Пояснювальна записка до звіту про виконання бюджету м. Теплодар за І квартал 2019 року

Пояснювальна записка

до звіту про виконання бюджету

м. Теплодар за І квартал 2019 року

 

І. Загальні підсумки виконання бюджету м. Теплодар

по доходам і видаткам.

Теплодарською міською радою 18 грудня 2018 року прийнято рішення №510-VІІ „Про бюджет міста Теплодар на 2019 рік” по доходам – 80 494,350 тис.грн, в тому числі по загальному фонду – 78 652,400 тис.грн., по спеціальному фонду – 1 841,950 тис.грн. і видаткам в сумі – 82 782,785 тис.грн., у тому числі загального фонду –80 676,600 тис.грн., спеціального фонду – 2 106,185 тис.грн. Протягом звітного періоду проводились уточнення планових показників, як доходної так і видаткової частини бюджету, які після уточнення склали – доходи  85 329,816  тис.грн., у тому числі: загальний фонд –  78 355,067 тис.грн., спеціальний фонд – 6974,749 тис.грн., видатки 89 443,304 тис.грн., у тому числі загального фонду – 83 058,566 тис.грн., спеціального фонду – 6 384,738тис.грн.

В бюджет міста, при уточненому плані на за 2019 р. загального фонду 78 355,067 тис.грн., фактично надійшло 80 136,332 тис.грн., що складає 102,3 відсотків. По спеціальному фонду при уточненому плані за 2019 р.  6974,749 тис.грн., фактично надійшло 8 346,401 тис.грн., виконання складає 119,7 відсотки.

Виконання плану доходів загального фонду (без трансфертів) складає 107,1 відсотки. В бюджет міста при уточненому плані за 2019 р. 27 838,500 тис.грн. фактично надійшло 29 824,826 тис.грн. Виконання плану доходів спеціального фонду (без трансфертів) складає 152,4 відсотків. В бюджет міста при уточненому плані за 2019 р. 2 631,688 тис.грн. фактично надійшло 4 009,821 тис.грн.

Базова дотація, що одержується з державного бюджету, при плані на 2019 рік 6 873,90  тис.грн. фактично надійшла в сумі 6 873,90  тис.грн., або 100,0 відсотків.

Субвенції загального фонду при уточненому плані на 2019 рік 43 642,667 тис.грн. фактично надійшли у сумі 43 437,605 тис.грн., або 99,5 відсотки.

До місцевого бюджету за 2018 рік надійшли:

  • Освітня субвенція у сумі 10 085,9тис.грн.
  • Медична субвенція у сумі 9 260,1 тис.грн.

План по видаткам загального фонду бюджету міста виконаний на 24,02 відсотки до річних планових призначень, при плані на 2019 рік – 83 058,566 тис.грн. фактично витрачено 19 594,511 тис.грн.

Аналіз соціально-економічного розвитку

за І квартал  2019 року

Промисловість

  Чисельність підприємств працюючих станом на 01.04.2019 року в промисловій галузі міста  не змінилася. На даний час галузь  промисловості  представлена такими підприємствами : МКП «Одеська теплоелектроцентраль №2»,  – постачання тепла, виробництво електроенергії, ПП «Тріада-1» – виробництво пластикового одноразового посуду та паперових виробів санітарно-гігієнічного призначення, ТОВ  «АВС Кемікалс Індастрі»  – виробництво паперових виробів санітарно-гігієнічного призначення та хімічної продукції ( миючі, чистячі, пральні засоби та ін), ТОВ «Майбуття» – пошиття одягу для вагітних, МКП «Теплодарводоканал»  – водопостачання, водовідведення та промислове очищення стоків, ТОВ «Залізничтехніка» – виробництво та ремонт залізничних локомотивів та рухомого складу»  Територіально, на території міста розташовані два об»єкти альтернативної енергетики (сонячні батареї ТОВ «Теплодар ПІВІ» та ТОВ «Азімут-Юг») проте,  юридична адреса даних підприємств   м. Київ.Підприємство ТОВ «Залізничтехніка» юридична адреса м, Теплодар, виробничі потужності  територіально разташовані в м. Одеса.

   Протягом 2017-2018 років було зареєстровано  підприємства, які в подальшому будуть працювати в галузі промисловості, проте на даний час вони знаходяться в стадії становлення : ТОВ «Ройчер», ТОВ «ТЕП», ТОВ «ТЕП-БАЛАНС»

  Обсяг реалізованої промислової продукції визначається Головним управлінням статистики в Одеській області за ціною продажу відвантаженої готової продукції, що зазначена в оформлених як підстава для розрахунків з покупцями (замовниками) документах (включаючи продукцію за бартерним контрактом). Дані щодо обсягів реалізації за видами промислової діяльності формується за функціональним підходом (по однорідних продуктах). Показник формується на підставі даних державного статистичного спостереження “Економічні показники короткострокової статистики промисловості”, яке охоплює юридичних осіб та відокремлені підрозділи юридичних осіб, що забезпечують не менше 90% обсягу реалізованої промислової продукціїв цілому по області без поділу на райони та міста. Тому станом  на 01.14.2019 року відсутня інформація щодо обсягів реалізація промислової продукції підприємствами міста Теплодар.

Будівництво. Капітальні інвестиції.

Інформація щодо обсягу будівельно-монтажних робіт виконаних підрядними підприємствами будівельно-монтажного комплексу міста  Теплодар                        є конфіденційною . Дані не оприлюднюються з метою забезпечення виконання вимог Закону України «Про державну статистику» щодо конфіденційності інформації.

Роздрібна торгівля та сфера послуг

На території міста   протягом 3 місяців  2019 року в середньому працювало 19 закладів ресторанного господарства та 120 об»єктів роздрібної торгівлі, з них 6 точок фірмової торгівлі ( 3 точки – охолоджене м»ясо птиці,  ковбасні вироби торгової марки «Злата» та «Гармаш», хлібобулочні вироби заводу «Одеський коровай») та 27 об»єктів побутових послуг.

На території міста функціонує ринок «Дністер» МПП «Дністер» та як об»єкти сучасної цивілізованої торгівлі універсам «СІЛЬПО»  ТОВ «ФОЗЗІ-ФУД»  та універсам «ТОЧКА».

Очікуваний обсяг реалізації платних послуг протягом січня – березня  2019 року становить 6 000,0 тис. грн. З них, населенню реалізовується в середньому близько 53  % від загального показника. По Одеській області в середньому на одного жителя реалізовується  16-20% від загального обсягу наданих послуг  У структурі загального обсягу реалізованих послуг за видами економічної діяльності найбільшу питому вагу складали послуги транспорту, складського господарства, поштової діяльності, оренди, інжинірінгу,  послуги у сфері інформації та телекомунікацій  та з проведення різних операцій з нерухомим майном.

    На жаль майже всі об»єкти послуг, торгівлі та ресторанного господарства належать фізичним особам – підприємцям, які згідно Закону України «Про статистику» не надають  статистичної звітності. Тому, в дійсності, кількісний показник   обсягу наданих послуг значно більший. Аналогічна ситуація і у сфері торгівлі.

Розвиток підприємництва

           З 01.05.2016 року  виконавчому комітету Теплодарської міської ради передано повноваження з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців.    Станом на 01.04.2019 року на обліку у виконавчому комітеті Теплодарської міської ради  знаходиться  640 фізичних осіб – підприємців. За 3 місяці 2019 року припинено державну реєстрацію 19 ФОП, а зареєстровано новостворених 15  фізичних осіб-підприємців.

     За даними Головстатистики в Одеській області станом на 01.04.2019 року в  Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (ЄДРПОУ)  по м. Теплодар налічується 285 юридичних осіб ( з них суб»єктів господарювання 164 од., з яких малих підприємств 106 одиниць. Проте, враховуючи екстериторіальний принцип державної реєстрації та те, що облік суб»єктів господарювання в ЄДР ведеться в цілому по Біляївському району та місту Теплодар, ці  показники можуть бути уточнені в подальшому. На жаль,  із вказаної кількості юридичних осіб, більша частина суб»єктів малого підприємництва взагалі не здійснює господарської діяльності протягом тривалого терміну.

        В середньому в розрахунку  на 10 тис. осіб наявного населення міста  налічується 105 малих підприємств. Чисельність зайнятих в малому підприємництві ( юридичні особи – СПД та ФОП) становить близько 2  тис. осіб.

З метою спрощення процесу надання адміністративних послуг    у  місті при виконавчому комітеті Теплодарської міської ради в 1 кварталі 2013 року створено Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) до складу якого ввійшов дозвільний центр. ЦНАП успішно співпрацює з   управлінням Держгеокадастру  в Біляївському районі Одеської області, Теплодарським  міським  сектором  міграційної служби в Одеській області та суб»єктами надання адміністративних послуг виконавчого комітету Теплодарської міської ради та  Одеської області.  Центр надання адміністративних послуг працює як із  фізичними особами так і з суб»єктами господарювання.

   Демографічна ситуація

Демографічна ситуація в місті  характеризується відносною стабільністю чисельності населення. За даними Головного управління статистики чисельність наявного населення міста Теплодар станом на 01.03.2019 року в середньому  становить 10 173 чоловік, постійного 10 381 чоловік. Протягом січня-лютого  2019 року в місті народилося 15 немовлят, померло 14 чоловік. Природний приріст  становить 1 особа. 

На відміну від ситуації в Одеській області, де залишається суттєвим перевищення кількості померлих над кількістю живонароджених, Теплодар одне з небагатьох міст України де тривалий час  рівень народжуванності перевищує рівень смертності.

З метою якнайшвидшого повернення незайнятих громадян до продуктивної праці,  Теплодарський відділ сприяння зайнятості Біляївської районної філії Одеського обласного центру зайнятості  реалізує на ринку праці активні заходи сприяння зайнятості населення – працевлаштування, залучення до громадських робіт та професійне навчання. Безробітних, для яких на ринку праці відсутня підходяща робота, залучають до підприємництва ( після проходження відповідного навчання) шляхом одноразової виплати допомоги для започаткування підприємницької діяльності.

Соціальний захист

У системі соціального захисту значна увага приділялася обслуговуванню пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян, наданню грошової та натуральної допомоги.

    В місті працюють  4 програми з питань соціального захисту населення:  „Програма оздоровлення та відпочинку дітей м. Теплодар на 2017-2021 роки», «Міська цільова програма підтримки сім»ї і молоді м. Теплодар на 2017-2019 роки»,  «Міська програма надання пільг на оплату послуг зв»язку та інших пільг, передбачених законодавством та компенсації за пільговий проїзд окремим категоріям громадян на 17-19 роки», « Міська програма підтримки громадських організацій» . 

Заробітна плата

  За даними Головного управління статистики в Одеській області середня заробітна плата штатних працівників  на підприємствах, установах і організаціях міста   за  2018 рік становить 5623,0 грн., що на 2388,0 грн. менше ніж середня заробітна плата по області. 

    Показник середньої заробітної плати розраховується Головним управлінням статистики щоквартально та буде оприлюдено  в травні 2019 року, тому станом на 01.04.2019 року даний показник відсутній.

Сплата житлово-комунальних послуг

Інформація  щодо сплати населенням за спожиті  житлово-комунальні послуги формується по Україні в цілому та  по регіонах за видами житлово-комунальних послуг. В середньому по м. Теплодар заборгованність за спожиті житлово-комунальні послуги, з урахуванням заборгованності за минулі роки, становить  6,0 млн. грн.

ІІІ. Підсумок виконання доходної частини бюджету.

Бюджет м. Теплодар  на 2019 рік затверджений рішенням Теплодарської міської ради  від 18 грудня 2018 року № 510-VІІ обсягом 80 494 350,00 грн.

Уточнений обсяг бюджету міста Теплодар визначено в сумі 82 782,785 тис.грн, у тому числі доходи загального фонду 80 676,600 тис.грн, доходи спеціального фонду 2 106,185 тис.грн, у тому числі бюджету розвитку  1 000,00 тис.грн.

Бюджет міста Теплодар за І квартал 2019 рік за доходами всього   виконано в сумі 20 152,83525 тис.грн. або  23,26 % від затверджених річних планових показників на 2019 рік. 

У порівнянні з відповідним періодом 2018 року надходження доходів бюджету зменшились на 2 974,69753 тис.грн. або на 12,9 %

Основну частину надходжень до бюджету міста Теплодар, а саме 47,0 % складають надходження інших міжбюджетних трансфертів.

До загального фонду бюджету міста Теплодар (без урахування трансфертів) за І квартал 2019 рік  надійшло  7 717,57719 тис.грн.,  або 103,0 % від планових показників на  І квартал 2019 року. Додаткові надходження за І квартал 2019 року склали  226,50719 тис.грн.

У порівнянні з аналогічним періодом 2018 року надходження доходів загального фонду бюджету (без урахування трансфертів) збільшилися на 1 057,92932  тис.грн або на 15,9%.

Одним із базових джерел наповнення загального фонду бюджету міста Теплодар  у  І кварталі 2019 року залишається податок на доходи, питома вага якого  склала 36,0% від обсягу доходів загального фонду бюджету міста Теплодар (без урахування міжбюджетних трансфертів).

Надходження за  І квартал 2019 року склали 2761,56734 тис.грн. Виконання плану забезпечено на 102,2 %. Питома вага в загальному фонді складає 36,0%. Надходження порівняно до минулого року збільшились на 25,7 % або на 564,60881 тис.грн. Надходження збільшились у зв’язку з підвищення мінімальної заробітної плати (з 01.01.2019р. – 4173,00 грн.)

Надходження податку на доходи фізичних осіб в розрізі галузей економіки розподіляється наступним чином:

(тис.грн.)

Види галузей Обсяги сплати ПДФО за І квартал 2019 року Питома вага
Бюджетна сфера 1278,6 46,3
Промисловість 263,9 9,6
Транспорт, зв”язок 40,2 1,5
Торгівля 165,8 6,0
Фінансові установи 27,6 1,0
Суб”єкти підприємництва 324,7 11,8
Будівництво 88,1 3,2
Інші 572,7 20,7
Всього ПДФО 2761,6 100,0

         В структурі платежів податку на доходи фізичних осіб найбільш питому вагу займає податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати – 94,0 % (2064,68742 тис.грн.). За І квартал 2019 року найбільш вагомими платниками відповідного податку є:

  • ТОВ «Сільпо-ФУД» – 193,646 тис.грн., що на 29,5% (або 56,9 тис.грн.) більше надходжень І кварталу 2018 року;
  •  ТОВ «Бріг Трейд» – 127,063 тис.грн., що на 49,7% (або 63,1 тис.грн.) більше надходжень І кварталу 2018 року;
  • ПП «Тріада-1» – 74,879 тис.грн., що на 25,2% (або 18,9 тис.грн.) більше надходжень І кварталу 2018 року.

Відповідно до п.12.4 ст.12 Податкового кодексу України до повноважень місцевих рад щодо податків і зборів , зокрема, належить встановлення ставок місцевих податків та зборів у межах ставок, визначених Податковим кодексом.

Рішеннями Теплодарської міської ради від 14.01.2016 року № 46-VII «Про затвердження положення та встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Теплодарської міської ради» зі змінами і доповненнями, від 29.12.2011 року № 173- VI «Про затвердження ставок єдиного податку для суб’єктів господарювання (фізичних осіб – підприємців), які здійснюють господарську діяльність на території міста Теплодар» зі змінами і доповненнями, від 14.01.2016 року № 45- VII «Про затвердження Положення та встановлення ставок транспортного податку на території Теплодарської міської ради»  зі змінами і доповненнями, встановлені відповідні ставки по місцевим податкам.

Відповідно до вимог ст..10 Податкового кодексу України до місцевих податків, що справляються на території міста Теплодар, належать: податок на майно (в частині плати за землю, податку на нерухоме майно та транспортного податку), єдиний податок.

Фактичні надходження місцевих податків і зборів за І квартал 2019 року склали 3 587,44666 тис.грн. що становить 103,4% до планових призначень та  110,4% відповідно до фактичних надходжень минулого року.

Аналіз Надходження місцевих податків та зборів

Назва податку Фактичні надходження за І квартал 2018р., тис.грн. Затверджено на І квартал 2019р., тис.грн. Фактичні надходження за І квартал 2019р., тис.грн. Виконання,         % Темп росту до І кварталу 2018р., %
Місцеві податки та збори, у тому числі 3299,738 3469,6 3587,5 103,4 108,7
податок на нерухоме майно 56,918 69,1 69,5 100,7 122,1
плата за землю 2017,099 1953,0 1997,7 102,3 99,0
єдиний податок 1225,721 1447,5 1520,3 105,0 124,0

Одним із найвагоміших джерел надходжень у складі місцевих податків та зборів є плата за землю (питома вага 55,7%). Згідно з Бюджетним кодексом України, надходження від плати за землю в повному обсязі (100%) зараховуються до місцевого бюджету.

За інформацією Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення,  розрахований відповідно до ст..  289 Податкового кодексу України  за 2019 рік становить 1,0.

За І квартал 2019 рік надходження плати за землю до місцевого бюджету склали 1997,8 тис.грн., що становить 102,3% планових призначень та на 1% або на 19,4 тис.грн. менше відповідних надходжень минулого року.

Аналіз надходження плати за землю

Назва податку Фактичні надходження І квартал 2018р., тис.грн. Затверджено на І квартал 2019р., тис.грн. Фактичні надходження за І квартал  2019р., тис.грн. Виконання,         % Темп росту до І кварталу 2018 року,         %
Земельний податок з юридичних осіб 282,2 303,0 311,2 102,7 110,3
Орендна плата з юридичних осіб 1584,0 1520,0 1556,1 102,4 98,2
Земельний податок з фізичних осіб 48,2 53,0 53,4 100,8 110,8
Орендна плата з фізичних осіб 102,8 77,0 77,1 100,1 75,0
Разом 2017,2 1953,0 1997,8 102,3 99,0

  В структурі платежів за землю найбільш питому вагу займає орендна плата з юридичних осіб (77,9%). Фактичні надходження склали 1556,1 тис.грн., що становить 102,4% планових призначень, або 98,2%  до фактичних надходжень за І квартал 2018 року.

  Основними платниками орендної плати з юридичних осіб є: ТОВ «Теплодарський енергетичний парк» – 652,604 тис.грн. (питома вага 41,9%), ТОВ «Азімут-Юг» – 292,169 тис.грн. (питома вага 18,8%).

  Фактичні надходження орендної плати з фізичних осіб за І квартал 2019 року склали 77,1 тис.грн., що становить 100,1% планових призначень, та 99,0% до фактичних надходжень за І квартал 2018 року. Основним платником орендної плати з фізичних осіб є: ФОП Харіна Ж.С. – 16,5 тис.грн. (питома вага 21,4%).

  Надходження земельного податку з юридичних осіб    в І кварталі  2019  року становлять 311,2 тис.грн., питома вага 15,6% від загального обсягу надходжень плати за землю.

  Основними платниками земельного податку з юридичних осіб є: ТОВ «Ройчер» – 71,328 тис.грн., ТОВ«Авантаж інвест» – 32,5 тис.грн.

  Фактичні надходження земельного податку з фізичних осіб в І кварталі 2019 року склали 53,4 тис.грн., що становить 100,8% до планових призначень, та 110,8% до фактичних надходжень за І квартал 2018 року. Основними платниками земельного податку з фізичних осіб є: ФОП Білкін О.М. – 6,6 тис.грн., ФОП Агакішиїв Г.С. – 12,989 тис.грн.

  На 2019 рік рішенням Теплодарської міської ради від 14.07.2018 року № 450/2-VII встановлено пільги із сплати земельного податку на 2019 рік, звільнивши від сплати земельного податку виконавчі органи; дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, заклади культури, науки, освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів бюджету міста Теплодар; громадські організації інвалідів; державні установи, які фінансуються з місцевого або державного бюджетів; земельні ділянки, на яких розташовано об’єкти комунальної власності, передані в оренду будівлі, якщо не використовуються для здійснення підприємницької діяльності; землі загального користування комунальної власності (парки). Орієнтований обсяг на рік складає -876,7 тис.грн.

Враховуючи вимоги Податкового кодексу України, рішенням Теплодарської міської ради від 14.01.2016 року № 46-VII «Про затвердження Положення та встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території міста Теплодар» прийняті ставки по сплаті податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в розрізі об’єктів житлової та комерційної нерухомості, юридичних та фізичних осіб.

Надходження податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки у І кварталі 2019 року склали 69,438 тис.грн.

Основними платниками відповідного податку є:

  • ПП «Авто-Гранд» – 21,955 тис.грн. (питома вага 31,7%);
  • МПП «Данай» – 12,995 тис.грн. (питома вага 18,7%);
  • ТОВ ВКА «Маяки» – 8,941 тис.грн. (питома вага 112,9%).

Фактичні надходження єдиного податку за І квартал 2019 року складають 1 520,26657 тис.грн., що становить 105,0% до планових призначень. Питома вага відповідного податку у складі місцевих податків та зборів становить 42,0%

Згідно зі ст..19 Закону України «Про оренду державного та комунального майна, методика розрахунку пропозиції розподілу між відповідним бюджетом, орендодавцем і балансоутримувачем та порядок використання та порядок використання орендної плати для об’єктів, що перебувають у комунальній власності, визначається органами місцевого самоврядування.

Розрахунок орендної плати за оренду комунального майна здійснюється відповідно до рішення Теплодарської міської ради від 30.05.2013 року № 371-VI «Про затвердження Методики розрахунку орендної плати за комунальне майно територіальної громади м.Теплодар та пропозиції її розподілу»

Фактичні надходження орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном склали 94,0231 тис.грн., що становить 102,1% планових призначень на І квартал 2019 року, темп росту  126,2% до фактичних надходжень відповідного періоду 2018 року

         Акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів виконаний  на 104,4 відсотків. Надходження склали 214,044 тис.грн. Порівняно до відповідного періоду минулого року надходження збільшились на 77,104 тис.грн. або на 56,3%.

До спеціального фонду (без урахування міжбюджетних трансфертів) надійшло       362,425 тис.грн., виконання  за І квартал 2019 року склало 131,3 %, збільшення відбулося на 86,38 тис.грн. Порівняно з відповідним  періодом минулого року надходження зменшились на 904,035 тис.грн..

         Фактичні надходження по спеціальному фонду за І квартла 2019року складають:

  • плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з функціональними повноваженнями – 327,529 тис.грн.;
  •   інші джерел власних надходжень  – 28,362 тис.грн.;
  •  екологічний податок – 6,533 тис.грн.;

      –     по бюджету розвитку надходження за І квартал 2019 року – відсутні.

VI. Видатки та заборгованість

За І квартал 2019 року загальна сума видатків бюджету міста з  урахуванням трансфертів  становила 20064,534 тис. грн., що становить  22,43 % річних призначень. По загальному фонду видатки проведені в обсязі  19594,511 тис.грн., або 23,59 % річних призначень, по спеціальному фонду – 470,023 тис. грн. (7,36 %). Виконання капітальних видатків, що здійснювалось за рахунок спеціального фонду (бюджету розвитку,власних надходжень бюджетних установ) становить  381,029 тис. грн.

Додаток 1

Таблиця 1. Аналіз видатків в розрізі загального та спеціального фонду, поточних та капітальних видатків

Фінансування видатків загального фонду в розрізі основних направлень ( економічна складова) за І квартал 2019 року в порівнянні з І кварталом 2018 року виглядає наступним чином:

На захищенні статті протягом І кварталу 2019 року спрямовано 13672,490 тис.грн. (92,63% загального обсягу видатків без урахування трансфертів по галузі «Соціальне забезпечення»), цей показник (питома вага) дещо зріс в порівнянні з аналогічним періодом 2018 року, питома вага усіх профінансованих захищених видатків склала 91,37 відсотків.

За аналогічний період 2018 року на захищені статті видатків було витрачено11373,214 тис.грн.         

При цьому, у поточному  році на захищені видатки спрямовано на  2 299,276тис грн., більше, ніж за аналогічний період минулого року, що обумовлено підвищенням мінімальної заробітної плати (2018 рік- 3723 грн; 2019 рік – 4173 грн). Також значний вплив справив ріст  тарифів на енергоносії (всі види енергоносіїв). При цьому протягом 1 кварталу 2019 року було профінансовано незахищених видатків  на 344,082 тис грн. менше, ніж за аналогічний період 2018 року. До речі, порівнюючи фінансування незахищених статтей за періоди 1 кварталу 2017 року та 1 кварталу 2018 року спостерігалось  збільшення фінансування вищезазначених видатків на 137,172 тис грн.  що неможливо не відмітити, як не досить  позитивну динаміку у структурі виконання видатків бюджету міста Теплодар. Також дещо збільшується питома вага захищених статей по відношенню до аналогічного періоду 2018 року  в загальному обсязі профінансованих видатків.

Таблиця 2

Видатки загального фонду м. Теплодар за І квартал   2018-2019 р.р

Назва статті за І квартал 2018 рік за І квартал 2019 рік  
тис,грн Питома вага,% тис,грн Питома вага,% Т.р.,%
2111 7900,122 61,70 9251,132 62,68 117,10
2120 1707,148 13,33 1975,343 13,38 115,71
2111+2120 9607,270 75,03 11226,475 76,06 116,85
2220 117,382 0,92 289,710 1,96 246,81
2230 117,705 0,92 391,183 2,65 332,34
2270 1530,857 11,96 1765,122 11,96 115,30
Разом по захищенним статтям 11373,214 88,82 13672,490 92,63 120,22
Інші видатки 1431,595 11,18 1087,513 7,37 75,97
Всього (БЕЗ ТРАНСФЕРТІВ по соціальному забезпеченню) 12804,809 100,00 14760,003 100,00 115,27
Примітка: Разом з медичною та освітньою субвенцією.      Видатки по галузі “Охорона здоров”я” здійснюються за КЕКВ 2282, але в аналітичних данних (Таблиця2) видатки віднесені на захищені статті.
 

Видатки загального фонду м. Теплодар за І квартал 2018 та І квартал 2019 років

тис грн

На видатки соціально-культурної сфери у цілому за І квартал  2019 року спрямовано 15423,080 тис грн,  при загальному обсязі видатків – 15225,949 тис грн, це складає 78,27 % до загального обсягу всіх видатків.

Виходячи з вищезазначених аналітичних даних, можна зробити висновок про те, що  бюджет міста Теплодар як і минулі роки залишається бюджетом соціального спрямування.

В тому числі в розрізі:

-по загальному фонду— 19 594,511 тис. грн.,або 23,59 %  від запланованого обсягу видатків загального фонду бюджету;

– по спеціальному фонду – 470,02 тис. грн., або 7,36 % від запланованого обсягу видатків спеціального фонду бюджету.

Найбільшу питому вагу у загальному обсязі видатків соціально-культурної сфери займають видатки на освіту – 8 017,883 тис.грн. (23,34%), соціальне забезпечення з урахуванням субвенцій з державного бюджету – 4925,149  тис.грн. (24,55%), як бачимо питома вага суттєво знизилась у порівнянні з аналогічним періодом 2017-2018 років, тоді вона складала 30,42%; та охорону здоров”я – 1968,328 тис.грн. (12,76%).

Додаток 2.

Таблиця 3.1.Структура фактичних видатків бюджету м.Теплодар І квартал 2019 року за функціональною ознакою

Таблиця 3.2.Структура фактичних видатків соціально-культурної сфери м.Теплодар

І квартал 2019 року за функціональною ознак

Оплата праці працівникам бюджетних установ посідає найвагоміше місце серед захищених видатків та складає  76,06 % в загальному обсязі видатків бюджету міста. На зазначену мету  І квартал 2019 року спрямовано  11 226,475  тис.грн. .За аналогічний період 2018 року на ці видатки було профінансовано 9 607,270 тис грн., що на 1 619,205 тис грн. більше аналогічного періоду 2018 року. Таке зростання профінансованого обсягу видатків на заробітну плату пояснюється підвищенням посадових окладів по галузі  «Державне управління», яке  відбулося  в  травні 2017 року ( останнє підвищення посадових окладів   працівників сфери місцевого самоврядування відбувалось наприкінці 2015 року, сума підвищення посадового окладу складала в межах 10 %), яке увійшло в аналізований період 2019 року. Також зросла мінімальна заробітна плата ( з 2019 року вона становить – 4173 грн).

На розрахунки за спожиті бюджетними установами  енергоносії протягом  І кварталу 2019 року з місцевого бюджету  загального фонду спрямовано  1746,970 тис. грн, що на 216,105 тис грн. більше аналогічного періоду 2018 року, у тому числі на теплопостачання витрачено – 1390,984 тис.грн., водопостачання та водовідведення витрачено – 40,516 тис.грн., на електроенергію витрачено – 315,470тис.грн.

Найбільшу питому вагу в структурі оплати видатків по оплаті за енергоносії  традиційно займають видатки на оплату за теплопостачання  і цей показник складає 79,62 %.

Таблиця 4

Назва показника Фактично профінансовано за І квартал  2018р Питома вага, % Фактично профінансовано за І квартал  2019р Питома вага, % Відхилення
грн Т.пр.,%
Теплопостачання 1237,859 80,86 1390,984 79,62 153,125 112,37
Водопостачання 37,879 2,47 40,516 2,32 2,637 106,96
Електроенергія 255,127 16,67 315,470 18,06 60,343 123,65
Всього видатків по енергоносіям 1530,865 100,00 1746,970 100,00 216,105 114,12
Примітка: збільшення  видатків по всім складовим енергоресурсів по відношенню до аналогічного періоду 2018 року пояснюється значним ростом тарифу на теплопостачання з початку опалювального періоду 2018-2019 року та збільшенням тарифу за водопостачання та водовідведення, а також збільшився тариф на а електричну енергію (темп приросту -123,65%). Збільшення в грошовому еквіваленті склало: по КЕКВ 2271- 153,125тис грн; КЕКВ 2272- 2,637 тис грн; КЕКВ 2273- 60,343грн.Середній темп приросту( І квартал 2018 рік до  І кварталу 2019 року)  наблизився до 114,12%.
Разом з тим значно зросли видатки за спожиту електричну енергію, що споживаются бюджетними установами (на 60,343тис грн),найбільший темп приросту -123,65% що пояснються суттєвим ростом тарифу протягом 2018-2019 р.р.

 Структура виконання міського бюджету по видаткам на розрахунки за спожиті енергоносії

Фінансування міьких програм

Фінансування міських регіональних програм та заходів місцевого значення здійснювалось в межах помісячного розпису на підставі розпоряджень міського голови відповідно до пропозицій головних розпорядників коштів та, головним чином, за наявності фінансового ресурсу.

На 2019 рік по місцевому бюджету були затверджені 16 програм, фінансування протягом І кварталу  було здійснено по 14 програмам.

 У цілому по загальному та спеціальному фонду разом з місцевого бюджету профінансовано за звітний період 1 564,41 тис грн., що становить 25,01 відсоток до запланованих видатків.Зааналогічний період 2018 року на фінансування програм місцевого значення було витрачено близько 1 055,110 тис грн, що на 509,300 тис грн більше досліджуваного періоду.

Серед програм, на які було найбільше спрямовано коштів міського бюджету можна виділити наступні програми: програма  Розвитку житлово-комунального господарства-  821,480 тис грн, у аналогічному періоді 2018 року на ті ж самі цілі було витрачено близько 252,690 тис грн; Програма з благоустрою міста- 360,05 тис грн.

 Програми соціального  напрямку були профінансовані на загальну суму – 86,64 тис грн., що складає 15,51 відсоток до запланованих видатків.

Додаток 3

Таблиця 5. Виконання міських програм за І  квартал 2019 року

З резервного  фонду місцевого бюджету кошти впродовж звітного періоду не виділялись.

Бюджет розвитку

 На 2019 рік план по місцевому бюджету розвитку з урахуванням змін затверджений  в сумі 1  733,360 тис грн.

За рахунок коштів місцевого бюджету розвитку  ( капітальні видатки) профінансовано кошти в сумі 174,269 тис грн, головним чином, це капітальні видатки та видатки на виготовлення проектно-кошторисної документації, а також придбання обладнання довгострокового користування, яке було придбано через Управління майна та інвестицій ТМР, відповідно до наданих головним розпорядником коштів актів про виконані роботи та  оформленні відповідним чином проектно-кошторисні документи.

Додаток 4. 

Таблиця 6.Перелік об`єктів, фінансування яких у  І кварталі 2019 року здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету розвитку

        На виконання інвестиційних проектів, які фінансуються з обласного бюджету розвитку заплановані кошти, з урахуванням залишку коштів, які склались на 01.01.2019 року  в сумі  3769,822 тис. грн., видатки впродовж звітного періоду не проводились.

V. Субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам

                 На  І  квартал   2019 рік  затверджено планові призначення  ( зі  змінами ) по 4х субвенціях з Державного бюджету місцевим бюджетам  на суму 4954,8 тис.грн.  Надійшло з Державного бюджету  коштів на фінансування соціальної допомоги, пільг та субсидій  за звітний період на суму 4868,3 тис.грн..    Профінансовано розпорядника коштів та перераховано отримувачам соціальної допомоги, пільг та субсидій 4769,8 тис. грн.  Залишок невикористаних коштів станом на 01.04.2019 року  складає  98,5  тис. грн. по іншій субвенції..

  • По субвенції на надання допомоги сім”ям з дітьми, малозабезпеченим сім”ям, інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам , тимчасової державної допомоги дітям та допомоги по догляду за інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу  на І квартал  2019 року передбачено планові призначення у сумі 2755,5 тис.грн.                                                                                                                                                                                                                                            

Нарахована сума соціальної допомоги, відповідно до розрахунків наданих УПСЗН, за   звітний період склала  2653,0  тис.грн  , що менше від суми нарахованої соціальної допомоги  за  відповідний період минулого року ( 2779,9 тис.грн )  на  4,6%  або на  126,9 тис.грн..

Зменшення видатків відбулося по таким соціальнім допомога:

– ТПКВКМБ 0813043 « Надання допомоги при народженні дитини» на 11,5%, або на 150,6 тис.грн; (1156,8тис.грн до 1307,4тис.грн)

– ТПКВКМБ 0813047 « Надання соціальної допомоги малозабезпеченим сім»ям»  на  18,9%  або  на 53,2 тис.грн. 227,9тис.грн до 281,1 тис.грн

Найбільші обсяги субвенції за  звітний період ( у відсотку до загальної суми нарахованої  соціальної допомоги ( 2653,0 тис.грн.) направлені на  надання допомоги :

  • при народженні дитини (ТПКВКМБ 0813043) – 43,6 %  або 1156,8 тис.грн;
  • дітям-інвалідам та інвалідам з дитинства (ТПКВКМБ 0813081) – 15,5 %  або 412,0 тис.грн;
  • одиноким матерям(ТПКВКМБ 0813045) – 13,5 %  або 359,5 тис.грн;
  • малозабезпеченим сім»ям (ТПКВКМБ 0813047) – 8,6 %  або 228,0 тис.грн.

Профінансовано з бюджету на суму 2653,0 тис.грн

Заборгованість станом на 01.04.2019 року відсутня.

  • На розрахунки з пільг та субсидій на оплату   комунальних послуг населення  на   І квартал  2019 року передбачено планові призначення (зі змінами) в сумі 2088,4 тис.грн . Сума нарахованих пільг та субсидій  населенню за спожиті житлово-комунальні послуги та енергоносії за  відповідний період склала  1827,7 тис. грн., що менше суми витрат за   відповідний період минулого року (5999,5  тис.грн ) на  4171,8 тис. грн або на  69,5 % . В розрізі видів послуг зменшення  відбулося по всім видам послуг:

          – по електроенергії    –  на 680,0 тис грн. або  93,8 %  ( 44,8 тис.грн до 724,8 тис.грн ) ;

– по теплопостачання –  2108,4  тис.грн.  або 60,7 %( 1365,6 тис.грн до 3474,0 тис.грн )  ;

– по водопостачання  –  668,2  тис.грн. або на 80,4 % ( 161,5 тис.грн до 829,7 тис.грн );

– по квартплаті          –  715,8  тис.грн або  на 73,6 %( 255,8 тис.грн до 971,6 тис.грн )  .

          В розрізі  видів послуг , питома вага  нарахованих сум пільг та субсидій (у процентному відношенні до загальної суми нарахування (1827,7 тис.грн) , становить:

          – по електроенергії    –  44,8 тис грн. або  2,5 % ;

– по теплопостачання –  1365,8  тис.грн.  або 74,7 % ;

– по водопостачання  –  161,5  тис.грн. або на 8,8 % ;

– по квартплаті          –  255,8  тис.грн або  на 14,0 % .

В розрізі пільг та субсидій :

Сума нарахованих пільг склала  1024,5 тис.грн, або 56,0% від загальної суми, субсидій – 803,2 тис.грн, або 44,0%.

  Отримано коштів з державного бюджету на суму 2019,6 тис.грн профінансовано розпорядника коштів на суму 2019,6 тис. грн. з урахуванням заборгованості станом на 01.01.2019 року ( 1131,5 тис.грн). Залишок невикористаних коштів станом на 01.04.2019 року відсутній

           Станом на 01.04.2019 року  кредиторська заборгованість з пільг та  субсидій  склала 1012,4 тис.грн . в т.ч  по  видам послуг :

          – по електроенергії      –        76,3 тис. грн.;

          – теплопостачанню      –     783,8 тис.грн ;

          – по водопостачанню   –        60,1 тис.грн.  ;

          – квартплаті                 –        92,2 тис.грн.

  • На надання пільг з послуг зв’язку, інших пільг, визначених чинним законодавством та компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян планові призначення (зі змінами) на   І квартал  2019 року спрямовані з місцевого бюджету у сумі 6,5 тис. грн. За  відповідний період  нараховані  розпорядником  видатки  на суму 0,8 тис. грн., які профінансовані у повному обсязі.

Станом на 01.04.2019 року залишається  кредиторська заборгованість , яка утворилася станом на 01.01.2016 в сумі 22,53 тис. грн  та не профінансована з державного бюджету місцевому бюджету в т.ч. у розрізі видів послуг:

одноразовий проїзд – 3,36 тис.грн ;

             послуги зв»язку      – 0,86 тис.грн ;

компенсація за пільгове перевезення іншої категорії громадян – 18,31 тис. грн. .

  • На надання пільг та житлових субсидій населенню на придбання твердого та скрапленого палива і скрапленого газу   на   І квартал  2019 року передбачено планові призначення (зі змінами) в сумі  0,7 тис.грн . Нарахування у звітному періоді відсутні.
  • По інших субвенціях з місцевого бюджету на соціальний захист населення планові призначення на І квартал 2019 року ( зі змінами) склали 199,98 тис.грн. Надійшло з державного бюджету станом на 01.04.2019 року 195,62 тис.грн . Нараховані та профінансовані видатки на суму 97,14 тис.грн. в т.ч.

-на медичне обслуговування громадян,які постраждали від Чорнобильської катастрофи – 89,76 тис.грн;

-компенсація на бензин та тех.обслуговування автотранспорту інвалідам – 7,38 тис.грн

 Станом на 01.04.2019 року рахується залишок коштів невикористаної субвенції на суму 98,5 тис.грн. в т.ч :

-на медичне обслуговування громадян,які постраждали від Чорнобильської катастрофи – 89,76 тис.грн;

-поховання учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни – 8,74 тс.грн.

Начальник фінансового управління                                                    С.П.Одарич

Заступник начальника,

начальник відділу фінансування та

виконання місцевого бюджету                                                       І.В.Муталєнко

Начальник відділу соціально-економічного

 розвитку виконкому ТМР                                                             Т.В. Чуприненко

Начальник відділу планування

та аналізу доходів місцевого бюджету                                                 Н.В. Гордова

  Головний спеціаліст

фінансового управління                                                                         О.Б.Кіршта