№518-VII Про затвердження міської програми “Енергозбереження та енергоефективності м. Теплодар на 2019-2021 роки”

18 грудня  2018р.                                                                                №518VII

 

 

Про затвердження міської програми

“Енергозбереження та енергоефективності  

м. Теплодар на 2019-2021 роки”

 

 

Відповідно до ст..ст.25,26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Закону України “Про енергозбереження” та постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2010 роки  № 243 “Про затвердження Державної цільової економічної програми енергоефективності і розвитку сфери виробництва енергоносіїв з відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива на 2010 – 2020 роки” (зі змінами),  з метою досягнення найбільшої ефективності у використанні існуючих енергоносіїв, визначення напрямків реалізації виявлених резервів енергозбереження, розвиток зацікавленості кожного споживача паливно-енергетичних ресурсів в їх економії за рахунок повного і об’єктивного обліку, виконання заходів, спрямованих на підвищення комплексності використання енергоресурсів, зменшення їх витрат, оптимізації режимів роботи обладнання, підвищення поінформованості споживачів в питаннях енергозбереження, Теплодарська  міська рада

 

ВИРІШИЛА:

1.Затвердити міську програму “ Енергозбереження та енергоефективності  м. Теплодар на 2019-2021 роки ”, згідно додатку (додається).

2.Начальнику фінансового управління виконавчого комітету Теплодарської міської ради (Одарич С.П.) здійснювати фінансування заходів даної програми, згідно затвердженого бюджету на відповідний рік.

3.Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні комісії:

–  з питань житлово-комунального господарства, промисловості, транспорту та зв’язку;

– з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі.

 

Міський голова                                                                             М.В.Жовнір

                                                                                         Додаток до рішення

                                                                                         Теплодарської міської ради

 

                                                                                         від  «18» грудня 2018 року

                                                                                         №518-VII

 

 

 

  Міська Програма

 

“ Енергозбереження та енергоефективності м. Теплодар

на 2019-2021 роки

 

м.Теплодар – 2018

 

 

ЗМІСТ

 

 

1.Паспорт Програми              

 

3

2. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма

 

4

3.Оцінка рівня енергозбереження у житлово-комунальному господарстві та бюджетній сфері міста та висновки щодо тенденцій їх розвитку

5

3.1. Аналіз стану робіт з впровадження енергозберігаючих технологій

 

5

3.2.Визначення головних проблем та тенденцій впровадження енергозберігаючих технологій у житлово-комунальному господарстві

 

9

4. Мета, основні завдання та заходи Програми

 

10

5.Механізми реалізації Програми

 

11

5.1. Нормативно-правове забезпечення

 

11

5.2. Організаційне забезпечення

 

11

5.3. Фінансове забезпечення: Обсяг та джерела фінансування. Строки та етапи виконання Програми

 

12

5.4. Координація та контроль за ходом виконанням Програми

 

12

6.Оцінка ефективності Програми та можливих соціально-економічних наслідків

13

6.1. Оцінка ефективності реалізації Програми

 

13

6.2. Оцінка соціально-економічних наслідків

 

13

7.Додаток. Заходи з впровадження енергозбереження в житлово-комунальному господарстві та бюджетній сфері міста Теплодар на період на 2019 – 2021 роки

14

 

1.Паспорт Програми

 

Назва програми

Міська програма “ Енергозбереження та енергоефективності  м. Теплодар на 2019-2021 роки ”

Ініціатор розроблення програми

Теплодарська міська рада

Підстава для розроблення програми

Закон України “Про енергозбереження”, Постанова Кабінету Міністрів України від 01.03.2010 року № 243 “Про затвердження Державної цільової економічної програми енергоефективності і розвитку сфери виробництва енергоносіїв з відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива на 2010 – 2020 роки” (із змінами)

Розробник програми та відповідальний виконавець

Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради

Учасники  програми

Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради,

підприємства, установи, організації, суб’єкти господарювання

Головна мета програми

Забезпечення ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів у бюджетній сфері міста, сфері теплопостачання та надання комунальних послуг, скорочення бюджетних витрат на використання енергоресурсів, удосконалення системи енергоменеджменту, підвищення культури енергоспоживання

Термін реалізації програми

2019-2021 роки

Джерела фінансування

Міський, обласний та державний бюджети, кошти з інших джерел, не заборонених законодавством України.

Загальний обсяг фінансування

Надходження  коштів на реалізацію заходів  програми в межах видатків, що затверджені бюджетом міста на відповідний рік.

 

 

       2.Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма.

 

В останній час в умовах існуючого стану та проблем паливно-енергетичної галузі держави найважливіше значення набуває вирішення проблеми підвищення ефективності використання та зменшення споживання енергоресурсів усіма галузями суспільного господарства, запровадження механізмів ефективного зменшення енергоємності, розширення обсягів використання нетрадиційних і відновлювальних джерел енергії, використання інноваційних технічних, технологічних, організаційних рішень, створення економічно привабливих умов для інвестиційних проектів.

Одними з найбільш гострих проблем України на сучасному етапі її розвитку є проблеми стабільного енергозабезпечення та ефективного використання енергоресурсів, від вирішення яких значною мірою залежить рівень економічного і соціального розвитку суспільства.

На сьогоднішній день в Україні зростає вплив чинників, що спонукають до енергозбереження: постійне зростання цін на енергоносії, підвищення адміністративної та економічної відповідальності за перевитрати, нераціональне та неефективне використання паливно-енергетичних ресурсів тощо.

Постійне зростання вартості паливно-енергетичних ресурсів та відсутність альтернативних джерел енергопостачання вимагає особливої уваги до питань енергозбереження та енергоефективності.

Для нашого міста, як і для багатьох міст України, є характерною значна енерговитратність комунальної та бюджетної сфер.

Серед причин, які перешкоджають зниженню енерговитрат, є:

           – нестача коштів у міському бюджеті на впровадження енергоощадних та енергоефективних заходів у бюджетній сфері;

           – відсутність централізованої та систематичної роботи в напрямку енергозбереження та енергоефективності;

           – відсутність бази цільових проектів з енергозбереження та нестача коштів у підприємств на розробку проектно-кошторисної документації;

           – неповне оснащення бюджетних установ та житлового фонду міста засобами обліку та регулювання споживання енергоносіїв;

           – недостатня кількість фахівців з енергозбереження та економії паливно-енергетичних ресурсів у бюджетній сфері, в житлово-комунальному господарстві, в побуті тощо.

З метою забезпечення реалізації поставлених державою завдань з економії енергоресурсів для ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів у бюджетній сфері міста, сфері теплопостачання та надання комунальних послуг, скорочення бюджетних витрат на використання енергоресурсів, удосконалення системи енергоменеджменту, підвищення культури енергоспоживання у місті та у зв’язку з відсутністю єдиного підходу до вирішення проблеми підвищення ефективності використання та зменшення споживання енергоресурсів виникла необхідність розробки міської програми “Енергозбереження та енергоефективності  м. Теплодар на 2019-2021 роки”.

Міська програма “Енергозбереження та енергоефективності  м. Теплодар на 2019-2021 роки” (далі – Програма) розроблена відповідно до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Закону України “Про енергозбереження” та постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2010 року № 243 “Про затвердження Державної цільової економічної програми енергоефективності і розвитку сфери виробництва енергоносіїв з відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива на 2010-2020 роки” (із змінами).

 

3.Оцінка рівня енергозбереження у житлово-комунальному господарстві

та бюджетній сфері міста та висновки щодо тенденцій їх розвитку.

 

3.1.Аналіз стану робіт з впровадження енергозберігаючих технологій

 

Житловий фонд.

Житловий фонд міста налічує 43 житлових будинки, які компактно розташовані на території міста, з них: 41 житловий будинок є комунальною власністю територіальної громади міста, 2 житлових будинки відносяться до ОСББ та ЖБК. Будинки являють собою багатоповерхові будівлі по типовим проектам 70-х років минулого століття і вводились в експлуатацію в період 1982-1987 роках.

Усі житлові будинки міста обладнані водопроводом і каналізацією, центральним опаленням. Середній фізичний знос житлового фонду становить 40-60%. В будинках для приготування їжі встановлено електричні плити потужністю 9 – 12кВт.

Також, на данний час, за рахунок коштів з обласного бюджету, усі житлові будинку комунальної власності територіальної громади міста оснащені будинковими приладами  обліку  холодної води та будинковими приладами обліку споживання теплової енергії. 

Враховуючи поступове підвищення цін на енергоносії, управлінням майна та інвестицій Теплодарської міської ради сумісно Товариством з обмеженою відповідальністю “Житлово-експлуатаційне будівельне підприємство “Наше місто”, який на сьогоднішній час є управителем багатокварних будинків комунальної власності територіальної громади міста, розпочато роботу з впровадження заходів з енергозбереження та енергоефективності у житлових будинках міста.

Для зменшення втрат теплової енергії у житлових будинків планується розпочати наступні роботи:

– утеплення трубопроводів опалення;

– утеплення інженерних мереж в підвальних приміщеннях, на горищах та технічних поверхах;

– скління вікон, встановлення відсутніх дверей та пружин на сходових клітинах у житлових будинках, максимальне закриття продухів підвальних приміщень.

Постійно здійснюється ремонтні роботи житлових будинків міста, (капітальний ремонт міжпанельних швів,капітальний ремонт покрівлі, капітальний ремонт внутрішньо будинкових мереж, тощо).

Бюджетна сфера міста

Бюджетна сфера – це галузь, в якій вирішення питань з енергозбереження

повинно йти з випередженням в порівнянні з іншими галузями господарського

комплексу. Видатки, які будуть скорочені за рахунок зниження оплати за енергоносії, направлятимуться для використання на інші потреби.

Питання ефективного енерговикористання в закладах бюджетної сфери

визначено як одне з пріоритетних завдань Програми.

 До бюджетної сфери міста відноситься: загальноосвітня школа, дитячі садки, лікарня, міська рада та виконком, музична школа, будинок дитячої та юнацької творчості, будинок культури, та інші, які вводились в експлуатацію разом з основними будівлями міста.

В часи радянської влади непомірно споживали енергетичні ресурси, що було обумовлено низькою їх вартістю, про впровадження енергозберігаючих технологій ніхто не замислювався.

Перевитрачання паливно-енергетичних ресурсів в закладах освіти, охорони здоров’я, культури міста Теплодар обумовлено низкою проблем, зокрема:

-часткова відсутність налагодженої системи обліку паливо-енергетичних ресурсів;

– незадовільним станом вікон, дверей, дахів, що є основним джерелом втрат теплової енергії;

-установи бюджетної сфери не обладнані регуляторами тепла, що не дає змоги впливати на постачання теплової енергії і призводить до споживання більшої кількості тепла, ніж необхідно;

– та ще ряд інших проблем.

За період з 2016 – 2018 роки, за рахунок коштів місцевого та обласного бюджетів, для зменшення втрат теплової енергії у внутрішніх системах опалення було здійснено наступні видатки:

– капітальний ремонт будівлі Теплодарської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів (заміна вікон, дверей, утеплення фасаду, ремонт покрівлі, ремонт відмостки);

-капітальний ремонт дошкільного навчального закладу № 1 “Веселка” загального типу комунальної власності (заміна вікон, дверей, утеплення фасаду);

 – капітальний ремонт дошкільного навчального закладу № 2 “Сонечко” загального типу комунальної власності (заміна вікон, дверей, утеплення фасаду, ремонт покрівлі, ремонт системи опалення);

– капітальний ремонт дитячого садку № 3 (заміна вікон та дверей, капітальний ремонт між панельних швів);

– капітальний ремонт дитячого садку № 4 (часткова заміна вікон та дверей, частковий ремонт покрівлі);

– капітальний ремонт Теплодарської центральної міської лікарні (заміна вікон та дверей, ремонт системи опалення);

– капітальний ремонт Теплодарського міського будинку культури (ремонт покрівлі).

 Крім того, для зменшення витрат теплової енергії на потреби опалення об҆єктів бюджетної сфери комунальної власності територіальної громади міста, а також для підвищення якості послуг з опалення, розпочата робота з технічного переоснащення теплових вузлів. Технічне переоснащення теплових вузлів передбачає заміну застарілих елеваторних вузлів на індивідуальні автоматизовані теплові пункти, які забезпечать погодозалежне регулювання температури теплоносія. Реалізація проекту розрахована на 2019-2021 роки.

 

Теплове господарство.

Теплопостачання міста забезпечує міське комунальне підприємство “Одеська теплоелектроцентраль № 2”.

Тепловою енергією споживачів Теплодару забезпечує пуско-резервна котельня, яка розташована на відстані 5,5 км від міста на промисловому майданчику. Система теплопостачання міста Теплодар – централізована. Загальні (фактичні) встановлені генеруючі потужності котельні складають 60 Гкал/год.

Послугами централізованої системи теплопостачання користуються мешканці 3440 квартир, опалюється 173,4 тис.м2 корисної площі.

У місті спостерегається неймовірна ситуація, коли потреби споживачів у тепловій енергії значно менше від встановлених генеруючих потужностей, а температурний режим повітря у помешканнях не відповідає існуючим нормативам. Про відсутність температурних умов у приміщеннях будівель міста переконливо свідчить зростання споживання електричної енергії мешканцями у побуті та в бюджетних організаціях і установах міста.

Результати спостережень свідчать, про те що найбільш серйозні втратиенергії, – це втрати теплової енергії, основне джерело цих втрат – транспортний трубопровід.

Загальна протяжність теплових мереж складає 28,151 км., з яких частина магістральних тепломереж знаходяться на поверхні, а інші теплові мережі укладені в непрохідних каналах з бетонних лотків.

Основним енергоспоживаючим обладнанням на котельних є насосне обладнання та котли. Котли, насосне обладнання, теплообмінники та обладнання хімводоочищення, що використовується, характеризуються підвищеним енергоспоживанням.

За період з 2016 – 2018 роки, за рахунок коштів місцевого та обласного бюджетів, для зменшення втрат теплової енергії було здійснено наступні видатки:

  • капітальний ремонт теплових мереж (від ПРК до житлового селища);
  • капітальний ремонт теплових мереж (від ПРК до вводу в будинок Адміністративного інженерного корпусу);
  • капітальний ремонт теплових мереж (від теплокамери № 27 (ТК27) до житлового будинку № 23 по вул.Генерала Плієва.

 

Системи водопостачання та водовідведення.

Централізоване водопостачання та водовідведення місту Теплодар здійснює міське комунальне підприємство “Теплодарводоканал”, яке засновано у 2001 році. Підприємство також надає послуги з очистки каналізаційних стоків населення, підприємств та організацій м.Теплодар, промислового майданчику.

До складу підприємства входять дві водопровідні насосні станції ВНС-1, ВНС-2,  дві каналізаційні насосні станції КНС-1, КНС-2 та очисні споруди, які знаходяться на відстані 20 км від міста на лівому березі річки Дністер у с.Надлиманське.

Питна вода з господарсько – питних магістральних водогонів Біляївка – Одеса за допомогою водопровідно – насосних станцій безпосередньо постачається у м.Теплодар і забезпечує водою населення, підприємства, установи та заклади міста. Середньодобове споживання води у місті складає: 630 м3  /на добу – населення, 232 м3  /на добу – бюджет та інші споживачі.

Увесь об’єм стоків міста надходить до очисних споруд по 3-х напірних каналізаційних колекторах. Запроектована потужність очисних споруд 17 тис. м3 /на добу, а існуюча добова продуктивність складає  від 2,0 до 2,5 тис. м3/ на добу. Очищені стоки з очисних споруд після природної їх доочистки потрапляють у річку Дністер.

Протяжність мереж господарсько-питного водопроводу м.Теплодар складає понад 37 км., а каналізації близько 82 км. При цьому, зношеність мереж складає понад 60 – 65 %.

Системи централізованого водопостачання та водовідведення, збудовані десятки років тому, характеризуються високою енерговитратністю, значними втратами води та фізичною зношеністю.

За період з 2016 – 2018 роки, за рахунок коштів місцевого та обласного бюджетів, здійснено наступні видатки:

  • капітальний ремонт ділянки водопроводу від ВНС-1 до ВНС-2 довжиною 3200м;
  • реконструкція каналізаційної насосної станції КНС-2;
  • капітальний ремонт ділянки водопроводу по проспекту Енергетиків довжиною 300 м;
  • придбання моноблокового електричного насосу IR80-160B-G-HP25 V400/690/50-3P50HZ, який був встановлений на водопровідній насосній станції -2 (ВНС-2);
  • реконструкція (модернізація) водопровідної насосної станції – 1(ВНС-1);
  • реконструкція (модернізація) водопровідної насосної станції – 2(ВНС-2);

 

Зовнішнє освітлення та електричні мережі міста

Електропостачання у місті забезпечують Біляївські електричні мережі компанії АТ “Одесаобленерго”. Джерело  електропостачання – района подстанція ПС 110/10 кВ “Теплодар”. У безпосередній близості від промислового майданчика знаходяться магістральні мережі 330 кВ, 110 кВта вузлова трансформаторна підстанція “Нова-Одеська” 330/110 кВ, які входять до складу Південної енергетичної системи і забезпечують 100% міського навантаження. Південні електромережі пов҆язані з енергосистемами України і Молдови. Розподіл електричної енергії у місті призводиться по мережам 10кВ, для яких центром живлення є РП-10кВ. Живлення самої РП-10кВ відбувається з двох кабельних мереж 10кВ від районної підстанції ПС 110/10 кВ “Теплодар”.

Живлення мереж вуличного освітлення відібувається від ТП міста. Протяжність мереж зовнішнього освітлення міста складає 6,2 км.

З огляду на негативні тенденції, що мають місце в забезпеченні безпечного пересування людей та з метою зниження рівня аварійності та травматизму на дорогах і покращення умов благоустрою, назріла потреба у проведенні реконструкції та запровадження енергоефективного обладнання для зменшення споживання електроенергії (повної заміни ламп розжарювання, ртутних та натрієвих ламп – встановлення LED-світильників, які мають більший світловий потік та є більш економними).

Аналіз виконання заходів з енергозбереження підтвердив необхідність розробки та запровадження міської програми енергозбереження та енергоефективності   у житлово-комунальному господарстві та бюджетній сфері міста.

 

3.2 Визначення головних проблем та тенденцій впровадження енергозберігаючих технологій у житлово-комунальному господарстві.

 

  • житлово-комунальному господарстві міста існують певні проблеми, які ускладнюють здійснення енергозберігаючих заходів, впливають на терміни впровадження енергоефективних технологій та потребують негайного вирішення:

– висока енергоємність обладнання;

– щорічне збільшення обсягів капітальних та поточних ремонтів по мірі старіння основних фондів;

– відсутність достатнього обсягу коштів на впровадження енергозберігаючих технологій, заміни обладнання на менш енергоємне;

– відсутність технічної можливості впровадження деяких заходів з використанням альтернативних видів палива.

Забезпечення реалізації політики місцевого самоврядування у сфері енергоефективності передбачається шляхом реалізації заходів організаційного та технічного характеру.

 

Заходами організаційного характеру є:

  • фінансове забезпечення Програми – виявлення внутрішніх джерел фінансування заходів з енергозбереження та пошук інвесторів і кредиторів;
  • проведення пропагандистської діяльності серед споживачів енергоресурсів, молоді, дітей дошкільного віку щодо поширення інформації про ефективне та ощадливе споживання паливно-енергетичних ресурсів.

 

Заходи технічного характеру:

  • модернізація виробничих потужностей підприємств, технологічних процесів та котельного обладнання комунальної сфери;
  • вдосконалення системи генерування, транспортування та розподілу теплової та електричної енергії;
  • зменшення обсягів енергоспоживання через зниження рівня питомих паливно-енергетичних витрат на підприємствах ЖКГ;
  • впровадження альтернативних і відновлюваних джерел енергії;
  • встановлення приладів обліку теплової енергії, води та багатотарифних лічильників електроенергії;
  • проведення санації та термомодернізації будівель: теплоїзоляція фасадів, заміна вхідних дверей, вікон та інше;
  • модернізація внутрішніх систем опалення в будівлях бюджетної сфери та житлових будинках;
  • заміна ламп розжарювання на енергозберігаючі лампи.

 

У рамках виконання Програми передбачається:

  • Впровадження інноваційних проектів, які забезпечать:
    • удосконалення існуючих технологій виробництва,
    • впровадження прогресивних технологій і енергоустановок, що забезпечують ресурсозбереження,
    • створення системи контролю споживання енергії на основі сучасних технології;
  • Залучення спеціалістів у галузі використання альтернативних і відновлювальних джерел енергії;
  • Проведення заходів з ознайомлення споживачів з інформацією про ефективне та ощадливе споживання паливно-енергетичних ресурсів, у тому числі використання механізмів державної компенсації населенню витрат на енергозберігаючі заходи;
  • Фінансування інноваційних енергозберігаючих проектів із залученням державних, обласних, місцевих і приватних коштів.

Міська программа “Енергозбереження та енергоефективності м. Теплодар на 2019-2021 роки”  за рахунок планування та виконання заходів на основі інноваційних підходів з урахуванням світового досвіду дозволить розв’язати низку проблем у житлово-комунальному господарстві та бюджетній сфері міста.

4.Мета, основні завдання та заходи Програми.

 

Метою Програми є підвищення рівня ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів та води, розвитку виробництва енергоносіїв, отриманих з відновлювальних джерел енергії та альтернативних видів палива в житлово-комунальному господарстві та бюджетній сфері міста шляхом реалізації заходів, направлених на скорочення споживання природного газу, зменшення енергоємності надання послуг, скорочення втрат води та теплової енергії, зменшення видатків, направлених на оплату за спожиті енергоресурси та воду, оптимізацію структури енергетичного балансу міста.

Мета Програми буде досягнута за рахунок реалізації низки енергозберігаючих заходів, спрямованих на подальше скорочення обсягів споживання паливно-енергетичних ресурсів на підприємствах комунального господарства і установах бюджетної сфери, які дадуть значний енергозберігаючий ефект та скорочення бюджетних видатків на їх оплату.

Першочерговими завданнями на цьому напрямку є:

  • забезпечення повного та своєчасного фінансування заходів Програми в обсязі, достатньому для їх реалізації;
  • залучення коштів державного, обласного та місцевого бюджетів, а також грантових коштів для реалізації заходів з енергозбереження в бюджетній та комунальній сферах на території Теплодарської міської ради;
  • створення сприятливих умов для беззбиткової діяльності підприємств житлово-комунального господарства шляхом їх технічного переоснащення;
  • зменшення технологічних витрат та втрат ресурсів, впровадження прогресивних енергозберігаючих технологій;
  • залучення населення до участі у здійсненні заходів з енергозбереження у квартирах та будинках;
  • активація міжнародного співробітництва в рамках реалізації заходів Програми.

 

Програма містить перелік заходів, виконання яких спрямоване на:

  • забезпечення реалізації в місті державної політики у сфері енергозбереження;
  • зниження енергоємності виробництва тепла, надання послуг з водопостачання та водовідведення;
  • застосування нетрадиційних та відновлювальних джерел енергії;
  • підвищення рівня енергоефективності та енергозбереження житлових будинків і будівель соціальної сфери;
  • повне забезпечення споживачів приладами обліку спожитих ресурсів;
  • розв’язання проблеми заборгованості за раніше спожиті, але своєчасно не оплачені енергоресурси;
  • здійснення заходів з популяризації серед широких верств населення ефективного та ощадливого споживання паливно-енергетичних ресурсів для формування у мешканців міста світогляду, орієнтованого на енергозбереження.
  • реконструкція зовнішніх огороджувальних конструкцій будівель та споруд з підвищенням їх опору теплопередачі;
  • впровадження енерго- та ресурсозберігаючих технологій, що забезпечать раціональне використання ПЕР;

Реалізація наведених заходів має пріоритетний характер, і від успішності створення ефективної системи енергоспоживання значною мірою залежатиме можливість проведення належної політики енергоефективності та енергозаощадження у житлово-комунальній та бюджетній сфері міста.

Перелік заходів по впровадженню енергозберігаючих технологій в житлово-комунальному господарстві та бюджетній сфері міста Теплодар наведений у додатку до Програми.

 

5.Механізми реалізації Програми.

5.1. Нормативно-правове забезпечення.

 

Нормативно-правове забезпечення Програми здійснюється в межах законодавства України відповідно до Законів України “Про енергозбереження”, “Про альтернативні види палива”, “Про альтернативні джерела енергії”, “Про комбіноване виробництво теплової та електричної енергії (когенерацію) та використання скидного енергопотенціалу”, вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2010 року № 243 “Про затвердження Державної цільової економічної програми енергоефективності і розвитку сфери виробництва енергоносіїв з відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива на 2010-2020 роки” (із змінами), нормативних актів Теплодарської міської ради та виконавчого комітету.

 

 

5.2. Організаційне забезпечення.

 

Реалізація Програми забезпечується управлінням майна та інвестицій Теплодарської міської ради у координації з відповідними структурними підрозділами виконавчого комітету Теплодарської міської ради, підприємствами, установами, організаціями та суб’єктами господарювання всіх форм власності житлово-комунальної та бюджетної сфери міста в межах встановленої чинним законодавством компетенції.

Термін реалізації Програми залежить від технічної та економічної можливості впровадження запланованих заходів.

 

5.3. Фінансове забезпечення: Обсяг та джерела фінансування.

Строки та етапи виконання Програми

 

Фінансування заходів  Програми передбачається з таких джерел: міський бюджет, обласний або державний бюджети, кошти з інших джерел, не заборонених  законодавством України.

За рахунок коштів місцевого, обласного або державного бюджетів фінансування здійснюватиметься в межах асигнувань, передбачених бюджетом шляхом спрямування коштів відповідним виконавцям.

В ході реалізації заходів Програми можливі корегування, повʼязані з фактичним надходженням коштів на реалізацію заходів Програми, уточненням обсягів робіт і виходячи з реальних можливостей бюджету.

Виконання заходів Програми передбачається на 3 роки, з 2019 року по 2021 рік.

Етапи виконання прогами:

І етап – 2019 рік; ІІ етап – 2020 рік; ІІІ етап – 2021 рік.

Програма переглядається щороку з метою уточнення завдань, які необхідно вирішити у наступному році. Також, у разі необхідності протягом поточного року можуть вноситися зміни щодо прогнозних обсягів фінансування, переліку завдань та заходів, тощо. Пропозиції щодо внесення змін до Програми готує Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради. 

 

Всього

тис.грн.

Прогнозні обсяги фінансування, тис.грн

І етап

ІІ етап

ІІІ етап

2019

2020

2021

45000,0

10000,0

15000,0

20000,0

 

5.4. Координація та контроль за ходом виконанням Програми

 

Координацію діяльності та систематичний контроль за виконанням передбачених Програмою заходів, ефективним та цільовим використанням коштів її виконавцями, залучення до виконання Програми в установленому законодавством порядку підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та відомчого підпорядкування здійснює Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради.  

З метою дотримання принципу колегіальності, компетентності та прозорості фінансового забезпечення реалізації Програми, функції щодо здійснення системного моніторингу покладаються на постійні комісії міської ради:

 

– з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі;

– з питань житлово – комунального господарства, промисловості, транспорту та зв’язку.

 

6.Оцінка ефективності Програми та можливих соціально-економічних наслідків.

 

6.1. Оцінка ефективності реалізації Програми.

 

  • Сприятливі умови для технічного переоснащення підприємств ЖКГ з використанням енергозберігаючого обладнання та технологій;
  • Зменшення технологічних втрат;
  • Зменшення негативного впливу на навколишнє середовище;
  • Підвищення ефективності роботи підприємств житлово-комунального господарства.
  • Підвищення якості житлово-комунальних послуг.

 

6.2. Оцінка соціально-економічних наслідків.

 

  • Забезпечення населення та інших споживачів міста якісними житлово-комунальними послугами;
  • Зниження собівартості послуг;
  • Зменшення заборгованості за житлово-комунальні послуг;
  • Спрямування коштів, зекономлених внаслідок впровадження енергозберігаючих заходів, на розвиток міста та на фінансування заходів з енергозбереження у бюджетних установах;
  • Створення безпечних умов навчання, виховання та життєдіяльності у навчальних закладах.

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                   Додаток

                                                                                                                                                                                                                                                   до міської програми

 

 

Заходи з впровадження енергозбереження в житлово-комунальному господарстві

та бюджетній сфері міста Теплодар

на період на 2019 – 2021 роки

 

Перелік заходів Програми

Термін виконання заходу

Виконавці

Очікуваний результат

1

2

3

4

5

 

Розділ 1 “Житлове господарство”

1

Проведення енергоаудиту  житлового фонду міста

2019-2021

Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради,

Сертифіковані компанії (організації)

Раціональне використання енергетичних ресурсів та використання меншої кількості енергії для забезпечення того ж рівня енергетичного забезпечення та комфорту,

покращення санітарно -гігієнічних норм

2

Підвищення енергетичної ефективності будівель багатоповерхових житлових будинків у м. Теплодар (утеплення фасадів, утеплення приміщень: заміна вікон та дверей на енергозберігаючі,  теплоізоляція даху й підвалу, теплоізоляція внутрішньобудинкової системи опалення, встановлення  ІТП з погодним регулюванням, тощо)

Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради,

Управитель житлових будинків міста

3

Заміна системи освітлення сходових клітин (встановлення економних електроламп, тощо)

4

Здійснення інших заходів пов҆язаних з підвищенням енергетичної ефективності житлового фонду

 

Розділ 2. “Об’єкти соціально-культурного призначення м.Теплодар ”

1

Проведення енергоаудиту  об҆єктів бюджетних установ

2019-2021

Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради,

Бюджетні установи міста

Сертифіковані компанії (організації)

 

2

Підвищення енергетичної ефективності будівель бюджетних установ у м. Теплодар (утеплення фасадів, утеплення приміщень: заміна вікон та дверей на енергозберігаючі, теплоізоляція даху й підвалу, теплоізоляція внутрішньої системи опалення, встановлення  ІТП з погодним регулюванням, тощо)

2019-2021

Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради,

Бюджетні установи міста

Раціональне використання енергетичних ресурсів та використання меншої кількості енергії для забезпечення того ж рівня енергетичного забезпечення та комфорту,

покращення санітарно -гігієнічних норм

3

Оснащення бюджетних установ засобами обліку та регулювання споживання енергоносіїв, зокрема теплової енергії

4

Впровадження застосування енергозберігаючих ламп

5

Технічне переоснащення теплових вузлів у будівлях бюджетних установ міста

6

Заміна застарілого енергоємного обладнання на енергоефективне

7

Встановлення автоматики зовнішнього освітлення на території бюджетних установ

8

Встановлення альтернативного опалення виробничих приміщень, тощо

9

Здійснення інших заходів пов’язаних з підвищенням енергетичної ефективності бюджетної сфери міста

 

Розділ 3. “Теплопостачання м.Теплодар”

1

Проведення енергоаудиту  на об҆єктах теплопостачання міста

2019-2021

Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради,

МКП “Одеська теплоелектроцентраль

№ 2”

 Сертифіковані компанії (організації)

Раціональне використання енергетичних ресурсів та використання меншої кількості енергії для забезпечення того ж рівня енергетичного забезпечення та комфорту,

покращення санітарно -гігієнічних норм

2

Підвищення енергетичної ефективності (утеплення фасадів, утеплення приміщень: заміна вікон та дверей на енергозберігаючі, теплоізоляція даху й підвалу, теплоізоляція внутрішньої системи опалення, встановлення  ІТП з погодним регулюванням, тощо)

2019-2021

Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради,

МКП “Одеська теплоелектроцентраль

№ 2”

3

Заміна застарілого енергоємного обладнання на енергоефективне

2019-2021

Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради,

МКП “Одеська теплоелектроцентраль

№ 2”

Раціональне використання енергетичних ресурсів та використання меншої кількості енергії для забезпечення того ж рівня енергетичного забезпечення та комфорту,

покращення санітарно -гігієнічних норм

4

Впровадження застосування енергозберігаючих ламп

 

 

5

Встановлення альтернативного опалення виробничих приміщень, тощо

6

Утеплення трубопроводів теплопостачання

7

Встановлення автоматики зовнішнього освітлення

8

Здійснення інших заходів пов҆язаних з підвищенням енергетичної ефективності на об҆єктах теплопостачання міста

 

Розділ 4. “Водопровідно-каналізаційне господарство м.Теплодар”

1

Проведення енергоаудиту  об҆єктів водопровідно – каналізаційного господарства міста

2019-2021

Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради,

МКП “Теплодарводоканал”,

 Сертифіковані компанії (організації)

Раціональне використання енергетичних ресурсів та використання меншої кількості енергії для забезпечення того ж рівня енергетичного забезпечення та комфорту,

покращення санітарно -гігієнічних норм

2

Підвищення енергетичної ефективності (утеплення фасадів, утеплення приміщень: заміна вікон та дверей на енергозберігаючі, теплоізоляція даху й підвалу, теплоізоляція внутрішньої системи опалення, встановлення  ІТП з погодним регулюванням, тощо)

2019-2021

Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради,

МКП “Теплодарводоканал”

3

Впровадження застосування енергозберігаючих ламп

4

Заміна застарілого енергоємного обладнання на енергоефективне

5

Встановлення альтернативного опалення виробничих приміщень, тощо

6

Встановлення автоматики зовнішнього освітлення

7

Здійснення інших заходів пов҆язаних з підвищенням енергетичної ефективності водопровідно-каналізаційного господарства міста

 

Перелік заходів Програми

Термін виконання заходу

Виконавці

Очікуваний результат

1

2

3

4

5

 

Розділ 5. “Зовнішнє освітлення та електричні мережі міста м.Теплодар”

1

Проведення реконструкції та запровадження енергоефективного обладнання (повна заміна ламп розжарювання, ртутних та натрієвих ламп – встановлення LED-світильників, тощо)

2019-2021

Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради

Раціональне використання енергетичних ресурсів та використання меншої кількості енергії для забезпечення того ж рівня енергетичного забезпечення та комфорту

2

Здійснення інших заходів пов҆язаних з підвищенням енергетичної ефективності зовнішнього освітлення та  електричних мереж міста