Регуляторного впливу до проекту регуляторного акту – рішення Теплодарської міської ради «Про встановлення ставок єдиного податку на території м.Теплодар на 2020 рік»

АНАЛІЗ

Регуляторного впливу до проекту регуляторного акту – рішення Теплодарської міської ради «Про встановлення ставок єдиного податку на території м.Теплодар на 2020 рік»

 

І. Визначення проблеми, яку передбачається розв»язати шляхом регулювання.

 

         Згідно зі с.10 та п.12.3 ст.12 Податкового кодексу України законодавчо закріплено право органів місцевого самоврядування встановлювати місцеві податки та збори в межах своїх повноважень,а саме:    органи місцевого самоврядування щорічно до початку наступного бюджетного періоду приймають рішення про встановлення місцевих податків, зборів та пільг щодо їх сплати.

         Відповідно до п.12.3.5. ст.12 ПКУ якщо міська рада не  прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків та зборів, що є обов»язковим, такі податки справляються із застосуванням їх мінімальних ставок.

         Місцеві податки та збори,у тому числі єдиний податок, зараховуються в повному обсязі до місцевого бюджету та є бюджето-формуючим джерелом, забезпечують збалансованість дохідної частини бюджету та задоволення нагальних потреб міської громади. Враховуючи положення Податкового кодексу України та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виникає необхідність встановлення на території Теплодарської міської ради єдиного податку на 2020 рік.

         Прийняття цього регуляторного акту надасть можливість здійснення контролю за додержанням правил розрахунку та сплати єдиного податку, поповнити місцевий бюджет, що у свою чергу надасть можливість спрямувати отримані кошти від сплати єдиного податку на вирішення соціальних проблем територіальної громади та покращення інфраструктури міста.

         За даними Чорноморського управління ГУДФС В Одеській області платники єдиного податку сплачують до місцевого бюджету близько 6 млн. грн. щорічно, з них фізичними-особами підприємцями сплачується  близько 5 млн. грн.

Основні групи (підгрупи) на яких проблема справляє вплив

Групи (підгрупи)

 

так

 

ні

 

Громадяни

V

 

Держава

V

 

СГД (фізичні особи – підприємці) у т.ч. суб»єкти малого підприємництва

V

 

 

 

З метою безумовного виконання вимог Податкового кодексу України та недопущення суперечливих ситуацій, а також з метою вирішення проблем щодо врегулювання питань справляння місцевих податків та зборів в межах Теплодарської міської ради і пропонується прийняття рішення міської ради «Про встановлення ставок єдиного податку на території м.Теплодар 2020 рік»»

 

ІІ. Цілі державного регулювання

 

В першу чергу ціллю державного регулювання є дотримання норм Податкового кодексу України, а також забезпечення повноважень Теплодарської міської ради шляхом створення джерел наповнення міського бюджету та виконання соціальних програм за рахунок введення місцевого податку.

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

  1. Визначення альтернативних способів

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Не прийняття регуляторного акту (залишити існуючу ситуацію без змін)

Суб»єкти господарської діяльності залишаться без нормативного акту. Відповідно до податкового законодавства податок може справлятися за мінімальними ставками.

Відповідно до даних наданих Чорноморським управлінням ГУ ДФС в Одеській області за 2018 рік в місті налічується 536 платників єдиного податку, з них фізичні особи підприємці – 476 осіб (дані розподілу кількості платників по  групам в Чорноморському управлінні ГУДФС в Одеській області відсутні). Від сплати єдиного податку до місцевого бюджету за 2018 рік надійшло 5986879,97 грн., з них від ФОП – 4925565,83 грн. Відповідно до листа Міністерства фінансів України від 03.08.2018 р. №05110-14-21/20720 прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 01.01.2020 року становитиме 2027,00 грн., а мінімальна з/п – 4407,00 грн. Порівняно з  даними 2018 року (1762,00грн)  прожитковий мінімум зросте на 265 грн (15%), а мінімальна з/п (3723,00 грн) на 684 грн (18%). Враховуючи дані розрахунки можна прогнозувати, що надходження до міського бюджету від сплати єдиного податку ФОП  у 2020 році збільшаться в середньому на 17 % (1017769,59грн) та становитимуть близько 7 млн.грн з них від ФОП – близько 6 млн.,які місцевий бюджет може недоотримати у разі не прийняття регуляторного акту

Прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України з діючими у 2020 році ставками для платників єдиного податку І та ІІ груп в розмірі:

І група – 10% від прожиткового мінімуму доходів громадян працездатного віку станом на 01.01.2020р

ІІ група – 20 % від мінімальної з/п встановленої на 01.01.2020року.

Забезпечення додержання цілей регулювання, але існує загроза погіршення умов для розвитку мікробізнесу у зв»язку з податковим навантаженням, що може  привести до їх закриття, наслідок – зменшення надходжень до міського бюджету.

Максимальна ставка податку для платників І групи 10% – 192,10 грн. на 2019 рік

та 202,70 грн. на 2020 рік (від розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб,

установленого законом на 01.01.2019 – 1 921,0 грн., прогнозовано на 2020 рік – 2 027,00 грн.),

ІІ групи 20% – 834,60 грн. на 2019 та 881,40 грн. на 2020 (від розміру мінімальної заробітної

плати, установленої законом на 01.01.2019 – 4 173,0 грн., прогнозно на 2020 – 4 407,0 грн.).

Прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України з діючими у 2020 році ставками для платників єдиного податку І групи (10% – від прожиткового мінімуму доходів громадян) та  використовуючи диференційований підхід за видами економічної діяльності  для платників єдиного податку ІІ групи ( від 8% до 20%)

Забезпечення додержання цілей регулювання, сталі надходження до міського бюджету без погіршення умов для розвитку та функціонування мікробізнесу. Належне фінансування програм соціально-економічного розвитку.

 

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей.

Опис вигод та витрат за кожною альтернативою для сфер інтересів держави, громадян та суб»єктів господарської діяльності

 

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Не прийняття регуляторного акту(залишення існуючої ситуації без змін)

Відсутні

По закінченню 2019 року діючі на території Теплодарської міської ради ставки єдиного податку не поширюються на подальші періоди. Суб»єкти господарської діяльності залишаться без нормативного акту. Єдиний податок може справлятися виходячи з норм Податкового кодексу Ураїни із застосуванням мінімальних ставок, що суттєво погіршить надходження до місцевого бюджету у 2020 році.

Прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України з діючими у 2020 році ставками для платників єдиного податку І та ІІ груп в розмірі:

І група – 10% від прожиткового мінімуму доходів громадян працездатного віку станом на 01.01.2020р

ІІ група – 20 % від мінімальної з/п встановленої на 01.01.2020року.

Забезпечення додержання цілей регулювання, але існує загроза погіршення умов для розвитку мікробізнесу у зв»язку з податковим навантаженням, що може  привести до їх закриття.

Зменшення надходжень до міського бюджету у зв»язку з закриттям малих підприємств.

Прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України з діючими у 2020 році ставками для платників єдиного податку І групи (10% – від прожиткового мінімуму доходів громадян) та  використовуючи диференційований підхід за видами економічної діяльності  для платників єдиного податку ІІ групи (від 8% до 20%)

Забезпечення додержання цілей регулювання, сталі надходження до міського бюджету без погіршення умов для розвитку та функціонування мікробізнесу. Належне фінансування програм соціально-економічного розвитку.

Адміністративні витрати

 

 

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громади

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Не прийняття регуляторного акту(залишення існуючої ситуації без змін)

Можливе незначне зменшення споживчих цін

Відсутні

Прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України з діючими у 2020 році ставками для платників єдиного податку І та ІІ груп в розмірі:

І група – 10% від прожиткового мінімуму доходів громадян працездатного віку станом на 01.01.2020р

ІІ група – 20 % від мінімальної з/п встановленої на 01.01.2020року.

Виконання міських програм соціально-економічного розвитку, але існує загроза недофінансування деяких заходів у зв»язку з недотриманням коштів.

відсутні

Прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України з діючими у 2020 році ставками для платників єдиного податку І групи (10% – від прожиткового мінімуму доходів громадян) та  використовуючи диференційований підхід за видами економічної діяльності  для платників єдиного податку ІІ групи (від 8% до20%)

Забезпечення додержання цілей регулювання, сталі надходження до міського бюджету. Належне фінансування програм соціально-економічного розвитку.

Відсутні

 

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб»єктів господарської діяльності.

 

 

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб»єктів господарювання, що підлягають під дію регулювання, одиниць (ФОП)

 

 

 

 

 

 

 

500

(прогнозна кількість у 2020 році)

 

500

(прогнозна кількість у 2020 році)

Питома вага групи у загальній кількості,%

 

 

 

 

 

100

 

100

 

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Не прийняття регуляторного акту(залишення існуючої ситуації без змін)

Суб»єкти господарської діяльності – платники єдиного податку можуть сплачувати у 2020 році податок за мінімальними ставками

Суб»єкти господарської діяльності, платники єдиного податку залишаться без нормативного документу. Витрати на сплату податку зменшаться, але при цьому конкурентоспроможність не зміниться.

Прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України з діючими у 2020 році ставками для платників єдиного податку І та ІІ груп в розмірі:

І група – 10% від прожиткового мінімуму доходів громадян працездатного віку станом на 01.01.2020р

ІІ група – 20 % від мінімальної з/п встановленої на 01.01.2020року.

Відсутні

Суб»єкти господарської діяльності, платники єдиного податку ІІ групи сплачуватимуть податок за максимальними ставками, що може привести до податкового навантаження та в подальшому до їх закриття.

І група – 202,70 грн/міс;

ІІ група – 881,40 грн/міс.

Прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України з діючими у 2020 році ставками для платників єдиного податку І  групи (10%) та використовуючи диференційований підхід за видами економічної діяльності для ІІ групи ( від 8% до 20% від мін з/п встановленої на 01.01.2020 року.)

Дана альтернатива надасть можливість розподілу податкового навантаження між  суб»єктами господарської діяльності, які є платниками єдиного податку ІІ групи за видами їх економічної діяльності.

Оплата податку. Прогнозно:

І група – 202,70 грн./міс.

 СГД, що є платниками єдиного податку ІІ групи сплачуватимуть його відповідно ставок затверджених за видами економічної діяльності.:

від 8% -352,56 грн/ міс.

до 20% – 881,40 грн/міс.

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат,грн..

Альтернатива 1. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва  згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці “Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта”)

                            –

Альтернатива 2. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці “Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта”)

                          –

Альтернатива 3. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва  згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці “Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта”)

 

  1. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

Здійснити вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.

Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:

4 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

3 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже  повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

1 – цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

Рейтинг результативності досягнення цілей під час вирішення проблеми

Бал результативности за 4 бальною системою

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива1

1

Дана альтернатива є неприйнятою у зв»язку з тим, що не буде досягнуто цілей правового регулювання.

Альтернатива2

2

Прийняття ставок на рівні максимально граничних розмірів для ІІ групи платників єдиного податку надасть можливість планово збільшити надходження до міського бюджету, але фактично може привести до того, що значна частина СГД, що є платниками податку ІІ групи, не зможе сплачувати єдиний податок та вести свою економічну діяльність, що приведе до збільшення заборгованості та закриття бізнесу. Внаслідок чого суттєво погіршаться надходження до міського бюджету.

Альтернатива3

3

Встановлені цілі будуть досягнуті майже повною мірою шляхом прийняття данного регуляторного атку, який встановитиме ставки єдиного податку на території Теплодарської міської ради використовуючи диференцьйований підхід для встановлення ставок податку для ІІ групи платників за видами економічної діяльності. Дана ситуація надасть можливість суб»єктвм господарювання порівняти ставки податку з іншими адміністраціями ( які затвердили ставки єдиного податку для платників ІІ групи за максимальними розмірами – 20% незалежно від видів економічної діяльносі) та вирішити питання початку бізнесу на території Теплодарської міської ради.

 

Таким чином прийняття даного регуляторного акту не потребує значних фінансових витрат з місцевого бюджету. Головним результатом прийняття цього рішення є встаовлення ставок єдиного податку на території м.теплодар та відповідність його чинному законодавству.

 

  1. Аргументи переваг обраної альтернативи

Обраний спосіб досягнення цілей є найбільш оптимальним та доцільним оскільки чинним законодавством визначено, що саме органи місцевого самоврядування встановлюють розмір ставок єдиного податку. Прийняття даного рішення Теплодарської міської ради «Про встановлення ставок єдиного податку на території м.Теплодар 2020 рік»» дасть можливість вирішити визначені проблеми при дотриманні норм податкового законодавства. Прийняття даного регуляторного акту використовуючи Альтернативу № 3 надасть можливість поповнити міський бюджет та вирішити соціально-економічні питання, що, в свою чергу, не буде чинити загрозу для розвитку мікробізнесу, а створювати умови для його розпочаткування на території Теплодарської міської ради.

 

  1. VI. Механізм та заходи, які забезпечать розв”язання визначеної проблеми

років.

Задля забезпечення виконання вимог чинного законодавства України,

відповідно до Регламенту виконавчого комітету Криворізької міської ради документи з регуляторної діяльності підлягають оприлюдненню на офіційному веб-сайті Теплодарської міської ради міської ради та її виконавчого комітету підрозділ «Регуляторна політика» www.trada.gov.ua, у засобах масової інформації з метою отримання зауважень і пропозицій у термін, визначений Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

З метою забезпечення інформованості громади та суб’єктів господарювання ухвалене рішення міської ради буде оприлюднено на офіційному веб-сайті Теплодарської міської ради та її виконавчого комітету, підрозділ «Регуляторна політика» та розділі «рішення» www.trada.gov.ua у встановлений законодавством термін.

Таким чином, упровадження регуляторного акта забезпечить дотримання норм чинного податкового законодавства як органами державної податкової служби, органами місцевого самоврядування, так і суб’єктами господарювання

 

VII. Оцінка ризику впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акту.

 Найбільший вплив зовнішніх факторів на виконання регуляторного акту можливий при виникнення змін у податковому законодавстві. Крім того, на дію регуляторного акту негативно можуть вплинути економічна криза в країні та значні темпи інфляції, має значний вплив на рівень платоспроможності населення та призводить до закриття підприємств у зв»язку з банкрутством.

         При необхідності, у зв»язку зі значеними чинниками до регуляторного акту будуть внесені необхідні зміни.

VIII.Оцінка виконання вимог регуляторного акту залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи місцевого самоврядування, суб»єкти господарювання, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги.

 

         Реалізація запропонованого регуляторного акту не потребує значних матеріальних та фінансових витрат органів місцевого самоврядування з бюджету міста. Адміністрування плати єдиного податку проводиться Чорноморським управлінням ГУДФС в Одеській області. Додаткові витрати з боку Держави також не передбачено.

         Витрати суб»єктів господарської діяльності малого бізнесу на реалізацію вимог даного регуляторного акту приведені в додатку 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (М-Тест)

 

ІХ. Обгрунтування запропонованого строку дії регуляторного акту.

Згідно вимог чинного законодавства строк дії даного рішення обмежений з 01.01.2020року по 31.12.2020 року.

 

Х. Визначення показників результативності дії регуляторного акта.

 

Виходячи з цілей державного регулювання, визначених у другому розділі аналізу, для відстеження результативності даного регуляторного акту визначено такі прогнозні показники:

-кількість платників єдиного податку всього;

-кількість платників, які є фізичними особами-підприємцями

-сума надходжень від сплати єдиного податку до міського бюджету всього;

-сума надходжень від фізичних осіб-підприємців;

– розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта;

– рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта.

 

ХІ. Визначення заходів за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта.

 

Базове відстеження результативності регуляторного акту буде здійснено до дати набрання чинності цього регуляторного акту.

Повторне відстеження  – за три місяці до дня закінчення терміну дії рішення, але не пізніше дня закінчення визначеного строку.

 

З огляду на показники результативності, визначених в попередньому розділі аналізу, результативні відстеження будуть проводитися  за допомогою статистичного методу.

Аналіз регуляторного акта розроблений у відповідності до стст. 4, 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з урахуванням вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року No308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта»,зі змінами.

 

Додаток

 до аналізу регуляторного впливу

 

ТЕСТ 
малого підприємництва (МТест)

  1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником  28.03.2019 р.

 

Порядковий номер

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

 

Основні результати консультацій (опис)

1

Круглий стіл

Від 28.03.2019р.

 

 

20 (з них 10 – фізичні особи-підприємці, які є платниками єдиного податку)

 

 

Доведено до відома СПД основні аспекти проекту регуляторного акта, надані роз’яснення щодо ставок, які пропонується затвердити.  

 

  1. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

Прогнозна кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 500 одиниць (ФОП, які є платниками єдиного податку )представники мікоробізнесу., (2017р. – 453 особи, 2018р. -476 осіб)

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100% (відповідно до таблиці “Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання” додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).

 

 

 

 

  1. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

 

 

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

Формула:

кількість необхідних одиниць обладнання Х вартість одиниці

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

Формула:

прямі витрати на процедури повірки (проведення первинного обстеження) в органі державної влади + витрати часу на процедуру обліку (на одиницю обладнання) Х вартість часу субєкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість процедур обліку за рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному субєкту малого підприємництва

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витративитратні матеріали)

Формула:

оцінка витрат на експлуатацію обладнання (витратні матеріали та ресурси на одиницю обладнання на рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному субєкту малого підприємництва

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

Формула:

оцінка вартості процедури обслуговування обладнання (на одиницю обладнання) Х  кількість процедур  технічного обслуговування на рік на одиницю обладнання Х  кількість необхідних одиниць обладнання одному субєкту малого підприємництва

5

Інші процедури (прогнозна річна сплата  єдиного податку)                                                               

Надходження від сплати єдиного податку ФОП за 2018 р. – 4925565,83 грн.

Прогнозна мін./зп станом на 01.01.2020р – 4407,00 грн, що на 18% більше ніж станом на 01.01.2018р.

Прогнозний прожитковий мінімум станом на 01.01.2020р. – 2027,00грн,що на 15% більше ніж станом на 01.01.2018р.

В середньому надходження від сплати єдиного податку ФОП у 2020 році збільшаться на 17 %

5762912,02

6

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

5762912,02

7

Кількість субєктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

 

 

                             500

8

Сумарно, гривень

5762912,02

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо

виконання регулювання та звітування

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

Формула:

витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу субєкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм 05*27,54*1

Вартість 1 людино-години – мін.з/п станом на 01.01.2020 р. – 4407/160 =27,54

 

13,77

10

Процедури організації виконання вимог регулювання

Формула:

витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для субєкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу субєкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур: 0,25*27,54*1(цей податок не є новим тому не потребує багато часу на організацію вимог регулювання)

6,89

11

Процедури офіційного звітування

Формула:

витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості субєктів, що користуються формами засобівокремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим звязком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного

рівня помилок)) Х вартість часу субєкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік: 1,5*27,54*1

41,31

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

Формула:

витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу субєкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік

Відповідно до статті 77.1.ПК платники податків з незначним ступенем ризику включаються до плану-графіка не частіше ніж раз на три календарні роки. Ураховуючи зазначене, при розрахунку витрат на один рік ці витрати не враховуються в загальних витратах.

 

 

14

 

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 )

 

61,97

 

15

Кількість субєктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

500

 

16

Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчикразомХ кількість субєктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15)

30985,00

  1. 4. Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання.

В місті не має Державної податкової інспекції, облік суб»єктів господарювання, які підпадають під дію даного регуляторного акту здійснює чорноморське управління ГУДФС вОдеській області

(Вартість 1 години заробітної плати: мінімальна заробітна плата 4 407,00 грн. /

кількість робочого часу за 1 місяць 160 год. = 27,54 грн./год).

 

Чорноморське управління ГУДФС вОдеській області 
(назва органу державної влади)

 

Процедура регулювання субєктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового субєкта господарювання малого підприємництваза потреби окремо для субєктів малого та мікропідприємництв)

Планові витрати часу на процедуру, години

Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата)

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного субєкта

Оцінка кількості суб»єктів, що підлягають під дію процедури регулювання

Витрати на адміністрування регулювання (за рік),грн

1. Облік субєкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання:

-для діючих – 0,20 год

-для новостворених-0,40 год.

 

 

1

 

 

 

 

27,54

1

500

13770,00

2. Поточний контроль за субєктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:

0,5

27,54

1

500

6885,00

камеральні

0,5

27,54

1

500

6885,00

3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта (листа) про порушення вимог регулювання (оскільки не може бути 100% порушень, беремо 10% платників – фізичних осіб)

0,5

27,54

1

50

688,50

4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

0,5

27,54

1

50

688,50

5. Оскарження одного окремого рішення субєктами господарювання (усі порушники не будуть оскаржувати рішення,беремо 50% від агальної кількості % платників, які можуть мати порушення, рядок 3)

0,5

27,54

1

25

344,25

6. Підготовка звітності за результатами регулювання

0,5

27,54

1

500

6885,00

7. Інші адміністративні процедури (уточнити)

Разом за рік

X

X

X

X

29261,25

 Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням процесу регулювання державними органами, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації та на кількість суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання, та на кількість процедур за рік.

 

  1. Розрахунок сумарних витрат суб»єктів малого підприємництва (мікропідприємництва), що виникають на виконання вимог регулювання

 

№ з/п

Показник

Перший рік регулювання

(стартовий), грн

1

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

5762912,02

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

30985,00

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання (рядок 1+ рядок 2)

5793897,02

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання

суб’єктів малого підприємництва

29261,25

5

Сумарні витрати на виконання запланованого

Регулювання (рядок 3 + рядок 4)

5823158,27

 

  1. Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запровадження регулювання

Цей податок не є новим, крім того Кодексом визначено, що органи місцевого самоврядування можуть встановлювати ставки єдиного податку тільки для платників І та ІІ груп, які всі є суб’єктами мікропідприємництва. При його запровадженні для суб’єктів малого підприємництва можуть застосовуватися коригуючі (пом’якшувальні) заходи, передбачені Кодексом. Для платників єдиного податку І та ІІ групи, що зареєстровані та здійснюють підприємницьку діяльність на території міста Теплодар відповідно до видів господарської діяльності встановлено граничний розмір ставки єдиного податку І групи – 10% від прожиткового мінімуму, ІІ групи – від 8% до 20% від мінімальної заробітної плати, при законодавчому рівні – 10%, 20% відповідно.

            Установлення диференційованих ставок є компенсаторним заходом. У разі встановлення максимально допустимих 10%для І групи та 20% для ІІ групи, значно збільшиться податкове навантаження на платників податку.

 

Міський голова                                                                                М.В.Жовнір

Намазова І.В.

783-10-14