№633-ПРР від 25.11.2019р. Про затвердження Програми розвитку фізичної культури і спорту у м. Теплодар на 2020-2021 роки

У К Р А Ї Н А

 ТЕПЛОДАРСЬКА МІСЬКА РАДА ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 ПРОЕКТ РІШЕННЯ

 

 

      Про затвердження Програми

      розвитку фізичної культури і

      спорту у м. Теплодар на 2020-2021 роки

 

 

Відповідно до п.22  ст.26  Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України  «Про фізичну культуру і спорт», з метою вдосконалення, поліпшення умов для реалізації державної політики у сфері фізичної культури і спорту, у залученні населення до занять масовим спортом та забезпечення здорового способу життя, розвитку олімпійського, параолімпійського і дефлімпійського руху, неолімпійських видів спорту  Теплодарська міська рада

 

 

ВИРІШИЛА:

1.Затвердити Програму розвитку фізичної культури і спорту та паспорт програми  на 2020-2021роки (додаток 1)

  1. Фінансовому управлінню виконавчого комітету (Одарич С.П.) при формуванні міських бюджетів на 2020 – 2021 роки передбачити фінансування затверджених заходів щодо Програми, з урахування наявного фінансового ресурсу міського бюджету.

3.Контроль за виконання данного рішення покласти на постійні комісії з питань:

– фінансово-економічних, бюджету, інвестицій комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі;

–  питань освіти, охорони здоров`я, культури, спорту та у справах дітей.

 

                                                                                         Додаток 1

                                                                                         до рішення

      Теплодарської міської ради

від «___» ______ 2019р.

       № _____________

 

 

 

ПАСПОРТ

(загальна характеристика міської цільової програми)

Програма розвитку фізичної культури і спорту в м.Теплодар

 на 2020-2021роки

 

1. Ініціатор розроблення програми  Управління освіти, культури та спорту ВК ТМР
2. Законодавча базв,дата, номер і назва розпорядчого документа про розроблення програми, нормативні документи  Стаття  25, 26, 42, 59, 73 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, статтею  91 Бюджетного кодексу  України, у відповідності до вимог Закону України “Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України”,  наказу Міністерства економіки України від 04.12.2006 №367 “Про затвердження Методичних рекомендацій  щодо порядку розроблення регіональних цільових програм, моніторингу та звітності про їх виконання”, листа Міністерства фінансів України та Державного казначейства України від 02.06.2003 року № 03200-05/153 № 07-06/1097-4827
3. Розробник програми  Відділ освіти управління освіти, культури та спорту ВК ТМР
4. Співрозробники програми  Виконавчий комітет Теплодарської міської ради
5. Відповідальні виконавці програми  Заступник міського голови, начальник управління освіти, культури та спорту, відділ освіти, виконавчий комітет ТМР
6. Головний розпорядник бюджетних коштів управління освіти, культури та спорту, виконавчий комітет ТМР,
7. Учасники програми  Фінансове управління ВК ТМР, управління освіти, культури та спорту, виконавчий комітет ТМР
8. Термін реалізації програми  2020-2021 роки
9. Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні програми Місцевий (загальний та спеціальний фонди).
10. Загальний обсяг фінансових ресурсів, в т.ч. кредиторська заборгованість минулих періодів, необхідних для реалізації програми, всього,

у тому числі:

 155,0
10.1. Кошти  міського бюджету  155,0 тис.
10.2. Кошти  інших джерел

 

 

Програма розвитку фізичної культури і спорту в м. Теплодар

на 2020-2021 роки

 

     ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

Міська програма розвитку фізичної культури і спорту (далі Програма) розроблена відповідно до Законів України «Про фізичну культуру і спорт», «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою поліпшення умов для реалізації державної політики у сфері фізичної культури і спорту, залучення населення до занять масовим спортом, забезпечення здорового способу життя, розвитку всіх видів спорту.

Фізична культура як складова загальної культури, суспільними проявами якої є фізичне виховання та масовий спорт, є важливим чинником здорового способу життя, профілактики захворювань, організації змістовного дозвілля, формування гуманістичних цінностей та створення умов для всебічного гармонійного розвитку людини.

Спорт сприяє досягненню фізичної та духовної досконалості людини, виявленню резервних можливостей організму та формуванню патріотичних почуттів у громадян.

Розвиток фізичної культури і спорту в контексті формування здорового способу життя – це надзвичайно актуальне питання, що має стати безумовним пріоритетом регіональної політики.

Населення м. Теплодар охоплено різними формами оздоровчої спрямованості та спортом. В місті – 2 дитячих садка, 1 – загальноосвітня школа, професійний ліцей, ДЮСШ, фітнес-клуб «NRG LIFE» , Федерація футболу       м. Теплодар, СК «Енергетик» (футбол), спортивні громадські організації: «Кіокушинкай» (карате), СТК «Джей-Денс» (за різними видами танцювальних програм). В ДЮСШ працюють шість (7) спортивних секцій за різними видами спорту. Спортивні секції працюють на базі закладів освіти. Не зважаючи на економічні складнощі, спортсмени гідно представляють своє місто на змаганнях різного рівня, навіть участь у Чемпіонаті світу.

Проблемні питання, які склались у цій сфері, потребують застосування ефективних механізмів і методів їх подолання.

Існуюча система організації фізкультурно-оздоровчої та спортивної діяльності на теперішній час не відповідає вимогам сучасності і потребує нагального розв’язання проблеми щодо розвитку фізичної культури і спорту в м. Теплодар.

Значного оновлення потребує забезпечення кадрами. Низьким в оплаті є рівень престижності професій спортивного тренера та інструктора з фізичної культури.

Модернізація існуючих та будівництво нових спортивних об’єктів потребує значних капіталовкладень, а також чіткої та ефективної системи моніторингу підготовки інфраструктури.

Це можна вирішити при концентрації зусиль та ресурсів, високому рівні міжвідомчої співпраці, тому необхідним є застосування програмного методу на основі розробки та реалізації Програми із залученням фінансових ресурсів державного і місцевих бюджетів, вітчизняних та іноземних інвесторів, за чіткої координації діяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

Ситуація, що склалася в галузі фізичної культури і спорту, зумовлена такими факторами:

  • невідповідність нормативно-правової бази у сфері фізичної культури і спорту сучасним вимогам;
  • невідповідність потребам громадян інфраструктури фізкультурно-оздоровчої діяльності у виробничій, навчально-виховній і соціально-побутовій сфері;
  • низький рівень фінансового та матеріально-технічного забезпечення;
  • майже всі спортивні майданчики не відповідають сучасним вимогам;
  • неефективне залучення позабюджетних коштів, відсутність обсягу інвестицій;
  • низька заробітна плата та недостатня кількість фахівців з фізкультурно-оздоровчої діяльності;
  • відсутнє фінансове заохочення тих громадян, хто завдяки заняттям фізичною культурою і спортом не перебуває на лікарняному.

Проблемні питання, які склались у цій сфері, потребують застосування ефективних механізмів і методів їх подолання. Реалізація Програми є оптимальним рішенням у розв’язанні проблем розвитку сфери фізичної культури та спорту в місті.

 

     МЕТА ТА ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ  ПРОГРАМИ     

 

Програма розвитку фізичної культури і спорту м. Теплодар розрахована на період 2020-2021 роки та визначає стратегію і спортивно-масові заходи щодо розв’язання основних проблем функціонування та розвитку фізичної культури і спорту.

Основні зусилля будуть спрямовані на вирішення питань будівництва та експлуатації спортивних споруд, розвитку масового спорту, доступності фізкультурно-оздоровчих послуг для всіх верств населення, забезпечення кваліфікованими кадрами. Всі ці питання і є складовими частинами системи управління у визначеній сфері.

Особливу увагу необхідно привернути до заходів з популяризації здорового способу життя і підвищення престижу спорту.

 

Метою Програми є:

  • вдосконалення реалізації державної політики в сфері фізичної культури і спорту;
  • формування здорової нації як складової людського капіталу;
  • формування у населення традицій і культури здорового способу життя, престижу здоров’я, формування нових цінностей,  залучення  громадян до активних  занять фізичною культурою і спортом;
  • забезпечення розвитку видів спорту за допомогою підтримки дитячо-юнацького,  резервного, спорту вищих досягнень, спорту інвалідів і ветеранів;
  • розвиток та збереження спортивних об’єктів, приміщень, споруд;
  • сприяння поширенню клубної системи у сфері фізичної культури і спорту;
  • удосконалення управління сферою фізичної культури і спорту шляхом створення умов для зростання ролі громадських та приватних організацій фізкультурно-спортивної спрямованості;
  • забезпечення будівництва за підтримки органів виконавчої влади та місцевого самоврядування установ і організацій сучасних спортивних споруд, належне їх обладнання та використання;
  • створення умов для здійснення навчально-тренувального процесу;
  • виявлення і підтримка юних талантів та обдарувань, розвиток їх здібностей в обраному виді спорту та досягнення високих спортивних результатів;
  • на підставі запроваджених державою ефективних моделей нормативно-правового, кадрового, фінансового, матеріально-технічного, наукового медичного та інформаційного забезпечення удосконалення міської системи виконання Програми.

Завданням Програми є:

  1. Фізкультурно-оздоровча та спортивно-масова робота:
  • фізичне виховання у закладах загальноосвітньої, професійно-технічної, позашкільної освіти;
  • спорт для всіх за місцем проживання та у місцях масового відпочинку населення.
  1. Розвиток всіх видів спорту(олімпійського і не олімпійського):
  • дитячий спорт
  • дитячо-юнацький спорт.
  1. Система забезпечення розвитку фізичної культури і спорту:
  • нормативно-правове забезпечення;
  • кадрове забезпечення;
  • матеріально-технічне забезпечення;
  • фінансове забезпечення;
  • медичне забезпечення;
  • інформаційно-пропагандиське забезпечення;
  • міжнародна діяльність.

 

 

ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМИ

 

      Основним джерелом фінансування є кошти місцевого бюджету. Передбачається залучення з обласного бюджету, позабюджетних джерел незаборонених чинним законодавством, включаючи кошти підприємств, установ і організацій, а також добровільні внески громадян України, вітчизняних та іноземних інвесторів.

Фінансування виконання заходів Програми буде здійснюватися в межах коштів, які можуть корегуватися місцевим бюджетом із щорічним уточненням видатків відповідно до чинного законодавства, що передбачатимуться у відповідних бюджетах на програми і заходи з розвитку фізичної культури і спорту, а також із залученням позабюджетних коштів.                                                                                                                                         Зокрема, відповідні органи місцевого самоврядування та місцеві органи виконавчої влади – відповідальні виконавці заходів, передбачатимуть у межах доведеного їм граничного обсягу асигнувань на відповідний рік видатки на реалізацію Програми. Обсяги бюджетних асигнувань будуть визначатися, виходячи з необхідності забезпечення виконання у відповідних роках конкретних заходів Програми, орієнтованих витрат на їх реалізацію, обрахованих на підставі встановлених норм та  нормативів, прогнозних цін та тарифів з урахуванням індексу росту споживчих цін тощо, а також із врахуванням можливостей доходної частини відповідних бюджетів та спрямування на вказані цілі коштів з позабюджетних джерел.

 

 

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ

 

Виконання Програми дасть змогу:

  • значно покращити стан фізичної культури і спорту міста ;
  • вирішити комплекс соціально-економічних проблем галузі та забезпечити повноцінне функціонування закладів спортивного напрямку;
  • підвищити авторитет та роль фізичної культури і спорту міста, суспільства;
  • поліпшити якість фізичного виховання та спортивної освіти дітей і молоді з урахуванням їх індивідуальних здібностей і особистих потреб, активізувати участь спортсменів в спортивному житті міста ,області, України, міжнародних змагань;
  • зміцнення ролі фізичної культури спорту в житті міста, суспільства та підвищення рівня спортивно-оздоровчих потреб дітей, юнацтва і населення.

 

 

ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ПРОГРАМИ

 

Участь найкращих спортсменів м. Теплодар у міських, районих, обласних, Всеукраїнських та Міжнародних змаганнях для сприяння розвитку фізичної культури та спорту міста.

Координуюча установа Учасники Термін реалізації Джерела фінансування
Виконавчий комітет

Теплодарської міської ради

органи самоорганізації населення, громадські організації, приватні підприємці 2020-2021 Міський бюджет, інші джерела, не заборонені законодавством

Передбачення у міському бюджеті коштів на фінансування реконструкції та ремонту спортивних об’єктів, споруд, що перебувають у власності територіальної громади.

Координуюча установа Учасники Термін реалізації Джерела фінансування
Виконавчий комітет

Теплодарської міської ради

Громадські організації, приватні підприємці 2020-2021 Міський бюджет, інші джерела, не заборонені законодавством

 

Проведення міських змагань, конкурсів «Тато, мама, я – спортивна сім’я» і фізкультурно-оздоровчих заходів з активного сімейного дозвілля

Координуюча установа Учасники Термін реалізації Джерела фінансування
Виконавчий комітет

Теплодарської міської ради

Громадські організації, приватні підприємці 2020-2021 Міський бюджет, інші джерела, не заборонені законодавством

 

Проведення у місті місячника по облаштуванню спортивних споруд, майданчиків «Спорт для всіх – спільна турбота».

Координуюча установа Учасники Термін реалізації Джерела фінансування
Виконавчий комітет

Теплодарської міської ради

Громадські організації, приватні підприємці 2020-2021 Міський бюджет, інші джерела, не заборонені законодавством

 

Участь збірних команд міста у спортивних заходах всіх рівнів з олімпійських і неолімпійських видів спорту, спартакіад, змагань

Координуюча установа Учасники Термін реалізації Джерела фінансування
Виконавчий комітет

Теплодарської міської ради

Громадські організації, приватні підприємці 2020-2021 Міський бюджет, інші джерела, не заборонені законодавством