Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення міської ради

АНАЛІЗ 
регуляторного впливу до проекту рішення міської ради

«Про затвердження Положення про порядок розміщення телекомунікаційних мереж, мереж зв’язку та іншого слабкострумового обладнання в житлових будинках комунальної власності територіальної громади м.Теплодар»

  1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин, а також оцінка важливості цієї проблеми.

Масове використання комп’ютерних технологій та Інтернет зв’язку в побуті, бажання отримувати якісні телевізійні сигнали, використання систем внутрішньо-будинкового зв’язку та охорони житла, встановлення пожежно-сигналізаційних систем призвело до хаотичного, неконтрольованого процесу прокладання внутрішньо-будинкових кабельних мереж, які забезпечують надання зазначених послуг.

Суб’єктами підприємницької діяльності, що працюють на ринку надання телекомунікаційних послуг, створено ситуацію, коли місця загального користування, комунікаційні шахти, підвальні приміщення, технічні поверхи і дахи житлових будинків заплетені всілякими кабелями, прокладання яких ведеться на власний розсуд без дотримання будь-яких правил та узгоджень. Наслідками такий дій стають понівечені покрівлі, зруйновані стіни та вентиляційні системи, захаращені технологічні проходи та отвори, пошкоджені панелі перекриття. Крім того, кабель прокладається по каналах існуючих інженерних мереж, що ускладнює їх обслуговування та ремонт.

  1. Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання.

Ця проблема не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів, тому що на законодавчому рівні не визначено порядок отримання від органів місцевого самоврядування погодження операторами телекомунікацій щодо можливості розташування телекомунікаційних мереж та обладнання на житлових         будинках.

Прийняття запропонованого регуляторного акта дозволить вирішити питання та встановити єдиний механізм для операторів телекомунікацій щодо проектування та розташування телекомунікаційних мереж та обладнання на житлових будинках.

  1. Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана  за допомогою діючого регуляторного акта або внесення змін до нього.

Діючими регуляторними актами не передбачено порядок дій суб’єкта господарювання для отримання від органів місцевого самоврядування погодження на розташування телекомунікаційних мереж та обладнання на житлових будинках.

  1. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта, у тому числі здійснення розрахунку очікуваних витрат та вигод суб’єктів господарювання, територіальної громади та органів місцевого самоврядування внаслідок дії регуляторного акта.

З прийняттям запропонованого проекту рішення очікується вдосконалення діяльності операторів телекомунікацій щодо організації та технічного обслуговування телекомунікаційних мереж на житлових будинках. Це дозволить:

– створити економічні умови для подальшого розвитку цієї галузі господарської діяльності;

– забезпечити рівні можливості суб’єктам господарювання, які здійснюють будівництво та експлуатацію телекомунікаційних мереж, для організації надання телекомунікаційних послуг споживачам;

– упорядкувати взаємовідносини між операторами телекомунікацій та балансоутримувачем житлового фонду щодо використання дахів житлових будинків для розташування телекомунікаційних мереж та обладнання;

– забезпечити належний контроль за діяльністю операторів телекомунікацій щодо розташування телекомунікаційних мереж та обладнання на житлових будинках.

Розрахунок очікуваних витрат та вигод від впровадження запропонованого регуляторного акта:

 

Сфера впливу регуляторного акта

Вигоди

Витрати

Територіальна громада

– організація та забезпечення належного контролю за діяльністю операторів телекомунікацій;

– покращання якості надання телекомунікаційних послуг

витрати відсутні

Суб’єкти господарювання

– впорядкування взаємовідносин при розміщення телекомунікаційних мереж, мереж зв’язку та іншого слабкострумового обладнання;

– можливість розширення телекомунікаційних мереж і, як наслідок, збільшення кількості споживачів телекомунікаційних послуг;

– забезпечення рівних можливостей суб’єктам господарювання, які здійснюють розміщення телекомунікаційних мереж, для організації надання якісних послуг споживачам

– на підготовку документів необхідних для отримання згоди на проектування та розміщення телекомунікаційних мереж;

– на проектування та розміщення телекомунікаційних мереж;

– щомісячна плата за користування частиною площі житлових будинків.

Органи місцевого самоврядування

– забезпечення належного контролю за діяльністю операторів телекомунікацій щодо розміщення телекомунікаційних мереж, мереж зв’язку та іншого слабкострумового обладнання в будівлях.

витрати відсутні

 

  1. Визначення цілей державного регулювання.

Метою розробки та впровадження проекту регуляторного акта є:

–              затвердження єдиного порядку розгляду питань розміщення телекомунікаційних мереж, мереж зв’язку та іншого слабкострумового обладнання на житлових будинках м. Теплодар;

–              організація належного використання місць загального користування, технологічних приміщень, комунікацій, дотримання відповідних норм та правил при прокладанні телекомунікаційних кабельних мереж на житлових будинках      м.             Теплодар;

–              посилення матеріальної відповідальності виконавців робіт, які прокладають телекомунікаційні і кабельні мережі, за пошкодження, що можуть бути нанесені майну при виконанні робіт та експлуатації відповідного обладнання;

–              впорядкування взаємовідносин між балансоутримувачем житлового фонду та операторами телекомунікацій щодо розташування телекомунікаційних мереж та обладнання на житлових будинках.

Прийняття регуляторного акта сприятиме розширенню мереж телекомунікацій, підвищенню якості надання телекомунікаційних послуг, дозволить збільшити кількість абонентів та забезпечити контроль у сфері надання телекомунікаційних послуг.

  1. Визначення та оцінка всіх прийнятних альтернативних способів досягненнявизначенихцілей, у тому числі тих, які не передбачають безпосереднього державного регулювання господарських відносин.
  2. Альтернативним способом досягнення визначених цілей є надання операторам телекомунікацій права самостійно встановлювати телекомунікаційні мережі та обладнання на житлових будинках. Але, при цьому, не забезпечуватиметься контроль та безпека громадян при їх розміщенні. Залишення такого стану речей не сприятиме вирішенню існуючої проблеми, оскільки неврегульованість відносин потягне за собою негативні наслідки:

– недотримання законності в сфері містобудування;

– утворення пошкоджень, що можуть бути нанесені майну при виконанні робіт та експлуатації відповідного обладнання.

  1. Оскільки є можливість покращення існуючого стану, то доцільним і єдиним прийнятним на цей час шляхом є врегулювання питань з суб’єктами підприємницької діяльності, які займаються розміщенням телекомунікаційних кабельних мереж.
  2. Аргументація щодо переваг обраного способу досягнення визначених  цілей.

З прийняттям запропонованого регуляторного акта передбачається вдосконалити умови для впровадження господарської діяльності у сфері телекомунікацій, забезпечити рівні можливості суб’єктам господарювання, які здійснюють будівництво та експлуатацію телекомунікаційних мереж, для організації надання телекомунікаційних послуг споживачам та впорядкувати механізм отримання згоди на проектування та розташування телекомунікаційних мереж та обладнання на житлових будинках.

  1. Механізми та заходи, які  забезпечать  розв’язання визначених проблем шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта.

Прийняття запропонованого регуляторного акта дозволить впорядкувати механізм отримання суб’єктами господарювання, які надають телекомунікаційні послуги, необхідних погоджень для можливості розташування та подальшого технічного обслуговування телекомунікаційних мереж і обладнання на дахах житлових будинків.

  1. Обґрунтування  можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта.

Зазначений регуляторний акт є можливим для впровадження, оскільки немає видимих бар’єрів для здійснення та виконання вимог акта органами місцевого самоврядування та фізичними і юридичними особами. З метою врахування інтересів як СПД (користування елементами житлових будинків) так і балансоутримувачів (забезпечення збереження технічного стану об’єктів), даним рішенням здійснюватиметься державне регулювання шляхом затвердження єдиного порядку розгляду питань розміщення телекомунікаційних мереж в житлових будинках. В разі недотримання встановлених рішенням вимог сторони будуть нести передбачену чинним законодавством відповідальність.

Прийняття запропонованого регуляторного акта дасть змогу вдосконалити діяльність операторів телекомунікацій щодо організації робіт із будівництва та технічного обслуговування телекомунікаційних мереж і обладнання, покращити якість надання телекомунікаційних послуг завдяки розширенню мережі розташування базових станцій стільникового зв’язку.

  1. Обґрунтування  можливості досягнення визначених цілей з найменшими витратами для суб’єктів господарювання, громадян, держави.

З метою досягнення запропонованим регуляторним актом визначених цілей для територіальної громади та органів місцевого самоврядування відсутні економічні витрати. Для суб’єктів господарювання, відповідно, передбачаються витрати на підготовку документів, необхідних для отримання згоди на проектування та розташування та, безпосередньо, на проектування та розташування телекомунікаційних мереж на житлових будинках, подальше їх технічне обслуговування.

  1. Обґрунтування щодо вигод, які виникатимуть внаслідок дії запропонованого   регуляторного   акта, виправдовують відповідні витрати у випадку, якщо витрати та/або вигоди не можуть бути кількісно визначені

Не всі вигоди, які виникають внаслідок дії запропонованого регуляторного акта, можуть бути кількісно визначені, а основними якісними показниками цього регуляторного акта є створення сприятливих умов для вдосконалення господарської діяльності у сфері телекомунікацій, зокрема щодо можливості використання дахів житлових будинків для розташування на них телекомунікаційних мереж і обладнання.

Такий підхід пропонується як найбільш виправданий, оскільки у випадку його реалізації передбачається розширення телекомунікаційних мереж та забезпечення контролю за діяльністю всіх суб’єктів господарювання, які здійснюють будівництво та розвиток телекомунікаційних мереж із використанням         дахів житлових будинків.

Внаслідок прийняття запропонованого регуляторного акта підвищиться рівень правової впевненості суб’єктів господарювання внаслідок більш чіткого встановлення функцій органів контролю.

  1. Оцінка можливості впровадження  та виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів,  якими  розпоряджаються органи державної влади, місцевого самоврядування, фізичні особи та суб’єкти господарювання, які повинні впроваджувати  та виконувати їх.

Введення в дію цього регуляторного акта дозволить створити сприятливі умови для розвитку телекомунікаційної мережі, підвищення безпеки при їх розташуванні, збереження естетичного вигляду будівель і споруд, впровадження нових технологічних засобів для розширення спектру телекомунікаційних            послуг.

Запровадження та виконання вимог регуляторного акта не залежить від ресурсів органів місцевого самоврядування, а суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність у сфері телекомунікацій, нестимуть витрати, пов’язані лише з підготовкою документів, необхідних для отримання згоди на проектування та розташування та, безпосередньо, на проектування та розташування телекомунікаційних мереж на житлових будинках.

  1. Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта.

Найбільш вагомішими зовнішніми чинниками будуть зміни у чинному законодавстві, які можуть впливати на дію запропонованого регуляторного акта, у разі чого до нього вноситимуться відповідні зміни та доповнення.
Ризики для територіальної громади, пов’язані зі впливом електромагнітного випромінювання телекомунікаційного обладнання, будуть знаходитися під постійним контролем з боку санітарно-епідеміологічної служби, яка здійснюватиме відповідну експертизу до початку проектування, контрольні виміри шкідливого впливу при введенні в експлуатацію телекомунікаційної мережі та подальший його систематичний моніторинг.

  1. Обґрунтування запропонованого терміну дії  регуляторного  акта.

Термін дії запропонованого регуляторного акта необмежений за умови відсутності внесення принципових змін у нормативно-правові акти, якими регулюється порядок надання телекомунікаційних послуг. За підсумками аналізу його результативності, а також у разі потреби, до нього будуть вноситись                відповідні зміни.

  1. Визначення показників результативності дії регуляторного акта.

З метою відстеження результативності цього регуляторного акта визначено наступні показники:

– кількість укладених договорів про надання послуг на розміщення телекомунікаційних мереж, мереж зв’язку та іншого слабкострумового обладнання;

– сума отриманих коштів балансоутримувачем або підприємством, якому передано в господарське ведення житлової фонд за розміщення телекомунікаційних мереж, мереж зв’язку та іншого слабкострумового обладнання фізичними та юридичними особами в житлових будинках та інших об’єктах  комунальної власності територіальної громади м. Теплодар

  1. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності дії регуляторного акта у разі його  прийняття.

Результативність дії цього регуляторного акта буде відстежуватися шляхом здійснення моніторингу за кількістю об’єктів телекомунікаційних мереж, розташованих операторами телекомунікацій на житлових будинках.

Базове відстеження результативності дії цього рішення буде здійснено через шість місяців після набрання його чинності.

Повторне відстеження планується провести через рік після набуття чинності регуляторного акта. За результатами буде можливо порівняти показники базового та повторного відстежень.

Періодичне відстеження планується проводити один раз на кожні наступні три роки починаючи від дня закінчення заходів щодо повторного відстеження результативності дії цього рішення.

У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань, вони будуть усунені шляхом унесення відповідних змін до регуляторного акта.