№31-ПРВ від 08.02.2022р. Про підсумки роботи управління соціальної політики виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області за 2021 рік

У К Р А Ї Н А

 ТЕПЛОДАРСЬКА МІСЬКА РАДА

ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

П Р О Є К Т -Р І Ш Е Н Н Я

           

Про підсумки  роботи управління соціальної політики

виконавчого комітету  Теплодарської міської ради

Одеського району Одеської області  за 2021 рік

 

 

         Відповідно до   ст.ст.34,52 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” та заслухавши  звіт начальника управління  Полюк Т. про  роботу  управління соціальної політики виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району  Одеської області за 2021 рік виконавчий  комітет Теплодарської міської ради  Одеського району Одеської області

 

ВИРІШИВ:

 

  1. Звіт про роботу управління соціальної політики виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області  за 2021 рік  начальника управління Полюк Т. взяти до відома.
  2. Начальнику УСП Полюк Т. :

– посилити контроль за використанням коштів державного та місцевого  бюджетів;

–  продовжити роботу з виконання повноважень покладених на управління;

–  проводити  роз’яснювальну роботу з питань  соціального захисту для меканців громади.

  1. Контроль за виконанням даного рішення покласти на міського голову  Олександра Чуйка.

 

 

 

З В І Т

про  роботу управління соціальної політики

виконавчого комітету

 Теплодарської міської ради  Одеського району Одеської області

за  2021 рік

 

        Діяльність управління соціальної політики виконавчого комітету Теплодарської  міської ради спрямована на забезпечення реалізації повноважень, визначених Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про запобігання корупції», «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації», «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям», «Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю», «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію та особам з інвалідністю», «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку», «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні», «Про статус ветеранів військової служби і ветеранів органів внутрішніх справ та їх соціальний захист», «Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму в Україні», «Про поховання та похоронну справу», «Про соціальний захист дітей війни», «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», «Про оплату праці», тощо, а також Указів Президента України та постанов Кабінету Міністрів України в сфері соціального захисту населення.

          Основними завданнями Управління є:

– призначення та виплата державних соціальних допомог і компенсацій, адресної грошової допомоги та інших соціальних виплат, установлених законодавством України, надання житлових субсидій та пільг відповідно до законодавства України;

– здійснення заходів спрямованих на поліпшення становища учасників АТО/ ООС, членів їхніх сімей, постраждалих учасників Революції Гідності та членів сімей Героїв Небесної Сотні, ветеранів війни, осіб і дітей з інвалідіністю, громадян похилого віку і надання їм доступної допомоги та сприяння в отриманні ними соціальних послуг;

– реалізація державної політики у сфері оздоровлення осіб з інвалідністю, громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, ветеранів війни в тому числі учасників АТО/ООС, осіб на яких поширюється чинність Законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та «Про жертви нацистських переслідувань»;

– сприяння у вирішенні питань соціально-економічного розвитку міста в частині, що стосується компетенції управління, шляхом участі в розробленні та виконанні  Міської комплексної  програми  соціальної підтримки населення  на 2020-2022 роки «Соціальний захист населення міста».

         Для здійснення видатків 2021 року в Управлінні відкрито 20 рахунків в ВДКСУ у місті Теплодарі  Одеської області, протягом звітного періоду проведено виплат на загальну суму 22693,2 тис.грн. Управління є головним розпорядником коштів для надання пільг і житлових субсидій, проведення виплат державних соціальних допомог і компенсацій, а також інших виплат населенню. На забезпечення соціальних гарантій громадян спрямовуються кошти державного, обласного і міського бюджетів.

          Спеціалістами відділу бухгалтерського обліку та звітності протягом  звітного періоду здійснювалась робота щодо забезпечення обліку грошових коштів, товарно-матеріальних цінностей і основних фондів управління та своєчасного відображення у бухгалтерському обліку операцій, пов’язаних з їх рухом.

        Відділом забезпечено своєчасне подання платіжних документів до органу казначейства та  відображення в бухгалтерському обліку всіх видів допомог, компенсаційних виплат,  монетизації пільг та субсидій, видатків, пов’язаних  з виконанням міської програми, головним розпорядником яких є управління соціальної політики.

        Проведено значну роботу по переведенню бухгалтерського обліку управління відповідно до нових вимог чинного законодавства та запроваджено програмно-цільовий метод складання та виконання місцевих бюджетів. Постійно виконувалася робота щодо розподілу асигнувань згідно з доведеними управлінню сумами  кошторисів і планів асигнувань  на бюджетний рік.

          За звітний період відділом оприлюднювалася інформація про використання публічних коштів на офіційному державному порталі Є-Data, а також забезпечувалося подання річної, місячної та квартальної фінансової та бюджетної звітності в електронному вигляді з використанням АС «Є-Звітність». Щоквартально надавалися звіти до Пенсійного фонду України щодо сплати ЄСВ на користь фізичних осіб (отримувачів різних видів соціальних виплат) через програмне забезпечення M.E.Doc. Також впроваджено застосування дистанційного розрахункового обслуговування з використанням програмно-технічного комплексу «Клієнт Казначейства – Казначейство».

          Своєчасно  видавалися накази про затвердження та вносилися зміни до паспортів бюджетних програм по місцевому бюджету окремо  за кожною бюджетною програмою.  

          Відповідно до листів   Департаменту соціальної та сімейної  політики, вносилися зміни до кошторисів та планів асигнувань протягом звітного періоду.  

          Постійно проводиться моніторинг щодо кількості багатодітних сімей району. З метою забезпечення своєчасного надання пільг багатодітним родинам, запроваджено єдиний банк даних багатодітних сімей району, в яких виховується 3 і більше дітей. Інформація у ньому постійно оновлюється. Робота у цьому напрямку здійснюється оперативно, налагоджена чітка співпраця органами місцевого самоврядування щодо уточнення кількості багатодітних сімей та надання необхідної інформації.      

        Для посилення соціального захисту багатодітних сімей, створення сприятливих умов для належного їх розвитку, пропаганди родинних цінностей та всебічної підтримки таких сімей, на виконання Постанови Кабінету Міністрів України та Указу Президента України “Про заходи щодо поліпшення становища багатодітних та малозабезпечених сімей ”, проводиться робота  щодо надання статусу багатодітної родини тим сім’ям міста, які виховують 3 і більше дітей. Зокрема, протягом  поточного року проводилася  робота  щодо видачі посвідчень батьків та дітей з багатодітних сімей та продовження терміну дії даних посвідчень. За вказаний період присвоєно вперше даний статус 4 багатодітним сім’ям міста та видано 22 посвідчення  багатодітної родини та продовжено термін дії статусу  34 особам.На обліку в управління  станом на 01.01.2022 року перебуває 80 сімей, в них дітей 261.

       Крім того, проводяться засідання міжвідомчої ради з питань сім’ї, гендерної рівності, демографічного розвитку, запобігання насильству в сім’ї та протидії торгівлі людьми. 

 

ВИПЛАТА ГРОШОВОЇ КОМПЕНСАЦІЇ ЗА НАЛЕЖНІ ДЛЯ

ОТРИМАННЯ ЖИЛІ ПРИМІЩЕННЯ

 

            За рахунок коштів субвенції державного бюджету на місцевий бюджет  для окремих категорій громадян передбачена грошова компенсація для придбання житла, відповідно до Порядків, затверджених Постановами Кабінету Міністрів від 19.10.2016 № 719, від 18.04.2018 № 280, від 28.03.2018 № 214, від 20.02.2019 № 206. Рішення щодо призначення грошової компенсації приймає комісія щодо розгляду заяв окремих категорій громадян про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення, яку очолює  перший заступник  міського голови. Оновлений склад комісії затверджений розпорядженням міського голови від 11.02.2021 № 25/В-2021.

         Протягом звітного періоду відбулося 6 засідань комісії на яких було прийнято рішення щодо перегляду суми грошової компенсації 3 громадянам на 2895,2 тис. грн. з них: ПКМУ № 214 – 2 – особам з інвалідністю з числа учасників бойових дій на території інших держав на суму 1671,7 тис.грн., ПКМУ № 719 – 1  особі з інвалідністю з числа учасників АТО/ООС  на суму 1223,5 тис. грн., враховуючи зміни опосередкованої вартості житла двічі здійснено перерахунок призначених і не виплачених грошових компенсацій.

         Потреба в зазначених коштах була сформована та подана до Департаменту соціальної та сімейної політики  Одеської облдержадміністрації.

 

 

 ДЕРЖАВНІ СОЦІАЛЬНІ ДОПОМОГИ І КОМПЕНСАЦІЇ

Протягом 2021 року за рахунок коштів державного бюджету працівниками управління  забезпечено виплату наступних державних соціальних допомог

Вид виплати

Виплачено

осіб

тис.грн.

Щорічної разової грошової допомоги ветеранам війни та жертвам нацистських переслідувань до дня Перемоги

90

191,3

Забезпечення виконання грошових зобов’язань щодо виплати ветеранам війни та жертвам нацистських переслідувань разової грошової допомоги до 5 травня у розмірах, визначених Законами України

5

46,2

Щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг

25

306,6

Матеріальної допомоги військовослужбовцям звільненим з строкової служби

1

1,9

Державної допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами особам, які не застраховані в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування

43

108,3

Державної допомоги при народженні дитини, з них з застосуванням Є-малятко

201

3276,6

Державної допомоги при усиновленні дитини

1

10,3

Державної допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування

15

1046,2

Державної допомоги на дітей одиноким матерям

36

372,5

Державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям

30

1545,8

Державної допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях

68

1392,3

Одноразової грошової допомоги на дітей з багатодітних малозабезпечених сімей для підготовки до навчального року

11

38,0

Тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів або не мають можливості утримувати дитину або місце їх проживання невідоме

1

0,9

Грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за ним

18

475,3

Державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, в тому числі з надбавкою на догляд за особами з інвалідністю з дитинства та дітьми з інвалідністю

70

2045,1

Державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю

55

1244,2

Тимчасової державної допомоги непрацюючій особі, яка досягла пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату у зв’язку з відсутністю страхового стажу

27

495,6

Щомісячної  компенсаційної виплати непрацюючій працездатній особі, яка доглядає за особою з інвалідністю І групи, а також за особою, яка досягла 80-річного віку.

3

1,4

Щомісячної допомоги на догляд одиноким особам, які досягли 80-річного віку та за висновком ЛКК потребують постійного стороннього догляду

4

37,6

Грошової компенсації вартості одноразової натуральної допомоги «Пакунок малюка»

39

228,0

   

Протягом періоду 2021 року

 за рахунок коштів міського бюджету

працівниками управління  забезпечено виплату

Вид виплати

Виплачено

осіб

тис.грн.

Компенсації фізичній особі, яка надає соціальні послуги (ПКМУ від 29.04.2004 № 558)

5

20,9

Компенсації фізичній особі, яка надає соціальні послуги на непрофесійній основі (ПКМУ від 23.09.2020 №  859)

2

8,38

Грошової допомоги на поховання померлої особи, яка не застрахована в системі загальнообов’язкового державного страхування (міський бюджет)

8

8,0

Надання  інших пільг окремим категоріям  громадян  відповідно до законодавства

17

6,7

Надання  пільг окремим категоріям  громадян з оплати послуг зв’язку

5

1,5

Надання  фінансової підтримки громадським  організаціям ветеранів, осіб з інвалідністю

3

30,7

       Кошти в повному обсязі перераховані одержувачам, заборгованість відсутня.

 

 

 

 

Протягом 2021 року

за рахунок коштів міського (обласного) бюджету

працівниками управління  забезпечено  виплату

 

Вид виплати

Виплачено

осіб

тис.грн.

Пільгове медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

201

401,1

Компенсаційні виплати  особам з інвалідністю на бензин, ремонт, технічне обслуговування автомобілів, мотоколясок і на транспортне обслуговування

80

39,9

         Кошти в повному обсязі перераховані одержувачам, заборгованість відсутня.

         Надання державних соціальних допомог здійснюється на підставі заяв громадян і документів, прийом яких здійснюється відділом соціальних допомог, субсидій та пільг за принципом Єдиної технології прийому громадян, які звертаються за призначенням усіх видів соціальної допомоги.

        На підставі прийнятих документів формуються особові справи одержувачів допомог в паперовому та електроному вигляді. Протягом звітного періоду сформовано  158 особових справ одержувачів допомог, 803 особових рахунків списані в архів у зв’язку із зняттям з виплати по закінченню терміну виплати чи з інших причин, та знято з обліку 9 особових справ осіб,  які виїхали.

          Для отримання відомостей з державного реєстру фізичних осіб платників податків до державної податкової інспекції було сформовано та направлено 135 запитів на 273 особи. Здійснено перевірку реєстрації у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 25 осіб. Для прийняття рішення щодо призначення допомоги заявникам за фактичним місцем проживання на території міської територіальної громади, надіслано 18 запитів до інших управлінь соціального захисту населення, тощо. 

            Протягом звітного періоду обліковано 4 особи, які прибули до  Теплодарської міської територіальної громади  з східних областей України. Зазначеним громадянам видано 4 довідки ВПО. Всього на обліку перебуває 51 внутрішньо переміщена особа.

            Спеціалістами відділу призначено 809 державних соціальних допомог і компенсацій. Прийнято рішень щодо відмови в наданні допомоги по 19 особовій  справі. В особові справи одержувачів допомог підшиті 1600 розпоряджень щодо продовження виплати допомоги у зв’язку з негативними наслідками поширення на території України гострої респіраторної інфекції COVID -19  та проведенням масового перерахунку у зв’язку зі зміною прожиткового мінімуму та внесені зміни в особові рахунки.         

Спеціалістами відділу забезпечується формування особових рахунків одержувачів всіх видів допомог і компенсацій.

Проведено за рахунок коштів державного бюджету виплату допомоги на поховання у разі смерті 1 особи з інвалідністю з дитинства на загальну суму 3,5 тис.грн.

Спеціалістами відділу  проведена інвентаризації 2011 особових справ і 2215 особових рахунків одержувачів усіх видів державних соціальних допомог. Розбіжностей не виявлено.. Видано 9 посвідчень особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю та  особі, з інвалідністю з дитинства.

              Для забезпечення призначення і виплати державних соціальних допомог використовується програмний комплекс АСОПД (КОМТЕХ). Головним спеціалістом програмного забезпечення щомісячно забезпечується нарахування виплат, резервування та збереження бази даних. Постіно проводиться робота спрямована на підтримання програмного забезпечення в актуальному стані, а саме встановлються оновлення, які надходять від ІОЦ Міністерства соціальної політики.

 

ЖИТЛОВІ СУБСИДІЇ

 

            Програма житлових субсидій до сьогодні залишається головним механізмом соціального захисту  населення в умовах підвищення цін і тарифів на житлово-комунальні послуги та  призначаються громадянам у відповідності до нормативно-правових документів.              За  звітний період до 01 травня 2021 року відбулось 4 засідань комісії, на яких розглянуто 49 звернень, з них 26 з питань надання житлових субсидій. Згідно з позитивними рішеннями комісії призначено субсидії 25 домогосподарствам та 1 – відмовлено. Відповідні рішення приймались на підставі  наданих документів (довідок) отримувачами. Враховуючи зміни в законодавстві, зазначена комісія втратила чинність.

             В травні 2021 року, за результатами перевірки права на субсидію 546 домогосподарствам було розраховано субсидію на строк з травня 2021 по вересень 2021 року, з них:  433 домогосподарствам призначено житлові субсидії, та 94 з розміром «0», або від’ємним розрахунковим значенням  домогосподарств не підлягали перерахунку, та 10 в зв’язку з простроченою заборгованістю. 

             З 01 жовтня 2021 року зроблено перерахунок на опалювальний період та призначено житлову субсидію  468 домогосподарствам.

              Спеціалістами відділу  протягом звітного періоду було прийнято та опрацьовано 365 комплектів документів (заяв та декларацій для призначення житлових субсидій) від громадян. В тому числі прийнято 5 звернень в електронній формі через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики.

              Для проведення розрахунків розміру житлової субсидії здійснено електронні і паперові запити, на які отримано необхідну інформацію про:

– доходи осіб ДФС –   53 запитів на 1923 особи;

– доходи осіб та сплату ЄСВ –53 запитів на  1923 особи;

– наявність в осіб транспортних засобів –1 запит  9 осіб;

– наявність  нерухомого майна-  13 запитів;

– склад зареєстрованих у житлових приміщеннях (будинках) осіб –5 запитів на 5 осіб;

              Здійснена перевірка даних щодо 455 одержувачів житлових субсидій, отриманих згідно верифікації Мінфіна, згідно якої 11 справ визначені такими, що не підлягають автоматичному перерахунку. 

              Протягом звітного періоду за рахунок коштів державного бюджету  домогосподарствам Теплодарської міської територіальної громади надано житлових субсидій в грошовій формі на суму 5534,4 тис.грн., з них в готівковій формі на суму 5398,1 тис. грн. та в безготівковій формі на суму 136,3 тис.грн.

             За результатами вибіркової перевірки та перевірки здійсненої Міністерством фінансів України щодо невідповідності інформації на підставі якої призначено житлову субсидію, спеціалістами, після підтвердження виявлених ознак порушення норм законодавства в 2 справах, розраховано розмір надміру наданих житлових субсидій, які підлягають поверненню на суму 4,3 тис.грн., та  повернуто громадянами до державного бюджету – 4,3 тис.грн.,      

             Для надання житлових субсидій використовується програмний комплекс «Житлові субсидії».  Щомісячно забезпечується резервування та збереження бази даних, а також внесення даних щодо норм і тарифів на послуги. Крім того, за результатами щомісячного нарахування житлових субсидій здійснюється вивантаження та передача бази даних отримувачів субсидій в центральне сховище ІОЦ Міністерства соціальної політики і для проведення верифікації в Міністерство фінансів.

 

 

ПІЛЬГИ З ОПЛАТИ ЗА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНІ ПОСЛУГИ

 

            На обліку в управлінні перебуває 1021 особа, яка має право на пільги, визначені законодавством України.

Категорії пільговиків:

осіб

ветеранів війни, а саме:

– учасників бойових дій, з них учасників АТО/ООС;

– учасників війни, з них учасників АТО/ООС;

– членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни

– осіб з інвалідністю внаслідок війни, з них учасників АТО/ООС

90

47/26

5

6

32/2

– ветеранів праці

164

– дітей війни

174

– ветеранів військової служби, органів внутрішніх справ та ін.

16

– багатодітних сімей

80

– осіб, які мають статус постраждалого від наслідків аварії на ЧАЕС

389

– сільський педагог на пенсії

8

-сільський медик на пенсії

2

– жертва нацистських перслідувань

1

 – інвалід військової служби

1

 

            Для забезпечення надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг створений Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги (ЄДАРП), який підтримується в актуальному стані. Щоденно здійснювалась фіксація електронних карток та змін до них, а також збереження бази даних. Щомісяця опрацьовувались списки (верифікація) пільговиків з некоректними даними (за звітний період – 400 осіб ) та вносились зміни в електронні картки про померлих осіб (за звітний період – 54 осіб). Проводиться постійна звірка щодо двійників карток в Реєстрі, внесення даних щодо переліку послуг, цін, тарифів і формування запитів для отримання ЄБК.

            Відповідно до Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019                  № 373 «Деякі питання надання субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі» (із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 14.08.2019 № 807) (далі – Порядок) пільги на оплату житлово-комунальних послуг розраховуються управлінням.

            Відповідно до вимог Порядку виплата розрахованої суми пільги здійснювалася за двома механізмами:

– у грошовій готівковій формі – шляхом перерахування структурним підрозділом з питань соціального захисту населення коштів на рахунок пільговика відкритий в установі уповноваженого банку;

– у грошовій безготівковій формі –  шляхом перерахування коштів на рахунок Мінсоцполітики в АТ «Ощадбанк» на підставі укладеного між Мінсоцполітики та АТ «Ощадбанк» договору з подальшим переказом коштів на рахунки управителів, виконавців комунальних послуг.

            Протягом звітного періоду 961 громадянам, яким передбачено надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, за рахунок коштів державного бюджету нараховано монетизованих пільг на суму 3803,2 тис.грн., з них у безготівковій формі 235 особам на суму 2319,5 тис.грн., у готівковій формі 138 особам на суму 1483,7  тис. грн..

                 Щомісячно забезпечується резервування та збереження бази даних, а також внесення даних щодо норм і тарифів на послуги. Крім того, за результатами щомісячного нарахування пільг з оплати житлово-комунальних послуг здійснюється вивантаження та передача бази даних отримувачів пільг в центральне сховище ІОЦ Міністерства соціальної політики і для проведення верифікації в Міністерство фінансів.

               В управлінні cтворена єдина база  отримувачів  разової грошової  допомоги до 5 травня згідно Законів України ”Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” та ”Про жертви нацистських переслідувань”, яка підтримується в актуальному стані. В квітні 2021 року 90 громадянам забезпечено проведення виплати разової грошової  допомоги до 5 травня в розмірах визначених постанововю Кабінету Міністрів України від  08.04.2021 № 325 на загальну суму 191,3 тис.грн.

             Протягом квітня-червня 2021 року Одеським окружним  адміністративним судом  розлянуто та задоволено 15 заяв учасників бойових дій щодо виплати разової грошової  допомоги до 5 травня згідно Закону України ”Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” в розмірах мінімальної пенсії.

           З метою забезпечення виконання рішень суду щодо виплати ветеранам війни разової грошової допомоги до 5 травня у розмірах, визначених Законами України у відповідності до  «Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення виконання рішень суду у 2021 році», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №902 від 26.08.2021 року, сформований реєстр одержувачів (15 осіб) на загальну суму 130,1 тис.грн . Протягом жовтня-грудня 2021 року за рахунок коштів державного бюджету в сумі 46,2 тис.грн. забезпечено проведення виплати 5 ветеранам війни.

СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ ОСІБ,

ПОСТРАЖДАЛИХ ВІД НАСЛІДКІВ АВАРІЇ НА ЧАЕС

 

Особи, які мають статус постраждалого від наслідків аварії на ЧАЕС

391

– І категорії (особи з інвалідністю, інвалідність яких пов’язана з наслідками аварії на ЧАЕС)

– II категорії

– ІІІ категорії

– дітей, з них дітей з інвалідністю, інвалідність яких пов’язана з наслідками аварії на ЧАЕС

– дружини (чоловіки) померлих громадян смерть яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою

196

 

109

10

64/0

 

12

 

           Протягом звітного періоду набули статус постраждалого від наслідків Чорнобильської катастрофи 3 дружини померлих громадян, смерть яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою, та яким видані відповідні посвідчення.

            За 2021 рік на соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» було спрямовано з державного бюджету 1970,9 тис.грн. на надання компенсацій та допомог.

 

п/п

Види компенсацій та допомоги

осіб

тис.грн

1.

щомісячні виплати компенсації вартості продуктів харчування:

322

1252,4

1 категорії

203

2 категорії

119

2.

відшкодування щорічної та додаткової відпусток, передбачена статтями 20, 21, 47 Закону (відшкодування підприємствам)

17

97,6

3.

виплати, передбачених статтею 48 Закону: щорічна допомога на оздоровлення; одноразова компенсація за шкоду заподіяну здоров’ю; допомоги на оздоровлення, в разі  звільнення з роботи

319

102,5

 

Оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

 

На обліку станом на 01.01.2021 для забезпечення санаторно-курортного лікування  перебувало:

осіб

особи віднесені до 1 категорії

81

Оздоровлено у 2021 році

осіб

тис.грн.

 

особи віднесені до 1 категорії

 

62

512,2

 

виплачено компенсації за самостійне санаторно-курортне лікування

10

6,2

 

особи віднесені до 1 категорії

 

 

 

         Протягом  звітного періоду оздоровлено  двоє громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи 2-ї  категорії згідно обласної  комплексної програми соціальної підтримки населення на 2021-2023 роки «Соціальний захист населення  в Одеській області», затвердженої рішенням Одеської обласної ради  від 24.12.2020 року №38-VIII.        

 

 

Забезпечення громадян технічними та протезно – ортопедичними засобами реабілітації та автомобілями на пільгових умовах

 

            В управлінні на обліку для забезпечення технічними та протезно – ортопедичними засобами реабілітації (ТЗР) станом на 01.01.2022 перебувало 142 громадян, які мають право на забезпечення ТЗР. Протягом звітного періоду  звернулось 27 особи, з них 2 вперше, яким видано 51 направлення для подальшого замовлення виготовлення ТЗР та  укладено  18 договорів з підприємствами, що виготовляють ТЗР, що дало змогу забезпечити 16 осіб палицями, милицями, протезними виробами, ортопедичним взуттям, кріслами колісними та протезами кінцівок в кількості 53 шт. Всі договори профінансовано  на загальну суму 115,9 тис.грн.

            З 1 червня 2021 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 14.04.2021 № 362, якою Порядок забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення і виплати грошової компенсації вартості за самостійно придбані технічні та інші засоби реабілітації, переліки таких засобів, затверджений постановою КМУ від 05.04.2012 № 321, викладений в новій редакції, якою передбачено впровадження укладення електронних договорів між відділеннями Фонду соцзахисту інвалідів і підприємствами, що видають ТЗР.

            У зв’язку зі зміною організації роботи щодо забезпечення осіб технічними та протезно – ортопедичними засобами реабілітації головним спеціалістом  здійснено інвентаризацію 143 особових справ осіб і дітей з інвалідністю, окремих категорій населення для забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації. Протягом червня 2021 року 143 особових справ осіб з інвалідністю, які мають медичні довідки на забезпечення ТЗР  в актуальному стані та яким в період з 01.01.2021 по 30.06.2021 сформовано та видано направлення на забезпечення або заміну та ремонт технічних та інших засобів реабілітації, але з різних причин не були ними забезпечені до 01.06.2021, передані до Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів.

           Починаючи з червня 2021 року управлінням здійснюється прийом заяв і документів громадян на забезпечення ТЗР,  які передаються  на електронних та паперових носіях до Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів для подальшого опрацювання. Так, за період з червня 2021 року прийнято 12 заяв для забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації та передано до  Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів.  Разом з прийомом заяв та документів для  забезпечення ТЗР спеціалістом проводиться роз’яснювальна робота  щодо ознайомлення з переліком підприємств, які  забезпечують ТЗР, суміснісністю технічних засобів і можливістю створення особистого електронного кабінету.       

            Двічі на рік згідно Порядку виплати та розмірів грошових компенсацій на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобілів та на транспортне обслуговування, затвердженого ПКМУ від 14.02.2007 р. №228 (зі змінами) формуються  відомості для виплати грошової компенсації. За звітний період виплачено  80 особам з інвалідністю вищевказану компенсацію на  суму 39,9 тис.грн, а саме: на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобілів (29 осіб – 9,7 тис.грн) та на транспортне обслуговування   (51 особа – 30,2 тис.грн) які виплачені в повному обсязі.

            Управлінням ведеться робота щодо перевірки актуальних данних про наявність автотранспортних засобів у осіб з інвалідністю  шляхом запитів до Територіального сервісного центру МВС №5146, сформовано 5 запитів на 226 осіб. За результатами такого контролю було повернуто безпідставно отриманих коштів 117,13 грн. до  місцевого бюджету.

            Головним спеціалістом забезпечується внесення даних до Центрального банку даних  осіб з інвалідністю та підтримки його в актуальному стані щодо потреби та забезпеченні осіб з інвалідністю ТЗР, виплати грошових компенсацій, наданні реабілітаційних послуг та дані щодо осіб, визнаних в судовому порядку недієздатними. Протягом звітного періоду до ЦБІ внесено дані щодо  582 осіб.

           Розпорядженням міського голови    №396-р від 29.12.2020 оновлений міський комітет  доступності  осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури. Організаційно-технічну діяльність роботи комітету здійснює головний спеціаліст управління Н.Рингач. За звітний період підготовлено та проведено 3 засідання  міського комітету  доступності  осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури на яких розглядалися  питання:

– затвердження плану роботи міського комітету на 2021 рік;

– затвердження робочої групи  для розроблення  дорожніх карт; 

– поліпшення переміщення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення по місту;

– встановлення  внутрішніх пандусів  в під’їздах житлових будинків за потребою;

– різні питання щодо поліпшення  перміщення осіб з інвалідністю та інших мало мобільних груп населення.

 

Надання послуг санаторно-курортного лікування та комплексної реабілітації

 

            Протягом звітного періоду управлінням організовано надання послуг санаторно-курортного лікування пільговим категоріям громадян та виплати їм грошових компенсацій взамін оздоровлення, а саме:

 

Пільгова категорія

осіб

Джерела фінансування

(кошти держ. бюджету) тис.грн.

-забезпечення санаторно-курортним лікуванням ветеранів війни та осіб, на яких поширюється дія Законів України  «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та «Про жертви нацистських переслідувань» / осіб з інвалідністю

15

безоплатні путівки

– забезпечення санаторно-курортним лікуванням учасників АТО/ООС та членів сімей загиблих (померлих) учасників АТО/ООС, яким установлено відповідний статус та постраждалих учасників Революції Гідності (укладено трьохсторонніх договорів)

3

42,5

-забезпечення санаторно-курортним лікуванням осіб з інвалідністю загального захворювання, з дитинства, з них:

–          загального захворювання, з дитинства;

      –     спинального профілю

11

 

9

2

125,2

-призначення та виплата грошової компенсації особам з інвалідністю взамін санаторно-курортної путівки

6

2,0

 

            Протягом звітного періоду оздоровлено 17осіб з інвалідністю, 1 особа з інвалідністю внаслідок  війни та 1 особа учасник бойових дій  згідно обласної  комплексної програми соціальної підтримки населення на 2021-2023 роки «Соціальний захист населення  в Одеській області», затвердженої рішенням Одеської обласної ради  від 24.12.2020 року №38-VIII.    

             За рахунок державних коштів оздоровлено 12 дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки відповідно до Закону України „Про оздоровлення та відпочинок дітей” в таборах ДП «УДЦ «Молода гвардія», ТОВ «Лаяр сіті», ДПУ  «МДЦ «Артек».

Управлінням  укладено  76 трьохсторонніх договорів з закладами  оздоровлення України   щодо санаторно-курортного лікування осіб різних категорій. 

            Забезпечено організацію надання послуг комплексної реабілітації дітям з інвалідністю. Укладено 8 двохсторонніх договорів на суму 146,0 тис. грн. для проходження комплексної реабілітації дітей з інвалідністю в реабілітаційних закладах України. Протягом звітного періоду 8 дітей з інвалідністю отримали реабілітаційні послуги.

            Відповідно до Порядку надання окремим категоріям осіб  послуг із комплексної реабілітації (абілітації), затвердженної Постановою КМУ від 31.01.2007 №80 було видані 3 направлення до реабілітаційних установ особам з інвалідністю.

 

Міська комплексна програма  соціальної підтримки населення  на 2020-2022 роки «Соціальний захист населення міста»

 

         Для продовження забезпечення надання додаткових соціальних гарантій мешканцям Теплодарської міської територіальної громади реалізовується Міська комплексна програма  соціальної підтримки населення  на 2020-2022 роки «Соціальний захист населення міста», затверджена рішенням Теплодарської міської ради від 29.08.2019 №616-VII  (зі змінами).

        На виконання заходів програми з міського бюджету затверджено  527,2 тис.грн, з яких протягом звітного періоду спрямовано 503,3 тис.грн.  на наступні заходи:

–  нарахування  та виплата  щомісячної компенсації 7 фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги на загальну суму 29,1 тис. грн.;

–  фінансова підтримка 3 громадським  організаціям  на суму  30,7 тис. грн.;

– щорічна виплата до дня Перемоги 14 особам з інвалідністю внаслідок війни, учасникам війни, жертвам нацистких переслідуванням, вдовам сімей загиблих на загальну суму  6,2 тис. грн.;

– надання матеріальної допомоги до 35- річниці з дня аварії на ЧАЕС 34 учасникам ліквідації на загальну суму –17,0 тис. грн.;

– наданя матеріальної допомоги до Міжнародного Дня ветерана та людини похилого віку  34 особам на загальну суму 13,7 тис.грн.;

– наданя матеріальної допомоги до Міжнародного Дня осіб з інвалідністю 72 особам з інвалідністю 1 групи  на  загальну суму 32,4 тис. грн.;

надання матеріальної допомоги мешканцям міста, які опинились у скрутному становищі внаслідок непередбачуваних обставин 34  особам на загальну суму  24,5 грн.  ;

– надання щомісячно матеріальної допомоги на придбання ліків для подальшої життєдіяльності  4 особам з пересадженими нирками, 1 дитині з інвалідністю  для придбання матеріалів для обслуговування помпи, 1 дитині  з інвалідністю  для придбання  лікарських засобів та дієтичного харчування на загальну суму  298,9 тис. грн. грн.;

– надання пільг на житлово-комунальні послуги  воїнам-добровольцям  з числа учасників АТО та Почесному громадянину міста 5 особам на загальну суму 34,6 тис. грн.;

– надання пільг на оплату зв’язку та за  одноразовий проїзд окремим категоріям громадян на загальну суму 8,2 тис. грн. ;

– виплачена  одноразова виплата  на поховання  деяких категорій осіб згідно чинного законодавства   на суму 8,0 тис. грн.  8 особам.

          Протягом 2021 року  в управління надійшло вхідної кореспонденції -2096, вихідної – 2092,  53 звернень,  з них 15 з Урядової гарячої лінії, підготовлено інформації за підписом міського голови  та зареєстровано через виконком  вихідної – 420.

          Управлінням ведеться організаційна робота щодо запровадження  надання соціальних послуг згідно Закону України «Про соціальні послуги» для мешканців Теплодарської міської територіальної громади.

 

 

Начальник управління                                                                                    Тетяна ПОЛЮК