УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ Про зупинення дії постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2008 року N 363

У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про зупинення дії постанови
Кабінету Міністрів України
від 17 квітня 2008 року N 363
{ Додатково див. Конституційне подання Президента ( n0018100-08 ) від 02.06.2008 }
Кабінетом Міністрів України 17 квітня 2008 року видано постанову N 363 ( 363-2008-п ) “Про закупівлю послуг, пов’язаних з формуванням інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців”.
Зазначеною постановою ( 363-2008-п ) Кабінет Міністрів України встановив, що закупівля Центральною виборчою комісією послуг з розроблення та налагодження програмних засобів створення та ведення інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців здійснюється за процедурою закупівлі в одного учасника без погодження з Міністерством економіки України.
За Конституцією України ( 254к/96-ВР ) народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократії шляхом участі в них громадян України (статті 69, 70). При цьому Основним Законом ( 254к/96-ВР ) держави гарантовано, що вибори до органів державної влади та органів місцевого самоврядування є вільними і відбуваються на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування; виборцям гарантується вільне волевиявлення (стаття 71).
Реалізація зазначеного конституційного права громадян потребує створення належних умов для участі в виборах, у тому числі забезпечення державного обліку виборців.
Для забезпечення державного обліку громадян України, які мають право голосу відповідно до статті 70 Конституції України ( 254к/96-ВР ), створюється Державний реєстр виборців.
За Законом України “Про Державний реєстр виборців” ( 698-16 ) ведення Державного реєстру виборців здійснюється на засадах, зокрема, публічності, достовірності, повноти і цілісності відомостей, законності і пріоритету прав людини (стаття 3). При цьому Закон ( 698-16 ) визначає перелік службових персональних даних Реєстру, які, в свою чергу, є даними, що засвідчують факти, пов’язані з участю громадян у виборчому процесі (стаття 9).
Відповідно до статті 35 зазначеного Закону ( 698-16 ) Кабінет Міністрів України встановлює порядок і строки забезпечення закупівлі, розробки та налагодження програмних і технічних засобів для створення інформаційно-телекомунікаційної системи та ведення такого Реєстру. Згідно зі статтею 36 названого Закону ( 698-16 ) первинне формування бази даних Реєстру здійснюється розпорядником Реєстру на етапі введення автоматизованої інформаційно-телекомунікаційної системи Реєстру в експлуатацію шляхом перенесення до бази даних Реєстру персональних даних виборців із загальних списків виборців.
Отже, від якісного, точного, максимально кваліфікованого забезпечення створення автоматизованої інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців значною мірою залежать достовірність, повнота та правильність ведення такого Реєстру. У зв’язку з цим особливого значення набуває вибір найбільш кваліфікованого суб’єкта господарювання, який зможе найкраще розробити, налагодити програмні і технічні засоби, необхідні для створення та ведення інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців, гарантувати захист та безпеку персональних даних виборців, що значною мірою сприятиме забезпеченню реалізації конституційного права громадян на вибори.
У такій ситуації суб’єкт господарювання, який здійснюватиме вищеназвані заходи, має бути визначений виключно на конкурсних засадах.
Визначаючи ж, що закупівля Центральною виборчою комісією послуг з розроблення та налагодження програмних засобів створення та ведення інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців здійснюється за процедурою закупівлі в одного учасника, Кабінет Міністрів України діяв не лише всупереч вищеназваним положенням Конституції ( 254к/96-ВР ) і законів України, а й вимогам частини третьої статті 42 Конституції України ( 254к/96-ВР ), за якою держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності, недопущення зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірного обмеження конкуренції.
Наслідком запровадження Кабінетом Міністрів України порядку здійснення закупівлі в одного учасника послуг з розроблення та налагодження програмних засобів створення та ведення інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців, установленого постановою від 17 квітня 2008 року N 363 ( 363-2008-п ), може стати незабезпечення належних умов для створення достовірного, цілісного, публічного, законного Державного реєстру виборців, а отже й порушення конституційних прав громадян щодо участі у виборах, спотворення результатів народного волевиявлення.
Тож, Кабінет Міністрів України, видавши постанову від 17 квітня 2008 року N 363 ( 363-2008-п ), порушив і вимоги частини другої статті 8 Основного Закону ( 254к/96-ВР ) держави, за якими нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України ( 254к/96-ВР ) і повинні відповідати їй, норми частини другої статті 19 та частини третьої статті 113 Основного Закону ( 254к/96-ВР ) держави, які зобов’язують Кабінет Міністрів України керуватися у своїй діяльності Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України, діяти на підставі та у спосіб, що ними передбачені.
Ураховуючи викладене, відповідно до пункту 15 частини першої статті 106 Конституції України ( 254к/96-ВР )
п о с т а н о в л я ю:
1. Зупинити дію постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2008 року N 363 ( 363-2008-п ) “Про закупівлю послуг, пов’язаних з формуванням інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців”.
2. Цей Указ набирає чинності з дня його опублікування.
Президент України В.ЮЩЕНКО
м. Київ, 2 червня 2008 року
N 499/2008