№139-VIII Про схвалення Прогнозу бюджету Теплодарської міської територіальної громади на 2022-2024 роки

30 вересня 2021р.                                                                                №139-VIII

 

Про схвалення Прогнозу бюджету

Теплодарської міської територіальної

громади на 2022-2024 роки

Відповідно до статей 75,75¹ Бюджетного кодексу України, на підставі статей 26,42 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, враховуючи постанови Кабінету Міністрів України від 31 травня 2021 р. №548 «Про схвалення Бюджетної декларації на 2022-2024 роки» та                        від 31 травня 2021 р. №586 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2022-2024 роки», накази Міністерства фінансів України від 02.06.2021 №314 «Про затвердження Типової форми прогнозу місцевого бюджету та Інструкції щодо його складання» та від 23.06.2021 №365 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо здійснення підготовки пропозицій до прогнозу місцевого бюджету», лист Міністерства фінансів України від 09.06.2021 №05110-14-6/18181 «Про прогнози місцевих бюджетів на 2022-2024 роки», рішення виконавчого комітету Теплодарської міської ради від 20.08.2021 року № 91/В «Про схвалення Прогнозу бюджету Теплодарської міської територіальної громади на 2022-2024 роки, Теплодарська міська рада

ВИРІШИЛА:

  1. Схвалити Прогноз бюджету Теплодарської міської територіальної громади на 2022 -2024 роки.
  2. Відповідно до частини 4 статті 28 Бюджетного кодексу України здійснити опублікування цього рішення на сайті міської ради.
  3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі.

 

 

 

Міський голова                                                         Олександр ЧУЙКО

 

 

СХВАЛЕНО

Рішення міської ради

від «30» вересня 2021 року

№139-VIII

 


Прогноз бюджету

Теплодарської  міської територіальної громади на 2022 – 2024 роки

 

І. Загальна частина 

Прогноз бюджету Теплодарської міської територіальної громади на 2022 – 2024 роки (далі – Прогноз) розроблено на основі положень Бюджетного кодексу України, Податкового кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 31 травня 2021 року № 548 «Про схвалення Бюджетної декларації на 2022-2024 роки», постанови Кабінету Міністрів України від 31 травня 2021 року № 586 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2022-2024 роки», наказу Міністерства фінансів України від 02 червня 2021 року № 314 «Про затвердження Типової форми прогнозу місцевого бюджету та Інструкції щодо його складання»

 Мета Прогнозу – створення дієвого механізму управління бюджетним процесом, встановлення зв’язку між стратегічними цілями та можливостями бюджету у середньостроковій перспективі, забезпечення прозорості, передбачуваності та послідовності бюджетної політики Теплодарської міської територіальної громади.

Основні завдання Прогнозу:

– забезпечення виконання дохідної частини бюджету Теплодарської міської територіальної громади відповідно до показників, затверджених Теплодарською міською радою;

– вжиття заходів щодо залучення додаткових надходжень до бюджету Теплодарської міської територіальної громади, зокрема шляхом забезпечення ефективного управління об’єктами комунальної власності та земельними ресурсами;

– планування пріоритетних цілей та завдань, визначених Програмою економічного розвитку м. Теплодар до 2022 року;

– підвищення ефективності управління бюджетними коштами шляхом застосування дієвих методів економії, здійснення оптимізації витрат шляхом виключення непріоритетних та неефективних видатків;

– використання фінансових ресурсів таким чином, щоб отримати максимальний економічний ефект і вирішити найбільш нагальні та важливі завдання щодо покращення добробуту та якості життя населення;

– забезпечення стабільного функціонування бюджетних установ та виконання заходів, передбачених міськими цільовими програмами;

– вжиття дієвих заходів щодо трансформування мережі бюджетних установ для забезпечення надання якісних послуг;

– планування ефективних заходів з енергозбереження;

– стимулювання інвестиційно-інноваційної складової бюджету розвитку Теплодарської міської територіальної громади;

– практична реалізація участі громадян міста у процесі формування бюджету (проєкт «Громадський бюджет»).

Серед основних принципів середньострокового бюджетного прогнозування, на яких базується Прогноз, є принцип збалансованості, обґрунтованості, ефективності та результативності.

Можливими ризиками невиконання прогнозних показників є:

– зміни у макроекономічному середовищі;

– зниження обсягів надходжень внутрішніх інвестицій в економіку міста та згортання діяльності підприємств, інвестиційних планів або перенесення термінів їх реалізації на майбутній період;

– ризик нової хвилі дестабілізації у банківському секторі;

– поширення неплатоспроможності реального сектору економіки;

– формування суттєвого дисбалансу на ринку праці, скорочення зайнятості;

– подальше поширення коронавірусної інфекції COVID-19 у світі та в Україні;

– погіршення результатів діяльності комунальних підприємств Теплодарської міської ради, що може призвести, зокрема, до зменшення відрахувань податкових та неподаткових платежів до бюджету Теплодарської міської територіальної громади, надання додаткових бюджетних коштів для покриття збиткової діяльності.

ІІ. Основні прогнозні показники економічного та соціального розвитку 

Введення чергових жорстких карантинних обмежень на початку 2021 року призвело до скорочення темпів ділової активності суб’єктів господарювання   міста. Разом з тим, перехід до норм адаптивного карантину у лютому сприяв поступовому відновленню ділової активності більшості суб’єктів господарювання, певному пожвавленню споживчого попиту та поступовому відродженню економіки.

Однак, наразі існує високий ступінь невизначеності щодо подальшого розвитку пандемії та її наслідків як для економіки країни в цілому, так і для безпосередньо для економіки міста, що, у свою чергу, стримує розвиток ключових видів економічної діяльності. До кінця 2021 року очікується збереження тенденцій сталого розвитку, досягнутих у ІІ півріччі 2020 року, на фоні послаблення карантинних заходів та адаптації бізнесу до нових викликів сьогодення.

Вагому роль в економіці міста відіграють  промисловість, торгівля, послуги.

Чисельність підприємств працюючих в 2021 році  в промисловій галузі міста  суттєво не змінилася. На даний час галузь  промисловості  представлена такими підприємствами : МКП «Одеська теплоелектроцентраль №2»,  – постачання тепла, виробництво електроенергії, ПП «Тріада-1» – виробництво пластикового одноразового посуду та паперових виробів санітарно-гігієнічного призначення, ПП «Омега-Брокерс» виробництво  паперових виробів санітарно-гігієнічного призначення та хімічної продукції ( миючі, чистячі, пральні засоби та ін.),  МКП «Теплодарводоканал»  – водопостачання, водовідведення та промислове очищення стоків,  ТОВ «Залізничтехніка» – виробництво та ремонт залізничних локомотивів та рухомого складу», ТОВ «РОЙЧЕР» – вирбництво кормів для тварин,  ТОВ «Отал», ТОВ «Спеценергоремонт-Юг», ТОВ «Теплопром», ТОВ «Котамиш-буд», МП Фірма «Політех», СП «Вінко ТТЛ» ТОВ.

Територіально, на території міста розташовані два об»єкти альтернативної енергетики (сонячні батареї ТОВ «Теплодар ПІВІ» та ТОВ «Азімут-Юг») проте,  юридична адреса даних підприємств   м. Київ.

Підприємство ТОВ «Залізничтехніка» – юридична адреса м.Теплодар, виробничі потужності  територіально разташовані в м. Одеса. ТОВ «БЄЛАЗ» ситуація аналогічна – підприємтво зареєстроване в м. Теплодар, а виробничі потужності в іншому населенному пункті.

Всього за даними статистики  в галузі промисловості звітують 13 підприємств. Проте, не всі вони провадять господарську діяльність на території міста, а деякі не ведуть діяльності взагалі.

В січні-травні 2021 року промисловими підприємствами міста реалізовано продукції на  суму 47 000,00 тис.грн., що становить 0,1 % від загального обсягу реалізованої  промислової продукції Одеської області.   На одного жителя міста Теплодар  реалізовано промислової продукції на  4647,6 грн.  За 2020 рік реалізовано промислової продукції на  101 600,00 тис.. грн. ( 10050,8 грн. на одну особу).

На території міста   розміщується в середньому  18 закладів ресторанного господарства, 120 об’єктів роздрібної торгівлі та 25 об’єктів побутових послуг,  які протягом першого півріччя частково не працювали  в результаті карантинних обмежень.

Також на території міста функціонує ринок «Дністер» МПП «Дністер» та як об’єкти сучасної цивілізованої торгівлі універсам «СІЛЬПО»  ТОВ «ФОЗЗІ-ФУД»  та універсам «ТОЧКА».

Товарооборот торгової мережі в 2020 році становив 143 700,00 тис. грн., що на 37 600,00 тис. грн.. більше ніж показник 2019 року. Основну часту  в обсязі  товарообороту становлять продовольчі товари 75-80 %.

На жаль майже всі об’єкти послуг, та значна більшість об’єктів торгівлі та ресторанного господарства належать фізичним особам – підприємцям, які згідно Закону України «Про статистику» не надають  статистичної звітності, тому, реальний показник  роздрібного товарообороту та обсягів наданих послуг  значно більший.

Для демографічної ситуації у місті характерне зменшення кількості населення через його природне та міграційне скорочення.

На 1 січня 2021 року в місті Теплодар  проживало 10081 осіб наявного населення ( постійного 10289). Станом на 01.06.2021 року чисельність постійного населення становить 10234 осіб, наявного 10026 осіб.

Тривалий час м. Теплодар було одним з небагатьох міст України де рівень народжуваності перевищував рівень смертності. На жаль, протягом 2020-2021 років ситуація змінилася. Всього  в  січні- травні 2021 року  померло 49 осіб, народилося 21 немовля. До міста протягом січня-травня 2021 року прибуло 21 особи, вибуло 48 осіб. Всього протягом  січня – травня   2021 року чисельність населення м. Теплодар зменшилася на 55 осіб ( природне скорочення 28 осіб, міграційне скорочення 27осіб).

З метою розвитку економіки міста, виконавчим комітетом  проводиться робота по залученню інвестицій.  Триває робота по розробленню інвестиційного паспорту міста.  А нові  інвестори це –  відкриття  нових підприємств, що в свою чергу сприятиме створенню нових робочих місць, збільшенню показників виробництва продукції та послуг і звичайно збільшенню доходів до бюджету міста.

Прогноз розвитку міста Теплодар  на 2022 – 2024 роки

Розвиток міста у 2022 – 2024 роках, передусім, залежатиме від ефективності вжитих заходів для подолання пандемії COVID-19 та її наслідків. Планується, що за підсумками 2021 року місцева економіка в цілому досягне рівня 2020  року за ключовими показниками, а за деякими можливе незначне зростання.

Разом з тим, на середньострокову перспективу прогнозується
 сталий місцевий економічний розвиток. Але не потрібно залишати без уваги можливість негативного впливу зовнішніх та внутрішніх факторів на економічні та соціальні процеси у місті.

Промисловість.  Позитивний вплив на подальші результати діяльності у промисловості та на розвиток міста матиме реалізація інвестиційних проєктів.

Наступними роками прогнозується щорічний незначний темп росту обсягів реалізації промислової продукції підприємствами м. Теплодар за рахунок стабілізації роботи діючих підприємств та нарощування обсягів виробленої продукції на підприємствах, які на даний час знаходяться на стадії становлення ( ТОВ «РОЙЧЕР», ТОВ «Одеська компанія морепродуктів» ),.

З огляду на викладене протягом  2022- 2024  років прогнозується збільшення обсягу реалізованої промислової продукції  в середньому щорічно на 2-3%.

Транспорт. У 2022 – 2024 роках у транспортній галузі спостерігатиметься сталість. В Теплодарі  відсутній міський транспорт. А пасажирські перевезення по маршруту Теплодар-Одеса  здійснюються за результатами тендеру, який оголошується облдержадміністрацією.

Вантажні перевезення  здійснюються в основному фізичними особами-підприємцями, які не надають звітності згідно ЗУ «Про статистику»

Зовнішньоекономічна діяльність є одним із найважливіших напрямів розвитку економіки міста та суттєвим джерелом валютних надходжень до бюджету.

Експорт товарів в січні -березні 2021 року становив 18 962,0 тис. дол. США ( 6,6% загального експорту товарів області). В порівнянні з відповідним періодом 2020 року – це суттєве зростання. Тому зу 2022 році очікується збереження позитивного  сальдо зовнішньої торгівлі товарами ( очікуваний показник 60 678, 4 тис. дол. ) , та  в подальшому ( 2023-2024 роки) передбачається щорічне зростання даного показника на 2 %.  Хоча не можна не брати до уваги можливі негативні  наслідки  COVID-19.

Роздрібна торгівля. У середньостроковій перспективі роздрібний товарообіг продовжить демонструвати зростання в умовах розширення споживчого попиту населення, який стимулюватиметься підвищенням рівня мінімальної заробітної плати, перерахунком та індексацією пенсій.

Товарооборот торгової мережі в 2020 році становив 143 700,00 тис. грн., що на 37 600,00 тис. грн.. більше ніж показник 2019 року.

Обсяги роздрібного товарообороту  підприємств, основним видом економічної діяльності яких є роздрібна торгівля за перший квартал 2021 року  збільшився в порівнянні з відповідним періодом 2020 року на 3 відсотки і становив  38,3 млн грн.

Протягом 2022-2024 років очікується поступове зростання показника роздрібного товарообороту, але вразовуючи можливі ризики ( карантин в наслідок  COVID-19) не більше ніж на 2-3 % щорічно ( відповідно 2022-153 млн.грн., 2023 р. -156,06 млн.грн., 2024 р. – 160,7 млн.грн.)

Ринок праці. У 2022 – 2024 роках позитивні тенденції на ринку праці будуть обумовлені високим рівнем пропозиції робочої сили через подальше підвищення страхового стажу, необхідного для виходу на пенсію, та постійним зростанням рівня оплати праці. У свою чергу, це сприятиме зниженню чисельності зареєстрованих безробітних.

Однак, зростання показників відбуватиметься більш повільними темпами, ніж попередніми роками, що пояснюється наслідками пандемії, яка зумовила різке скорочення попиту на ринку праці.

Щорічне підвищення очікується за такими показниками:

– середньомісячна номінальна заробітна плата одного штатного працівника в рередньому підвищуватиметься не більше як на 5 % :  2022 рік – 9 375 грн., 2023 рік – 9 844,0 грн.,  2024 рік – 10 337 грн;

– середньооблікова чисельність штатних працівників також зростатиме.

Водночас, значним викликом залишається тіньова зайнятість, яка формує розрив між попитом та пропозицією на ринку праці. На перспективу прогнозується поступове зменшення чисельності зареєстрованих безробітних, що відображатиме стабілізацію ситуації на зареєстрованому ринку праці.

Населення. На чисельність населення впливають природний та міграційний рух. Оскільки, на жаль,  кількість померлих превалює над кількістю живонароджених, протягом останніх років постійно спостерігається природне скорочення.

Також, останні роки спостерігаєтся постійне міграційне скорочення, планується, що на середньостроковий період максимальна чисельність наявного населення буде поспупово, в незначній кількості, але все таки зменшуватися.

Підприємницька діяльність. Підприємництво є запорукою соціально-економічного росту міста, головним джерелом створення нових робочих місць, насичення ринку вітчизняними товарами і послугами, що гарантує стабільність економіки та підвищення рівня життя громадян.

Незважаючи на негативні очікування та складні для підприємств
 2020та 2021  роки, пов’язані з карантинними обмеженнями, відчутного скорочення як кількості юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що перебувають на обліку в державних податкових інспекціях м. Теплодар, так і надходжень від сплати суб’єктами господарювання податків до бюджету не спостерігалося (надходження від сплати єдиного податку у 2020 році склали 7 934,021 тис. грн грн) , а в 1 кв. 2021 року 2 021,58 тис. грн.

Кількість фізичних осіб- підприємців тривалий час залишається сталою та не перевищує 700 осіб. Тому протягом 2022-2024 років  суттєвих змін в кількості суб»єктів господарювання не очікується та знахидитиметься в межах 670-700 ФОП та 280-290 юридичних осіб-суб»єктів підприємницької діяльності.

ІІІ. Загальні показники бюджету 

Прогноз включає показники бюджету міської територіальної громади за основними видами доходів, видатків, кредитування та фінансування, взаємовідносинами бюджету територіальної громади з бюджетами інших рівнів, враховує положення та показники, визначені прогнозом, схваленим у попередньому бюджетному періоді.

Показники прогнозу на 2022-2023 роки бюджету територіальної громади можуть відрізнятися від показників, схвалених рішенням  сесії  від            24.12.2020 №23-VIII  «Про прогноз бюджету Теплодарської  міської територіальної громади на 2022-2023 роки внаслідок:

  • відхилення оцінки основних прогнозних показників економічного і соціального розвитку міста від прогнозу, врахованого при складанні прогнозу бюджету громади, схваленого у попередньому бюджетному періоді;
  • відхилення бюджетних показників, визначених рішенням I сесії VIII скликання від 24.12.2020 №22-VIII «Про бюджет Теплодарської міської територіальної   громади на 2021 рік» (із змінами та доповненнями), від аналогічних показників, врахованих у прогнозі бюджету громади міста, схваленому у попередньому бюджетному періоді;
  • прийняття нових законодавчих та інших нормативно-правових актів. Законом України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» від 12.2020 №1081-IX збережено норми зарахування до бюджетів місцевого самоврядування частини (13,44%) акцизного податку на пальне.

При розрахунку показників бюджету Теплодарської міської територіальної громади на 2022-2024 роки враховано:

  1. Прогнозні показники економічного і соціального розвитку міста, підвищення розміру мінімальної заробітної плати, динаміку надходжень за 2019 – 2020 роки та очікуване виконання за 2021 рік.
  2. Норми податкового та бюджетного законодавства та застосування чинних ставок оподаткування.
  3. Макропоказники визначені з урахуваннями Постанови Кабінету Міністрів України від 31.05.2021 р. № 548 „Про схвалення Бюджетної декларації на 2022- 2024 роки”, яка передбачає:
  • зростання валового внутрішнього продукту у 2022 році – 3,8 відсотка, у 2023 році – 4,7 відсотка, у 2024 році -5,0 відсотків;
  • номінальний валовий внутрішній продукт у 2022 році – 5 368,8 млрд. грн, у 2023 році – 5 993,9 млрд. грн, у 2024 році – 6 651,0 млрд. грн;
  • індекс споживчих цін (грудень до грудня попереднього року) становитиме 106,2 відсотків у 2022 році , 105,3 відсотків у 2023 році, 105,0 відсотків у 2024 році;
  • індекс цін виробників (грудень до грудня попереднього року) у 2022 році – 107,8 відсотків, у 2023 році – 106,2 відсотків; у 2024 році 105,7 відсотків.
  1. Розмір мінімальної заробітної плати з 1 січня 2022 року –6500 грн., з1 жовтня 2022 року -6700 грн (темп приросту– 3,1 відсотків), з 1 січня 2023 року – 7176 грн. (темп приросту – 7,1 відсотків), з 1 січня 2024 року – 7665 грн (темп приросту 6,8 відсотків).
  2. Розмір посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки з 1 січня 2022 року – 2893 грн., з 01 жовтня 2022 року -2982 (темп приросту– 3,1 відсотка), з 1 січня 2023 року – 3193 грн. (темп приросту – 7,1 відсотка), з 1 січня 2024 року -3 411 грн (темп приросту- 6,8 відсотка).

Загальні показники бюджету наведено в додатку 1.

Загальні видатки бюджету обраховано в наступних обсягах :

2022 рік –84 481423,00  грн.(в тому числі: загальний  фонд – 82 111330,00грн., спеціального фонд – 2370093,00 грн).

2023 рік – 89038038,00 грн ( в тому числі: загальний фонд –86550859,00  грн; спеціальний фонд – 2487179,00 грн);

2024 рік – 92397830,00 грн ( в тому числі: загальний фонд – 89805080,00 грн. спеціальний фонд – 2592750,00 грн)

  1. Показники доходів бюджету

 

Дохідну частину бюджету Теплодарської міської територіальної громади на 2022 – 2024 роки розраховано з урахуванням чинних норм податкового та бюджетного законодавства, макроекономічних показників економічного та соціального розвитку країни та поточного виконання бюджету.

Структура доходів бюджету Теплодарської міської територіальної громади на 2022 – 2024 роки залишається стабільною та найбільшу питому вагу в формуванні дохідної частини (без урахування міжбюджетних трансфертів) складають податкові надходження, а саме: у 2020 році – 82,0 % усіх доходів, у 2021 році – 85,0 %, у 2022 році – 85,0 %, у 2023 та 2024 роках – 84,0 % та 84,0 % відповідно.

                 

тис.грн.

 

Структура доходів бюджету Теплодарської міської територіальної громади                    (без урахування міжбюджетних трансфертів)

 

 

                 

 

 

 

всього доходи

 

 

 

                 

 

 

38 069,2

 

44 121,0

 

43 437,9

 

42 887,0

 

41 222,4

 

 

                 

 

 

 

з них податкові надходження

 

 

 

                 

 

 

30 951,1    або 82,0%

 

37 405,6      або 85,0%

 

36 684,8   або 85,0%

 

35 904,4 або 84,0%

 

34 517,3 або 84,0%

 

 

       

 

 

       

 

 

       

 

 

       

 

 

       

 

 

2020 рік (звіт)

 

2021 рік (затверджено)

 

2022 рік (план)

 

2023 рік (план)

 

2024 рік (план)

 

 

Обсяг бюджету Теплодарської міської територіальної громади за доходами на 2022 – 2024 роки розраховано без урахування міжбюджетних трансфертів з інших бюджетів та наведено у додатку 2 до Прогнозу. 

На 2022 рік бюджет Теплодарської міської територіальної громади за доходами прогнозується обсягом 84 481 420 грн., що на 1 209 826 грн. або на 2,0 % більше, ніж у 2021 році.

Доходи загального фонду заплановані у сумі 82 111 320 грн.,                  що на 1 079 591 грн або на 14,0 % більше, ніж у 2021 році, спеціального фонду – 2 370 100 грн, що на 130 235 грн або на 6,0 % більше, ніж у 2021 році.

На 2023 рік бюджет Теплодарської міської територіальної громади за доходами прогнозується обсягом 89 038 050 грн., що на 4 556 630 грн. або на 6,0 % більше, ніж у 2022 році.

Доходи загального фонду заплановані у сумі 86 550 850 грн.,                       що на 4 439 530 грн. або на 6,0 % більше, ніж у 2022 році, спеціального фонду – 2 487 200 грн, що на 117 100  грн. або на 5,0 % більше, ніж у 2022 році.

На 2024 рік бюджет Теплодарської міської територіальної громади за доходами прогнозується обсягом 92 397 870 грн., що на 3 359 820 грн. або на 4,0 % більше, ніж у 2023 році.

Доходи загального фонду заплановані у сумі 89 805 070 грн., що на  3 254 220 грн. або на 4,0 % більше, ніж у 2023 році, спеціального фонду – 2 592 800 грн., що на 105 600 грн або на 5,0 % більше, ніж у 2023 році.

З урахуванням розрахунків Міністерства фінансів України обсяг доходів місцевих бюджетів України (з урахуванням реверсної дотації) прогнозується на 2022 рік із темпом росту 113,8 %, на 2023 рік – 111,0 %, на 2024 рік – 111,3 %.

Відповідно до основних макропоказників економічного і соціального розвитку України у 2020 – 2024 роках, визначених Бюджетною декларацією на 2022 – 2024 роки, прогнозується рівень індексу споживчих цін (ІСЦ) (грудень до грудня попереднього року) у відсотках:

Основним бюджетоформуючим джерелом надходжень бюджету міста є податок на доходи фізичних осіб (ПДФО), питома вага якого в загальному фонді на 2022 – 2024 роки складає більше 38,0 %.

Відповідно до норм Податкового кодексу України основним показником для розрахунку прогнозних надходжень ПДФО є показник витрат на оплату праці (ВОП), який включає:

– фонд оплати праці найманих працівників та грошового забезпечення військовослужбовців (ФОП);

– допомогу по тимчасовій непрацездатності, що виплачується за рахунок фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування;

– винагороду за цивільно-правовими договорами.

Розрахунок прогнозу надходжень ПДФО розрахований з урахуванням прогнозного обсягу фонду оплати праці, рівня середньої заробітної плати, а також бази та ставок оподаткування доходів фізичних осіб, передбачених нормами Податкового кодексу України.

Прогнозна сума ПДФО на 2022 рік складає 18 145 810 грн, що на    2 042 280 грн. або на 13,0 % більше, ніж у 2021 році.

Аналіз надходжень ПДФО за видами економічної діяльності свідчить, що структура надходжень протягом 2020 року та звітного періоду 2021 року практично не змінилась. Найбільший відсоток у загальній сумі надходжень займають надходження ПДФО від установ бюджетної сфери – майже 40 %.

Основні чинники, які вплинуть на надходження:

– застосування єдиної ставки (18 %) оподаткування доходів фізичних осіб (крім доходів у вигляді дивідендів за акціями та корпоративними правами, нарахованими резидентами – платниками податку на прибуток підприємств, що оподатковуються за ставкою 5 %; доходів у вигляді дивідендів за акціями та/або інвестиційними сертифікатами, корпоративними правами, нарахованими нерезидентами, інститутами спільного інвестування та суб’єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток, що оподатковуються за ставкою 9 %);

– підвищення мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму;

 

– зниження податкового навантаження на громадян за рахунок надання податкової соціальної пільги на рівні 50 % прожиткового мінімуму для працездатних осіб для будь-якого платника податку за умови, що дохід не перевищує 1,4 прожиткового мінімуму для працездатних осіб;

– легалізація виплати заробітної плати та інше;

– погашення податкового боргу з ПДФО;

– погашення заборгованості із виплати заробітної плати,

– створення нових робочих місць;

– формування соціальної відповідальності бізнесу перед громадою.

На розвиток економіки міста Теплодар істотний вплив має малий, середній бізнес і підприємництво, в якому задіяна п’ята частина наявного населення міста і якими забезпечується майже 16 % надходжень до загального фонду бюджету по сплаті єдиного податку.

Єдиний податок є другим бюджетоформуючим джерелом доходів бюджету Теплодарської територіальної громади на 2021 рік та належить до місцевих податків.

Щорічно відмічається збільшення кількості фізичних осіб-підприємців та юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності. 

Найбільшу питому вагу в кількості платників єдиного податку займають фізичні особи-підприємці – майже 89 %.

Саме фізичні особи-підприємці – платники єдиного податку, забезпечують майже 20 % надходжень податку до бюджету Теплодарської міської територіальної громади.

Прогнозна сума надходження єдиного податку на 2022 рік складає 8 222 440 грн, що на 1 843 590 грн або на 18,0 % менше, ніж у 2021 році; на 2023 рік – 8 222 440 грн.; на 2024 рік – 7 469 850 грн, що на  752 590 грн або на 9,0 % менше, ніж у 2023 році.

Іншим, не менш важливим джерелом наповнення дохідної частини бюджету міста є податок на майно в частині плати за землю, питома вага якого в загальному фонді на 2022 – 2024 роки складає майже 21,0 %.

Прогнозна сума податку на майно в частині плати за землю на 2022 рік складе 8 444 720 грн., що на 799 950 грн. або на 8,0 % менше, ніж у 2021 році; на 2023 рік – 8 422 170 грн., що на 22 550 грн. або 0 % більше, ніж у 2022 році; на 2024 рік – 7 422 170 грн., що на 1 000 000 грн. або 11,0 % менше, ніж у 2023 році.

Розрахунок надходжень податку на майно в частині плати за землю на 2022 – 2024 роки проведено на підставі динаміки надходжень за попередні роки, а також наступних чинників:

Згідно із Законом України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» з 2021 року на постійній основі закріплено зарахування 13,44 % акцизного податку з пального до загального фонду бюджетів місцевого самоврядування.

Прогнозна сума надходження акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України палива на 2022 рік складає 298 840 грн., що на 210 160 грн. або на 41,0 % менше, ніж у 2021 році;           на 2023 рік – 317 370 грн., що на 18 530 грн. або на 7,0 % більше, ніж у 2022 році; на 2024 рік – 334 190 грн., що на 16 820 грн. або на 6,0 % більше, ніж у 2023 році.

Усі розрахунки податків і зборів бюджету Теплодарської міської територіальної громади проведені з урахуванням наданих пропозицій відповідних органів, які контролюють справляння таких надходжень.

 V. Показники фінансування бюджету, показники місцевого боргу, гарантованого Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста боргу та надання місцевих гарантій

Фінансування бюджету 

Кошти, що передаються із загального фонду до бюджету розвитку (спеціального   фонду)   на   2022- 2024 роки не прогнозуються.

Місцеві запозичення здійснюватимуться відповідно до умов, що складатимуться на фінансових ринках та умов кредитування відповідних міжнародних фінансових організацій. При цьому, середньозважена ставка для внутрішніх боргових зобов’язань буде   визначатися відповідно до встановленої ставки НБУ. Разом з цим, умови державних запозичень можуть змінюватися, залежно від впливу політичних, економічних та геополітичних чинників.

Обсяг платежів з погашення зовнішнього місцевого боргу на 2022 -2024 роки не  прогнозується.

 Обсяг платежів з обслуговування зовнішнього місцевого боргу на 2022-2024 роки не  прогнозується.

VІ .Показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету

Відповідно до прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2022 – 2024 роки, схваленого постановою Кабінету Міністрів України  від 31 травня 2021 року № 586, Бюджетної декларації на 2022 – 2024 роки, схваленої постановою Кабінету Міністрів України від 31 травня 2021 року № 548, аналізу виконання бюджету Теплодарської  міської територіальної громади за 2020 рік та планових показників бюджету Теплодарської міської територіальної громади на 2021 рік (станом на 01 липня 2021 року) управлінням фінансів виконавчого комітету Теплодарської  міської ради спрогнозовано обсяги доходів, фінансування Теплодарської міської територіальної громади та розраховано орієнтовні граничні показники видатків бюджету Теплодарської  міської територіальної громади і надання кредитів з бюджету Теплодарської  міської територіальної громади на 2022 – 2024 роки.

Розрахунок обсягів видатків на 2022 – 2024 роки здійснено з урахуванням:

  • першочергового забезпечення захищених видатків;
  • нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у відповідних галузях;
  • пріоритетності видатків;
  • реальних можливостей бюджету, недопущення утворення заборгованості за зобов’язаннями у плановому та наступних за плановим двох бюджетних періодах;
  • обґрунтованості витрат, що передбачає детальні розрахунки в межах граничних показників з урахуванням кількісних та вартісних факторів, які впливають на обсяг видатків у плановому та наступних за плановим двох бюджетних періодах;

– основних макропоказників економічного і соціального розвитку України у 2020 – 2024 роках, визначених Бюджетною декларацією
на 2022 – 2024 роки, яка схвалена постановою Кабінету Міністрів України від 31 травня 2021 року № 548:

  • прогнозний прожитковий мінімум на 2022 – 2024 роки

 

2022 рік

2023 рік

2024 рік

із січня

з липня

з грудня

із січня

з липня

з грудня

із січня

з липня

з грудня

Прожитковий

мінімум, грн:

на одну особу

2393

2508

2589

2589

2713

2778

2778

2911

2972

для дітей віком

до 6 років

2100

2201

2272

2272

2381

2438

2438

2555

2609

для дітей віком від 6

до 18 років

2618

2744

2833

2833

2969

3040

3040

3186

3253

для працездатних осіб

2481

2600

2684

2684

2813

2880

2880

3018

3082

для осіб, які втратили працездатність

1934

2027

2093

2093

2193

2246

2246

2354

2403

 

    Рівень забезпечення прожиткового мінімуму для призначення допомоги відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» у відсотковому співвідношенні до прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп населення:

– у 2022 році: для працездатних осіб – 45 відсотків; для осіб, які втратили працездатність, та осіб з інвалідністю – 100 відсотків; для дітей – 130 відсотків відповідного прожиткового мінімуму;

– у 2023 році: для працездатних осіб – 50 відсотків; для осіб, які втратили працездатність, та осіб з інвалідністю – 100 відсотків; для дітей – 130 відсотків відповідного прожиткового мінімуму;

– у 2024 році: для працездатних осіб – 55 відсотків; для осіб, які втратили працездатність, та осіб з інвалідністю – 100 відсотків; для дітей – 130 відсотків відповідного прожиткового мінімуму.

Мінімальна заробітна плата та соціальні стандарти:

а) мінімальна заробітна плата:

– з 01 січня 2022 року – у розмірі 6 500 грн, з 01 жовтня 2022 року –             у розмірі 6 700 грн;

– з 01 січня 2023 року – у розмірі 7 176 грн;

– з 01 січня 2024 року – у розмірі 7 665 грн;

б) посадовий оклад працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки:

– з 01 січня 2022 року – у розмірі 2 893 грн, з 01 жовтня 2022 року –               у розмірі 2 982 грн;

– з 01 січня 2023 року – у розмірі 3 193 грн;

– з 01 січня 2024 року – у розмірі 3 411 грн.  

 

Мінімальна заробітна плата

Посадовий оклад працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки

грн

Темпи приросту, %

грн

Темпи приросту, %

 

з 01 січня 2022 року

6 500

 

2 893

 

 

з 01 жовтня 2022 року

6 700

3,1

2 982

3,1

 

з 01 січня 2023 року

7 176

7,1

3 193

7,1

 

з 01 січня 2024 року

7 665

6,8

3 411

6,8

 

Видатки бюджету Теплодарської міської територіальної громади   (з урахуванням міжбюджетних трансфертів) на середньостроковий період визначені такі:

2022 рік –84 481423,00  грн.(в тому числі: загальний  фонд – 82 111330,00грн., спеціального фонд – 2370093,00 грн). Видатки по відношенню до 2021 року зменшені на 122901,00 грн, або на 8,5%.;

2023 рік – 89038038,00 грн ( в тому числі: загальний фонд –86550859,00  грн; спеціальний фонд – 2487179,00 грн). Видатки по відношенню до 2022 року збільшені на 4556615,00 грн, або на 5,39%;

2024 рік – 92397830,00 грн ( в тому числі: загальний фонд – 89805080,00 грн. спеціальний фонд – 2592750,00 грн). Видатки по відношенню до 2023 року збільшені на 3359792,00грн, або на 3,77відсотка.

Видатки характеризуються реалізацією наступних напрямів за Типовою програмною класифікацією видатків та кредитування місцевого бюджету. 

  • Державне управління 

У межах реалізації програми «Державне управління» визначені наступні цілі державної політики, реалізація яких здійснюватиметься у середньостроковий період:

– підвищення ефективності використання бюджетних коштів при забезпеченні здійснення власних та делегованих повноважень органів місцевого самоврядування через функціонування діяльності виконавчих органів місцевих рад;

– забезпечення створення та підтримки сприятливого життєвого середовища, необхідного для всебічного розвитку людини, її самореалізації, захисту її прав, надання населенню місцевим самоврядуванням, утвореними установами та організаціями високоякісних і доступних адміністративних, соціальних та інших послуг, створення належних матеріальних, фінансових та організаційних умов для забезпечення здійснення власних і делегованих повноважень.

– здійснення управлінського організуючого впливу шляхом використання повноважень виконавчої влади через організацію виконання законів, здійснення управлінських функцій виконавчими органами міської ради з метою комплексного соціально-економічного та культурного розвитку територіальної громади, створення умов для реалізації громадянами їх прав і свобод;

– створення гнучкої системи підвищення кваліфікації працівників органів місцевого самоврядування.

Показниками досягнення цілей є:

– якість надання адміністративних послуг населенню;

– результативність та ефективність використання коштів на утримання та забезпечення функціонування виконавчих органів Теплодарської міської ради;

– кількість звернень громадян;

– рівень впливу мешканців громади на місцеву владу та можливість їх участі у прийнятті рішень.

Кількість головних розпорядників бюджетних коштів за програмою «Державне управління» – 2 виконавчих органи Теплодарської  міської ради зі статусом юридичної особи (Виконавчий комітет Теплодарської  міської ради, Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради, які фінансуються за рахунок бюджету Теплодарської міської територіальної громади.

Розрахунок видаткової частини за програмою здійснено з огляду на загальну штатну чисельність апарату Теплодарської  міської ради, виконавчих органів та їх структурних підрозділів на 2022 – 2024 роки, а саме  – 60 штатних одиниць, відповідно до рішень Теплодарської  міської ради від 01 березня 2021 року № 44-VIII та

При проведенні розрахунків враховано необхідність забезпечити:

– участь населення міста Теплодар у вирішенні завдань соціально-економічного та культурного розвитку міста шляхом підтримання ініціативи органів самоорганізації населення;

– створення належних умов для задоволення потреб територіальної громади м. Теплодар у сфері надання адміністративних послуг, а також у сфері організації видачі суб’єктам господарювання документів дозвільного характеру шляхом роботи відділу надання адміністративних послуг виконавчого комітету  Теплодарської міської ради:

– функціонування виконавчих органів, діяльність яких направлена на співпрацю з порідненими містами, що сприяє встановленню та розгортанню контактів між органами місцевого самоврядування, бізнес-структурами, науковими, культурними та спортивними організаціями, а також містянами, на міжнародному рівні; 

– реалізацію державної та формування місцевої політики у сферах інформаційної діяльності, цифровізації, цифрового розвитку, цифрових інновацій та кіберзахисту; створення умов для забезпечення Теплодарською  міською радою прав членів територіальної громади міста на користування мережами телекомунікацій та зв’язку;

– здійснення на території міста Теплодар державного архітектурно-будівельного контролю, самоврядного контролю за благоустроєм міста та виконанням Правил благоустрою території міста Теплодар, регулювання земельних правовідносин, інших повноважень.

  • Освіта

У сфері забезпечення освіти діяльність органів місцевого самоврядування направлена на всебічний розвиток людини як особистості, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей, необхідних для успішної самореалізації, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору.

Громада створює умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами з урахуванням індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів, а також забезпечує виявлення та усунення факторів, що перешкоджають реалізації прав і задоволенню потреб таких осіб у сфері освіти.

За рахунок бюджету Теплодарської міської територіальної громади утримуватиметься 6 бюджетних установ галузі «Освіта», з них:

– 2 заклади дошкільної освіти;

– 1 заклад загальної середньої освіти;

– 1 позашкільний заклад освіти;

– 1 дитяча музична школа;

– 1 централізована бухгалтерія

Також  по відповідній галузі затверджена одна програма розвитку освіти.

Цілі державної політики, реалізація яких здійснюватиметься у середньостроковий період:

– створення належних умов для надання якісної дошкільної освіти та виховання дітей;

– створення умов для повноцінного надання загальної середньої освіти у денних загальноосвітніх закладах;

– створення та впровадження освітньої технології, яка передбачає навчання і виховання дітей з особливими потребами (інклюзивна освіта) – забезпечення доступу дітей відповідної категорії до інклюзивного центру, що розташований в  с. Маяки.

– виконання заходів, спрямованих на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа»;

– задоволення потреб особистості в отриманні якісної культурно- мистецької освіти;

– забезпечення доступності спеціальної освіти мистецькими школами.

Показниками досягнення цілей є:

– забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти;

– впровадження сучасних технологій дистанційного, змішаного навчання в умовах сучасного освітнього простору;

– забезпечення стійкого розвитку системи освіти, всебічного розвитку особистості, стабільного функціонування закладів та установ освіти м. Теплодар для задоволення освітніх потреб населення;

– інтеграція освіти до європейського і світового освітніх процесів;

– підвищення якості навчання, виховання, кваліфікації педагогічних працівників та їх компетентності;

– налагодження енергоефективності будівель та приміщень, покращення матеріально-технічної та навчально-методичної бази навчальних закладів, благоустрій територій;

– розробка і запровадження нових педагогічних технологій, інформатизація освіти, забезпеченість навчальних закладів та установ комп’ютерною та мультимедійною технікою, ліцензійним програмним забезпеченням тощо для вирішення актуальних завдань навчання, виховання, розвитку та управління;

– участь обдарованих дітей в інтелектуальних, творчих та спортивних заходах, що проводяться за межами міста, обмін досвідом, а також стимулювання учнів, педагогів та навчальних закладів до участі в інтелектуальних, творчих та спортивних заходах;

– достатня соціально-психологічна готовність усіх учасників навчально-виховного процесу до інклюзивного та інтегрованого навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами;

– збільшення кількості учнів мистецьких шкіл, які вступають до вищих мистецьких навчальних закладів;

– створення більш ефективної та комфортної системи навчання, виховання та самовдосконалення обдарованих дітей та молоді внаслідок проведення реконструкції та ремонту мистецьких шкіл;

– впровадження нових напрямів роботи, відкриття нових відділів, заохочення учнів до більш якісної та результативної роботи внаслідок оновлення бази музичних інструментів;

Реалізація гендерної стратегії здійснюється на умовах цілеспрямованої системної навчально-виховної діяльності, орієнтованої на створення гендерно чутливого освітнього середовища з рівними можливостями самореалізації особистості.

Гендерний підхід в освіті враховує: право на освіту (доступ і участь), права в процесі навчання (відсутність дискримінації, рівне ставлення, гендерно чутливе оточення), а також можливості, які набуваються через освіту (надалі можливість отримати гідну роботу, заробітну плату, приймати рішення тощо).

Цілі сталого розвитку передбачають забезпечення для дівчат і хлопців якісної освіти та рівного доступу до неї впродовж усього життя. Отримання всіма учнями знань і навичок з гендерної рівності є необхідною умовою для досягнення цієї цілі.

Особливий аспект робиться на забезпеченні доступу до навчання та якісної освіти для всіх дівчат та хлопців незалежно від стану здоров’я, місця проживання та рівня доходів родини; розвиток системи інклюзивної освіти; сприяння доступу етнічних меншин до освіти всіх рівнів. Все це знаходить відображення в стратегічних, програмних і бюджетних документах.

Будь-які зміни у нормативно-правових актах, що регламентують фінансове забезпечення складових програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету, призводять до прямо пропорційного впливу на результативні показники видатків.

За натуральними показниками за останні декілька років простежується збільшення мережі закладів та класів, кількості учнів у закладах загальної середньої освіти та штатних одиниць.

3)Охорона здоров’я

Органи місцевого самоврядування реалізують державну політику у сфері охорони здоров’я в межах своїх повноважень, передбачених чинним законодавством України.

Кошти бюджету Теплодарської  міської територіальної громади  спрямовуються на забезпечення населенню гарантованого рівня медичної допомоги шляхом фінансування місцевих програм охорони здоров’я та  використовуються на розвиток мережі закладів охорони здоров’я комунальної власності (капітальний ремонт, закупівля обладнання, відкриття нових відділень), надання додаткових медичних послуг, які не входять до гарантованого державою пакету послуг за програмою медичних гарантій, тощо.

Комплексні цільові програми затверджені з метою вирішення найактуальніших проблем міста у сфері охорони здоров’я, покращення стану здоров’я мешканців територіальної громади, задоволення потреб громадян у послугах з охорони здоров’я відповідної якості.

До мережі закладів охорони здоров’я Теплодарської міської територіальної громади належить: 1 комунальне некомерційне підприємство- Теплодарська центральна міська лікарня 

Цілі державної політики, реалізація яких здійснюватиметься у середньостроковий період:

– забезпечення в межах наданих повноважень доступності і безоплатності медичного обслуговування населення Теплодарської  міської територіальної громади;

– підвищення стандартів життя. Забезпечення відповідно до закону розвитку всіх видів медичного обслуговування;

– забезпечення відповідно чинного до законодавства України пільгових категорій населення лікарськими засобами та виробами медичного призначення. Сприяння розвитку системи надання допомоги особам, які страждають на рідкісні (орфанні) захворювання;

– забезпечення профілактичного спрямування охорони здоров’я та пропагування здорового способу життя.

Показниками досягнення цілей є:

– сприяння укладанню нових договорів з Національною службою здоров’я України та ухваленню програмних заходів у галузі охорони здоров’я, фінансування яких не передбачено програмою медичних гарантій;

– забезпечення відповідно до потреби лікарськими засобами та виробами медичного призначення пільгових категорій населення;

– забезпечення імунопрофілактики, вжиття заходів з профілактики і боротьби із захворюваннями, передусім соціально значущих, шляхом реалізації заходів міських цільових програм;

– створення, відновлення, модернізація та розвиток матеріальних активів довготривалого користування комунальним некомерційним підприємством охорони здоров’я з метою отримання соціальних ефектів у сфері «Охорона здоров’я»;

– формування системи надання медичних послуг, яка забезпечувала б високий рівень розвитку соціальної сфери Теплодарської міської територіальної громади.

    -підвищення рівня медичного обслуговування населення, розширення можливостей щодо його доступності та якості;

    -ефективне використання обмежених фінансових ресурсів.

4)Соціальний захист та соціальне забезпечення

Як в умовах впровадження децентралізації, так і до неї, бюджет Теплодарської міської територіальної громади був і залишається одним із найбільш соціально орієнтованих у державі. Реалізація соціальних інтересів кожного мешканця міста Теплодар, задоволення базових соціальних потреб, особливо тих громадян, які потрапили у скрутне становище та потребують соціального захисту, є одним із ключових пріоритетів діяльності міської влади.

Підвищення соціальних стандартів у 2022 – 2024 роках здатне забезпечити громадянам міста рівні можливості для підтримання певного рівня життя, а також посилену підтримку окремих соціальних груп населення.

З метою реалізації базових соціальних потреб за рахунок коштів бюджету Теплодарської  міської територіальної громади здійснюється фінансування комплексної програми соціальної підтримки населення на 2020-2022 рр.”Соціальний захист населення міста”, строк дії якої буде подовжений на наступні бюджетні періоди.

Нині у місті Теплодар  проживає майже 2780 пенсіонерів, більше ніж 818 осіб з інвалідністю (у тому числі: майже 746 осіб з інвалідністю загального захворювання, 40 осіб з інвалідністю з дитинства, 32 особи з інвалідністю внаслідок війни), 33  дитини з інвалідністю, 63 ветеранів війни, майже 192осіб  дітей війни, 402 особи, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС. Зазначені категорії соціально вразливих мешканців міста потребують підвищення добробуту, поступового наближення до зниження бідності та досягнення соціальної справедливості,  заохочення до соціального прогресу з метою наближення рівня життя в країні до європейських стандартів.

В умовах проведення в Україні операції об’єднаних сил існує необхідність надання додаткових соціальних гарантій ветеранам війни, членам їх сімей, пораненим військовослужбовцям, а також родинам у разі загибелі воїнів, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, зокрема у частині поліпшення фінансово-матеріального стану зазначених категорій осіб. Крім того, фінансової підтримки потребують громадяни, які переселилися з тимчасово окупованих територій та районів проведення операції об’єднаних сил.

Враховуючи аналітичні дані звернень громадян, з кожним роком збільшуються показники кількості наданих заяв мешканців міста, які гостро потребують певних видів соціальних послуг, передусім адресної матеріальної грошової допомоги на лікування, проведення хірургічних операцій, медико-соціальної реабілітації, слухопротезування, стоматологічних послуг, а також на прожиття, придбання продуктів харчування, одягу тощо. Більшість таких звернень надходять від осіб похилого віку, ветеранів війни та праці, членів сімей загиблих (померлих) воїнів, осіб з інвалідністю, багатодітних сімей та одиноких громадян як найбільш вразливої категорії населення, які найгостріше відчувають негативні наслідки погіршення економічної ситуації.

Цілі державної політики, реалізація яких здійснюватиметься у середньостроковий період:

– підвищення рівня життя вразливих категорій громадян, надання їм необхідних соціальних послуг, забезпечення гідних умов існування;

– забезпечення підтримкою дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які перебувають під опікою чи піклуванням; забезпечення житлом та приміщенням дитячих будинків сімейного типу, інших форм виховання, наближених до сімейних; забезпечення житлом дітей-сиріт, осіб з їх числа;

– створення сприятливих умов життєдіяльності осіб з інвалідністю, їх соціальної реабілітації, працевлаштування та вільного доступу до об’єктів соціального, громадського і житлового призначення у місті Теплодар;

– забезпечення розвитку молодіжного руху міста Одеси та вирішення соціальних проблем молоді, створення умов для забезпечення змістовного дозвілля молоді за місцем проживання;

– сприяння розвитку громадських об’єднань та благодійних організацій;

– поліпшення становища сім’ї; рівної участі жінок і чоловіків у всіх сферах життєдіяльності; попередження домашнього насильства у всіх його проявах, протидія торгівлі людьми;

– реалізація державної політики, спрямованої на підвищення якості життя громадян.

Показниками досягнення цілей є:

– надання послуг та інших видів допомоги соціально незахищеним верствам населення, які зареєстровані та фактично проживають у місті Теплодар, внутрішньо переміщеним особам;

– надання адресної допомоги та пільг населенню міста Одеси у сфері житлово-комунальних послуг, послуг зв’язку та пільгового проїзду залізничним транспортом;

– надання фінансової підтримки, будівництво, закупівля квартир, виплата грошової компенсації для придбання житла дітям-сиротам, багатодітним сім’ям та  сім’ям, які виховують дітей з інвалідністю, а також дітям, які перебувають під опікою чи піклуванням;

– надання фінансової підтримки громадським об’єднанням та благодійним організаціям;

– забезпечення постраждалих осіб від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі місцем безпечного тимчасового цілодобового перебування;

– створення безперешкодного доступу осіб з інвалідністю до об’єктів соціального, громадського та житлового призначення;

– впровадження заходів для соціальної реабілітації, оздоровлення та підвищення конкурентоспроможності осіб з інвалідністю на ринку праці;

– оздоровлення дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки.

5) Культура і мистецтво

У сфері культури та мистецтва органи місцевого самоврядування здійснюють комплекс заходів, спрямованих на розвиток культури української нації, корінних народів та національних меншин України, збереження, відтворення та охорону історичного середовища, естетичне виховання громадян, передусім дітей та юнацтва, розвиток художньої освіти, посилення освітнього, інноваційного та комунікаційного потенціалів культури.

За рахунок бюджету Теплодарської міської територіальної громади утримуватимуться 2 установ галузі «Культура та мистецтво», у тому числі:

– 1 міська бібліотека;

– 1 міськтй будинок культури.

Цілі державної політики, реалізація яких здійснюватиметься в середньостроковий період:

– проведення громадсько-культурних та організаційно-масових заходів. Стимулювання обдарованих дітей та молоді, підтримка членів творчих спілок, видатних діячів культури та мистецтва. Імплементація інтеркультурної моделі в м. теплодар;

– забезпечення розвитку музично-театрального мистецтва, створення комфортного вільного середовища для культурного дозвілля у місті Теплодар;

– збереження та оновлення міської бібліотеки як культурно-просвітницьких та інформаційних закладів. Створення на базі бібліотеки сучасного інформаційного центру, інформаційних хабів, дискусійних клубів, відкритого коворкінгового простору;

– модернізація матеріально-технічної бази закладів і установ культури шляхом проведення необхідних ремонтних робіт, впровадження енергозберігаючих технологій, оновлення меблів, обладнання тощо.

Показниками досягнення цілей є:

– збільшення кількості та якості культурологічних заходів, які проводяться у м. Теплодар;

– популяризація міста Теплодар як культурно міста;

– збільшення кількості відвідувачів за рахунок створення нових програм, експозицій та фестивалів Теплодарського міського будинку

– забезпечення широкого залучення читачів до відвідування бібліотеки міста:

– підвищення ефективності використання та збільшення бібліотечних фондів, розширення послуг, що надаються населенню у бібліотеках міста, з метою задоволення і розвитку інформаційно-культурних потреб користувачів;

– формування нового середовища з комплексом інноваційних послуг для задоволення освітніх, інформаційних, культурних потреб мешканців міста;

Реалізація ендерної політики знаходить своє відображення при формуванні прогнозу бюджету. При складанні бюджетного прогнозу було враховано потреби, інтереси і можливості конкретних отримувачів / користувачів послуг (жінок, чоловіків та/або їх груп), зокрема. Застосування гендерної орієнтованого підходу в бюджетному процесі на всіх його стадіях сприяє:

– підвищенню ефективності бюджетних програм та досягненню їх максимальної результативності завдяки спрямуванню видатків на задоволення потреб жінок, чоловіків та/або їх груп;

– оптимізації обсягу і структури бюджетних витрат;

– покращенню якості надання публічних послуг завдяки зменшенню наявної ґендерної нерівності в доступі до благ, які надаються за рахунок публічних коштів.

 -популяризація народної творчості та проведення культурно-мистецьких                    заходів.

6) Фізична культура і спорт

Фізична культура є важливим чинником всебічного розвитку особистості, тоді як спорт – важливим чинником досягнення фізичної та духовної досконалості людини, формування патріотичних почуттів у громадян та позитивного міжнародного іміджу держави.

Враховуючи це, для розвитку здібностей вихованців дитячо-юнацьких спортивних шкіл в обраному виді спорту на місцевому рівні створено умови для фізичного розвитку, повноцінного оздоровлення, змістовного відпочинку і дозвілля дітей, стимулювання до успішного виступу на міжнародних та всеукраїнських спортивних змаганнях видатних спортсменів.

За рахунок бюджету Теплодарської міської територіальної громади утримується 1 установа , Дитячо-юнацька спортивна школа, а також фінансується 1 програма підтримки спорту.

Реалізація цілей державної політики на рівні органів місцевого самоврядування в галузі «Фізична культура і спорт» спрямована на:

– забезпечення розвитку системи позашкільної освіти, а саме  «Дитячо-юнацька спортивної школи, з метою популяризації олімпійського руху, залучення широких верств населення до занять фізичною культурою та спортом до фізично активного дозвілля, формування здорового способу життя;

– покращення рівня навчально-тренувального процесу в спортивних школах, залучення більшої кількості дітей до систематичних занять олімпійськими та неолімпійськими видами спорту;

– убезпечення життя та здоров’я осіб, які займаються фізичною культурою і спортом, учасників та глядачів спортивних і фізкультурно-оздоровчих заходів;

– збільшення кількості осіб з обмеженими можливостями, залучених до занять фізкультурно-спортивною реабілітацією;

– стимулювання до успішного виступу на спортивних змаганнях різних рівнів спортсменів міста Теплодар.

Показниками досягнення цілей є:

– збільшення кількості осіб, залучених до систематичних занять з фізичної культури та спорту, та збільшення кількості фізкультурно-спортивних заходів для осіб з обмеженими можливостями;

– масове залучення учнівської та допризовної молоді міста Теплодар до занять фізичною культурою та спортом, пропаганда патріотизму та здорового способу життя;

– розвиток та популяризація нових олімпійських та неолімпійських видів спорту, загальне збільшення кількості осіб, які систематично займаються спортом;

– збільшення відсотка дітей, які систематично займаються спортом, від загальної кількості мешканців міста Теплодар, покращення рівня пропаганди здорового способу життя, покращення спортивних результатів одеситів на міжнародних та всеукраїнських змаганнях;

– формування родинних традицій, залучення дітей на власному прикладі батьків до систематичних занять фізичною культурою та спортом, здорового способу життя, зміцнення психологічних та емоційних стосунків у сім`ї;

– сприяння роботі спортивних організацій, що здійснюють розвиток видів спорту на території міста Теплодар.

Реалізація ґендерної політики в бюджетному прогнозі на 2022 – 2024 роки головного розпорядника – відділ освіти, культури, молоді та спорту Теплодарської міської ради, передбачає створення рівних можливостей для дівчат і хлопців у сфері відбору, підготовки та навчання спортивно-обдарованої молоді.

Для проведення спортивної роботи в місті на 2022 – 2024 роки заплановано 36 заходів навчально-тренувальних зборів та змагань в  розрахунку на кожен рік.

Середні витрати на один захід навчально-тренувальних зборів та змагань  складатимуть: на 2022 рік –  4569,00.грн, на 2023 рік – 4725,00.грн та на 2024 рік – 4828,00.грн.

7) Житлово-комунальне господарство

Житлово-комунальне господарство – складний комплекс різноманітних підприємств, організацій, служб, господарств, інженерних споруд і мереж, які розміщені на території населеного пункту і задовольняють потреби населення та інші категорії споживачів у житлово-комунальних послугах, суттєво впливають на розвиток економічних відносин в державі.

Необхідність інтеграції в європейський соціальний простір вимагає оновлення методологічних  підходів до вибудовування політики у житлово-комунальній сфері з орієнтиром на підвищення якості надання послуг населенню та створення зручних умов життя у місті.

Поштовхом для переходу до принципово нової концепції розвитку житлової сфери стало затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки, що дозволить застосувати загальноєвропейський підхід до управління та розбудови житлової сфери, забезпечить інтеграцію успішних механізмів розвитку та ефективну співпрацю українських та європейських громад.

Цілі державної політики, реалізація яких здійснюватиметься в середньостроковий період:

– приведення ліфтів і ліфтового обладнання багатоповерхових житлових будинків у відповідність до сучасних вимог та недопущення аварійних ситуацій при експлуатації ліфтів;

– проведення капітального ремонту житлового фонду із застосуванням енергозберігаючих технологій та втілення механізму за принципом співфінансування з мешканцями та обласним бюждетом;

– здійснення ефективних і комплексних заходів з підвищення рівня благоустрою міста та ефективної експлуатації об’єктів благоустрою;

– організація благоустрою міста у сфері розміщення зовнішньої реклами;

– модернізація мереж зовнішнього освітлення із застосуванням енергозберігаючих технологій;

– впровадження нових енергозберігаючих та енергоефективних технологій у сфері житлово-комунального господарства. 

Показниками досягнення цілей є:

– поліпшення стану житлового фонду та ліфтового господарства;

– залучення власників квартир до управління належними їм багатоквартирними будинками;

– забезпечення якісного освітлення вулиць, прибудинкових територій житлових будинків та надійності функціонування мереж зовнішнього освітлення міста;

– поліпшення санітарного та естетичного стану міста;

– створення сприятливих умов для проживання у місті.

8)Економічна діяльність 

8.1. Розвиток міської інфраструктури 

Пріоритетами в розвитку міської інфраструктури є організація сприятливого і комфортного життєвого простору шляхом створення умов для розвитку соціальної інфраструктури міста, забезпечення ефективного та надійного функціонування інженерних мереж і комунікацій, сприяння підвищенню забезпеченості громадян житлом.

Цілі державної політики, реалізація яких здійснюватиметься в середньостроковий період:

– будівництво нових, ремонт та реконструкція існуючих закладів дошкільної освіти, загальної середньої освіти із сучасною інфраструктурою;

– реконструкція та капітальний ремонт комунальних закладів охорони здоров’я;

– реконструкція та модернізація стадіонів, спортивних майданчиків;

– забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб, які відповідно до чинного законодавства України потребують поліпшення житлових умов;

– модернізація інженерних мереж електро-, газо-, тепло-, водопостачання та водовідведення, а також інженерних споруд, ремонт каналізаційних колекторів;

– відновлення  міських зон відпочинку.

Показниками досягнення цілей є:

– поліпшення якості надання освітніх послуг шляхом збільшення кількості навчальних місць, забезпечення стабільного функціонування закладів освіти;

– підвищення якості надання медичних послуг шляхом створення комфортних умов для перебування пацієнтів у лікарні та покращення умов праці для працівників;

– залучення дітей та дорослого населення до занять спортом та популяризація здорового способу життя, створення умов для фізичного розвитку дітей та молоді;

– надійність функціонування систем життєзабезпечення міста та покращення умов проживання громадян;

– створення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля;

– зменшення кількості осіб, які перебувають на обліку осіб, що потребують поліпшення житлових умов, у тому числі дітей-сиріт та осіб з їх числа;

– забезпечення ефективного відведення стоків та зниження рівня ґрунтових вод. 

  • Дорожньо-транспортний комплекс

У 2022 – 2024 роках буде продовжено реалізацію впровадженої системи фінансування заходів з розвитку дорожньо-транспортної інфраструктури, ремонту доріг місцевого значення. Фінансовий ресурс буде спрямовано на покращення якості дорожнього покриття та дорожньої мережі міста, оскільки якісна та розвинена дорожня інфраструктура стимулює розвиток економіки регіону.

Цілі державної політики, реалізація яких здійснюватиметься в середньостроковий період:

– розвиток дорожньо-транспортної інфраструктури міста;

– підвищення рівня безпеки дорожнього руху;

– адаптація вулично-дорожньої мережі міста до велосипедного руху.

Показниками досягнення цілей є:

– поліпшення стану покриття вулично-шляхової мережі;

– зменшення кількості дорожньо-транспортних пригод;

– підвищення комфортності та безпеки зупинок громадського транспорту;

– створення розвиненої мережі велодоріжок.

  • Інші програми та заходи, пов’язані з економічною діяльністю

Цілі державної політики, реалізація яких здійснюватиметься в середньостроковий період:

– формування сприятливого інвестиційного клімату, позитивного інвестиційного іміджу та просування на зовнішній ринок інвестиційних можливостей міста;

– створення сприятливих умов для проведення підприємницької діяльності;

– розвиток інноваційного підприємництва;

– здійснення заходів із землеустрою;

– здійснення цифровізації та цифрового розвитку; цифрової економіки, цифрових інновацій та технологій; електронного урядування та електронної демократії; розвиток цифрових навичок та цифрових прав громадян; відкриття даних; розвиток електронних інформаційних ресурсів та інтероперабельності; безпека інформації, зв’язку, телекомунікацій, оптимізація взаємодії органів місцевого самоврядування, громадян, забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення, спрощення доступу населення до прийнятих нормативних актів та проєктів;        

– підтримка міжнародних зв’язків та міжнародного іміджу міста;

– забезпечення реалізації основних напрямів політики держави шляхом виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку міста.

Показниками досягнення цілей є:

– популяризація інвестиційного потенціалу міста Теплодар;

– сприяння залученню фінансування міжнародних фінансових інститутів;

– проведення семінарів, конференцій тощо, участь у виставкових заходах з розвитку бізнесу.

комп’ютеризацію та інформатизацію закладів загальної середньої освіти і комунальних закладів охорони здоров’я; інші заходи, пов’язані з розширеним відтворенням.

9) Інша діяльність

  • Захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру

Цілі державної політики, реалізація яких здійснюватиметься в середньостроковий період:

– організація ефективного управління містом при виникненні надзвичайної ситуації, а також в умовах надзвичайного стану та в особливий період;

– забезпечення виконання пріоритетних завдань та проведення заходів, пов’язаних з рятуванням життя і охороною здоров’я людей на території міста, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, захист населення на території міста. Участь у  підготовці рішень з питань створення, розміщення, визначення обсягу матеріальних резервів під час ліквідації  надзвичайних ситуацій та подій;

– публічна безпека, охорона життя, здоров’я та прав громадян на території міста.

Показниками досягнення цілей  є:

– оперативність та своєчасність аварійних виїздів, їх кількість, кількість випадків виявлених надзвичайних ситуацій;

 – кількість противоепідимічних заходів.

  • Громадський порядок та безпека

Основна ціль на середньостроковий період у сфері громадського порядку та безпеки це організація та практичне здійснення заходів з охорони майна територіальної громади м. Теплодар, сприяння правоохоронними органами у сфері здійснення охоронної діяльності, а також забезпечення процесу прийняття рішень, видання розпоряджень органів місцевого самоврядування.

Досягнення цілі буде здійснено шляхом  надання організацією з надання послуг по забезпеченню правопорядку у місті  відповідних послуг правопорядку

Кредитування бюджету

Надання кредитів на період 2022-2024 років не  прогнозується.

Повернення кредитів на період 2022-2024 років не прогнозується.

VІІ. Бюджет розвитку

Джерелами формування при плануванні витрат бюджету розвитку є:

– доходи до бюджету розвитку: кошти від приватизації та відчуження майна, що перебуває в комунальній власності територіальної громади міста Теплодар; кошти від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у комунальній власності територіальної громади міста Теплодар;

– кошти, що передаються із загального фонду бюджету до бюджету розвитку (спеціального фонду).        

Видатки бюджету розвитку прогнозується спрямувати на будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт об’єктів соціально-культурної сфери і житлово-комунального господарства; технічне оснащення бюджетних установ, закладів, комунальних підприємств тощо.

Показники бюджету розвитку Теплодарської міської територіальної громади наведено у додатку 9 до Прогнозу.

Інвестиційні проєкти з урахуванням вимог чинного законодавства України не сформовані, тому додаток 10 до Типової форми прогнозу місцевого бюджету, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02 червня 2021 року № 314, не заповнюється та не додається до Прогнозу. 

Надходження до спеціального фоенду всього прогнозується на 2022 рік в сумі    2370093,00грн; на 2023 рік в сумі 2487179,00 грн., на 2024 рік в сумі 2592750,00 грн.

  в т.ч. кошти, що надходять до бюджету розвитку прогнозуються   на 2022 рік в сумі 500000,00 грн., на 2023 рік – 500000,00 грн., на 2024 рік –500000,00 грн.

Витрати    бюджету    розвитку    плануються    на  2022    рік   в сумі-  2370093,00грн, на 2023 рік в сумі 2487179,00. грн.,   на 2024 рік в сумі-  2592750,00грн.

в т. ч. капітальні видатки бюджету розвитку прогнозуються на будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт закладів соціально-культурної сфери та об’єктів комунального господарства на 2022 рік в сумі 500000,00 грн., на 2023 рік – 500000,00 грн., на 2024 рік – 500000,00. грн.

VІІІ. Взаємовідносини бюджету з іншими бюджетами

Відповідно до доведених показників Міністерством фінансів України   у 2022 – 2024 роках плануються такі міжбюджетні трансферти з державного бюджету до бюджету Теплодарської міської територіальної громади :

  • по освітній субвенції:

на 2022 рік – 26897700,00 грн.;

на  2023 рік – 29459500,00 грн.;

на 2024 рік –  31469800,00 грн.                

  • по базовій дотації:

на 2022 рік -14145800,00 грн.;

на  2023 рік – 16691400,00 грн.;

на 2024 рік – 19705600,00 грн.               

Міжбюджетні трансферти з місцевого бюджету Теплодарської міської територіальної громади іншим  бюджетам складають:

на 2022 рік – 74436,00 грн.;

на 2023 рік – 76968,00грн.;

на  2024рік –  78645,00 грн.    

Показники міжбюджетних трансфертів з інших бюджетів та іншим бюджетам наведено у додатках 11 – 12 до Прогнозу.           

ІХ. Інші положення та показники прогнозу бюджету

  1. Додатки 1 – 12 до Прогнозу є його невід’ємною частиною. В зв»язку із відсутністю інформації додатки 4,5,8,10 у Прогнозі відсутні.

В прогнозі бюджету Теплодарської міської територіальної громади на 2022-2024 роки наявні наступні додатки:

додаток 1 «Загальні показники бюджету»;

додаток 2 «Показники доходів бюджету»;

 додаток 3 «Показники фінансування бюджету»;

додаток 6 «Граничні показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету головним розпорядникам коштів»;

додаток 7 «Граничні показники видатків бюджету за Типовою програмною класифікацією видатків та кредитування місцевого бюджету»;

додаток 9 «Показники бюджету розвитку»;

додаток 11 «Показники міжбюджетних трансфертів з інших бюджетів»;

 додаток 12 «Показники міжбюджетних трансфертів іншим бюджетам».                                         

 

 

Заступник міського голови з питань

діяльності виконавчих органів та фінансових питань,

начальник фінансового управління                                                      Світлана ОДАРИЧ

 

 

 

Виконавці: Ірина Муталєнко, Інна Казімір,

Тетяна Чуприненко

Додаток 1

Додаток 2

Додаток 3

Додаток 6

Додаток 7

Додаток 9

Додаток 11

Додаток 12