Пояснювальна записка до звіту про виконання бюджету м. Теплодар за І півріччя 2019 року

І. Загальні підсумки виконання бюджету м. Теплодар

по доходам і видаткам.

Теплодарською міською радою 18 грудня 2018 року прийнято рішення №510-VІІ „Про бюджет міста Теплодар на 2019 рік” по доходам – 80 494,350 тис.грн, в тому числі по загальному фонду – 78 652,400 тис.грн., по спеціальному фонду – 1 841,950 тис.грн. і видаткам в сумі – 56 352,9 тис.грн., у тому числі загального фонду –54 568,3 тис.грн., спеціального фонду – 1 784,6 тис.грн. Протягом звітного періоду проводились уточнення планових показників, як доходної так і видаткової частини бюджету, які після уточнення склали – доходи 89 418,260 тис.грн., у тому числі: загальний фонд – 80 612,075 тис.грн., спеціальний фонд – 5 806,185 тис.грн., видатки – загальний фонд – 78 702,400 тис.грн., спеціальний фонд – 5 890,011 тис.грн., видатки 90 450,390 тис.грн., у тому числі: загальний фонд – 83 825,21 тис.грн., спеціальний фонд 6 625,176 тис.грн.

В бюджет міста при уточненому плані  за І півріччя 2019 р. загального фонду  43 339,3812 тис.грн. фактично надійшло 41 840,77224 тис.грн., що складає 96,5 відсотки. По спеціальному фонду при уточненому плані на І півріччя 2019 р.  752,042 тис.грн. фактично надійшло 777,38417 тис.грн., виконання складає 103,4 відсотків.

Виконання плану доходів загального фонду (без трансфертів) складає 103,5 відсотки. В бюджет міста при уточненому плані на  І півріччя 2019 р. 15 633,99844 тис.грн. фактично надійшло 16 184,42905 тис.грн. Виконання плану доходів спеціального фонду (без трансфертів) складає 138,5 відсотків. В бюджет міста при уточненому плані на  І півріччя 2018 р. 556,559 тис.грн. фактично надійшло 770,90417 тис.грн.

Базова дотація, що одержується з державного бюджету при плані на І півріччя  2019 р. 4 396,800 тис.грн. фактично надійшла в сумі 4 396,800 тис.грн., або 100,0 відсотків.

Субвенції загального фонду при уточненому плані на І півріччя 2019 р. 23 308,58268 тис.грн. фактично надійшли у сумі 21 259,54319 тис.грн., або 91,2 відсотків.

До місцевого бюджету за І півріччя 2019 року надійшли:

  • Освітня субвенція у сумі 7 764,7 тис.грн.
  • Медична субвенція у сумі 3 633,0 тис.грн.

План по видаткам загального фонду бюджету міста виконаний на 51,39 відсотки до річних планових призначень, при плані на 2019 рік – 83 825,213 тис.грн. фактично витрачено 43 076,209  тис.грн.

ІІ. Аналіз соціально-економічного розвитку за 1  півріччя2019 року

Промисловість

Чисельність підприємств працюючих станом на 01.07.2019 року в промисловій галузі міста  не змінилася. На даний час галузь  промисловості  представлена такими підприємствами : МКП «Одеська теплоелектроцентраль №2»,  – постачання тепла, виробництво електроенергії, ПП «Тріада-1» – виробництво пластикового одноразового посуду та паперових виробів санітарно-гігієнічного призначення, ТОВ  «АВС Кемікалс Індастрі» припинив свою господарську діяльність і на даний час   виробництвом  паперових виробів санітарно-гігієнічного призначення та хімічної продукції ( миючі, чистячі, пральні засоби та ін.) займається ПП «Омега-Брокерс», ТОВ «Майбуття» – пошиття одягу для вагітних, МКП «Теплодарводоканал»  – водопостачання, водовідведення та промислове очищення стоків,  ТОВ «Залізничтехніка» – виробництво та ремонт залізничних локомотивів та рухомого складу». Територіально, на території міста розташовані два об»єкти альтернативної енергетики (сонячні батареї ТОВ «Теплодар ПІВІ» та ТОВ «Азімут-Юг») проте,  юридична адреса даних підприємств   м. Київ. Підприємство ТОВ «Залізничтехніка» юридична адреса м.Теплодар, виробничі потужності  територіально разташовані в м. Одеса.

Протягом періоду липень 2018 – липень 2019 року було зареєстровано  підприємства, які в подальшому планують працювати в галузі промисловості, проте на даний час вони знаходяться в стадії становлення : ТОВ «Ройчер», ТОВ «ТЕП», ТОВ «ТЕП-БАЛАНС», ТОВ «Теплопостачання міста Теплодар» і назвати конкретну дату початку роботи та виробництва промислової продукції даними підприємствами поки що немає можливості.

Обсяг реалізованої промислової продукції визначається Головним управлінням статистики в Одеській області за ціною продажу відвантаженої готової продукції, що зазначена в оформлених як підстава для розрахунків з покупцями (замовниками) документах (включаючи продукцію за бартерним контрактом). Дані щодо обсягів реалізації за видами промислової діяльності формується за функціональним підходом (по однорідних продуктах). Показник формується на підставі даних державного статистичного спостереження “Економічні показники короткострокової статистики промисловості”, яке охоплює юридичних осіб та відокремлені підрозділи юридичних осіб, що забезпечують не менше 90% обсягу реалізованої промислової продукціїв цілому по області без поділу на райони та міста. Тому станом  на 01.07.2019 року відсутня інформація щодо обсягів реалізація промислової продукції підприємствами міста Теплодар.

Будівництво. Капітальні інвестиції.

Інформація щодо обсягу будівельно-монтажних робіт виконаних підрядними підприємствами будівельно-монтажного комплексу міста  Теплодар                        є конфіденційною . Дані не оприлюднюються з метою забезпечення виконання вимог Закону України «Про державну статистику» щодо конфіденційності інформації. Аналогічна ситуація і щодо введення в експлуатацію житла – дана інформація конфіденційна.

Роздрібна торгівля та сфера послуг

На території міста   протягом І півріччя  2019 року в середньому працювало 19 закладів ресторанного господарства та 120 об»єктів роздрібної торгівлі, з них 4 точки фірмової торгівлі ( 2 точки – охолоджене м»ясо птиці,  ковбасні вироби, хлібобулочні вироби заводу «Одеський коровай») та 27 об»єктів побутових послуг.

На території міста функціонує ринок «Дністер» МПП «Дністер» та як об»єкти сучасної цивілізованої торгівлі універсам «СІЛЬПО»  ТОВ «ФОЗЗІ-ФУД»  та універсам «ТОЧКА».

Роздрібний товарооборот  ( обсяг внутрішньої торгівлі) по місту Теплодар  за І квартал становить 24 439,1 тис. грн.

Очікуваний обсяг реалізації платних послуг протягом січня – березня  2019 року становив 6 000,0 тис. грн., проте згідно данних статистики фактичний показник за І квартал 2019 року становить 3 661,1 тис. грн., з них населенню реалізовано 2 717,6 тис. грн., що становить 74,2 %. По Одеській області в середньому на одного жителя  за І кв. 2019 року реалізовано 12,9 %  ( 2 145 185,5 тис. грн) від загального обсягу ( 16 619 921,3 тис. грн.) наданих послуг  У структурі загального обсягу реалізованих послуг за видами економічної діяльності найбільшу питому вагу складали послуги транспорту, складського господарства, поштової діяльності, оренди, інжинірінгу,  послуги у сфері інформації та телекомунікацій  та з проведення різних операцій з нерухомим майном.

На жаль майже всі об»єкти послуг, та значна більшість об»єктів торгівлі та ресторанного господарства належать фізичним особам – підприємцям, які згідно Закону України «Про статистику» не надають  статистичної звітності. Тому, в дійсності, кількісний показник   обсягу наданих послуг значно більший. Аналогічна ситуація і у сфері торгівлі.

Розвиток підприємництва

З 01.05.2016 року  виконавчому комітету Теплодарської міської ради передано повноваження з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців.    Станом на 01.07.2019 року на обліку у виконавчому комітеті Теплодарської міської ради  знаходиться  640 фізичних осіб – підприємців. За 6 місяців 2019 року припинено державну реєстрацію 29 ФОП, а зареєстровано новостворених 31  фізичних осіб-підприємців.

За даними Головстатистики в Одеській області станом на 01.04.2019 року в  Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (ЄДРПОУ)  по м. Теплодар налічується 287 юридичних осіб ( з них суб»єктів господарювання 164 од., з яких малих підприємств 106 одиниць. Проте, враховуючи екстериторіальний принцип державної реєстрації та те, що облік суб»єктів господарювання в ЄДР ведеться в цілому по Біляївському району та місту Теплодар, ці  показники можуть бути уточнені в подальшому. На жаль,  із вказаної кількості юридичних осіб, більша частина суб»єктів малого підприємництва взагалі не здійснює господарської діяльності протягом тривалого терміну. Всього за перше півріччя 2019 року зареєстровано новостворених 3 юридичних особи з них  2 суб»єкти господарювання: ТОВ Ремонт деталей двигуна» та ТОВ «Теплопостачання міста Теплодар».

В середньому в розрахунку  на 10 тис. осіб наявного населення міста  налічується 105 малих підприємств. Чисельність зайнятих в малому підприємництві ( юридичні особи – СПД та ФОП) становить близько 2  тис. осіб.

З метою спрощення процесу надання адміністративних послуг    у  місті при виконавчому комітеті Теплодарської міської ради в 1 кварталі 2013 року створено Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) до складу якого ввійшов дозвільний центр. ЦНАП успішно співпрацює з   управлінням Держгеокадастру  в Біляївському районі Одеської області, Теплодарським  міським  сектором  міграційної служби в Одеській області та суб»єктами надання адміністративних послуг виконавчого комітету Теплодарської міської ради та  Одеської області.  Центр надання адміністративних послуг працює як із  фізичними особами так і з суб»єктами господарювання.

 

   Демографічна ситуація

 

Демографічна ситуація в місті  характеризується відносною стабільністю чисельності населення. За даними Головного управління статистики чисельність наявного населення міста Теплодар станом на 01.05.2019 року в с  становить 10 154 чоловік, постійного 10 362 чоловік В середньому за січень-квітень наявне 10 163 чол., постійне 10371 чол.). Протягом січня-квітня 2019 року в місті народилося 23 немовляти, померло 30 чоловік. Природний приріст  становить – 7 осіб.

На відміну від ситуації в Одеській області, де  суттєвим було перевищення кількості померлих над кількістю живонароджених, Теплодар одне з небагатьох міст України де тривалий час  рівень народжуванності перевищував рівень смертності.Вперше  в м. Теплодар за тривалий період рівень смертності  перевищив рівень народжуванності.

З метою якнайшвидшого повернення незайнятих громадян до продуктивної праці,  Теплодарський відділ сприяння зайнятості Біляївської районної філії Одеського обласного центру зайнятості  реалізує на ринку праці активні заходи сприяння зайнятості населення – працевлаштування, залучення до громадських робіт та професійне навчання. Безробітних, для яких на ринку праці відсутня підходяща робота, залучають до підприємництва ( після проходження відповідного навчання) шляхом одноразової виплати допомоги для започаткування підприємницької діяльності.

 

Соціальний захист

 

У системі соціального захисту значна увага приділялася обслуговуванню пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян, наданню грошової та натуральної допомоги.

В місті працюють  4 програми з питань соціального захисту населення:  „Програма оздоровлення та відпочинку дітей м. Теплодар на 2017-2021 роки», «Міська цільова програма підтримки сім»ї і молоді м. Теплодар на 2017-2019 роки»,  «Міська програма надання пільг на оплату послуг зв»язку та інших пільг, передбачених законодавством та компенсації за пільговий проїзд окремим категоріям громадян на 17-19 роки», « Міська програма підтримки громадських організацій» .

 

Заробітна плата

 

За даними Головного управління статистики в Одеській області середня заробітна плата штатних працівників  на підприємствах, установах і організаціях міста   за  2018 рік становить 5623,0 грн., що на 2388,0 грн. менше ніж середня заробітна плата по області.

Показник середньої заробітної плати розраховано Головним управлінням статистики за І квартал, і станом на 01.04.2019 року даний показник  по м. Теплодар  становить 6 403,0 грн. Аналогічний показник по Одеській області становить 8 473,0 грн.

 

Сплата житлово-комунальних послуг

 

Інформація  щодо сплати населенням за спожиті  житлово-комунальні послуги формується по Україні в цілому та  по регіонах за видами житлово-комунальних послуг. В середньому по м. Теплодар заборгованність за спожиті житлово-комунальні послуги, з урахуванням заборгованності за минулі роки, становить більше   6,0 млн. грн.

 

ІІІ. Підсумок виконання доходної частини бюджету.

 

Бюджет м. Теплодар  на 2019 рік затверджений рішенням Теплодарської міської ради  від 18 грудня 2018 року № 510-VІІ обсягом 80 494 350,00 грн.

Уточнений обсяг бюджету міста Теплодар визначено в сумі 86 418, 260 тис.грн, у тому числі доходи загального фонду 80 612,075 тис.грн, доходи спеціального фонду 5 806,185 тис.грн, у тому числі бюджету розвитку  4 700,00 тис.грн.

Бюджет міста Теплодар за І півріччя 2019 рік за доходами всього   виконано в сумі 42 618,15641 тис.грн. або  52,87 % від затверджених річних планових показників на 2019 рік.

 

У порівнянні з відповідним періодом 2018 року надходження доходів бюджету зменшились на 2 974,69753 тис.грн. або на 12,9 %

 

Основну частину надходжень до бюджету міста Теплодар, а саме 47,0 % складають надходження інших міжбюджетних трансфертів.

 

 

 

До загального фонду бюджету міста Теплодар (без урахування трансфертів) за І півріччя 2019 рік  надійшло  16 184,42905 тис.грн.,  або 103,5 % від планових показників на  І півріччя 2019 року. Додаткові надходження за І півріччя 2019 року склали  550,43061 тис.грн.

 

У порівнянні з аналогічним періодом 2018 року надходження доходів загального фонду бюджету (без урахування трансфертів) збільшилися на 2 047,73449  тис.грн або на 14,5%.

 

Одним із базових джерел наповнення загального фонду бюджету міста Теплодар  у  І півріччі 2019 року залишається податок на доходи, питома вага якого  склала 37,0% від обсягу доходів загального фонду бюджету міста Теплодар (без урахування міжбюджетних трансфертів).

 

Надходження ПДФО за  І півріччя 2019 року склали 5 955,04284  тис.грн. Виконання плану забезпечено на 103,7 %. Питома вага в загальному фонді складає 37,0%. Надходження порівняно до минулого року збільшились на 20,7 % або на 1 021,93657 тис.грн. Надходження збільшились у зв’язку з підвищення мінімальної заробітної плати (з 01.01.2019р. – 4173,00 грн.)

 

 

Надходження податку на доходи фізичних осіб в розрізі галузей економіки розподіляється наступним чином:

(тис.грн.)

Види галузей Обсяги сплати ПДФО за І півріччя 2019 року Питома вага
Бюджетна сфера 2911,3 48,9
Промисловість 547,2 9,2
Транспорт, зв”язок 94,7 1,6
Торгівля 331,5 5,6
Фінансові установи 55,3 0,9
Суб”єкти підприємництва 716,8 12,0
Будівництво 185,0 3,1
Інші 1113,2 18,7
Всього ПДФО 5955,0 100,0

 

В структурі платежів податку на доходи фізичних осіб найбільш питому вагу займає податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати – 93,4 % (5 955,042 тис.грн.). За І півріччя 2019 року найбільш вагомими платниками відповідного податку є:

  • ТОВ «Сільпо-ФУД» – 369,926 тис.грн., що на 32,8% (або 91,387 тис.грн.) більше надходжень І півріччя 2018 року;
  • ТОВ «Бріг Трейд» – 262,341 тис.грн., що на 132,1% (або 149,299 тис.грн.) більше надходжень І півріччя 2019 року;
  • ПП «Тріада-1» – 144,616 тис.грн., що на 27,5% (або 31,2 тис.грн.) більше надходжень І півріччя 2018 року.

 

Відповідно до п.12.4 ст.12 Податкового кодексу України до повноважень місцевих рад щодо податків і зборів , зокрема, належить встановлення ставок місцевих податків та зборів у межах ставок, визначених Податковим кодексом.

Рішеннями Теплодарської міської ради від 14.01.2016 року № 46-VII «Про затвердження положення та встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Теплодарської міської ради» зі змінами і доповненнями, від 29.12.2011 року № 173- VI «Про затвердження ставок єдиного податку для суб’єктів господарювання (фізичних осіб – підприємців), які здійснюють господарську діяльність на території міста Теплодар» зі змінами і доповненнями, від 14.01.2016 року № 45- VII «Про затвердження Положення та встановлення ставок транспортного податку на території Теплодарської міської ради»  зі змінами і доповненнями, встановлені відповідні ставки по місцевим податкам.

Відповідно до вимог ст..10 Податкового кодексу України до місцевих податків, що справляються на території міста Теплодар, належать: податок на майно (в частині плати за землю, податку на нерухоме майно та транспортного податку), єдиний податок.

Фактичні надходження місцевих податків і зборів за І півріччя 2019 року склали 7 263,92972 тис.грн. що становить 100,7% до планових призначень та  112,2% відповідно до фактичних надходжень минулого року.

 

Аналіз Надходження місцевих податків та зборів

Назва податку Фактичні надходження за І півріччя 2018р., тис.грн. Затверджено на І півріччя 2019р., тис.грн. Фактичні надходження за І півріччя 2019р., тис.грн. Виконання,         % Темп росту до І піврччя 2018р., %
Місцеві податки та збори, у тому числі 6522,1 7210,3 7263,93 100,7 111,4
податок на нерухоме майно 122,594 147,5 148,808 100,9 121,4
плата за землю 3921,283 4005,9 4035,509 100,7 102,9
єдиний податок 2478,223 3056,9 3079,613 100,7 124,3

 

Одним із найвагоміших джерел надходжень у складі місцевих податків та зборів є плата за землю (питома вага 55,6%). Згідно з Бюджетним кодексом України, надходження від плати за землю в повному обсязі (100%) зараховуються до місцевого бюджету.

За інформацією Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення,  розрахований відповідно до ст..  289 Податкового кодексу України  за 2019 рік становить 1,0.

 

За І півріччя 2019 рік надходження плати за землю до місцевого бюджету склали 4 035,509 тис.грн., що становить 100,7% планових призначень та на 2,9% або на 114,226 тис.грн. більше відповідних надходжень минулого року.

 

Аналіз надходження плати за землю

 

Назва податку Фактичні надходження І півріччя 2018р., тис.грн. Затверджено на І півріччя 2019р., тис.грн. Фактичні надходження за І півріччя  2019р., тис.грн. Виконання,         % Темп росту до І півріччя 2018 року,         %
Земельний податок з юридичних осіб 509,1 511,0 513,9 100,6 100,9
Орендна плата з юридичних осіб 3130,6 3250,0 3276,5 100,8 104,7
Земельний податок з фізичних осіб 66,9 71,7 71,9 100,2 107,5
Орендна плата з фізичних осіб 214,7 173,2 173,2 100,0 80,7
Разом 3921,3 4005,9 4035,5 100,7 102,9

 

 

В структурі платежів за землю найбільш питому вагу займає орендна плата з юридичних осіб (81,2%). Фактичні надходження склали 3276,5 тис.грн., що становить 100,2% планових призначень, або 104,7%  до фактичних надходжень за І півріччя 2018 року.

Основними платниками орендної плати з юридичних осіб є: ТОВ «Теплодарський енергетичний парк» – 1347,4 тис.грн. (питома вага 41,1%), ТОВ «Азімут-Юг» – 584,679 тис.грн. (питома вага 17,8%).

 

Фактичні надходження орендної плати з фізичних осіб за І півріччя 2019 року склали 173,2 тис.грн., що становить 100,0% планових призначень, та 80,7% до фактичних надходжень за І півріччя 2018 року. Основним платником орендної плати з фізичних осіб є: ФОП Білкін О.М. – 13,2 тис.грн. (питома вага – 18,5%),  ФОП Харіна Ж.С. – 16,5 тис.грн. (питома вага 9,5%).

Надходження земельного податку з юридичних осіб  в І півріччі  2019  року становлять 513,9 тис.грн., питома вага 12,7% від загального обсягу надходжень плати за землю.

Основними платниками земельного податку з юридичних осіб є: ТОВ «Ройчер» – 73,369 тис.грн. (питома вага – 14,3%), ПП «Тріада-1» – 45,080 тис.грн. (питома вага – 8,8%), ПП «Дністер» – 41,349 тис.грн. (питома вага – 8,0%)

Фактичні надходження земельного податку з фізичних осіб в І півріччі 2019 року склали 71,7 тис.грн., що становить 100,2% до планових призначень, та 107,5 % до фактичних надходжень за І півріччя 2018 року. Основними платниками земельного податку з фізичних осіб є: ФОП Білкін О.М. – 13,198 тис.грн. (питома вага – 18,4%), ФОП Лоза А.В. – 8,269 тис.грн. (питома вага – 11,5%), Морозов Г.С. – 7,3 тис.грн. (питома вага – 10,2%).

На 2019 рік рішенням Теплодарської міської ради від 14.07.2018 року № 450/2-VII встановлено пільги із сплати земельного податку на 2019 рік, звільнивши від сплати земельного податку виконавчі органи; дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, заклади культури, науки, освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів бюджету міста Теплодар; громадські організації інвалідів; державні установи, які фінансуються з місцевого або державного бюджетів; земельні ділянки, на яких розташовано об’єкти комунальної власності, передані в оренду будівлі, якщо не використовуються для здійснення підприємницької діяльності; землі загального користування комунальної власності (парки). Орієнтований обсяг на рік складає -876,7 тис.грн.

Враховуючи вимоги Податкового кодексу України, рішенням Теплодарської міської ради від 14.01.2016 року № 46-VII «Про затвердження Положення та встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території міста Теплодар» прийняті ставки по сплаті податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в розрізі об’єктів житлової та комерційної нерухомості, юридичних та фізичних осіб.

 

 

Надходження податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки у І півріччі 2019 року склали 148,807 тис.грн.

Основними платниками відповідного податку є:

  • ПП «Авто-Гранд» – 46,914 тис.грн. (питома вага 31,5%);
  • МПП «Данай» – 27,561 тис.грн. (питома вага 18,5%);
  • ТОВ ВКА «Маяки» – 19,377 тис.грн. (питома вага 13,0%).

Фактичні надходження єдиного податку за І півріччя 2019 року складають 3 079,612 тис.грн., що становить 100,7% до планових призначень. Питома вага відповідного податку у складі місцевих податків та зборів становить 42,0%

 

Згідно зі ст..19 Закону України «Про оренду державного та комунального майна, методика розрахунку пропозиції розподілу між відповідним бюджетом, орендодавцем і балансоутримувачем та порядок використання та порядок використання орендної плати для об’єктів, що перебувають у комунальній власності, визначається органами місцевого самоврядування.

Розрахунок орендної плати за оренду комунального майна здійснюється відповідно до рішення Теплодарської міської ради від 30.05.2013 року № 371-VI «Про затвердження Методики розрахунку орендної плати за комунальне майно територіальної громади м.Теплодар та пропозиції її розподілу»

Фактичні надходження орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном склали 1 752,735 тис.грн., що становить 100,7% планових призначень на І півріччя 2019 року, темп росту  124,3 % до фактичних надходжень відповідного періоду 2018 року

            Акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів виконаний  на 101,2 відсотків. Надходження склали 438,060 тис.грн. Порівняно до відповідного періоду минулого року надходження збільшились на 77,104 тис.грн. або на 58,9%.

До спеціального фонду (без урахування міжбюджетних трансфертів) надійшло       770,904 тис.грн., виконання  за І півріччя 2019 року склало 138,5 %, збільшення відбулося на 214,345 тис.грн. Порівняно з відповідним  періодом минулого року надходження зменшились на 1 936,551 тис.грн..

Фактичні надходження по спеціальному фонду за І півріччя 2019року складають:

  • плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з функціональними повноваженнями – 594,125 тис.грн.;
  • інші джерел власних надходжень  – 56,108 тис.грн.;
  • екологічний податок – 16,071 тис.грн.;

–     по бюджету розвитку надходження склали:

– від пайової участі у розвиток інфраструктури міста – 104,600 тис.грн.

 

  1. VI. Видатки та заборгованість

 

За І півріччя 2019 року загальна сума видатків бюджету міста з  урахуванням трансфертів  становила 44 204,285 тис. грн., що становить  51,39 % річних призначень, за аналогічний період 2018 року загальна сума профінансованих коштів становила – 45 319,061 тис грн, що на 1 114,776 тис грн більше. По загальному фонду видатки проведені в обсязі  43 073,209  тис.грн., або 51,39 % річних призначень, по спеціальному фонду видатки проведені на суму 1 128,076  тис. грн., що становить 17,03% від річних планових призначень. Виконання капітальних видатків, що здійснювалось за рахунок спеціального фонду (бюджету розвитку,власних надходжень бюджетних установ) становить  554,011 тис. грн.

 

Додаток 1

Таблиця 1. Аналіз видатків в розрізі загального та спеціального фонду, поточних та капітальних видатків

 

На захищенні статті протягом І півріччя 2019 року спрямовано 29 965,984 тис.грн. (89,42% загального обсягу видатків без урахування трансфертів по галузі «Соціальне забезпечення»).

За аналогічний період 2018 року на захищені статті видатків було спрямовано 25 600,282 тис.грн. (91,17% загального обсягу видатків без урахування трансфертів).

При цьому, в аналізуємому  періоді на захищені видатки спрямовано на 4 365,702 тис . грн.. більше, ніж за аналогічний період минулого року, що обумовлено підвищенням мінімальної заробітної плати (2018 рік- 3723 грн; 2018 рік – 4173 грн). Також значний вплив справив ріст  тарифів на енергоносії (всі види енергоносіїв) також  ріст цін  на товари та послуги. При цьому протягом І півріччя 2019 року було профінансовано незахищених видатків  на  загальну суму 3 546,462  тис грн., що на 1 69,620 тис грн більше, ніж за аналогічний період 2018 року. Доречі, порівнюючи фінансування незахищених статтей за періоди 1 півріччя 2018 року та 1 півріччя 2017 року спостерігається також збільшення фінансування вищезазначених видатків на 315,014 тис грн.,  що неможливо не відмітити, як позитивну динаміку у структурі виконання видатків бюджету міста Теплодар., що також відображається на позитивних зрушеннях у функціонування бюджетних установ міста, як наприклад, оновлення матеріально технічної бази, поточні ремонти, тощо. Також дещо знижується питома вага захищених статей по відношенню до аналогічного періоду 2018 року  в загальному обсязі профінансованих видатків: у І півріччі 2018 році питома вага захищених видатків складала- 92,91 відсоток; у  І півріччі 2019 питома вага захищених видатків вже знизилась до рівня 89,42 відсотків.

Таблиця 2

Видатки загального фонду м. Теплодар за І квартал   2018-2019 р.р

 

Назва статті за І півріччя 2018 року за І півріччя 2019 року Т.р.,%
тис,грн Питома вага,% тис,грн Питома вага,%
2111 18545,076 55,34 21529,714 64,24 116,09
2120 4036,201 12,04 4643,372 13,86 115,04
2111+2120 22581,277 67,38 26173,086 78,10 115,91
2220 225,152 0,67 493,072 1,47 219,00
2230 362,721 1,08 780,135 2,33 215,08
2270 2431,132 7,25 2519,691 7,52 103,64
Разом по захищенним статтям 25600,282 91,18 29965,984 89,42 117,05
Інші видатки 2476,842 8,82 3546,462 10,58 143,18
Всього (БЕЗ ТРАНСФЕРТІВ по соціальному забезпеченню) 28077,124 83,78 33512,446 100,00 119,36

 

Примітка: Разом з медичною та освітньою субвенцією. Видатки по галузі “Охорона здоров”я” здійснюються за КЕКВ 2282, але в аналітичних данних (Таблиця2) видатки віднесені на захищені статті.

 

На видатки соціально-культурної сфери у цілому за І півріччя  2019 року спрямовано 33 639,873 37 387,290  тис.грн.,  при загальному обсязі видатків – 44 204,285 тис грн 45 319, 061 тис грн, це складає 82,50%.76,10

Виходячи з вищезазначених аналітичних даних, можна сказати, що  бюджет міста Теплодар як і минулі роки залишається бюджетом соціального спрямування, питома вага соціально-культурної сфери в загальному обсязі бюджету сягає 76,10 відсотків. Але співставляючи аналогічні данні  І півріччя 2018 року , даний відсоток дещо знижується ( 2018 рік- 82,50 %), що свідчить про те, що збільшується фінансування на інші галузі, а це  в свою чергу неможливо не відмітити, як позитивну динаміку.

Найбільшу питому вагу у загальному обсязі видатків соціально-культурної сфери традиційно займають видатки на освіту – 18 746,519 тис.грн. (42,41%, відсоток питомої ваги зріс  в порівнянні з  І півріччям 2018 року), соціальне забезпечення з урахуванням субвенцій з державного бюджету – 9 597,252   тис.грн. – 21,71%, відсоток питомої ваги в порівнянні з аналогічним періодом 2018 року суттєво знизився, що обумовлене також суттєвим зменшенням фінансування по даній галузі ( змінились умови нарахування пільг та субсидій з державного бюджету) та охорону здоров”я – 4 179,714тис.грн. (9,46%).

одаток 2.

Таблиця 3.1.Структура фактичних видатків бюджету м.Теплодар І півріччя 2019 року за функціональною ознакою

 

Таблиця 3.2.Структура фактичних видатків соціально-культурної сфери м.Теплодар

І півріччя 2019 року за функціональною ознакою

 

Оплата праці працівникам бюджетних установ посідає найвагоміше місце серед захищених видатків та складає 78,10 %  ( в аналогічному періоді  питома вага заробітної плати складала -80,43 % ) в загальному обсязі видатків бюджету міста. На зазначену мету  І півріччя 2019 року було  спрямовано  26 173,086  тис.грн. .За аналогічний період 2018 року на ці видатки було профінансовано 22 581,277 тис грн., що на 3 591,809 тис грн. більше аналогічного періоду 2018 року. Таке зростання профінансованого обсягу видатків на заробітну плату пояснюється підвищенням посадових окладів по галузі  «Державне управління», яке  відбулося  в  травні 2018 року .Також зросла мінімальна заробітна плата ( з 2018 року вона становить – 3723 грн).

 

На розрахунки за спожиті бюджетними установами  енергоносії протягом  І півріччя 2019 року з місцевого бюджету  загального фонду спрямовано  2 487,405 тис. грн, що на 429,579 тис грн. менше аналогічного періоду 2018 року, у тому числі на теплопостачання витрачено – 1 823,758 тис.грн., водопостачання та водовідведення витрачено – 87,978 тис.грн., на електроенергію витрачено – 55,669 тис.грн.

Найбільшу питому вагу в структурі оплати видатків по оплаті за енергоносії  традиційно займають видатки на оплату за теплопостачання  і цей показник складає 73,32 %.

 

Таблиця4

Назва показника Профінансовано за І півріччя 2018 року Питома вага, % Профінансовано за І півріччя 2019 року Питома вага, % Відхилення
грн Т.р.,%
Теплопостачання 2387,737 81,14 1823,758 73,32 -563,979 76,38
Водопостачання 75,792 3,48 87,978 3,54 12,186 116,08
Електроенергія 453,455 15,38 575,669 23,14 122,214 126,95
Всього видатків по енергоносіям 2916,984 100,00 2487,405 100,00 -429,579 85,27
Зменшення видатків (в цілому по КЕКВ 2270), які профінансовані за використані енергоносії пояснюється зменшенням видатків по теплопостачанню ( на 563,979 тис грн, або на 23,62 відсотка менше), що в свою чергу пояснюється запровадженням певних заходів по енергозбереженню ( встановлення лічільників теплової енергії) а також суттєвим скороченням строку опалювального періоду.  Видатки по водопостачанню зросли на 12,186 тис грн, або на 16,08 відсотків, за рахунок росту тарифу.
Разом з тим значно зросли видатки за спожиту електричну енергію, що споживаются бюджетними установами (на 122,214тис грн, у відсотковому відношенні це збільшення склало 26,95%), що пояснються динамічним ростом  тарифу протягом аналізуємого періоду 2018-2019 р.р.

 

Структура виконання міського бюджету по видаткам на розрахунки за спожиті енергоносії

 

 

 

Фінансування регіональних програм та заходів місцевого значення здійснювалось в межах помісячного розпису на підставі розпоряджень міського голови відповідно до пропозицій головних розпорядників коштів та, головним чином, за наявності фінансового ресурсу. У цілому по загальному та спеціальному фонду разом з місцевого бюджету профінансовано за звітний період   3 870,920  тис грн , що на 1 515,130 тис грн більше профінансованих видатків по місцевим програмам, з них 1 723,960   тис грн – це програма  Розвитку житлово-комунального господарства ; 938,850 тис грн. – Програма з благоустрою міста.

Додаток 3

Таблиця 5. Виконання міських програм за І  півріччя 2019 року

 

З резервного  фонду місцевого бюджету кошти впродовж звітного періоду не виділялись.

 

На 2019 рік план по місцевому бюджету розвитку з урахуванням змін затверджений  в сумі 1  293,751 тис грн.

За рахунок коштів місцевого бюджету розвитку  ( капітальні видатки) профінансовані кошти в сумі  321,627  тис.грн, ( відсоток виконання склав – 24,86 %)головним чином, це капітальні видатки та видатки на капітальний ремонт, придбання комп»ютерної техніки та обладнання довгострокового окристування, відповідно до наданих головним розпорядником коштів актів про виконані роботи та  оформленої відповідним чином проектно-кошторисної документації.

Додаток 4.

Таблиця 6.Перелік об`єктів, фінансування яких у  І півріччі2019 року здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету розвитку

 

На виконання інвестиційних проектів, які фінансуються з обласного бюджету розвитку заплановані кошти в сумі  3769,822 тис. грн., впродовж звітного періоду були проведені видатки у сумі 33,461 тис грн. ( відсоток виконання склав- 0,88%) головним чином на  капітальні ремонти по об»єктам. Такий низький показник виконання  пояснюється  затримкою фінансування з обласного бюджету розвитку.

Додаток 5.

Таблиця 7.Перелік об`єктів, фінансування яких у  І півріччі2019 року здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету розвитку

 

  1. V. Субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам

  На  І півріччя  2019 рік  затверджено планові призначення  ( зі  змінами ) по 4х субвенціях з Державного бюджету місцевим бюджетам  на суму 11383.95 тис.грн.  Надійшло з Державного бюджету  коштів на фінансування соціальної допомоги, пільг та субсидій  за звітний період на суму 9401,42 тис.грн..    Профінансовано розпорядника коштів та перераховано отримувачам соціальної допомоги, пільг та субсидій 9362,57 тис. грн.  Залишок невикористаних коштів станом на 01.07.2019 року  складає   38,85 тис. грн. по іншім субвенціям.

 

  • По субвенції на надання допомоги сім”ям з дітьми, малозабезпеченим сім”ям, інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам , тимчасової державної допомоги дітям та допомоги по догляду за інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу  на І півріччя 2019 року передбачено планові призначення у сумі 6124,88 тис.грн.

Нарахована сума соціальної допомоги, відповідно до розрахунків наданих УПСЗН, за   звітний період склала  5528,27  тис.грн  , що менше від суми нарахованої соціальної допомоги  за  відповідний період минулого року ( 5629,6 тис.грн )  на  1,8%  або на  101,3 тис.грн..

Зменшення допомоги  відбулося по :

– ТПКВКМБ 0813043 « Надання допомоги при народженні дитини» на 11,6%, або на 303,1 тис.грн; (2307,35тис.грн до 2610,45тис.грн)

– ТПКВКМБ 0813047 « Надання соціальної допомоги малозабезпеченим сім»ям»  на  20,8%  або  на 109,0 тис.грн.(415,28тис.грн до 524,27 тис.грн)

Найбільші обсяги субвенції за  звітний період ( у відсотку до загальної суми нарахованої  соціальної допомоги – 5528,27 тис.грн.) направлені на  надання допомоги :

  • при народженні дитини (ТПКВКМБ 0813043) – 41,7 % або 2307,35 тис.грн;
  • допомога одиноким матерям (ТПКВКМБ 0813045) – 12,7 % або 698,15 тис.грн;
  • дітям-інвалідам та інвалідам з дитинства (ТПКВКМБ 0813081) – 14,7 % або 814,77 тис.грн;
  • малозабезпеченим сім»ям (ТПКВКМБ 0813047) – 7,5 % або 415,28тис.грн.

Профінансовано з бюджету допомоги на суму 5528,27 тис.грн

Заборгованість станом на 01.07.2019 року відсутня.

 

  • На розрахунки з пільг та субсидій на оплату   комунальних послуг населення  на   І півріччя 2019 року передбачено планові призначення  в сумі 4943,1 тис.грн . Сума нарахованих пільг та субсидій  населенню за спожиті житлово-комунальні послуги та енергоносії за  відповідний період склала   2552,48 тис. грн., що менше суми витрат за   відповідний період минулого року (6937,6  тис.грн ) на  4385,12 тис. грн або на  63,2 % . В розрізі видів послуг зменшення  відбулося по всім видам послуг:

– по електроенергії    –    на  655,43 тис грн. або  68,5 %  ( 301,47 тис.грн до 956,9 тис.грн ) ;

– по теплопостачання –  на  2058,3  тис.грн.  або 56,1 %( 1611,8 тис.грн до 3670,1 тис.грн )  ;

– по водопостачання  –  на  800.5  тис.грн. або на 76.4 % ( 246.5 тис.грн до 1047.0 тис.грн );

– по квартплаті          –   на  916.5  тис.грн або  на 72.5 %( 347.1 тис.грн до 1263.6 тис.грн )  .

В розрізі  видів послуг , питома вага  нарахованих сум пільг та субсидій (у процентному відношенні до загальної суми нарахування (2552.5 тис.грн) , становить:

– по електроенергії      –   301.5 тис грн. або  11.8 % ;

– по теплопостачання –   1611.8  тис.грн.  або 63.2 % ;

– по водопостачання   –  246.5  тис.грн. або на 9.6 % ;

– по квартплаті            –  392.7  тис.грн або  на 15.4 % .

В розрізі пільг та субсидій :

Сума нарахованих пільг склала  850.1 тис.грн, або 33.3% від загальної суми, субсидій – 1702.4 тис.грн, або 66.7%  і ця сума залишиться незмінною до кінця 2019 року. З 01.04.2019 року у зв»язку зі змінами до чинного законодавства припинено нарахування субсидії населенню на оплату житлово-комунальних послуг та енергоносіїв.

Отримано коштів з державного бюджету у сумі 3572,62 тис.грн, профінансовано розпорядника коштів на суму 3572,62  тис. грн. з урахуванням заборгованості станом на  01.01.2019 року ( 1131,5 тис.грн). Залишок невикористаних коштів станом на 01.07.2019 року відсутній

Станом на 01.07.2019 року  кредиторська заборгованість з пільг та  субсидій  склала 111.4 тис.грн . в т.ч  по  видам послуг :

– по електроенергії      –         37.6 тис. грн.;

– по водопостачанню   –        28.2 тис.грн.  ;

– квартплаті                 –         45.6 тис.грн.

 

  • На надання пільг з послуг зв’язку, інших пільг, визначених чинним законодавством та компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян планові призначення (зі змінами) на І півріччя 2019 року спрямовані з місцевого бюджету у сумі 6,5 тис. грн. За  відповідний період  нараховані  розпорядником  видатки  на суму 5,14 тис. грн., які профінансовані у повному обсязі.

Станом на 01.07.2019 року залишається  кредиторська заборгованість , яка утворилася станом на 01.01.2016 в сумі 22,53 тис. грн  та не профінансована з державного бюджету місцевому бюджету в т.ч. у розрізі видів послуг:

  • одноразовий проїзд – 3,36 тис.грн ;
  • послуги зв»язку – 0,86 тис.грн ;
  • компенсація за пільгове перевезення іншої категорії громадян – 18,31 тис. грн. .

 

  • На надання пільг та житлових субсидій населенню на придбання твердого та скрапленого палива і скрапленого газу  на   І півріччя 2019 року передбачено планові призначення (зі змінами) в сумі  2,7 тис.грн . Нарахування у звітному періоді  склали 2,72 тис.грн.    Станом на 01.07.2019 року рахується кредиторська заборгованість 0,2 тис.грн

 

  • По інших субвенціях з місцевого бюджету на соціальний захист населення планові призначення на І півріччя 2019 року ( зі змінами) склали 317,75 тис.грн. Надійшло з державного бюджету станом на 01.07.2019 року 297,85 тис.грн . Нараховані та профінансовані видатки на суму  259,0 тис.грн. в т.ч.:

– на медичне обслуговування громадян, які постраждали від Чорнобильської катастрофи – 239,36 тис.грн;

– компенсація на бензин та тех.обслуговування автотранспорту інвалідам – 19,64 тис.грн

Станом на 01.07.2019 року рахується залишок коштів невикористаної субвенції на суму 38,85  тис.грн. в т.ч :

– на медичне обслуговування громадян,які постраждали від Чорнобильської катастрофи – 29,92 тис.грн;

– поховання учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни – 8,72 тс.грн.

– компенсація на бензин та тех.обслуговування автотранспорту інвалідам – 0,21 тис.грн