№43/В-2023 Про роботу відділу соціально-економічного розвитку Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області за 2022 рік

16 березня 2023р.                                                                             №43/В-2023

 

Про роботу відділу соціально-економічного

розвитку Теплодарської міської ради Одеського

району Одеської області  за 2022 рік

         Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 52,   Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», заслухавши звіт начальника відділу соціально-економічного розвитку (Т.ЧУПРИНЕНКО) «Про роботу  відділу  соціально-економічного розвитку виконавчого  комітету Теплодарської міської ради Одеського райoну Одеської області за 2022 рік», виконавчий комітет Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області

ВИРІШИВ:     

  1. Звіт про роботу відділу соціально-економічного розвитку виконавчого  комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області за 2022 рік прийняти до відома (додається).
  2. Відділу соціально-економічного розвитку виконавчого  комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області забезпечити виконання запланованих завдань на 2023 рік.
  3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на міського голову О. ЧУЙКА.

 

 

Міський голова                                                                   Олександр ЧУЙКО

 

 

 

 

Додаток

до рішення

виконавчого комітету

Теплодарської міської ради

від «16» березня 2023р.

№43/В-2023

 

 

ЗВІТ

про роботу відділу  соціально-економічного розвитку виконавчого комітету Теплодарської міської ради  Одеського району Одеської області  за  2022рік

 

      У відділі соціально-економічного розвитку за штатним розкладом 3 особи.  Протягом  8 місяців 2022 року працювало 3 чоловіки: начальник відділу та 2 головних спеціаліста. З вересня 2022 року (в зв’язку зі звільненням одного головного спеціаліста)  до 31.12.2022 року у відділі працювало дві особи.

   Працівники відділу  постійно приймають участь в підготовці  проектів рішень, які розробляються  спеціалістами інших структурних підрозділів, займалися розробкою інших  нормативних актів місцевого значення, а головний спеціаліст відділу є однією з  трьох  відповідальних осіб     (Міський голова, начальник юридичного відділу  та головний спеціаліст відділу соціально-економічного розвитку) за впровадження державної регуляторної політики у виконавчому комітет Теплодарської міської ради,  які призначені розпорядження міського голови №95-Р від 02.04.2012 року, та безпосередньо займається супроводженням,  усіх регуляторних актів, які приймаються в органі місцевого самоврядування, та приймає участь у їх розробці, готує необхідні документи відповідно до процедури. Завдяки цьому Теплодарською міською радою Одеського району Одеської області та її виконавчим комітетом збережено єдиний підхід до підготовки проєктів регуляторних актів та їх прийняття з дотриманням процедур, визначених законодавством: розробниками готувалися проекти регуляторних актів, а головним спеціалістом відділу  аналізи регуляторного впливу, відповідно Методики проведення аналізу регуляторного впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308, які разом з повідомленнями, безпосередньо проєктами оприлюднювалися шляхом розміщення на офіційному сайті Теплодарської міської ради.

     У звітному періоді відповідно  Плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2022 рік  було розроблено та прийнято 3 регуляторні акти (рішення Теплодарської міської ради):

– рішення Теплодарської міської ради Одеської області від 28.04.2022 № 225 – VIII «Про порядок обчислення та сплати збору за місця для паркування транспортних засобів на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області»;

– рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області від 13.07.2022 № 239-VШ «Про встановлення ставок єдиного податку на території Теплодарської міської територіальної громади  Одеського району Одеської області»;

– рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області від 29.11.2022 № 286-VIII «Про затвердження Правил розміщення об’єктів некапітальної забудови, майданчиків біля закладів ресторанного господарства та рекламних конструкцій у м.Теплодар».

До  кожного з проєктів регуляторного акту  було підготовлено експертні висновки щодо відповідності його ст.4,8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», які разом з проектом, аналізом регуляторного впливу, М-Тестом направлено до Регуляторної Служби України для отримання зауважень та пропозиції щодо його удосконалення, погодження.

Проте, два регуляторні акти, які стосуються місцевих податків та зборів було прийнято на підставі Закону України від 24.03.2022 № 2142 – IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період воєнного стану».

   Також, відповідно Плану-графіку з відстеження результативності регуляторних актів на 2022 рік протягом звітного періоду було здійснено 9 відстежень результативності дії регуляторного акту: 3 базових та 6 періодичних.

   Головним спеціалістом відділу ведеться відповідний реєстр діючих регуляторних актів, з зазначенням термінів відстеження їх результативності, який постійно коригується і  оновлюється та забезпечується    висвітлення регуляторної  діяльності Теплодарської міської ради та її виконавчого комітету, у  встановлені законодавством терміни,   на офіційному сайті Теплодарської міської ради в підрозділі «Регуляторна політика».

    Всього протягом 2022 року прийнято 3 регуляторні акти, втратило чинність також 3 рішення. Здійснено 9 відстежень результативності дії регуляторних актів.

   Станом на 01.01.2023 року на обліку Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області перебувають 30 регуляторних актів.

  Начальником відділу соціально-економічного розвитку, яка є головою робочої групи  з питань дотримання законодавства про працю щодо легалізації зайнятості населення  та наповнення бюджету міста Теплодар,  спільно з членами робочої групи проводяться відпрацювання суб’єктів господарювання відносно офіційного працевлаштування найманих працівників. Всього за 2022 рік відпрацьовано 125  об’єктів та  додатково проведено роз’яснювальну роботу з 55 ФОПами.

     Відповідні акти, за результатами роботи, надано  на розгляд комісії з питань дотримання законодавства про працю.

     Також, за даними, які надходять  від Пенсійного фонду України  в Одеській області систематично протягом року відпрацьовувалися  діючі суб’єкти господарювання та припинені ФОП стосовно наявної заборгованості зі сплати ЄСВ, необхідності її сплати та наслідків несплати. Всього відпрацьовано майже 200 осіб.

     З травня 2016 року  на начальника відділу було покладено обов’язки щодо державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців

  Протягом  2022 року  послуга  державної реєстрації  юридичних осіб та ФОП надавалася через ЦНАП, а у разі відсутності особи, яка мала доступ до ЄДР – безпосередньо державним реєстратором, своєчасно, у встановлені законодавством терміни ( не надавалася послуга тільки в період з 24.02.2022  по травень 2022 року з причини відключення державних реєстрів взагалі).

        Також, в 2022 році державний реєстратор був підключений до електронного порталу online.minjust.gov.ua  для обробки онлайн заяв у сфері державної реєстрації.  Всього за 2022 рік надано майже 100 адміністративних послуг у сфері державної реєстрації бізнесу та відпрацьовано 92 онлайн заявки у сфері державної.

    Державним реєстратором постійно надаються консультації з різноманітних питань стосовно державної реєстрації  бізнесу.

   Але, слід зазначити, що згідно чинного законодавства, не всі послуги державної реєстрації є платними, а органи державної влади/місцевого самоврядування  взагалі звільняються від сплати адмінзбору. Крім того, суб’єктам господарювання надаються  відомості з ЄДР у формі Витягу ( дана інформація потрібна з метою ведення подальшої господарської діяльності), а кошти від  даної послуги взагалі зараховуються до державного бюджету.

     Тому, в даній ситуації, результат – це факт якісного та своєчасного надання адміністративної послуги, відсутність скарг і можливість жителів міста та суб’єктів господарювання отримати дану послугу саме в виконкомі Теплодарської міської ради.

   Слід зазначити, що враховуючи принцип екстериторіальності в системі державної реєстрації бізнесу,  державним реєстратором приймалися заяви від суб’єктів з місцезнаходженням як в м. Теплодар, так і  з інших населених пунктів.

   В телефонному режимі або  особисто при спілкуванні спеціалістами відділу постійно надавалися консультації  та роз’яснення з питань державної реєстрації бізнесу, працевлаштування найманих працівників, сплати податку на нерухоме майно, єдиного податку, транспортного податку, ЄСВ та інших питань.

   Спеціалістами відділу було прийнято участь в організації Ярмарку Вакансій, який проходив в м.Біляївка 23 листопада 2022 року,   та забезпечено участь ВПО,  жителів   міста та 7 підприємств міста в яких були  наявні вакансії.

    Щоденно проводився моніторинг  цін  та надавалася відповідна звітність.

   Спеціалісти відділу постійно надавали  необхідну інформацію ( щоденно, щосереди, щочетверга, щодекадно, щомісячно) шляхом заповнення Google форм, стосовно різних питань: заборгованість із заробітної плати, наявність товарів на логістичних складах, склад наглядових рад (гендерна рівність), моніторинг промислових підприємств, забезпеченість населення продовольчими товарами та санітарно-гігієнічними товарами в період воєнного стану, наявність вакансій,  моніторинг 5 сортів хліба та ін..

       З метою формування якісного регіонального інвестиційного продукту та актуалізації Інвестиційного паспорту Одеської області  відділом було підготовлено інформацію про стан розвитку громади та інвестиційні пропозиції.

  За пропозиціями депутатського корпусу, пропозиціями та участю структурних підрозділів виконавчого комітету та міської ради розроблено та винесено на розгляд сесії міської ради  Стратегію   розвитку Теплодарської міської територіальної громади  на 2022-2027.

      У виконкомі відсутній структурний підрозділ з питань захисту прав споживачів, тому для  зручності   жителів міста, спеціалістами відділу надаються консультації з питань захисту прав споживачів та вирішуються деякі питання ( в межах компетенції відділу), а у разі необхідності, надаються контакти спеціалістів Держпродспоживслужби. На офіційному веб-сайті Теплодарської міської ради започатковано підрозділ «Захист прав споживачів» в якому розміщується відповідна інформація  для відома та використання населенням.

    З метою недопущення до обігу та вживання небезпечних товарів,  інформація  підрозділів Держпродспоживслужби щодо  виявлення небезпечних та шкідливих товарів оперативно доводиться до відома споживачів шляхом розміщення на сайті міської ради та/або в соц.мережі на офіційних  сторінках.

    Протягом 2022 року були усні  звернення жителів міста з питань захисту прав  споживачів,  які було оперативно розглянуто та вирішено спеціалістами відділу та не потребували втручання спеціалістів Головного управління Держпродспоживслужби.

    Відділом, через ЦНАП, надається адміністративна послуга з надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами (готуються документи на розгляд робочої групи , після чого готується проект відповідного рішення виконавчого комітету). Враховуючи воєнний стан  за 2022  рік  звернень щодо розміщення реклами не надходило, а на діючих біг-бордах розміщувалася інформація соціального характеру.

     Протягом звітного року постійно проводилася  робота щодо аналізу  дислокації підприємств торгівлі, послуг та ресторанного господарства.

       Спеціалістами відділу постійно надається роз’яснювально – консультаційна та методична допомога суб’єктам господарювання. З метою недопущення порушень у зв’язку із змінами в законодавстві  копії законодавчих актів,  розпорядження облдержадміністрації, листи Держпродспоживслужби та ін.  оприлюднювалися на сайті  та (у разі необхідності)  надавалися під підпис безпосередньо суб’єктам господарювання.

   Головний спеціаліст відділу є секретарем адміністративної комісії, яка діє на підставі Положення про адміністративну комісію, затвердженого рішенням Теплодарської міської ради від 01.03.2012р. №205-VI та у складі, затвердженого рішенням виконавчого комітету Теплодарської міської ради від 23.01.2020 №13/В-2020.

Протягом  2022 р. відбулося шість засідань адміністративної комісії. 1 протягом І півріччя (причиною є те, що  за І півріччя до виконавчого комітету Теплодарської міської ради не надійшло жодної адміністративної справи про адміністративні правопорушення, внаслідок чого – не було засідань по їх розгляду. Проте, протягом звітного періоду за попередньо винесеними постановами  до міського бюджету надійшло       12 070,00 грн.

   П’ять засідань адміністративної комісії відбулося протягом ІІ півріччя,  на яких розглянуто 7 адміністративних справ.

 За результатами розгляду: по одній адміністративній справі винесено постанову про закриття адміністративної справи та  по трьом справам винесено постанови про накладання стягнення у вигляді штрафу.

   Три  справи про адміністративні правопорушення були повернуті органу, що їх склав, у зв’язку з тим, що їх розгляд не відноситься до компетенції адміністративної комісії виконавчого комітету Теплодарської міської ради

Всього за 2022 рік до адміністративною комісією  виконавчого комітету Теплодарської міської ради  на всього накладено штрафи в розмірі – 7 990,00 грн, добровільно сплачено 7 650,00 грн. Одну постанову було направлено до органу державної виконавчої служби для примусового стягнення згідно ч.2 ст.308 КупАП.

   В роботі відділ співпрацює з усіма структурними підрозділами міськвиконкому,  бюджетними установами,  комунальними підприємствами та підприємствами ЖКГ, а також, з Департаментом  економічної політики і стратегічного планування, департаментом ЖКГ, департаментом фінансів ОДА, Одеським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України,  Державною регуляторною службою України та її сектором  в Одеській області, Держпродспоживслужбою та у разі необхідності з іншими органами державної та виконавчої влади.

    Працівники відділу є членами багатьох  комісій та робочих груп різної направленості.

    Відділом проводиться повсякденна поточна  робота, що відноситься до його компетенції, своєчасно надаються відповідні інформація та щомісячні і щоквартальні звіти до структурних підрозділів Одеської ОДА та РДА.

   Відділ постійно приймає активну участь у організації, підготовці та проведені всіх  загальноміських заходів.

 

 

 

 

 

Керуючий справами                                                 Тетяна БИКОНОВА