№145/В-2018 Про створення спостережної комісії

25 вересня 2018р.                                                                          №145/В-2018

 

Про створення спостережної комісії

 

Відповідно до п.14 ст.34 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Законом України “Про соціальну адаптацію осіб, які відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк”,  постановою Кабінету Міністрів України від 01.04.2004 року №429 “Про затвердження положень про спостережні комісії та піклувальні ради при спеціальних виховних установах” із змінами та з метою організації громадського контролю та дотриманням прав і законних інтересів засуджених та осіб, звільнених від відбування покарання, виконавчий комітет Теплодарської міської ради

ВИРІШИВ:

 

  1. Створити спостережну комісію.
  2. Затвердити склад спостережної комісії (додаток 1).
  3. Затвердити Положення про спостережну комісію при виконавчому комітеті Теплодарської міської ради (додаток 2).
  4. Визнати такими, що втратили чинність розпорядження міського від 05.12.2011 № 374 – Р «Про створення спостережної комісії» та розпорядження міського від 23.03.2015 № 73 – Р «Про внесення змін до складу спостережної комісії».
  5. Організацію виконання цього рішення покласти на першого заступника міського голови виконавчих органів Панасюка О.Ю.

 

 

Міський голова                                                                            М.В.Жовнір

 

                                                                            Додаток 1

                                                                            до рішення виконавчого комітету

                                                                            Теплодарської міської ради

                                                                            від 25 вересня 2018 р.       №145/В-2018

 

Склад

спостережної комісії

Голова комісії – перший заступник міського голови;

Секретар комісії – начальник відділу праці управління праці та соціального захисту населення;

Члени комісії:

Начальник відділу сприяння зайнятості Біляївської районної філії Одеського обласного центру зайнятості;

Головний лікар КНП «Теплодарська центральна міська лікарня»;

Голова Теплодарської міської в Одеській області організації всеукраїнської громадської організації інвалідів «Союз Чорнобиль України» (за згодою);

Голова депутатської постійної комісії з питань депутатської діяльності, етики, законності, та антикорупційної політики, конфлікту інтересів, правопорядку та соціального захисту населення;

Начальник служби у справах  дітей виконавчого комітету Теплодарської міської ради;

Голова міського товариства інвалідів;

Головний спеціаліст юридичного відділу.

 

Керуюча справами                                                                             О.П.Зорило

 

                                                                                                               Додаток 2

                                                                                                     до рішення виконавчого комітету

                                                                                                     Теплодарської міської ради

                                                                                                     від 25 вересня 2018 р.   

                                                                                                     №145/В-2018

 

ПОЛОЖЕННЯ

про міську спостережну комісію

 

  1. Це Положення визначає завдання, функції та повноваження спостережної комісії, що утворюється виконавчим комітетом Теплодарської міської ради.
  2. Спостережна комісія у своїй діяльності керується Конституцією України, Кримінально-виконавчим кодексом України. Законами України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про місцеві державні адміністрації”, іншими актами законодавства, а також цим Положенням.
  3. Основними завданнями спостережної комісії є:

1) організація громадського контролю та дотриманням прав і законних інтересів засуджених та осіб, звільнених від відбування покарання;

2) сприяння органам і установам виконання покарань у виправленні засуджених та створенні належних умов для їх утримання залучення до цієї діяльності громадських організацій, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності та громадян;

3) організація виховної роботи з особами умовно-дострокового звільненими від відбування покарання та громадського контролю за їх поведінкою протягом не відбутої частини покарання;

4)  надання допомоги у соціальній адаптації особам, звільненим від відбування покарання.

  1. Відповідно до покладених завдань спостережна комісія:

1) погоджує постанови і подання які приймаються і вносяться постановами виконання покарань, щодо:

– зміни умов тримання засуджених у межах однієї кримінально-виконавчої установи закритого типу (далі – виправна колонія) або у зв’язку з переведенням до виправної колонії іншого рівня безпеки.

– надання дозволу на проживання за межами виправної колонії засудженим, жінкам на час звільнення від роботи у зв’язку з вагітністю і пологами, а також досягнення дитиною трирічного віку та скасування цього дозволу.

2) разом з органами і установами виконання покарань вносить до суду за місцем відбування покарання засудженими подання щодо:

– умовно-дострокового звільнення від відбування покарання або зміни не відбутої частини покарання більш м’яким;  

– звільнення від відбування покарання вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років.

3) сприяє адміністрації установ виконання покарань:

– у проведені соціально-виховної  роботи із засудженими, організації їх загальноосвітнього та професійно-технічного навчання;

– у залучені громадських організацій, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та громадян до надання допомоги у створенні належних умов утримання засуджених, їх матеріально-побутовому та медико-санітарному забезпеченні, здійсненні оздоровчо-профілактичних заходів;

– у створенні додаткових робочих місць для залучення засуджених спільно корисної праці;

4) на підставі інформації органів і установ виконання покарань веде облік осіб, умовно-достроково звільнених від відбування покарання, організовувати громадський контроль за поведінкою цих осіб та проведення виховних заходів за місцем їх роботи (навчання) і проживання протягом невідбутної частини покарання;

5) здійснюють  заходи  соціального патронажу щодо осіб,  звільнених від відбування покарання, сприяють розвитку мережі  центрів соціальної адаптації та інших установ і організацій,  діяльність яких спрямована  на надання таким особам допомоги у соціальній адаптації;

6) інформують громадськість через засоби масової інформації  про результати  своєї роботи та про стан дотримання прав людини,  захист основних свобод  і  законних  інтересів засуджених  осіб під час виконання кримінальних справ;  

7) виконує інші функції відповідно до законодавства.

5.Спостережна комісія має право:

1) доручати членам комісії:

– відвідувати установи виконання покарань, вивчати стан матеріально-побутового та медико-санітарного забезпечення засуджених, умови їх праці та навчання, стан організації соціально-виховної роботи;

– брати участь у засіданнях комісій установ виконання покарань під час розгляду питань про внесення до суду подань щодо умовно-дострокового звільнення засуджених від відбування покарання, заміни невідбутної частини покарання більш м’яким, звільнення від відбування покарання вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років та  брати участь у судових засіданнях під час розгляду  таких подань;

      2)  висловлювати  свою думку по суті клопотання про помилування,  що подає засуджена  особа;    

3) одержувати від громадських організацій, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, органів і установ виконання покарань, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності інформацію і документи необхідні для виконання покладених на спостережні комісії завдань;

4) проводити особистий прийом засуджених, розглядати їх звернення та приймати за  результатами розгляду відповідні рішення;

5) заслуховувати на своїх засіданнях з питань, що належать до компетенції спостережних комісій, інформацію посадових осіб органів і установ виконання покарань, органів місцевого самоврядування,   підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та окремих громадян;

6) доручати представникам громадських організацій і трудових колективів (за їх згодою) проводити виховну роботу та здійснювати контроль за поведінкою осіб, умовно-достроково звільнених від відбування покарання, протягом не відбутої частини покарання, координувати проведення такої роботи;

7) заслуховувати на своїх засіданнях інформацію представників громадських організацій і трудових колективів, що здійснюють громадський контроль за особами, умовно-достроково звільненими від відбування покарання, про їх роботу (навчання) та поведінку в побуті, у разі потреби запрошувати таких осіб  та заслуховувати  їх інформацію ;

8) вносити на розгляд органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування пропозиції щодо:

-удосконалення діяльності органів і установ виконання покарань з питань дотримання прав людини,   захисту основних свобод і законних інтересів засуджених осіб;

– поліпшення на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форми власності індивідуально-профілактичної та виховної роботи з особами,  засудженими до громадських або виправних робіт та особами, умовно-достроково звільненими від відбування покарання;

– організації трудового та побутового влаштування осіб, звільнених від   відбування покарання, сприяння їх соціальній адаптації;

– забезпечення правового і соціального захисту персоналу органів і установ відбування покарань.

  1. Під час здійснення своїх повноважень спостережна комісія не вправі втручатися в оперативну службову діяльність органів і установ виконання покарань.
  2. Голова, заступник голови  та члени  спостережної комісії,  які здійснюють організацію громадського контролю за дотриманням прав людини,  захистом основних свобод і законних інтересів засуджених осіб під час виконання кримінальних покарань,  мають право відвідувати установи виконання  покарань без спеціального дозволу.     
  3. До складу спостережених комісій входять представники громадських організацій, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та окремі громадяни.

Представники громадських організацій становлять як правило, не менш половину складу комісії.

9.Членами спостережених комісій не можуть бути судді, представники органів прокуратури, Державної виконавчої служби, органів внутрішніх справ, служби безпеки, Державної кримінально виконавчої служби, адвокати,  особи які мають не погашену чи не зняту в установленому законом порядку судимість,  а також особи,  які раніше входили до складу спостережної  комісії і повноваження яких були припиненні достроково з підстав,  передбачених  підпунктами 4 і 5 пункту 14 цього Положення.

Члени спостережної комісії  не мають права здійснювати громадський контроль щодо засуджених  осіб,  які тримаються в установах виконання покарань,  якщо вони є близькими родичами таких осіб, а також потерпілими,  свідками, захисниками або іншими особами,  які беруть або брали участь у кримінальному проваджені щодо засуджених осіб.

  1. Голова і секретар спостережної комісії призначаються органом, який її утворив. Заступник голови комісії обирається на її засіданні. Кількісний склад комісії визначається залежно від обсягу роботи.
  2. Спостережна комісія утворюється строком на три роки.

Орган, який утворив спостережну комісію, повідомляє у засобах масової інформації про виникнення повноважень комісії не пізніше ніж за три місяця до цього, а також про дострокове припинення членом комісії своїх повноважень.

     Підприємства, установи і організації незалежно від форми власності,  які  бажають включити  до складу комісії своїх представників, подають  до органу, який утворює спостережну комісію,  відповідні пропозиції, підписані  керівником підприємства,  установи,  або рішення керівного органу організації.

     Окремі громадяни подають заяви,  підписані особисто.

      Орган,  який  утворює  спостережну комісію, може запропонувати увійти до ії складу  представникам підприємств,  установ і організацій незалежно від форми власності  та окремим громадянам.

       Повноваження  спостережної комісії  припиняються достроково органом,  який утворив комісію, якщо прийняті спостережною комісією  рішення суперечать законодавству та призвели до порушення прав, основних свобод і законних інтересів засуджених осіб або осіб,  звільнених  від відбування покарання. Факт такого порушення повинен бути підтверджений компетентним уповноваженим органом.

  1. Голова спостережної комісії, його заступник, секретар та члени комісії беруть участь у її роботі на громадських засадах.
  2. Повноваження члена спостережної комісії припиняються достроково:
  • за його заявою;
  • за зверненням громадської організації, органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи або організації, що рекомендували особу до складу комісії;
  • у зв’язку з набранням законної сили обвинувальним вироком щодо нього;
  • у разі відмови відвідувати установи виконання покарань за дорученням спостережної комісії;
  • у разі відсутності без поважних причин на трьох підряд засіданнях спостережної комісії.
  1. Не допускається делегування членами спостережної комісії своїх повноважень іншим особам.
  2. Організаційною формою роботи спостережної комісії є засідання, які проводяться в міру потреби, але не рідше ніж один раз на місяць.

Засідання спостережної комісії вважається правомочним, якщо на ньому присутні не менш як половина її складу.

  1. На засідання спостережної комісії можуть бути запрошені представники громадських організацій, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, прокуратури інших правоохоронних органів, засобів масової інформації та окремі громадяни.
  2. Розгляд спостережною комісією матеріалів стосовно засуджених осіб здійснюється за обов’язкової  присутності представника відповідного органу або установи виконання покарань.

18.Голова спостережної комісії:

  • організовує роботу комісії, розподіляє обов’язки між її членами контролює та перевіряє їх виконання;
  • забезпечує підготовку та затверджує план роботи комісії на півріччя (рік), визначає питання, які підлягають розгляду на черговому засіданні; 
  • бере участь особисто або доручає членам комісії брати участь у засіданнях комісій установ виконання покарань, які розглядають питання щодо зміни умов тримання засуджених умовно-дострокового звільнення їх від відбування покарання, заміни невідбутної частини покарання більш м’яким, звільнення від відбування покарання вагітних жінок, які мають дітей віком до трьох років, та інформує про результати членів спостережної комісії;
  • представляє комісію особисто або доручає своєму заступникупредставляти комісію з питань, що належать до її компетенції, в органах виконавчої влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форми власності;
  • інформує громадськість через засоби масової інформації про результати діяльності комісії  не рідше ніж один раз на півроку та подає  щороку до 1 березня  звіт органу, який її утворив.
  1. Спостережна комісія приймає рішення з питань, що належать до її компетенції, приймає рішення відкритим голосуванням більшістю голосів присутніх на засіданні членів комісії. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови комісії.

       Рішення спостережної комісії  оформляється  постановою,  яку підписує голова комісії.

       Постанова спостережної  комісії має бути розглянута відповідними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами,  установами  і  організаціям незалежно від форм власності.

       За результатами розгляду постанови спостережної комісії органи виконавчої влади,  органи місцевого самоврядування,  підприємства, установи  і організації незалежно від форми власності зобов’язані письмово повідомити спостережну комісію про заходи, вжиті для ії виконання, або обґрунтувати причини ії невиконання.

       Постанова спостережної комісії може бути оскаржена до органу, який її утворив, або до суду.

20.Організаційно-технічне забезпечення діяльності спостережної комісії покладається на орган, який її утворив.

 

   Керуюча справами                                                                    О.П.Зорило