Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення міської ради «Про затвердження «Правил утримання тварин у м.Теплодар»»

Аналіз

регуляторного впливу до проекту рішення міської ради

«Про затвердження «Правил утримання тварин у м.Теплодар»»

 

  1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин, а також оцінка важливості цієї проблеми.

Останнім часом у місті спостерігається велика кількість безпритульних домашніх тварин. Наявність собак і котів у місті цілком виправдана неконтрольованим їх розмноженням і безвідповідальним ставленням власників домашніх тварин, з вини яких вони виявляються кинутими, що призводить до постійного збільшення їх кількості, що унеможливлює створення безпечних умов для життєдіяльності мешканців та покращання санітарно-епідемічного стану міста.

 

  1. Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання.

У зв’язку з необхідністю визначення основних напрямів діяльності, що передбачають урегулювання відносин у сфері  поводження з домашніми та іншими тваринами у м.Теплодар, визначення прав та обов’язків власників тварин і відповідних органів у цій сфері.

Основними напрямами діяльності у сфері поводження з домашніми та іншими тваринами в місті слід визнати:

– діяльність у сфері поводження з домашніми  та іншими тваринами, що мають власників та  безпритульними тваринами;

– інформаційно-просвітницька і виховна робота, спрямована на формування гуманного ставлення населення міста до тварин.

 

3.Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою діючого регуляторного акта або внесення змін до нього.

На підставі ст.9 Закону України “Про захист тварин від жорстокого поводження” та ст.16 Закону України “Про захист населення від інфекційних хвороб” повноваження щодо затвердження правил утримання домашніх тварин в місті покладено на органи місцевого самоврядування, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність, згідно статті 154 Кодексу України про адміністративні правопорушення. В зв’язку з відсутністю діючих «Правил утримання тварин у м.Теплодар» виникає необхідність їх затвердження.

 

4.Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта, у тому числі здійснення розрахунку очікуваних витрат та вигод суб’єктів господарювання, територіальної громади та органів місцевого самоврядування внаслідок дії регуляторного акта.

Очікуваними результатами прийняття запропонованого рішення буде:

– забезпечення безпеки мешканців;

– врегулювання відносин між власниками тварин та органами місцевого самоврядування;

– покращання санітарно-епідемічного стану міста;

– посилення відповідальності власників тварин щодо їх утримання;

– виховання гуманного ставлення до тварин.

Очікувані витрати та вигоди суб’єктів господарювання, територіальної громади та органів місцевого самоврядування  внаслідок дії регуляторного акта наведені в таблиці:

Сфера інтересів

Вигоди

Витрати

Територіальна громада

– забезпечення безпеки життя та здоров’я мешканців міста;

– виховання гуманного ставлення до тварин;

–  покращення санітарно-епідемічного стану міста;

– вирішення проблемних питань і конфліктних ситуацій пов’язаних з утриманням домашніх тварин 

– реєстрація тварин

– вакцинація тварин

 

Органи місцевого самоврядування

– приведення нормативно-правової бази місцевого рівня з питання утримання домашніх тварин у відповідність дло чинного законодавства;

– посилення відповідальності власників домашніх тварин за їх утримання;

– контроль за чисельністю безпритульних тварин

здійснення контролю за дотриманням ветеринарно-санітарних вимог;

– зменшення скарг мешканців міста

відсутні

Суб’єкти господарювання

– урегулювання відносин , що виникають у зв’язку з наявністю тварин у місті, у тому числі домашніх та безпритульних;

– урегулювання відносин між власниками тварин та органами, які мають повноваження у сфері поводження з тваринами; 

– урегулювання нормативно-правового забезпечення питання поводження з домашніми тваринами та їх утриманням у місті.

– реєстрація тварин

– вакцинація тварин

 

 

  1. Визначення цілей державного регулювання.

Основною ціллю даного акту є врегулювання відносин у сфері поводження, утримання, використання домашніх тварин на території міста Теплодар, забезпечення безпеки мешканців міста, визначення місць та кількості утримання тварин, встановлення порядку реєстрації та вигулу тварин, зменшення скарг від мешканців міста.

 

  1. Визначення та оцінка всіх прийнятих альтернативних способів досягнення визначених цілей, у тому числі тих, які не передбачають безпосереднього державного регулювання господарських відносин.

Альтернативи щодо вирішення даної проблеми немає, оскільки відповідно до діючого законодавства повноваження щодо затвердження правил утримання домашніх тварин в місті покладено на органи місцевого самоврядування.

Обраний спосіб відповідає вимогам чинного законодавства та повністю відповідає потребам у вирішенні проблеми,  встановлює порядок у сфері поводження, утримання тварин на території міста Теплодар, забезпечення безпеки мешканців міста.

 

  1. Аргументація   щодо  переваг обраного способу досягнення визначених цілей.

Запропонований проект рішення є актуальним, враховує вимоги та норми діючих на теперішній ча законодавчих документів, досягає мети регулювання. Прийняття проекту регуляторного акта – рішення міської ради «Про затвердження «Правил утримання тварин у м.Теплодар»» надасть можливість врегулювати правовідносини між громадянами, організаціями, установами та підприємствами, які утримують домашніх та інших тварин та органами місцевого самоврядування.

 

  1. Механізми та заходи, які  забезпечать  розв ’язання визначених проблем шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта.

        Для досягнення поставлених цілей пропонується застосувати наступні механізми та заходи, а саме:

         –  проведення роз’яснювальної роботи серед мешканців міста вимог та рекомендацій щодо належного утримання домашніх та інших тварин;

         – вилов спеціалізованою організацією тварин, які знаходяться без власників у громадських місцях;

         – реєстрація  та  щеплення  домашніх  тварин, що сприятиме встановленню дійсної кількості домашніх тварин та створенню безпечних умов для життєдіяльності мешканців; 

         –  здійснення  контролю  за  виконанням  вимог цього регуляторного акта.

 

  1. Обґрунтування  можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта.

Можливість досягнення цілей регуляторного акта забезпечується у разі сумлінного виконання власниками домашніх та інших тварин його вимог.

Прийняття цього регуляторного акта дозволить удосконалити правове підґрунтя функціонування системи контролю у сфері утримання та поводження з тваринами у м.Теплодар, сприятиме формуванню гуманного ставлення до тварин, забезпеченню безпеки громадян, свідомому ставленню громадян до існуючих проблем у сфері утримання тварин, покращанню санітарно-епідемічного стану міста.

 

  1. Обґрунтування  можливості досягнення визначених цілей з найменшими витратами для суб’єктів господарювання, територіальної громади та органів місцевого самоврядування.

Досягнення запропонованим регуляторним актом визначених цілей не впливає на витрати органів місцевого самоврядування. Витрати суб’єктів господарювання, територіальної громади є мінімальними та пов’язані з оплатою послуг зі щеплення та реєстрації домашніх  тварин.

 

  1. Обґрунтування щодо вигод, які виникатимуть внаслідок дії запропонованого   регуляторного    акта, виправдовують відповідні витрати у випадку, якщо витрати та/або вигоди не можуть бути кількісно визначені.

Не всі вигоди, які виникнуть внаслідок дії регуляторного акта, можуть бути визначені кількісно. Серед них – створення безпечних умов для життєдіяльності  мешканців, покращання санітарно-епідемічного стану міста. Проте, вигоди, які виникатимуть внаслідок дії запропонованого регуляторного акта, виправдовують відповідні витрати.

 

  1. Оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів,  якими  розпоряджаються органи державної влади, місцевого самоврядування, суб’єкти господарювання  які повинні впроваджувати та виконувати їх.

Упровадження та виконання вимог регуляторного акта не залежить від ресурсів органів влади, місцевого самоврядування, а лише передбачає витрати суб’єктів господарювання та територіальної громади на оплату послуг з щеплення та реєстрації тварин.

 

  1. Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта.

При виникненні змін у чинному законодавстві та за результатами відстеження результативності дії запропонованого регуляторного  акта,  якщо такі впливатимуть на його дію, до нього будуть вноситися відповідні коригування.

 

  1. Обґрунтування запропонованого терміну дії  регуляторного  акта.

Термін дії зазначеного регуляторного акту необмежений. При виникненні змін у чинному законодавстві або за результатами відстеження результативності дії запропонованого регуляторного  акта, якщо такі впливатимуть на його дію, до нього будуть вноситися відповідні коригування.

 

  1. Визначення показників результативності дії регуляторного акта.

З метою відстеження результативності дії цього регуляторного акта визначено наступний показник результативності – кількість:

       – зареєстрованих тварин;

       – щеплених тварин;

       – випадків укусів тваринами людей.

 

  1. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності дії регуляторного акта у разі  його  прийняття.

Відстеження результативності цього регуляторного акта буде здійснюватисяшляхом проведення аналізу кількісних показників, отриманних від працівників санітарно-епідеміологічної станції, ветеринарної медицини.

Базове відстеження результативності буде здійснено через шість місяців після набрання чинності даного регуляторного акта.

Повторне відстеження планується провести через рік після набуття чинності регуляторного акта. За результатами буде можливо порівняти показники базового та повторного відстежень.

Періодичне відстеження планується проводити один раз на кожні наступні три роки, починаючи від дня закінчення заходів щодо повторного відстеження результативності з метою дотримання чинного законодавства та нормативно-правових актів.

        У разі виявлення неврегульованих та проблематичних питань, вони будуть усунені шляхом внесення відповідних змін до регуляторного акта.