№339-VIII Про затвердження Положення про адміністративну комісію виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області у новій редакції

У К Р А Ї Н А 

ТЕПЛОДАРСЬКА МІСЬКА РАДА ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ

ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ 

Р І Ш Е Н Н Я

 

 

28 квітня 2023р.                                                                                   №339-VIII

Про затвердження Положення про адміністративну комісію

виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району

Одеської області у новій редакції

Відповідно до  ст. 26, п.4 ст.54, ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,  ст. 215, ст.218 Кодексу України про адміністративні правопорушення» Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області

ВИРІШИЛА: 

  1. Затвердити Положення про адміністративну  комісію   виконавчого комітету Теплодарської міської ради ради Одеського району Одеської області (додаток 1).
  2. Затвердити зразок штампу адміністративної комісії виконавчого комітету Теплодарської міської ради (додаток 2).
  3. Вважати таким, що втратило чинність рішення Теплодарської міської ради Одеської області від 01.03.2012 № 205 – VI «Про затвердження Положення про адміністративну комісію виконавчого комітету Теплодарської міської ради»
  4. 4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань депутатської діяльності, етики, законності, антикорупційної політики, конфлікту інтересів, правопорядку, соціального захисту населення та у справах дітей.

 

 

 

Міський голова                                                                   Олександр ЧУЙКО

 

 

 

 

Додаток 1

до рішення

Теплодарської міської ради

від «28» квітня 2023 року

№339-VIII

 

 

Положення

про адміністративну комісію виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області

 

  1. Загальні положення 

1.1. Адміністративна комісія при виконавчому комітеті Теплодарської міської ради Одеського району одеської області (далі – адміністративна комісія) є колегіальним органом, який створюється для розгляду і вирішення справ про адміністративні правопорушення, віднесених Кодексом україни про адміністративні правопорушення до її відання.

1.2. Адміністративна комісія у соїй діяльності курується Конституцією України, Кодексом україни про адміністративні правопорушення, ст.38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законами України «Про доступ до публічної інформації», «Про засоби запобігання і протидії з корупцією», «Про захист персональних даних»,  іншими нормативно-правовими актами, а також цим Положенням.

1.3. Діяльність адміністративної комісії ґрунтується на принципах законності, охорони інтересів особи та держави, гласності, публічності, самостійності і незалежності у прийнятті рішень, рівності учасників адміністративного процесу перед законом.

1.4. Адміністративна комісія забезпечує своєчасне, всебічне, повне й об’єктивне з’ясування обставин кожної справи, вирішення її відповідно до вимог законодавства України, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, підвищення правової культури громадян, зміцнення законності.

  1. Завдання адміністративної комісії, порядок її утворення і діяльності: 

2.1. Завданням адміністративної комісії є розгляд справ про адміністративні правопорушення, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання законів України, чесного ставлення до державного і громадського обов’язку, поваги до прав, честі й гідності громадян, а також запобігання вчиненню нових правопорушень, як самими правопорушниками, так і іншими особами.

2.2. Адміністративна комісія утворюється рішенням виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області, у своїй діяльності відповідальна перед ним та йому підзвітна. Виконавчий комітет може може проводити зміни у її складі.

Адміністративна комісія забезпечує своєчасне, всебічне, повне і об’єктивне з’ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законодавством, виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяли вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

2.3. Адмінкомісія в своїй діяльності спирається на широкий актив громадськості та в усіх питаннях, віднесених до її компетенції, взаємодіє з постійними комісіями міської ради та комісіями утворюваними при виконавчому комітеті Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області.

2.4. Адмінкомісія організовує облік розглянутих справ про адміністративні правопорушення, узагальнює практику розгляду цих справ у межах міста.

Адмінкомісія, встановивши при розгляді конкретних справ або в результаті узагальнення практики їх розгляду причини та умови, що сприяли вчиненню адміністративних правопорушень вносить у відповідний державний орган, громадську організацію або службовій особі пропозиції про вжиття заходів щодо усунення цих причин та умов.

2.5. Не пізніш як у місячний строк по пропозиції має бути вжито необхідних заходів і про результати повідомлено адміністративну комісію.

2.6. Діловодство в справах, що розглядаються адміністративна комісією, ведеться відповідно до вимог Кодексу України про адміністративні правопорушення, інших законодавчих актів про адміністративні правопорушення та цього Положення.

2.7. Технічне обслуговування та матеріально-технічне забезпечення адміністративної комісії покладається на виконавчий комітет Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області.

2.8. Адміністративна комісія користується особовим штампом встановленого зразка та печаткою виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області. 

  1. Склад адміністративної комісії 

3.1 Адміністративна комісія утворюється  в складі голови (першого заступника міського голови), заступника голови, секретаря та членів комісії. Число членів комісії встановлюється залежно від обсягу роботи комісії органом, який утворює комісію.

До складу адмінкомісії входять депутати міської ради, представники громадських організацій, органів виконавчої влади, установ і організацій незалежно від форм власності.

До складу адмінкомісії не можуть входити представники державних органів, службові особи, які мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення, а також працівники прокуратури, суду і адвокатури.

3.2. Голова адміністративної комісії, а під час його відсутності заступник голови:

– керує роботою комісії, несе відповідальність за виконання покладених на комісію завдань;

– головує на засіданнях комісії;

– забезпечує регулярне проведення засідань комісії, визначає коло питань, що підлягають розгляду на черговому засіданні;

– вживає заходів щодо підвищення рівня правової культури і правової підготовки членів адміністративної комісії;

– підписує протокол і постанову комісії по справі про адмін. правопорушення.

3.3 Секретар адміністративної комісії:

– заводить по кожному протоколу про адміністративне правопорушення справу, реєструє її та веде журнал обліку;

– здійснює підготовку до розгляду справ про адміністративне правопорушення, надсилає повідомлення про час та місце проведення адмінкомісії особам, на яких складено протокол, веде їх реєстрацію;

– вирішує організаційні питання проведення засідань комісії, веде прийом громадян (щоденно) по роз’ясненню здійснених правопорушень за статтями адміністративного кодексу України;

– веде по справах, що розглядаються комісією, протоколи засідань комісії;

– разом з головою комісії підписує протокол і постанову комісії по справі про адміністративні правопорушення;

– звертає до виконання постанови про накладання адміністративного стягнення і контролює їх виконання;

– звертається до управління юстиції для примусового стягнення штрафу;

– веде діловодство комісії, облік розглянутих справ про адміністративні правопорушення, забезпечує схоронність цих справ, відповідальна за наявність бланків постанов, повідомлень;

– у разі відсутності секретаря адміністративної комісії (відпустка, відрядження, хвороба) комісія приймає рішення про покладання виконанню обов’язків секретаря на одного з членів комісії;

  1. Порядок розгляду справ про адміністративні правопорушення 

4.1. Адміністративна комісія розглядає справи про адміністративні правопорушення, зазначені в частині 1 статті 218 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

4.2. Справа, що заводиться адміністративною комісією, повинна містити протокол про адміністративне правопорушення, протокол засідання і постанову комісії, дані про сповіщення комісії, вручення або надіслання постанови особі щодо якої її винесено, відмітки про звернення до виконання постанови, хід і результати її виконання та інші документи у цій справі.

4.3. Підставою для розгляду адміністративною комісією справи є протокол про адміністративне порушення, складений у встановленому порядку уповноваженою на те службовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності відповідно до статті 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

4.4. Адміністративна комісія розглядає справи на засіданнях, які проводяться 1-2 рази на місяць, або за потребою. Засідання комісії є правомочним при наявності не менш як половини загального складу комісії.

4.5.Справи про адміністративні правопорушення розглядаються адміністративною комісією відносно порушника, який проживаєна території Теплодарської міської територіальної громади.

4.6. Адміністративна комісія розглядає справи в п’ятнадцятиденний строк з дня одержання протоколу про адміністративне правопорушення та інших матеріалів справи.

4.7. Справи розглядаються відкрито. З метою підвищення виховної і запобіжної ролі провадження в справах про адміністративні правопорушення, такі справи можуть розглядатися на виїзних засіданнях комісії.

4.8. Справа розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

4.9. При розгляді справи комісія вирішує такі питання:

  • Чи належить до компетенції адміністративної комісії розгляд даної справи.
  • Чи правильно складено протокол та інші матеріали справи.
  • Чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду.
  • Чи витребувано необхідні додаткові матеріали.
  • Чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого їх законних представників і адвоката.

4.10 Розгляд справи розпочинається з оголошення складу адміністративної комісії, яка розглядає дану справу.

Головуючий на засіданні адміністративної комісії оголошує, яка справа підлягає розгляду, хто притягається до адміністративної відповідальності, роз’яснює особам, які беруть участь у розгляді справи, відповідно до статей 268-274 Кодексу України про адміністративні правопорушення, їх права і обов’язки. Після цього оголошується протокол про адміністративне правопорушення.

На засіданні заслуховуються особи, які беруть участь у розгляді справи, досліджуються докази і вирішуються клопотання.

4.11. Адміністративна комісія при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов’язана з’ясувати:

– чи було вчинено адміністративне правопорушення;

– чи винна дана особа в його вчиненні;

– чи підлягає вона адміністративній відповідальності;

– чи є обставини, що пом’якшують або обтяжують відповідальність;

– інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

4.12. При розгляді кожної справи про адміністративне правопорушення секретарем адміністративної комісії ведеться протокол, в якому зазначається:

– дата і місце засідання;

– найменування і склад комісії;

– зміст справи, що розглядається;

– відомості про явку осіб, які беруть участь у справі;

– пояснення осіб, які беруть участь у розгляді справи, їх клопотання і результати їх розгляду;

– документи і речові докази, досліджені при розгляді справи;

– відомості про оголошення прийнятої постанови і роз’яснення порядку та строків її оскарження.

Протокол засідання адміністративної комісії підписується головуючим на засіданні і секретарем.

  1. Особливості організації та проведення засідань адміністративної комісії в період карантину, в умовах надзвичайних ситуацій або надзвичайного стану та в умовах запровадження правового режиму воєнного стану. 

5.1. В умовах запровадження надзвичайної ситуації або надзвичайного стану, спричинених спалахами епідемій та пандемій, що створюють загрозу життю і здоров’ю значних верств населення та ввдення такого стану відповідно законодавства по всій території України або окремих територіях, засідання адміністративної комісії проводиться за умов наявності індивідуальних засобів захисту – респіраторів або захісних масок ( у тому числі виготовлених самостійно), дезінфекції і дотриманням безпечної відстані, а також може проводитися в режимі відео або аудіо конференції (дистанційне засідання).

5.2. В умовах запровадження правового режиму воєнного стану по всій території України або окремих її місцевостях, засідання адміністративної комісії може проводитися в режимі відео або аудіо конференції (дистанційне засідання).

5.3 Рішення про дистанційне засідання приймає голова комісії, або у разі відсутності, його заступник. Таке рішення доводиться до відома всіх членів комісії і осіб, які будуть приймати участь у засіданні комісії.

5.4.Організаційне забезпечення дистанційних засідань покладається на секретаря комісії.

5.5. Під час проведення дистанційного засідання може здійснюватися його аудіо- або відеозапис.

  1. Постанова адміністративної комісії 

6.1. По справі про адміністративне правопорушення адміністративна комісія виносить одну з таких постанов:

– про накладення адміністративного стягнення;

– про закриття справи.

6.2. За вчинення правопорушень адміністративна комісія може застосувати такі адміністративні стягнення:

– попередження;

– штраф;

– конфіскація речі, яка є знаряддям скоєння або безпосереднім об’єктом правопорушення.

При вирішенні питання про накладення адміністративного стягнення адміністративна комісія накладає його в межах установлених відповідною статтею Кодексу України про адміністративні правопорушення та іншими актами, які передбачають відповідальність за адміністративні правопорушення. При накладенні стягнення адміністративна комісія враховує характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом’якшують або обтяжують відповідальність.

Якщо одночасно розглядаються дві або більше справ про вчинення однією особою кількох порушень, адміністративна комісія накладає стягнення в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.

До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.

Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніше як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні – два місяці з дня його виявлення.   

6.3. Постанова про закриття справи виноситься при оголошенні усного зауваження, а також при наявності обставин, що виключають провадження в справі про адміністративне правопорушення, зазначених у статті 247 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

6.4. Постанова комісії повинна містити:

– найменування адміністративної комісії, яка винесла постанову;

– дату розгляду справи;

– відомості про особу щодо якої розглядається справа;

– викладення обставин, встановлених при розгляді справи;

– зазначення нормативного акту, який передбачає відповідальність за дане адміністративне правопорушення;

– прийняте по справі рішення.

Постанова адміністративної комісії приймається простою більшістю голосів членів комісії, присутніх на засіданні.

Постанова підписується головуючим на засіданні і відповідальним секретарем адмінкомісії.

6.5. Постанова оголошується негайно після закінчення розгляду справи. Копія постанови протягом трьох днів вручається або висилається особі щодо якої її винесено.

Копія постанови в той же строк вручається або висилається потерпілому.

Копія постанови вручається під підпис. В разі, якщо копія постанови висилається, про це робиться відповідна відмітка у справі.

  1. Оскарження постанов адміністративної комісії 

7.1. Постанова адміністративної комісії може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою щодо якої її винесено, а також потерпілим у виконавчому комітеті при якому перебуває комісія, або в міський суд. У разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк адміністративною комісією за заявою особи щодо якої винесено постанову, може бути поновлено.

Постанову адміністративної комісії може бути опротестовано прокурором.

7.2. У разі надходження скарги або протесту на постанову, адміністративна комісія протягом трьох діб надсилає скаргу разом зі справою в орган, де оскаржується постанова.

7.3. Подання у встановлений строк скарги на постанову за винятком постанови про накладення адміністративного стягнення у вигляді попередження, а також принесення прокурором протесту зупиняє виконання постанови до розгляду скарги або протесту.

  1. Виконання постанов адміністративної комісії 

8.1. Постанова адміністративної комісії про накладення адміністративного стягнення є обов’язковою для виконання державними і громадськими органами, підприємствами, установами, організаціями, службовими особами і громадянами.

8.2 Постанова про накладання адміністративного стягнення підлягає виконанню з моменту її винесення, якщо інше не встановлене Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України.

8.3 Постанова адміністративної комісії про накладання адміністративного стягнення у вигляді штрафу є обов’язковою для виконання особами, які притягнуті до адміністративної відповідальності.

Штраф має бути сплачений порушником не пізніше як через п’ятнадцять днів з ня вручення йому постанови про накладання штрафу, а в разі оскарження такої постанови – не пізніше, як через п’ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

8.4. Постанова адміністративної комісії про накладання адміністративного стягнення у вигляді попередження виконується шляхом оголошення постанови порушнику, якщо постанова адміністративного стягнення  у вигляді попередження виноситься під час відсутності порушника, йому вручається копія постанови в порядку і строки, передбачені ст. 285 КУпАП.

8.5. Контроль за правильним і своєчасним виконанням постанови про накладання адміністративного стягнення здійснюється секретарем комісії.

8.6. У разі несплати штрафу правопорушником у строк, встановлений ч.1 с.307 КУпАП, постанова про накладання штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання правопорушника.

8.7. На підставі документа, що свідчить про виконання постанови, відповідальний секретар адміністративної комісії робить на постанові відповідну позначку.

 

                                                                                                

 

 

 

Додаток  2                             

до рішення

Теплодарської міської ради

від «28» квітня 2023 року

№ 339-VIII

 

                               Зразок  штампу адміністративної комісії

                 

 

 

 

200мм

Україна

Одеський район Одеська область

м. Теплодар

вул. Піонерна, 7

                                    Адміністративна комісія

                                      виконавчого комітету

                                   Теплодарської міської ради

                            Одеського району Одеської області

 

 

                                                  600 мм