І.Визначення проблеми, яку планується розв»язати шляхом державного регулювання.
Відповідно до ст.25,26,29 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.136.1 Бюджетного кодексу України з метою збільшення надходжень до міського бюджету Теплодарською міською радою було прийнято рішення Теплодарської міської ради від 22.12.2005р. №481-IV «Про встановлення для підприємств, установ та організацій, які належать до комунальної власності територіальної громади м. Теплодар, розміру частини прибутку, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету».
Але під час здійснення чергового періодичного відстеження результативності даного регуляторного акту було виявлено, що відповідно до ст.5 та ст..111 Закону України «Про управління об»єктами державної власності», Постанови кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об»єднаннями» від 23 лютого 2011р. №138 на підставі листа Головного управління Державної фіскальної служби України в Одеській області від 11.04.2018р. №5985/9/15-32-12-11-06 Теплодарською міською радою було прийнято рішення від 14.06.2018р. №438-VII «Про затвердження деяких порядків розрахунку та сплати частини чистого прибутку», розробником якого було фінансове управління виконавчого комітету Теплодарської міської ради. Одним із пунктом даного рішення встановлено, що рішення Теплодарської міської ради від 22.12.2005р. №481-IV «Про встановлення для підприємств, установ та організацій, які належать до комунальної власності територіальної громади м. Теплодар, розміру частини прибутку, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету» визнати таким, що втратило чинність.
Втрата чинності вищезазначеного регуляторного акту була проведена без процедури державного регулювання, що не відповідає вимогам Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», тому виникла необхідність прийняття проекту рішення «Про визначення таким, що втратило чинність рішення Теплодарської міської ради від 22.12.2005р. №481-IV «Про встановлення для підприємств, установ та організацій, які належать до комунальної власності територіальної громади м. Теплодар, розміру частини прибутку, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету» з дотриманням норм та вимог Державної регуляторної політики та приведення нормативно-правової бази Теплодарської міської ради у відповідність діючому законодавству.
Основні групи (підгрупи) на які проблема справляє вплив
Групи (підгрупи) |
Так |
Ні |
Громадяни |
|
+ |
Держава |
+ |
|
Суб»єкти господарської діяльності |
+ |
|
у т.ч. малого підприємництва |
+ |
|
|
|
|
ІІ. Визначення цілей державного регулювання
Проект рішення Теплодарської міської ради «Про визначення таким, що втратило чинність рішення Теплодарської міської ради від 22.12.2005р. №481-IV «Про встановлення для підприємств, установ та організацій, які належать до комунальної власності територіальної громади м. Теплодар, розміру частини прибутку, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету» розроблено з метою приведення до норм діючого законодавства нормативно-правових актів Теплодарської міської ради.
ІІІ. Прийняті альтернативні способи досягнення зазначеної цілі, переваги обраного способу.
- Визначення альтернативних способів
Альтернатива |
Опис альтернативи |
Альтернатива 1 невтручання та залишити існуючу ситуацію без змін |
Зазначений спосіб є неприйнятим. Дана альтернатива не відповідає вимогам ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та діючому податковому законодавству. |
Альтернатива 2 прийняття запропонованого регуляторного акту |
Прийняття зазначеного проекту рішення приведе до забезпечення досягнення цілей державного регулювання. |
Єдиним варіантом врегулювання визначеної проблеми є прийняття регуляторного акту – рішення Теплодарської міської ради «Про визначення таким, що втратило чинності рішення Теплодарської міської ради від 22.12.2005р. № 481-IV «Про встановлення для підприємств, установ та організацій, які належать до комунальної власності територіальної громади м. Теплодар, розміру частини прибутку, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету».
- Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на інтереси держави (органу місцевого самоврядування)
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 невтручання та залишити існуючу ситуацію без змін |
Відсутні |
Невідповідність вимогам діючого законодавства |
Альтернатива 2 прийняття запропонованого регуляторного акту |
Приведення нормативно-правових актів Теплодарської міської ради відповідно до ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» |
Відсутні |
Оцінка впливу на сферу інтересів громади
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 невтручання та залишити існуючу ситуацію без змін |
Відсутні |
Відсутні |
Альтернатива 2 прийняття запропонованого регуляторного акту |
Відсутні |
Відсутні |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб»єктів господарської діяльності
Показник |
Великі |
Середні |
Малі |
Мікро |
Разом |
Кількість СГД, що підпадають під дію регуляторного акту |
|
|
|
4 |
4 * |
Питома вага від загальної кількості, % |
|
|
|
|
100 |
* – дані фінансового управління виконавчого комітету Теплодарської міської ради
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 невтручання та залишити існуючу ситуацію без змін |
Відсутні |
Відсутні |
Альтернатива 2 прийняття запропонованого регуляторного акту |
Наявність єдиного нормативно-правового акту для сплати податку (рішення Теплодарської міської ради від 14.06.2018р. № 438 – VII «Про затвердження деяких порядків розрахунку та сплати податку частини чистого прибутку» ) |
Даний регуляторний акт призведе до скасування обов»язкових вимог до суб»єкта господарювання щодо виконання норм цього регулювання, відповідно, ніяких витрат суб»єкт малого бізнесу в рамках цього регулювання вже не несе. |
Витрати за альтернативами для великого та середнього бізнесу відсутні.
ІV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей.
Здійснити вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.
Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:
4 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);
3 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);
2 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);
1 – цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).
Рейтинг результативності досягнення цілей під час вирішення проблеми |
Бал результативности за 4 бальною системою |
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
Альтернатива 1 невтручання та залишити існуючу ситуацію без змін |
1 |
Дана альтернатива є неприйнятою у зв»язку з тим, що не буде досягнуто цілей правового регулювання. |
Альтернатива 2 прийняття запропонованого регуляторного акту |
4 |
Дотримання вимог ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та податкового законодавства Забезпечення досягнення цілей державного регулювання. |
Рейтинг |
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи ( причини відмови від альтернативи) |
Оцінка ризиків зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акту. |
Альтернатива 1 невтручання та залишити існуючу ситуацію без змін |
Існування проблеми |
Ризик зовнішніх чинників на дію регуляторного акту відсутній |
Альтернатива 2 прийняття запропонованого регуляторного акту |
Вирішення проблеми державного регулювання |
Ризик зовнішніх чинників на дію регуляторного акту відсутній |
У результаті досягнення визначених цілей буде отримано загальний позитивний ефект від запровадження даного регуляторного акта.
На даний час немає об’єктивних обставин, які б перешкоджали впровадженню та виконанню вимог цього регуляторного акта органами влади, фізичними і юридичними особами, запровадження регуляторного акта не передбачає заподіяння шкоди у наслідку його дії.
- Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Механізмом розв’язання вказаної вище проблеми є ухвалення рішення Теплодарської міської ради «Про визначення таким, що втратило чинність рішення Теплодарської міської ради від 22.12.2005р. №481-IV «Про встановлення для підприємств, установ та організацій, які належать до комунальної власності територіальної громади м. Теплодар, розміру частини прибутку, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету» відповідно до вимог чинного законодавства.
Організаційні заходи для впровадження регулювання
– розробка проекту регуляторного акта «Про визначення таким, що втратило чинність рішення Теплодарської міської ради від 22.12.2005р. №481-IV «Про встановлення для підприємств, установ та організацій, які належать до комунальної власності територіальної громади м. Теплодар, розміру частини прибутку, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету»» та обговорення його на засіданні постійної комісії з питань діяльності регуляторної політики Теплодарської міської ради з дотриманням принципів державної регуляторної політики;
– опублікування даного проекту в засобах масової інформації та у мережі Інтернет з метою отримання зауважень та пропозицій;
– розгляд винесених з боку суб’єктів підприємницької діяльності пропозицій та зауважень;
– направлення до уповноваженого органу для підготовки у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку пропозицій щодо удосконалення проекту відповідно до принципів державної регуляторної політики;
– затвердження проекту регуляторного акта «Про визначення таким, що втратило чинність рішення Теплодарської міської ради від 22.12.2005р. №481-IV «Про встановлення для підприємств, установ та організацій, які належать до комунальної власності територіальної громади м. Теплодар, розміру частини прибутку, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету»» на засіданні сесії Теплодарської міської ради;
– оприлюднення даного регуляторного акта у друкованих засобах масової інформації;
- VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів якими розпоряджаються фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги.
Додаткового фінансування, введення в дію запропонованого регуляторного акта не потребує з бюджету, оскільки здійснюватиметься в межах повноважень органів місцевого самоврядування.
Витрати на одного суб»єкта господарювання великого і середнього підприємства, які виникають внаслідок дії регуляторного акта відсутні.
VII. Обгрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Рішення Теплодарської міської ради «Про визначення таким, що втратило чинність рішення Теплодарської міської ради від 22.12.2005р. №481-IV «Про встановлення для підприємств, установ та організацій, які належать до комунальної власності територіальної громади м. Теплодар, розміру частини прибутку, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету» набирає чинності з дня його офіційного опублікування. Строк дії рішення необмежений у часі, що обумовлено регулюванням відносин, які мають перманентний характер.
VII. Визначення показників результативності дії регуляторного акту:
Основними показниками результативності дії регуляторного акту є:
- надходження коштів до міського бюджету від сплати податку – не передбачається;
- кількість фізичних та юридичних осіб на яких поширюється дія регуляторного акту – не обмежується;
- розмір коштів і час, що витрачаються СГД з основними положеннями проекту рішення – не передбачено;
- рівень поінформованості СГД або фізичних осіб з основних положень акта – середній.
IX.Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності регуляторного акта
Базове відстеження результативності дії даного регуляторного акту буде здійснюватись після дати набрання чинності цього регуляторного акта.
Міський голова М.В.Жовнір
Намазова
783-10-14