Аналіз регуляторного впливу до проєкту рішення Теплодарської міської ради «Про затвердження Правил розміщення об’єктів некапітальної забудови, майданчиків біля закладів ресторанного господарства та рекламних конструкцій у місті Теплодар»

Регуляторний орган – Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області

Розробник документа – управління житлово-кмунального господарства, землевпорядкування та майна Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області.

Поштова адреса – 65490 Одеська обл., м.Теплодар, вул.Піонерна,7

 

Аналіз регуляторного впливу проєкту рішення Теплодарської міської ради « Про затвердження Правил розміщення об’єктів некапітальної забудови, майданчиків біля закладів ресторанного господарства та рекламних конструкцій у місті Теплодар» (далі – проєкт рішення) підготовлено відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу регуляторного впливу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308.

 

  1. Визначення проблеми

Питання розміщення тимчасових споруд (далі – ТС) та інших некапітальних тимчасових об’єктів на території Теплодарської міської   територіальної громади необхідно вирішувати комплексно з урахуванням усіх аспектів у сфері містобудування, благоустрою, земельних відносин, безпеки дорожнього руху, охорони інженерних мереж тощо. Однак, на законодавчому рівні відсутній єдиний нормативний документ, який би врегульовував це питання. На разі, суб’єкту господарювання, що має намір встановити ТС чи інший некапітальний тимчасовий об’єкт, необхідно вивчити вимоги ряду нормативних актів (зокрема, наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від21.10.2011 № 244 «Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності» (далі – наказ № 244), постанови Кабінету Міністрів України від 30.03.1994 № 198 «Про затвердження Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони» (далі – постанова № 198), законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про благоустрій населених пунктів», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про оренду землі», Цивільного і Земельного кодексів України та інші), положення яких не завжди узгоджуються між собою, а в деяких випадках – застарілі і не можуть бути застосовані. При цьому жоден із цих законодавчих актів не містить чіткого механізму вирішення питання.

На даний час в Теплодарській міській  раді відсутній  нормативно-правовий документ, яким би було регламентовано єдиний механізм щодо розміщення об’єктів некапітальної забудови, майданчиків біля закладів ресторанного господарства та рекламних конструкцій.

Рішенням Теплодарської міської ради від 29.12.2014р. №554-VI затверджено Правила розміщення зовнішньої реклами на території міста Теплодар Одеської області, одним із пунктів рішення визначено Порядок отримання дозволу на  розміщення рекламного засобу.  Оплата за місце розташування даного засобу здійснюється відповідно договору оренди земельної ділянки або твердого покриття.

Нормативні документи, якими б визначався Порядок розміщення об’єктів некапітальної забудови відсутній, суб’єкти господарської діяльності розміщують кіоски,магазини та інші об’єкти на підставі заключних договорів оренди земельної ділянки або твердого покриття. Станом на 01.01.2022 року всього заключено 50договорів. (20 – оренда земельної ділянки; 30 – оренда бетонного покриття).у т.ч. протягом 2021 року – 11 договорів.

Відповідно до ч. 1 ст. 18, пп. 7 п. «а» ч. 1 ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що не перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на договірній і податковій основі та на засадах підконтрольності у межах повноважень, наданих органам місцевого самоврядування законом.

Так організація благоустрою та здійснення його контролю на території громади здійснюється на підставі Правил благоустрою території м.Теплодар, затверджених рішенням Теплодарської міської ради Одеської області від 25.09.2012 р.№ 280-VI, які мають узагальненні положення, встановлені Законом України «Про благоустрій населених пунктів».

Необхідність врахування особливостей усіх видів ТС, узгодження їх розміщення з вимогами законодавства у сфері благоустрою, є ще однією з проблем, розв’язання якої пропонується здійснити шляхом прийняття зазначеного регуляторного акту.

Основні групи, на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

Держава

+

Суб’єкти господарювання,

+

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

Існуючі ринкові механізми не дозволяють розв’язати порушені проблеми, а наявної нормативної бази не достатньо для забезпечення належного розвитку сфери благоустрою, відпочинку громадян та пов’язаної з ним господарської діяльності. У зв’язку з цим зазначені вище проблеми можуть бути розв’язані шляхом вдосконалення правового регулювання відносин між суб’єктами господарювання та органами місцевого самоврядування в даному напрямку.

 

  1. Цілі державного регулювання

– комплексне врегулювання організаційно-правових відносин щодо розміщення тимчасових некапітальних об’єктів на території Теплодарської  міської територіальної громади з урахуванням аспектів у сфері містобудування, благоустрою, безпеки дорожнього руху, охорони інженерних мереж;

– визначення єдиного механізму використання елементів благоустрою комунальної власності, залучення на договірних засадах ресурсів користувачів цих елементів на їх збереження, відновлення та подальшу організацію благоустрою;

– створення сприятливих умов для здійснення суб’єктами господарювання підприємницької та іншої діяльності;

– покращення стану благоустрою Теплодарської міської територіальної громади, охорони інженерних мереж, безпеки дорожнього руху;

– сприяння створенню місць відпочинку, пунктів торговельного, побутового, соціально-культурного та іншого призначення, наближених до місця проживання громадян;

– забезпечення доходної частини міського бюджету від розміщення об’єктів некапітальної забудови, майданчиків біля закладів ресторанного господарства та рекламних конструкцій

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

  1. Визначення альтернативних способів

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Не прийняття регуляторного акту (залишити існуючу ситуацію без змін)

Запропоновані цілі будуть досягнуті не повною мірою. Не прийняття даного регуляторного акту

призведе до відсутності єдиного механізму щодо розміщення об’єктів некапітальної забудови, майданчиків біля закладів ресторанного господарства та рекламних конструкцій на території Теплодарської міської територіальної громади.

 

Альтернатива 2

Прийняття запропонованого регуляторного акту

Забезпечення додержання цілей регулювання, сталі надходження до міського бюджету без погіршення умов для розвитку та функціонування мікробізнесу. Покращення санітарного стану та належна організація благоустрою території міста.  

 

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

 

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Адміністративні витрати, які пов’язані з укладанням договорів оренди земельної ділянки або бетонного покриття щодо розміщення ТС. Протягом 2021 року укладено 11 договорів. Всього станом на 01.01.2022 року укладено 50 договорів.

Альтернатива 2

Вдосконалення правового регулювання відносин між суб’єктами господарювання та органами місцевого самоврядування

Забезпечення дохідної частини міського бюджету від сплати за право розміщення об’єктів некапітальної забудови, майданчиків біля закладів ресторанного господарства та рекламних конструкцій

 

Адміністративні витрати пов’язані  з розробкою та прийняттям регуляторного акта та проведенням аналізу та заходів по відстеженню його результативності.

Інші адміністративні витрати пов’язані з оформленням відповідних документів та заходів щодо укладання договорів на право розміщення об’єктів некапітальної забудови, майданчиків біля закладів ресторанного господарства та рекламних конструкцій.

 

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Відсутні

 

Альтернатива 2

 

Забезпечення сприятливих умов життєдіяльності людини, належного рівня благоустрою, санітарного стану, безпеки руху, розширення мережі місць відпочинку, торгівельного, побутового обслуговування, збільшення кількості робочих місць

Відсутні

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

60

60*

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

 

 

 

 

100

* – дані надані управлінням житлово-комунального господарства, землевпорядкування та майна, (50 -діючі договори на земельну ділянку та бетонне покриття та у т.ч.11 договорів, які заключено протягом 2021 року)

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Матеріальні та адміністративні витрати на укладення договору оренди земельної ділянки або твердого покриття на якій встановлено тимчасову споруду відповідно процедурі яка діє на теперішній час.

Станом на 01.01.2022 року укладено договорів оренди зем.ділянок та твердого покриття щодо розміщення тимчасових споруд –50. (11 договорів – протягом 2021 року)

Отримано надходжень до місцевого бюджету, відповідно зазначених договорів за 2021 рік – 370 933,92 грн.

 

Альтернатива 2

 

Передбачуваність дій органів місцевого самоврядування; створення рівних, прозорих і зрозумілих умов для всіх суб’єктів господарювання, які мають намір встановити ТС, майданчики для забезпечення будівництва; спрощення процедури розміщення пересувних ТС, об’єктів некомерційного призначення; забезпечення дотримання прав та інтересів тих суб’єктів, які встановили ТС на підставі раніше чинних нормативних актів

Матеріальні та адміністративні витрати на оформлення відповідних документів та  укладення договору на право розміщення тимчасової споруди.

Розмір плати за право розміщення об’єкта дрібно роздрібної торговельної мережі, майданчика біля закладу ресторанного господарства та рекламної конструкції встановлюється згідно Методики затвердженої виконавчим комітетом Теплодарської міської ради, яка на даний час не затверджена.

Матеріальні та інші витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/приписів тощо).

 

         

 

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва за альтернативами

Річна сума витрат, гривень

Альтернатива 1. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва  (рядок 11 таблиці «Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта по альтернативі 1» додатку 1 до аналізу регуляторного впливу)

Альтернатива 2. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва (рядок 11 таблиці «Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта по альтернативі 2» додатку 1 до аналізу регуляторного впливу)

 

  1. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)***

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

2

Не вирішує проблемні питання (проблема залишається) та не сприяє досягненню цілей державного регулювання.

Альтернатива 2

4

Забезпечує вирішення проблеми і досягнення цілей державного регулювання в повному обсязі.

*** Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:

4 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

3 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже  повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

1 – цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи в рейтингу

 

Альтернатива 1

Для органів місцевого самоврядування:

Відсутні

Для СГД:

 Відсутні

Для громадян: Відсутні

 Для органів місцевого самоврядування:

Відсутність нормативно-правового документу запровадження єдиної процедури розміщення об’єктів некапітальної забудови  призводить до

проблеми безсистемного, хаотичного розміщення та перенасиченості міського простору об’єктами некапітальної забудови.

Для СГД:

Суб’єкти господарської діяльності матимуть матеріальні та адміністративні витрати відповідно укладених договорів оренди земельних ділянок та твердого покриття на яких встановлено тимчасові споруди.

Для громадян:

Відсутні

Дана альтернатива є другою, оскільки при наявності витрат, вона не містить жодних вигод

Альтернатива 2

Для органів місцевого самоврядування:

– забезпечення відкритості та прозорості процедури визначення права на розміщення об’єктів некапітальної забудови, майданчиків біля закладів ресторанного господарства, рекламних конструкцій та запобігання корупції.

– забезпечення належного санітарного стану та благоустрою території міста.

– забезпечення доходної частини міського бюджету від розміщення обєктів некапітальної забудови, майданчиків біля закладів ресторанного господарства та рекламних конструкцій.

Для СГД:

– розвиток добросовісної конкуренції серед суб’єктів господарювання, які мають намір встановити об’єкти некапітальної забудови, майданчики біля закладів ресторанного господарства, рекламні конструкції, об’єкти благоустрою.

Для громадян:

-забезпечення сприятливих умов для жителів міста щодо задоволення соціально-побутових потреб шляхом користування послугами, які надаються власниками (користувачами) о’бєктів некапітальної забудови, майданчиків біля закладів ресторанного господарства та рекламних конструкцій

Для органів місцевого самоврядування:

Адміністративні витрати, що пов’язані з обробкою відповідних документів,оформленням договорів на право розміщення тимчасової споруди.

Для СГД:

Суб’єкти господарської діяльності матимуть матеріальні та адміністративні витрати  на виготовлення паспорта прив’язки, оформлення договірної документації.

Плата за право розміщення об’єктів некапітальної забудови,майданчиків біля закладів ресторанного господарства та рекламних конструкцій, яка обчислюється згідно Методики затвердженої виконавчим комітетом Теплодарської міської ради.( на даний час Методику не затверджено).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Для громадян:

Відсутні.

Альтернатива є першою в списку, оскільки:

має багато вигод для суспільства, держави та суб’єктів господарювання, які є більшими за витрати;

забезпечує збалансованість інтересів суб’єктів господарювання, громадян та органів місцевого самоврядування

 

           

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

Неврегульованість багатьох аспектів при розміщенні тимчасових некапітальних об’єктів та використанні елементів благоустрою, що стримує розвиток підприємництва в цьому напрямі, залучення ресурсів у благоустрій і в подальшому негативно впливає на стан благоустрою та середовище життєдіяльності людини.

Проблема залишається невирішеною, а цілі державного регулювання можуть  бути досягнуті лише частково

Ризик впливу зовнішніх чинників (можливі зміни в чинному законодавстві України) низький

Альтернатива 2

Відповідність чинному законодавству, створення єдиного нормативного акта, який визначає прозору та зрозумілу процедуру. У повній мірі вирішує порушену проблему і забезпечує досягнення цілей державного регулювання за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів

Ризик впливу зовнішніх чинників (можливі зміни у чинному законодавстві України, низька активність суб’єктів господарювання) вище середнього

Можливість впровадження та виконання акта з боку органу місцевого самоврядування, а також суб’єктів господарювання оцінюється як висока. Механізм повної або часткової компенсації можливої шкоди в разі настання очікуваних наслідків дії акта не розроблявся, оскільки настання будь-яких негативних наслідків за результатами прийняття запропонованого механізму не очікується. За дотриманням вимог регуляторного акта здійснюватиметься контроль в установленому законодавством та умовами договорів на право тимчасового користування елементами благоустрою комунальної власності порядку з боку органів місцевого самоврядування в межах повноважень (державний контроль). На дію акта можуть вплинути зовнішні чинники, що зазначені в графі «Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта» попередньої таблиці цього розділі аналізу регуляторного впливу.

 

  1. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Розв’язання визначеної в розділі І аналізу регуляторного впливу проблеми буде здійснюватися за допомогою наступних механізмів:

  1. Механізм нормотворчої діяльності органів місцевого самоврядування (забезпечить комплексне врегулювання організаційно-правових відносин щодо розміщення тимчасових некапітальних об’єктів на території Теплодарської міської територіальної громади шляхом врахування в локальному регуляторному акті правових аспектів у сфері містобудування, благоустрою, земельних відносин, безпеки дорожнього руху, охорони інженерних мереж).
  2. Механізм взаємодії із Теплодарською міською територіальною громадою (забезпечить належний доступ до інформації про регуляторний акт; розв’язання процедурних питань, що передбачені регуляторним актом).
  3. Механізм контролю (забезпечить належне виконання вимог регуляторного акта).

Розв’язання визначеної проблеми здійснюватиметься за допомогою наступних заходів:

  1. Адміністративно–правові заходи, які полягають у розробленні проєкту рішення із застосуванням визначених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» процедур, прийняття рішення Теплодарської міської ради та його оприлюдненні (набрання чинності) у встановленому порядку, що забезпечить розв’язання визначеної проблеми і сприятиме досягненню цілей державного регулювання ( адміністративні витрати наведені у додатку №2 до аналізу регуляторного впливу (М-ТЕСТ))
  2. Організаційні заходи, які полягають в розгляді звернень суб’єктів господарювання щодо розміщення об’єктів некапітальної забудови, майданчиків біля закладів ресторанного господарства та рекламних конструкцій, перевірки доданих до них документів, наявних інженерних мереж, містобудівних, землевпорядних обмежень, підготовка та укладення договорів на право розміщення тимчасової споруди, їх реєстрація. Їх планується здійснювати протягом усього строку дії регуляторного акта. Ці заходи займають значне місце в досягненні цілей регулювання та завдань регуляторного акта, зокрема стосовно спрощення, забезпечення підвищення прозорості та зрозумілості процедури отримання в тимчасове користування елементів благоустрою комунальної власності для розміщення некапітальних тимчасових об’єктів. 
  3. Інформаційні заходи****, які полягають у проведенні роз’яснювальної роботи серед суб’єктів господарювання та громадськості, з метою обговорення положень регуляторного акта, розміщення інформації про регуляторний акт на офіційному сайті Теплодарської міської ради та офіційній сторінці Теплодарської міської ради в соціальній мережі Інтернет( Фейсбук). Ці заходи сприяють забезпеченню можливості одержання суб’єктами господарювання та громадянами інформації про регуляторний акт, процедуру його реалізації, наслідки виконання. Вони є необхідними для розв’язання проблемних питань та досягнення цілей державного регулювання.

**** На виконання вимог чинного законодавства України проєкт рішення підлягає оприлюдненню на офіційному вебсайті Теплодарської міської ради (www.trada.gov.ua) у підрозділі «Проєкти документів» розділу «Документи» у строк, визначений Законом України «Про доступ до публічної інформації», а також разом з аналізом його регуляторного впливу – у підрозділі «Регуляторна діяльність»  з метою отримання зауважень і пропозицій у строк, визначений Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

  1. Заходи контролю, які полягають у здійсненні органами місцевого самоврядування контролю за дотриманням вимог регуляторного акта в порядку та межах, установлених чинними нормативними актами та умовами договорів на право тимчасового користування елементами благоустрою комунальної власності, що надасть можливість реалізувати мету регуляторного акта та відстежити його результативність.

Запропонований механізм дії даного проєкту регуляторного акта відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, адекватності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, прозорості та врахування громадської думки.

Ступінь ефективності зазначених заходів є високим, адже виконавши їх належним чином, поставленої мети буде досягнуто.

 

  1. VIОчікувані результати від прийняття регуляторного акту

         Визначення очікуваних результатів від прийняття регуляторного акту описується в аналізі вигод та витрат, з переліком позитивних та негативних факторів:

 

Субєкти

Вигоди

Витрати

Населення

Забезпечення сприятливих умов життєдіяльності громадян, належного рівня благоустрою, санітарного стану, безпеки руху, розширення мережі місць відпочинку, торгівельного, побутового обслуговування, збільшення кількості робочих місць.

Можливість отримання додаткових соціальних благ через збільшення надходжень до місцевого бюджету.

Відсутні

Суб’єкти господарської діяльності

Забезпечення відкритості та прозорості процедури визначення права на розміщення об’єктів некапітальної забудови, майданчиків біля закладів ресторанного господарства, рекламних конструкцій та запобігання корупції.

Розвиток добросовісної конкуренції серед суб’єктів господарювання.

Суб’єкти господарської діяльності матимуть матеріальні та адміністративні витрати  на виготовлення паспорта прив’язки, оформлення договірної документації.

Плата за право розміщення об’єктів некапітальної забудови,майданчиків біля закладів ресторанного господарства та рекламних конструкцій

Також можливі витрати, які пов’язані з порушенням вимог регулювання (штрафи).

Органи влади

Запровадження єдиної процедури при розміщенні об’єктів некапітальної забудови, майданчиків біля закладів ресторанного господарства та рекламних конструкцій.

Упорядкування елементів міського середовища задля подолання проблем безсистемного, хаотичного розміщення та перенасиченості міського простору об’єктами некапітальної забудови.

Позитивний вплив на благоустрій території міста.

Забезпечення доходної частини міського бюджету.

Адміністративні витрати, пов’язані з оформленням відповідних документів, проведенням конкурсу та здійснення контролю за дотриманням  вимог регулювання.

 

 

 

VIІ. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Оскільки потреба у виконанні положень регуляторного акта є постійною, строк його дії встановлено на необмежений строк.

Внесення змін до зазначеного регуляторного акта здійснюється у разі необхідності (зокрема, за умови змін у чинному законодавстві, за підсумками аналізу відстеження його результативності) відповідно до Регламенту роботи Теплодарської міської ради.

 

VIIІ. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Основним показником результативності акта (якісним) є створення єдиного, прозорого і зрозумілого для всіх суб’єктів механізму розміщення об’єктів некапітальної забудови, майданчиків біля закладів ресторанного господарства та рекламних конструкцій на території Теплодарської  міської територіальної громади.

Також до якісних показників результативності дії регуляторного акта відноситься покращення стану благоустрою території Теплодарської міської територіальної громади.

Після набрання чинності регуляторного акта його результативність визначатиметься такими кількісними показниками:

– кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія акта – дія регуляторного акта поширюється на суб’єктів господарювання різних форм власності і багатьох видів діяльності (торгівлі, громадського харчування, будівництва, розваг тощо), кількість яких обрахувати важко (з урахуванням даних про суб’єктів господарювання, на яких поширювалася перша процедура регулювання становить 50 ). У зв’язку з цим для відстеження результативності дії регуляторного акта взято більш вузькі показники, а саме:

– кількість звернень суб’єктів господарювання з метою розміщення ТС, майданчика біля закладів ресторанного господарства та рекламних конструкцій за рік. (очікуваний результат 11 звернень на рік – орієнтовна кількість відповідно даних за 2021 рік);

– кількість укладених договорів на право розміщення тимчасової споруди  60 (орієнтовна кількість відповідно даних за 2021 рік (11)  та кількість переукладених договорів, після закінчення терміну дії (50));

– розмір надходжень до місцевого бюджету Теплодарської міської територіальної громади від плати за право розміщення об’єкта дрібно роздрібної торговельної мережі, майданчика біля закладу ресторанного господарства та рекламної конструкції, встановленої згідно Методики затвердженої виконавчим комітетом Теплодарської міської ради (у зв’язку з тим, що на даний час Методика відсутня, розрахувати розмір надходжень не є можливим);

– розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язані з виконанням вимог акта – усього 1174,80 грн (0,5 год – 19,58 грн на 1 суб’єкта підприємництва);

– рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта – високий – за рахунок оприлюднення проєкту рішення на офіційному сайті Теплодарської міської ради , розміщення повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту та аналізу регуляторного впливу на сторінці Теплодарської міської ради в соціальній мережі Інтернет (Facebook), можливість ознайомлення з текстом проєкту та аналізом регуляторного впливу в письмовому вигляді у розробника, проведення консультацій та роз’яснювальної роботи з суб’єктами господарювання.

 – кількість штрафних санкцій сплачених суб’єктами господарювання при невиконанні вимог регуляторного акту (20% від загальної кількості СГД)

На підставі даних, отриманих при проведенні відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття, можна буде зробити висновки про досягнення очікуваних результатів та цілей регулювання.

 

ІХ. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Стосовно регуляторного акта здійснюватиметься базове, повторне, періодичне відстеження його результативності в строки, установлені ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде проведене після набрання чинності цим регуляторним актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через рік з дня набрання ним чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом.

Періодичне відстеження результативності – один раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися із застосуванням статистичного методу одержання результатів, отриманих протягом обраного періоду.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                      Додаток 1

                                                                      до аналізу регуляторного впливу

 

 

 

ВИТРАТИ

на одного суб’єкта великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

 

В зв’язку  з відсутністю субєктів господарювання великого і середнього підприємництва, що підпадають під дію регуляторного акту, витрати (у т.ч бюджетні) на одного суб’єкта господарської діяльності не розраховувалися

 

                            Додаток 2

                                                                    до аналізу регуляторного впливу

 

Тест малого підприємництва (М-Тест)

щодо оцінки проєкту рішення Теплодарської  міської ради «Про затвердження Правил  розміщення  об’єктів некапітальної забудови,майданчиків біля закладів ресторанного господарства та рекламних конструкцій у місті Теплодар»

 

  1. Консультації з представниками мікро – та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником консультацію з представниками органів місцевого самоврядування та суб’єктами господарської діяльності 30.05.2022р.

Поряд

ковий

номер

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

Враховуючи воєнний стан проводилася  робоча зустріч з представниками Управління житлово-комунального господарства, землевпорядкування та майна Теплодарської міської ради із залученням у телефонному режимі суб’єктів малого підприємництва.

Усього 8 осіб: по 2 представники від виконавчих органів місцевого самоврядування та 6 суб’єкти підприємництва

Консультації проводилися щодо проблемних питань розміщення ТС, майданчиків біля закладів ресторанного господарства, рекламних конструкцій із цією метою, заслуховувалися позиції суб’єктів господарювання.

Обговорення процедур, необхідних для здійснення регулювання, та витрат на них.

Скориговано та деталізовано процедури, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, уточнено часові та фінансові витрати на кожну процедуру. У цілому отримано інформацію з позитивною оцінкою проєкту регуляторного акта.

  1. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро – та малі):

2.1. Кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання – 60, у тому числі  мікропідприємництва – 60.

2.2. Питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив – 100 %.

  1. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

Порядковий номер

Таблиця 3.1. Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за 5 років

 

3.1.1.

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

 

3.1.2.

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

 

3.1.3.

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати – витратні матеріали)

 

3.1.4.

Процедури обслуговування обладнання (ТО)

 

3.1.5.

Інші процедури:

-витрати на графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС на топографо-геодезичній основі М 1: 500

 

 витрати на виготовлення ескізів фасадів ТС у кольорі М 1:50 щодо оформлення паспорту привязки

 

– плата за право розміщення обєктів некапітальної забудови, майданчиків біля закладів ресторанного господарства та рекламних конструкцій за договором, відповідно Методики затвердженої виконавчим комітетом Теплодарської міської рад (на даний час не затверджена)

 

 

1000, 000

 

 

 

 

4500,00

 

 

 

–     

 

Одноразові витрати під час подачі заяви на отримання дозволу на право розташування ТС

 

 

 

Одноразові витрати пов’язані з оформленням паспорту прив’язки.

 

 

 

Разом, грн.

5500

 

 

Кількість суб’єктів господарювання, що мають виконати вимоги регулювання, одиниць

60

 

 

 

Сумарно, грн.

Формула: відповідний стовпчик «разом» Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання

330 000,00

 

 

-сплата штрафних санкцій у разі невиконання вимог регулювання ( порушення вимог у сфері благоустрою ст.152 КУпАП)

Згідно КУпАП за даною статтею штраф для СГД становить від  50 до 100 Н.М.Д.Г. (850-1700 грн.).

1275,00 грн

1275,00 грн

 

6375,00 грн

 

 

Кількість суб’єктів господарювання, які порушитимуть  вимоги регулювання, одиниць

 

12

20% від загальної кількості СГД

 

 

 

Сумарно, грн.

 

15 300,00

15 300,00

76 500,00

 

 

ВСЬОГО

345 300,00

15300,00

76 500,00

 

               

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо           

виконання регулювання та звітування

Розмір мінімальної заробітної плати на 01.01 2022року   – 6500,00 грн. (ЗУ «Про державний

бюджет України на 2022рік),

кількість робочих годин у 2022 році – 1987 години(сайт buhoblik.org.ua), у погодинному розмірі на 2022 рік– 39,16гривні (6500,00 грн./ 166год/міс)

Інформація про розмір часу, який витрачається суб’єктами на виконання процедур є оціночною, та отримана за результатами проведених консультацій.

 

Порядковий номер

Таблиця 3.2. Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за 5 років

3.2.1.

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

Формула:

витрати часу на отримання інформації про регулюванняотримання необхідних форм та заявок Х вартість часу субєкта малого підприємництва (заробітна платаХ оціночна кількість форм 0,5*39,16*1

Вартість 1 людино-години – мін.з/п станом на 01.01.2022 р. –

6500/166год/міс.= 39,16 грн

 

19,58 грн

 

19,58

97,90

3.2.2.

Процедури організації виконання вимог регулювання

1. Витрати суб’єкта на подачу заяви та необхідних документів на право розміщення ТС:

1 год (час, який витрачається суб’єктом на  особисту подачу заяви та необхідних документів) Х 39,16 грн (вартість 1 години роботи відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік»

 

 

39,16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Одноразові витрати під час подачі заяви на отримання дозволу на право розташування ТС

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Витрати суб’єкта на подачу заяви та підготовку необхідних документів щодо оформлення паспорту прив’язки ТС:

1год.х 39,16 = 39,16 грн.

 

 

 

39,16

 

 

 

 

 

Одноразові витрати пов’язані з оформленням паспорту прив’язки.

 

 

3. Витрати суб’єкта на укладення договору на право розміщення тимчасової споруди.

2год.х 39,16 грн =78,32

 

 

78,32

 

Одноразові витрати, які не потребують щорічних витрат.

 

 

3.2.3.

Процедури офіційного звітування

3.2.4.

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

3.2.5.

Інші процедури:

3.2.6.

Разом, грн

137,06

19,58

97,90

3.2.7.

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

60

3.2.8.

Сумарно, гривень

Формула: кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, Х сума витрат суб’єктів господарювання

 

 

8223,60

 

1174,80

 

5874,00

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

 

Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання.

 

(Вартість 1 години заробітної плати: мінімальна заробітна плата 6500,00грн. /

кількість робочого часу за 1 місяць 166 год. = 39,16/год).        

 

Державний орган (орган місцевого самоврядування), для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання

Теплодарська міська рада та уповноважений нею орган – Управління житлово-комунального господарства та майна

 

Процедури регулювання суб’єктів малого підприємництва

(розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва – за потреби окремо для суб’єктів малого та мікро- підприємництва)

Планові витрати часу на процедуру

Вартість часу

співробітника органу державної влади (органу місцевого самоврядування) відповідної категорії (заробітна плата)

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта

Оцінка кількості  суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), грн.

1. Процедури обліку суб’єкту господарювання, що перебуває у сфері регулювання

2 год

39,16

2

60

9 398,40

2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:

-камеральні

-виїзні

2 год

39,16

1

60

4699,20

3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акту про порушення вимог регулювання

1 год

39,16

1

12 (20 % від загальної кількості суб’єктів)

469,92

4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

1 год

39,16

1

12 (20 % від загальної кількості суб’єктів)

469,92

5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання

16 год

39,16грн

1

6 (50 % від загальної кількості порушників)

3759,36

6.  Підготовка звітності за результатами регулювання

2 год

39,16 грн

2

60

9398,40

7. Інші адміністративні процедури:

Підготовка документів, необхідних для проведення конкурсу на право розміщення об’єктів некапітальної забудови, майданчиків біля закладів ресторанного господарства та рекламних конструкцій.

Проведення конкурсного відбору суб’єктів оціночної діяльності.

Розміщення інформації щодо проведення конкурсу на електронному майданчику Державного підприємства «Прозорро. Продажі»

Укладення Договорів у випадках передбачених цими Правилами, тощо.

20 год

39,16 грн

1

60

46992,00

Разом по органу державного регулювання за рік

х

х

х

х

75 187,20

Сумарно по органу державного регулювання за

 5 років

х

х

х

х

375 936,00

 

Запропонований регуляторний акт не передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу).

 

  1. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

 

Таблиця 4.1.

 

Перший рік регулювання (стартовий)

За 5 років

4.1.1.

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

345 300,00

76 500,00

4.1.2.

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

8 223,60

5874,00

4.1.3.

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання

353 523,60

82 374,00

4.1.4.

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

75 187,20

375 936,00

4.1.5.

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

428 710,80

458 310,00

 

  1. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання

Розміщення тимчасових некапітальних об’єктів не є обов’язковою умовою для здійснення господарської діяльності суб’єктами господарювання, проєкт рішення запроваджує додаткові можливості для розширення бізнесу та стимулювання підприємців, тому пом’якшувальні  заходи для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання відсутні.

 

 

Міський голова                                                         ОЛЕКСАНДР ЧУЙКО

 

 

 

 

Олесандр ТЕРЛЮГА

Ірина НАМАЗОВА