І. Загальні підсумки виконання бюджету м. Теплодар
по доходам і видаткам.
Теплодарською міською радою 22 грудня 2017 року прийнято рішення №345-VІІ „Про бюджет міста Теплодар на 2018 рік” по доходам – 80 494,350 тис.грн, в тому числі по загальному фонду – 78 652,400 тис.грн., по спеціальному фонду – 1 841,950 тис.грн. і видаткам в сумі – 56 352,9 тис.грн., у тому числі загального фонду –54 568,3 тис.грн., спеціального фонду – 1 784,6 тис.грн. Протягом звітного періоду проводились уточнення планових показників, як доходної так і видаткової частини бюджету, які після уточнення склали – доходи 80 679,04925 тис.грн., у тому числі: загальний фонд – 73 704,300 тис.грн., спеціальний фонд – 6 974,74925 тис.грн., видатки 91 322,952 тис.грн., у тому числі: загальний фонд – 84 126,655 тис.грн., спеціальний фонд – 7 196,297 тис.грн.
В бюджет міста при уточненому плані за 9 місяців 2018 р. загального фонду 57 686,3966 тис.грн. фактично надійшло 61 023,61073 тис.грн., що складає 105,79 відсотки. По спеціальному фонду при уточненому плані на 9 місяців 2018 р. 5 435,69856 тис.грн. фактично надійшло 5 130,02639 тис.грн., виконання складає 94,38 відсотків.
Виконання плану доходів загального фонду (без трансфертів) складає 117,17 відсотки. В бюджеті міста при уточненому плані на 9 місяців 2018 р. 18 154,355 тис.грн. фактично надійшло 21 271,634 тис.грн. Виконання плану доходів спеціального фонду (без трансфертів) складає 159,06 відсотків. В бюджет міста при уточненому плані на 9 місяців 2018 р. 2 295,54356 тис.грн. фактично надійшло 3 651,026 тис.грн.
Базова дотація, що одержується з державного бюджету при плані на 9 місяців 2018 р. 5 155,300 тис.грн. фактично надійшла в сумі 5 155,300 тис.грн., або 100,0 відсотків.
Субвенції загального фонду при уточненому плані на 9 місяців 2018 р. 34 596,6765 тис.грн. фактично надійшли у сумі 34 596,6765 тис.грн., або 100 відсотків.
В тому рахунку до місцевого бюджету за 9 місяців 2018 року надійшли:
- Освітня субвенція у сумі 7 715, 700 тис.грн.
- Медична субвенція у сумі 6 945,200 тис.грн.
План по видаткам загального фонду бюджету міста виконаний на 69,61 відсотки до річних планових призначень, при плані на 2019 рік – 84 126,655 тис.грн. фактично витрачено 58 558,206 тис.грн.
План по видаткам спеціального фонду бюджету міста виконаний на 61,64 відсотки до річних планових призначень, при плані на 2019 рік – 7 196,297 тис.грн. фактично витрачено 4 435,715 тис.грн.
ІІІ. Підсумок виконання доходної частини бюджету.
Бюджет м. Теплодар на 2018 рік затверджений рішенням Теплодарської міської ради від 22 грудня 2017 року № 345-VІІ обсягом 80 494 350,00 грн.
Уточнений обсяг бюджету міста Теплодар визначено в сумі 80 679,04925 тис.грн, у тому числі доходи загального фонду 73 704,300 тис.грн, доходи спеціального фонду 6 974,74925 тис.грн, у тому числі бюджету розвитку 5 632,79925 тис.грн.
Бюджет міста Теплодар за 9 місяців 2018 року за доходами всього виконано в сумі 66 153,63712 тис.грн. або на 82,0 % від затверджених річних планових показників на 2018 рік.
У порівнянні з відповідним періодом 2017 року надходження доходів бюджету збільшилися на 4670,26814 тис.грн. або на 107,6 %
Основну частину надходжень до бюджету міста Теплодар, а саме 47,0 % складають надходження інших міжбюджетних трансфертів.
До загального фонду бюджету міста Теплодар (без урахування трансфертів) за 9 місяців 2018 року надійшло 21271,634 тис.грн., або 117,17 % від планових показників на 9 місяців 2018 року. Додаткові надходження за 9 місяців 2018 року склали 3117,279 тис.грн.
У порівнянні з аналогічним періодом 2017 року надходження доходів загального фонду бюджету (без урахування трансфертів) збільшилися на 5 327,662 тис.грн або на 133,41 %.
Одним із базових джерел наповнення загального фонду бюджету міста Теплодар за 9 місяців 2018 року залишається податок на доходи фізичних осіб, питома вага якого за 9 місяців 2018 року склала 34,0% від обсягу доходів загального фонду бюджету міста Теплодар (без урахування міжбюджетних трансфертів).
Податок на доходи фізичних осіб. Надходження за 9 місяців 2018 року склали 7144,19389 тис.грн. Виконання плану забезпечено на 106,77 %. Питома вага в загальному фонді складає 34%. Надходження порівняно до минулого року збільшились на 122,73 % або на 1322,92865 тис.грн. Надходження збільшились у зв’язку з підвищення мінімальної заробітної плати (з 01.01.2018р. – 3 723,0 грн.)
Надходження податку на доходи фізичних осіб в розрізі галузей економіки розподіляється наступним чином:
(тис.грн.)
Види галузей | Обсяги сплати ПДФО за 9 місяців 2018 року | Питома вага |
Бюджетна сфера | 3502,5 | 49,0 |
Промисловість | 949,2 | 13,3 |
Транспорт, зв”язок | 168,4 | 2,4 |
Торгівля | 347,0 | 4,9 |
Фінансові установи | 76,7 | 1,1 |
Суб”єкти підприємництва | 706,7 | 9,9 |
Будівництво | 371,6 | 5,2 |
Інші | 1022,1 | 14,3 |
Всього ПДФО | 7144,2 | 100,0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Виконання надходжень плати за землю за 9 місяців 2018р. складає 125,8 %. Плата за землю формується із земельного податку та орендної плати:
Надійшло плати за землю 5984,6 тис.грн., виконання складає 125,8 %:
- Орендної плати – 5122,571 тис.грн., виконання склало130,76 % (+1204,88 тис.грн.).
- Земельного податку – 861,97 тис.грн., виконання склало 102,7 % (+22,62 тис.грн.).
|
|
|
Порівняно до минулого року надходження збільшились на 153,13 % або + 2076,25 тис.грн. Надходження збільшились за рахунок збільшення орендної плати з юридичних осіб.
- орендна плата збільшилась на 162,23 % або +1334,85 тис.грн., за рахунок збільшення надходжень від таких платників як: ТОВ «Азімут ЮГ» на 787,8 тис.грн., ТОВ «Теплодарський енергетичний парк» – на 1959,0 тис.грн, та зменшення надходжень від: МПП «Данай» на суму 118,88 тис.грн. та ТОВ «Ігромікс» на суму 22,352 тис.грн.
- земельний податок збільшився на 114,85 % або +111,41 тис.грн. за рахунок таких платників як: ТОВ «Авантаж Інвест» – на суму 64,74 тис.грн., ТОВ «Ігромікс» – на суму 20,3 тис.грн., ТОВ «Блумі» – на суму 45,725 тис.грн. ПП «Дністер» – на суму 13,802 тис.грн, МПП «Данай» – на суму 22,019 тис.грн, ТОВ «АВС Кемікалс ІНДАСТРІ» – на суму 12,83 тис.грн, та інш.
|
|
|
Надходження по платі за оренду майна що перебуває у державній та комунальній власності за 9 місяців 2018 року склали 2284,64916 тис.грн. Виконання плану забезпечено на 108,95 %. Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 105,62 % або +121,39 тис.грн. Надходження збільшились за рахунок надходжень від таких платників: ТОВ «Бріг Трейд» на 55,374тис.грн., ТОВ «Інтертелеком» на суму 43,578 тис.грн., ТОВ «ТБФ-ЕКО» – на суму 56,039 тис.грн.
Акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів виконаний на 113,42 відсотків. Надходження склали 473,64 тис.грн. Порівняно до відповідного періоду минулого року надходження збільшились на 72,89 тис.грн. На збільшення надходження коштів вплинуло збільшення перерахувань від ТОВ «СІЛЬПО – ФУД» – на суму 291,578 тис.грн.
Акцизний податок (пальне) виконаний на 154,42 відсотка, або +25,25 тис.грн. Порівняно до відповідного періоду минулого року надходження зменшились на 34,89 тис.грн.
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки виконаний на 149,41 відсотків, надходження склали +69,14 тис.грн. Порівняно до відповідного періоду минулого року надходження збільшились на 91,3 тис.грн.
Єдиний податок виконаний 113,53, відсотка. Надходження склали у сумі 3943,436 тис.грн. Порівняно до відповідного періоду минулого року надходження збільшились на 1008,30 тис.грн. або на 134,36 % за рахунок надходжень від:
– фізичних осіб + 607,55 тис.грн. Це пов’язано з підвищенням ставки податку яка залежить від мінімальної заробітної плати., з 1 січня 2017 року підвищення мінімальної зарплати склало +523,00 грн. (з 3200 (станом на грудень 2017 р) до 3723 грн.).
– юридичних осіб + 400,75 тис.грн. за рахунок збільшення надходжень від ТОВ «Укр півд. мереж. інф. центр» на суму 182,59 тис.грн, ТОВ «Теплобудком» на суму 66,30 тис.грн.; ПП «Одесгазсервіс» на суму 15,89 тис.грн., ПП «Спеценергоремонт-Юг» на суму 49,13 тис.грн..
Державне мито виконано на 110,71 відсотки. Порівняно до відповідного періоду минулого року надходження збільшились на 19,880 тис.грн. або на 126,24 %. (за рахунок збільшення платників).
Плата за надання інших адміністративних послуг виконана на 165,06 відсотка, надходження склали 607,901 тис.грн. Порівняно до відповідного періоду минулого року надходження збільшились на 299,40 тис.грн.
Адміністративний збір виконаний на 153,54 відсотки, надходження склали 78,70 тис.грн.
Інші надходження виконані на 296,85 відсотки, надходження склали 68,794 тис.грн. Порівняно до відповідного періоду минулого року надходження збільшились на 48,59тис.грн.
До спеціального фонду (без урахування міжбюджетних трансфертів) надійшло 3 651,026 тис.грн., виконання 9 місяців 2018 року склало 159,05% (+1355,49 тис.грн.). Порівняно до відповідного періоду минулого року надходження збільшились на 1 552,98 тис.грн., у тому числі:
Власні надходження бюджетних установ та організацій надійшло у сумі 2 339,425 тис.грн., відповідно до минулого року надходження збільшились на 1 217,14 тис.грн., або 208,45 %. За рахунок плати за послуги що надаються бюджетними установами згідно з функціональними повноваженнями – 1 391,967 тис.грн. та за рахунок інших джерел власних надходжень – 947,458 тис.грн.;
Екологічний податок надійшов у сумі 21,683 тис.грн., виконання за 9 місяців 2018 року склало 343,36 %.
По бюджету розвитку надходження склали 1289,918 тис.грн. До минулого року надходження збільшились на 343,148 тис.грн.
- Надходження від відчуження майна що знаходиться у комунальній власності склали 864,693 тис.грн. виконання за 9 місяців 2018 року склало +0,18 тис.грн. Порівняно до минулого року надходження зменшились на 102,077 тис.грн.
- Надходження від продажу землі за 9 місяців 2018 року склали 75,225 тис.грн.
- Надходження коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту 350,0 тис.грн.
ІІІ. Підсумок виконання доходної частини бюджету.
Бюджет м. Теплодар на 2019 рік затверджений рішенням Теплодарської міської ради від 18 грудня 2018 року № 510-VІІ обсягом 80 494, 350 тис.грн.
Уточнений обсяг бюджету міста Теплодар визначено в сумі 86632,402 тис.грн, у тому числі доходи загального фонду 80 826,217 тис.грн, доходи спеціального фонду 5 806,185 тис.грн, у тому числі бюджету розвитку 4 700,00 тис.грн.
Бюджет міста Теплодар за 9 місяців 2019 року за доходами всього виконано в сумі 64298,30905 тис.грн. або 74,2 % від затверджених річних планових показників на 2019 рік.
У порівнянні з відповідним періодом 2018 року надходження доходів бюджету зменшились на 1855,32807 тис.грн. або на 2, %
Основну частину надходжень до бюджету міста Теплодар, а саме 47,0 % складають надходження інших міжбюджетних трансфертів.
До загального фонду бюджету міста Теплодар (без урахування трансфертів) за 9 місяців 2019 рік надійшло 24729,70684 тис.грн., або 106,7 % від планових показників 9 місяців 2019 року. Додаткові надходження за 9 місяців 2019 року склали 1562,00684 тис.грн.
У порівнянні з аналогічним періодом 2018 року надходження доходів загального фонду бюджету (без урахування трансфертів) збільшилися на 3458,07261 тис.грн або на 16,3%.
Одним із базових джерел наповнення загального фонду бюджету міста Теплодар за 9 місяців 2019 року залишається податок на доходи, питома вага якого склала 36,0% від обсягу доходів загального фонду бюджету міста Теплодар (без урахування міжбюджетних трансфертів).
Надходження ПДФО за 9 місяців 2019 року склали 8842,92199 тис.грн. Виконання плану забезпечено на 105,7 %. Питома вага в загальному фонді складає 36,0%. Надходження порівняно до минулого року збільшились на 23,8 % або на 1698,72810тис.грн. Надходження збільшились у зв’язку з підвищення мінімальної заробітної плати (з 01.01.2019р. – 4173,00 грн.)
Надходження податку на доходи фізичних осіб в розрізі галузей економіки розподіляється наступним чином:
(тис.грн.)
Види галузей | Обсяги сплати ПДФО за 9 місяців 2019 року | Питома вага |
Бюджетна сфера | 3939,8 | 44,6 |
Промисловість | 792,7 | 9,0 |
Транспорт, зв”язок | 140,9 | 1,6 |
Торгівля | 475,3 | 5,4 |
Фінансові установи | 70,6 | 0,8 |
Суб”єкти підприємництва | 1085,0 | 12,3 |
Будівництво | 244,8 | 2,8 |
Інші | 2093,8 | 23,7 |
Всього ПДФО | 8842,9 | 100,0 |
В структурі платежів податку на доходи фізичних осіб найбільш питому вагу займає податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати – 92,1 % (8144,39035 тис.грн.). За 9 місяців 2019 року найбільш вагомими платниками відповідного податку є:
- ТОВ «Сільпо-ФУД» – 550,790 тис.грн., що на 27,4% (або 118,534 тис.грн.) більше надходжень 9 місяців 2018 року;
- ТОВ «Бріг Трейд» – 390,047 тис.грн., що на 93,2% (або 180,216 тис.грн.) більше надходжень 9 місяців 2019 року;
- ПП «Тріада-1» – 216,247 тис.грн., що на 26,4% (або 45,127 тис.грн.) більше надходжень 9 місяців 2018 року.
Відповідно до п.12.4 ст.12 Податкового кодексу України до повноважень місцевих рад щодо податків і зборів , зокрема, належить встановлення ставок місцевих податків та зборів у межах ставок, визначених Податковим кодексом.
Рішеннями Теплодарської міської ради від 14.01.2016 року № 46-VII «Про затвердження положення та встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Теплодарської міської ради» зі змінами і доповненнями, від 29.12.2011 року № 173- VI «Про затвердження ставок єдиного податку для суб’єктів господарювання (фізичних осіб – підприємців), які здійснюють господарську діяльність на території міста Теплодар» зі змінами і доповненнями, від 14.01.2016 року № 45- VII «Про затвердження Положення та встановлення ставок транспортного податку на території Теплодарської міської ради» зі змінами і доповненнями, встановлені відповідні ставки по місцевим податкам.
Відповідно до вимог ст..10 Податкового кодексу України до місцевих податків, що справляються на території міста Теплодар, належать: податок на майно (в частині плати за землю, податку на нерухоме майно та транспортного податку), єдиний податок.
Фактичні надходження місцевих податків і зборів за 9 місяців 2019 року склали 11417,94230 тис.грн. що становить 104,9% до планових призначень та 113,7% відповідно до фактичних надходжень минулого року.
Аналіз Надходження місцевих податків та зборів
Назва податку | Фактичні надходження за 9 місяців 2018р., тис.грн. | Затверджено на на 9 місяців 2019р., тис.грн. | Фактичні надходження за 9 місяців 2019р., тис.грн. | Виконання, % | Темп росту до 9 місяців 2018р., % |
Місцеві податки та збори, у тому числі | 10137,01351 | 10933,1 | 11465,6923 | 104,9 | 113,1 |
податок на нерухоме майно | 209,03191 | 263,7 | 328,32423 | 124,5 | 157,1 |
плата за землю | 5984,54241 | 5758,6 | 6036,85984 | 104,8 | 100,9 |
єдиний податок | 3943,43919 | 4910,8 | 5100,50823 | 103,9 | 129,3 |
Одним із найвагоміших джерел надходжень у складі місцевих податків та зборів є плата за землю (питома вага 52,7%). Згідно з Бюджетним кодексом України, надходження від плати за землю в повному обсязі (100%) зараховуються до місцевого бюджету.
За інформацією Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, розрахований відповідно до ст.. 289 Податкового кодексу України за 2019 рік становить 1,0.
За 9 місяців 2019 року надходження плати за землю до місцевого бюджету склали 6036,85984 тис.грн., що становить 104,8% планових призначень та на 0,9% або на 52,31743 тис.грн. більше відповідних надходжень минулого року.
Аналіз надходження плати за землю
Назва податку | Фактичні надходження 9 місяців 2018р., тис.грн. | Затверджено на 9 місяців 2019р., тис.грн. | Фактичні надходження за 9 місяців 2019р., тис.грн. | Виконання, % | Темп росту до 9 місяців 2018 року, % |
Земельний податок з юридичних осіб | 749,7 | 684,0 | 685,7 | 100,2 | 91,5 |
Орендна плата з юридичних осіб | 4699,1 | 4670,0 | 4946,4 | 105,9 | 105,3 |
Земельний податок з фізичних осіб | 112,3 | 92,6 | 92,6 | 100,1 | 82,5 |
Орендна плата з фізичних осіб | 423,5 | 312,0 | 312,1 | 100,0 | 73,7 |
Разом | 5984,5 | 5758,6 | 6036,9 | 104,8 | 100,9 |
В структурі платежів за землю найбільш питому вагу займає орендна плата з юридичних осіб (81,9%). Фактичні надходження склали 4946,4 тис.грн., що становить 105,9% планових призначень, або 105,3 до фактичних надходжень за 9 місяців 2018 року.
Основними платниками орендної плати з юридичних осіб є: ТОВ «Теплодарський енергетичний парк» – 1994,765 тис.грн. (питома вага 40,3%), ТОВ «Азімут-Юг» – 876,847 тис.грн. (питома вага 17,7%).
Фактичні надходження орендної плати з фізичних осіб за 9 місяців 2019 року склали 312,1 тис.грн., що становить 100,0% планових призначень, та 73,7% до фактичних надходжень за 9 місяців 2018 року. Основним платником орендної плати з фізичних осіб є: ФОП Белова С.Е – 50,3 тис.грн. (питома вага – 16,1%), ФОП Харіна Ж.С. – 29,0 тис.грн. (питома вага 9,3%).
Надходження земельного податку з юридичних осіб за 9 місяців 2019 року становлять 685,7 тис.грн., питома вага 11,4% від загального обсягу надходжень плати за землю.
Основними платниками земельного податку з юридичних осіб є: ТОВ «Ройчер» – 49,594 тис.грн. (питома вага – 7,2%), ПП «Тріада-1» – 67,620 тис.грн. (питома вага – 9,9%), ПП «Дністер» – 62,023 тис.грн. (питома вага – 9,0%)
Фактичні надходження земельного податку з фізичних осіб за 9 місяців 2019 року склали 92,6 тис.грн., що становить 100,1% до планових призначень, та 82,5 % до фактичних надходжень за 9 місяців 2018 року. Основними платниками земельного податку з фізичних осіб є: ФОП Білкін О.М. – 23,526 тис.грн. (питома вага – 25,4%), ФОП Слободянюк В.В. – 8,017 тис.грн. (питома вага – 8,7%), Морозов Г.С. – 9,4 тис.грн. (питома вага – 10,1%).
На 2019 рік рішенням Теплодарської міської ради від 14.07.2018 року № 450/2-VII встановлено пільги із сплати земельного податку на 2019 рік, звільнивши від сплати земельного податку виконавчі органи; дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, заклади культури, науки, освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів бюджету міста Теплодар; громадські організації інвалідів; державні установи, які фінансуються з місцевого або державного бюджетів; земельні ділянки, на яких розташовано об’єкти комунальної власності, передані в оренду будівлі, якщо не використовуються для здійснення підприємницької діяльності; землі загального користування комунальної власності (парки). Орієнтований обсяг на рік складає -876,7 тис.грн.
Враховуючи вимоги Податкового кодексу України, рішенням Теплодарської міської ради від 14.01.2016 року № 46-VII «Про затвердження Положення та встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території міста Теплодар» прийняті ставки по сплаті податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в розрізі об’єктів житлової та комерційної нерухомості, юридичних та фізичних осіб.
Надходження податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки за 9 місяців 2019 року склали 328,32423 тис.грн.
Основними платниками відповідного податку є:
- ПП «Авто-Гранд» – 71,872 тис.грн. (питома вага 21,9%);
- МПП «Данай» – 42,127 тис.грн. (питома вага 12,8%);
- ТОВ ВКА «Маяки» – 29,812 тис.грн. (питома вага 9,1%).
Фактичні надходження єдиного податку за 9 місяців 2019 року складають 5100,50823 тис.грн., що становить 103,9% до планових призначень. Питома вага відповідного податку у складі місцевих податків та зборів становить 44,5%
Згідно зі ст..19 Закону України «Про оренду державного та комунального майна, методика розрахунку пропозиції розподілу між відповідним бюджетом, орендодавцем і балансоутримувачем та порядок використання та порядок використання орендної плати для об’єктів, що перебувають у комунальній власності, визначається органами місцевого самоврядування.
Розрахунок орендної плати за оренду комунального майна здійснюється відповідно до рішення Теплодарської міської ради від 30.05.2013 року № 371-VI «Про затвердження Методики розрахунку орендної плати за комунальне майно територіальної громади м.Теплодар та пропозиції її розподілу»
Фактичні надходження орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном склали 2543,54975 тис.грн., що становить 101,7% планових призначень 9 місяців 2019 року, темп росту 111,3 % до фактичних надходжень відповідного періоду 2018 року
Акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів виконаний на 118,4 відсотків. Надходження склали 710,20672 тис.грн. Порівняно до відповідного періоду минулого року надходження збільшились на 272,56622 тис.грн. або на 62,3%.
До спеціального фонду (без урахування міжбюджетних трансфертів) надійшло 1019,84032 тис.грн., виконання за 9 місяців 2019 року склало 96,9 %, зменшення склало 32,58868 тис.грн. Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження зменшились на 2631,18658 тис.грн..
Фактичні надходження по спеціальному фонду за 9 місяців 2019року складають:
- плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з функціональними повноваженнями – 811,87335 тис.грн.;
- інші джерел власних надходжень – 86,63862 тис.грн.;
- екологічний податок – 16,72835 тис.грн.;
– по бюджету розвитку надходження склали:
– від пайової участі у розвиток інфраструктури міста – 104,600 тис.грн.
- VI. Видатки та заборгованість
За 9 місяців 2019 року загальна сума профінансованих видатків бюджету міста з урахуванням трансфертів склала – 62 993,921 тис. грн., що становить 68,97 % річних призначень.
По загальному фонду видатки проведені в обсязі 58 558,206 тис.грн., або 69,61 % річних призначень, по спеціальному фонду видатки проведені в обсязі – 4 435,715 тис. грн., це складає 61,64 відсотка.
Виконання капітальних видатків, що здійснювалось за рахунок спеціального фонду (бюджету розвитку,власних надходжень бюджетних установ) становить – 3 573,275 тис. грн.
Додаток 1
Таблиця 1. Аналіз видатків в розрізі загального та спеціального фонду, поточних та капітальних видатків
На захищенні статті протягом 9 місяців 2019 року спрямовано 39 74,422 тис.грн., це майже 87,12% загального обсягу видатків без урахування трансфертів по галузі «Соціальне забезпечення». Даний показник має тенденцію до незначного зниження (тобто, за аналогічний період відсоток захищених статей бюджету був на рівні – 88,47 відсотків).
За аналогічний період 2018 року на захищені статті було спрямовано 34 483,234 тис.грн, показник аналізуємого періоду збільшився на 5 260,988 тис грн.
При цьому, у періоді за 9 місяців 2019 року на захищені видатки спрямовано на 5 260,988 тис грн більше, ніж за аналогічний період минулого року, що обумовлено підвищенням мінімальної заробітної плати (2018 рік- 3723 грн; 2019 рік – 4123 грн)., інфляційними процесами в державі, які обумовлюють ріст цін на товари та послуги. Також значний вплив справив ріст тарифів на енергоносії (всі види енергоносіїв).
Протягом 9 місяців 2019 року профінансовано незахищених видатків на суму 5 874,962 тис грн. За аналогічний період в 2018 року видатки на незахищені статті проведені в обсязі 4282,584 тис грн..
До речі, порівнюючи фінансування незахищених статей за періоди 9 місяців 2018 року та 9 місяців 2019 року спостерігається також збільшення фінансування вищезазначених видатків на 1 592,378 тис грн., та зростання питомої ваги ( незахищених видатків) в загальному обсязі бюджету, з 11,05 відсотків до 12,88 відсотків, що неможливо не відмітити, як позитивну динаміку у структурі виконання видатків бюджету міста Теплодар., що також відображається на позитивних зрушеннях у функціонування бюджетних установ міста, як наприклад, оновлення матеріально технічної бази, поточні ремонти, придбання малоцінних чи швидкозношуваних предметів, тощо.
Також дещо знижується питома вага захищених статей по відношенню до аналогічного періоду 2018 року в загальному обсязі профінансованих видатків, з 88,95 відсотків до 87,12 відсотків.
Таблиця 2
Видатки загального фонду м. Теплодар за 9 місяців 2018-2019 р.р
тис грн
Назва статті | за 9 місяців 2018 року | за 9 місяців 2019 року | Т.р.,% | ||
тис,грн | Питома вага,% | тис,грн | Питома вага,% | ||
2111 | 25377,023 | 55,63 | 29542,269 | 64,76 | 116,41 |
2120 | 5432,881 | 11,91 | 6391,441 | 14,01 | 117,64 |
2111+2120 | 30809,904 | 67,54 | 35933,710 | 78,77 | 116,63 |
2220 | 349,755 | 0,77 | 148,601 | 0,33 | 42,49 |
2230 | 430,537 | 0,94 | 834,509 | 1,83 | 193,83 |
2270 | 2705,368 | 5,93 | 2738,965 | 6,00 | 101,24 |
2730 ( в частині оплати медикаментів) | 187,670 | 0,540 | 88,437 | 0,250 | 47,12 |
Разом по захищенним статтям | 34483,234 | 88,95 | 39744,222 | 87,12 | 115,26 |
Інші видатки | 4282,584 | 11,05 | 5874,962 | 12,88 | 137,18 |
Всього (БЕЗ ТРАНСФЕРТІВ по соціальному забезпеченню) | 38765,818 | 84,98 | 45619,184 | 100,00 | 117,68 |
Примітка: Видатки по галузі “Охорона здоров”я” здійснюються за КЕКВ 2282, але в аналітичних данних (Таблиця2) видатки віднесені на захищені статті.
тис грн
На видатки соціально-культурної сфери у цілому за 9 місяців 2019 року спрямовано 45 091,173 тис.грн., при загальному обсязі видатків ( план на рік) – 67438,863 тис грн, це складає 66,86 відсотків.
Виходячи з вищезазначених аналітичних даних, можна сказати, що бюджет міста Теплодар як і минулі роки залишається бюджетом соціального спрямування, про це свідчать наступні дані:
-по загальному фонду— 44 002,990 тис. грн.,або 79,20 % від обсягу видатків загального фонду бюджету;
– по спеціальному фонду – 1068,903 тис. грн., або 24,53 % від обсягу видатків спеціального фонду бюджету.
Найбільшу питому вагу у загальному обсязі видатків соціально-культурної сфери займають видатки на освіту – 24 122,716 тис.грн. (53,50%), соціальне забезпечення з урахуванням субвенцій з державного бюджету – 13 324,976 тис.грн. (29,55%) та охорону здоров”я – 6 111,848 тис.грн. (13,55%).
додаток 2.
Таблиця 3.1.Структура фактичних видатків бюджету м.Теплодар за 9 місяців 2019 року за функціональною ознакою
Таблиця 3.2.Структура фактичних видатків соціально-культурної сфери м.Теплодар за
9 місяців 2019 року за функціональною ознакою
тис грн
Оплата праці працівникам бюджетних установ посідає найвагоміше місце серед захищених видатків та складає 78,77 % в загальному обсязі видатків бюджету міста.
На зазначену мету за 9 місяців 2019 року спрямовано 35 933,710 тис.грн. .За відповідний період 2018 року на ці видатки було профінансовано 30 809,904 тис грн., що на 5 123,806 тис грн. більше аналогічного періоду 2018 року. Таке зростання профінансованого обсягу видатків на заробітну плату пояснюється підвищенням посадових окладів по галузі «Державне управління», яке відбулося в травні 2019 року .Також зросла мінімальна заробітна плата ( з 2019 року вона становить – 4123,00 грн), темп росту до минулого року -10,74 відсотків. Також відбулось збільшення посадових окладів, відповідно до єдиної тарифної сітки у працівників бюджетної сфери, на 10 відсотків.
На розрахунки за спожиті бюджетними установами енергоносії протягом 9 місяців 2019 року з місцевого бюджету загального фонду спрямовано 2931,416 тис. грн, що на 226,048 тис грн. більше аналогічного періоду 2018 року, у тому числі на теплопостачання витрачено – 2017,045 тис.грн., водопостачання та водовідведення витрачено – 133,630 тис.грн., на електроенергію витрачено – 780,741 тис.грн.
Найбільшу питому вагу в структурі оплати видатків по оплаті за енергоносії традиційно займають видатки на оплату за теплопостачання і цей показник складає 68,81 %.
Таблиця4
Структура виконання міського бюджету по видаткам на розрахунки за спожиті енергоносії
Назва показника | За 9 місяців 2018 року | Питома вага, % | За 9 місяців 2019 року | Питома вага, % | Відхилення | |
грн | Т.р.,% | |||||
Теплопостачання | 1987,739 | 73,47 | 2017,045 | 68,81 | 29,306 | 101,47 |
Водопостачання | 106,520 | 3,94 | 133,630 | 4,56 | 27,110 | 125,45 |
Електроенергія | 611,109 | 22,59 | 780,741 | 26,63 | 169,632 | 127,76 |
Всього видатків по енергоносіям | 2705,368 | 100,00 | 2931,416 | 100,00 | 226,048 | 108,36 |
Фінансування регіональних програм та заходів місцевого значення здійснювалось в межах помісячного розпису на підставі розпоряджень міського голови відповідно до пропозицій головних розпорядників коштів та, головним чином, за наявності фінансового ресурсу. У цілому по загальному та спеціальному фонду разом з місцевого бюджету профінансовано за звітний період 4819,0500 тис грн, з них 2129,860 тис грн – це програма Розвитку житлово-комунального господарства ; 1200,009 тис грн. – Програма з благоустрою міста.
Також, можна відмітити, що виконання по ряду програм складає вже 100 відсотків, а саме :
► Міська програма оздоровлення та відпочинок дітей м.Теплодар, загальна сума фінансування склала –100,008 тис грн;
► Програма “Підтримка сімей і молоді міста Теплодар” на 2017-2021р.р., загальна сума фінансування склала – 8,300 тис грн;
►Міська комплексна Програма розвитку цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки м.Теплодар Одеської області на 2018-2021 роки у новій редакції, загальна сума фінансування склала – 22,74 тис грн;
►Розвиток дорожнього господарства,що знаходиться у комунальній власності територіальної громади м.Теплодар на 2019-2021 роки, , загальна сума фінансування склала – 384,88 тис грн;
►Розвиток дорожнього господарства,що знаходиться у комунальній власності територіальної громади м.Теплодар на 2019-2021 роки, , загальна сума фінансування склала – 384,88 тис грн.
Додаток 3
Таблиця 5. Виконання міських програм за 9 місяців 2019 року
Таблиця 6 Перелік місцевих програм, які фінансуються з місцевого бюджету станом на 01.10. 2019 року.
З резервного фонду місцевого бюджету кошти впродовж звітного періоду не виділялись.
На 2019 рік план по місцевому бюджету розвитку з урахуванням змін затверджений в сумі 1 254,121 тис грн.
За рахунок коштів місцевого бюджету розвитку ( капітальні видатки) профінансовані кошти в сумі 562,728 тис.грн, головним чином, це капітальні видатки з виготовлення проектно-кошторисної документації по об*єкту:”Будівництво підвідного газопроводу до м.Теплодар Одеської області 9( на загальну суму 122,829 тис грн) та капітальні ремонти об»єктів міста, а також придбання предметів довгострокового користування ( придбання техніки та обладнання), відповідно до наданих головним розпорядником коштів актів про виконані роботи та оформленої відповідним чином проектно-кошторисної документації.
Також за звітний період були проведені видатки в якості співфінансування по субвенції “Нова українська школа”, видатки розвитку (на закупівлю комп»ютерної техніки для початкових класів) на загальну суму – 10,453 тис грн.
Додаток 4.
Таблиця 7.Перелік об`єктів, фінансування яких за 9 місяців 2019 року здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету розвитку
На виконання інвестиційних проектів, які фінансуються з обласного бюджету розвитку заплановані кошти в сумі 3769,821 тис. грн., впродовж звітного періоду були проведені видатки у сумі 2803,632 тис грн., відповідно до затвердженого переліку об»єктів, які фінансуються з обласного бюджету розвитку, затвердженим рішенням Одеської обласної ради від 21 грудня 2018 року №913-VII, зі змінами та доповненнями.
Додаток 5.
Таблиця 8.Перелік об`єктів, фінансування яких за 9 місяців 2019 року здійснюється за рахунок коштів обласного бюджету розвитку
- V. Субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам
На 9 місяців 2019 рік затверджено планові призначення ( зі змінами ) по 4-х субвенціях з Державного бюджету місцевим бюджетам на суму 15444,8 тис.грн. Надійшло з Державного бюджету коштів на фінансування соціальної допомоги, пільг та субсидій за звітний період на суму 12939,0 тис.грн..
Профінансовано розпорядника коштів та перераховано отримувачам соціальної допомоги, пільг та субсидій 12878,96 тис. грн. Залишок невикористаних коштів станом на 01.10.2019 року складає 60,0 тис. грн. по іншім субвенціям.
- По субвенції на надання допомоги сім”ям з дітьми, малозабезпеченим сім”ям, інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам , тимчасової державної допомоги дітям та допомоги по догляду за інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу на 9 місяців 2019 року передбачено планові призначення у сумі 10199,3тис.грн.
Нарахована сума соціальної допомоги, відповідно до розрахунків наданих УПСЗН, за звітний період склала 8628,8 тис.грн , що більше від суми нарахованої соціальної допомоги за відповідний період минулого року ( 8359,5 тис.грн ) на 103,2% або на 269,3 тис.грн..
Збільшення допомоги відбулося по :
– ТПКВКМБ 0813082 « Надання соціальної допомоги особам,які не мають право на пенсію та особам з інвалідністю» на 133% або на 143,8 тис.грн.(578,8 тис.грн до 435,0 тис.грн)
– ТПКВКМБ 0813084 « Надання тимчасової допомоги непрацюючій особі,яка досягла загального пенсійного віку,але не набула права на пенсійну виплату» на 7,8 тис.грн.(12,8 тис.грн до 5,0 тис.грн).
Крім того збільшення відбулося за рахунок запровадження з 01.04.2019 року допомоги на дітей , які виховуються у багатодітних сім»ях ,нарахування по якої станом на 01.10.2019 року складає 663,0 тис.грн
Найбільші обсяги субвенції за звітний період ( у відсотку до загальної суми нарахованої соціальної допомоги – 8628,8 тис.грн.) направлені на надання допомоги :
- при народженні дитини (ТПКВКМБ 0813043) – 40% ( 3532,0 тис.грн);
- допомога одиноким матерям (ТПКВКМБ 0813082) – 12 % ( 1054,4,8 тис.грн);
- дітям-інвалідам та інвалідам з дитинства (ТПКВКМБ 0813081) – 14 % (1229,0 тис.грн);
- малозабезпеченим сім»ям (ТПКВКМБ 0813047) – 7 % (634,5тис.грн).
Профінансовано з бюджету допомоги на суму 8628,8 тис.грн
Заборгованість станом на 01.10.2019 року відсутня.
- На розрахунки з пільг та субсидій на оплату комунальних послуг населення на 9місяців 2019 року передбачено планові призначення в сумі 4780,0 тис.грн . Сума нарахованих пільг та субсидій населенню за спожиті житлово-комунальні послуги та енергоносії за відповідний період склала 2890,6 тис. грн., що менше суми витрат за відповідний період минулого року ( 7450,1 тис.грн ) на 4559,5 тис. грн або на 38,8 % . В розрізі видів послуг зменшення відбулося по всім видам послуг:
В розрізі видів послуг , питома вага нарахованих сум пільг та субсидій (у процентному відношенні до загальної суми нарахування (2890,6 тис.грн) , становить:
– по електроенергії – 410,9 тис грн. або 13.8 % ;
– по теплопостачання – 1611.8 тис.грн. або 56,0 % ;
– по водопостачання – 336,4 тис.грн. або на 11,7 % ;
– по квартплаті – 531,5 тис.грн або на 18,5 % .
В розрізі пільг та субсидій :
Сума нарахованих пільг склала 2018,3 тис.грн, або 70% від загальної суми, субсидій – 872,3 тис.грн, або 30% і ця сума залишиться незмінною до кінця 2019 року. З 01.04.2019 року у зв»язку зі змінами до чинного законодавства припинено фінансування субсидії населенню на оплату житлово-комунальних послуг та енергоносіїв.
Отримано коштів з державного бюджету у сумі 3909,3 тис.грн, профінансовано розпорядника коштів на суму 3909,3тис. грн. з урахуванням заборгованості станом на 01.01.2019 року ( 1131,5 тис.грн). Залишок невикористаних коштів станом на 01.10.2019 року відсутній
Станом на 01.10.2019 року кредиторська заборгованість з пільг та субсидій склала 112,8 тис.грн . в т.ч по видам послуг :
– по електроенергії – 36,7 тис. грн.;
– по водопостачанню – 30,0 тис.грн. ;
– квартплаті – 46,1 тис.грн.
- На надання пільг з послуг зв’язку, інших пільг, визначених чинним законодавством та компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян планові призначення (зі змінами) на 9 місяців 2019 року спрямовані з місцевого бюджету у сумі 14,3 тис. грн. За відповідний період нараховані розпорядником видатки на суму 11,8 тис. грн., які профінансовані у повному обсязі.
Станом на 01.10.2019 року залишається кредиторська заборгованість , яка утворилася станом на 01.01.2016 в сумі 22,53 тис. грн та не профінансована з державного бюджету місцевому бюджету в т.ч. у розрізі видів послуг:
- одноразовий проїзд – 3,36 тис.грн ;
- послуги зв»язку – 0,86 тис.грн ;
- компенсація за пільгове перевезення іншої категорії громадян – 18,31 тис. грн. .
- На надання пільг та житлових субсидій населенню на придбання твердого та скрапленого палива і скрапленого газу на 9 місяців 2019 року передбачено планові призначення (зі змінами) в сумі 6,7 тис.грн . Нарахування у звітному періоді склали 5,78 тис.грн. Профінансовано у сумі 2,72 тис.грн . Станом на 01.10.2019 року рахується кредиторська заборгованість в сумі 3,06 тис.грн
- По інших субвенціях з місцевого бюджету на соціальний захист населення планові призначення на 9 місяців 2019 року ( зі змінами) склали 504,48 тис.грн. Надійшло з державного бюджету станом на 01.10.2019 року 458,22 тис.грн .Профінансовані видатки на суму 398,22 тис.грн. в т.ч.:
– на медичне обслуговування громадян, які постраждали від Чорнобильської катастрофи – 370,98 тис.грн;
– компенсація на бензин та тех.обслуговування автотранспорту інвалідам – 19,44 тис.грн
– поховання учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни – 7,8 тс.грн
Станом на 01.10.2019 року рахується залишок коштів невикористаної субвенції на суму 60,0 тис.грн. в т.ч :
– на медичне обслуговування громадян,які постраждали від Чорнобильської катастрофи – 38,4 тис.грн;
– поховання учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни – 20,7 тс.грн.
– компенсація на бензин та тех.обслуговування автотранспорту інвалідам – 0,9 тис.грн
Заступник начальника фінансового управління І.В. Муталєнко
Начальник відділу планування
та аналізу доходів місцевого бюджету Гордова Н.В.
Головний спеціаліст відділу
фінансування та виконання
місцевого бюджету О.Б. Кіршта