Аналіз впливу проекту регуляторного акту – рішення міської ради
„Положення про порядок проведення конкурсу по наданню житлово-комунальних послуг з вивезення твердих побутових відходів з території м.Теплодар”
Цей аналіз підготовлено згідно зі ст. ст. 1, 4, 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта».
1.Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання.
Статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що виключно на пленарних засіданнях міської ради вирішуються питання щодо визначення осіб, які здійснюють у межах території населених пунктів збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами .
Після прийняття відповідного законодавства виникає необхідність впорядкувати правовідносини в сфері поводження з побутовими відходами у м.Теплодар.
Даним регуляторним актом пропонується розв’язати ряд проблем, серед яких:
– відсутність чітко встановлених відокремлених прав та обов’язків фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців, юридичних осіб у сфері поводження з побутовими відходами;
– відсутність у юридичних та фізичних осіб договорів на вивезення побутових відходів, що як наслідок призводить до складування відходів у непризначених місцях;
Вказані проблеми, в першу чергу перешкоджають забезпеченню сприятливого для життєдіяльності людини середовища, належний санітарний стан.
Дані проблеми не можуть бути вирішенні шляхом застосування ринкових механізмів, тому як стосуються соціально важливих питань з приводу погіршення санітарно-епідеміологічного стану міських територій та питання безпеки мешканців міста, які потребують саме державного регулювання.
Регуляторним актом пропонується встановити порядок визначення єдиного виконавця послуг в м.Теплодар, який буде відповідальним за своєчасний вивіз побутових відходів з території міста.
Слід зазначити, що регуляторний акт містить конкретизовані вимоги щодо обрання переможця на конкурсних засадах.
2.Визначення цілей регулювання.
Цілями запропонованого регулювання є:
– приведення у відповідність до вимог чинного законодавства України у сфері поводження з побутовими відходами ;
– встановлення прав та обов’язків для всіх учасників правовідносин у цій сфері;
– покращення санітарного стану міста;
– врегулювання відносин щодо збирання сміття та дотримання чистоти та порядку на території міста;
- Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу.
В якості альтернативи запропонованого регулювання може розглядатися варіант вирішення проблеми шляхом залишення існуючого становища без змін.
Однак вказаний спосіб буде суперечити вимогам чинного законодавства.
Таким чином, прийняття запропонованого регуляторного акта є найбільш прийнятним способом досягнення поставлених цілей.
- Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта.
Для розв’язання проблем визначених в розділі 1 цього Аналізу, пропонується застосувати наступні механізми та заходи.
Організувати проведення конкурсу з визначення виконавця послуг вивозу побутових відходів.
За результатами конкурсу визначити юридичну або фізичну особу, яка буде здійснювати вивезення побутових відходів в місті.
Впорядкувати договірні відносини в сфері поводження побутових відходів.
Покращити санітарний стан міста.
- Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта та оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта.
Даний регуляторний акт встановлює порядок проведення конкурсу з визначення осіб, які здійснюють у межах території м. Теплодар збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами.
Впровадження та виконання вимог регуляторного акту для міста в цілому визначать певні правила впорядкування договірних відносин в сфері поводження з побутовими відходами.
В цілому, максимальна ефективність впровадження даного регуляторного акту та досягнення ним поставлених цілей регуляторного акта досягається у разі його дотримання всіма суб’єктами на яких поширюється дія акту.
- Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого акта, зокрема розрахунок очікуваних витрат та вигод суб’єктів господарювання, громадян та місцевої влади внаслідок дії регуляторного акта
Вигоди |
Витрати |
Сфера інтересів місцевої влади |
|
Більш детальне упорядкування відносин між усіма суб’єктами |
Витрати на утримання в належному санітарному стані території міста. |
Покращення санітарного стану міста |
|
Надходження до місцевого бюджету коштів у вигляді штрафів за порушення правил благоустрою міста |
|
Підвищення відповідальності посадових осіб органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, а також громадян, у тому числі іноземців та осіб без громадянства, що знаходяться на території міста за вжиття заходів в сфері поводження з побутовими відходами. |
|
Сфера інтересів суб’єктів господарювання |
|
Більш детальне упорядкування відносин між усіма суб’єктами |
Витрати на оплату вивезення побутових відходів за укладеними договорами. |
Покращення санітарного стану міста |
Витрати на встановлення урн (контейнерів) та підтримання їх у належному стані . |
Сфера інтересів громадян |
|
Більш детальне упорядкування відносин між усіма суб’єктами |
Витрати на оплату вивезення побутових відходів та сміття за укладеними договорами. |
- Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Пропонується встановити необмежений строк дії запропонованого регуляторного акта, що співвідноситься з цілями його прийняття. Зміни до регуляторного акту вноситимуться в разі потреби або за результатами звіту про відстеження його результативності та при виникненні змін у чинному законодавстві.
- Визначення показників результативності регуляторного акта.
Наслідки дії регуляторного акту можливо відстежити за наступними показниками:
– кількість укладених договорів на вивіз побутових відходів
– рівень поінформованості суб’єктів господарювання та громадян з основних положень акта;
– порівняння санітарного стану міста з попередніми роками.
- Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта у разі його прийняття.
Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися на підставі статистичних даних виходячи із зазначених показників результативності, а саме, на підставі аналізу зібраних даних щодо кількості укладених договорів, тому базове відстеження результативності даного регуляторного акту буде проведено після набрання чинності цим рішенням, але не пізніше дня з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього рішення. Повторне – здійснюється через рік з дня набрання ним чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом. Періодичні відстеження результативності цього регуляторного акта здійснюються раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.
Заступник начальника Управління майна та інвестиції
Привалов І.Ф.