№50-ПРВ від 13.03.2024р. Про роботу відділу соціально-економічного розвитку Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області за 2023 рік

ТЕПЛОДАРСЬКА МІСЬКА РАДА ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

ПРОЕКТ РІШЕННЯ

 

Про роботу відділу соціально-економічного розвитку

Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області

 за 2023 рік

         Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 52,   Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», заслухавши звіт про роботу  відділу  соціально-економічного розвитку виконавчого  комітету Теплодарської міської ради Одеського райoну Одеської області за 2023 рік, виконавчий комітет Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області

ВИРІШИВ:      

  1. Звіт про роботу відділу  соціально-економічного розвитку виконавчого  комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області за 2023 рік (додається).
  2. Відділу соціально-економічного розвитку виконавчого  комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області забезпечити виконання запланованих завдань на 2023 рік.
  3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на міського голову Олександра ЧУЙКА.

 

 

 

 

 

ЗВІТ

про роботу відділу  соціально-економічного розвитку виконавчого комітету Теплодарської міської ради  Одеського району Одеської області  за  2023 рік 

      У відділі соціально-економічного розвитку за штатним розкладомпром протягом 2023 року працювало 3 особи:  начальник відділу та 2 головних спеціаліста.

   Працівники відділу  постійно приймали участь в підготовці  проектів рішень, які розробляються  спеціалістами інших структурних підрозділів, займалися розробкою інших  нормативних актів місцевого значення, а головний спеціаліст відділу є однією з  трьох  відповідальних осіб     ( Міський голова, начальник юридичного відділу  та головний спеціаліст відділу соціально-економічного розвитку) за впровадження державної регуляторної політики у виконавчому комітет Теплодарської міської ради,  які призначені розпорядження міського голови №95-Р від 02.04.2012 року, та безпосередньо займається супроводженням,  усіх регуляторних актів, які приймаються в органі місцевого самоврядування, та приймає участь у їх розробці, готує необхідні документи відповідно до процедури.

Завдяки цьому Теплодарською міською радою Одеського району Одеської області та її виконавчим комітетом збережено єдиний підхід до підготовки проєктів регуляторних актів та їх прийняття з дотриманням процедур, визначених законодавством: розробниками готувалися проекти регуляторних актів, а головним спеціалістом відділу  аналізи регуляторного впливу, відповідно Методики проведення аналізу регуляторного впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308, які разом з повідомленнями, безпосередньо проєктами оприлюднювалися шляхом розміщення на офіційному сайті Теплодарської міської ради.

   Відповідно Плану діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів  та внесеним до нього змінами у 2023 році було розроблено 5 проєктів   регуляторних актів:

  • рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про визнання таким, що втратило чинність рішення Теплодарської міської ради від 26.01.12 №198/1-VI “Про затвердження угоди на використання нежилих приміщень в багатоквартирних жилих будинках з прилеглою територією»;
  • рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області від «Про встановлення ставок земельного податку, розміру орендної плати та пільг зі сплати за землю на території м.Теплодар Одеського району Одеської області»;
  • рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області від «Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області»;
  • рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про затвердження Правил утримання домашніх, свійських тварин та птиці на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області»;
  • рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про затвердження Правил торгівлі на ринках на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області».

    До  кожного з проєктів регуляторного акту  було підготовлено експертні висновки щодо відповідності його ст.4,8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», які разом з проектом, аналізом регуляторного впливу, М-Тестом направлено до Регуляторної Служби України для отримання зауважень та пропозиції щодо його удосконалення, погодження.

Прийнято 2 регуляторні акти в 2023 році:

– рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області від 29.06.2023 №366-VIII «Про встановлення ставок земельного податку, розміру орендної плати та пільг зі сплати за землю на території м.Теплодар Одеського району Одеської області»;

– рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області від 26.09.2023 №403-VIII «Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області»;

2 проєкти рішень Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про затвердження Правил утримання домашніх, свійських тварин та птиці на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області» та «Про затвердження Правил торгівлі на ринках на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області»  були винесені на затвердження сесії міської ради в І кварталі 2024 року.

Рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про визнання таким, що втратило чинність рішення Теплодарської міської ради від 26.01.12 №198/1-VI “Про затвердження угоди на використання нежилих приміщень в багатоквартирних жилих будинках з прилеглою територією» за висновками Державної регуляторної служби України не мало ознаків регуляторного акту.

У ІІ кварталі 2023 року було здійснено прискорений перегляд регуляторних актів, за результатами якого рішенням Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області від 25.05.2023№  350 – VIII 16 регуляторних актів було визнано такими, що втратили чинність та зняті з  обліку діючих регуляторних актів. Всього протягом 2023 року у зв’язку з неактуальністю та не відповідністю діючому законодавству втратили чинність 20 регуляторних актів.                                                                                                                                                           

          До кожного проєкту регуляторного акту відповідною депутатською комісією, за участю головного спеціаліста відділу, готуються експертні висновки щодо відповідності його ст.4,8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», який разом з проектом, аналізом регуляторного впливу, М-Тестом направлено до Регуляторної Служби України для отримання зауважень та пропозиції щодо його удосконалення, погодження.

Згідно з вимогами законодавства вся регуляторна діяльність Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області та її виконавчого комітету висвітлюється на офіційному сайті Теплодарської міської ради в підрозділі «Регуляторна політика».

Для визначення оцінки ступеня досягнення поставлених цілей прийнятих регуляторних актів проводилися заходи з відстеження результативності дії прийнятих регуляторних актів, а саме: стосовно кожного регуляторного акта послідовно здійснюються базове, повторне, періодичне відстеження

Протягом січня-грудня 2023 року, відповідно рішення Теплодарської міської ради Одеської області від 29.11.2022 № 275- VIII «Про затвердження плану-графіку проведення заходів з відстеження результативності регуляторних актів на 2023 рік» та згідно доповненням до нього (на підставі  результатів прискореного перегляду регуляторних актів)  здійснено 7 відстежень результативності дії регуляторних актів, з них :

  • базових – 2 відстеження;
  • повторних – 3 відстеження
  • періодичних – 2 відстеження.

При здійсненні відстеження результативності регуляторних актів переважно використовувалися статистичні показники, які порівнювалися з раніше отриманими даними.

За результатами відстеження:

  • 1 регуляторний акт визнано таким, що втратив чинність у зв’язку з невідповідністю його вимогам діючого законодавства;

   Всі звіти відстеження результативності регуляторних актів заслухані та розглянуті відповідальною постійною депутатською комісією з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, підприємницької діяльності торгівлі.

З метою систематизації регуляторних актів та впорядкування регуляторної діяльності Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області та її виконавчого комітету на офіційному сайті Теплодарської міської ради у підрозділі «Регуляторна політика» ведеться відповідний реєстр діючих регуляторних актів, з зазначенням термінів відстеження їх результативності, який постійно коригується та оновлюється.

Станом на 01.01.2024 року на обліку Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області перебуває  12 регуляторних актів.

     Проте, доводиться констатувати, що все ж таки зберігається низький рівень активності суб’єктів господарювання в процесі обговорення проєктів та несвідомість самими розробниками відповідальності щодо прийняття нормативно-правових актів відповідно до процедури передбаченої Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

     Начальник відділу соціально-економічного розвитку,  є головою робочої групи  з питань дотримання законодавства про працю щодо легалізації зайнятості населення  та наповнення бюджету міста Теплодар.

    Робоча група створена відповідно до розпорядження міського голови № 238-Р від 15 липня 2021 року  «Про створення робочої групи з питань дотримання законодавства про працю щодо легалізації зайнятості населення та наповнення бюджету м. Теплодар».

  Потягом 2023 року робочою групою  проводилася  роз’яснювальна  робота  з метою зменшення заборгованості мешканців міста та суб’єктів господарювання  щодо сплати місцевих податків та зборів та загальнообов’язкових платежів.

  Так протягом 2023 року на підставі листів, які надійшли від  ГУ ПФУ та ГУ ДПС в Одеській області щодо виплати підприємствами м. Теплодар заробітної плати нижче мінімальної,  інформації стосовно суб»єктів господарювання, які  мають заборгованість зі сплати ЄСВ,  та інформації  Одеської РДА щодо боржників по платежам в бюджет, з метою  співпраці з Головним управлінням Пенсійного фонду України в Одеській області, з  Одеською РДА,  Державною службою зайнятості в Одеській області відпрацьовано 136 платників, які мають борг по платежам до бюджету та 70 ВПО та надано в середньому 60 консультацій  (телефонний режим та особисте спілкування) суб’єктам господарювання та жителям міста – платникам податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки та платникам  єдиного податку. 

    Щодо роботи з ВПО:  підготовлено інформацію щодо можливості отримати ваучер на навчання для внутрішньо-переміщених осіб (порядок його отримання,  перелік професій, які можна отримати в результаті навчання та ін.) та розміщено 10.03.2023 року на сайті Теплодарської міської ради на головній сторінці. Попередньо,  23.02.2023 року було розміщено на сайті Теплодарської міської ради оголошення   щодо проходження в Одеській області  «Марафону професій» ( як проекту  для молоді та внутрішньо-переміщених осіб),  який передбачає формування груп за спеціальностями для проведення майстер-класів з метою ознайомлення з професіями. В результаті телефонних  розмов з 70 ВПО  щодо даних оголошень – бажаючих отримати ваучер на навчання та/або  відвідати майстер класи в державному навчальному закладі «Центр професійно-технічної освіти державної служби зайнятості» в м. Одеса не виявилося. Опитувані ВПО, з тих територій України де ведуться бойові дії,  повідомляли,  що вони вже працюють,  інші ( з територій де бойові дії завершені) планують повертатися  або вже повертаються додому. Частина опитуваних повідомила, що вони працюють дистанційно.

    З метою  відслідкування надходжень платежів до бюджету, в межах своїх повноважень,  в березні 2023 року було проведено аналіз надходжень акцизного податку за 2022 рік від суб’єктів господарювання, які здійснюють торгівлю підакцизними товарами на території міста. В результаті роботи було проаналізовано 35 платників акцизного податку та з’ясовано виявлені розбіжності в платежах.

  Так як заборгованості з виплати заробітної плати в 2023 році не було, робота робочої групи була направлена в основному на  повідомлення платників-боржників щодо наявного боргу, роз’яснення наслідків його несплати та легалізації працевлаштування.

 Так, протягом 2023 року відпрацьовано 101 суб’єкт господарювання, які мають заборгованність зі сплати ЄСВ,    податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки,  єдиного податку, земельного податку та нараховували заробітну плату нижче мінімального рівня.

  Також, протягом року постійно проводилася консультаційно-роз’яснювальна робота з платниками податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки як із суб’єктами господарювання так і з фізичними особами. В середньому звернулося 60 чоловік,  яким було надано необхідні роз’яснення щодо необхідності сплати, умов звільнення від сплати  даного податку, його розміру та ін. у відповідності до діючого законодавста та рішення Теплодарської міської ради №730-VII «Про встановлення ставок і пільг зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Теплодарської міської ради» від 14 липня 2020 р. 

     З травня 2016 року  на начальника відділу  покладено обов’язки щодо державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців

  Протягом  2023 року  послуга  державної реєстрації  юридичних осіб та ФОП надавалася через ЦНАП, а у разі відсутності особи, яка мала доступ до ЄДР в частині прийому документів – безпосередньо державним реєстратором, свочасно, у встановлені законодавством терміни.

        Всього за 2023 рік надано   150 адміністративних послуг у сфері державної реєстрації бізнесу.

    Державним реєстратором постійно надаються консультації, як в телефонному режимі так і при особистому спілкуванні, з різноманітних питань стосовно державної реєстрації  бізнесу, сплати обов’язкових платежів, місцевих податків та зборів.

   Слід зазначити, що згідно чинного законодавства, не всі послуги державної реєстрації є платними, а органи державної влади/місцевого самоврядування  взагалі звільняються від сплати адмінзбору. Крім того, суб’єктам господарювання надаються  відомості з ЄДР у формі Витягу ( дана інформація потрібна з метою ведення подальшої господарської діяльності), а кошти від  даної послуги взагалі зараховуються до державного бюджету.

     Тому, в даній ситуації, результат – це факт якісного та своєчасного надання адміністративної послуги, відсутність скарг і можливість жителів міста та суб’єктів господарювання отримати дану послугу саме в виконкомі Теплодарської міської ради.

   Також, слід зазначити, що враховуючи принцип екстериторіальності в системі державної реєстрації бізнесу,  державним реєстратором приймалися заяви від суб’єктів з місцезнаходженням як в м. Теплодар, так і  з інших населених пунктів.

   В телефонному режимі або  особисто при спілкувані спеціалістами відділу постійно надавалися консультації  та роз’яснення з питань державної реєстрації бізнесу, працевлаштування найманих працівників, сплати податку на нерухоме майно, єдиного податку, транспортного податку, ЄСВ та інших питань.

   Спеціалісти відділу  постійно  приймають участь в онлайн семінарах, конференціях, які проводяться, Головним управлінням юстиції в Одеській області, Агенцією регіонального розвитку Одеською РДА та ОДА.

    Також, обласною та районною адміністрацією і Агенцією регіонального розвитку практикується збір інформації шляхом проведення  опитування в Google-формах, в середньому це 5-7 форм на місяць, які своєчасно відпрацьовалися працівниками відділу

    Щоденно проводився моніториг  цін на основні продукти харчування на  та надаваласяся відповідна звітність.

   Спеціалісти відділу постійно надавали  необхідну інформацію ( щоденно, щосереди, щочетверга, щодекадно, щомісячно) шляхом заповнення Google форм, стосовно різних питань: заборгованність із заробітної плати, створення робочих місць,  наявність товарів на логістичних складах, склад наглядових рад (гендерна рівність), моніторинг промислових підприємств, забезпеченність населення прод.товарами та санітарно-гігієнічними товарами в період воєнного стану, наявність вакансій,  моніторинг 5 сортів хліба, паспорт громади, проблемні питання розвитку громади та ін..

        У виконкомі відсутній структурний підрозділ з питань захисту прав споживачів, тому для  зручності   жителів міста, спеціалістами відділу надаються консультації з питань захисту прав споживачів та вирішуються деякі питання ( в межах компетенції відділу), а у разі необхідності, надаються контакти спеціалістів Держпродпоживслужби. На офіційному сайті Теплодарської міської ради започатковано підрозділ «Захист прав споживачів» в якому розміщується відповідна інформація  для відома та використання населенням.

    З метою недопущення до обігу та вживання небезпечних товарів,  інформація  підрозділів Держпродспоживслужби щодо  виявлення небез-печних та шкідливих товарів оперативно доводиться до відома споживачів шляхом розміщення на сайті міської ради та/або в соц.мережі на офіційних  сторінках.

    Протягом 2023 року всі усні  звернення жителів міста з питань захисту прав  споживачів,   було оперативно розглянуто та вирішено спеціалістами відділу та не потребували втручання спеціалістів Головного управління Держпродспоживслужби.

    Відділом, через ЦНАП, надається адміністративна послуга з надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами ( готуються документи на розгляд робочої групи , після чого готується проект відповідного рішення виконавчого комітету). Враховуючи воєнний стан  за 2023  рік  звернень щодо розміщення реклами не надходило, а на діючих біг-бордах розміщувалася інформація соцільного характеру.

     Протягом звітного року постійно проводилася  робота щодо аналізу  дислокації підприємств торгівлі, послуг та ресторанного господарства.

       Спеціалістами відділу постійно надається роз’яснювально – консультаційна та методична допомога суб’єктам господарювання. З метою недопущення порушень у зв’язку із змінами в законодавстві  копії законодавчих актів,  розпорядження облдержадміністрації, листи Держпродспоживслужби та ін. п оприлюднювалися на сайті.

   Головний спеціаліст відділу є секретарем адміністративної комісії, яка діє на підставі Положення про адміністративну комісію, затвердженого рішенням Теплодарської міської ради від 01.03.2012р. №205-VI та у складі, затвердженого рішенням виконавчого комітету Теплодарської міської ради від 23.01.2020 №13/В-2020.

    Адміністративна комісія розглядає справи про адміністративні правопорушення, зазначені в ст.218 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Підставою для розгляду адміністративної справи є протокол про адміністративне правопорушення, складений у  встановленому порядку уповноваженою на те службовою (посадовою) особою або представником громадської організації.  Протягом 2023 року на розгляд Комісії надійшло 9 справ про адміністративні правопорушення від Департаменту з благоустрою міста  Одеської міської ради та правоохоронних органів,  з них за порушення:

 ст.152 КУпАП – 4 справи;

 ст.156.ч.2 КУпАП – 4 справи;

 ст.182.ч.1 КуПАП – 1 справа

За звітній період за результатами розгляду адміністративних справ було винесено 7 постанов з них:

  • 4 постанови – про накладання стягнення у вигляді штрафу;
  • 3 постанови – про закриття адміністративної справи у зв’язку з закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст.38 КУпАП.

Одну справу про адміністративні правопорушення було повернуто органу, що їх склав у зв’язку з тим, що її розгляд не відноситься до компетенції адміністративної комісії виконавчого комітету Теплодарської міської ради. По одній справі правопорушника було звільнено від адміністративної відповідальності та винесено усне зауваження (ст.22 КУпАП).

Всього накладено штрафу в розмірі – 14 535,00 грн. ( у 2022 році – 7990,00 грн.), добровільно сплачено – 14 535,00 грн.

Адміністративна комісія розглядає справи на засіданнях, які проводяться 1-2 рази на місяць або за потребою.  Засідання комісії є правомочним при наявності не менш як половини загального складу комісії. Кожне засідання оформлюється протоколом, за звітній період було проведено 10 засідань адміністративної комісії ( у 2022 році – 7 засідань.).

   З метою формування якісного регіонального інвестиційного продукту та актуалізації Інвестиційного паспорту Одеської області щорічно відділом  готується  інформацію про стан розвитку громади та інвестиційні пропозиції.

  В 2023 році відділом підготовлено інформацію про вільні земельні ділянки ( Greenfield)  та виробничі площі (Brownfield) та надано до Одеської ОДА та Агенції регіонального розвитку Одесмької області.

Протягом 2023 року спеціалістами відділу підготовлено та надано інформацію про місто до Проекту Cities4Cities  з метою пошуку міста-побратима. Надіслано листи з пропозиціями співпраці до Іспанії (м. Уельва- в якості міста-побратима)),  Нідерландів (розміщення виробництва пластикових доріг), керівництва ТМ ЧУМАК ( розміщення виробництва, представниками фірми в ІІІ кварталі 2023 року було оглянуто запропоновані площі),  підготовлено та надано на конкурс 2 грантових проекти:

 Проект «Автономне освітлення пішохідних переходів на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області” та подано на конкурс, який проводився ГО «Екоклуб» та ГО «Екодія» ( подавався від виконавчого комітету Теплодарської міської ради)

– Проект   «Культурне розshareння. Теплодар»,  який подавався на конкурс від Громадської організації «ТВОРЧЕ ОБ’ЄДНАННЯ «ПАРТА». 

 Також підготовлено листи пропозиції співробітництва громадам з якими межує місто ( Біляївська, Вигодянська, Маяківська) щодо відновлення залізничного полотна.

  Також, з 01.01.2023 року  відділу соціально-економічного розвитку передано від Управління соціальної політики повноваження реєстрації колективних договорів. Протягом 2023 року відпрацьовано та зареєстровано 5 колективних договорів.

   В роботі відділ співпрацює з усіма структурними підрозділами міськвиконкому,  бюджетними установами,  комунальними підприємствами та підприємствами ЖКГ, а також, з Департаментом  економічної політики і стратегічного планування, департаментом ЖКГ, департаментом фінансів ОДА, Одеським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України,  Державною регуляторною службою України та її сектором  в Одеській області, Держпродспоживслужбою, Агенцією регіонального розвитку Одеської області та у разі необхідності з іншими органами державної та виконавчої влади.

    Працівники відділу є членами багатьох  комісій та робочих груп різної направленності.

    Відділом проводиться повсякденна поточна  робота, що відноситься до його компетенції, своєчасно надаються відповідні інформація та щомісячні і щоквартальні звіти звіти до структурних підрозділів Одеської ОДА та РДА.

   Відділ постійно приймає активну участь у організації, підготовці та проведені всіх  загальноміських заходів.

 

 

Начальник відділу                                                   Тетяна ЧУПРИНЕНКО