№241-VIII Про зміну найменування Теплодарського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені О.П. Медведкова Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області та затвердження Статуту в новій редакції

  У К Р А Ї Н А

 ТЕПЛОДАРСЬКА МІСЬКА РАДА ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ

 ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 Р І Ш Е Н Н Я

 

13 липня 2022р.                                                                                                                 №241-VIII

 

Про зміну найменування

Теплодарського закладу загальної середньої

освіти І-ІІІ ступенів імені О.П. Медведкова

Теплодарської міської ради Одеського району

Одеської області та затвердження Статуту в новій редакції

 

Відповідно до ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 року №280/97-ВР (зі змінами), Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 року    №2245-VIII, Закону України «Про повну загальну середню освіту», постанови Кабінету Мнстрів України від 11.10.2021 №1062 «Про затвердження положення про ліцей», з метою приведення установчих документів закладів освіти у відповідність, Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області

 

ВИРІШИЛА:

 

  1. Змінити найменування юридичної особи з Теплодарського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені О.П. Медведкова Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області (код ЄДРПОУ 26249122) на Теплодарський ліцей імені О.П. Медведкова Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області (код ЄДРПОУ 26249122).
  2. Затвердити скорочену назву: Теплодарський ліцей імені О.П. Медведкова.
  3. Затвердити в новій редакції Статут Теплодарського ліцею імені О.П. Медведкова Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області (додаток).
  4. Дане рішення набирає чинності з дати прийняття.
  5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні депутатські комісії :

 – з питань житлово-комунального господарства, промисловості, транспорту, зв’язку, освіти, культури та спорту;

 – з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі.

 

Міський голова                                                                 Олександр ЧУЙКО

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення Теплодарської міської ради

Одеського району Одеської області від «13» липня 2022 року

№241-VIII

 

СТАТУТ

Теплодарського ліцею імені О.П. Медведкова

Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області

 

(нова редакція)

 

м. Теплодар

2022 р.

 

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1. Теплодарський ліцей імені О.П. Медведкова Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області (далі – Ліцей, заклад освіти) є правонаступником Теплодарського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені О.П. Медведкова Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області.

1.2. Юридична адреса ліцею: 65490, Одеська область, Одеський  район,  місто Теплодар, вулиця Комунальна,будинок 1

1.3. Найменування ліцею.

Ліцей може використовувати як повну, так і скорочену назви:

    – повна назва:Теплодарський ліцей імені О.П. Медведкова Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області;

    –  скорочена назва:Теплодарський ліцей імені О.П. Медведкова.

1.4. Ліцей є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установі банку, печатку, штампи, а також інші атрибути юридичної особи відповідно до законодавства України. Може мати виконані державною мовою: вивіску встановленого зразка, виконану власну символіку і атрибутику, а саме: прапор, гімн, емблему, значок, логотип тощо.

1.5. Ліцей провадить освітню діяльність на підставі ліцензії (ліцензій), виданої (виданих) в установленому законодавством порядку, діє на підставі цього Статуту.

1.6. Ліцей є неприбутковою бюджетною організацією, що діє на умовах фінансової, кадрової, організаційної та освітньої автономії, обсяг якої визначається ЗУ «Про освіту» та цим Статутом.

1.7. Ліцей забезпечує функціонування структурних підрозділів, що не є юридичними особами:

– початкова школа, що забезпечує здобуття початкової освіти;

– гімназія, що забезпечує здобуття базової середньої освіти.

1.8. Ліцей заснований на комунальній формі власності. Засновником ліцею є Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області (далі – Засновник). Засновник здійснює фінансування ліцею, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування  дітей, як безпосередньо так і через орган управління.

Власником майна є Теплодарська міська територіальна громада в особі Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області.

1.9. Уповноваженим органом засновника з питань освіти є відділ освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського  району Одеської області.

1.10. Ліцей у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією ООН «Про права дитини», Цивільним та Господарським кодексами України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту»,  іншими законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, наказами Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями Засновника або уповноваженого ним органу, місцевих органів виконавчої влади та цим Статутом.

1.11. Ліцей може організовувати здобуття освіти за інституційною (очна (денна, вечірня), заочна, дистанційна, мережева)), індивідуальною (екстернатна, сімейна (домашня), педагогічний патронаж), дуальною формою навчання.

1.12. Ліцей може створювати у своєму складі класи (групи) з вечірньою, заочною, дистанційною, мережевою формою навчання, класи (групи) з поглибленим вивченням окремих предметів, спеціальні та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами.

 

1.13. Ліцей для здійснення статутної діяльності може на договірних засадах об’єднуватися з іншими юридичними особами, створюючи освітні, освітньо-наукові, наукові, освітньо-виробничі та інші об’єднання, кожен із учасників якого зберігає статус юридичної особи.

1.14. Зміни до Статуту розробляються керівником ліцею та затверджуються Засновником.

1.15. Утримання ліцею здійснюється за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів,  інших джерел, не заборонених законодавством України.

1.16. Головною метою діяльності ліцею є забезпечення реалізації права громадянина на здобуття повної загальної середньої освіти, забезпечення всебічного розвитку, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадської активності, громадянської позиції.

1.17. У ліцеї визначена державна мова навчання і виховання – українська мова. У закладі освіти можуть існувати відповідно до законодавства окремі класи з навчанням мовами національних меншин.

1.18. Профіль навчання у старших класах ліцею визначається закладом освіти відповідно до наявної матеріально-технічної бази, кадрових ресурсів, освітніх запитів учнів та їх батьків.

1.19. Автономія ліцею визначається його правом:

−   планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку;

  • бути самостійним, незалежним та відповідальним у прийняті рішень щодо академічних (освітніх), організаційних, кадрових, фінансових та інших питань діяльності, що провадиться в порядку та межах, визначених законом;
  • брати участь в установленому порядку в моніторингу якості освіти;
  • самостійно визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу відповідно до чинного законодавства;
  • на основі освітніх програм розробляти робочий навчальний план, в тому числі в установленому порядку, розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани;
  • спільно із закладами вищої освіти, центрами, Малою академією наук проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
  • використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;
  • бути розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та цим Статутом;
  • отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб;
  • залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку визначеному законодавством України;
  • розвивати власну матеріально-технічну і соціальну базу (мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів), а також навчально-матеріальну базу для вивчення предмета «Захист України»;
  • самостійно здійснювати добір та розстановку педагогічних кадрів і обслуговуючого персоналу;
  • організовувати роботу класів із інклюзивною формою навчання, керуючись чинним законодавством України;
  • здійснювати освітню діяльність згідно з ліцензією, визначати варіативну частину робочого навчального плану;
  • надавати учасникам освітнього процесу додаткові освітні послуги;
  • здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству.

1.20. У ліцеї можуть створюватися та функціонувати структурні підрозділи: методичні об’єднання педагогічних працівників, творчі групи педагогів, психологічна служба, спортивні секції, а також інші форми методичної роботи з вчителями, що викладають предмети навчального плану.

1.21. Медичне обслуговування здобувачів освіти та відповідні умови для його організації здійснюються медичними працівниками, які входять до штату закладу освіти або штату закладів охорони здоров’я у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

1.22. Взаємовідносини ліцею з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

 

  1. ЗАВДАННЯ ТА ФУНКЦІЇ ЛІЦЕЮ

 

2.1.Головними завданнями ліцею є:

  • виховання громадянина України;
  • формування особистості здобувача освіти, розвиток його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
  • виконання вимог Державних стандартів початкової освіти, базової середньої освіти та профільної середньої освіти, підготовка здобувачів освіти до подальшої освіти і трудової діяльності;
  • виховання в здобувачів освіти поваги до Конституції України, державних символів України, прав i свобод людини i громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини i громадянина;
  • реалізація права здобувачів освіти на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
  • виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, регіональних мов або мов меншин та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
  • виховання свідомого ставлення до свого здоров’я і здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження i зміцнення фізичного та психічного здоров’я здобувачів освіти.

2.2. Ліцей виконує такі функції:

  • реалізує положення Конституції України, законів України, інших нормативно-правових актів у галузі освіти;
  • задовольняє потреби громадян у здобутті початкової, базової середньої та профільної середньої освіти;
  • за потреби створює інклюзивні класи або групи для навчання осіб з особливими освітніми потребами;
  • забезпечує єдність навчання і виховання;
  • формує освітню (освітні) програму (програми) ліцею;
  • створює науково-методичну і матеріально-технічну бази для організації та здійснення освітнього процесу;
  • забезпечує відповідність рівня початкової, базової середньої та профільної середньої освіти Державним стандартам освіти;
  • охороняє життя і здоров’я здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників ліцею;
  • формує в здобувачів освіти засади здорового способу життя, гігієнічні навички;
  • забезпечує добір і розстановку кадрів;
  • планує власну діяльність та формує стратегію розвитку ліцею;
  • встановлює відповідно до законодавства України прямі зв’язки з навчальними закладами зарубіжних країн, міжнародними організаціями тощо;
  • додержується фінансової дисципліни, зберігає матеріально-технічну базу;
  • видає документи про освіту відповідно до чинного законодавства;
  • здійснює інші повноваження у межах своєї компетенції.

 

Ш. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 

3.1. Освітній процес у ліцеї організовується відповідно до Закону України “Про освіту”, Закону України «Про повну загальну середню освіту», інших актів законодавства та здійснюється відповідно до освітньої програми, розробленої та затвердженої відповідно до порядку, визначеного законодавством.

3.2. Основою для розроблення освітньої програми в ліцеї є Державний стандарт початкової освіти, базової середньої та профільної середньої освіти.

3.3. Освітня програма схвалюється педагогічною радою ліцею та затверджується наказом директором.

3.4. На основі освітньої програми ліцей складає та затверджує навчальний план, який базується на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілів навчання.

3.5. Ліцей проводить свою діяльність на рівнях освіти:

  • початкова освіта;
  • базова середня освіта;
  • профільна середня освіта.

3.6. Ліцей може проводити роботу на рівні профільної середньої освіти за спрямуванням:

− академічним – профільне навчання на основі поєднання змісту освіти, визначеного стандартом профільної середньої освіти, з урахуванням здібностей та освітніх потреб здобувачів освіти з орієнтацією на продовження навчання у вищих навчальних закладах;

  • професійним – спрямованим на ринок праці на основі поєднання змісту освіти, визначеного стандартом профільної середньої освіти, та професійно орієнтованого підходу до навчання з урахуванням здібностей та освітніх потреб здобувачів освіти.

3.7. Ліцей планує свою роботу самостійно відповідно до річного та місячного планів роботи. В плані відображаються найголовніші питання роботи закладу освіти, визначається перспектива його розвитку. План затверджується педагогічною радою ліцею.

3.8. Робочий навчальний план ліцею розробляється адміністрацією закладу освіти з урахуванням особливостей контингенту здобувачів освіти, їх потреб та наявного освітнього рівня, погоджується педагогічною радою закладу освіти та затверджується керівником.

3.9. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної діяльності, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів відповідно до вікових особливостей та інтелектуальних здібностей дітей.

3.10. Виховання здобувачів освіти у ліцеї здійснюється в процесі урочної, позаурочної та позашкільної роботи з ними.

Цілі виховного процесу визначаються на основі принципів, закладених у Конституції України, законах та інших нормативно-правових актах України.

3.11. У ліцеї забороняється утворення і діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

3.12. Примусове залучення здобувачів освіти ліцею до вступу в будь-які об’єднання громадян, релігійні організації і воєнізовані формування забороняється.

3.13. Діти з особливими освітніми потребами залучаються до позакласної та позашкільної роботи з урахуванням їхнього віку, здібностей, інтересів, потреб, можливостей, індивідуальних особливостей освітньої діяльності і стану здоров’я.

3.14. Ліцей може здійснювати освітній процес за інституційною та індивідуальною формами навчання, за потреби організовувати інклюзивне навчання або педагогічний патронаж. На підставі звернення батьків дитини або осіб, які їх заміняють, ліцей для навчання дітей з особливими освітніми потребами  утворює інклюзивні та /або спеціальні групи (класи). Такі класи або групи створюються в обов’язковому порядку при поданні заяви та медичного висновку батьками (опікунами) таких здобувачів освіти.

3.15. Зарахування, відрахування та переведення учнів ліцею здійснюється відповідно до Порядку, затвердженого в установленому порядку уповноваженим на це органом на підставі розпорядчих рішень директора ліцею.

3.16. Класи у ліцеї формуються за погодженням із засновником або уповноваженим ним органом з питань освіти згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення освітнього процесу, та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до закладу освіти.

Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у закладі освіти здійснюється згідно з нормативами, встановленими МОН України.

3.17. У ліцеї для здобувачів освіти 1-4 класів за бажанням їх батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності фінансування, належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу створюються групи продовженого дня. Зарахування до груп продовженого дня і відрахування здобувачів освіти з них здійснюється наказом директора на підставі заяв батьків та осіб, які їх замінюють.

Група продовженого дня може комплектуватися зі здобувачів освіти одного або кількох класів, але не більше як чотирьох вікових груп. Режим роботи групи продовженого дня розробляється відповідно до Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання закладів освіти та організації освітнього процесу, ухвалюється педагогічною радою і затверджується керівником ліцею.

Тривалість перебування здобувачів освіти у групі продовженого дня становить шість годин на день, а за наявності відповідної заяви батьків або осіб, які їх замінюють, може зменшуватись.

3.18. Навчальний рік у ліцеї розпочинається у День знань – 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

3.19. Структура навчального року, тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу встановлюються ліцеєм у межах часу, передбаченого освітньою програмою. Організація освітнього процесу не повинна призводити до перевантаження здобувачів освіти та має забезпечувати безпечні і нешкідливі умови здобуття освіти.

3.20. Ліцей здійснює освітній процес за формами навчання у відповідності до чинного законодавства та п’ятиденним робочим тижнем. Тривалість уроків становить: у перших класах – 35 хвилин, у других -четвертих класах – 40 хвилин, у п’ятих-одинадцятих класах – 45 хвилин.

Тривалість канікул протягом навчального року не може бути меншою 30 календарних днів.

3.21. Організація інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, оцінювання досягнень дітей з особливими освітніми потребами здійснюється у порядку та згідно із критеріями оцінювання, встановленими центральним органом виконавчої влади у сфері освіти та науки.

3.22. Здобувачі освіти забезпечуються медичним обслуговуванням, що здійснюється медичними працівниками у відповідності до вимог чинного законодавства.

3.23. Організація харчування здобувачів освіти, в тому числі забезпечення безкоштовним харчуванням дітей пільгових категорій, а також дітей з особливими освітніми потребами, здійснюється у встановленому законом порядку.

3.24. Контроль за відповідністю освітнього рівня здобувачів освіти, які закінчили заклад освіти, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації.

3.25. Ліцей здійснює поточне та підсумкове оцінювання знань здобувачів освіти та вибір їх форм, змісту та способу.

3.26. Випускникам ліцею видається відповідний документ про освіту.

3.27. Дисципліна в ліцеї дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та цього Статуту. Застосування методів фізичного та психічного насильства на здобувачів освіти забороняється.

 

  1. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 

4.1. Учасниками освітнього процесу в ліцеї є:

  • здобувачі освіти (учні);
  • педагогічні працівники;
  • інші фахівці, передбачені законом для забезпечення освітнього процесу та визначені ліцеєм;
  • батьки або особи, які їх замінюють;
  • асистенти дітей (у разі їх допуску відповідно до вимог частини сьомої статті 26 Закону України «Про повну загальну середню освіту»).

4.2. Права і обов’язки здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим Статутом.

4.3. Здобувачі освіти мають право на:

  • індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;
  • якісні освітні послуги;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
  • відзначення успіхів у своїй діяльності;
  • свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної діяльності тощо;
  • безпечні і нешкідливі умови навчання;
  • повагу людської гідності;
  • захист під час освітнього процесу від приниження честі і гідності, будь-яких форм насильства й експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
  • користування бібліотекою, навчальною, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою ліцею і послугами його структурних підрозділів у порядку встановленому ліцеєм відповідно до спеціальних законів;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі ;
  • особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні й управлінні ліцеєм;
  • інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами;
  • на отримання додаткових індивідуальних та/або групових консультацій та/або занять з навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація на відповідному рівні повної загальної середньої освіти, та з яких рівень досягнутих результатів навчання менше середнього рівня результатів навчання учнів відповідного року навчання у відповідному закладі освіти.

4.4. Здобувачі освіти зобов’язані:

  • виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану), дотримуючись принципу академічної доброчесності і досягати результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
  • відповідально і дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
  • бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;
  • брати участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку ліцею;
  • повідомляти керівництво ліцею про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб;

4.5. Примусове залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених законодавством.

4.6. Педагогічними працівниками ліцею можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки.

4.7. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників закладу та інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України “ Про повну загальну середню освіту” та іншими законодавчими актами України.

Розподіл педагогічного навантаження у закладі освіти затверджується його керівником відповідно до вимог законодавства.

4.8. Педагогічні працівники мають право на:

  • академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання у педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі і не є шкідливими для здоров’я здобувачів освіти, забезпечують розвиток всіх учасників освітнього процесу;
  • педагогічну ініціативу;
  • розроблення і впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
  • захист професійної честі, гідності;
  • участь в обговоренні та вирішенні питань організації освітнього процесу;
  • проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;
  • користування бібліотекою, культурною, спортивною, оздоровчою інфраструктурою ліцею та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
  • підвищення кваліфікації, перепідготовку;
  • вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
  • відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
  • індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку й іншу) діяльність за межами ліцею;
  • безпечні і нешкідливі умови праці;
  • участь у громадському самоврядуванні ліцею;
  • участь у роботі колегіальних органів управління ліцею;
  • захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров`ю.

Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України.

4.9. Педагогічні працівники зобов’язані:

  • забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні обов’язкових державних вимог;
  • дотримуватися педагогічної етики;
  • здійснювати організацію освітньої діяльності з урахуванням навичок XXI століття відповідно до індивідуальних стилів, темпу, складності та навчальних траєкторій здобувачів освіти: від комунікативних типів завдань до творчих;
  • дотримуватись академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти;
  • постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
  • виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти ліцею передбачених нею результатів навчання;
  • удосконалювати методику проведення уроку, вивчати та впроваджувати особистісно-орієнтований та компетентнісний підходи до управління освітнім процесом, знати психологію групової динаміки;
  • сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти ліцею, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі і суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати у здобувачів освіти ліцею усвідомлення необхідності дотримуватися Конституції України і законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати у здобувачів освіти ліцею повагу до державної мови і державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України і навколишнього природного середовища;
  • захищати здобувачів освіти ліцею під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного і психічного насильства, приниження честі і гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди й агітації, що завдають шкоди здоров`ю здобувача освіти;
  • виконувати Статут ліцею, Правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;
  • виконувати свої посадові обов’язки, накази і розпорядження керівника закладу освіти;
  • повідомляти адміністрацію ліцею про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування);
  • брати участь у роботі педагогічної ради, інших колегіальних органах роботи, засіданнях методичних об’єднань, нарадах, тощо.

4.10. Педагогічні працівники ліцею приймаються на роботу за трудовими договорами відповідно до вимог Закону України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту» та законодавства про працю.

Педагогічні працівники ліцею, які досягли пенсійного віку та яким виплачується пенсія за віком, працюють на основі трудових договорів, що укладаються строком від одного до трьох років.

4.11. Атестація педагогічних працівників ліцею є обов’язковою і здійснюється у відповідності до вимог чинного законодавства.

Атестація здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.

4.12. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, Правила внутрішнього розпорядку ліцею, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

4.13. Батьки здобувачів освіти або особи, які їх замінюють, мають право:

  • захищати, відповідно до законодавства, права та законні інтереси здобувачів освіти;
  • звертатися до ліцею, органів управління освітою з питань освіти;
  • обирати Ліцей, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
  • брати участь у громадському самоврядуванні ліцею, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;
  • завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у ліцеї та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
  • брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
  • отримувати інформацію про діяльність ліцею, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у ліцеї і його освітньої діяльності;
  • отримувати інформацію щодо надання соціальних і психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування); подавати керівництву або засновнику ліцею заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу; вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;
  • бути присутніми на навчальних заняттях своїх дітей за попереднім погодженням з керівником закладу освіти.

4.14. Батьки або особи, які їх замінюють, зобов’язані:

  • виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
  • сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
  • забезпечувати умови для здобуття дитиною освіти;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
  • постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дитини, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • виховувати повагу до державної мови і державних символів України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України і навколишнього природного середовища;
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку ліцею;
  • сприяти керівництву ліцею у проведення розслідування щодо випадків булінгу (цькування), виконувати рішення і рекомендації комісії з розгляду випадків (цькування) у ліцеї.

У разі невиконання батьками або особами, що їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, ліцей може порушувати клопотання в установленому порядку про притягнення їх до відповідальності.

 

  1. УПРАВЛІННЯ ЛІЦЕЄМ

 

5.1. Управління ліцеєм у межах повноважень, визначених законами й установчими документами, здійснюють:

засновник;

уповноважений орган;

керівник (директор) ліцею;

педагогічна рада ліцею;

колегіальний орган громадського самоврядування;

інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами ліцею.

5.2. Права і обов’язки засновника ліцею та уповноваженого органу:

Засновник ліцею:

  • приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію, зміну типу закладу освіти, затверджує статут (його нову редакцію), укладає засновницький договір у випадках, визначених законом;
  • у разі реорганізації чи ліквідації ліцею забезпечує здобувачам освіти можливість продовження навчання на відповідному рівні освіти;

         Уповноважений засновником орган:

  • укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти, який призначений за результатами конкурсу;
  • розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами закладу освіти;
  • затверджує кошторис у випадках та порядку, визначених законодавством;
  • здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;
  • здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;
  • забезпечує відповідно до законодавства створення в ліцеї безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.
  • забезпечує створення у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;
  • здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;
  • здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти; розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг; сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу;
  • реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.

5.3. Засновник та уповноважений орган не мають права втручатися у діяльність ліцею, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами.

5.4. Засновник може делегувати окремі свої повноваження Уповноваженому органу.

5.5. Безпосереднє керівництво ліцеєм здійснюють директор та його заступники. Директор ліцею здійснює повноваження, визначені законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими актами законодавства, цим Статутом.

5.6. Директор ліцею призначається на посаду за результатами конкурсного відбору шляхом укладення контракту у встановленому законодавством порядку.

Директором (керівником) ліцею може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу відповідно до чинного законодавства.

Заступники директора ліцею призначаються і звільняються з посади директором ліцею з дотриманням чинного законодавства.

5.7. Директор є представником ліцею у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними і фізичними особами і діє без довіреності у межах повноважень, передбачених законом та установчими документами ліцею.

5.8. Керівник (директор) ліцею у межах наданих йому повноважень:

  • організовує діяльність ліцею;
  • самостійно обирає форму ведення бухгалтерського обліку ліцею;
  • організовує та самостійно вирішує питання фінансово-господарської діяльності ліцею;
  • призначає на посаду та звільняє з посади заступника директора, педагогічних та інших працівників ліцею, визначає їх функціональні обов’язки;
  • забезпечує організацію освітнього процесу і здійснення контролю за виконанням освітніх програм;
  • здійснює розподіл педагогічного навантаження;
  • забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • оприлюднює офіційну звітність про всі отримані і використані кошти;
  • забезпечує умови для здійснення дієвого і відкритого громадського контролю за діяльністю ліцею;
  • сприяє і створює умови для діяльності органів самоврядування ліцею;
  • сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти і працівників ліцею;
  • забезпечує створення у ліцеї безпечного освітнього середовища, вільного від насильства і булінгу (цькування);
  • розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб і видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування і вживає відповідних заходів реагування;
  • повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в ліцеї;
  • здійснює інші повноваження, передбачені Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими законами та підзаконними нормативно-правовими актами, установчими документами ліцею.

    5.9. Колегіальним органом управління ліцею є педагогічна рада. Усі педагогічні працівники ліцею мають брати участь у засіданнях педагогічної ради.

    Головою педагогічної ради є директор ліцею.

    5.10. Педагогічна рада закладу освіти:

  • планує роботу ліцею;
  • схвалює освітню (освітні) програму (програми) ліцею та оцінює результативність її (їх) виконання;
  • формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
  • розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
  • приймає рішення щодо переведення здобувачів освіти до наступних класів і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
  • обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду й інновацій, участі у дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
  • ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення здобувачів освіти, працівників ліцею й інших учасників освітнього процесу;
  • розглядає питання щодо відповідальності здобувачів освіти, працівників закладу освіти й інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
  • має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту ліцею і проведення громадської акредитації ліцею;
  • розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом ліцею до її повноважень.
  • Рішення педагогічної ради ліцею вводяться в дію наказами директора ліцею.

5.11. У ліцеї можуть створюватись та діяти відповідно до чинного законодавства України:

  • органи самоврядування працівників ліцею;
  • органи самоврядування здобувачів освіти;
  • органи батьківського самоврядування.

5.12. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування ліцею є загальні збори (конференція) колективу ліцею, що скликається не менше одного разу на рік.

5.13. За рішенням засновника може створюватися піклувальна (наглядова) рада ліцею.

5.14. Піклувальна рада ліцею сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади й органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними і фізичними особами.

5.15. Члени наглядової (піклувальної) ради ліцею мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу освіти з правом дорадчого голосу.

5.16. До складу наглядової (піклувальної) ради ліцею не можуть входити здобувачі освіти і працівники цього закладу.

5.17. Наглядова (піклувальна) рада має право:

  • брати участь у визначенні стратегії розвитку ліцею та контролювати її виконання;
  • сприяти залученню додаткових джерел фінансування;
  • сприяти стимулюванню (заохоченню) творчої праці педагогічних працівників та здобувачів освіти;
  • здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та/або установчими документами ліцею.

5.18. Ліцей формує відкриті і загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію.

 

  1. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА

 

6.1. Матеріально-технічна база ліцею включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання та інші цінності, вартість яких відображено у балансі ліцею.

6.2. Вимоги до матеріально-технічної бази ліцею визначаються відповідними будівельними і санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також типовими переліками обов’язкового навчального та іншого обладнання (в тому числі корекційного), навчально-методичних і навчально-наочних посібників, підручників, художньої й іншої літератури.

6.3. Майно ліцею є власністю Теплодарської територіальної громади і закріплюється за ліцеєм відповідно до вимог законодавства.

6.4. Ліцей відповідно до вимог чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами i несе відповідальність за недотримання вимог і норм з їx охорони.

6.5. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна ліцею проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані ліцею внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

 

VII. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

 

7.1. Фінансово-господарська діяльність ліцею здійснюється відповідно до законодавства та Статуту. Заклад діє на умовах фінансової автономії.

7.2. Джерела формування коштів і майна ліцею:

  • кошти засновника;
  • субвенції та дотації державного та/або місцевого бюджетів в розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення вивчення предметів в обсязі Державних стандартів освіти;
  • інші джерела не заборонені законодавством України.

Бюджетні кошти спрямовуються на виконання обраних ліцеєм навчальних планів у повному обсязі, матеріальні витрати, пов’язані з виховною роботою, підготовку та перепідготовку кадрів, оплату праці, збереження і зміцнення матеріально-технічної бази, соціальний захист та матеріальне стимулювання трудового колективу.

Бюджетне фінансування ліцею не може зменшуватися або припинятися у разі наявності у зазначених в закладі освіти додаткових джерел фінансування.

Бюджетні асигнування на здійснення діяльності ліцею та позабюджетні кошти не підлягають вилученню, крім випадків, передбачених чинним законодавством України, і використовуються виключно за призначенням.

7.3. Утримання і розвиток матеріально-технічної бази ліцею фінансуються за рахунок коштів засновника закладу.

7.4. За рішенням засновника бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно або через централізовану бухгалтерію.

7.5. Доходи ліцею у вигляді коштів, матеріальних цінностей і нематеріальних активів, одержаних ліцеєм від здійснення або на здійснення діяльності, передбаченої цим Статутом, звільняються від оподаткування

7.6. Ліцей у процесі провадження фінансово-господарської діяльності має право:

  • самостійно визначати напрямки використання коштів, одержаних від господарської діяльності відповідно до Статуту;
  • користуватися безоплатно земельними ділянками, на яких він розташований;
  • розвивати власну матеріальну базу;
  • списувати з балансу в установленому чинним законодавством порядку необоротні активи, які стали непридатними для користування;
  • користуватися та розпоряджатися майном відповідно до законодавства та Статуту.

7.7. Фінансування у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг, а також придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку, визначених індивідуальною програмою розвитку особи з особливими освітніми потребами, здійснюється за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, коштів місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством.

 

 

VIII. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

 

8.1. Ліцей має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки з органами управління освітою та навчальними закладами зарубіжних країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.

 

ІX. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЛІЦЕЮ

 

9.1. Державний нагляд (контроль) за діяльністю ліцею здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері загальної середньої освіти, відповідно до вимог законодавства.

9.2. Інституційний аудит ліцею, що забезпечує здобуття загальної середньої освіти, є єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освітита її територіальними органами відповідно до Закону України «Про освіту».

 

X.РЕОРГАНІ3АЦІЯ, Л1КВІДАЦІЯ ТА ПЕРЕПРОФІЛЮВАННЯ(ЗМІНА ТИПУ) ЛІЦЕЮ

 

10.1. Рішення про реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) ліцею приймає його засновник.

10.2. У випадку реорганізації ліцею його права та обов’язки переходять правонаступникові.

10.3. Ліквідація ліцею здійснюється ліквідаційною комісією, склад якої визначається засновником або уповноваженим ним органом.

10.4. Засновник встановлює порядок та визначає строки проведення ліквідації, а також строк для заяви претензій кредиторами, що не може бути меншим, ніж два місяці з дня оголошення про ліквідацію.

10.5. Ліцей відповідно до Статуту утворює, реорганізує та ліквідує структурні підрозділи.

10.6. Ліцей вважається реорганізованим або ліквідованим із дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності.

10.7. У разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) активи повинні бути передані одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховані до доходу бюджету.

10.8. При реорганізації і ліквідації ліцею працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.

 

ХІ. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

 

11.1.Статут закладу освіти затверджується на сесії  Теплодарської  міської ради.

11.2. Зміни і доповнення до Статуту набувають чинності після їх затвердження на сесії міської ради з моменту їх державної реєстрації та внесення відповідного запису про це до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

11.3. Цей Статут складено в трьох примірниках, які знаходиться: 1-й примірник у ліцеї, 2-й примірник – у державного реєстратора, 3-й примірник– у засновника. Кожен з примірників Статуту має однакову юридичну силу.

11.4. Питання, не врегулюванні цим Статутом, регулюються чинним законодавством України.

 

 

 

Засновник:

Теплодарська міська рада

Одеського району Одеської області

в особі міського голови                                                     Олександр ЧУЙКО