АНАЛІЗ регуляторного впливу проекту рішення Теплодарської міської ради «Про затвердження Положення та встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Теплодарської міської ради»

АНАЛІЗ 
регуляторного впливу проекту рішення Теплодарської міської ради

«Про затвердження Положення та встановлення ставок податку на нерухоме майно,

відмінне від земельної ділянки на території Теплодарської міської ради»

 

  1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання. В 2011 році з набранням чинності Податкового Кодексу України рішенням Теплодарської міської ради від 24 листопада 2011 року № 146-VI «Про затвердження Положення «Про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» було встановлено ставки по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

В серпні 2013 на підставі Закону України від 04.07.2013 року №403-VII «Про внесення змін до Податкового Кодексу та інших законів України щодо об’єктів нерухомості» до статті 265 ПКУ внесені зміни щодо встановлення ставок податку, а оскільки згідно пп.1, п.5, ст.265 визначено, що ставки податку встановлюються за рішенням міської ради, то виникла необхідність щодо перегляду діючих ставок по податку на нерухоме майно, відмінного від земельної ділянки.

2. Визначення цілей державного регулювання. Проект регуляторного акту спрямований на виконання норм ст.10, 12 та 265 Податкового кодексу України в частині встановлення місцевих податків та зборів. Основними цілями прийняття регуляторного акту є:

–         забезпечення дотримання вимог Податкового кодексу України

–         дотримання вимог діючого законодавства щодо встановлення місцевих податків і зборів;

–         поповнення дохідної частини місцевого бюджету за рахунок надходжень від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

  1. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей, аргументи щодо переваги обраного способу. Альтернативними способами досягнення встановленої мети є:

–         залишити рішення у діючій редакції. Альтернатива є не прийнятною  оскільки встановлені діючим рішенням ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не відповідають ставкам податку згідно Податкового Кодексу України;

–         внести зміни до діючого рішення. Альтернатива може бути прийнятною, але оскільки з моменту прийняття рішення міської ради (2011р.) запровадження податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, переносилося декілька раз і зміни щодо податку вносилися не тільки в розмір ставок, але й порядок сплати та нарахування, тому внесення численних змін до діючого рішення буде нести за собою незручності для використанні в подальшій роботі;

–         прийняття рішення в новій редакції. Альтернатива є прийнятною, оскільки прийняття рішення в новій редакції дозволить визначити чіткий порядок нарахування та встановити ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, згідно діючого законодавства.

4.Опис механізму, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми та відповідні заходи. Для досягнення поставлених цілей пропонується прийняття рішення Теплодарської міської ради «Про затвердження Положення та встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінного від земельної ділянки на території Теплодарської міської ради», яким затверджується Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та встановлюються ставки податку.

З метою реалізації поставленої мети пропонується проведення наступних заходів: оприлюднення проекту регуляторного акту в міській газеті «Теплодарський вісник» та на сайті виконавчого комітету з метою отримання пропозицій та зауважень; прийняття даного регуляторного акту на сесії Теплодарської міської ради; спрямування зусиль контролюючого органу за повнотою нарахування та сплати податку.

5.Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта. Прийняття зазначеного регуляторного акта повністю забезпечує досягнення цілей, передбачених пунктом 2 цього Аналізу. Запропонований проект акту розроблено у відповідності до вимог чинного законодавства, що регламентує розмір ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Прийняття вищезазначеного рішення міської ради сприятиме уникненню колізій в законодавстві та попередженню виникнення конфліктних ситуацій між органами державної податкової служби та платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

6.Визначення очікуваних результатів прийняття акта. Планується стабільне надходження податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, до місцевого бюджету в залежності від кількості введення в експлуатацію нерухомого майна, яке підлягає оподаткуванню та зміни законодавства.

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Суб’єкти господарювання та фізичні особи

Встановлення чіткого порядку щодо справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Сплата податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Органи місцевого самоврядування

Отримання надходжень до бюджету від запровадженого податку в запланованому обсязі.

Приведення місцевої нормативно-правової бази у відповідність до вимог чинного законодавства

Прийняття цього регуляторного акту витрат не потребує

 

7.Обґрунтування запропонованого строку дії. Термін дії запропонованого регуляторного акта необмежений, за умови відсутності внесення змін до чинного законодавства. За підсумками аналізу його результативності, а також у разі потреби, до нього будуть вноситись відповідні зміни.

8.Визначення показників результативності акта. Результативність даного регуляторного акту передбачається визначати за наступними показниками:

– кількість платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

– суми надходжень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

9.Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта.

Базове відстеження результативності дії цього рішення буде здійснено до набрання ним чинності.

Повторне відстеження планується провести через рік після набуття чинності регуляторного акта. За результатами буде можливо порівняти показники базового та повторного відстежень.

Періодичне відстеження планується проводити один раз на кожні наступні три роки починаючи від дня закінчення заходів щодо повторного відстеження результативності дії цього рішення.

У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань, вони будуть усунені шляхом унесення відповідних змін до регуляторного акта.

 

 

Міський голова                                                                  Л.М.Печерський

 

 

Головний спеціаліст відділу

соціально-економічного розвитку

Трачук М.В.