Аналіз регуляторного впливу проекту рішення виконавчого комітету Теплодарської міської ради “Про затвердження тарифу на послуги з вивезення та захоронення побутових відходів для бюджетних організацій та юридичних осіб м.Теплодар”

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проекту рішення виконавчого комітету Теплодарської міської ради

„Про затвердження  тарифу на послуги  з вивезення та захоронення побутових відходів для бюджетних організацій та юридичних осіб м. Теплодар”

 

Даний аналіз містить обґрунтування необхідності державного регулювання господарських відносин у сфері регулювання та встановлення тарифів на послуги з вивезення та захоронення твердих побутових відходів для бюджетних установ та інших споживачів, які надаються ТОВ «ЖЕБП «Наше місто» шляхом прийняття рішення Виконавчого комітету Теплодарської  міської ради „Про затвердження  тарифу на послуги  з вивезення та захоронення побутових відходів для бюджетних організацій та юридичних осіб м.Теплодар” які надаються  ТОВ «ЖЕБП «Наше місто.

Аналіз підготовлено на виконання вимог ст. 8 закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», який сприятиме прийняттю цього рішення і спрямує його на забезпечення прав та інтересів суб’єктів господарювання.

 

  1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин.

Проблема, яку необхідно вирішити шляхом прийняття даного рішення, полягає у збалансуванні інтересів, прав та обов’язків, нижче зазначених груп, а саме :

–          органи місцевого самоврядування;

–          споживачі послуг з вивезення твердих побутових відходів;

–       суб’єкт господарювання, який надає послуги з вивезення та захоронення твердих побутових відходів м. Теплодар.

Проблема у галузі надання послуг з вивезення та захоронення твердих побутових відходів у тому, що діючі тарифи на послуги з вивезення твердих побутових відходів не відшкодовують фактичних витрат суб’єкта господарювання, який є  надавачем цих послуг на території м. Теплодар.

За період дії тарифів в 2006-2013 роках підвищився рівень мінімальної заробітної плати з 400,00 до 1147,00 грн. або на 185%, зросла з 0,5848 грн. вартість електроенергії до 1,23888грн/кВтч. або на 111%, вартість на послуги захоронення зросла з 4,60 грн. до 7,67 грн. або на 67 % , вартість ПММ виросла :

–          бензин з 3,04 грн. до 10,75 грн. за 1л., або на 252 % ;

–          дизельне паливо з 2,84 грн. до 10,00 грн за 1л., або на 252 %

Необхідність підвищення тарифів пов’язана з необхідністю приведення тарифів на послуги з вивезення та захоронення твердих побутових відходів (далі – ТПВ) до рівня економічно обґрунтованих у зв’язку зі значним збільшенням цін і тарифів на паливно-енергетичні і матеріальні ресурси, підвищенням мінімального рівня заробітної плати.

Фінансовий стан ТОВ «ЖЕБП «Наше місто», який склався на даний момент, може спричинити до збою графіка  надання послуг 3 вивезення та захоронення ТПВ, а також відсутністю можливості своєчасно розраховуватися за використанні ПММ, що може призвести до накопичення сміття на вулицях міста Теплодар та підприємствах. Діючі тарифи на послуги з вивезення ТПВ на даний час вже не покривають зростання цін на ПММ, електроенергію, матеріали та інші послуги, тобто являються збитковими.

Відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги» повноваження щодо регулювання тарифів на житлово-комунальні послуги, у т.ч. на послуги з вивезення та захоронення ТПВ, що надаються підприємствами незалежно від форм власності, належать  органам місцевого самоврядування. Рівень цін/тарифів на житлово-комунальні послуги повинен відповідати економічно обґрунтованим витратам на їх виробництво.

Крім того підприємством були направлені на розгляд розрахункові матеріали щодо тарифів і отримані позитивні висновки. Тобто заплановані витрати цілком обґрунтовані.

Розрахунки тарифів виконані згідно Постанови КМУ №1010 від 26 липня 2006 року «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів».

  1. Визначення цілей державного регулювання:

–          встановлення економічно обґрунтованих тарифів на послуги з вивезення та захоронення ТПВ;

–          забезпечення якісної послуги по вивезенню ТПВ від підприємств міста, забезпечення беззбиткового функціонування підприємства з вивезення та захоронення ТПВ;

–      забезпечення своєчасної сплати підприємствами податків та зборів;

–      забезпечення своєчасної виплати заробітної плати працівникам підприємства;

–      стримування темпів зносу орендованих основних засобів підприємства;

–  можливості модернізації або технічного переобладнання виробництва за рахунок прибутку.

  1. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу.

Досягнення вирішення проблеми надання якісних послуг по вивезення ТПВ можливо 3-ма способами, якими є:

Застосування діючих тарифів на послуги по вивезенню ТПВ для груп споживачів.

Врегулювання проблеми шляхом відшкодування міським бюджетом різниці між діючими тарифами та економічно обґрунтованими витратами на їх надання.

Прийняття рішення виконавчого комітету Теплодарської  міської ради „Про затвердження  тарифу на послуги  з вивезення та захоронення побутових відходів для бюджетних організацій та юридичних осіб м.Теплодар”.

     Аналіз обраних альтернатив показує, що:

–          1-й спосіб не є прийнятим, у зв’язку з тим, що діючі тарифи на послуги по вивезенню ТПВ не відшкодовують у повному обсязі економічно обґрунтованих витрат суб’єкта господарювання, який надає зазначені послуги на території м. Теплодар, та унеможливлюють надання якісної послуги та своєчасних розрахунків за ПММ.

–          2-й спосіб не є прийнятним, у зв’язку з тим, що можливість виділення коштів на відшкодування різниці між діючими тарифами на послуги по вивезенню ТПВ та економічно обґрунтованими витратами на їх виробництво в даний час за рахунок міського бюджету відсутня;

–          3-й спосіб є прийнятним, так як він цілком задовольняє інтереси суб’єктів господарювання, які надають послуги по вивезенню ТПВ на території м. Теплодар та цілком дозволяє у визначений законодавством спосіб досягти цілей, визначених у п.2 цього аналізу.

  1. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта.

Вказану вище проблему планується розв’язати шляхом прийняття рішення виконавчим комітетом Теплодарської міської ради „Про затвердження  тарифу на послуги  з вивезення та захоронення побутових відходів для бюджетних організацій та юридичних осіб м.Теплодар”. Запропонований регуляторний акт набирає чинності з моменту оприлюднення в районній газеті «Теплодарський вісник» та на сайті виконавчого комітету Теплодарської міської ради www.teplodar.biz.ua в розділі «Регуляторна політика»

  1. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта та оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта.

В результаті застосування нових тарифів доходи, одержані від надання послуг з вивезення ТПВ, дозволяють підприємству не тільки своєчасно розраховуватись по всіх першочергових платежах, в тому числі і до бюджетів, всіх рівнів, а і провадити заходи по модернізації послуг з вивезення ТПВ з метою покращення якості послуг та зменшенню непродуктивних втрат і витрат.

Можливість встановлення економічно обґрунтованих тарифів дозволить підприємству надавати споживачам якісні послуги у повному обсязі, забезпечити беззбиткове функціонування підприємства, своєчасну виплату заробітної плати працівникам, своєчасну сплату підприємствами податків та зборів, можливість утримання орендованих основних засобів підприємства у належному стані.

Розміри тарифів на послуги з вивезення та захоронення ТПВ, що пропонуються, розраховані з урахуванням ч.3 ст. 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», тобто вони є в розмірі економічно обґрунтованих витрат на виробництво зазначених послуг. Крім того, зазначені тарифи розраховані з урахуванням ч.6 ст. 191 «Господарського кодексу України», тобто вони є такими, застосування яких дасть змогу суб’єкту господарювання, який надає послуги з вивезення ТПВ на території м. Теплодар одержувати прибуток.

  1. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта, зокрема розрахунок очікуваних витрат та вигод суб’єкта господарювання внаслідок дії регуляторного акта.

Застосування тарифів, які пропонуються у проекті рішення виконавчого комітету Теплодарської міської ради „Про затвердження  тарифу на послуги  з вивезення та захоронення побутових відходів для бюджетних організацій та юридичних осіб м. Теплодар” надасть можливість :

–          суб’єкту господарювання відшкодовувати витрати, пов’язані з наданням послуг по вивезенню та захороненню ТПВ;

Очікувані результати прийняття рішення визначено із застосуванням методу аналізу вигод та витрат :

Органи місцевого самоврядування

Суб’єкт господарювання

Вигоди

Відсутність потреби у виділенні тарифної різниці у зв’язку з прийняттям тарифів на рівні економічно обґрунтованих

Збільшення доходів суб’єктів господарювання, що надають та виробляють послуги та поліпшення їх фінансово-економічного стану.

 

Витрати

Зріст субвенцій на покриття витрат з надання субсидій та пільг за надані населенню житлово-комунальні послуги з державного бюджету

 

При виникненні змін у чинному законодавстві, які можуть впливати на дію запропонованого регуляторного акту, до нього можливе внесення відповідного коригування.

  1. Обґрунтування запропонованого строку чинності регуляторного акта.

 Термін дії запропонованого регуляторного акта встановлюється довгостроковий.

У разі виникнення необхідності до нього можуть бути внесені зміни.

У разі змін у діючому законодавстві, які можуть вплинути на дію даного акта, до нього будуть вноситись відповідні зміни.

  1. Визначення показників результативності регуляторного акта:

Показниками результативності запровадження цього регуляторного акта слід вважати :

1) зростання об’єму коштів, використаних на капітальні та поточні ремонти орендованої техніки для вивезення та захоронення ТПВ;

2) зменшення збитків підприємств та стабілізація фінансового стану, а завдяки більш раціональному використанню ПММ очікується зниження витрат на виробництво;

3) позитивним показником слід вважати стабільність кредиторської заборгованості та можливо і її зменшення в абсолютному значенні.

Реалізація запропонованого регуляторного акта для категорій споживачів повинна забезпечити своєчасні розрахунки за ПММ, покращити якість надання послуг, забезпечити своєчасне вивіз ТПВ від бюджетних підприємств та суб’єктів підприємницької діяльності міста та стабілізувати фінансовий стан підприємства.

  1. Визначення заходів за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття.

Відстеження результатів акта буде здійснюватись шляхом проведення базового відстеження через три місяці з дня набрання чинності регуляторного акта, повторне відстеження – через рік з дня надбання чинності, періодичне – через три роки після проведення повторного відстеження результативності регуляторного акта відповідно до ст.10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».