Аналіз регуляторного впливу проєкту регуляторного акту – рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області»

Аналіз регуляторного впливу  підготовлено відповідно вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики проведення аналізу регуляторного впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308 ( зі змінами та доповненнями від 16.12.2015р. № 1151).

Назва регуляторного акту – «Про  затвердження правил розміщення зовнішньої реклами на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області».

Регуляторний орган – Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області.

Розробник регуляторного акту – відділ соціально-економічного розвитку виконавчого комітету Теплодарської міської ради одеського району Одеської області» 

І. Визначення проблеми, яку передбачається розвязати шляхом регулювання. 

Відповідно до Закону України «Про рекламу» розміщення зовнішньої реклами в населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, та в порядку, встановленому цими органами на підставі Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України. 

            На підставі вищезазначеного, рішенням Теплодарської міської ради Одеського району 29.12.2014 року № 554- VI були  затверджені Правила розміщення зовнішньої реклами на території міста Теплодар ( далі – Правила), які діють по теперішній час. Але під час здійснення перегляду діючих регуляторних актів, які прийняті Теплодарською міською радою та виконавчим комітетом даний нормативно-правовий акт не в повній мірі відповідає діючому законодавству перш за все у зв’язку з прийняттям  Постанови Кбінету Міністрів України від 16.12.2015 року № 1173 «Про внесення змін до деяких Постанов Кабінету Міністрів України щодо відповідності основним вимогам до дозвільної системи у сфері господарської діяльності». Також терміни розгляду та отримання дозвільних документів на розміщення зовнішньої реклами, які зазначені в діючих Правилах, не узгоджуються з діючим законодавством.

У зв’язку з цим виникла необхідність затвердження нових Правил розміщення зовнішньої реклами на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області, які будуть відповідати діючому законодавству та створюватимуть сучасне правове поле для подальшого розвитку рекламної сфери на території міста Теплодар.

            Також новими Правилами передбачається встановлення розміру плати за тимчасове користування місцем  розташування рекламного засобу в залежності від площі рекламного засоб, а не площі орендованої земельної ділянки або бетонного покриття, як встановлено рішенням Теплодарської міської ради Одеської області від 24.12.2014р. № 554-VI, що надасть змогу збільшити надходження до міського бюджету.

            З моменту прийняття Правил розміщення зовнішньої реклами на території міста Теплодар (2014 рік) по теперішній час було надано 23 дозволи на розміщення зовнішньої реклами, з них 1 дозвіл на розміщення рекламного засобу, 22 – на розміщення реклами на діючому стаціонарному рекламному засобі комунальної власності Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області. У комунальній власності територіальної громади м.Теплодар перебуває один рекламний засіб – білдболд (2 площини по 18 кв.м.) Надходження до міського бюджету за користування місцем розташування рекламного засобу (договір оренди бетонного покриття) та тимчасове розміщення реклами на конструкціях комунальної власності територіальної громади м.Теплодар становить близько 10 500,00 грн/рік. Даним регуляторним актом планується збільшити надходження від плати за розміщення зовнішньої реклами майже у двічі.

Механізм вирішення питання, запропонований у проєкті, відповідає потребам та ринковим вимогам з урахуванням усіх прийнятних альтернатив.

Основні групи, на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

так

Держава

(ОМС – Теплодарська міська рада Одеського району одеської області)

так

Суб’єкти господарювання

так

у т. ч. суб’єкти малого підприємництва

так

 

Впровадження даного регулювання є доцільним, оскільки регуляторний акт спрямований на визначення умов надання дозволів на розміщення об’єктів зовнішньої реклами для всіх суб’єктів господарювання, впорядкування розташування рекламних засобів на території Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області.    

ІІ. Цілі  державного регулювання

Проєкт рішення розроблено з метою реалізації статті 16 Закону України «Про рекламу» та  врегулювання відносин, які виникають у зв’язку із розміщенням зовнішньої реклами на території Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області.

Метою державного регулювання є закладення основ переходу на якісно новий рівень розміщення рекламних засобів, вирішення проблеми розміщення рекламних засобів в архітектурному середовищі громади з урахуванням містобудівних умов, історичних та природно-географічних факторів, тощо.

Основні цілі регулювання:

  1. забезпечення дотримання вимог чинного законодавства у сфері розміщення зовнішньої реклами, нормативно-правових актів органів місцевого самоврядування;
  2. врегулювання взаємовідносин, що виникають між міською радою та розповсюджувачами зовнішньої реклами, які передбачають її розміщення на території Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області відповідно до вимог чинного законодавства;
  3. впорядкування розміщення об’єктів зовнішньої реклами;
  4. створення дієвої системи контролю за дотриманням Правил розміщення зовнішньої реклами;
  5. створення єдиних умов для діяльності всіх суб’єктів господарської діяльності у сфері зовнішньої реклами;
  6. збільшення обсягів надходжень грошових коштів до міського бюджету
  7. приведення до порядку механізму розміщення реклами, визначення розміру плати за тимчасове використання місця для розміщення зовнішньої реклами, порядку проведення демонтажу, обліку, зберігання і реалізації рекламних засобів зовнішньої реклами, яке перебуває у комунальній власності  Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області;

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

  1. Визначення альтернативних способів

В якості альтернативи для досягнення встановлених цілей пропонуються два способи:

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1 

(неприйняття регуляторного акта, залишення існуючої ситуації без змін)

Дана альтернатива є неприйнятною, оскільки не відповідає діючому законодавству у сфері розміщення  зовнішньої реклами. Недоотримання коштів до міського бюджету.

Альтернатива 2

(прийняття регуляторного акта)

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання та  надає можливість затвердити Правила розміщення зовнішньої реклами на території Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області, регулювати відносини, що виникають у зв’язку із розміщенням зовнішньої реклами, а також забезпечить  виконання на території громади положень, визначених законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про рекламу», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», «Про благоустрій населених пунктів» та Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами, затверджениими постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 року № 2067 (із змінами).

 

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу органів місцевого самоврядування

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

(неприйняття регуляторного акта, залишення існуючої ситуації без змін.)

Відсутні

 

Зменшення  надходжень до бюджету. Альтернатива є неприйнятною, оскільки не забезпечує досягнення поставленої мети.

Альтернатива 2

(прийняття регуляторного акта)

Забезпечення додержання цілей регулювання, сталі надходження до міського бюджету. Належне фінансування програм соціально-економічного розвитку.

Витрата часу на розробку та прийняття регуляторного акту.

 

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

(неприйняття регуляторного акта, залишення існуючої ситуації без змін)

відсутні

Відсутні

Альтернатива 2

(прийняття регуляторного акта)

Проінформованість населення про товари, роботи та послуги, соціально-культурні заходи, тощо.

Впорядкування та покращення естетичної привабливості населених пунктів громади. Збільшення надходжень до місцевого бюджету. Належне фінансування програм соціально-економічного розвитку.

Часові витрати пов’язані на отримання дозволу на розміщення реклами на діючих рекламних засобах комунальної власності. Плата за місце розміщення реклами на діючих стаціонарних засобах комунальної власності згідно укладеного договору, яка становитиме 3% від мінімальної заробітної плати станом на 1 січня поточного року за 1 кв.м. Станом на 01.01.2023 року дана плата становить 201,00 грн./1кв.м.

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

 

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб»єктів господарювання, що підлягають під дію регулювання, одиниць (ФОП)

 

 

 

 

 

 

 

5

(прогнозна кількість на 2023 рік)

 

5

(прогнозна кількість на 2023 рік)

Питома вага групи у загальній кількості,%

 

 

 

 

 

100

 

100

 

 

 

 

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

(неприйняття регуляторного акта)

Відсутні

Відсутні

Альтернатива 2

(прийняття регуляторного акта)

Отримання дозвільної документації у встановленому законодавством порядку та визначені строки.

Забезпечення розвитку ринку рекламних послуг для суб’єктів господарювання.

Часові витрати пов’язані з оформленням відповідних документів на отримання Дозволу на розміщення рекламного засобу або реклами на діючому стаціонарному рекламному засобі комунальної власності Плата за користування місцем розташування рекламного засобу в залежності від його площі.

Плата за місце розташування реклами на діючому стаціонарному рекламному засобі комунальної власності. Станом на 01.01.2023 року дана плата  становить 201,00 грн/1 кв.м.

 

Перша альтернатива не є прийнятною, оскільки це не надасть можливості суб’єктам господарювання у сфері реклами отримати на законних підставах дозвіл на розміщення зовнішньої реклами на території  Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області

Застосування другої альтернативи надасть можливість врегулювати відносини, які виникають у зв’язку із розміщенням зовнішньої реклами на території громади. Затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами на території Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області матиме вплив на продуктивність суб’єктів господарювання, які надають рекламні послуги.

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат,грн..

Альтернатива 1. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва  згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці “Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта”)

                            –

Альтернатива 2. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці “Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта”)

                          –

Альтернатива 3. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва  згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці “Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта”)

  1. IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу

досягнення цілей  

Здійснити вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.

Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:

4 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

3 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже  повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

1 – цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

 

Альтернатива 1

(неприйняття регуляторного акта)

1 (цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті)

У разі залишення існуючої на даний момент ситуації без змін проблема продовжуватиме існувати, що не забезпечить досягнення поставленої мети.

 

Альтернатива 2

(прийняття регуляторного акта)

4 (цілі регуляторного ата, які можуть бути досягнуті повністю)

Цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті повністю та нададуть можливість користуватися врегульованим, єдиним, прозорим механізмом отримання дозвільної документації у сфері розміщення зовнішньої реклами. Положення проєкту регуляторного акта врегульовують відносини суб’єктів господарювання у сфері зовнішньої реклами.

 

Оцінка впливу регуляторного акта на конкуренцію

в рамках проведення аналізу регуляторного впливу

 

Категоріявпливу

Відповідь

 

1

2

А. Обмежує кількість або звужує коло постачальників.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

 

1. Надає суб’єкту господарювання виключні права на поставку товарів чи послуг

Ні

2. Запроваджує режим ліцензування, надання дозволу або вимог упого-дження підприємницької діяльності з органами влади

Ні

3. Обмежує здатність окремих категорій підприємців постачати товари чи надавати послуги (звужує коло учасників ринку)

Ні

 

4. Значно підвищує вартість входження в ринок або виходу з нього

Ні

5. Створює географічний бар’єр для постачання товарів, виконання робіт, надання послуг або інвестицій

Ні

Б. Обмежує здатність постачальників конкурувати.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

 

1. Обмежуєздатністьпідприємціввизначатиціни на товари та послуги

Ні

2. Обмежує можливість постачальників рекламувати або здійснювати маркетинг товарів чи послуг

Ні

3. Установлює стандарти якості, що надають необґрунтовану перевагу окремим постачальникам порівняно з іншими, або стандарти вищого рівня якості, ніж той, який обрали б окремі достатньо поінформовані споживачі

Ні

 

4. Суттєво збільшує витрати окремих суб’єктів підприємництва порівняно з іншими (зокрема внаслідок дискримінаційного ставлення до діючих та нових учасників ринку)

Ні

В. Зменшує мотивацію постачальників до активної конкуренції.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

1. Запроваджує режим саморегулюванняабоспільногорегулювання

Ні

2. Вимагає або заохочує публікувати інформацію про обсяги виробництва чи реалізацію, ціни та витрати підприємств

Ні

Г. Обмежує вибір та доступ споживачів до необхідної інформації.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

1. Обмежує здатність споживачів вирішувати в кого купувати товар

Ні

2. Знижує мобільність споживачів у наслідок підвищення прямих або не прямих витрат на заміну постачальника

Ні

 

3. Суттєво обмежує чи змінює інформацію, необхідну для ухвалення раціонального рішення щодо придбання чи продажу товарів

Ні

 

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Цілі не будуть досягнені, оскільки  буде відсутній законний нормативний акт, який  чітко визначає порядок отримання дозвільних документів у сфері розміщення зовнішньої реклами.

 

Альтернатива 1

(неприйняття регуляторного акта)

Для органу місцевого самоврядування

Відсутні

Для громадян

Відсутні

Для субєктів господарювання

Відсутні

Для органу місцевого самоврядування

Відсутні

Для громадян

Відсутні

Для субєктів господарювання

Відсутні

Альтернатива 2

(прийняття регуляторного акта)

 

 

Введення в дію запропонованого регуляторного акта спростить процедуру одержання дозвільних документів у сфері розміщення об’єктів зовнішньої реклами для суб’єктів господарювання та громадян.

Для органу місцевого самоврядування:

Наявність нормативного акту,який відповідає діючому законодавству.

 Збільшення надходжень до бюджету.

Для органу місцевого самоврядування

Витрати часу на розробку та прийняття регуляторного акту.

Для громадян:

Часові витрати для одержання дозволу на розміщення зовнішньої реклами

Плата за тимчасове користування місцем для розміщення зовнішньої реклами на діючих рекламних засобах комунальної власності територіальної громади м.Теплодар.

 Для субєктів господарювання

Часові витрати для одержання дозволу на розміщення зовнішньої реклами

Плата за користування місцем для розміщення рекламного засобу  в залежності від його площі.

Плата за тимчасове користування місцем для розміщення зовнішньої реклами на діючих рекламних засобах комунальної власності територіальної громади м.Теплодар.

 

Прийняття даного регуляторного акта надасть можливість користуватися врегульованим, єдиним, зрозумілим для всіх та прозорим механізмом отримання дозвільної документації у сфері розміщення зовнішньої реклами.

 

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

(неприйняття регуляторного акта)

Залишення ситуації, що склалась, без змін, не забезпечить досягнення поставленої цілі, не надасть можливості суб’єктам господарювання у сфері рекламних послуг отримати на законних підставах дозвіл на розміщення зовнішньої реклами на території Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області. Дана альтернатива є неприйнятною.

Х

Альтернатива 2

(прийняття регуляторного акта)

Дана альтернатива є прийнятною, оскільки є найбільш раціональним варіантом врахування інтересів всіх основних груп, на яких проблема справляє вплив.

Забезпечення прозорої процедури розміщення зовнішньої реклами на території Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області, що у свою чергу надасть можливість забезпечення розвитку ринку рекламних послуг.

Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта. На дію цього регуляторного акта може вплинути зміна чинного законодавства; економічна криза, наслідком якої може стати нестабільне матеріальне становище суб’єктів господарювання та відмова від здійснення господарської діяльності.

 

  1. V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Зазначену проблему планується розв’язати шляхом затвердження нової редакції Правил розміщення зовнішньої реклами на території  Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області.

Механізм дії: запропонований регуляторний акт, який  спрямований на безпосереднє розв’язання визначеної проблеми, регулює відносини, що виникають у зв’язку із розміщенням об’єктів зовнішньої реклами на території Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області та визначає порядок надання дозволів на розміщення об’єктів зовнішньої реклами. Зокрема, визначаються повноваження Робочого органу, процедура погодження, отримання, продовження дозволу, внесення змін в технологічні схеми, розрахунку плати за тимчасове користування місцем для розміщення рекламних засобів, вимоги до зовнішньої реклами, тощо.

Прийняття даних Правил надасть можливість міській  раді видавати дозволи на розміщення зовнішньої реклами на території громади, що у свою чергу сприятиме розвитку здорової конкуренції у сфері рекламних послуг. Теплодарська міська рада здійснюватиме моніторинг  розміщення зовнішньої реклами на території громади, а у випадках невиконання розповсюджувачами реклами вимог цього регуляторного акта вживатиме заходи, спрямовані на демонтаж самовільно встановлених рекламних засобів.

Організаційні заходи для впровадження регулювання:

  • Розробка проєкту регуляторного акта «Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області», обговорення його на засіданнях робочої групи з дотримання принципів державної регуляторної політики;
  • оприлюднення проєкту рішення Теплодарської міської ради Одеського району одеської області «Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області» та аналізу регуляторного впливу з метою отримання зауважень та пропозицій;
  • розгляд та опрацювання розробником проєкта регуляторного акта та відповідальною депутатською комісією  отриманих від суб’єктів господарської діяльності зауважень та пропозицій.
  • направлення проєкту регуляторного акта разом з аналізом регуляторного впливу та експертним висновком до Регуляторної служби України для погодження та отримання зауважень/пропозицій щодо його удосконалення.
  • розгляд та опрацювання розробником проєкта регуляторного акта та відповідальною депутатською комісією  отриманих від Регуляторної Служби України  зауважень та пропозицій щодо його удосконалення.
  • затвердження проєкту регуляторного акта «Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами на території Теплодарської міської ради  Одеського району Одеської області» на сесії  Теплодарської міської  ради;
  • оприлюднення даного регуляторного акта у засобах масової інформації.

Реалізація даного механізму та заходів вирішить проблему, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання,  та забезпечить високий ступінь ефективності досягнення цілей, визначених при розробці регуляторного акта.

  1. VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги

Для реалізації регуляторного акта не потрібно додаткових витрат з місцевого бюджету.

Підготовка документів не потребує наявності кваліфікаційних або ліцензійних сертифікатів. Передбачаються витрати робочого часу учасників процедури.

Населення тгромади  буде проінформовано через засоби масової інформації.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Проєкт регуляторного акта є загальнообов’язковим до застосування та може бути використаним протягом необмеженого строку.

Дія даного акта є необмежена до моменту настання факторів, які можуть вплинути на суттєвий зміст цього акта або на його цілі. Доповнення та зміни до регуляторного акта будуть вноситись після внесення відповідних змін до чинного законодавства України та в разі потреби за підсумками аналізу відстеження його результативності.

  • Визначення показників результативності дії регуляторного акта 

 

Показники

2023 рік (орієнтовні значення)

5 років

Розмір надходжень від сплати за користування  місцем розташування рекламного засобу або за місце розташування реклами на стаціонарному рекламному засобі комунальної власності територіальної громади м.Теплодар

20 000,00

40 000,00

Кількість наданих дозволів на розташування рекламного засобу або розміщення реклами на діючому стаціонарному засобі комунальної власності територіальної громади м.Теплодар

5

5

Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб»єктами господарської діяльності, пов»язаних з виконанням вимог акта(2,1х41,88х1х5),грн

439,75

20198,75

Рівень поінформованості суб»єктів господарської діяльності з основних положень акта (проєкт рішення та аналіз регуляторного впливу було опубліковано на офіційному сайті Теплодарської міської ради: www.trada@gov.ua)

85%

85%

 

  1. IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відносно цього регуляторного акта повинно послідовно здійснюватися базове, повторне та періодичне відстеження його результативності.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено після набрання його чинності або набрання чинності більшістю його положень, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється через рік з дня набрання ним чинності або набрання чинності більшістю його положень, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом або більшістю його положень, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей регуляторний акт, не встановлено більш ранній строк.

Періодичні відстеження результативності регуляторного акта здійснюються раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта, у тому числі і в разі, коли дію регуляторного акта, прийнятого на визначений строк, було продовжено після закінчення цього визначеного строку.

Відповідні відстеження будуть проводитись шляхом аналізу статистичних даних.

З огляду на показники результативності, визначені в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу, відстеження результативності цього регуляторного акта буде здійснюватись статистичним методом.

За результатами проведення відстежень буде можливість порівняти показники результативності дії регуляторного акта. На підставі аналізу звіту про відстеження результативності даного регуляторного акта буде прийматися рішення про скасування, про необхідність залишити даний акт без змін або про його перегляд. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань, вони будуть усунені шляхом внесення відповідних змін до регуляторного акта. Відстеження результативності проводиться розробником регуляторного акта із залученням суб’єктів господарювання, їх кількості, використовуючи дані моніторингу.

 

 

                                                                                          Додаток

до аналізу регуляторного впливу

 

ТЕСТ 
малого підприємництва (МТест)

до проєкту регуляторного акту – рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області»

  1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником  08.06.2023 р.

Порядковий номер

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

 

Основні результати консультацій (опис)

1

Усне опитування

 

 

1 суб’єкт господарської діяльності, якому надано дозвіл на розміщення рекламного засобу.

Обговорено питання доцільності прийняття запропонованого регуляторного акту, витрат, які матимуть суб’єкти господарської діяльності в результаті здійснення вимог регулювання..

 

 

Доведено до відома СПД основні аспекти проекту регуляторного акта, надані роз’яснення щодо ставок, які пропонується затвердити.  

  1. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

Прогнозна кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання:  5 одиниць, які є представниками мікоробізнесу. (1 СГД – якому надано дозвіл  на розташування рекламного засобу; 4 – СГД, яком надано дозвіл на розміщення реклами на діючому стаціонарному рекламному засобі комунальної власності територіальної громади м.Теплодар)

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100% (відповідно до таблиці “Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання” додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).

  1. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

 

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

5 років

 

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

Формула:

кількість необхідних одиниць обладнання Х вартість одиниці

 

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

Формула:

прямі витрати на процедури повірки (проведення первинного обстеження) в органі державної влади + витрати часу на процедуру обліку (на одиницю обладнання) Х вартість часу субєкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість процедур обліку за рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному субєкту малого підприємництва

 

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витративитратні матеріали)

Формула:

оцінка витрат на експлуатацію обладнання (витратні матеріали та ресурси на одиницю обладнання на рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному субєкту малого підприємництва

 

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

Формула:

оцінка вартості процедури обслуговування обладнання (на одиницю обладнання) Х  кількість процедур  технічного обслуговування на рік на одиницю обладнання Х  кількість необхідних одиниць обладнання одному субєкту малого підприємництва

 

5

Інші процедури:

 

 – витрати на виготовлення ескізного проекту з конструктивним рішенням

 

– прогнозна річна сплата за користування місцем розташування рекламного засобу( для розрахунку використано білдборд розміром 3х6х0,4м.)

 

прогнозна річна сплата за розміщення реклами на діючому стаціонарному рекламному засобі комунальної власності територіальної громади м.Теплодар (для розрахунку використано білдборд площею 18 кв.м.)

 

– Сплата адміністративного штрафу у разі порушення даних Правил від 50 до 100 н.м.д.г (ст..152 КУпАП)

                                                               

 

 

 

           5000,00

 

 

 

 

 

             7075,20    

 

 

                      

           

 

            38 592,00

        

 

 

 

 

 

 

 

 

                1275,00 

 

 

 15 000,00

 

 

 

 

 

 35 376,00

 

 

 

 

 

192 960,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 6 375,00

 

 

6

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

51 942,20

 259 711,00

 

7

Кількість субєктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

1 х ( 7075,20+5000,00+1275,00)= 13 350,20

 

4 х (38 592,00 + 1275,00) = 159 468,00

 

 

  66 750,00

 

 

 797 340,00

 

8

Сумарно, гривень

172 818,20

  864 091,00

 

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо

виконання регулювання та звітування

 

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

Формула:

витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу субєкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм 0,5*41,88*1

Вартість 1 людино-години – мін.з/п станом на 01.01.2023 р. – 6700/160 =41,88грн.

 

20,94

104,70

 

10

Процедури організації виконання вимог регулювання

Формула:

витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для субєкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу субєкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур:

–          на подачу відповідних документів на отримання дозволу 0,30х41,88х1

–          на оформлення Договору

0,30х41,88х1

25,13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12,56

 

 

12,56

125,62

 

11

Процедури офіційного звітування

Формула:

витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості субєктів, що користуються формами засобівокремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим звязком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного

рівня помилок)) Х вартість часу субєкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік:

Не потребує

 

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

Формула:

витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу субєкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік 1х41,88х1

41,88

209,40

 

13

 

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 )

 

87,95

439,75

 

14

Кількість субєктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

5

5

 

           15

Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчикразомХ кількість субєктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15)

439,75

2 198,75

 

               
  1. 4. Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва 

(Вартість 1 години заробітної плати: мінімальна заробітна плата 6700,00грн. /

кількість робочого часу за 1 місяць 160 год. = 41,88 грн./год). 

Державний орган (орган місцевого самоврядування), для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання

Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області та уповноважений нею орган – виконавчий комітет Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області

Процедури регулювання суб’єктів малого підприємництва

(розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва – за потреби окремо для суб’єктів малого та мікро- підприємництва)

Планові витрати часу на процедуру

/год

 

Вартість часу

співробітника органу державної влади (органу місцевого самоврядування) відповідної категорії (заробітна плата), грн..

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта

Оцінка кількості  суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), грн.

1. Процедури обліку суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання

1

41,88

2

5

418,80

2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:

-камеральні

-виїзні

1

 

 

 

 

 

 

 

1

41,88

 

 

 

 

 

 

 

41,88

1

 

 

 

 

 

 

 

1

5

 

 

 

 

 

 

 

5

209,40

3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акту про порушення вимог регулювання

1

41,88

1

1 (20 % від загальної кількості суб’єктів)

41,88

4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

1

41,88

1

1 (20 % від загальної кількості суб’єктів)

41,88

5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання

16

41,88

1

1

670,08

6.  Підготовка звітності за результатами регулювання

2

41,88

1

5

418,80

7. Інші адміністративні процедури, які пов’язані з видачою Дозволу на розміщення зовнішньої реклами та оформленням та оформленням Договору:

 

20

41,88

1

5

4 188,00

Разом по органу державного регулювання за рік

х

х

х

х

5 988,84

Сумарно по органу державного регулювання за

 5 років

х

х

х

х

29 944,20

 

Запропонований регуляторний акт не передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу). 

  1. Розрахунок сумарних витрат суб»єктів малого підприємництва (мікропідприємництва), що виникають на виконання вимог регулювання 

№ з/п

Показник

Перший рік регулювання

(стартовий), грн

5 років

1

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

172 818,20

     864 091,00

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

439,75

2 198,75

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання (рядок 1+ рядок 2)

173 257,95

866 289,75

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання

суб’єктів малого підприємництва

5 988,84

29 944,20

5

Сумарні витрати на виконання запланованого

Регулювання (рядок 3 + рядок 4)

179 246,79

896 233,95

 

  1. Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запровадження регулювання

Під час проведеного обговорення та консультацій були визначені орієнтовні витрати
для суб’єктів малого підприємництва внаслідок дії регуляторного акту, за результатами яких передбачається, що орієнтовні витрати є обґрунтованими та помірними в зв’язку з чим розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання не пропонується

 

 

 

Міський голова                                                                                        Олександр ЧУЙКО

 

 

 

НАМАЗОВА Ірина