№313-VIII Про звіт міського голови щодо здійснення державної регуляторної політики Теплодарською міською радою Одеського району Одеської області та її виконавчим комітетом за 2022 рік

28 лютого 2023р.                                                                                №313-VIII

 

Про звіт міського голови

щодо здійснення державної регуляторної політики

Теплодарською міською радою Одеського району Одеської області

та її виконавчим комітетом за 2022 рік 

Відповідно до ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування»,  ст. 38 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з метою обізнаності громадськості в питаннях регуляторної політики органів місцевого самоврядування, Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області

ВИРІШИЛА:

  1. Звіт міського голови ЧУЙКА Олександра щодо здійснення державної регуляторної політики Теплодарською міською радою Одеського району Одеської області та її виконавчим комітетом прийняти до відома (додається).
  2. Структурним підрозділам Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області та її виконавчого комітету постійно забезпечувати виконання Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» під час розробки проєктів рішень, інших нормативно-правових актів або окремих положень, які спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин із суб’єктами господарювання.
  3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну депутатську комісію з фінаyсово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі.

 

 

 

Міський голова                                                                            Олександр ЧУЙКО

 

Додаток

до рішення

Теплодарської міської ради

«28» лютого 2023р.

№313-VIII

 

 

Звіт міського голови ЧУЙКА Олександра

щодо здійснення державної регуляторної політики Теплодарською міською радою Одеського району Одеської області та її виконавчим комітетом за 2022 рік

 У звітному періоді реалізація державної регуляторної політики Теплодарською міською радою Одеського району Одеської області  та її виконавчим комітетом здійснювалася у відповідності вимогам Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Методики проведення аналізу регуляторного впливу та Плану діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів на 2022 рік та інших нормативно правових актів, які мали вплив на регуляторну діяльність у воєнний час.

З метою послідовного провадження державної регуляторної політики Теплодарською міською радою Одеського району Одеської області та її виконавчим комітетом тривала робота за такими напрямками:

– розробка планів діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів;

– підготовка та оприлюднення інформації у процесі здійснення регуляторної діяльності;

– проведення відстеження результативності регуляторних актів;

– підтримка в актуальному стані реєстру діючих регуляторних актів.

Розробка планів діяльності з підготовки проектів регуляторних актів. 

Дотримуючись одного з принципів регуляторної політики – принципу передбачуваності та прозорості, згідно зі статтею 7 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» розробка проектів регуляторних актів у 2022 році здійснювалась відповідно до плану діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів на 2022 рік», затвердженого рішенням Теплодарської міської ради Одеської області від 23.12.2021р. № 200-VIII та внесеним до нього доповненням відповідно рішення Теплодарської міської ради Одеської області від 14.10.2022 № 256-VІІІ.

Відповідно Плану діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів на 2021 рік та внесеним до нього доповненням у 2022 році було заплановано прийняти 10 регуляторних актів.

Але було розроблено 4 проєкти  регуляторних актів:

  • проєкт рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про затвердження Порядку виявлення, взяття на облік та збереження безхазяйного майна, визнання спадщини відумерлою та прийняття такого майна у комунальну власність Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області»;
  • проєкт рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про порядок обчислення та сплати збору за місця для паркування транспортних засобів на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області»;
  • проєкт рішення Теплодарської міської ради Одеського району одеської області «Про встановлення ставок єдиного податку на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області»;
  • проєкт рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про затвердження Правил розміщення об’єктів некапітальної забудови, майданчиків біля закладів ресторанного господарства та рекламних конструкцій у м.Теплодар».

Прийнято 3 регуляторні акти:

  • рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області від 28.04.2022 № 225 – VIII «Про порядок обчислення та сплати збору за місця для паркування транспортних засобів на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області»;
  • рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області від 13.07.2022 № 239-VШ «Про встановлення ставок єдиного податку на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області»;
  • рішення Теплодарської міської ради одеського району Одеської області від 29.11.2022 № 286-VIII «Про затвердження Правил розміщення об’єктів некапітальної забудови, майданчиків біля закладів ресторанного господарства та рекламних конструкцій у м.Теплодар».

Підготовка та оприлюднення інформації у процесі здійснення регуляторної політики. 

Теплодарською міською радою Одеського району Одеської області та її виконавчим комітетом збережено єдиний підхід до підготовки проєктів регуляторних актів та їх прийняття з дотриманням процедур, визначених законодавством: розробниками готуються аналізи регуляторного впливу, відповідно Методики проведення аналізу регуляторного впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308, які разом з повідомленнями, безпосередньо проєктами оприлюднюються шляхом розміщення на офіційному сайті Теплодарської міської ради.

До проєкту регуляторного акту відповідною депутатською комісією  готуються експертні висновки щодо відповідності його ст.4,8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», який разом з проектом, аналізом регуляторного впливу, М-Тестом направлено до Регуляторної Служби України для отримання зауважень та пропозиції щодо його удосконалення, погодження.

Проте два регуляторні акти, які стосуються місцевих податків та зборів було прийнято на підставі Закону України від 24.03.2022 № 2142 – IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період воєнного стану»

Згідно з вимогами законодавства вся регуляторна діяльність Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області та її виконавчого комітету висвітлюється на офіційному сайті Теплодарської міської ради в підрозділі «Регуляторна політика».

Здійснення відстежень результативності дії регуляторних актів        

Для визначення оцінки ступеня досягнення поставлених цілей прийнятих регуляторних актів проводилися заходи з відстеження результативності дії прийнятих регуляторних актів, а саме: стосовно кожного регуляторного акта послідовно здійснюються базове, повторне, періодичне відстеження

Протягом січня-грудня 2022 року, відповідно рішення Теплодарської міської ради Одеської області від 23.12.2021 № 203- VIII «Про затвердження плану-графіку проведення заходів з відстеження результативності регуляторних актів на 2022 рік» та згідно доповненням до нього всього здійснено 9 відстежень, з них :

  • базових – 3 відстеження;
  • періодичних – 6 відстежень.

При здійсненні відстеження результативності регуляторних актів переважно використовувалися статистичні показники, які порівнювалися з раніше отриманими даними.

За результатами відстеження:

  • 1 регуляторний акт скасовано, у зв’язку з тим, що на момент здійснення відстеження термін його дії вичерпано;
  • 1 регуляторний акт потребує скасуванню у зв’язку з невідповідністю його діючому законодавству.
  • 1 регуляторний акт потребує перегляду, у зв’язку зі змінами у законодавстві та не відповідності його змісту сьогоденню.

Відстеження результативності регуляторних актів включає:

  • виконання заходів з відстеження результативності;
  • підготовку та оприлюднення звіту про відстеження результативності.

За результатами відстеження готується звіт та не пізніше, як у 10-денний термін з дня його підписання оприлюднюється у спосіб передбачений ст. 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»

Всі звіти відстеження результативності регуляторних актів заслухані та розглянуті відповідальною постійною депутатською комісією з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, підприємницької діяльності торгівлі. 

Ведення реєстру регуляторних актів 

З метою систематизації регуляторних актів та впорядкування регуляторної діяльності Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області та її виконавчого комітету на офіційному сайті Теплодарської міської ради у підрозділі «Регуляторна політика» ведеться відповідний реєстр діючих регуляторних актів, з зазначенням термінів відстеження їх результативності, який постійно коригується та оновлюється.

Станом на 01.01.2023 року на обліку Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області перебуває  30 регуляторних актів.

Підсумовуючи викладену інформацію, можна відмітити, що реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» в м.Теплодар протягом 2022 року здійснювалася у відповідності до норм та вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»

Проте, доводиться констатувати, що все ж таки зберігається низький рівень активності суб’єктів господарювання в процесі обговорення проєктів та несвідомість самими розробниками відповідальності щодо прийняття нормативно-правових актів відповідно до процедури передбаченої Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Завдання з питань здійснення регуляторної діяльності на 2023 рік:

  • підтримка діалогу між органами місцевого самоврядування та суб’єктами господарської діяльності з питань регуляторної політики, врахування конструктивних пропозицій та зауважень наданих суб’єктами господарювання при прийнятті регуляторних актів;
  • недопущення прийняття регуляторних актів, що не відповідають принципам регуляторної політики.