27 серпня 2024р. №175-Р
Про організацію радіаційного та хімічного спостереження на
території Теплодарської міської територіальної громади
Відповідно ст.ст. 33, 42, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.ст. 19, 26, 35 Кодексу цивільного захисту України, постанови Кабінету Міністрів України від 09.01.2014р. №11 «Про затвердження Положення про єдину державну систему цивільного захисту», Порядку утворення, завдання та функції формувань цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.10.2013р. №787, наказу Міністерства внутрішніх справ України від 27.11.2019р. № 986 «Про затвердження Методики спостережень щодо оцінки радіаційної та хімічної обстановки», Методичних рекомендацій щодо організації роботи розрахунково-аналітичної групи та Методичних рекомендацій щодо організації роботи поста радіаційного і хімічного спостереження, затверджених наказом МНС України від 11.08.2010р. № 649, з метою збору, узагальнення та оцінки інформації про стан радіаційної і хімічної обстановки, проведення розрахунків та підготовки пропозицій щодо захисту населення при загрозі та виникненні надзвичайних ситуацій, пов’язаних з викидом (виливом) у довкілля небезпечних хімічних та радіоактивних речовин,
ЗОБОВЯЗУЮ:
- Затвердити посадовий склад розрахунково-аналітичної групи субланки Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, згідно Додатку 1.
- Затвердити:
1) Положення про розрахунково-аналітичну групу субланки Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, згідно Додатку 2.
2) Положення про пост радіаційного та хімічного спостереження, згідно Додатку 3.
3) Перелік диспетчерських (чергових) служб підприємств, установ, організацій на території Теплодарської міської територіальної громади, що можуть залучатись до спостереження, лабораторного контролю і прогнозування надзвичайних ситуацій, згідно Додатку 4.
4) Перелік постів радіаційного та хімічного спостереження підприємств, установ та організацій з цілодобовим чергуванням, які здійснюють спостереження щодо оцінки радіаційної та хімічної обстановки на адміністративній території Теплодарської міської територіальної громади, згідно Додатку 5.
- Закріпити за розрахунково-аналітичною групою субланки Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту затверджені диспетчерські служби, пости радіаційного та хімічного спостереження для одержання даних щодо радіаційної та хімічної обстановки на адміністративній території Теплодарської міської територіальної громади.
- Начальнику 14 ДПРЧ 7 ДПРЗ ГУ ДСНС України в Одеській області згідно затвердженого переліку диспетчерських служб, постів радіаційного та хімічного спостереження:
1) Відповідно до Порядку утворення, завдання та функції формувань цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.10.2013р. №787, своїм наказом утворити організаційно-штатні структури постів радіаційного і хімічного спостереження, згідно з переліком (додаток 4) та диспетчерських служб, згідно з переліком (додаток 5).
2) Забезпечити оперативний обмін інформацією між постом радіаційного та хімічного спостереження, диспетчерською службою та розрахунково-аналітичною групою при погіршенні радіаційної та хімічної обстановки.
3) Забезпечити диспетчерські служби, пости радіаційного та хімічного спостереження засобами індивідуального захисту, приладами для здійснення постійного радіаційного спостереження та хімічного контролю, необхідною документацією, обладнанням для організації роботи.
4) Організувати навчання особового складу постів радіаційного і хімічного спостереження та диспетчерських служб з питань здійснення радіаційного спостереження та хімічного контролю.
- Начальнику відділу з питань оборонної, мобілізаційної роботи, надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення:
5.1. Забезпечити членів розрахунково-аналітичної групи на час виконання ними своїх функціональних обов’язків необхідними засобами та обладнанням, згідно з додатком до Положення про розрахунково-аналітичну групу.
5.2. Організувати навчання членів розрахунково-аналітичної групи з питань оцінки радіаційної та хімічної обстановки, внести зміни до Плану навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією та здійсненням заходів цивільного захисту в навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності.
- Контроль за виконанням цього рішення покласти на першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради Андрія БРАСЛАВСЬКОГО.
Міський голова Олександр ЧУЙКО
Додаток 1
до розпорядження
міського голови
від «27» серпня 2024 р.
№ 175-Р
Посадовий СКЛАД
позаштатної розрахунково-аналітичної групи
виконавчого комітету Теплодарської міської ради
№ з/п |
Посада в розрахунково-аналітичній групі |
Посада за основним місцем роботи |
1 |
Начальник розрахунково-аналітичної групи |
Керуючий справами виконкому міської ради |
2 |
Заступник керівника розрахунково-аналітичної групи |
Начальник відділу з питань оборонної, мобілізаційної роботи, надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення |
3
|
Спеціаліст розрахунково-аналітичної групи |
Головний спеціаліст відділу з питань оборонної, мобілізаційної роботи, надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення |
У разі необхідності до складу розрахунково-аналітичної групи можуть залучатися фахівці, спеціалісти, які мають відповідну кваліфікацію (медики, викладачі математики, хімії, креслярі, оператори електронно-обчислювальних машин тощо, які визначаються наказами керівників підприємств, установ, організацій).
Керуючий справами Тетяна БИКОНОВА
Додаток 2
до розпорядження
міського голови
від «27» серпня 2024 р. № 175-Р
ПОЛОЖЕННЯ
про розрахунково-аналітичну групу
субланки Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту
- Загальні положення
1.1.Положення про розрахунково-аналітичну групу субланки Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту (далі – Положення) розроблено у відповідності з вимогами статті 35, 43 Кодексу цивільного захисту України, наказу Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 11 серпня 2010 року № 649 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації роботи розрахунково-аналітичної групи та Методичних рекомендацій щодо організації роботи поста радіаційного і хімічного спостереження».
Положення визначає завдання та порядок роботи розрахунково-аналітичної групи субланки Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту (далі – РАГ).
1.2. РАГ – це позаштатне спеціалізоване формування, призначене для збирання, узагальнення та оцінки інформації про стан радіаційної і хімічної обстановки, розвитку НС, проведення розрахунків та підготовки пропозицій щодо захисту населення при загрозі та виникненні надзвичайних ситуацій, пов’язаних з викидом (виливом) у довкілля небезпечних хімічних та радіоактивних речовин.
1.3. Посадовий склад РАГ затверджується розпорядженням міського голови, персональний склад РАГ визначається її начальником за погодженням з міським головою.
Порядок роботи складу РАГ в пункті управління заходами цивільного захисту (далі – ПУ ЗЦЗ) визначається з урахуванням пункту 12 Положення про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 р. №11.
За РАГ завчасно закріплюються відповідні диспетчерські служби та пости радіаційного і хімічного спостереження підприємств, організацій і установ Теплодарської міської територіальної громади.
1.4. До складу РАГ входять: начальник РАГ, заступник начальник РАГ, 1 спеціаліст з оцінки радіаційної та хімічної обстановки, прогнозування надзвичайних ситуацій.
До роботи у складі РАГ залучаються спеціалісти, які мають відповідну кваліфікацію.
1.5. У своїй діяльності РАГ керується законодавчими та нормативно-правовими актами у сфері цивільного захисту, розпорядженнями міського голови, та Положенням про РАГ.
- II. Основні завдання розрахунково-аналітичної групи субланки Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту та функціональні обов’язки спеціалістів
2.1. Основними завданнями РАГ є:
– прогнозування можливої радіаційної і хімічної обстановки при аваріях на радіаційно та хімічно небезпечних об’єктах, розвитку НС;
– визначення можливих втрат населення при радіаційних та хімічних аваріях;
– отримання даних про метеорологічну обстановку від підрозділів гідрометеослужби;
– збір та узагальнення інформації про фактичну радіаційну і хімічну обстановку, інформацію про розвиток НС отриману від постів радіаційного і хімічного спостереження (далі – ПРХС) та диспетчерських служб (далі – ДС);
– оцінка радіаційної і хімічної обстановки та підготовка пропозицій щодо захисту населення при загрозі та виникненні надзвичайної ситуації, пов’язаної з викидом (виливом) у довкілля небезпечних хімічних та радіоактивних речовин;
– ведення карти прогнозованої та фактичної радіаційної і хімічної обстановки;
– підготовка донесень та ведення звітних документів про фактичну радіаційну і хімічну обстановку.
2.2. РАГ безпосередньо підпорядковуються міському голові.
2.3. Функціональні обов’язки начальника розрахунково-аналітичної групи:
Начальник РАГ підпорядковується міському голові. Він є безпосереднім керівником особового складу групи і відповідає за готовність групи до своєчасного виконання завдань, покладених на РАГ.
Начальник РАГ зобов’язаний:
– досконало знати методи прогнозування та оцінки радіаційної і хімічної обстановки, режими радіаційного захисту;
– знати вимоги керівних документів, вміти користуватись таблицями для кодування інформації;
– організовувати підготовку особового складу групи;
– при виконанні завдань, пов’язаних з практичною роботою, постійно знати, в необхідному об’ємі, оперативно-тактичну обстановку;
– організувати своєчасний прийом, обробку і узагальнення даних про райони аварій, руйнувань на хімічно небезпечних об’єктах, які використовують хімічно – небезпечні речовини (далі-ХНР), а також даних радіаційної і хімічної розвідки та метеорологічної обстановки;
– постійно знати та глибоко аналізувати прогнозуючу та фактичну радіаційну і хімічну обстановку, своєчасно доповідати її керівництву, інформувати начальника ЦЗ;
– ставити конкретні завдання особовому складу РАГ, виходячи із обстановки на проведення розрахунків і підготовку необхідних вихідних даних для оцінки радіаційної і хімічної обстановки;
– контролювати роботу особового складу групи.
На основі даних прогнозу обстановки готувати пропозиції щодо:
– видачі сигналів «Радіаційна небезпека», «Хімічна тривога» визначеним населеним пунктам (об’єктам господарювання) громади;
– встановлення режимів радіаційного захисту при проведенні аварійно-рятувальних робіт формуваннями ЦЗ і для населення;
– маршрутів переміщення і можливих доз опромінення формуваннями ЦЗ;
– глибини та площі радіоактивного (хімічного) зараження, чисельності населення, розміщеного на цій площі;
– найбільш доцільних режимів (варіантів) дій формувань цивільного захисту (населення) в умовах реальної радіаційної (хімічної) обстановки;
– своєчасно доповідати начальникові ЦЗ Теплодарської міської територіальної громади інформацію щодо радіаційної та хімічної обстановки.
2.4. Функціональні обов’язки спеціаліста з оцінки хімічної та радіаційної обстановки:
– здійснювати довгострокове, аварійне прогнозування можливої хімічної, радіаційної обстановки та визначати можливі втрати населення при хімічних, радіаційних аваріях;
– вивчати топографічні особливості місцевості;
– розраховувати середню щільність населення;
– збирати та узагальнювати інформацію про фактичну хімічну обстановку від диспетчерських служб та постів радіаційно-хімічного спостереження;
– проводити оцінку хімічної обстановки;
– розробляти пропозиції щодо захисту населення у зоні хімічного, радіаційного забруднення та доповідати їх керівнику РАГ;
– своєчасно доповідати начальнику РАГ інформацію, що надходить;
– вести карту прогнозованої та фактичної хімічної, радіаційної обстановки;
– знати методику оцінки прогнозованої та реальної хімічної, радіаційної обстановки;
– знати дислокацію і характеристику можливої обстановки на підприємствах, які використовують у виробництві НХР;
– знати можливу метеообстановку за даними спостережень;
– своєчасно узагальнювати дані про райони аварій та руйнувань на хімічно-небезпечних об’єктах, які використовують у своєму виробництві НХР;
– на основі даних прогнозування визначати масштаби і характер хімічного зараження, розміри зон зараження та можливі втрати формувань ЦЗ і населення;
– визначати райони безпеки розміщення формувань ЦЗ, найбільш небезпечні маршрути руху;
– готувати пропозиції щодо режимів захисту населення в осередках хімічного зараження;
– готувати дані для оцінки впливу хімічного зараження на проведення рятувальних робіт у цих осередках;
– готувати донесення та вести звітні документи про хімічну, радіаційну обстановку.
III. Порядок роботи розрахунково-аналітичної групи субланки Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту
3.1. У повсякденному режимі функціонування міської субланки Єдиної державної системи цивільного захисту (далі – ЄДСЦЗ) із спеціалістами РАГ проводяться заняття з виконання завдань в умовах надзвичайної ситуації (далі – НС). Безпосередньо за підготовку РАГ до дій за призначенням
відповідає відділ з питань оборонної, мобілізаційної роботи, надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення.
3.2. При переведенні районної ланки ЄДСЦЗ у режим підвищеної готовності або при загрозі виникнення надзвичайної ситуації, пов’язаної з викидом (виливом) у довкілля небезпечних хімічних та радіоактивних речовин, загрози виникнення НС, спеціалісти РАГ прибувають до ПУ ЗЦЗ та здійснюють наступні заходи:
– уточнюють порядок передачі інформації про радіаційну та хімічну обстановку, можливий розвиток НС від ПРХС та ДС;
– вивчають топографічні особливості місцевості;
– отримують дані про метеорологічну обстановку від підрозділів гідрометеослужби (напрямок та швидкість вітру, температура повітря, хмарність, ступінь вертикальної стійкості повітря);
– здійснюють прогнозування та оцінку можливої радіаційної і хімічної обстановки;
– розраховують середню щільність населення;
– готують пропозиції щодо захисту населення при загрозі виникнення надзвичайної ситуації, пов’язаної з викидом (виливом) у довкілля небезпечних хімічних та радіоактивних речовин;
– наносять прогнозовану радіаційну та хімічну обстановку на карту;
– подають прогноз радіаційної та хімічної обстановки та пропозиції щодо захисту населення начальнику відділ з питань оборонної, мобілізаційної роботи, надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення, голові міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій і міському голові. У подальшому начальник РАГ організовує цілодобове чергування спеціалістів групи.
3.3. При переведенні ЄДСЦЗ у режим надзвичайної ситуації або при виникненні НС, пов’язаних з викидом (виливом) у довкілля небезпечних хімічних та радіоактивних речовин, РАГ здійснює наступні заходи:
– отримує дані про метеорологічну обстановку від підрозділів гідрометеослужби;
– збирає та узагальнює інформацію про фактичну радіаційну обстановку (потужність експозиційної (еквівалентної) дози іонізуючого випромінювання, час та місце її вимірювання) та хімічну обстановку (назва та концентрація небезпечної хімічної речовини, час та місце її вимірювання) від ПРХС та ДС;
– здійснює оцінку радіаційної і хімічної обстановки;
– наносить на карту інформацію про фактичну радіаційну та хімічну обстановку (місце та час виникнення аварії, зони радіаційного та хімічного забруднення);
– готує пропозиції щодо захисту населення;
– передає узагальнену інформацію про фактичну радіаційну та хімічну обстановку, прогноз розвитку НС до РАГ області;
– подає узагальнену інформацію про радіаційну та хімічну обстановку та пропозиції щодо захисту населення міській комісії з питань ТЕБ та НС, міському голові.
3.4. РАГ здійснює прогнозування хімічної обстановки з використанням Методики спостережень щодо оцінки радіаційної та хімічної обстановки, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 27.11.2019р. № 986.
3.5. Під час оцінки хімічної обстановки визначаються:
– масштаб хімічного забруднення;
– ступінь небезпеки хімічного забруднення, наслідки;
– тривалість хімічного забруднення (час підходу хмари НХР до заданого об’єкта, терміну випарювання НХР на місцевості і терміну забруднення НХР водоймищ).
3.6. Під час оцінки наслідків радіаційного забруднення:
– аналізується вплив цих наслідків на населення.
– наслідки радіаційного забруднення (масштаб радіаційного забруднення та потужності експозиційної (еквівалентної) дози іонізуючого випромінювання, довжина, ширина та площа зони радіоактивного забруднення).
– визначається кількість людей, які отримали дози опромінення, та кількість будинків, майна і техніки, забруднених радіоактивними речовинами.
3.7. Під час оцінки розвитку НС:
– визначається масштаб НС;
– ступінь небезпеки та прогноз розвитку НС;
– наслідки НС;
3.8. РАГ готує пропозиції щодо захисту населення в зонах радіаційного та хімічного забруднення, від наслідків НС до яких входять:
– висновки з оцінки радіаційної та хімічної обстановки (масштаби забруднення, кількість уражених людей, кількість будинків, майна і техніки, забруднених радіоактивними та небезпечними хімічними речовинами);
– висновки з оцінки розвитку НС;
– засоби захисту для населення;
– режими радіаційного захисту населення;
– найбільш оптимальні маршрути евакуації населення;
– сили та засоби для проведення санітарної обробки людей та район її проведення;
– сили та засоби для проведення спеціальної обробки техніки, майна та одягу, район її проведення;
– пропозиції щодо ліквідації наслідків НС;
3.9. До звітних документів РАГ належать:
– журнал радіаційного та хімічного спостереження (згідно з наказом Міністерства внутрішніх справ України від 27.11.2019р. № 986 «Про затвердження Методики спостережень щодо оцінки радіаційної та хімічної обстановки»);
– копії повідомлень про радіоактивне та хімічне забруднення (згідно з наказом Міністерства внутрішніх справ України від 27.11.2019р. № 986 «Про затвердження Методики спостережень щодо оцінки радіаційної та хімічної обстановки»);
– карта радіоактивної та хімічної обстановки.
– журнал оперативної інформації.
Керуючий справами Тетяна БИКОНОВА
Додаток 3
до розпорядження
міського голови
від «27» серпня 2024 р.
№ 175-Р
ПОЛОЖЕННЯ
про пост радіаційного та хімічного спостереження
- Загальні положення
1.1. Положення про пост радіаційного та хімічного спостереження розроблено згідно з вимогами Кодексу цивільного захисту України, Положенням про єдину державну систему запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.01.2014р. № 11, пункту 2 Порядку утворення, завдання та функції формувань цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.10.2013р. № 787 (надалі – Порядок), наказу Міністра внутрішніх справ України від 27.11.2019р. № 986 «Про затвердження Методики спостережень щодо оцінки радіаційної та хімічної обстановки», наказу Міністра з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 11.08.2010р. № 649 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації роботи розрахунково-аналітичної групи та Методичних рекомендацій щодо організації роботи поста радіаційного і хімічного спостереження».
1.2. Пост радіаційного та хімічного спостереження (надалі – ПРХС) – формування цивільного захисту, яке здійснює періодичне або постійне радіаційне та хімічне спостереження відповідно до встановлених завдань.
1.3. Пости радіаційного та хімічного спостереження утворюються відповідно до розпорядження міського голови та наказів керівників підприємств, установ і організацій у порядку, визначеному законодавством України.
1.4. До складу ПРХС входять: начальник поста, 1-3 спостерігачі за радіаційною та хімічною обстановкою.
1.5. У своїй діяльності ПРХС керується законодавчими та нормативно- правовими актами у сфері цивільного захисту та цим Положенням.
1.6. Забезпечення ПРХС приладами радіаційної та хімічної розвідки, засобами індивідуального захисту та засобами зв’язку здійснюється за рахунок підприємств, установ та організацій (надалі – суб’єкти), на базі яких вони створені.
Для виконання окремих завдань ПРХС за рахунок суб’єкта, можуть оснащуватися автомобілями, у тому числі спеціально обладнаними. Підготовку особового складу постів радіаційного та хімічного спостереження здійснюють фахівці навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Вінницької області.
1.7. Для ведення радіаційного та хімічного спостереження рекомендується таке оснащення поста:
1.7.1. Прилад радіаційної розвідки – 1 комплект.
1.7.2. Прилад хімічної розвідки – 1 комплект.
1.7.3. Засоби зв’язку та оповіщення.
1.7.4. Засоби індивідуального захисту (фільтрувальний протигаз з протигазовими коробками для захисту від небезпечних хімічних речовин, респіратор протипиловий, захисний костюм).
- Основні завдання ПРХС
2.1. Основними завданнями ПРХС є:
2.1.1. Своєчасне виявлення радіоактивного та хімічного забруднення територій у межах зони відповідальності поста.
2.1.2. Подання сигналів «радіаційна небезпека», «хімічна тривога»; інформування керівника об’єкта та розрахунково-аналітичної групи про радіоактивне та хімічне забруднення територій у зоні відповідальності поста.
2.1.3. Контроль за зміною потужності дози іонізуючого випромінювання та концентрацією небезпечних хімічних речовин у межах зони відповідальності.
2.1.4. Відбір проб грунту, води, забруднених радіоактивними та небезпечними хімічними речовинами, та відправка їх у лабораторію.
2.2. Особовий склад ПРХС безпосередньо підпорядковується керівнику об’єкта, на якому він створений, і взаємодіє з організаціями та закладами державної системи моніторингу, підрозділами гідрометеорологічної служби та лабораторіями.
- Функціональні обов’язки посадових осіб,
які входять до складу ПРХС
3.1. Начальник ПРХС.
3.1.1. Начальник ПРХС підпорядковується керівнику об’єкта та зобов’язаний:
3.1.2 Знати завдання, оснащення та можливості поста.
3.1.3. Уточнити з керівником об’єкта межу зони відповідальності поста, періодичність радіаційного та хімічного спостереження, порядок оповіщення та зв’язку.
3.1.4. Перевірити справність приладів радіаційної, хімічної розвідки та дозиметричного контролю, засобів зв’язку та оповіщення.
3.1.5. Довести до спостерігачів межу зони відповідальності поста, завдання щодо здійснення радіаційного та хімічного спостереження та порядку оповіщення та зв’язку.
3.1.6. Організувати чергування спостерігачів на посту.
3.1.7. При необхідності організувати інженерне обладнання поста.
3.1.8. Доповісти керівнику об’єкта про початок спостереження.
3.1.9. При виявленні радіоактивного або хімічного забруднення доповісти керівнику об’єкта, поінформувати розрахунково-аналітичну групу та організувати подальше спостереження.
3.1.10. Організувати забезпечення джерелами живлення.
3.1.11. Організувати проведення спеціальної обробки приладів радіаційної і хімічної розвідки, засобів зв’язку та засобів індивідуального захисту, а також санітарної обробки особового складу поста.
3.2. Черговий спостерігач.
3.2.1. Черговий спостерігач підпорядковується начальнику ПРХС та зобов’язаний:
3.2.2. Перевірити справність та комплектність засобів індивідуального захисту, приладів радіаційної, хімічної розвідки і дозиметричного контролю, засобів зв’язку та оповіщення.
3.2.3. Перевести засоби індивідуального захисту у стан «напоготові».
3.2.4. На початку чергування та у встановлені терміни визначити напрямок та швидкість вітру, температуру повітря, зробити запис у журналі.
3.2.5. У встановлені терміни за допомогою приладів радіаційної та хімічної розвідки здійснювати радіаційне та хімічне спостереження.
3.2.6. При виявленні радіоактивного забруднення перевести засоби захисту у стан готовності, подати сигнал «радіаційна небезпека», доповісти начальнику поста.
3.2.7. При виявленні хімічного забруднення подати сигнал «хімічна тривога», перевести засоби захисту у стан готовності, доповісти начальнику поста.
3.2.8. Після виявлення радіоактивного або хімічного забруднення, а також при різких змінах метеорологічних умов здійснити позачергові метеорологічні спостереження.
3.2.9. За вказівкою начальника поста взяти проби грунту, води, забруднених радіоактивними або небезпечними хімічними речовинами, для відправки на дослідження у радіометричну (хімічну) лабораторію.
3.2.10. Вести записи у журналі радіаційного та хімічного спостереження (наказ МВС України від 27.11.2019р. № 986).
- Порядок роботи ПРХС
4.1. У повсякденному режимі функціонування субланки Теплодарської міської громади Одеської районної ланки Одеської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту (надалі – Теплодарська міська субланка) зі спеціалістами ПРХС проводяться заняття з підготовки до виконання завдань в умовах надзвичайної ситуації. Безпосередньо за підготовку ПРХС до дій за призначенням відповідає керівник об’єкта, на базі якого створено пост.
4.2. При переведенні Хмільницької міської ланки у режими підвищеної готовності, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану відповідно до рішення керівника об’єкта особовий склад ПРХС прибуває на місце розгортання поста, перевіряє справність та комплектність приладів радіаційної та хімічної розвідки, у встановлені терміни здійснює метеорологічне, радіаційне та хімічне спостереження.
4.3. У разі реєстрації потужності еквівалентної дози 0,05 мР/год (0,5 мк Зв/год) і вище, появи аномальних явищ (кольорові хмари або підозрілих крапель на грунті, рослинах, поверхнях будівель) черговий спостерігач негайно інформує телефоном керівника установи, оперативного чергового територіального органу ДСНС, начальника розрахунково-аналітичної групи.
4.4. Після інформування черговий спостерігач за допомогою приладів радіаційної та хімічної розвідки та через відбір проб уточнює потужність дози на місцевості, тип та концентрацію небезпечної хімічної речовини у повітрі, здійснює відбір проб забрудненого ґрунту для дослідження у лабораторії, уточнює метеорологічні дані і протягом однієї години надсилає черговому 14 ДПРЧ письмове повідомлення про радіоактивне та хімічне забруднення (наказ МВС України від 27.11.2019р. № 986).
4.5. Отримані дані про стан радіаційної та хімічної обстановки черговий спостерігач поста заносить у журнал радіаційного та хімічного спостереження (наказ МВС України від 27.11.2019р. №986).
4.6. До звітних документів ПРХС належать:
4.6.1. Журнал радіаційного та хімічного спостереження (наказ МВС України від 27.11.2019р. № 986).
4.6.2. Копії повідомлень про радіоактивне та хімічне забруднення (наказ МВС України від 27.11.2019р. № 986).
Керуючий справами Тетяна БИКОНОВА
Додаток 4
до розпорядження
міського голови
від «27» серпня 2024 р.
№ 175-Р
ПЕРЕЛІК
диспетчерських (чергових) служб підприємств, установ, організацій на території Теплодарської міської територіальної громади, що можуть залучатись до спостереження, лабораторного контролю і прогнозування надзвичайних ситуацій
№ з/п |
Об’єкт на базі якого створена диспетчерська служба |
Адреса розташування, контактний телефон. |
1. |
14 ДПРЧ 7 ДПРЗ ГУ ДСНС України в Одеській області |
м.Теплодар, Промвузол, 134 т. (04850) 2-61-01
|
Керуючий справами Тетяна БИКОНОВА
Додаток 5
до розпорядження
міського голови
від «27» серпня 2024 р.
№ 175-Р
ПЕРЕЛІК
постів радіаційного та хімічного спостереження підприємств, установ та організацій з цілодобовим чергуванням, які здійснюють спостереження щодо оцінки радіаційної та хімічної обстановки на адміністративній території Теплодарської міської територіальної громади
№ з/п |
На базі якого об’єкту створені ПРХС |
Адреса розташування, контактний телефон.
|
1. |
14 ДПРЧ 7 ДПРЗ ГУ ДСНС України в Одеській області |
м. Теплодар, Промвузол, 134 т. (04850) 2-61-01
|
Керуючий справами Тетяна БИКОНОВА