Аналіз регуляторного впливу

Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Теплодарської міської ради «Про затвердження Порядку передачі в оренду комунального майна  територіальної громади міста Теплодар» підготовлений відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» (із змінами від 16.12.2015 № 1151) та з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань впродовж одного місяця.

І. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Надання в оренду комунального майна регулюється Законом України «Про оренду державного і комунального майна» .

Рішенням Теплодарської міської ради Одеської області від 26.01.2012 р. № 189-VI затверджено Порядок передачі в оренду майна, що належить до комунальної власності територіальної громади м. Теплодар, на підставі діючого станом на момент його прийняття законодавства, в  тому числі Закону України “Про оренду державного та комунального майна”. З 2013 по 2018 рр. у вищевказаний Закон  внесено ряд змін. Крім того, на даний час виникла потреба у більш детальному врегулюванні процесу проведення конкурсу на визначення орендаря.

Слід зазначити, що частиною 3 статті 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що органи місцевого самоврядування діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Статтею 23 Господарського кодексу України встановлено, що органи місцевого самоврядування здійснюють свої повноваження щодо суб’єктів господарювання виключно в межах, визначених Конституцією України, законами про місцеве самоврядування та іншими законами, що передбачають особливості здійснення місцевого самоврядування в містах Києві та Севастополі, іншими законами.

З огляду на викладене та з метою забезпечення прав та законних інтересів громадян, та врегулювання правових відносин у сфері оренди комунального майна розроблено проект рішення Теплодарської міської ради «Про затвердження Порядку передачі в оренду майна, що належить до комунальноі власності територіальної громади м. Теплодар» (далі – проект рішення).

Таким чином, проблема – необхідність вдосконалення процедури надання в оренду комунального майна  територіальної громади м. Теплодар.

 

Основні групи (підгрупи), на які справляється вплив при підготовці проекту рішення:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

 

Держава

+

 

Суб’єкти господарювання,

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

 

 

Запропонованим  проектом нормативно-правового акту визначається порядок та регулюються відносини у сфері оренди комунального майна територіальної громади                        м. Теплодар, у відповідності з чинним законодавством України.

ІІ. Цілі державного регулювання

Шляхом державного регулювання пропонується усунути недоліки процедури надання в оренду комунального майна територіальної громади міста Теплодар в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Метою прийняття запропонованого проекту рішення є врегулювання процедури передачі майна комунальної власності в оренду та більш чіткого регулювання процедури проведення конкурсу.

Головною ціллю є впорядкування правових відносин у сфері оренди комунального майна  територіальної громади м. Теплодар.

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей

1.Визначення альтернативних способів 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Збереження чинного регулювання

(Альтернатива 1)

 

Рішення не приймалося

Обраний спосіб

(Альтернатива 2)

 

Прийняття рішення Теплодарської  міської ради «Про затвердження Порядку передачі в оренду комунального майна територіальної громади міста Теплодар» дозволить вирішити існуючу проблему на території міста Теплодар.

 Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей Оцінка впливу на сферу інтересів держави

 Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Не передбачаються

Зменшення надходжень до бюджету міста Теплодар

Альтернатива 2

Збільшення ефективності використання комунального майна територіальної громади міста Теплодар, збільшення надходження коштів до бюджету міста Теплодар

Не передбачаються

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Не передбачаються

Залишається високий рівень витрат на оренду, що призведе до скорочення кількості договорів оренди та підвищення цін, а отже до зменшення доступності послуг, які надаються суб’єктами господарювання – орендарями комунального майна

Альтернатива 2

Вирішення проблеми на території міста Теплодар

Не передбачаються

 

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Не передбачаються

Залишається високий рівень витрат на оренду

Альтернатива 2

Приведення  локального нормативно-правового акту у відповідність до норм чинного законодавства, встановлення чіткої процедури проведення конкурсу, збільшення надходжень до місцевого бюджету.

Не передбачаються

            Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці «Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок регуляторного акта»)

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1

Х

Альтернатива 2

Х

 

ВИТРАТИ
на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

 

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1

Витрати на здійснення незалежної оцінки, гривень

*

*

 Визначити неможливо, оскільки суб’єкти оціночної діяльності діють за договірними відносинами

  1. Вибір найбільш оптимального

альтернативного способу досягнення цілей

Єдиним способом розв’язання вищезазначеної проблеми, що відповідає потребам та забезпечує поступове досягнення встановлених цілей, є видання зазначеного регуляторного акту.

Обраний спосіб відповідає діючому законодавству, зокрема, статтям 26 та 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України “Про оренду державного та комунального майна”, Закону України “Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні”, Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)”.

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

1

Оскільки визначена проблема продовжує існувати і не може бути розв’язана

 

Альтернатива 2

4

Оптимальний варіант збалансування інтересів держави, громадян та суб’єктів господарювання

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

Не передбачаються

Зменшення ефективності використання комунального майна територіальної громади міста Теплодар, зменшення надходжень до бюджету

Визначена проблема продовжує існувати і не може бути розв’язана, не враховує інтереси жодної із сторін

Альтернатива 2

Забезпечено баланс інтересів держави, громадян (мешканців та гостей міста Теплодар) та суб’єктів господарювання

Не передбачаються

Досягнення цілі прийняття регуляторного акта, а також реалізація належним чином владних повноважень, оптимальне врахування інтересів кожної із сторін

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

Аргументи для переваги відсутні

Відсутні.

Альтернатива 2

Причини для відмови відсутні. Обрана альтернатива є найбільш раціональним варіантом врахування інтересів всіх основних груп, на яких проблема

справляє вплив.

У разі зміни зовнішніх факторів відповідний регуляторний акт може бути переглянутий

 Обраний спосіб відповідає вимогам діючого законодавства, а також дозволить впорядкувати правові відносини між Теплодарською міською радою Одеської області і управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради з суб’єктами господарювання із врахуванням інтересів всіх основних груп, на яких проблема справляє вплив. Видання запропонованого регуляторного акта забезпечить досягнення встановлених цілей, починаючи з дня набрання ним чинності.

  1. Механізм та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Для розв’язання проблеми пропонується прийняття запропонованого проекту регуляторного акта, який передбачає затвердження Порядку передачі в оренду комунального майна територіальної громади міста Теплодар, а саме:

Зазначеним проектом регуляторного акта передбачається приведення  локального нормативно-правового акту у відповідність до норм чинного законодавства, встановлення чіткої процедури проведення конкурсу, збільшення надходжень до місцевого бюджету.

Відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» проект регуляторного акта – рішення Теплодарської міської ради «Про затвердження Порядку передачі в оренду комунального майна територіальної громади міста Теплодар», аналіз регуляторного впливу до нього розміщені на офіційному веб-сайті Теплодарської міської ради (trada.gov.ua) в розділі «Регуляторна політика» для обговорення та отримання пропозицій та зауважень від зацікавлених фізичних та юридичних осіб протягом одного місяця.

 

VІ. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Виконання вимог запропонованого проекту регуляторного акта не потребує додаткових витрат з бюджету міста Теплодар.

 

VІІ. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Термін дії регуляторного акту не обмежений у часі.

Зміна терміну дії акта можлива в разі зміни правових актів, на вимогах яких базується проект.

Регуляторний акт набирає чинності з моменту його прийняття.

 

VІІІ. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Прогнозовані показники результативності регуляторного акта:

  • розмір надходжень до бюджету міста Теплодар, що пов’язані з дією акта;
  • кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія акта;
  • кількість звернень до Теплодарської міської ради .

ІХ. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися розробником регуляторного акта відповідно до вимог статті 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», та Методики відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» (із змінами від 16.12.2015 № 1151).

Базове відстеження результативності буде проведено після набрання чинності запропонованого регуляторного акта, повторне відстеження – через рік з дня набрання чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності регуляторного акта, за результатами якого можна здійснювати порівняння показників базового та повторного відстеження.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Цільові групи, які залучатимуться для проведення відстеження – суб’єкти господарювання, які задіяні у реалізації регуляторного акта.

 

В.о. начальника Управління майна та інвестицій                                         О.Ю. Панасюк

 

 

 

ТЕСТ Малого підприємництва

(М-Тест)

 

1.Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено Управлінням майна та інвестицій Теплодарської мсіької ради у період з 01.10.2018 р. по 20.12.2018 р.:

 

 1. Порядковий номер

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі ( інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити ( до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

Круглий стіл

10

Проект підтримано

 

  1. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва ( мікро- та малі): Кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання 138 од., у тому числі малого підприємництва 76 од.; питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 55%.
  2. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

Таблиця 3.1.

№ п/п

Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за
п’ять років

3.1.1.

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

Формула: кількість необхідних одиниць обладнання Х вартість одиниці

не передбачено

3.1.2.

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

Формула:

прямі витрати на процедури повірки (проведення первинного обстеження) в органі державної влади + витрати часу на процедуру обліку (на одиницю обладнання) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість процедур обліку за рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

не передбачено

3.1.3.

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати – витратні матеріали)

Формула:

оцінка витрат на експлуатацію обладнання (витратні матеріали та ресурси на одиницю обладнання на рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

не передбачено

3.1.4.

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

Формула:

оцінка вартості процедури обслуговування обладнання (на одиницю обладнання) Х  кількість процедур  технічного обслуговування на рік на одиницю обладнання Х  кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

не передбачено

3.1.5.

Інші процедури (уточнити):

 

 

 

Максимальний  розмір річної орендної плати за 1 кв. м. орендованої площі

390,89

Договори укладаються на 2 роки і 11 місяців

Мінімальний  розмір річної орендної плати за  1 кв. м. та орендованої площі

183,21

Договори укладаються на 2 роки і 11 місяців

3.1.6.

Разом, гривень

Формула:(сума рядків 3.1.1. +3.1.2. + 3.1.3. +3.1.4. + 3.1. 5)

 

 

 

Максимальному розмірі річної орендної плати

390,89

 

Мінімальному розмірі річної орендної плати

183,21

 

3.1.7.

Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

 

Максимальному розмірі орендної плати

138

 

Мінімальному розмірі орендної плати

138

 

3.1.8.

Сумарно, гривень

Формула:відповідний стовпчик “разом” Х  кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (3.1.6.*3.1.7.)

 

 

Максимальному розмірі  річної орендної плати

53942,82

 

Мінімальному розмірі річної орендної плати

25252,98

 

Таблиця 3.2.

№ п/п

Оцінка “вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за
п’ять років

3.2.1.

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

Формула:

витрати часу на отримання інформації про регулювання, Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата)

1 год./

23,00 грн.

5 год./

115, 00 грн.

3.2.2

Процедури організації виконання вимог регулювання

Формула: витрати часу на підписання договору Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата)

0,5 год./

11,05 грн.

2,5 год./

57,05 грн.

3.2.3.

Процедури офіційного звітування

Формула:

витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб’єктів, що користуються формами засобів – окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв’язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік

3.2.4.

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

Формула:

витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік

3.2.5.

Інші процедури (витрати часу на отримання рахунків плати за користування окремими елементами благоустрою)

3.2.6.

Разом, гривень

Формула: (сума рядків3.2.1. + 3.2.2. + 3.2.3. + 3.2.4. + 3.2.5.)

34,05

170,25

3.2.7.

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

138

3.2.8.

Сумарно, гривень

Формула: відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання 3.2.6. * 3.2.7.)

4698,9

23494,5

 

 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів

малого підприємництва

Таблиця 3.3.1.

 

Процедури регулювання суб’єктів

малого підприємництва

(розрахунок на одного типового

суб’єкта господарювання малого підприємництва – за потреби,

окремо для суб’єктів малого та мікро підприємництва)

Планові

витрати

часу на

процедуру

Вартість

часу співробітника

органу

державної влади

відповідної категорії

(заробітна плата)

20 грн./год.

Оцінка

кількості

процедур за рік, що

припадають

на одного

суб’єкта

Оцінка

кількості

суб’єктів,

на яких

поширюється відповідна

процедура

1. Процедура обліку суб’єкту господарювання, що знаходиться у

сфері регулювання

1 год.

20,00 грн.

1

138

2. Процедури поточного контролю за суб’єктом господарювання, що знаходиться у сфері регулювання

у т. ч. камеральні

не передбачено

у т. ч. виїзні

не передбачено

3. Процедури підготовки, затвердження та опрацювання актів про

порушення вимог регулювання

(на одиницю)

0,5 год.

10,00 грн.

1

138

4. Процедури реалізації рішень

щодо порушення вимог регулювання (на одиницю)

0,5 год.

10,00 грн.

1

138

5. Процедури оскарження рішень суб’єктами господарювання (на одиницю)

6. Процедури підготовки звітності

за результатами регулювання

1 год.

20,00 грн.

1

138

7. Витрати часу на інші адміністративні процедури (уточнити):

 

 

 

 

8. Разом по органу державного

регулювання за рік

3,0 год.

60,00 грн

1

138

9. Сумарно по органу державного

регулювання за 5 років

15,0 год.

300,00 грн.

 

138

           

 

Таблиця 3.3.2.

Порядковий номер

Назва державного органу

Витрати на адміністрування регулювання за рік, грн.

Сумарні витрати на адміністрування регулювання

за 5 років, грн.

1 Сумарно бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради

8280

41400

 

 

  1. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

Таблиця 4.1.

№ п/п

Показник

Перший рік регулювання (стартовий) грн.

За 5 років грн.

4.1.1.

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

 

 

 

максимальному розміру річної орендної плати

390,89

 

максимальному розміру річної орендної плати

183,21

4.1.2.

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва, необхідних для виконання регулювання та звітування

4698,9

23494,5

4.1.3.

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання

 

 

 

максимальному розміру річної орендної плати

5089,79

23494,5

 

максимальному розміру річної орендної плати

4882,11

23494,5

4.1.4.

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

8280

41400

4.1.5.

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

12 670,09

39 180,15

 

максимальному розміру річної орендної плати

10179,58

46989

 

максимальному розміру річної орендної плати

9764,22

46989

 

 

В.о. начальника

управління майна та інвестицій                                        О.Ю. Панасюк