№582-VII Про затвердження міської Програми фінансової підтримки комунальних підприємств, які надають житлово-комунальні послуги для населення міста м. Теплодар Одеської області на 2019 – 2021 роки

30 травня  2019р.                                                                                   №582-VII

Про затвердження міської Програми фінансової підтримки

комунальних підприємств, які надають житлово-комунальні

послуги для населення міста м. Теплодар Одеської області

на 2019 – 2021 роки

       Відповідно до ст.ст.25,26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, ст.71 Бюджетного кодексу України, з метою забезпечення стабільної роботи комунальних підприємств Теплодарської міської ради, згідно їх функціональних призначень щодо надання мешканцям міста якісних житлово-комунальних послуг з централізованого водопостачання та водовідведення, з постачання теплової енергії, Теплодарська міська рада

ВИРІШИЛА:

1.Затвердити міську Програму фінансової підтримки комунальних підприємств, які надають житлово-комунальні послуги для населення міста м. Теплодар Одеської області на 2019 – 2021 роки, згідно з додатком (додається).

2.Начальнику фінансового управління виконавчого комітету Теплодарської міської ради (Одарич С.П.) здійснювати фінансування заходів даної програми, згідно затвердженого бюджету на відповідний рік.

3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні комісії:

–  з питань житлово-комунального господарства, промисловості, транспорту та зв’язку;

 – з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі.

Міський голова                                                                                   М.В.Жовнір

Додаток до рішення  

Теплодарської міської ради

від «30» травня» 2019 року

№582-VII

Міська Програма

фінансової підтримки комунальних підприємств, які надають житлово – комунальні послуги для населення м.Теплодар Одеської області

на 2019 – 2021 роки

м.Теплодар – 2019

ЗМІСТ

1.Паспорт Програми                                                         3
2. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма   4
3. Мета Програми   5
4.Завдання та напрямки виконання Програми   5
5. Джерела та обсяги фінансування Програми   5
6. Порядок використання коштів міського бюджету, передбачених на реалізацію Програми 6
  7.Очікувані результати від реалізації Програми     6
8.Координація та контроль за виконанням Програми   7
  1. Паспорт Програми
Назва програми Міська Програма фінансової підтримки комунальних підприємств, які надають житлово-комунальні послуги для населення м. Теплодар Одеської області на 2019 рік
Ініціатор розроблення програми Теплодарська міська рада
Підстава для розроблення програми Бюджетний кодекс України, Закон України “Про місцеве самоврядування в Україні”
Розробник програми та відповідальний виконавець Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради
Учасники  програми Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради, міське комунальне підприємство “Теплодарводоканал”, міське комунальне підприємство “Одеська теплоелектроцентраль № 2”
Головна мета програми Забезпечення стабільної роботи міських комунальних підприємств, які надають житлово-комунальні послуги міста, та забезпечення їх безперебійного функціонування відповідно до статутної діяльності, що сприятиме покращенню умов для виробництва і реалізації якісних послуг населенню міста та, в цілому, забезпечить сприятливі умови для його життєдіяльності
Термін реалізації програми 2019 -2021 роки
Джерела фінансування Міський бюджет м.Теплодар
Загальний обсяг фінансування Надходження  коштів на реалізацію заходів  програми в межах видатків, що затверджені бюджетом міста на відповідний рік.

2. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма

Міська програмафінансової підтримки комунальних підприємств, які надають житлово – комунальні послуги для населення м. Теплодар Одеської області на 2019-2021 роки (надалі Програма) розроблена відповідно до Бюджетного кодексу України, Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”. Сфера дії даної Програми охоплює комплекс комунальних підприємств міста, діяльність яких спрямована на надання послуг по централізованому водопостачанню та водовідведенню, по постачанню теплової енергії.

Для забезпечення виконання статутних завдань комунальні підприємства нерідко потребують залучення додаткового фінансування, яке сприятиме стабілізації їх фінансово-господарської діяльності, покращенню стану розрахунків, більш ефективному використанню майна міської комунальної власності. Забезпеченню повного і своєчасного внесення платежів до бюджету.

На даний час, в місті Теплодар Одеської області діють 2 комунальних підприємства, які надають житлово-комунальні послуги для населення міста:

– міське комунальне підприємство “Теплодарводоканал”,

– міське комунальне підприємство “Одеська теплоелектроцентраль № 2”.

Дані комунальні підприємства є стратегічно важливими підприємствами для міста, так як забезпечують місто централізованим водопостачанням та водовідведенням, централізованим опаленням, і при цьому знаходяться у важкому фінансовому стані.

Основним напрямком роботи комунальних підприємств залишається вжиття заходів для виробництва та реалізації якісних послуг населенню міста з метою створення сприятливих умов для його життєдіяльності.

Одною із проблем функціонування комунальних підприємств міста, які надають житлово-комунальні послуги для населення міста, на сьогодні залишається недостатність обігових коштів, що негативно впливає на діяльність підприємств, дестабілізує їх роботу і, як наслідок, призводить до погіршення якості і кількості наданих послуг та накопичує кредиторську заборгованість.

Основними причинами наявності як кредиторської, так і дебіторської заборгованості стали:

– обмеженість обігових коштів на підприємствах для здійснення поточної діяльності в наслідок збільшення протягом дії встановлених тарифів вартості окремих складових собівартості виробництва і надання послуг (зміна ставок податків і зборів, мінімального рівня заробітної плати, цін і тарифів на паливно-енергетичні ресурси);

– невідповідність рівня встановлених тарифів на послуги комунальних підприємств економічно обґрунтованим плановим витратам на їх виробництво і реалізацію;

– законодавча неврегульованість механізму припинення (відключення) надання послуг тощо.

Виникає гостра потреба у наданні комунальним підприємствам, які надають житлово-комунальні послуги для населення міста, фінансової підтримки з міського бюджету.

Саме на вирішення цих проблем і спрямована Програма.

3.Мета Програми

Метою Програми – є забезпечення стабільної роботи міських комунальних підприємств, які надають житлово-комунальні послуги міста, та забезпечення їх безперебійного функціонування відповідно до статутної діяльності, що сприятиме покращенню умов для виробництва і реалізації якісних послуг населенню міста та, в цілому, забезпечить сприятливі умови для його життєдіяльності.

4.Завдання та напрямки виконання Програми

Програмою визначено такі основні завдання на виконання яких буде надаватися фінансова допомога:

  – сприяння створенню належних умов для здійснення комунальними підприємствами своєї поточної діяльності по виробництву і наданню якісних житлово-комунальних послуг населенню міста;

  – придбання матеріалів для проведення робіт з підготовки об’єктів комунальних підприємств до роботи в осінньо – зимовий період;

   – придбання матеріалів для забезпечення надійності та безпечності експлуатації інженерних мереж (водопровідних мереж, каналізаційних мереж, теплових мереж, тощо);

    – покращення стану розрахунків підприємств за спожиті енергоносії, паливно мастильні матеріали, запасні частини на спеціальну техніку, погашення заборгованості по податках і зборам;

   – погашення заборгованості по виплаті заробітної плати працівникам та  нарахувань на неї;

      – подолання наслідків стихії, надзвичайних ситуацій та аварій.

5.Джерела та обсяги фінансування Програми

Фінансування заходу Програми передбачається з міського бюджету шляхом спрямування коштів відповідним виконавцям.

В ході реалізації заходу Програми можливі корегування, повʼязані з фактичним надходженням коштів на реалізацію розділів Програми.

Виконання заходів Програми передбачається на 3 роки, з 2019 року по 2021 рік.

Прогнозні обсяги фінансування Програми додаються у додатку 1.

Протягом року обсяг фінансування Програми за рахунок коштів міського бюджету може змінюватись відповідно до рішень про внесення змін до бюджету міста на відповідний рік, виходячи з наявного фінансового ресурсу міського бюджету міста Теплодар.

Пропозиції щодо внесення змін до Програми готує Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради. 

Головним розпорядником коштів на виконання Програми є Управління майна та інвестицій Теплодарської  міської ради.

Одержувачами бюджетних коштів є наступні комунальні підприємства міста: міське комунальне підприємство “Теплодарводоканал” та міське комунальне підприємство “Одеська теплоелектроцентраль № 2”.

6. Порядок використання коштів міського бюджету, передбачених на реалізацію Програми

   Фінансова підтримка за рахунок бюджетних коштів надається на безповоротній основі комунальним підприємствам, які надають житлово-комунальні послуги для населення міста, засновником яких є Теплодарська міська рада.

  Фінансова підтримка надається виключно в межах бюджетних призначень, встановлених рішенням міської ради про міський бюджет на відповідний рік за цією Програмою, та в межах надходжень до міського бюджету.

Фінансова підтримка може виділятися виключно на покриття поточних витрат комунальних підприємств, які виникають в процесі основної діяльності підприємства, який передбачений Статутом підприємства, напрямок якої відповідає меті і завданням цієї Програми, у разі якщо такі витрати не покриваються доходами підприємства.

 Фінансування заходу, передбаченого Програмою, здійснюватиметься на підставі листа-подання (клопотання) комунальних підприємств з наведеним обґрунтуванням щодо необхідності отримання відповідної фінансової підтримки,  за рахунок поточних трансфертів через перерахування коштів з рахунку, відкритому в органі Державної Казначейської Служби, на рахунок відповідного одержувача бюджетних коштів.

Не підлягають забезпеченню за рахунок коштів місцевого бюджету витрати комунальних підприємств:

-на премії та інші стимулюючі виплати, передбачені колективними договорами;

– на відрахування профспілковим організаціям для проведення культурно-масової і фізкультурної роботи;

– на утримання об’єктів соціально-культурної інфраструктури підприємств;

– на надання спонсорської і благодійної допомоги;

– на інші непродуктивні витрати, які безпосередньо не пов’язані із основним напрямком діяльності підприємства, який передбачений Статутом підприємства та відповідає меті і завданням Програми.

7.Очікувані результати від реалізації Програми

Виконання Програми дасть можливість забезпечити:

-безперебійну, стабільну та беззбиткову роботу комунальних підприємств, які надають житлово-комунальні послуги для населення міста, відповідно до їх функціональних призначень і тим самим забезпечити життєдіяльність міста Теплодар;

-впорядкування розрахунків підприємств з енергопостачальними організаціями за спожиті в процесі виробництва послуг енергоносії (природний газ , електроенергія,питна вода) та скороченню у разі наявності кредиторської заборгованості;

-своєчасне проведення розрахунків з бюджетами всіх рівнів по податкам і зборам, з виплати заробітної плати та нарахувань на неї;

-покращення якісних і кількісних показників наданих підприємствами комунальної власності послуг з постачання теплової енергії, централізованого водопостачання та водовідведення;

-підвищення надійності роботи виробничих потужностей комунальних підприємств;

-дотримування нормативів, норм, стандартів, порядків та правил при наданні послуг.

8.Координація та контроль за виконанням Програми

Координацію діяльності та систематичний контроль за виконанням даної Програми, ефективним та цільовим використанням коштів її виконавцями, залучення до виконання Програми в установленому законодавством порядку здійснює Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради.  

З метою дотримання принципу колегіальності, компетентності та прозорості фінансового забезпечення реалізації Програми, функції щодо здійснення системного моніторингу покладаються на постійні комісії міської ради:

– з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі;

– з питань житлово – комунального господарства, промисловості, транспорту та зв’язку.

Додаток 1
до міської Програми фінансової підтримки комунальних підприємств м. Теплодар Одеської області на 2019 -2021 роки

Прогнозний обсяг фінансування

міської Програми фінансової підтримки  комунальних підприємств,

 які надають житлово-комунальні послуги для населення м.Теплодар Одеської області

м. Теплодар Одеської області на 2019 -2021 роки