№765-ПРР від 04.03.2020 р. Про затвердження міської програми “Безпечне місто Теплодар на 2020-2022 роки”

 Про затвердження міської програми

“Безпечне місто Теплодар на 2020-2022 роки”

 

Відповідно до ст. 26  Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, з метою підвищення рівня громадської безпеки та громадського порядку, забезпечення належного моніторингу ситуації на важливих об’єктах міста, об’єктах благоустрою та комунальної сфери, посилення безпеки дорожнього руху, запобігання злочинності, Теплодарська  міська рада

 

ВИРІШИЛА:

 

1.Затвердити міську програму “Безпечне місто Теплодар на 2020-2022 роки”, згідно додатку (додається).

2.Начальнику фінансового управління виконавчого комітету Теплодарської міської ради (Одарич С.П.) здійснювати фінансування заходів даної програми, згідно затвердженого бюджету на відповідний рік.

  1. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні комісії:

           –  з питань житлово-комунального господарства, промисловості, транспорту та зв’язку;

          – з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі.

 

 

Додаток до рішення  

Теплодарської міської ради

від “____” _________2020 року

№ ___________

 

 

Міська програма

“ Безпечне місто Теплодар

на 2020-2022 роки

 

м.Теплодар – 2020

 

ЗМІСТ

  

 

1.Паспорт Програми                                                        

3

 

2.Визначення проблеми, на розв’язання якої  спрямована програма

4

 

3.Мета Програми

5

 

4. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми

6

 

5. Обсяг та джерела фінансування. Строки та етапи виконання Програми

7

 

6. Завдання та заходи Програми

7-8

 

7.Очікувані  результати виконання Програми

9

 

8. Координація та контроль за ходом виконанням Програми

10

 

 

 

1.Паспорт Програми

Назва програми

Міська програма “Безпечне місто Теплодар на 2020-2022 роки”

Ініціатор розроблення програми

Теплодарська міська рада

Підстава для розроблення програми

Бюджетний кодекс України;

– Кодекс цивільного захисту України;

-Закон України  “Про місцеве самоврядування в Україні”.

Розробник програми

Відділ соціально-економічного розвитку виконавчого комітету Теплодарської міської ради

Учасники  програми

Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради, підприємства, установи, організації, суб’єкти господарювання

Головна мета програми

Підвищення рівня громадської безпеки та громадського порядку, забезпечення належного моніторингу ситуації на важливих об’єктах міста, об’єктах благоустрою та комунальної сфери, посилення безпеки дорожнього руху, запобігання злочинності, підвищення оперативності, якості та достовірності інформації, отриманої службами, які забезпечують безпеку міста, для відповідного швидкого реагування і, як наслідок, підвищення ефективності роботи органів внутрішніх справ щодо забезпечення громадського правопорядку на території міста, профілактики злочинності, боротьби з нею, охорони прав, свободи і законних інтересів громадян міста та посилення взаємодії з органами місцевого самоврядування у протидії всім формам злочинності в інтересах територіальної громади.

Термін реалізації програми

2020-2022 роки

Джерела фінансування

Міський бюджет та кошти з інших джерел, не заборонених законодавством України.

Загальний обсяг фінансування

Надходження  коштів на реалізацію заходів  програми в межах видатків, що затверджені бюджетом міста на відповідний рік.

 

 

2.Визначення проблеми, на розв’язання якої

спрямована Програма

 

Забезпечення конституційних прав і свобод людини є головним обов’язком держави. Людина, її життя, здоров’я, честь, гідність, недоторканість і безпека визнаються найвищою соціальною цінністю. З метою недопущення погіршення криміногенної обстановки в місті  Теплодар створено програму “Безпечне місто Теплодар на2020-2022 роки”.

Одним з механізмів вирішення даної проблеми є налаштування чітко скоординованої взаємодії владних та правоохоронних органів, об’єднань громадян та населення. Пріоритетами стають відпрацювання злагодженого та оперативного реагування на небезпечні ситуації, побудова ефективних алгоритмів вирішення проблем громадян в умовах надзвичайних ситуацій.

Враховуючи розгалужену інфраструктуру міста Теплодар, значну кількість об’єктів життєзабезпечення, завдання впорядкування дорожнього руху, підвищення  безпекового супроводу проведення масових заходів, механізму оперативного  реагування на небезпеки для населення існує потреба сучасних методів моніторингу та опрацювання  потенційних загроз.

Створення Програми обумовлено потребою посилення безпекової взаємодії, підвищення рівня правової культури населення, впровадження комплексу програмно-апаратних та організаційних заходів для посилення безпеки населення, захисту стратегічних об’єктів та об’єктів забезпечення життєдіяльності міста, безпеки дорожнього руху.

На сьогоднішній день у м. Теплодар існує багато місць та об’єктів, які потребують посиленого захисту та контролю над ситуацією.

До них відносяться:

  • в’їзди в місто;
  • центральна частина міста;
  • парки, стадіон, площі, сквери, тощо;
  • місця скупчення людей, ринок,автостанція, інші місця підвищеної небезпеки для громадян;
  • стратегічні та важливі для життєдіяльності об’єкти міста;
  • адміністративні будівлі, навчальні та медичні заклади, комунальні та житлові  об’єкти, інші громадські будівлі тощо;
  • автодорожні шляхи.

Розширення системи відеоспостереження міста зможе покращити криміногенну ситуацію міста. Можливість фіксації та збору доказів з місць скоєння правопорушень сприятиме як розкриттю кримінальних злочинів, так і їх профілактиці.

Одним з важливих напрямків забезпечення безпеки громадян є їх захист на автотранспортних шляхах міста. Система управління транспортними потоками в місті є недосконалою, має місце неналежне забезпечення безпеки дорожнього руху. Актуальною є потреба моніторингу ситуації на дорогах міста для забезпечення оперативного реагування на  ситуації, які можуть зашкодити життю та здоров’ю громадян, для розкриття злочинів, пов’язаних із використанням автотранспорту, та отримання реальної інформації про дорожньо-транспортні події, для оперативного відстеження маршруту руху транспортного засобу за потребою.

Таким чином, існуюча ситуація вимагає створення систем безпеки нового покоління, які безперервно та надійно, у цілодобовому режимі:

  • будуть вести спостереження за всіма подіями, що відбуваються у місті;
  • слугуватимуть для запобігання надзвичайних ситуацій, а в разі їх виникнення, негайно інформуватимуть відповідні служби для оперативного їх усунення;

Установлення сучасних систем безпеки та застосування засобів зовнішнього  контролю (спостереження), з метою запобігання та швидкого реагування на правопорушення, повинно стати основою спільної цілеспрямованої роботи правоохоронних органів та органів місцевого самоврядування.

Окрім того, вирішення завдань посилення безпеки міста та громадян потребує  зміцнення можливостей системи правоохоронних органів, забезпечення сталого функціонування підрозділів  Поліції, Державної служби України з надзвичайних ситуацій.

 

  1. Мета програми

 

Головною Метою Програми є підвищення рівня громадської безпеки та громадського порядку, забезпечення належного моніторингу ситуації на важливих об’єктах міста, об’єктах благоустрою та комунальної сфери, посилення безпеки дорожнього руху, запобігання злочинності, підвищення оперативності, якості та достовірності інформації, отриманої службами, які забезпечують безпеку міста, для відповідного швидкого реагування і, як наслідок, підвищення ефективності роботи органів внутрішніх справ щодо забезпечення громадського правопорядку на території міста, профілактики злочинності, боротьби з нею, охорони прав, свободи і законних інтересів громадян міста та посилення взаємодії з органами місцевого самоврядування у протидії всім формам злочинності в інтересах територіальної громади.

У цій Програмі терміни вживаються у значенні:

сучасні системи безпеки – сукупність високотехнологічних програмно-апаратних  засобів з можливістю підвищення їх функціонального потенціалу та збільшення потужності, призначені для моніторингу, фіксації зображення, передавання інформації про стан громадського порядку і громадської безпеки, що забезпечує невідкладне оповіщення та швидке реагування на ситуації, пов’язані з вчиненням правопорушення або виникненням надзвичайної події;

засоби зовнішнього контролю (спостереження)–технічне обладнання (відеокамери,  відео реєстратори), включаючи пристрої екстреного виклику, за допомогою яких здійснюється відеоспостереження у місцях, що потребують постійного нагляду, або передається інформація відповідним підрозділам правоохоронних органів з метою швидкого реагування;

швидке реагування – оперативне реагування спеціально підготовлених сил (підрозділів правоохоронних органів), що здійснюється з використанням відповідних засобів і передбачає їх прибуття до визначеного об’єкта протягом мінімального часу, з метою своєчасного запобігання правопорушенням та вжиття необхідних заходів, адекватних  характеру правопорушення або надзвичайної події.

 

  1. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми

 

Програма розроблена на основі кардинальної трансформації критеріїв оцінки роботи поліцейських – з кількісних на якісні; враховує необхідність вирішення актуальних завдань забезпечення публічної безпеки і порядку, охорони прав і свобод людини, інтересів суспільства і держави, протидії злочинності, та спрямована на досягнення якісного правоохоронного сервісу, відповідно до вимог суспільства, зміцнення технічної та ресурсної бази цієї роботи.

Подальший розвиток систем безпеки, застосування засобів зовнішнього контролю (спостереження) та організації швидкого реагування на правопорушення може бути забезпечений шляхом застосування програмно-цільового методу та концентрації зусиль правоохоронних органів та органів місцевого самоврядування, громадських формувань з охорони громадського порядку із залученням коштів бюджетів усіх рівнів, інших джерел фінансування для виконання пріоритетних завдань.

Виконання завдань щодо встановлення систем безпеки, застосування засобів зовнішнього контролю (спостереження) та організації швидкого реагування на правопорушення повинно бути забезпечено на обласному та міському рівні з наданням миттєвого доступу до інформації, що в них зберігається, органам державної влади, на які покладено завдання із забезпечення національної і громадської безпеки та громадського порядку, боротьби з тероризмом.

Такі системи повинні оснащуватися засобами відеоспостереження та фіксації, які відповідають параметрам чіткості та роздільної здатності апаратури, що в подальшому дасть змогу використовувати можливості портретної та фототехнічної експертизи для встановлення осіб, причетних до вчинення правопорушень.

Основними шляхами розв’язання проблеми є:

  • забезпечення матеріально-технічними засобами центрів із збирання, оброблення та захисту інформації;
  • закупівля матеріально-технічних засобів для забезпечення готовності сил  (підрозділів правоохоронних органів, СБУ, ДПСУ), які залучаються до швидкого реагування;
  • здійснення роз’яснювальних та інформаційно-просвітницьких заходів, у тому числі виготовлення та розповсюдження рекламної продукції.

 

 Програма направлена на розв’язання таких проблем, як формування у молоді високої патріотичної свідомості, національної гідності, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку щодо захисту національних інтересів України.

 

Вирішенню завдань Програми сприятимуть заходи, спрямовані на організацію заходів з мобілізаційної підготовки, виконання та контроль за їхздійсненням в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях міста.

 

Реалізація програми забезпечується шляхом пріоритетного фінансування визначених заходів з міського бюджету, а також за рахунок інших джерел, не заборонених законом. Реалізація заходів, щодо яких орієнтовні обсяги фінансування в програмі не зазначені, здійснюється в межах коштів, передбачених у державному і місцевому бюджеті на відповідний рік органам виконавчої влади, правоохоронним органам, відповідальним за виконання визначених Програмою заходів, а також за рахунок інших джерел, не заборонених законом.

Реалізація Програми, а саме підвищення рівня правопорядку, забезпечення безпеки населення міста Теплодар, сприятиме подальшому стабільному соціально-економічному розвитку міста та покращенню інвестиційного клімату.

 

  1. Обсяг та джерела фінансування.

Строки та етапи виконання Програми

 

Фінансування заходів  Програми передбачається з таких джерел: міський бюджет, обласний або державний бюджети, кошти з інших джерел, не заборонених  законодавством України.

За рахунок коштів місцевого, обласного або державного бюджетів фінансування здійснюватиметься в межах асигнувань, передбачених бюджетом шляхом спрямування коштів відповідним виконавцям.

В ході реалізації заходів Програми можливі корегування, повʼязані з фактичним надходженням коштів на реалізацію розділів Програми, уточненням обсягів робіт і виходячи з реальних можливостей бюджету.

 

Виконання заходів Програми передбачається на 3 роки, з 2020 року по 2022 рік.

Етапи виконання прогами:

І етап – 2020 рік; ІІ етап – 2021 рік; ІІІ етап 2022 рік.

Програма переглядається щороку з метою уточнення завдань, які необхідно вирішити у наступному році. Також, у разі необхідності протягом поточного року можуть вноситися зміни щодо прогнозних обсягів фінансування, переліку завдань та заходів, тощо. Пропозиції щодо внесення змін до Програми готує Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради.     

 

Всього

тис.грн.

Прогнозні обсяги фінансування, тис.грн

І етап

ІІ етап

ІІІ етап

2020

2021

2022

3000,0

1000,0

1000,0

1000,0

 

6.Завдання та заходи Програми

 

  Головне завдання Програми – впровадження комплексної системи безпеки  “Безпечне місто Теплодар на 2020-2022 роки” на основі сучасних засобів відеоспостереження, безпеки, моніторингу, контролю, зв’язку, керування та оперативного реагування.

Отже, для реалізації вищезазначеної мети, завдання Програми полягають в наступному:

1) розвиток міської системи відеоспостереження: поступове забезпечення відеонагляду за всіма місцями та об’єктами, які потребують посиленого захисту та контролю над ситуацією ;

2) встановлення засобів зовнішнього контролю та сучасних систем безпеки для моніторингу необхідних параметрів, факторів впливу на ситуацію, розпізнавання, сповіщення, зв’язку, контролю та керування подією;

3) створення єдиної локальної міської мережі системи «“Безпечне місто  Теплодар”, яка забезпечить отримання даних з усіх камер відеоспостереження та інших елементів системи безпеки із доступом до інформації міської влади та правоохоронних органів;

4) забезпечення можливості відтворення ходу подій завдяки їх фіксації та зберіганню відповідної відеоінформації;

 5) консолідація зусиль влади та правоохоронних органів з метою забезпечення нормальної життєдіяльності міста;

6) залучення  юридичних осіб, фізичних осіб –підприємців, жителів міста до участі в  заходах щодо встановлення засобів відеоспостереження на території міста , садівничих товариств (кооперативів), гаражних кооперативів, об’єктах торгівлі, громадського харчування.

 

Світовою практикою доведено, що встановлення комплексних систем відеоспостереження безумовно сприяє попередженню та суттєвому зменшенню кількості правопорушень, виявленню, усуненню причин і умов, що сприяють їх вчиненню у сфері благоустрою та охорони громадського порядку, в тому числі при проведенні заходів з масовим залученням людей.

 

Ці камери є безцінними помічниками підрозділам Національної поліції у розслідуванні кримінальних правопорушень, але, перш за все, вони будуть нести користь  мешканцям міста. 

 

До того ж необхідно  зазначити, що важливу роль як у прогнозуванні небезпечних ситуацій, так і своєчасності реагування, відіграють сучасні засоби, що забезпечують зворотній зв’язок населення з правоохоронними  службами.

Отже, в єдину локальну міську мережу системи “Безпечне місто Теплодар” поступово мають бути об’єднані всі міські камери зовнішнього відеоспостереження, пристрої, датчики та інші елементи системи безпеки об’єктів всіх форм власності.

 

Враховуючи вищезазначене, відмітимо важливість та актуальність потреби у  реалізації наступних задач:

1) встановлення  міської системи відеоспостереження за громадськими місцями, важливими  об’єктами міста, дорожнім рухом;

2) встановлення датчиків та пристроїв, які мають додаткові функції, важливі для підтримки належного рівня безпеки – контроль параметрів навколишнього середовища, можливість розпізнавання номерних транспортних знаків, обличь громадян, сповіщення та виклику працівників міліції або відповідних служб;

 3) створення єдиної локальної міської мережі системи “Безпечне місто Теплодар” для зв’язку всіх елементів системи.

 

Основні завдання та заходи міської  Програми « Безпечне місто Теплодар на 2020-2022 роки» зазначені у додатку № 1 до міської програми “Безпечне місто Теплодар на 2020 -2022 роки” (додається).

 

7.Очікувані результати виконання Програми

        

Реалізація Програми дозволить:

  • скоординувати роботу місцевої влади, правоохоронних органів, підрозділів СБУ, ДПСУ у напрямку посилення безпеки громадян та захисту міста;
  • посилити у громадян почуття власної безпеки в місті;
  • зменшити кількість злочинів проти життя та здоров’я громадян;
  • підвищити рівень розкриття правопорушень;
  • покращення криміногенного стану;
  • поліпшення швидкого реагування поліції на повідомлення про правопорушення, ефективності роботи з протидії злочинності;
  • підвищити рівень задоволеності потерпілих і свідків злочинів роботою поліції під час виклику і первинного контакту на місці події;
  • зменшити кримінальний тиск на економічні відносини;
  • забезпечити збереження майна фізичних і юридичних осіб, муніципального, відомчого та іншого житлового фонду;
  • здійснювати підтримку нормальної життєдіяльності міста, стабільної роботи його важливих об’єктів;
  • забезпечити створення Централізованої системи відеоспостереження міста в онлайн режимі та режимі роботи з архівними записами;
  • підвищити рівень дисципліни учасників дорожнього руху, зменшення дорожньо-транспортних пригод, кількості злочинів, пов’язаних з використанням автотранспорту, підвищення безпеки дорожнього руху;
  • забезпечити успішну протидію можливим провокаціям, проявам тероризму, загрозам інтересам держави;
  • підвищити рівень довіри населення до правоохоронних органів, військовослужбовців, органів державної та місцевої влади.

 

  1. Координація та контроль за ходом виконанням Програми

 

Координацію діяльності та систематичний контроль за виконанням передбачених Програмою заходів, ефективним та цільовим використанням коштів її виконавцями, залучення до виконання Програми в установленому законодавством порядку підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та відомчого підпорядкування здійснює Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради.  

 

З метою дотримання принципу колегіальності, компетентності та прозорості фінансового забезпечення реалізації Програми, функції щодо здійснення системного моніторингу покладаються на постійні комісії міської ради:

– з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі;

– з питань житлово – комунального господарства, промисловості, транспорту та зв’язку.

 

 

 

 

Додаток 1

до міської програми “Безпечне місто    Теплодар на 2020 – 2022 роки”

Завдання та заходи реалізації  міської програми

“Безпечне місто Теплодар на 2020-2022 роки”

Найменування завдання

Найменування заходу

Термін виконання

Відповідальні виконавці Програми

Очікувані результати

 

1

“Безпечне місто” – створення міської системи відеоспостереження міста Теплодар 

Встановлення систем відеоспостереження на території міста (фотофіксація автомобільних номерів, безпечні дороги): придбання обладнання (відеокамер, комп’ютерної техніки), програмного забезпечення, матеріалів, проектні, будівельні, монтажні та пусконалагоджувальні роботи, роботи та послуги провайдера, тощо.

2020-2022

Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради

Створення безпечних умов проживання та особистої безпеки громадян, своєчасне виявлення та реагування на правопорушення, встановлення осіб, які їх вчинили, оперативне усунення заторових та аварійних ситуацій

 

2

Обслуговування та утримання міської системи відеоспостереження міста Теплодар

Витрати на ремонт і технічне обслуговування міської системи відеоспостереження міста Теплодар (відеокамер, комп’ютерної техніки, центри відеозапису, тощо)

2020-2022

Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради

Забезпечення якісної та безперебійної роботи системи відеоспостереження

 

3

“Безпечне житло, безпечна власність” (безпечний двір ) – забезпечення безпеки в житловому фонді міста

Встановлення систем відеоспостереження в парадних житлових будинків міста: придбання обладнання (відеокамер, комп’ютерної техніки), програмного забезпечення, матеріалів, проектні, будівельні, монтажні та пусконалагоджувальні роботи, роботи та послуги провайдера, тощо.

2020-2022

Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради

Створення безпечних умов проживання та особистої безпеки громадян

 

4

“Безпечні дошкільно навчальні заклади міста” – створення систем відеоспостереження в комунальних дошкільно – навчальних закладах міста

Встановлення систем відеоспостереження на території та в приміщені дитячих садків міста: придбання обладнання (відеокамер, комп’ютерної техніки), програмного забезпечення, матеріалів, проектні, будівельні, монтажні та пусконалагоджувальні роботи, роботи та послуги провайдера, тощо.

 

2020-2022

Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради;

Управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради”, Дошкільно-навчальний заклад № 1 “Веселка” загального типу, комунальної власності,

Дошкільно-навчальний заклад № 2 “Сонечко” загального типу, комунальної власності

Підвищення рівня безпеки в комунальних дошкільно – навчальних закладах міста

5

“Безпечна школа” – створення систем відеоспостереження в комунальних закладах освіти міста

Встановлення систем відеоспостереження на території та в приміщені загальноосвітньої школи міста: придбання обладнання (відеокамер, комп’ютерної техніки), програмного забезпечення, матеріалів, проектні, будівельні, монтажні та пусконалагоджувальні роботи, роботи та послуги провайдера, тощо.

 

2020-2022

Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради;

Управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради”, Теплодарська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Теплодарської міської ради Одеської області

Підвищення рівня безпеки в комунальних закладах освіти міста

 

6

“Безпечна культура та безпека інших соціально –культурних закладів” – створення систем відеоспостереження в комунальних соціально-культурних закладах міста

Встановлення систем відеоспостереження на території та в приміщені закладів культури та інших соціально – культурних закладів  міста: придбання обладнання (відеокамер, комп’ютерної техніки), програмного забезпечення, матеріалів, проектні, будівельні, монтажні та пусконалагоджувальні роботи, роботи та послуги провайдера, тощо.

 

2020-2022

Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради;

Управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради”,

Теплодарський міський будинок культури, Теплодарський будинок дитячої та юнацької творчості та інші заклади освіти та культури міста

Підвищення рівня безпеки в комунальних закладах культури та інших соціально –культурних закладів освіти міста

7

Створення систем відеоспостереження на території спортивних  та дитячих майданчиках міста

Встановлення систем відеоспостереження на території спортивних та дитячих майданчиках міста: придбання обладнання (відеокамер, комп’ютерної техніки), програмного забезпечення, матеріалів, проектні, будівельні, монтажні та пусконалагоджувальні роботи, роботи та послуги провайдера, тощо.

 

2020-2022

Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради;

Управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради”

Підвищення рівня безпеки на спортивних майданчиках міста

8

Створення систем відеоспостереження на комунальних підприємствах міста

Встановлення систем відеоспостереження на території та об’єктах комунальних підприємств  міста: придбання обладнання (відеокамер, комп’ютерної техніки), програмного забезпечення, матеріалів, проектні, будівельні, монтажні та пусконалагоджувальні роботи, роботи та послуги провайдера, тощо.

 

2020-2022

Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради;

МКП“Теплодарводоканал

Міське комунальне підприємство“Одеська теплоелектроцентраль міста № 2”  та інші комунальні підприємства міста

Підвищення рівня безпеки на комунальних підприємствах міста