Пояснювальна записка до звіту про виконання бюджету м. Теплодар за 9 місяців 2019 року

Пояснювальна записка

до звіту про виконання бюджету

м. Теплодар за 9 місяців 2019 року

 

І. Загальні підсумки виконання бюджету м. Теплодар

по доходам і видаткам.

Теплодарською міською радою 18 грудня 2018 року прийнято рішення №510-VІІ „Про бюджет міста Теплодар на 2019 рік”  по доходам – 80 494,350 тис.грн, в тому числі по загальному фонду – 78 652,400 тис.грн., по спеціальному фонду – 1 841,950 тис.грн. і видаткам в сумі – 56 352,9 тис.грн., у тому числі загального фонду –54 568,3 тис.грн., спеціального фонду – 1 784,6 тис.грн.

Протягом звітного періоду проводились уточнення планових показників, як доходної так і видаткової частини бюджету, які після уточнення склали – доходи 86 632,402 тис.грн., у тому числі: загальний фонд – 80 826,217тис.грн., спеціальний фонд – 5 806,185 тис.грн., видатки 91 322,952 тис.грн., у тому числі: загальний фонд – 84 126,655 тис.грн., спеціальний фонд –  7 196,297 тис.грн.

В бюджет міста при уточненому плані за 9 місяців 2019 р. загального фонду           61 171,489 тис.грн. фактично надійшло 60 232,643 тис.грн., що складає 98,5 відсотки. По спеціальному фонду при уточненому плані на 9 місяців 2019 р.   4 186,606 тис.грн. фактично надійшло 4065,666 тис.грн., виконання складає  97,1 відсотків.

Виконання плану доходів загального фонду (без трансфертів, власні надходження) складає 106,7 відсотків. В бюджеті міста при уточненому плані на  9 місяців 2019 р. 23 167,700 тис.грн. фактично надійшло 24 729,707 тис.грн. Виконання плану доходів спеціального фонду (без трансфертів) складає 96,7 відсотків. В бюджет міста при уточненому плані на  9 місяців 2019 р. 1 052,429 тис.грн. фактично надійшло 1 019,840 тис.грн.

Базова дотація, що одержується з державного бюджету при плані на 9 місяців 2019 р. 6 595,200 тис.грн. фактично надійшла в сумі 9 595,200 тис.грн., або 100,0 відсотків.

Субвенції загального фонду при уточненому плані на 9 місяців 2019 р. склали-  31 408,589  тис.грн. фактично надійшли у сумі 28 907,736  тис.грн., або 92,5 відсотків.

В тому числі до місцевого бюджету за 9 місяців 2019 року надійшли:

  • Освітня субвенція у сумі 9 682,300 тис.грн.
  • Медична субвенція у сумі 5 449,800 тис.грн.

План по видаткам загального фонду бюджету міста виконаний на 69,61 відсотки до річних планових призначень, при плані на 2019 рік – 84 126,655 тис.грн. фактично витрачено 58 558,206  тис.грн.

План по видаткам спеціального фонду бюджету міста виконаний на 61,64 відсотки до річних планових призначень, при плані на 2019 рік – 7 196,297 тис.грн. фактично витрачено 4 435,715  тис.грн.

 

ІІ. Аналіз соціально-економічного розвитку з а9 місяців 2019 року

Чисельність підприємств працюючих станом на 01.10.2019 року в промисловій галузі міста  не змінилася. На даний час галузь  промисловості  представлена такими підприємствами : МКП «Одеська теплоелектроцентраль №2»,  – постачання тепла, виробництво електроенергії, ПП «Тріада-1» – виробництво пластикового одноразового посуду та паперових виробів санітарно-гігієнічного призначення, ТОВ  «АВС Кемікалс Індастрі» припинив свою господарську діяльність і на даний час   виробництвом  паперових виробів санітарно-гігієнічного призначення та хімічної продукції ( миючі, чистячі, пральні засоби та ін.) займається ПП «Омега-Брокерс», ТОВ «Майбуття» – пошиття одягу для вагітних, МКП «Теплодарводоканал»  – водопостачання, водовідведення та промислове очищення стоків,  ТОВ «Залізничтехніка» – виробництво та ремонт залізничних локомотивів та рухомого складу».   Територіально, на території міста розташовані два об»єкти альтернативної енергетики (сонячні батареї ТОВ «Теплодар ПІВІ» та ТОВ «Азімут-Юг») проте,  юридична адреса даних підприємств   м. Київ. Підприємство ТОВ «Залізничтехніка» юридична адреса м.Теплодар, виробничі потужності  територіально разташовані в м. Одеса.

Станом га 01.10.2019р. було зареєстровано  підприємства, які в подальшому планують працювати в галузі промисловості, проте на даний час вони знаходяться в стадії становлення : ТОВ «Ройчер», ТОВ «ТЕП», ТОВ «ТЕП-БАЛАНС», ТОВ «Теплопостачання міста Теплодар» і назвати конкретну дату початку роботи та виробництва промислової продукції даними підприємствами поки що немає можливості.

У січні-липні 2019 р. промисловими підприємствами міста реалізовано продукції на 64,7 млн.грн., що становить 0,2% від обсягу реалізованої продукції по області. Обсяг реалізованої продукції на 1 особу становить 6340,4 грн.

У січні-серпні 2019 року підприємствами вироблено будівельної продукції на суму5517 тис.грн.

 

Будівництво. Капітальні інвестиції.

Інформація щодо обсягу будівельно-монтажних робіт виконаних підрядними підприємствами будівельно-монтажного комплексу міста  Теплодар                        є конфіденційною . Дані не оприлюднюються з метою забезпечення виконання вимог Закону України «Про державну статистику» щодо конфіденційності інформації. Аналогічна ситуація і щодо введення в експлуатацію житла – дана інформація конфіденційна.

 

Роздрібна торгівля та сфера послуг

 

  На території міста   станом на 01.10. 2019 року в середньому працює 19 закладів ресторанного господарства та 120 об»єктів роздрібної торгівлі, з них 4 точки фірмової торгівлі ( 2 точки – охолоджене м»ясо птиці,  ковбасні вироби, хлібобулочні вироби заводу «Одеський коровай») та 27 об»єктів побутових послуг.

На території міста функціонує ринок «Дністер» МПП «Дністер» та як об»єкти сучасної цивілізованої торгівлі універсам «СІЛЬПО»  ТОВ «ФОЗЗІ-ФУД»  та універсам «ТОЧКА».

Роздрібний товарооборот  ( обсяг внутрішньої торгівлі) по місту у січні-червні 2019 р. становив 48,7 млн.грн.

Згідно данних статистики обсяг реалізованих послуг за ІІ квартал 2019 року становить 3 580,1 тис. грн., з них населенню реалізовано 2 706,5тис. грн., що становить 75,6 %. По Одеській області в середньому на одного жителя  за ІІ кв. 2019 року реалізовано  12,5 %  (2053107,5 тис. грн) від загального обсягу ( 16376126,2 тис. грн.) наданих послуг  У структурі загального обсягу реалізованих послуг за видами економічної діяльності найбільшу питому вагу складали послуги транспорту, складського господарства, поштової діяльності, оренди, інжинірінгу,  послуги у сфері інформації та телекомунікацій  та з проведення різних операцій з нерухомим майном.

На жаль майже всі об»єкти послуг, та значна більшість об»єктів торгівлі та ресторанного господарства належать фізичним особам – підприємцям, які згідно Закону України «Про статистику» не надають  статистичної звітності. Тому, в дійсності, кількісний показник   обсягу наданих послуг значно більший. Аналогічна ситуація і у сфері торгівлі.

Розвиток підприємництва

З 01.05.2016 року  виконавчому комітету Теплодарської міської ради передано повноваження з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.    Станом на 01.10.2019 року на обліку у виконавчому комітеті Теплодарської міської ради  знаходиться  646 фізичних осіб – підприємців. За 9 місяців 2019 року припинено державну реєстрацію 49 ФОП, а зареєстровано новостворених 51  фізичних осіб-підприємців.

За даними Головстатистики в Одеській області станом на 01.09.2019 року в  Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (ЄДРПОУ)  по м. Теплодар налічується 283 юридичних осіб ( з яких малих підприємств 106 одиниць) Проте, враховуючи екстериторіальний принцип державної реєстрації та те, що облік суб»єктів господарювання в ЄДР ведеться в цілому по Біляївському району та місту Теплодар, ці  показники можуть бути уточнені в подальшому. На жаль,  із вказаної кількості юридичних осіб, більша частина суб»єктів малого підприємництва взагалі не здійснює господарської діяльності протягом тривалого терміну.

В середньому в розрахунку  на 10 тис. осіб наявного населення міста  налічується 105 малих підприємств. Чисельність зайнятих в малому підприємництві ( юридичні особи – СПД та ФОП) становить близько 2  тис. осіб.

З метою спрощення процесу надання адміністративних послуг    у  місті при виконавчому комітеті Теплодарської міської ради в 1 кварталі 2013 року створено Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) до складу якого ввійшов дозвільний центр. ЦНАП успішно співпрацює з   управлінням Держгеокадастру  в Біляївському районі Одеської області, Теплодарським  міським  сектором  міграційної служби в Одеській області та суб»єктами надання адміністративних послуг виконавчого комітету Теплодарської міської ради та  Одеської області.  Центр надання адміністративних послуг працює як із  фізичними особами так і з суб»єктами господарювання.

 

   Демографічна ситуація

 

За даними Головного управління статистики у результаті загального скорочення у січні-липні 2019р. кількістьнаселення міста зменшилася на 11 осіб, за оцінкою на 1 серпня 2019р. становила 10162 особи.

З метою якнайшвидшого повернення незайнятих громадян до продуктивної праці,  Теплодарський відділ сприяння зайнятості Біляївської районної філії Одеського обласного центру зайнятості  реалізує на ринку праці активні заходи сприяння зайнятості населення – працевлаштування, залучення до громадських робіт та професійне навчання. Безробітних, для яких на ринку праці відсутня підходяща робота, залучають до підприємництва ( після проходження відповідного навчання) шляхом одноразової виплати допомоги для започаткування підприємницької діяльності.

 

Соціальний захист

 

У системі соціального захисту значна увага приділялася обслуговуванню пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян, наданню грошової та натуральної допомоги.

В місті працюють  4 програми з питань соціального захисту населення:  „Програма оздоровлення та відпочинку дітей м. Теплодар на 2017-2021 роки», «Міська цільова програма підтримки сім»ї і молоді м. Теплодар на 2017-2019 роки»,  «Міська програма надання пільг на оплату послуг зв»язку та інших пільг, передбачених законодавством та компенсації за пільговий проїзд окремим категоріям громадян на 17-19 роки», « Міська програма підтримки громадських організацій» .

У січні-липні 2019р. субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначено 570 домогосподарствам. Загальна сума призначених субсидій становить151,1 тис.грн. Крім того, у січні-липні 2019 р. 1 домогосподарству було призначено субсидію готівкою на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива. Загальна сума призначеної субсидії готівкою становила 2,7 тис.грн.

 

Заробітна плата

Показник середньої заробітної плати розраховано Головним управлінням статистики за І квартал, і станом на 01.04.2019 року даний показник  по м. Теплодар  становить 6 403,0 грн. Аналогічний показник по Одеській області становить 8 473,0 грн.

Згідно даних Головного управління статистики заборгованість з виплати заробітної плати на 1 серпня 2019 р.відсутня.

 

Сплата житлово-комунальних послуг

 

 

У січні-липні 2019р.населенню міста нараховано до сплати за житлово-комунальні послуги 26,2 млн.грн. Оплачено, включаючи погашення боргів попередніх періодів, 27,3млн.грн (104,0%). Заборгованість населення з платежів станом на кінець липня 2019 року становила 11,2 млн.грн.

 

ІІІ. Підсумок виконання доходної частини бюджету.

 

Бюджет м. Теплодар  на 2019 рік затверджений рішенням Теплодарської міської ради  від 18 грудня 2018 року № 510-VІІ обсягом 80 494, 350 тис.грн.

Уточнений обсяг бюджету міста Теплодар визначено в сумі 86632,402 тис.грн, у тому числі доходи загального фонду 80 826,217 тис.грн, доходи спеціального фонду 5 806,185 тис.грн, у тому числі бюджету розвитку  4 700,00 тис.грн.

Бюджет міста Теплодар за 9 місяців 2019 року за доходами всього виконано в сумі 64298,30905 тис.грн. або  74,2 % від затверджених річних планових показників на 2019 рік.

 

У порівнянні з відповідним періодом 2018 року надходження доходів бюджету зменшились на 1855,32807 тис.грн. або на 2, %

 

Основну частину надходжень до бюджету міста Теплодар, а саме 47,0 % складають надходження інших міжбюджетних трансфертів.

 

 

 

До загального фонду бюджету міста Теплодар (без урахування трансфертів) за 9 місяців 2019 рік  надійшло  24729,70684 тис.грн.,  або 106,7 % від планових показників 9 місяців 2019 року. Додаткові надходження за 9 місяців 2019 року склали  1562,00684 тис.грн.

 

 

 

 

У порівнянні з аналогічним періодом 2018 року надходження доходів загального фонду бюджету (без урахування трансфертів) збільшилися на 3458,07261  тис.грн або на 16,3%.

 

 

 

Одним із базових джерел наповнення загального фонду бюджету міста Теплодар  за 9 місяців 2019 року залишається податок на доходи, питома вага якого  склала 36,0% від обсягу доходів загального фонду бюджету міста Теплодар (без урахування міжбюджетних трансфертів).

 

Надходження ПДФО за  9 місяців 2019 року склали 8842,92199  тис.грн. Виконання плану забезпечено на 105,7 %. Питома вага в загальному фонді складає 36,0%. Надходження порівняно до минулого року збільшились на 23,8 % або на 1698,72810тис.грн. Надходження збільшились у зв’язку з підвищення мінімальної заробітної плати (з 01.01.2019р. – 4173,00 грн.)

 

 

Надходження податку на доходи фізичних осіб в розрізі галузей економіки розподіляється наступним чином:

(тис.грн.)

Види галузей Обсяги сплати ПДФО за 9 місяців 2019 року Питома вага
Бюджетна сфера 3939,8 44,6
Промисловість 792,7 9,0
Транспорт, зв”язок 140,9 1,6
Торгівля 475,3 5,4
Фінансові установи 70,6 0,8
Суб”єкти підприємництва 1085,0 12,3
Будівництво 244,8 2,8
Інші 2093,8 23,7
Всього ПДФО 8842,9 100,0

 

 

 

 

 

 

 

 

В структурі платежів податку на доходи фізичних осіб найбільш питому вагу займає податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати – 92,1 % (8144,39035 тис.грн.). За 9 місяців 2019 року найбільш вагомими платниками відповідного податку є:

  • ТОВ «Сільпо-ФУД» – 550,790 тис.грн., що на 27,4% (або 118,534 тис.грн.) більше надходжень 9 місяців 2018 року;
  • ТОВ «Бріг Трейд» – 390,047 тис.грн., що на 93,2% (або 180,216 тис.грн.) більше надходжень 9 місяців 2019 року;
  • ПП «Тріада-1» – 216,247 тис.грн., що на 26,4% (або 45,127 тис.грн.) більше надходжень 9 місяців 2018 року.

 

Відповідно до п.12.4 ст.12 Податкового кодексу України до повноважень місцевих рад щодо податків і зборів , зокрема, належить встановлення ставок місцевих податків та зборів у межах ставок, визначених Податковим кодексом.

Рішеннями Теплодарської міської ради від 14.01.2016 року № 46-VII «Про затвердження положення та встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Теплодарської міської ради» зі змінами і доповненнями, від 29.12.2011 року № 173- VI «Про затвердження ставок єдиного податку для суб’єктів господарювання (фізичних осіб – підприємців), які здійснюють господарську діяльність на території міста Теплодар» зі змінами і доповненнями, від 14.01.2016 року № 45- VII «Про затвердження Положення та встановлення ставок транспортного податку на території Теплодарської міської ради»  зі змінами і доповненнями, встановлені відповідні ставки по місцевим податкам.

Відповідно до вимог ст..10 Податкового кодексу України до місцевих податків, що справляються на території міста Теплодар, належать: податок на майно (в частині плати за землю, податку на нерухоме майно та транспортного податку), єдиний податок.

Фактичні надходження місцевих податків і зборів за 9 місяців 2019 року склали 11417,94230 тис.грн. що становить 104,9% до планових призначень та  113,7% відповідно до фактичних надходжень минулого року.

 

 

 

 

Аналіз Надходження місцевих податків та зборів

Назва податку Фактичні надходження за 9 місяців 2018р., тис.грн. Затверджено на на 9 місяців 2019р., тис.грн. Фактичні надходження за 9 місяців 2019р., тис.грн. Виконання,         % Темп росту до 9 місяців 2018р., %
Місцеві податки та збори, у тому числі 10137,01351 10933,1 11465,6923 104,9 113,1
податок на нерухоме майно 209,03191 263,7 328,32423 124,5 157,1
плата за землю 5984,54241 5758,6 6036,85984 104,8 100,9
єдиний податок 3943,43919 4910,8 5100,50823 103,9 129,3

 

Одним із найвагоміших джерел надходжень у складі місцевих податків та зборів є плата за землю (питома вага 52,7%). Згідно з Бюджетним кодексом України, надходження від плати за землю в повному обсязі (100%) зараховуються до місцевого бюджету.

За інформацією Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення,  розрахований відповідно до ст..  289 Податкового кодексу України  за 2019 рік становить 1,0.

 

За 9 місяців 2019 року надходження плати за землю до місцевого бюджету склали 6036,85984 тис.грн., що становить 104,8% планових призначень та на 0,9% або на 52,31743 тис.грн. більше відповідних надходжень минулого року.

 

Аналіз надходження плати за землю

 

Назва податку Фактичні надходження 9 місяців 2018р., тис.грн. Затверджено на 9 місяців 2019р., тис.грн. Фактичні надходження за 9 місяців  2019р., тис.грн. Виконання,         % Темп росту до 9 місяців 2018 року,         %
Земельний податок з юридичних осіб 749,7 684,0 685,7 100,2 91,5
Орендна плата з юридичних осіб 4699,1 4670,0 4946,4 105,9 105,3
Земельний податок з фізичних осіб 112,3 92,6 92,6 100,1 82,5
Орендна плата з фізичних осіб 423,5 312,0 312,1 100,0 73,7
Разом 5984,5 5758,6 6036,9 104,8 100,9

 

 

В структурі платежів за землю найбільш питому вагу займає орендна плата з юридичних осіб (81,9%). Фактичні надходження склали 4946,4 тис.грн., що становить 105,9% планових призначень, або 105,3  до фактичних надходжень за 9 місяців 2018 року.

Основними платниками орендної плати з юридичних осіб є: ТОВ «Теплодарський енергетичний парк» – 1994,765 тис.грн. (питома вага 40,3%), ТОВ «Азімут-Юг» – 876,847 тис.грн. (питома вага 17,7%).

 

Фактичні надходження орендної плати з фізичних осіб за 9 місяців 2019 року склали 312,1 тис.грн., що становить 100,0% планових призначень, та 73,7% до фактичних надходжень за 9 місяців 2018 року. Основним платником орендної плати з фізичних осіб є: ФОП Белова С.Е – 50,3 тис.грн. (питома вага – 16,1%),  ФОП Харіна Ж.С. – 29,0 тис.грн. (питома вага 9,3%).

Надходження земельного податку з юридичних осіб за 9 місяців  2019  року становлять 685,7 тис.грн., питома вага 11,4% від загального обсягу надходжень плати за землю.

Основними платниками земельного податку з юридичних осіб є: ТОВ «Ройчер» – 49,594 тис.грн. (питома вага – 7,2%), ПП «Тріада-1» – 67,620 тис.грн. (питома вага – 9,9%), ПП «Дністер» – 62,023 тис.грн. (питома вага – 9,0%)

Фактичні надходження земельного податку з фізичних осіб за 9 місяців 2019 року склали 92,6 тис.грн., що становить 100,1% до планових призначень, та 82,5 % до фактичних надходжень за 9 місяців 2018 року. Основними платниками земельного податку з фізичних осіб є: ФОП Білкін О.М. – 23,526 тис.грн. (питома вага – 25,4%), ФОП Слободянюк В.В. – 8,017 тис.грн. (питома вага – 8,7%), Морозов Г.С. – 9,4 тис.грн. (питома вага – 10,1%).

На 2019 рік рішенням Теплодарської міської ради від 14.07.2018 року № 450/2-VII встановлено пільги із сплати земельного податку на 2019 рік, звільнивши від сплати земельного податку виконавчі органи; дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, заклади культури, науки, освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів бюджету міста Теплодар; громадські організації інвалідів; державні установи, які фінансуються з місцевого або державного бюджетів; земельні ділянки, на яких розташовано об’єкти комунальної власності, передані в оренду будівлі, якщо не використовуються для здійснення підприємницької діяльності; землі загального користування комунальної власності (парки). Орієнтований обсяг на рік складає -876,7 тис.грн.

Враховуючи вимоги Податкового кодексу України, рішенням Теплодарської міської ради від 14.01.2016 року № 46-VII «Про затвердження Положення та встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території міста Теплодар» прийняті ставки по сплаті податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в розрізі об’єктів житлової та комерційної нерухомості, юридичних та фізичних осіб.

 

 

Надходження податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки за 9 місяців  2019 року склали 328,32423 тис.грн.

Основними платниками відповідного податку є:

  • ПП «Авто-Гранд» – 71,872 тис.грн. (питома вага 21,9%);
  • МПП «Данай» – 42,127 тис.грн. (питома вага 12,8%);
  • ТОВ ВКА «Маяки» – 29,812 тис.грн. (питома вага 9,1%).

Фактичні надходження єдиного податку за 9 місяців 2019 року складають 5100,50823 тис.грн., що становить 103,9% до планових призначень. Питома вага відповідного податку у складі місцевих податків та зборів становить 44,5%

 

 

 

Згідно зі ст..19 Закону України «Про оренду державного та комунального майна, методика розрахунку пропозиції розподілу між відповідним бюджетом, орендодавцем і балансоутримувачем та порядок використання та порядок використання орендної плати для об’єктів, що перебувають у комунальній власності, визначається органами місцевого самоврядування.

Розрахунок орендної плати за оренду комунального майна здійснюється відповідно до рішення Теплодарської міської ради від 30.05.2013 року № 371-VI «Про затвердження Методики розрахунку орендної плати за комунальне майно територіальної громади м.Теплодар та пропозиції її розподілу»

Фактичні надходження орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном склали 2543,54975 тис.грн., що становить 101,7% планових призначень 9 місяців 2019 року, темп росту  111,3 % до фактичних надходжень відповідного періоду 2018 року

            Акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів виконаний  на 118,4 відсотків. Надходження склали 710,20672 тис.грн. Порівняно до відповідного періоду минулого року надходження збільшились на 272,56622 тис.грн. або на 62,3%.

До спеціального фонду (без урахування міжбюджетних трансфертів) надійшло       1019,84032 тис.грн., виконання  за 9 місяців 2019 року склало 96,9 %, зменшення склало 32,58868 тис.грн. Порівняно з відповідним  періодом минулого року надходження зменшились на 2631,18658 тис.грн..

Фактичні надходження по спеціальному фонду за 9 місяців 2019року складають:

  • плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з функціональними повноваженнями – 811,87335 тис.грн.;
  • інші джерел власних надходжень  – 86,63862 тис.грн.;
  • екологічний податок – 16,72835 тис.грн.;

–     по бюджету розвитку надходження склали:

– від пайової участі у розвиток інфраструктури міста – 104,600 тис.грн.

 

 

 

 

  1. VI. Видатки та заборгованість

 

За 9 місяців 2019 року загальна сума профінансованих  видатків бюджету міста з  урахуванням трансфертів  склала –  62 993,921 тис. грн., що становить  68,97 % річних призначень.

По загальному фонду видатки проведені в обсязі  58 558,206 тис.грн., або 69,61 % річних призначень, по спеціальному фонду видатки проведені в обсязі  –  4 435,715 тис. грн., це складає 61,64 відсотка.

Виконання капітальних видатків, що здійснювалось за рахунок спеціального фонду (бюджету розвитку,власних надходжень бюджетних установ) становить –  3 573,275 тис. грн.

Додаток 1

Таблиця 1. Аналіз видатків в розрізі загального та спеціального фонду, поточних та капітальних видатків

 

 

На захищенні статті протягом 9 місяців 2019 року спрямовано 39 74,422 тис.грн., це майже 87,12% загального обсягу видатків без урахування трансфертів по галузі «Соціальне забезпечення». Даний показник має тенденцію до незначного зниження (тобто, за аналогічний період відсоток захищених статей бюджету був на рівні –  88,47 відсотків).

За аналогічний період 2018 року на захищені статті було спрямовано 34 483,234 тис.грн, показник аналізуємого періоду збільшився на  5 260,988 тис грн.

При цьому, у періоді за 9 місяців 2019 року  на захищені видатки спрямовано на  5 260,988 тис грн більше, ніж за аналогічний період минулого року, що обумовлено підвищенням мінімальної заробітної плати (2018 рік- 3723 грн; 2019 рік – 4123 грн)., інфляційними процесами в державі, які обумовлюють ріст цін на товари та послуги. Також значний вплив справив ріст  тарифів на енергоносії (всі види енергоносіїв).

Протягом  9 місяців 2019 року  профінансовано незахищених видатків  на суму  5 874,962 тис грн. За аналогічний період в 2018 року видатки на незахищені статті проведені в обсязі 4282,584 тис грн..

До речі, порівнюючи фінансування незахищених статей за періоди 9 місяців 2018 року та 9 місяців 2019 року спостерігається також збільшення фінансування вищезазначених видатків на 1 592,378 тис грн., та зростання питомої ваги  ( незахищених видатків) в загальному обсязі бюджету, з 11,05 відсотків до 12,88 відсотків, що неможливо не відмітити, як позитивну динаміку у структурі виконання видатків бюджету міста Теплодар., що  також відображається на позитивних зрушеннях у функціонування бюджетних установ міста, як наприклад, оновлення матеріально технічної бази, поточні ремонти, придбання малоцінних чи швидкозношуваних предметів, тощо.

Також дещо знижується питома вага захищених статей по відношенню до аналогічного періоду 2018 року  в загальному обсязі профінансованих видатків, з 88,95 відсотків до 87,12 відсотків.

Таблиця 2

Видатки загального фонду м. Теплодар за 9 місяців   2018-2019 р.р

тис грн

Назва статті за 9 місяців 2018 року за 9 місяців 2019 року Т.р.,%
тис,грн Питома вага,% тис,грн Питома вага,%
2111 25377,023 55,63 29542,269 64,76 116,41
2120 5432,881 11,91 6391,441 14,01 117,64
2111+2120 30809,904 67,54 35933,710 78,77 116,63
2220 349,755 0,77 148,601 0,33 42,49
2230 430,537 0,94 834,509 1,83 193,83
2270 2705,368 5,93 2738,965 6,00 101,24
2730 ( в частині оплати медикаментів) 187,670 0,540 88,437 0,250 47,12
Разом по захищенним статтям 34483,234 88,95 39744,222 87,12 115,26
Інші видатки 4282,584 11,05 5874,962 12,88 137,18
Всього (БЕЗ ТРАНСФЕРТІВ по соціальному забезпеченню) 38765,818 84,98 45619,184 100,00 117,68

Примітка: Видатки по галузі “Охорона здоров”я” здійснюються за КЕКВ 2610, але в аналітичних данних (Таблиця2) видатки віднесені на захищені статті.

тис грн

 

 

 

 

На видатки соціально-культурної сфери у цілому за 9 місяців  2019 року спрямовано 45 091,173  тис.грн.,  при загальному обсязі видатків ( план на рік) – 67438,863 тис грн, це складає 66,86 відсотків.

Виходячи з вищезазначених аналітичних даних, можна сказати, що  бюджет міста Теплодар як і минулі роки залишається бюджетом соціального спрямування, про це свідчать наступні дані:

-по загальному фонду— 44 002,990 тис. грн.,або 79,20 %  від обсягу видатків загального фонду бюджету;

– по спеціальному фонду – 1068,903 тис. грн., або 24,53 % від обсягу видатків спеціального фонду бюджету.

Найбільшу питому вагу у загальному обсязі видатків соціально-культурної сфери займають видатки на освіту – 24 122,716 тис.грн. (53,50%), соціальне забезпечення з урахуванням субвенцій з державного бюджету – 13 324,976  тис.грн. (29,55%) та охорону здоров”я –  6 111,848 тис.грн. (13,55%).

додаток 2.

Таблиця 3.1.Структура фактичних видатків бюджету м.Теплодар за 9 місяців 2019 року за функціональною ознакою

 

 

 

Таблиця 3.2.Структура фактичних видатків соціально-культурної сфери м.Теплодар за

9 місяців 2019 року за функціональною ознакою

 

тис грн

 

 

 

 

 

 

Оплата праці працівникам бюджетних установ посідає найвагоміше місце серед захищених видатків та складає  78,77 % в загальному обсязі видатків бюджету міста.

На зазначену мету за 9 місяців 2019 року спрямовано  35 933,710 тис.грн. .За відповідний період 2018 року на ці видатки було профінансовано 30 809,904 тис грн., що на 5 123,806 тис грн. більше аналогічного періоду 2018 року. Таке зростання профінансованого обсягу видатків на заробітну плату пояснюється підвищенням посадових окладів по галузі  «Державне управління», яке  відбулося  в  травні 2019 року .Також зросла мінімальна заробітна плата ( з 2019 року вона становить – 4123,00 грн), темп росту до минулого року -10,74 відсотків. Також відбулось збільшення посадових окладів, відповідно до єдиної тарифної сітки у працівників бюджетної сфери, на 10 відсотків.

 

 

 

 

На розрахунки за спожиті бюджетними установами  енергоносії протягом  9 місяців 2019 року з місцевого бюджету  загального фонду спрямовано  2931,416 тис. грн, що на 226,048 тис грн. більше аналогічного періоду 2018 року, у тому числі на теплопостачання витрачено – 2017,045 тис.грн., водопостачання та водовідведення витрачено – 133,630 тис.грн., на електроенергію витрачено – 780,741 тис.грн.

Найбільшу питому вагу в структурі оплати видатків по оплаті за енергоносії  традиційно займають видатки на оплату за теплопостачання  і цей показник складає 68,81 %.

 

 

 

 

 

Таблиця4

 

Структура виконання міського бюджету по видаткам на розрахунки за спожиті енергоносії

Назва показника За 9 місяців 2018 року Питома вага, % За 9 місяців 2019 року Питома вага, % Відхилення
грн Т.р.,%
Теплопостачання 1987,739 73,47 2017,045 68,81 29,306 101,47
Водопостачання 106,520 3,94 133,630 4,56 27,110 125,45
Електроенергія 611,109 22,59 780,741 26,63 169,632 127,76
Всього видатків по енергоносіям 2705,368 100,00 2931,416 100,00 226,048 108,36

 

 

 

 

Фінансування регіональних програм та заходів місцевого значення здійснювалось в межах помісячного розпису на підставі розпоряджень міського голови відповідно до пропозицій головних розпорядників коштів та, головним чином, за наявності фінансового ресурсу. У цілому по загальному та спеціальному фонду разом з місцевого бюджету профінансовано за звітний період  4819,0500 тис грн, з них 2129,860 тис грн – це програма  Розвитку житлово-комунального господарства ; 1200,009 тис грн. – Програма з благоустрою міста.

Також, можна відмітити, що виконання по ряду програм складає вже 100 відсотків, а саме :

► Міська програма оздоровлення та відпочинок дітей м.Теплодар, загальна сума фінансування склала –100,008 тис грн;

►  Програма “Підтримка сімей і молоді міста Теплодар” на 2017-2021р.р., загальна сума фінансування склала – 8,300 тис грн;

►Міська комплексна Програма розвитку цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки м.Теплодар Одеської області на 2018-2021 роки у новій редакції,  загальна сума фінансування склала – 22,74 тис грн;

►Розвиток дорожнього господарства, що знаходиться у комунальній власності територіальної громади м.Теплодар на 2019-2021 роки, ,  загальна сума фінансування склала – 384,88 тис грн;

►Розвиток дорожнього господарства, що знаходиться у комунальній власності територіальної громади м.Теплодар на 2019-2021 роки, ,  загальна сума фінансування склала – 384,88 тис грн.

Додаток 3

Таблиця 5. Виконання міських програм за 9  місяців 2019 року

 

Таблиця 6 Перелік місцевих програм, які фінансуються з місцевого бюджету станом на 01.10. 2019 року.

 

 

З резервного  фонду місцевого бюджету кошти впродовж звітного періоду не виділялись.

 

На 2019 рік план по місцевому бюджету розвитку з урахуванням змін затверджений  в сумі  1 254,121  тис грн.

За рахунок коштів місцевого бюджету розвитку  ( капітальні видатки) профінансовані кошти в сумі  562,728  тис.грн, головним чином, це капітальні видатки  з виготовлення проектно-кошторисної документації по об*єкту:”Будівництво підвідного газопроводу до м.Теплодар Одеської області 9( на загальну суму 122,829 тис грн)  та капітальні ремонти об»єктів міста, а також придбання предметів довгострокового користування ( придбання техніки та обладнання),  відповідно до наданих головним розпорядником коштів актів про виконані роботи та  оформленої відповідним чином проектно-кошторисної документації.

Також за звітний період були проведені видатки в якості співфінансування по субвенції  “Нова українська школа”, видатки розвитку (на закупівлю комп»ютерної техніки для початкових класів) на загальну суму – 10,453 тис грн.

 

Додаток 4.

Таблиця 7.Перелік об`єктів, фінансування яких за  9 місяців 2019 року здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету розвитку

 

На виконання інвестиційних проектів, які фінансуються з обласного бюджету розвитку заплановані кошти в сумі  3769,821 тис. грн., впродовж звітного періоду були проведені видатки у сумі 2803,632 тис грн., відповідно до затвердженого переліку об»єктів, які фінансуються з обласного бюджету розвитку, затвердженим рішенням Одеської обласної ради  від 21 грудня  2018 року №913-VII, зі змінами та доповненнями.

 

Додаток 5.

Таблиця 8.Перелік об`єктів, фінансування яких за  9 місяців 2019 року здійснюється за рахунок коштів обласного бюджету розвитку

 

 

  1. V. Субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам

 

На 9 місяців  2019 рік  затверджено планові призначення  ( зі  змінами ) по 4-х субвенціях з Державного бюджету місцевим бюджетам  на суму 15444,8 тис.грн.  Надійшло з Державного бюджету  коштів на фінансування соціальної допомоги, пільг та субсидій  за звітний період на суму 12939,0 тис.грн..

Профінансовано розпорядника коштів та перераховано отримувачам соціальної допомоги, пільг та субсидій 12878,96 тис. грн.  Залишок невикористаних коштів станом на 01.10.2019 року складає   60,0 тис. грн. по іншім субвенціям.

 

  • По субвенції на надання допомоги сім”ям з дітьми, малозабезпеченим сім”ям, інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам , тимчасової державної допомоги дітям та допомоги по догляду за інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу  на 9 місяців 2019 року передбачено планові призначення у сумі 10199,3тис.грн.

Нарахована сума соціальної допомоги, відповідно до розрахунків наданих УПСЗН, за   звітний період склала  8628,8  тис.грн  , що більше від суми нарахованої соціальної допомоги  за  відповідний період минулого року ( 8359,5 тис.грн )  на  103,2%  або на  269,3 тис.грн..

Збільшення допомоги  відбулося по :

– ТПКВКМБ 0813082 « Надання соціальної допомоги особам,які не мають право на пенсію та особам з інвалідністю»  на  133%  або  на 143,8 тис.грн.(578,8 тис.грн до 435,0 тис.грн)

– ТПКВКМБ 0813084 « Надання тимчасової допомоги непрацюючій особі,яка досягла загального пенсійного віку,але не набула права на пенсійну виплату»    на 7,8 тис.грн.(12,8 тис.грн до 5,0 тис.грн).

Крім того збільшення відбулося за рахунок запровадження з 01.04.2019 року допомоги на дітей , які виховуються у багатодітних сім»ях ,нарахування по якої станом на 01.10.2019 року складає  663,0 тис.грн

Найбільші обсяги субвенції за  звітний період ( у відсотку до загальної суми нарахованої  соціальної допомоги – 8628,8 тис.грн.) направлені на  надання допомоги :

  • при народженні дитини (ТПКВКМБ 0813043) – 40% ( 3532,0 тис.грн);
  • допомога одиноким матерям (ТПКВКМБ 0813082) – 12 % ( 1054,4,8 тис.грн);
  • дітям-інвалідам та інвалідам з дитинства (ТПКВКМБ 0813081) – 14 % (1229,0 тис.грн);
  • малозабезпеченим сім»ям (ТПКВКМБ 0813047) – 7 % (634,5тис.грн).

Профінансовано з бюджету допомоги на суму 8628,8 тис.грн

Заборгованість станом на 01.10.2019 року відсутня.

 

  • На розрахунки з пільг та субсидій на оплату   комунальних послуг населення  на   9місяців 2019 року передбачено планові призначення  в сумі 4780,0 тис.грн . Сума нарахованих пільг та субсидій  населенню за спожиті житлово-комунальні послуги та енергоносії за  відповідний період склала   2890,6 тис. грн., що менше суми витрат за   відповідний період минулого року ( 7450,1  тис.грн ) на  4559,5 тис. грн або на  38,8 % . В розрізі видів послуг зменшення  відбулося по всім видам послуг:

 

В розрізі  видів послуг , питома вага  нарахованих сум пільг та субсидій (у процентному відношенні до загальної суми нарахування (2890,6 тис.грн) , становить:

– по електроенергії      –   410,9 тис грн. або  13.8 % ;

– по теплопостачання –   1611.8  тис.грн.  або 56,0 % ;

– по водопостачання   –  336,4  тис.грн. або на 11,7 % ;

– по квартплаті            –  531,5  тис.грн або  на 18,5 % .

В розрізі пільг та субсидій :

Сума нарахованих пільг склала  2018,3 тис.грн, або 70% від загальної суми, субсидій – 872,3 тис.грн, або 30%  і ця сума залишиться незмінною до кінця 2019 року. З 01.04.2019 року у зв»язку зі змінами до чинного законодавства припинено фінансування субсидії населенню на оплату житлово-комунальних послуг та енергоносіїв.

Отримано коштів з державного бюджету у сумі 3909,3 тис.грн, профінансовано розпорядника коштів на суму 3909,3тис. грн. з урахуванням заборгованості станом на  01.01.2019 року ( 1131,5 тис.грн). Залишок невикористаних коштів станом на 01.10.2019 року відсутній

Станом на 01.10.2019 року  кредиторська заборгованість з пільг та  субсидій  склала 112,8 тис.грн . в т.ч  по  видам послуг :

– по електроенергії      –         36,7 тис. грн.;

– по водопостачанню   –        30,0 тис.грн.  ;

– квартплаті                 –         46,1 тис.грн.

 

  • На надання пільг з послуг зв’язку, інших пільг, визначених чинним законодавством та компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян планові призначення (зі змінами) на 9 місяців 2019 року спрямовані з місцевого бюджету у сумі 14,3 тис. грн. За  відповідний період  нараховані  розпорядником  видатки  на суму 11,8 тис. грн., які профінансовані у повному обсязі.

Станом на 01.10.2019 року залишається  кредиторська заборгованість , яка утворилася станом на 01.01.2016 в сумі 22,53 тис. грн  та не профінансована з державного бюджету місцевому бюджету в т.ч. у розрізі видів послуг:

  • одноразовий проїзд – 3,36 тис.грн ;
  • послуги зв»язку – 0,86 тис.грн ;
  • компенсація за пільгове перевезення іншої категорії громадян – 18,31 тис. грн. .

 

  • На надання пільг та житлових субсидій населенню на придбання твердого та скрапленого палива і скрапленого газу  на   9 місяців 2019 року передбачено планові призначення (зі змінами) в сумі  6,7 тис.грн . Нарахування у звітному періоді  склали 5,78 тис.грн.  Профінансовано у сумі 2,72 тис.грн . Станом на 01.10.2019 року рахується кредиторська заборгованість в сумі 3,06 тис.грн

 

  • По інших субвенціях з місцевого бюджету на соціальний захист населення планові призначення на 9 місяців 2019 року ( зі змінами) склали 504,48 тис.грн. Надійшло з державного бюджету станом на 01.10.2019 року 458,22 тис.грн .Профінансовані видатки на суму  398,22 тис.грн. в т.ч.:

– на медичне обслуговування громадян, які постраждали від Чорнобильської катастрофи – 370,98 тис.грн;

– компенсація на бензин та тех.обслуговування автотранспорту інвалідам – 19,44 тис.грн

– поховання учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни – 7,8 тс.грн

Станом на 01.10.2019 року рахується залишок коштів невикористаної субвенції на суму 60,0  тис.грн. в т.ч :

– на медичне обслуговування громадян,які постраждали від Чорнобильської катастрофи – 38,4 тис.грн;

– поховання учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни – 20,7 тс.грн.

– компенсація на бензин та тех.обслуговування автотранспорту інвалідам – 0,9 тис.грн

 

Заступник начальника фінансового управління                                     І.В. Муталєнко

 

 

Начальник відділу планування

та аналізу доходів місцевого бюджету                                                       Гордова Н.В.

 

Начальник відділу соціально-економічного

розвитку м. Теплодар                                                                                 Т.В. Чуприненко

 

Головний спеціаліст відділу

фінансування та виконання

місцевого бюджету                                                                                     О.Б. Кіршта