлення суб’єктів господарювання малого бізнесу до проблеми утримання домашніх тварин і поводження з безпритульними тваринами.

Витрати для суб’єктів господарювання малого підприємництва є тотожними. Регуляторний акт не містить вимоги щодо обов’язковості набуття права власності суб’єктів господарювання на тварину. Оскільки це є добровільним, витрати теж є добровільними.

 

Міський голова                                                                                           Олександр ЧУЙКО

 

 

 

Ірина НАМАЗОВА

 

705-34-60