№368-ПРР від 22.02.2022р. Про звернення міського голови міста Теплодар Чуйко О.М., першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Маковецького А.М. та депутатів Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області VIII скликання до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо заходів, спрямованих на соціальний захист населення та удосконалення порядку призначення житлових субсидій у зв’язку з підвищенням цін (тарифів) на житлово-комунальні послуги

У К Р А Ї Н А

ТЕПЛОДАРСЬКА МІСЬКА РАДА

ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ 

П Р О Є К Т    Р І Ш Е Н Н Я

 

                                                                             

Про звернення міського голови міста Теплодар Чуйко О.М., першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Маковецького А.М. та депутатів Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області VIII скликання до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо заходів, спрямованих на соціальний захист населення та удосконалення порядку призначення житлових субсидій у зв’язку з підвищенням цін (тарифів) на житлово-комунальні послуги. 

Відповідно до ст. 13, 48 Конституції України та статтями 25,59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,  у зв’язку з високим рівнем підвищення цін на житлово-комунальні послуги, з  метою соціального захисту населення, питання встановлення тарифів на газ, послуги з розподілу природного газу, електроенергії та удосконалення умов призначення житлових субсидій, Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області 

ВИРІШИЛА: 

  1. Схвалити та направити звернення міського голови міста Теплодар Чуйко О.М., першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Маковецького А.М. та депутатів Теплодарської міської ради VIII скликання до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо заходів, спрямованих на соціальний захист населення та удосконалення порядку призначення житлових субсидій у зв’язку з підвищенням цін (тарифів) на житлово-комунальні послуги (додається).
  2. Відділу діловодства, контролю, організаційної та кадрової роботи виконавчого комітету Теплодарської міської ради направити звернення для прийняття відповідних рішень.
  3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань депутатської діяльності, етики, законності, антикорупційної політики, конфлікту інтересів, правопорядку, соціального захисту населення та у справах дітей.

 

 

Додаток

до рішення міської ради

від _______________ 2022 року № ___________

 

 

З В Е Р Н Е Н Н Я

міського голови міста Теплодар Чуйко О.М., першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Маковецького А.М. та депутатів Теплодарської міської ради VIII скликання до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо заходів, спрямованих на соціальний захист населення та удосконалення порядку призначення житлових субсидій у зв’язку з підвищенням цін (тарифів) на житлово-комунальні послуги. 

Ми, депутати Теплодарської міської ради, міський голова міста Теплодар Чуйко О.М., перший заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Маковецький А.М- представники інтересів жителів громади, стурбовані ситуацією щодо встановлення тарифів на газ, послуги з розподілу природного газу, електроенергії та умов призначення житлових субсидій.

Встановлені Урядом ціни на природний газ набагато перевищують фінансову спроможність населення оплачувати вартість спожитого газу та визначальною мірою впливають на вартість опалення. Більше того, встановлення Урядом ціни на газ для населення на рівні імпортних цін, не відповідає економічній сутності формування ціни на газ власного видобутку.

Завищення ціни природного газу вітчизняного видобутку надмірно стимулювало прибутковість вітчизняних газовидобувних компаній з очевидною гіпер-прибутковістю, яка формується за рахунок штучно завищених цін і тарифів, що оплачуються побутовими споживачами. Проте, звіти Національної акціонерної компанії “Нафтогаз України” засвідчують факт того, що вітчизняного видобутку природного газу цілком достатньо для забезпечення потреб населення як у безпосередньому споживанні природного газу, так і для споживання його підприємствами теплокомуненерго для потреб населення.

Вкрай важливо те, що на сьогоднішній день стабільно функціонуючого ринку природного газу, що здатен забезпечити населення за соціально виправданими цінами, в Україні не створено.

Не може залишитися поза увагою також ситуація, стосовно встановлення єдиного тарифу на електроенергію та скасування пільгового тарифу для населення, яка викликала величезний суспільний резонанс. У період пандемії коронавірусу, яка призвела до росту рівня бідності населення через втрату доходів, зростання цін на електроенергію має посилюючий негативний вплив на людей поряд з існуючою кризою. По усій країні люди виходять на акції, мітинги, звертаються до керівників Держави надати захист і допомогу, тому що тих мізерних пенсій, які вони отримують, вже давно не вистачає на сплату усіх комунальних платежів, особливо за газ, електроенергію. Недофінансування субсидійної програми привело до порушення прав та скорочення чисельності отримувачів житлових субсидій. Крім того, Урядом посилено умови призначення житлових субсидій, через що позбавляються права на їх отримання певними категоріями населення.

    Верховна Рада України 28 січня 2021 року ухвалила Постанову “Про заходи, спрямовані на соціальний захист населення, у зв’язку з підвищенням цін (тарифів) на житлово-комунальні послуги” № 1147-IX, якою доручено Кабінету Міністрів України протягом місяця подати до Парламенту пропозиції щодо внесення змін до Державного бюджету України на 2021 рік, які мали передбачати збільшення видатків на пільги і житлові субсидії громадянам. Проте, змін щодо збільшення видатків на пільги і житлові субсидії усім громадянам на оплату житлово-комунальних послуг та придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу до державного бюджету на 2021 рік не внесено до сьогоднішнього дня.

   Українська система соціального захисту не відповідає реальним потребам населення, у тому числі не забезпечує їх належною державною підтримкою для часткової компенсації постійного зростання цін і тарифів на житлово-комунальні послуги.

   Ми вважаємо, що цінова політика держави, у сфері енергетики та комунальних послуг, а також політика у сфері надання житлових субсидій населенню, повинна базуватись виключно на соціально-направлених принципах, таких як:

  • державне регулювання цін на природний газ і електричну енергію та тарифів на комунальні послуги для населення;
  • доступність цін і тарифів для абсолютної більшості споживачів;
  • обов’язковість економічного обґрунтування цін і тарифів;
  • прозорість формування та встановлення цін і тарифів;
  • максимальне охопленням державною субсидійною підтримкою громадян України, які її потребують.

     Враховуючи викладене, зважаючи на економічну ситуацію в Україні та соціальну напругу у суспільстві, низьку платоспроможність більшої частини населення, а також внаслідок поширення коронавірусної хвороби (COVID-19), виходячи з необхідності забезпечення конституційного права громадян ст 48. Конституції України, де визначено, що кожен громадянин України має право на достатній життєвий рівень для себе і своєї сім’ї, з метою отримання державної підтримки громадянами, які її потребують, відновлення справедливого і соціально-орієнтованого тарифоутворення на енергоносії, Теплодарська міська рада звертається до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України з вимогою:

    – визначити справедливу ціну на природний газ для населення з обов’язковим урахуванням обсягів та собівартості газу власного видобутку;

   – встановити трирічний мораторій на зростання цін на природний газ, електроенергію та інші тарифи на житлово-комунальні послуги для населення;

   – для забезпечення соціальних інтересів населення країни продовжити практику застосування державного регулювання цін у вигляді покладання спеціальних обов’язків на суб’єктів енергетичних ринків;

    – забезпечити підвищення соціальних норм, в межах яких держава надає громадянам пільги або субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком.

   Слід пам’ятати, що згідно ст. 13 Конституції України- земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об’єктами права власності Українського народу. Тож, з метою підвищення соціальних стандартів, економії енергоресурсів, перше, що потрібно зробити – віднайти можливості для негайного виділення коштів на модернізацію сфери житлово-комунального господарства, утеплення будинків, заміни теплових мереж, модернізації котелень, заміни водопроводу, каналізації, систем освітлення та ліфтів.

    Закликаємо разом допомогти тим, хто сьогодні найбільше потребує нашої підтримки. 

  

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до Проекту рішення Теплодарської міської ради «Про звернення міського голови міста Теплодар Чуйко О.М., першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Маковецького А.М. та депутатів Теплодарської міської ради VIII скликання до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо заходів, спрямованих на соціальний захист населення та удосконалення порядку призначення житлових субсидій у зв’язку з підвищенням цін (тарифів) на житлово-комунальні послуги. 

     З огляду на те, що по усій країні спостерігається стрімкий зріст цін на природний газ, електроенергію та враховуючи прохання і звернення жителів нашого міста, з метою забезпечення державною підтримкою громадян України, відновлення справедливого тарифоутворення на енергоносії, пропонуємо звернутися до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України з вимогою:

– визначати справедливу ціну на природний газ для населення з обов’язковим урахуванням обсягів та собівартості газу власного видобутку;

– встановити трирічний мораторій на зростання цін на природний газ, електроенергію та інші тарифи на житлово-комунальні послуги для населення;

– для забезпечення соціальних інтересів населення країни продовжити практику застосування державного регулювання цін у вигляді покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів енергетичних ринків;

– забезпечити підвищення соціальних норм, в межах яких держава надає громадянам пільги або субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком.

  З метою підвищення соціальних стандартів, економії енергоресурсів, перше, що потрібно зробити – віднайти можливості для негайного виділення коштів на модернізацію  сфери житлово-комунального господарства, утеплення будинків, заміни теплових мереж, модернізації котелень, заміни водопроводу, каналізації, систем освітлення та ліфтів.