ЗАЯВА про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки планованої діяльності, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

1.Інформаціяпро замовника:

1.1. Виконавчий комітет Теплодарської міської ради, фактична адреса: 65490, Одеська область, м. Теплодар, вул. Піонерна, буд. 7, код ЄДРПОУ 25041885.

Міський голова – Жовнір Михайло Васильович.

  1. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування. Планована діяльність, її характеристика.

Містобудівна документація «Детальний план території для розміщення котельні на газоподібному паливі в комунально-складській міста Теплодар в межах вулиць Комунальна та Польова». 

Містобудівна документація розроблена ТОВ АПМ «АРХСОЮЗ» відповідно до договору №03-06-2020 від 22.06.2020р., укладеного з Виконавчим комітетом Теплодарської міської ради на основі:

  • рішення Теплодарської міської ради № 696-VII від 11.03.2020р.
  • завдання на проектування від 22 червня 2020р.;
  • Вихідних даних замовником згідно ДБН Б.1.1-14:2012.

При розробці ДПТ  були використані наступні матеріали:

– Технічний звіт «Топографічне знімання в масштабі 1:500 для розроблення детальних планів території в комунально-складській зоні міста Теплодар в межах вулиць Комунальна та Польова», виконане ТОВ «ГЕОКАРТПРОЕКТ»  в квітні 2020 року;

– Технічний  висновок «Інженерно-геологічні вишукування для розробки проекту «Будівництво міжселищного газопроводу до споживачів в напрямку м. Теплодар, Біляївського району, Одеської області», виконаний ФОП «Грішин І.Ю. в квітні 2020 року;

– Матеріали натурного обстеження території земельної ділянки та фотофіксація існуючого стану забудови в квітні 2020 року;

– Проектні матеріали – «Генеральний  план  смт. Теплодар  Одеської області», виконаний  Державним  інститутом  з  проектування  об’єктів житлово-цивільного будівництва в Одеській  області  «Одесцивільпроект»  в 1991 році;

– Проектні матеріали комерційної пропозиції щодо «Будівництва котельні на газоподібному паливі в комунально-складській зоні м. Теплодар Одеської області, розроблені ТОВ «Котельний завод «Енергетик».

Метою розроблення детального плану території є:

– аналіз та оцінка існуючого стану забудови та території земельної ділянки в межах  розробки ДПТ та в зоні його впливу;

–  аналіз  проектних матеріалів Генерального плану м. Теплодар ;

– уточнення  планувальної та інженерно-транспортної структури і функціонального  призначення території, просторової композиції, параметрів забудови та ландшафтної забудови земельної ділянки в межах розробки ДПТ та в зоні його впливу;

–  обґрунтування потреб формування земельної ділянки та визначення її нового цільового призначення для розміщення котельні на газоподібному паливі;

–  визначення заходів, націлених на поліпшення стану навколишнього середовища та санітарно-гігієнічних умов ;

– планувальні обмеження та містобудівні умови забудови території в межах розробки ДПТ;

–  розробка комплексних заходів з інженерної підготовки та інженерного забезпечення території земельної ділянки;

–   благоустрій  території земельної ділянки;

–   планувальні обмеження та містобудівні умови забудови території.

Сучасний стан.

Місто Теплодар розташоване в центральній частині Одеської області на землях Біляївського району. Місто належить до міст обласного підпорядкування. Відстань  до  обласного  центру становить 42 км. Площа населеного пункту складає – 773,72 га. Населення складає – 10194 осіб. Місто розташоване на березі Барабойського водосховища та поблизу  нього  проходить ділянка автодороги загального користування  державного значення  М-15 Одеса-Рені (на Бухарест).

На сьогоднішній час, спостерігається інтенсивний розвиток промисловості. В промзоні міста ведуть свою діяльність 16-ть виробничих підприємств, з різними видами діяльності. Товари, які виробляються на  цих підприємствах, імпортуються в Білорусію, Молдову, Литву, Болгарію, Польщу, Грецію, Німеччину, Америку.

    В місті функціонують філії Приватбанку, Ощадбанку та ряд страхових компаній.

    До послуг населення було збудовано  цілий ряд закладів соціальної інфраструктури (школа, дитсадочок, поліклініка, будинок культури, музична школа, будинок дитячої творчості, дитячо-юнатська спортивна школа, спортивні клуби тощо).  

Розглянута територія  розташована  в  межах  населеного  пункту,  на  території  комунально-складської  зони міста, яка  розміщується вздовж вулиці Комунальна. Територія в межах розробки ДПТ обмежена:

 – з  півночі  – територією ТОВ “Авантаж інвест”;

 – зі сходу – вулиці Комунальна;

 – з півдня – майданчиком ГРПБ;

 – з заходу –  місцевою дорогою та межею міста Теплодар.

52% розглянутої території-зайнято комунально-складськими та виробничими підприємствами, 21 % території займає пустир, на якому і планується розмістити котельню.

В межах розробки ДПТ розташовуються наступні об’єкти: електропідстанція 110/10кВ «Теплодар», АТ «Одесобленерго»; водонасосна станція №2; МКП «Теплодарводоканал»; адмінбудівля та продовольчі склади виробничої бази ТОВ «Вінко-хліб»; продовольчі склади виробничої бази ТОВ «Вінко»; маслобійка СП «Вінко-ТЛ»; склади будматеріалів ПП «Рембутматеріали».

По території, в межах розробки ДПТ, проходять наступні інженерні мережі: теплотраса діаметром 400 мм; господарський питний водопровід діаметром 250мм та 300мм; кабелі зв’язку Укртелеком; ПЛЕ високої напруги 110кВ; кабельна  лінія  електропередач  високої  напруги 10кВ;  кабельна  лінія електропередач  низької  напруги  0,4кВ; кабелі  телефонної  каналізації.

Проектовану котельню на газоподібному паливі пропонується розмістити на території існуючого пустиря, поблизу перехрестя вулиць Комунальна та Польова.

Дана територія  не  є  об’єктом  культурної  та  історичної спадщини.

В межах земельної ділянки, корисні копалини відсутні. Джерела радіаційного, вібраційного впливу відсутні.

Згідно з проектними рішеннями  «Генерального плану м. Теплодар», затвердженого Рішенням виконавчого комітету смт. Теплодар «Про затвердження   проекту    генерального   плану   смт. Теплодар»  №19  від 31.03.1992 року  на проектованій  ділянці передбачалося розміщення комунально-складських підприємств.

Відповідно до рішень, діючих  на теперішній час, Генерального плану  територія розглянутої земельної ділянки по функціональному призначенню відноситься до земель  промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики,  оборони  та  іншого  призначення.                     

Проектний  стан.

Рішенням Теплодарської міської ради Одеської області № 696-VIІ від  11 березня 2020 року був надано дозвіл на розробку ДПТ для  розміщення котельні на газоподібному паливі із земель  комунальної власності.

ДПТ розглянутої земельної ділянки передбачається в два етапи –  перший етап -3-7 років, розрахунковий етап –  15 років. Планована діяльність  передбачає підключення м.Теплодар до централізованого теплопостачання.

Проектна потужність на І етап – 18.6 МВт, на розрахунковий етап – 23,25 МВт.

Котельню планується підключити до проектованого газопроводу середнього тиску міста Теплодар. 

Детальним планом території передбачено розміщення споруди котельні з необхідною інженерною інфраструктурою. Електрозабезпечення передбачається від ЩКУ розташованого в РУ-0,4кВ існуючої ТП-1109 по запроектованій мережі кабельної та повітряної ліній електропередачи низької напруги 0,22 кВ.

Після монтажу модулів та з’єднання всіх трубопроводів, котельня являє собою єдиний  котельний блок, що складається з наступних вузлів:

  • металоконструкція котельні;
  • котлів водогрійних КВ-4,65 Energetik, укомплектованих газовими пальниками – Unigas R515 (5 од. на розрахунковий період);
  • системи підживлення: насоси установки водопідготовки, установка хімдеаерації, бак живлення, насоси підживлення системи опалення;
  • насосного вузла з циркуляційними насосами;
  • регулятор тиску, газопроводи внутрішні, електрообладнання;
  • системи опалення та вентиляції котельні (припливні вентиляційно-опалювальні установки з електрокалорифером, витяжні вентилятори, дефлектори);
  • система управляння;
  • протипожежне обладнання.

В котельні передбачені технологічні вузли обліку електроенергії, газу, тепла, що відпускається, води.

Кожен котел обладнується індивідуальною димовою трубою &820мм, висотою 30м.

Вертикальним  плануванням  території  передбачається  максимальне збереження  існуючого рельєфу з можливістю забезпечення організованого відводу  дощових і талих вод в понижене місце рельєфу .

Вертикальне положення існуючих вулиць та проїздів залишається без змін.

По периметру проектованої земельної ділянки рекомендується встановлення паркану.

Загальним принципом архітектурно-просторової композиції ДПТ є формування комфортного середовища для розміщення та експлуатації споруди котельні.

Визначений тип забудови  забезпечує оптимальний розвиток даної земельної ділянки.

Транспортне обслуговування проектованої котельні запроектовано в у в’язці з існуючою транспортно-планувальною структурою міста і комунально-складською зоною.

 При проектуванні ДПТ передбачено комплексний благоустрій території, зокрема: благоустрій існуючої вул. Польова, дороги комунально-складської зони та місцевого проїзду в межах червоних ліній; благоустрій території в межах земельної ділянки ГРПБ з влаштуванням зон замощення, укріплення поверхневого шару ґрунту вздовж проїжджої частини вулиць та доріг, за рахунок посіву стійких до витоптування трав  та максимального озеленення території, зеленими  насадженнями спеціального призначення.

Покриття доріг, проїздів і тротуарних доріжок повинне відповідати вимогам довговічності, надійності і екологічності.

На запроектованій  території розміщується: стенди з техніки безпеки та пожежної  охорони; інвентарний щит з первинними  засобами пожежогасіння.

  1. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі, щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).

На даній території на даний час та у рамках проектування відсутні об’єкти, що відносяться до переліку об’єктів першої та другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля (згідно п.2, 3 ст. 3 Закону України «Про ОВД»).

Таким чином, здійснення оцінки впливу на довкілля не потребується.

  1. Ймовірні наслідки:

Серед основних факторів впливу, пов’язаних із прийняттям детального плану території, наступні:

– покращення умов проживання населення за рахунок забезпечення мешканців централізованим теплопостачанням;

– загальний позитивний вплив ефективного використання земельної ділянки, упорядкування, озеленення.

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

– на атмосферне повітря – забезпечення мешканців міста централізованим опаленням за рахунок встановлення котельні на газоподібному паливі покращить якість атмосферного повітря за рахунок відсутності у викидах котельні твердих речовин (сажі), використання котлів з екологічними показниками згідно європейських вимог забезпечує високу якість спалення та низький вміст забруднюючих речовин у викидах;   при проведенні будівельних робіт  – незначний вплив за умови дотримання усіх правил проведення робіт;

– на водне середовище – прямий вплив відсутній, опосередкований вплив за рахунок використання води у якості теплоносія системи опалення;

– на ґрунт – тимчасове незначне у період будівництва, при експлуатації вплив відсутній;

– акустичний впливнезначний, в межах допустимого;

– відходи – при будівництві – підлягають збору та вивезенню на звалище ТПВ чи згідно договорам зі спеціалізованими організаціями; при експлуатації – незначне при виконанні заходів, передбачених проектом;

– електромагнітне випромінювання – згідно з нормативними вимогами.

– на населення – негативний вплив не очікується за умови виконання заходів, передбачених проектом.

б) для територій з природоохоронним статусом – наслідки не очікуються у зв’язку з відсутністю в межах розробки  детального плану територій з природоохоронним статусом.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі, для здоров’я населення – зважаючи на географічне положення села транскордонні наслідки реалізації проектних рішень детального плану території для довкілля, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.

  1. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено – Не передбачаються.
  2. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки – додаткові дослідження не передбачаються.

Критеріями, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки, є дотримання діючих екологічних і санітарно-гігієнічних нормативів.

  1. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування – згідно з проектом ДПТ.
  2. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку – згідно пропозицій Департаменту екології та природних ресурсів Одеської ОДА та Департаменту охорони здоров’я в Одеській області.
  3. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання:

Теплодарська міська рада.

65490, Одеська обл., м. Теплодар, вул. Піонерна, буд. 7,  телефон: (048)-783-10-27,    

e-mail:  http://teplodar-city@trada.gov.ua/

Міський голова м.Теплодар – Жовнір Михайло Васильович.

Строк подання зауважень становить 15 днів з дня публікації заяви (відповідно до пп.5, 6 ст.10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).