Пояснювальна записка до звіту про виконання бюджету м. Теплодар за І квартал 2018 року

Пояснювальна записка

до звіту про виконання бюджету

м. Теплодар за І квартал 2018 року

 

І. Загальні підсумки виконання бюджету м. Теплодар

по доходам і видаткам.

Теплодарською міською радою 22 грудня 2017 року прийнято рішення №345-VІІ „Про бюджет міста Теплодар на 2018 рік” по доходам – 80 494,350 тис.грн, в тому числі по загальному фонду – 78 652,400 тис.грн., по спеціальному фонду – 1 841,950 тис.грн. і видаткам в сумі – 56 352,9 тис.грн., у тому числі загального фонду –54 568,3 тис.грн., спеціального фонду – 1 784,6 тис.грн. Протягом звітного періоду проводились уточнення планових показників, як доходної так і видаткової частини бюджету, які після уточнення склали – доходи 84 592,411 тис.грн., у тому числі: загальний фонд – 78 702,400 тис.грн., спеціальний фонд – 5 890,011 тис.грн., видатки 87 406,271 тис.грн., у тому числі: загальний фонд – 79 936,996 тис.грн., спеціальний фонд –   7 471,275 тис.грн.

В бюджет міста при уточненому плані  на І квартал 2018 р. загального фонду  20 910,55260 тис.грн. фактично надійшло 21 861,07280 тис.грн., що складає 104,5 відсотки. По спеціальному фонду при уточненому плані на І квартал 2018 р.   484,83183 тис.грн. фактично надійшло 1 266,46013 тис.грн., виконання складає 261,2 відсотків.

Виконання плану доходів загального фонду (без трансфертів) складає 116,7 відсотки. В бюджет міста при уточненому плані на на І квартал 2018 р. 5 707,617 тис.грн. фактично надійшло 6 659,64787 тис.грн. Виконання плану доходів спеціального фонду (без трансфертів) складає 379,0 відсотків. В бюджет міста при уточненому плані на на І квартал 2018 р. 334,135 тис.грн. фактично надійшло 1 266,46013 тис.грн.

Базова дотація, що одержується з державного бюджету при плані на І квартал  2018 р. 1 718,40 тис.грн. фактично надійшла в сумі 1 718,40 тис.грн., або 100,0 відсотків.

Субвенції загального фонду при уточненому плані на І квартал 2018 р. 13 484,53560 тис.грн. фактично надійшли у сумі 13 483,02493 тис.грн., або 98,9 відсотків.

До місцевого бюджету за І квартал 2018 року надійшли:

  • Освітня субвенція у сумі 2 329,8 тис.грн.
  • Медична субвенція у сумі 2 315,0 тис.грн.

План по видаткам загального фонду бюджету міста виконаний на 26,85 відсотки до річних планових призначень, при плані на 2018 рік – 79 936,996 тис.грн. фактично витрачено 21 464,922  тис.грн.

ІІ. Аналіз соціально-економічного розвитку за 1  квартал 2018 року

1.1 Промисловість

  Кількість діючих підприємств промислової галузі міста протягом першого кварталу  2018 року не змінилася. На даний час галузь  промисловості  представлена такими підприємствами : МКП «Одеська теплоелектроцентраль №2»,  – постачання тепла, виробництво електроенергії, ПП «Тріада-1» – виробництво пластикового одноразового посуду та паперових виробів санітарно-гігієнічного призначення, ТОВ  «АВС Кемікалс Індастрі»  – виробництво паперових виробів санітарно-гігієнічного призначення та хімічної продукції ( миючі, чистячі, пральні засоби та інш). В ІІ кварталі 2017 року зареєстровано ТОВ «Теплодарський енергетичний парк», який планує в 2018 році розпочати реалізацію енергетичних проектів .

 На 01.04.2018 року відсутня інформація щодо обсягів реалізація промислової продукції підприємствами міста, так як обсяг реалізованої промислової продукції визначається Головним управлінням статистики в Одеській області за ціною продажу відвантаженої готової продукції, що зазначена в оформлених як підстава для розрахунків з покупцями (замовниками) документах (включаючи продукцію за бартерним контрактом). Дані щодо обсягів реалізації за видами промислової діяльності формується за функціональним підходом (по однорідних продуктах). Показник формується на підставі даних державного статистичного спостереження “Економічні показники короткострокової статистики промисловості”, яке охоплює юридичних осіб та відокремлені підрозділи юридичних осіб, що забезпечують не менше 90% обсягу реалізованої промислової продукції  в цілому по області без поділу на райони та міста.

1.2 Будівництво. Капітальні інвестиції.    

 Інформація щодо обсягу будівельно-монтажних робіт виконаних підрядними підприємствами будівельно-монтажного комплексу міста  Теплодар   є конфіденційною . Дані не оприлюднюються з метою забезпечення виконання вимог Закону України «Про державну статистику» щодо конфіденційності інформації.  Обсяг капітальних інвестицій  за 2017 рік становить 2 068,0 тис. грн. Інформація щодо обсягу капітальних інвестицій за І  квартал 2018 року буде  опрацьована після 29 травня 2018 року.

1.3 Роздрібна торгівля та сфера послуг

  В основному  майже всі об’єкти торгівлі та сфери послуг на території міста Теплодар належать фізичним особам-підприємцям, які згідно Закону України «Про державну статистику не надають звітності. Станом на 01.04.2018 року  року відсутня інформація щодо обсягів роздрібної торгівлі за звітний період 2017 року.

    В середньому за січень – березень очікується обсяг реалізованих не фінансових послуг в м. Теплодар на суму 3 ,2 млн. грн.. Більш детальна інформація щодо обсягу реалізованих не фінансових послуг, за перший  квартал 2018 року,   наданих підприємствами міста  Теплодар, буде опрацьована після 30 травня 2018 року. 

   Всього за  2017 рік обсяг реалізованих не фінансових послуг становить 17672,7 тис. грн., з них населенню реалізовано послуг на суму 4787,6 тис. грн., що становить близько 60 % від загального обсягу по місту.

     1.3 Розвиток підприємництва

Станом на 01.01.2013 року на обліку у виконкомі Теплодарської міської ради  перебувало 252 юридичних осіб   та 1040 фізичних осіб – підприємців. Всього, з урахуванням державної реєстрації започаткування та припинення підприємницької діяльності  на 01.07.2013 року на обліку знаходилося 248 юридичних осіб та 1041 фізичних осіб – підприємців.     

З 01.07.2013 року повноваження з питань державної реєстрації передано до Реєстраційної служби Біляївського міськрайонного управління юстиції.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

           З 01.05.2016 року передано повноваження з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців від реєстраційної служби Біляївського міськрайонного управління юстиції  до виконавчого комітету  Теплодарської міської ради Одеської області. Враховуючи, що законодавством передбачено принцип екстериторіальності  щодо здійснення процедури державної реєстрації,  відповідно якого, державна реєстрація бізнесу здійснюється  в межах області будь яким державним реєстратором, після чого, документи в паперовому вигляді передаються до  відповідного органу реєстрації за місцезнаходженням заявника.

    Всього на обліку у виконавчому комітеті Теплодарської міської ради станом на 01.01.2018 року знаходилось 580 фізичних осіб – підприємців та 283 юридичних особи з них: 52 об’єднань громадян, 24 бюджетні організації, та 207 суб’єктів господарювання (СПД), з яких реально проводять фінансово-господарську діяльність  в середньому 90-100 підприємств. За І квартал 2018 року зареєстровано 3 новостворених юридичних осіб, припинено  2 юридичні особи та зареєстровано зміни  10 юридичних осіб. Щодо фізичних осіб –підприємців,то протягом січня-березня 2018 року зареєстровано 11 новостворених ФОП, припинено 20 ФОП, внесено зміни – 8 ФОП.

    Всього  на обліку у виконавчому комітеті станом на 01.04.2018 року знаходиться 571 ФОП та  284 юридичних особи. Проте, враховуючи екстериторіальний принцип державної реєстрації та те, що облік суб’єктів господарювання в ЄДР ведеться в цілому по Біляївському району та місту Теплодар, ці  показники  можуть бути уточнені в подальшому.

        В середньому в розрахунку  на 10 тис. осіб наявного населення міста  налічується 105 малих підприємств, кількість зайнятих в малому підприємництві ( юридичні особи – СПД та ФОП) становить близько 2  тис. осіб.

З метою спрощення процесу надання адміністративних послуг    у  місті при виконавчому комітеті Теплодарської міської ради в 1 кварталі 2013 року створено Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) до складу якого ввійшов дозвільний центр. ЦНАП успішно співпрацює з   управлінням Держгеокадастру  в Біляївському районі Одеської області, Теплодарським  міським  сектором  міграційної служби в Одеській області та суб’єктами надання адміністративних послуг виконавчого комітету .

 

   1.5 Демографічна ситуація

 

     Демографічна ситуація в місті за останні три роки характеризується відносною стабільністю чисельності населення. За даними Головного управління статистики чисельність наявного населення міста Теплодар в середньому  становить 10,3 тис чоловік, постійного 10,5 тис. 

На відміну від ситуації в Одеській області, де залишається суттєвим перевищення кількості померлих над кількістю живонароджених, Теплодар одне з небагатьох міст України де рівень народжуваності перевищує рівень смертності.

З метою якнайшвидшого повернення незайнятих громадян до продуктивної праці міський центр зайнятості спільно з обласною службою зайнятості реалізує на ринку праці активні заходи сприяння зайнятості населення – працевлаштування, залучення до громадських робіт та професійне навчання. Безробітних, для яких на ринку праці відсутня підходяща робота, центри зайнятості залучають до підприємництва ( після проходження відповідного навчання) шляхом одноразової виплати допомоги для започаткування підприємницької діяльності.

 

1.6 У системі соціального захисту значна увага приділялася обслуговуванню пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян, наданню грошової та натуральної допомоги.

    В місті працюють  4 програми з питань соціального захисту населення:  „Міська програма зайнятості”, „Програма соціальної допомоги малозабезпеченим ветеранам війни та праці, інвалідам та сім’ям з дітьми”, „Програма з  надання дотацій населенню м. Теплодар у сфері ЖКП”, міська програма „Дешевий хліб”. 

     Середньооблікова кількість штатних працівників  на підприємствах, установах і організаціях міста   за І квартал 2018 року становить 680 чол.

  За даними Головного управління статистики в Одеській області заборгованість із виплати заробітної на підприємствах міста станом на 01.04. 2018 року   відсутня.

 

  1.7 Сплата житлово-комунальних послуг

 

Інформація  щодо сплати населенням за спожиті  житлово-комунальні послуги формується по Україні в цілому та  по регіонах за видами житлово-комунальних послуг. В середньому,  заборгованність за спожиті житлово-комунальні послуги, з урахуванням заборгованності за минулі роки, становить 6,0 млн. грн.

 

ІІІ. Підсумок виконання доходної частини бюджету.

 

Бюджет м. Теплодар  на 2018 рік затверджений рішенням Теплодарської міської ради  від 22 грудня 2017 року № 345-VІІ обсягом 80 494 350,00 грн.

Уточнений обсяг бюджету міста Теплодар визначено в сумі                                          84 592 411,00 грн, у тому числі доходи загального фонду 78 702 400,00 грн, доходи спеціального фонду 5 890 011,00 грн, у тому числі бюджету розвитку 4 548 061,00 грн.

Бюджет міста Теплодар за І  квартал  2018 року за доходами всього   виконано в сумі 23 127 532,93 грн. або на 27,3 % від затверджених річних планових показників на 2018 рік. 

 

У порівнянні з відповідним періодом 2017 року надходження доходів бюджету збільшилися на 2 245 147 грн. або на 110,75 %

 

Основну частину надходжень до бюджету міста Теплодар, а саме 47,0 % складають надходження інших бюджетних трансфертів.

 

До загального фонду бюджету міста Теплодар (без урахування трансфертів) за І квартал 2018 року  надійшло  6 659 648 грн.,  або 116,7 % від планових показників на І квартал 2018 року. Додаткові надходження за І квартал  2018 року склали 952 031 грн.

 

У порівнянні з аналогічним періодом 2017 року надходження доходів загального фонду бюджету (без урахування трансфертів) збільшилися на       2 049 339 грн або на 144,5%.

 

Одним із базових джерел наповнення загального фонду бюджету міста Теплодар  у І кварталі 2018 року залишається податок на доходи фізичних осіб, питома вага якого за І квартал  2018 року склала 33,0% від обсягу доходів загального фонду бюджету міста Теплодар (без урахування міжбюджетних трансфертів).

 

Податок на доходи фізичних осіб. Надходження за І квартал 2018 року склали 2 196 959 грн. Виконання плану забезпечено на 103,7 %. Питома вага в загальному фонді складає 33,0%. Надходження порівняно до минулого року збільшились на 122,2 % або на 398 484 грн. Надходження збільшились у зв’язку з підвищення мінімальної заробітної плати (з 01.01.2018р. – 3 723,0 грн.)

 

Надходження податку на доходи фізичних осіб в розрізі галузей економіки розподіляється наступним чином:

                                                                                                                    (тис.грн.)

Види галузей

Обсяги сплати ПДФО за І квартал 2018 року

Питома вага

Бюджетна сфера

1083,0

49,3

Промисловість

306,3

13,9

Транспорт, зв’язок

53,7

2,4

Торгівля

106,7

4,9

Фінансові установи

26,7

1,2

Суб’єкти підприємництва

236,0

10,7

Будівництво

70,1

3,2

Інші

314,5

14,3

Всього ПДФО

2197,0

100,0

 

Виконання

137,3 %   (+18584грн.)

 

 

Виконання

127 %  (+2164грн.)

 

Виконання

105,4%             (+2723грн.)                             

 

Виконання

103,7 %

(+77759 грн.)

 

Виконання

102,7%

(+54287грн.)

 

Темп росту

52,3 %

(-48008грн.)

 

Темп росту

231,2 %

 (+5768грн.)

 

Темп росту

138,7 %

(+19092грн.) тис.грн.)

 

Темп росту

125,6 %

(+421631.грн.)

 

Темп росту

122,2%

(+398484грн.)

 

 

 

Виконання надходжень плати за землю за І  квартал 2018р. складає 146,2 %. Плата за землю формується із земельного податку та орендної плати:

 

Надійшло плати за землю 2 017 099 грн., виконання складає 146,2 %:

  • Орендної плати – 1 686 714 грн., виконання склало 151,0 (+569 614 грн.).
  • Земельного податку – 330 385грн., виконання склало 125,7 % (+67535 грн.).

 

 

Виконання

108,9 %

(+434340грн)

 

Виконання

103,3 %

(+33614грн)

 

Виконання

110,4 %

(+400726грн)

 

 

Порівняно до минулого року надходження збільшились на 218,3 % або                + 1 093 235 грн. Надходження збільшились за рахунок збільшення орендної плати з юридичних осіб.

  • орендна плата збільшилась на 230,5 % або + 954 926 грн., за рахунок збільшення надходжень від таких платників як: ТОВ «Азімут ЮГ» на 303,5 тис.грн., ТОВ «Теплодарський енергетичний парк» – на 728,3 тис.грн, та зменшення надходжень від: МПП «Данай» на суму 35,2 тис.грн, ТОВ «Теплодар ПІВІ» на суму 21,4 тис.грн. та ТОВ «Ігромікс» на суму 20,3 тис.грн.
  • земельний податок збільшився на 172,0 % або + 138 309 грн. за рахунок таких платників як: ТОВ «МБП-Технопарк» – на суму 32,2 тис.грн., ТОВ «Авантаж Інвест»  – на суму 32,5 тис.грн.,  ТОВ «Ігромікс» – на суму 20,3 тис.грн., ТОВ «Блумі» – на суму 18,7 тис.грн. ПП «Дністер» – на суму 7,9 тис.грн, МПП «Данай» – на суму 7,1 тис.грн, ТОВ «АВС Кемікалс ІНДАСТРІ» – на суму 5,0 тис.грн, та інш.

Темп росту

172 %

(+138309грн.)

 

Темп росту

218,3 %

(+1093235грн.)

 

Темп росту

230,5 %

(+954926грн.)

 

Надходження по платі за оренду майна що перебуває у державній та комунальній власності за І квартал 2018 року склали 745 122 грн. Виконання плану забезпечено на 106,6 %. Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 114,6 % або + 95 154 грн. Надходження збільшились за рахунок надходжень від таких платників: ТОВ «Бріг Трейд» на 56,4 тис.грн., ТОВ «Інтертелеком» на суму 23,9 тис.грн., ТОВ «ТБФ-ЕКО» – на суму 14,9 тис.грн.

Акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів виконаний  на 101,4  відсотків. Надходження склали 136 940 грн. Порівняно до відповідного періоду минулого року надходження зменшились на 1 346 грн. На зменшення надходження коштів вплинуло зменшення від ТОВ «Катран» у сумі 199,4 тис.грн., ТОВ «Фараон» – на 27,9. та ТОВ «ФОЗЗІ – ФУД» – на суму 245,8 тис.грн.

Акцизний податок (пальне) виконаний на 139,6 відсотка, або +6059 грн. Порівняно до відповідного періоду минулого року надходження зменшились на 24 341 грн.

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки виконаний на 103,9 відсотків, надходження склали 56 918 грн.  Порівняно до відповідного періоду минулого року надходження збільшились на 40 438 грн.

Єдиний податок виконаний на 109,1 відсотка. Надходження склали у сумі 1 225 721 грн. Порівняно до відповідного періоду минулого року надходження збільшились на 269 867 грн. або на 128,2 % за рахунок надходжень від:

– фізичних осіб + 129 359 грн. Це пов’язано з підвищенням ставки податку яка залежить від мінімальної заробітної плати., з 1 січня 2017 року підвищення мінімальної зарплати склало +523,00 грн. (з 3200 (станом на грудень 2017 р) до 3723 грн.). 

– юридичних осіб + 140 507 грн. за рахунок збільшення надходжень від ТОВ «Укр півд. мереж. інф. центр» на суму 91,0 тис.грн, ТОВ «Теплобудком» на суму 30,1 тис.грн.; ПП «Одесгазсервіс» на суму 12,1 тис.грн., ПП «Спеценергоремонт-Юг» на суму 7,3 тис.грн..

Державне мито виконано на 115,7  відсотки. Порівняно до відповідного періоду минулого року надходження збільшились на 7 900,00 грн. або на 133,7%. (за рахунок збільшення платників).

Плата за надання інших адміністративних послуг виконана на 166,8 відсотка, надходження склали 217 019  грн. Порівняно до відповідного періоду минулого року надходження збільшились на 196 449 грн.

Адміністративний збір виконаний на 101,5 відсотки, надходження склали 11 160 грн.

Інші надходження виконані на 552,4 відсотки, надходження склали      42 673 грн. Порівняно до відповідного періоду минулого року надходження збільшились на 32 904 грн.

До спеціального фонду (без урахування міжбюджетних трансфертів) надійшло       1 266 460,13 грн., виконання І кварталу 2018 року склало 379,0% (+932 325,13 грн.). Порівняно до відповідного періоду минулого року надходження збільшились на 194 067 грн., у тому числі:

Власні надходження бюджетних установ та організацій надійшло у сумі 1 170 874  грн., відповідно до минулого року надходження збільшились на     715 979 грн., або 257,4 %. за рахунок плати за послуги що надаються бюджетними установами згідно з функціональними повноваженнями – 478169грн. та за рахунок інших джерел власних надходжень  -692706 00 грн.;

Екологічний податок надійшов у сумі 8923 грн., виконання за І квартал 2018  року склало 887,9%.

По бюджету розвитку надходження склали 80902,00 грн. До минулого року надходження зменшились на 527 896 грн.

  • Надходження від відчуження майна що знаходиться у комунальній власності склали 80 902 грн. виконання за І квартал 2018 року склало +80902 грн. Порівняно до минулого року надходження зменшились на 533 657 грн.
  • Надходження від продажу землі за І квартал 2018 року склали 5760 грн.
  • Надходження коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту за 2017 рік – відсутні.

 

  1. VI. Видатки та заборгованість

 

За І квартал 2018 року загальна сума видатків бюджету міста з  урахуванням трансфертів  становила 22 409,213 тис. грн., що становить  25,64 % річних призначень. По загальному фонду видатки проведені в обсязі  21464,922 тис.грн., або 26,85 % річних призначень, по спеціальному фонду 944,291 тис. грн. (12,64 %). Виконання капітальних видатків, що здійснювалось за рахунок спеціального фонду (бюджету розвитку,власних надходжень бюджетних установ) становить  523,886 тис. грн.

 

Додаток 1

Таблиця 1. Аналіз видатків в розрізі загального та спеціального фонду, поточних та капітальних видатків

 

 

 

На захищенні статті протягом І кварталу 2018 року спрямовано 11699,624 тис.грн. (91,37% загального обсягу видатків без урахування трансфертів по галузі «Соціальне забезпечення»).

За аналогічний період 2017 року на захищені статті видатків було спрямовано 9699,737 тис.грн. (91,23% загального обсягу видатків без урахування трансфертів).       

При цьому, у поточному  році на захищені видатки спрямовано на  1 999,887тис . грн.. більше, ніж за аналогічний період минулого року, що обумовлено підвищенням мінімальної заробітної плати (2017 рік- 3200 грн; 2018 рік – 3723 грн). Також значний вплив справив ріст  тарифів на енергоносії (всі види енергоносіїв). При цьому протягом 1 кварталу 2018 року було профінансовано незахищених видатків  на 172,589 тис грн. більше, ніж за аналогічний період 2017 року. Доречі, порівнюючи фінансування незахищених статтей за періоди 1 кварталу 2016 року та 1 кварталу 2017 року спостерігається також збільшення фінансування вищезазначених видатків на 137,975 тис грн.,  що неможливо не відмітити, як позитивну динаміку у структурі виконання видатків бюджету міста Теплодар. Також дещо збільшується питома вага захищених статей по відношенню до аналогічного періоду 2017 року  в загальному обсязі профінансованих видатків.

Таблиця 2

Видатки загального фонду м. Теплодар за І квартал   2017-2018 р.р

 

Назва статті

за І квартал 2017 року

за І квартал 2018 року

Т.р.,%

тис,грн

Питома вага,%

тис,грн

Питома вага,%

2111

6472,300

50,55

7900,122

61,70

122,06

2120

1383,340

10,80

1707,148

13,33

123,41

2111+2120

7855,640

61,35

9607,270

75,03

122,30

2220

336,790

2,63

443,792

3,47

131,77

2230

100,705

0,79

117,705

0,92

116,88

2270

1406,602

10,98

1530,857

11,96

108,83

Разом по захищенним статтям

9699,737

91,23

11699,624

91,37

120,62

Інші видатки

932,596

8,77

1105,185

8,63

118,51

Всього (БЕЗ ТРАНСФЕРТІВ по соціальному забезпеченню)

10632,333

83,03

12804,809

100,00

120,43

 

PS. Разом з медичною та освітньою субвенцією. Видатки по галузі “Охорона здоров’я” здійснюються за КЕКВ 2282, але в аналітичних данних (Таблиця2) видатки віднесені на захищені статті.

               

 

                     
                     

 

тис грн

 

На видатки соціально-культурної сфери у цілому за І квартал  2018 року спрямовано 18 628,900 тис.грн.,  при загальному обсязі видатків – 22 409,213 тис грн, це складає 83,13 %.

Виходячи з вищезазначених аналітичних даних, можна сказати, що  бюджет міста Теплодар як і минулі роки залишається бюджетом соціального спрямування.

В тому числі в розрізі:

-по загальному фонду— 18 239,674 тис. грн.,або 84,97 %  від обсягу видатків загального фонду бюджету;

– по спеціальному фонду – 389,22 тис. грн., або 24,60 % від обсягу видатків спеціального фонду бюджету.

Найбільшу питому вагу у загальному обсязі видатків соціально-культурної сфери займають видатки на освіту – 7 383,042 тис.грн. (25,21%), соціальне забезпечення з урахуванням субвенцій з державного бюджету – 8 725,455  тис.грн. (30,42%) та охорону здоров’я – 2 095,592тис.грн. (9,35%).

 

Додаток 2.

Таблиця 3.1.Структура фактичних видатків бюджету м.Теплодар І квартал 2018 року за функціональною ознакою

 

Таблиця 3.2.Структура фактичних видатків соціально-культурної сфери м.Теплодар

І квартал 2017 року за функціональною ознакою

 

тис грн

 

тис грн

 

Оплата праці працівникам бюджетних установ посідає найвагоміше місце серед захищених видатків та складає  75,03 % в загальному обсязі видатків бюджету міста. На зазначену мету  І квартал 2018 року спрямовано  9 607,270  тис.грн. .За аналогічний період 2017 року на ці видатки було профінансовано 7 855,640 тис грн., що на 1 751,630 тис грн. більше аналогічного періоду 2017 року. Таке зростання профінансованого обсягу видатків на заробітну плату пояснюється підвищенням посадових окладів по галузі  «Державне управління», яке  відбулося  в  травні 2017 року ( останнє підвищення посадових окладів   працівників сфери місцевого самоврядування відбувалось наприкінці 2015 року, сума підвищення посадового окладу складала в межах 10 %). Також зросла мінімальна заробітна плата ( з 2018 року вона становить – 3723 грн).

 

На розрахунки за спожиті бюджетними установами  енергоносії протягом  І кварталу 2018 року з місцевого бюджету  загального фонду спрямовано  1530,865 тис. грн, що на 124,255 тис грн. більше аналогічного періоду 2017 року, у тому числі на теплопостачання витрачено – 1237,859 тис.грн., водопостачання та водовідведення витрачено – 37,879 тис.грн., на електроенергію витрачено – 255,127тис.грн.

Найбільшу питому вагу в структурі оплати видатків по оплаті за енергоносії  традиційно займають видатки на оплату за теплопостачання  і цей показник складає 80,86 %.

 

Таблиця4

Назва показника

Станом на 01.04.2017

Питома вага, %

Станом на 01.04.2018

Питома вага, %

Відхилення

грн

Т.р.,%

Теплопостачання

1138,210

80,92

1237,859

80,86

99,649

108,75

Водопостачання

33,320

2,37

37,879

2,47

4,559

113,68

Електроенергія

235,080

16,71

255,127

16,67

20,047

108,53

Всього видатків по енергоносіям

1406,610

100,00

1530,865

100,00

124,255

108,83

             

Примітка..Збільшення  видатків по КЕКВ 2271  та КЕКВ 2272 по відношенню до аналогічного періоду 2017 року пояснюється значним ростом тарифу на теплопостачання з початку опалювального періоду 2017-2018 року та збільшенням тарифу за водопостачання та водовідведення  (збільшення по КЕКВ 2271 склало- 99,649 тис грн; КЕКВ 2272- 4,559 тис грн)

Разом з тим значно зросли видатки за спожиту електричну енергію, що споживаются бюджетними установами (на 20,047тис грн), що пояснються суттєвим ростом тарифу протягом 2017-2018 р.р.

 

 Структура виконання міського бюджету по видаткам на розрахунки за спожиті енергоносії

 

Фінансування регіональних програм та заходів місцевого значення здійснювалось в межах помісячного розпису на підставі розпоряджень міського голови відповідно до пропозицій головних розпорядників коштів та, головним чином, за наявності фінансового ресурсу. У цілому по загальному та спеціальному фонду разом з місцевого бюджету профінансовано за звітний період  1 055,110 тис грн, з них 252,690  тис грн – це програма  Розвитку житлово-комунального господарства ; 603,10 тис грн. – Програма з благоустрою міста.

Додаток 3

Таблиця 5. Виконання міських програм за І  квартал 2018 року

 

З резервного  фонду місцевого бюджету кошти впродовж звітного періоду не виділялись.

 

 На 2018 рік план по місцевому бюджету розвитку з урахуванням змін затверджений  в сумі 1  733,360 тис грн.

За рахунок коштів місцевого бюджету розвитку  (капітальні видатки) профінансовано кошти в сумі  405,11  тис.грн, головним чином, це капітальні видатки та видатки на капітальний ремонт дорожнього покриття міста Теплодар, відповідно до наданих головним розпорядником коштів актів про виконані роботи та  оформленої відповідним чином проектно-кошторисної документації.

Додаток 4. 

Таблиця 6.Перелік об`єктів, фінансування яких у  І кварталі 2018 року здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету розвитку

 

        На виконання інвестиційних проектів, які фінансуються з обласного бюджету заплановані кошти в сумі  4 048,061 тис. грн., видатки впродовж звітного періоду не проводились.

 

  1. V. Субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам

 

                    На    І квартал 2018 року  затверджено планові призначення  (зі  змінами ) по 3-х субвенціях з Державного бюджету місцевим бюджетам  на суму 8718,17 тис.грн.  Надійшло з Державного бюджету  коштів на фінансування соціальної допомоги, пільг та субсидій  за звітний період на суму 8717,62 тис.грн..   Профінансовано розпорядника коштів та використано соціальної допомоги, пільг та субсидій 8716,346 тис. грн.  Залишок невикористаних коштів станом на 01.04.2018 року  складає 1,279 тис грн. (допомоги сім’ям з дітьми)

  • По субвенції на виплату допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам , тимчасової державної допомоги дітям та допомоги по догляду за інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу  на  І квартал 2018 року передбачено планові призначення у сумі 2779,89 тис.грн.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

Нарахована сума соціальної допомоги, відповідно до розрахунків наданих УПСЗН, за  І квартал 2018 року склала  2779,89 тис.грн, що менше від суми нарахованої соціальної допомоги  за відповідний період  минулого року (2897,77 тис.грн)  на  4,05%  або на  117,88 тис.грн. незважаючи на те , що у 2018 році додані нові види соціальної допомоги :

« Допомога  особам , які не мають права на пенсію та інвалідам»      ( ТПКВКМБ 0813082), «Компенсація особі, яка доглядає за інвалідом І гр. чи  80ти річ. віку» ( ТПКВКМБ 0813085).

Збільшення нарахованих сум відбулося :

по ТПКВКМБ 0813081/1513049/  «Надання державної соціальної  допомоги  інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам» на  .8,1 %  або  на 30,45 тис.грн .,

по ТПКВКМБ 0813044/1513044 « Надання допомоги на дітей ,над якими встановлено опіку» на 11,7 %  або на 19,41 тис.грн,

по ТПКВКМБ 0813083/1513080 « Надання допомоги по догляду  за інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного захворювання» на 4,2% або на 4,2 тис.грн.

Зменшення нарахованих сум допомоги відбулося:

по ТПКВКМБ 0813043/1513043  «Надання допомоги  при народженні дитини»  на 12,3% або на 161,7 тис.грн,

по ТПКВКМБ 0813043 «Соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям ( КФК 090401 ) – 40,2 % або 113,19 тис.грн .

 

Найбільші обсяги субвенції за  звітний період ( у відсотку до загальної суми нарахованої  соціальної допомоги 2779,89 тис.грн.) направлені на  виплату допомоги :

  • при народженні дитини (ТПКВКМБ 0813043) – 47,0 % або 1307,4 тис.грн;
  • на дітей одиноким матерям (ТПКВКМБ 0813045) –  12,0 % або  330,0 тис.грн  ;
  • державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам (ТПКВКМБ 0813081) – 15 % або 412,9 тис.грн ;
  • соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям (ТПКВКМБ 0813047) – 10,0 % або 281,2 тис.грн .

 

На розрахунки з пільг та субсидій на оплату   комунальних послуг населення  на  І квартал 2018 року передбачено планові призначення зі змінами в сумі 5937,6 тис.грн . Сума нарахованих пільг та субсидій  населенню за спожиті житлово-комунальні послуги за  відповідний період склала 5999,4  тис. грн., що менше суми нарахувань за відповідний період  минулого року (7992,76  тис.грн ) на 1993,3 тис. грн або на  25 % . В розрізі видів послуг зменшення нарахувань відбулося таким чином:

по електроенергії на 113,9 тис. грн.;

по теплопостачанню на 2024,7 тис.грн.

збільшення:

по  водопостачанню на 110,4 тис.грн;

по квартплаті на 34,9 тис.грн.

          В розрізі  видів послуг питома вага  нарахованих сум пільг та субсидій ( процентне відношення до загальної суми нарахування 5999,4 тис.грн) має такий вигляд:

          – по електроенергії    —  724,0 тис грн. або  12 % ;

– по теплопостачання –  2024,73  тис.грн.  або 58 % ,

– по водопостачання  –  829,7  тис.грн. або на 14 % ,

– по квартплаті          –  971,6  тис.грн або  на 16 % . .

Зменшення    відбулося   по субсидії (5149,6 тис. грн. до 6897,3 тис.грн ) на 1687,7 тис.грн, або на 24,8 %, а по пільгам (849,8 тис.грн до 1155,4 тис.грн ) на 305,6 тис.грн або на 26,4%

        Отримано коштів з державного бюджету та профінансовано розпорядника коштів на суму 5937,6 тис. грн. з урахуванням заборгованості станом на 01.01.2017 року ( 4096,0 тис.грн).

           Станом на 01.04.2018 року  кредиторська заборгованість з пільг та  субсидій  склала 4177,9 тис.грн . в т.ч  по  видам послуг :

          – по електроенергії      —     248,8 тис. грн. в т.ч. на 01.01.18 р. 3,0 тис.грн;

          – теплопостачанню      —     3142,7 тис.грн в т.ч. на 01.01.18р. 11,8 тис.грн;

          – по водопостачанню   –      517,2 тис.грн. в т.ч. на 01.01.18 р. 5,2 тис.грн ;

– квартплаті                 –      269,1 тис.грн.

 

  • На надання пільг з послуг зв’язку, інших пільг, визначених чинним законодавством та компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян планові призначення (зі змінами) на І квартал 2018 року спрямовані з місцевого бюджету у сумі 2,85 тис. грн. За  відповідний період  нараховані та профінансовано розпорядника  кощтів на суму 1,0 тис. грн..

Станом на 01.04.2018 року залишається  кредиторська заборгованість , яка утворилася станом на 01.01.2016 в сумі 22,66 тис. грн  та не профінансована з державного бюджету місцевому бюджету в т.ч. у розрізі видів послуг:

одноразовий проїзд – 3,36 тис.грн ;

          послуги зв’язку      — 0,99 тис.грн ;

компенсація за пільгове перевезення іншої категорії громадян – 18,31 тис. грн. .

 

  • На надання пільг та житлових субсидій населенню на придбання твердого та скрапленого палива і скрапленого газу на на  І квартал 2018 року передбачено планові призначення (зі змінами) в сумі 0,7 тис.грн . Сума нарахованих пільг та субсидій  населенню за спожиті житлово-комунальні послуги за  відповідний період  відсутня,  профінансовано з державного бюджету 0,14 тис. грн. на погашення кредиторської заборгованості станом на 01.01.2018 року.