АНАЛІЗ регуляторного впливу до проекту регуляторного акту – рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про затвердження Порядку виявлення, взяття на облік та збереження безхазяйного майна, визнання спадщини відумерлою та прийняття такого майна у комунальну власність Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області»

АНАЛІЗ

регуляторного впливу до проекту регуляторного акту –

рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про затвердження Порядку виявлення, взяття на облік та збереження безхазяйного майна, визнання спадщини відумерлою та прийняття такого майна у комунальну власність Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області»

Аналіз регуляторного впливу  підготовлено відповідно вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики проведення аналізу регуляторного впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308 ( зі змінами та доповненнями від 16.12.2015р. № 1151).

Назва регуляторного акту – «Про затвердження Порядку виявлення, взяття на облік та збереження безхазяйного майна, визнання спадщини відумерлою та прийняття такого майна у комунальну власність Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області»

Регуляторний орган – Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області.

Розробник регуляторного акту – управління житлово-кмунального господарства, землевпорядкування та майна Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області.

І. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання 

Проблема, яку планується розв’язати з прийняттям проекту рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про затвердження Порядку виявлення, взяття на облік та збереження безхазяйного майна, визнання спадщини відумерлою та прийняття такого майна у комунальну власність Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області» полягає в правовому врегулюванні відносин, пов’язаних із виявленням, взяття на облік, збереженням і ефективним використанням безхазяйного майна та відумерлої спадщини на території Теплодарської міської територіальної громади.

За даними, які надходять до виконавчого комітету  Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області встановлено факти наявності майна, власники якого невідомі або відсутні і які, відповідно до п.1 ст.335 ЦК України можуть бути визнані безхазяйними. Також п.2 ст.335 ЦК України  передбачено, що безхазяйне нерухоме майно береться на облік органом, який здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно за заявою органу місцевого самоврядування на території якого вони розміщені та після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйного нерухомої речі, вона за заявою органу уповноваженого управляти майном відповідної територіальної громади, може бути передана згідно рішення суду до комунальної власності.

Зазначена стаття Цивільного Кодексу України по-різному визначає правове становище безхазяйних рухомих і нерухомих речей. Про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік з метою виявлення власника має бути зроблено оголошення в друкованих засобах масової інформації. Така постановка на облік є адміністративним актом, а не юридичним фактом, що впливає на цивільні правовідносини, об’єктом яких є дана нерухомість. Значення взяття на облік нерухомої речі полягає в тому, що з даного моменту починається перебіг строку (один рік), необхідного для пред’явлення відповідної вимоги до суду, а саме про винесення рішення щодо передачі такої речі у комунальну власність. Щодо взяття на облік рухомої речі, то така процедура непередбачена жодним нормативно-правовим актом. А на території міста є об’єкти рухомого майна, власники яких не відомі.

Відповідно до ст.1277 ЦК України у разі відсутності спадкоємців за заповітом і за законом, усунення їх від права на спадкування, неприйняття ними спадщини, а також відмови від її прийняття суд визнає спадщину відумерлою за заявою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини. Заява про визнання спадщини відумерлою подається після спливу одного року з часу відкриття спадщини. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Таким чином, до комунальної власності територіальної громади переходить право власності на той чи інший нерухомий (рухомий) об’єкт.

Територіальна громада отримує безумовні вигоди від права розпоряджатися таким майном, а саме: – вказане майно може бути на законних підставах передане в оренду, відчужено тощо. Це допоможе суттєво збільшити доходи місцевого бюджету. Однак, на сьогодні не існує затвердженого механізму взяття на облік та використання безхазяйного майна та відумерлої спадщини у Теплодарській міській раді. Існуюча проблема пов’язана із відсутністю реальних механізмів взяття на облік безхазяйного майна та відумерлої спадщини, а саме порядку та строків проведення, прийняття на облік та забезпечення доступу широкого загалу до цієї інформації.

Запропонований проект рішення має на меті впорядкувати діяльність органів місцевого самоврядування щодо виявлення, взяття на облік та в подальшому передачі зазначеного майна у комунальну власність, відповідно до вимог Цивільного Кодексу України. Рішенням передбачається затвердити порядок виявлення, облік, збереження безхазяйного майна та відумерлої спадщини, який мав би конкретизувати порядок здійснення зазначеної діяльності відповідно до існуючої організаційно-адміністративної та функціональної структури місцевого самоврядування. Також одним із пунктом даного  регуляторного акту є виявлення, взяття на облік, зберігання та використання безхазяйного рухомого майна на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області.

Основні групи (підгрупи) на яких проблема справляє вплив

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

 

Держава (орган місцевого самоврядування)

+

 

СГД ( у т.ч суб’єкти малого підприємництва)

+

 

 

ІІ Цілі державного регулювання

Запровадження єдиного механізму взяття на облік та управління безхазяйним майном на території міської ради, яка б забезпечувала виконання всіх функцій управлінського процесу від складання опису майна, попередньої оцінки, підготовки технічного паспорту до підготовки заяви до суду про передачу майна у комунальну власність територіальної громади міста:

– підвищення ефективності господарської діяльності через чітке визначення порядку взяття на облік безхазяйного майна  відповідно до існуючої організаційно-адміністративної та функціональної структури місцевого самоврядування;

– забезпечення надходжень до місцевого бюджету;

– забезпечення балансу інтересів між суб’єктами підприємництва та міської ради щодо формування підприємницького середовища так і територіальної громади.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

  1. Визначення альтернативних способів 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Не прийняття запропонованого регуляторного акту (залишення існуючої ситуації без змін)

У цьому випадку вирішення визначених цілей буде ускладнено, тому що врегулювання зазначених відносин на державному рівні буде мати загальний характер, не враховуючи специфіку населених пунктів, його інфраструктуру, структуру органів місцевого самоврядування.

 

Альтернатива 2

Прийняття запропонованого регуляторного акта – рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про затвердження Порядку виявлення, взяття на облік та збереження безхазяйного майна, визнання спадщини відумерлою та прийняття такого майна у комунальну власність Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області»

У разі прийняття  зазначеного проекту рішення буде забезпечена збалансованість інтересів територіальної громади, суб’єктів господарювання та органів місцевого самоврядування щодо вдосконалення та прозорості процесів, пов’язаних з виявленням, збереженням безхазяйного майна ( як нерухомого так і рухомого), визнанням спадщини відумерлою та передачі такої спадщини до комунальної власності, враховуючи специфіку міста,  інфраструктуру територіальної громади., структуру органу місцевого самоврядування.

 Тому прийняття даного регуляторного акту є найдоцільнішим способом досягнення встановлених цілей.

 

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей. Опис вигод та витрат за кожною альтернативою для сфер інтересів держави, громади та субєктів господарської діяльності

ОЦІНКА ВПЛИВУ НА СФЕРУ ІНТЕРЕСІВ ДЕРЖАВИ

( ОРГАНУ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ) 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

 

1

2

3

Альтернатива 1

Не прийняття запропонованого регуляторного акту (залишення існуючої ситуації без змін)

 

Відсутні

Відсутні

Альтернатива 2

Прийняття запропонованого регуляторного акту

 

– упорядкування об’єктів нерухомого майна;

– запобігання руйнуванню об’єктів нерухомості;

– унеможливлення виникнення місць, що порушують санітарний стан населеного пункту;

Збереження житлового та нежитлового фондів;

– набуття права власності на потенційні об’єкти нерухомості за рішенням суду;

– зростання рівня довіри серед громадян;

– збільшення надходжень до місцевого бюджету

 

 Часові витрати на розробку та прийняття регуляторного акта та щодо проведення аналізу та заходів по відстеженню результативності регуляторного акту.

Організаційні та часові витрати пов’язані з виявленням, взяттям на облік безхазяйного майна. Підготовка відповідних документів для звернення до суду, реєстрація права власності.

 Грошові витрати – судовій збір, оплата послуг за проведення оцінки безхазяйного майна та виготовлення технічної документації.

 

 

             ОЦІНКА ВПЛИВУ НА СФЕРУ ІНТЕРЕСІВ ГРОМАДИ

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

 

1

2

3

Альтернатива 1

Не прийняття запропонованого регуляторного акту (залишення існуючої ситуації без змін)

 

Відсутні

Відсутні

Альтернатива 2

Прийняття запропонованого регуляторного акту

 

– запобігання руйнуванню об’єктів нерухомості;

– унеможливлення виникнення місць, що порушують санітарний та естетичний стан населеного пункту;

– можливість отримання додаткових соціальних суспільних благ через збільшення надходжень до місцевого бюджету

 

Витрати можливі у разі взяття в оренду безхазяйного майна, що взято на баланс Теплодарської міської ради або з придбанням відумерлого майна в разі його продажу

 Витрати можливі у разі  виникнення спору щодо причетності до виявленого безхазаяного майна

ОЦІНКА ВПЛИВУ НА СФЕРУ ІНТЕРЕСІВ СУБ”ЄКТІВ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Вигоди відсутні

Витрати відсутні

Альтернатива 2

Покращення санітарного стану населених пунктів.

Додаткові місця для здійснення підприємницької діяльності.

Отримання прибутку від проведення    технічної інвентаризації безхазяйних  та відумерлих    нерухомих об’єктів.

Витрати,        пов’язані        з

придбанням       відумерлого майна, взяття в оренду.

Витрати можливі у разі  виникнення спору щодо причетності до виявленого безхазаяного майна

 

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію

регулювання, одиниць

0

0

Не визначено, через те, що регуляторний акт застосовується тільки при наявності об’єкта ( безхазяйного майна,

відумерлої

спадщини) та за

наявності бажання

придбати майно

суб’єктом

господарювання або взяти його в оренду

Акт не є

загальнообов’язковим

Не визначено, через те, що регуляторний акт застосовується тільки при наявності об’єкта ( безхазяйного майна, відумерлої спадщини) та за наявності бажання придбати майно суб’єктом господарювання, або взяти його в оренду

Акт не є загальнообов’язковим

Не визначено, через те, що регуляторний акт застосовується тільки при наявності об’єкта ( безхазяйного майна, відумерлої спадщини) та за наявності бажання придбати майно суб’єктом господарювання або взяти його в оренду

Акт не є загальнообов’язковим

Питома вага групи  у

загальній кількості, відсотків

 

0

0

 В зв’язку з відсутністю суб’єктів господарювання великого і середнього бізнесу, що підпадають під дію регуляторного акту, витрати на одного суб’єкта не розраховувалися

3.Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності

 (за         чотирибальною системою оцінки)

 

Коментарі

щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива № 1

 

 

1

Проблема не вирішується. Недотримання  надходжень до міського бюджету Погіршення естетичного виду та санітарного стану території міста..

 

Альтернатива № 2

 

 

4

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики.

  Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей, враховуючи специфіку населеного пункту, його інфраструктуру, структуру органу місцевого самоврядування.

 Збільшить надходження до бюджету селищної ради.

Очікується покращення санітарного стану території міста, створення додаткових місць для здійснення підприємницької діяльності

Оцінка впливу регуляторного акта на конкуренцію

в рамках проведення аналізу регуляторного впливу 

Категоріявпливу

Відповідь

 

1

2

А. Обмежує кількість або звужує коло постачальників.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

 

1. Надає суб’єкту господарювання виключні права на поставку товарів чи послуг

Ні

2. Запроваджує режим ліцензування, надання дозволу або вимог упого-дження підприємницької діяльності з органами влади

Ні

3. Обмежує здатність окремих категорій підприємців постачати товари чи надавати послуги (звужує коло учасників ринку)

Ні

 

4. Значно підвищує вартість входження в ринок або виходу з нього

Ні

5. Створює географічний бар’єр для постачання товарів, виконання робіт, надання послуг або інвестицій

Ні

Б. Обмежує здатність постачальників конкурувати.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

 

1. Обмежуєздатністьпідприємціввизначатиціни на товари та послуги

Ні

2. Обмежує можливість постачальників рекламувати або здійснювати маркетинг товарів чи послуг

Ні

3. Установлює стандарти якості, що надають необґрунтовану перевагу окремим постачальникам порівняно з іншими, або стандарти вищого рівня якості, ніж той, який обрали б окремі достатньо поінформовані споживачі

Ні

 

4. Суттєво збільшує витрати окремих суб’єктів підприємництва порівняно з іншими (зокрема внаслідок дискримінаційного ставлення до діючих та нових учасників ринку)

Ні

В. Зменшує мотивацію постачальників до активної конкуренції.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

1. Запроваджує режим саморегулюванняабоспільногорегулювання

Ні

2. Вимагає або заохочує публікувати інформацію про обсяги виробництва чи реалізацію, ціни та витрати підприємств

Ні

Г. Обмежує вибір та доступ споживачів до необхідної інформації.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

1. Обмежує здатність споживачів вирішувати в кого купувати товар

Ні

2. Знижує мобільність споживачів у наслідок підвищення прямих або не прямих витрат на заміну постачальника

Ні

 

3. Суттєво обмежує чи змінює інформацію, необхідну для ухвалення раціонального рішення щодо придбання чи продажу товарів

Ні

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива № 1

 

 

Вигоди відсутні

Витрати відсутні

Проблема не вирішується. Відсутність нормативно-правового акту, який  конкретизує Порядок здійснення зазначеної діяльності відповідно до існуючої організаційно-адміністративної та функціональної структури місцевого самоврядування. Втрата надходжень до бюджету міської  ради.

Погіршення естетичного виду та санітарного стану населених пунктів.

Втрата можливостей для розвитку приватного підприємництва.

Альтернатива № 2

 

 

Вирішення проблемних питань громади за рахунок збільшення дохідної частини бюджету міської ради

 

Для органу місцевого самоврядування:

Витрати пов’язані з розробкою проекту регуляторного акта (витрати робочого часу спеціалістів пов’язані з підготовкою регуляторного акта).

Грошові витрати – судовій збір, оплата послуг за проведення оцінки безхазяйного майна та виготовлення технічної документації.

Для громадян

Витрати, пов’язані        з

придбанням відумерлого майна, взяття в оренду.

Витрати можливі у разі  виникнення спору щодо причетності до виявленого безхазаяного майна

Для субєктів господарювання

Витрати, пов’язані        з

придбанням відумерлого майна, взяття в оренду.

Витрати можливі у разі  виникнення спору щодо причетності до виявленого безхазаяного майна

Цей     регуляторний            акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної    регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей,            збільшить надходження до бюджету міської ради.

Очікується покращення санітарного та естетичного стану  території населеного пункту, створення додаткових місць для здійснення підприємницької діяльності.

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Відмова від цієї альтернативи. Невідповідність принципам державної регуляторної політики

Х

Прийняття регуляторного акта,

який    забезпечує

принципи державної

регуляторної політики та сучасні вимоги     до

ефективного державного

управління

Вибір цієї альтернативи.

 

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики.

Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.

Зміни у законодавчих актах України, політична та економічна ситуація в країні.

IV.Механізмів,   який пропонується застосовувати для розв’язання проблеми

Поліпшенню ситуації щодо вирішення проблеми врегулювання даного Аналізу сприятиме прийняття рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про затвердження Порядку виявлення, взяття на облік, збереження та використання безхазяйного майна, визнання спадщини відумерлою та прийняття такого майна у комунальну власність Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області».

Реалізація запропонованого регуляторного акту буде здійснюватися шляхом впровадження наступних заходів:

1.Застосування єдиного підходу при набутті права комунальної власності на відумерлу спадщину та безхазяйне майно.

2.Чітке регулювання прав та обов`язків Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області при набутті права комунальної власності на відумерлу спадщину та безхазяйне майно. Для реалізації рішення необхідно задіяти наступні ресурси:

 – інформаційні, а саме опублікування проекту порядку набуття територіальною громадою права комунальної власності на відумерлу спадщину та безхазяйне майно на сторінці офіційного веб-сайту Теплодарської міської ради;

 – чітке регулювання прав та обов’язків Теплодарської міської ради при набутті права комунальної власності на відумерлу спадщину та безхазяйне майно, яке розташоване на території Теплодарської міської ради Одеського району Одеського області.

  1. V. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акту 

Прийняття проекту регуляторного акту забезпечить збалансованість інтересів Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області, суб’єктів господарювання та органів місцевого самоврядування щодо удосконалення та прозорості процесів, пов’язаних з виявленням, збереженням, визнанням відумерлої спадщини та безхазяйного майна, передачі такого майна до комунальної власності Теплодарської міської ради та його ефективного використання, з метою запобігання руйнування об’єктів нерухомості.

Найбільш вагомими зовнішніми чинниками, що впливатимуть на дію регуляторного акту є:

1.Внесення змін до законодавства та підзаконних актів у сфері набуття права комунальної власності на відумерлу спадщину та безхазяйне майно;

При виникненні змін у чинному законодавстві, які можуть впливати на дію запропонованого регуляторного акту, до нього будуть вноситись відповідні зміни та доповнення. 

            VI.Очікувані результати від прийняття регуляторного акту

Визначення очікуваних результатів від прийняття регуляторного акту описується в аналізі вигоди та витрат, з переліком позитивних та негативних факторів:                                                            

Суб’єкти

Вигоди

Витрати

Населення

– запобігання руйнуванню об’єктів нерухомості;

– унеможливлення виникнення місць, що порушують санітарний та естетичний стан населеного пункту;

– можливість отримання додаткових соціальних суспільних благ через збільшення надходжень до місцевого бюджету

 

Витрати можливі у разі взяття в оренду безхазяйного майна, що взято на баланс Теплодарської міської ради або з придбанням відумерлого майна в разі його продажу

 Витрати можливі у разі  виникнення спору щодо причетності до виявленого безхазаяного майна

Суб’єкти господарювання

-захист власних інтересів та прав через договірні відносини;

-забезпечення збереження спадкового та безхазяйного майна у разі укладення договору про користування об’єктом

Витрати можливі у разі взяття в оренду безхазяйного майна, що взято на баланс Теплодарської міської ради або з придбанням відумерлого майна в разі його продажу

Витрати можливі у разі  виникнення спору щодо причетності до виявленого безхазаяного майна

Органи влади

– врегулювання відносин, пов’язаних із визнанням відумерлої спадщини та безхазяйного майна, передачі такого майна до комунальної власності Теплодарської міської ради;

– збільшення нерухомого майна комунальної власності Теплодарської міської ради, у тому числі житлового фонду;

– збільшення надходжень до місцевого бюджету;

– утримання житлового фонду;

– витрати, пов’язані з виявленням, обліком, збереженням спадкового та безхазяйного майна;

– судові витрати;

– витрати, пов’язані з відчуженням об’єкта права комунальної власності  Теплодарської міської ради.

 VII. Показники результативності регуляторного акту 

Показниками результативності чинного регуляторного акту виступає запровадження заходів щодо вдосконалення організації Порядку набуття Теплодарською міською радою права комунальної власності на відумерлу спадщину та безхазяйне майно, що надає можливості по вдосконаленню законодавства у сфері розпорядження, збереження, використання та відчуження даного нерухомого майна, враховуючи специфіку міста, його інфраструктуру власності територіальної громади., структуру органу місцевого самоврядування.

  Об’єкти нерухомості, які визначені як відумерла спадщина та безхазяйне майно, після спливу одного року, за рішенням суду переходять у комунальну власність Теплодарської міської ради, після чого вирішуються питання щодо подальшого використання зазначених об’єктів за цільовим призначенням, про зміну цільового призначення, розглядаються пропозиції Теплодарської міської ради про відчуження (у тому числі приватизацію, обмін, аукціон тощо), реконструкцію, капітальний ремонт та інше.

Кошти, отримані у результаті відчуження об’єктів права комунальної власності Теплодарської міської ради, спрямовуватимуться до міського бюджету.

З метою відстеження результативності цього регуляторного акта визначені наступні показники:

 – кількість виявлених комісією безхазяйних та відумерлих об’єктів;

– кількість рішень судів щодо набуття права комінальної власності за Теплодарською міською радою на безхазяйне та/або відумерле майно;

 – кількість переданого в оренду комунального майна;

–  кількість придбаного відумерлого майна

 – підримка санітарного стану Теплодарської міської територіальної громади на  належному рівні;

– розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання у зв’язку з виконанням вимог акта, (год./ грн.);

 – рівень поінформованості громади та суб’єктів господарювання з основних положень акта * (70%)

 – збільшення надходжень до міського  бюджету.

*Відповідно до частини 5 статті 12 Закону рівень поінформованості суб’єктів господарювання, фізичних осіб з основних положень рішення визначається чисельністю осіб, які ознайомляться з ним. Інформування громадськості відносно регуляторного акта здійснюється через такі джерела інформації:

-офіційну веб-сторінкуТеплодарської міської ради (trada.gov.ua)       

VIII.Заходи з допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акту

Відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватися шляхом проведення базового, повторного та періодичного відстеження.

Базове відстеження буде здійснюватися впродовж року з дати набрання чинності регуляторного акту.

Повторне відстеження планується провести через два роки після набуття чинності регуляторного акту.

Періодичне відстеження планується проводити один раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності, з метою дотримання чинного законодавства та діючих нормативно-правових актів у сфері набуття права комунальної власності на безхазяйне майно та відумерлу спадщину.

У разі виявлення неврегульованих та проблематичних питань, вони будуть усунені шляхом внесення відповідних змін до регуляторного акта. 

  1. Обґрунтування строку дії регуляторного акту

Термін дії регуляторного акту необмежений, але можливий вплив зовнішніх чинників, а саме внесення змін до законодавчих і нормативно-правових актів.

 

 

 

 

                     

 

Міський голова                                                          Олександр ЧУЙКО

  

 

 

Олександр ТЕРЛЮГА

Ірина НАМАЗОВА

 

  

 

    Додаток 1

                                                                      до аналізу регуляторного впливу

   

 

ВИТРАТИ

на одного суб’єкта великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

 

В зв’язку  з відсутністю субєктів господарювання великого і середнього підприємництва, що підпадають під дію регуляторного акту, витрати (у т.ч бюджетні) на одного суб’єкта господарської діяльності не розраховувалися

 

       Додаток 2

                                                                    до аналізу регуляторного впливу

 

ТЕСТ

малого підприємництва (М-Тест) 

 

  1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником  14.01.2022р

Порядковий номер

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати опитування (опис)

 

Основні результати консультацій (опис)

1

Усне опитування підприємців, яке проводилося у телефонному режимі

 

4 розмови з 4 особами

 

Визначення витрат часу та коштів на виконання вимог регулювання.

 

Доведено до відома СПД основні аспекти проекту регуляторного акта, надані роз’яснення щодо ставок, які пропонується затвердити.  

 

  1. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):                                       

Кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: не визначено через те,  що регуляторний акт застосовується тільки при наявності об’єкта (безхазяйного майна, відумерлої спадщини) та за наявності бажання та наміру придбати майно (або взяти його в оренду) суб’єктом господарювання. Акт не є загальнообов’язковим. ( відповідно до таблиці «Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання).

  1. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

 

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Витрати за п’ять років

 

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

Формула:

кількість необхідних одиниць обладнання Х вартість одиниці

 

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

Формула:

прямі витрати на процедури повірки (проведення первинного обстеження) в органі державної влади + витрати часу на процедуру обліку (на одиницю обладнання) Х вартість часу субєкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість процедур обліку за рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному субєкту малого підприємництва

 

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витративитратні матеріали)

Формула:

оцінка витрат на експлуатацію обладнання (витратні матеріали та ресурси на одиницю обладнання на рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному субєкту малого підприємництва

 

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

Формула:

оцінка вартості процедури обслуговування обладнання (на одиницю обладнання) Х  кількість процедур  технічного обслуговування на рік на одиницю обладнання Х  кількість необхідних одиниць обладнання одному субєкту малого підприємництва

 

5

Інші процедури (прогнозна річна сплата орендної плати,грн):

 

 

Визначається на момент

придбання або взяття в оренду

 

 

 

 

 

6

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

 

7

Кількість субєктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

не визначено через те,  що регуляторний акт застосовується тільки при наявності об’єкта (безхазяйного майна, відумерлої спадщини) та за наявності придбати майно (або взяти його в оренду) суб’єктом господарювання. Акт не є загальнообов’язковим.

 

8

Сумарно, гривень

 

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо         

виконання регулювання та звітування

Розмір мінімальної заробітної плати на 01.01 2022року   – 6500,00 грн. (ЗУ «Про державний

бюджет України на 2022рік),

кількість робочих годин у 2022 році – 1987 години(сайт buhoblik.org.ua), у погодинному розмірі

на 2022 рік– 39,16гривні (6500,00 грн./ 166год/міс.)

 

 

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

Формула:

витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу субєкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм 0,5*40,36*1

Вартість 1 людино-години – мін.з/п станом на 01.01.2022 р. –

6500/166год/міс.= 39,16 грн

 

19,58

 

 

10

Процедури організації виконання вимог регулювання

Формула:

витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для субєкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу субєкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур: 0,25*40,36*1(цей податок не є новим тому не потребує багато часу на організацію вимог регулювання)

 

11

Процедури офіційного звітування

Формула:

витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості субєктів, що користуються формами засобівокремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим звязком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного

рівня помилок)) Х вартість часу субєкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік:

Даний регуляторний акт не є обов’язковим до виконання та не потребує здійснення офіційного звітування

             –

 

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

Формула:

витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу субєкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік

 

 

13

 

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 )

 

 

19,58

 

97,90

 

14

Кількість субєктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

Не визначено

Не визначено

 

15

Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчикразомХ кількість субєктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15)

19,58

97,90

 

             

 

  1. 4. Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання.

(Вартість 1 години заробітної плати: мінімальна заробітна плата 6500,00грн. /

кількість робочого часу за 1 місяць 166 год. = 39,16/год).         

Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області (Управління житлово-комунального господарства, землевпорядкування та майна Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області)
(назва органу державної влади)

 

Процедура регулювання субєктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового субєкта господарювання малого підприємництваза потреби окремо для субєктів малого та мікропідприємництв)

Планові витрати часу на процедуру, години

Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата)

 

 

 

 

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного субєкта

Оцінка кількості суб»єктів, що підлягають під дію процедури регулювання

Витрати на адміністрування регулювання (за рік),грн

1. Облік субєкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання

 

 

2. Поточний контроль за субєктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:

камеральні

3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта (листа) про порушення вимог регулювання

4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

5. Оскарження одного окремого рішення субєктами господарювання  

10

39,16

1

391,60

6. Підготовка звітності за результатами регулювання

7. Інші адміністративні процедури (підготовка регуляторного акту, АРВ, проведення базового відстеження оприлюднення)

75

39,16

1

2937,00

Разом за рік

X

X

X

X

3328,60

Сумарно за п’ять років

Х

Х

Х

Х

15076,60

  

  1. Розрахунок сумарних витрат суб»єктів малого підприємництва (мікропідприємництва), що виникають на виконання вимог регулювання

 

№ з/п

Показник

Перший рік регулювання

(стартовий), грн

За п’ять років

1

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

 

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

19,58

97,90

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання (рядок 1+ рядок 2)

19,58

97,90

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання

суб’єктів малого підприємництва

3328,60

15076,60

5

Сумарні витрати на виконання запланованого

Регулювання (рядок 3 + рядок 4)

3348,18

16662,58

 

 

  1. 6. Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запровадження регулювання

Враховуючи, що даний регуляторний акт не є обов’язковим до виконання суб’єктами господарювання пом’якшувальних заходів щодо його регулювання не передбачено.

 

 

 

            Міський голова                                                    Олександр ЧУЙКО

 

 

 

 

 

Ірина НАМАЗОВА

705-34-60