Пояснювальна записка до бюджету міста Теплодар на 2017 рік

Пояснювальна записка
до бюджету міста Теплодар на 2017 рік

1. Оцінка тенденцій економічного розвитку міста у 2016 році та прогноз на 2017-2019 роки.
Провідною галуззю в економіці міста залишається промисловість. Стан розвитку промисловості міста характеризується незмінною структурою. Протягом декількох років кількість підприємств галузі промисловості не змінюється. Станом на 01.09.2016 року галузь промисловості міста представлена такими підприємствами:
ТОВ «АВС КЕМІКАЛС ІНДАСТРІ»- хімічна промисловість та виробництво паперових виробів санітарно-гігієнічного призначення;
ПП «ТРІАДА-1» – виробництво одноразового посуду та паперових виробів санітарно-гігієнічного призначення;
МКП «ТЕПЛОДАРВОДОКАНАЛ»- водопостачання та очищення стоків
МКП «ОДЕСЬКА ТЕЦ-2»- виробництво та постачання теплової енергії
За даними головного управління статистики в Одеській області обсяг реалізованої промислової продукції підприємствами міста Теплодар станом на 01.09.2016 року становить 24 318,1 тис. грн., що на 5248,5 тис. грн. або на 22% більше, ніж за відповідний період 2015 року. Питома вага міста в загальному обсязі реалізованої продукції Одеської області, на жаль, незначна і становить 0,1 % від всієї реалізованої продукції.
Результати роботи промисловості за підсумками січня – серпня 2016 року дозволяють позитивно оцінювати перспективи розвитку реального сектору економіки до кінця 2016 року. Очікується, що за підсумками 2016 року обсяг реалізованої продукції у відпускних цінах підприємств становитиме 36,5 млн. грн. Показники обсягу реалізації промислової продукції протягом 2017-2019 років планується збільшити на 5-15 % за рахунок введення нових потужностей (ТОВ «Грегорі Арбер», ТОВ «Велк», ПП «Інжинірінг Груп», ТОВ «Укрбіопрепарати»).
На жаль, в зв’язку з дотриманням вимог Закону України «Про державну статистику» (в частині конфіденційності інформації) не є можливим проаналізувати всі сфери діяльності суб’єктів господарювання міста: підприємства будівельної галузі не надали згоду на оприлюднення статистичних даних, інформація щодо прямих іноземних інвестицій також конфіденційна згідно вимог Закону України «Про державну статистику».
Протягом 2015-2016 років в місті не було введено в експлуатацію жодного кв.м житла, а на розпочатих об’єктах будівництва роботи проводяться періодично і в невеликих об’ємах.
Капітальні інвестиції за січень –грудень 2015 року становили 402,0 тис.грн (38,4 грн. на одну особу). За перше півріччя 2016 року обсяг капітальних інвестицій по місту становить 1054,0 тис. грн (100,6 грн на 1 особу), що в 2,6 рази більше від річного показника 2015 року.
До кінця 2016 року передбачається, що інвестиційна активність залишатиметься на існуючому рівні, а беручи до уваги те, що на території міста планують розпочати всю діяльність (в 2016 році) як мінімум 2 підприємства є перспектива збільшення кількісного показника освоєних капітальних інвестицій (орієнтовно до 2,5 млн. грн.).
За січень-вересень 2016 року з питання отримання субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг звернулося 820 домогосподарств, призначено субсидії 555 сім’ям. Всього станом на вересень 2016 року субсидії отримують 1301 сім’я. Середній розмір субсидії за січень – вересень 2016 року становить 125,4 грн, що на 37,3 грн більше відповідного періоду 2015 року.
Житлово-комунальні послуги населенню міста Теплодар надаються такими підприємствами як МКП «Теплодарводоканал», ТОВ «ЖБП «Наше місто» та з 01.05.2016 року КП «Одеська ТЕЦ-2».
Протягом січня-вересня 2016 року в житлово-комунальній галузі міста виконаний значний обсяг робіт з ремонту та утримання об’єктів благоустрою, дорожнього господарства, зовнішнього освітлення, засобів безпеки дорожнього руху, утримання житлового фондуводопровідно-каналізаційного господарства, розпочато ремонт трубопроводу системи теплопостачання. За рахунок коштів міського бюджету станом на 15.11.2016 року виконано:
капітальний ремонт покрівлі житлового будинку № 15 по вул. Генерала Плієва ( покрівля – 305 кв.м, примикання 265,5 п.м- 98,4 тис. грн.
капітальний ремонт житлового будинку №28 по вул. Піонерній (покрівля, примикання, балконні козирки) – 162,2 тис. грн.;
капітальний ремонт житлового будинку №12 по вул.. Піонерній (покрівля, примикання) -143,9 тис. грн.;
капітальний ремонт житлового будинку № 225 по вул. Польовій (відмостка) –46,13 тис. грн.;
капітальний ремонт житлового будинку № 226 по вул. Польовій (відмостка) – 81,03 тис. грн.;
капітальний ремонт МАФ м. Теплодар (плитка тротуарна) – 51,27 тис. грн.;
капітальний ремонт міжпанельних швів житлового будинку №82 по пр. Енергетиків -123,63 тис. грн.
Перераховано кошти на капітальний ремонт електродвигунів на очисних спорудах та КНС-2 відповідно 3,5 тис. грн та 36,15 тис. грн.
Проведено повірку ультразвукових лічильників теплової енергії.
За кошти обласного бюджету проводяться капітальні ремонти дитячих садків №1 та №2 та капітальний ремонт(санація) загальноосвітньої школи м. Теплодар.
Слід зазначити, що до 35 річчя Дня міста проведено ремонтні роботи та облаштування прилеглої території біля пам’ятного знака міста «КУБ», до першого вересня, як і було заплановано в травні 2016 року, зроблено замощення біля центрального входу до школи, де традиційно проходять свята першого та останнього дзвоника, випускні вечори (500 кв. м плитки, 26 п.м. поребрик) на суму 186,45 тис. грн.. На 2017-2019 роки планується продовжити дану роботу та укласти вимощення по всій довжині школи.
Послуги з обслуговування будинків та прибудинкових територій м.Теплодар надаються ТОВ «ЖБП «Наше місто».
З метою створення конкуренції та більш ефективного ринкового механізму у сфері надання послуг з обслуговування та ремонту житлового фонду і прибудинкових територій міста в м.Теплодар станом на 01.10.2016 діють 2 об’єднання співвласників багатоквартирних житлових будинків (ОСББ «Константа» – з 13.05.2003 року та ОСББ «Прогрес» з 27.12.2000 року) та 1 житлово-будівельний кооператив «Енергетик» з 17.06.1998 року). Наявність таких об’єднань – неприбуткових установ – сприяє розвиткові конкурентного середовища у сфері житлових послуг та забезпечує мешканцям можливість отримання послуг з утримання житлових будинків та прилеглих до них територій належної якості та в повному обсязі. Хоча, необхідно зазначити, що дані особи створено протягом 1998-2003 років. Протягом 2003-2016 років не створено жодного ОСББ. З ініціативи депутатів міської ради в 2016 році станом на 01.10.2016 року створено два органи саморганізації населення – будинкові комітети (без права юридичної особи) буд. 87 по пр. Енергетиків та буд. 13 по вул. Генерала Плієва.
Протягом 2017-2019 років буде приділятися значна увага і надаватися підтримка розвитку ОСББ та ОСН з метою поліпшення якості обслуговування будинків та покращення якості життя населення.

Тривалий час послуги теплопостачання міста надавалися ТОВ «Теплодаренерго», але в зв’язку з відмовою даного підприємства надавати даний вид послуг на опалювальний період 2016-2017 років – відновлено роботу міського комунального підприємства «Одеська теплоелектроцентраль №2». В дуже короткий термін даним підприємством проведено важливу і відповідальну роботу щодо підготовки КП «ОТЕЦ-2» до опалювального періоду 2016-2017 років: ремонтні роботи, укомплектовано штат, отримано всі необхідні дозвільні документи.
Розвиток малого та середнього бізнесу є однією із стратегічних цілей економічного та соціального розвитку міста Теплодар. Розвиток людських ресурсів, поліпшення рівня комунальних послуг, розвиток комунальної інфраструктури, підвищення рівня життя населення, всебічний розвиток соціальної сфери – всі ці показники прямо залежать від розвитку малого та середнього підприємництва. А для цього, робота виконавчих органів ради направлена і буде направлена в подальшому на покращення бізнесового та інвестиційного клімату в місті, розширення інвестиційних можливостей, сприяння розвитку малого та середнього підприємництва та створенню бюджетоутворюючих підприємств. На даний час керівництвом ТОВ «Дирекція споруджуваної теплодарської теплоелектростанції 900» спільно з керівництвом виконавчого комітету проводиться відповідна робота щодо початку будівництва. Даного об’єкту (ТЕС) на території м. Теплодар.
З метою поширення інформації про Теплодар та залучення інвестицій розроблено інвестиційний паспорт міста де поруч з характеристикою та інформацією про місто та його мешканців надано інформацію про наявні вільні виробничі приміщення, майданчики та земельні ділянки. Даний інвестиційний паспорт розміщено на офіційному сайті міста та представлений на проекті «Сталий розвиток малих міст та селищ Одеської області». В подальшому протягом 2017- 2019 років планується виготовлення презентаційних матеріалів в друкованому вигляді.
За рішенням правління Асоціації міст України (АМУ) в 2011 році було впроваджено Автоматизовану систему муніципальної статистики (АСМС). Місто Теплодар є активним учасником системи збору даних муніципальної статистики.
Станом на 01.10.2016 року до системи приєдналося 261 місто. Позитивні відгуки від міст-учасників системи підтвердили необхідність та актуальність розвитку ініціативи АМУ в рамках проекту «Партнерство для розвитку міст» (ПРОМІС). З метою поширення інформації про Теплодар показники діяльності міста Теплодар щороку надаються до автоматизованої системи муніципальної статистики, і після оброблення доступні для громадськості та зацікавлених осіб.
Станом на 01.07.2013 року на обліку в виконавчому комітеті Теплодарської міської ради перебувало 248 юридичних осіб та 1041 фізичних осіб-підприємців. З 01.07.2013 року повноваження щодо реєстрації СПД передано до Реєстраційної служби Біляївського міськрайонного управління юстиції, де облік здійснювався в цілому по реєстраційній службі і виділити окремо дані по м. Теплодар неможливо.
З 01.05.2016 року повноваження державної реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб – підприємців передано до виконавчого комітету Теплодарської міської ради.
За даними Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України станом на 01.10.2016 року по місту Теплодар обліковується
271 юридична особа та за попередніми даними інвентаризації 900 фізичних осіб- підприємців.
У розрахунку на 10 тис. осіб наявного населення міста налічується 170 малих підприємства, кількість зайнятих в малому підприємництві становить в середньому 2,0-2,2 тис. осіб. На жаль, з різних причин не всі малі підприємства міста функціонують.
Надходження до зведеного бюджету від діяльності малих підприємств і фізичних осіб – підприємців за 10 місяців 2016 року склали:
Єдиний податок – 1898168 грн. (1420092 грн. за відповідний період 2015 року – на 478077 грн. більше у 2016 році ніж у 2015 р.)
Оренда землі на 01.11.2016 року – 2389230 грн., або на 681991 грн. більше ніж за відповідний період 2015 року (1707240 грн. на 01.11.2015р.)
Від орендної плати за користування майном – 2186690 грн. – на 15,8 % більше від відповідного показника 2015 року ( на 01.11.2015 р. -1888004 грн.)
Акцизний податок на 01.11.2016 року – 542640 грн. – на 44,8 % більше від відповідного показника 2015 року (на 01.11.2015 р. – 374753 грн.)
Податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки від юридичних осіб ( на об’єкти нежитлової нерухомості) на 01.11.2016 року надійшов в сумі 94688 грн., що майже втричі більше (на 62402 грн.) ніж відповідний показник 2015 року.

Жителі міста Теплодар повністю забезпечені послугами підприємств побуту, ресторанного господарства та роздрібної торгівлі.
На території міста протягом 2016 року в середньому працювало 19 закладів ресторанного господарства та 120 об’єктів роздрібної торгівлі, з них 8 точок фірмової торгівлі (3 точки – охолоджене м’ясо птиці, молочна продукція Арцизького молокозаводу «Армол», ковбасні вироби торгової марки «Злата», «Олімпія» та «Гармаш», хлібобулочні вироби заводу «Одеський коровай»).

На території міста функціонує ринок «Дністер» МПП «Дністер» та як об’єкт сучасної цивілізованої торгівлі універсам «СІЛЬПО» ТОВ «ФОЗЗІ-ФУД».
Обсяг реалізації платних послуг протягом січня – червня 2016 року становить 8101,7 тис. грн., що майже вдвічі більше відповідного показника 2015 року (4300,9 тис. грн). З них, населенню реалізовано в середньому близько 40 % від загального показника. У структурі загального обсягу реалізованих послуг за видами економічної діяльності найбільшу питому вагу складали послуги транспорту, складського господарства, поштової діяльності, оренди, інжинірінгу, послуги у сфері інформації та телекомунікацій та з проведення різних операцій з нерухомим майном.
На жаль майже всі об’єкти послуг, торгівлі та ресторанного господарства належать фізичним особам – підприємцям, які згідно Закону України «Про статистику» не надають статистичної звітності. Тому, в дійсності, кількісний показник обсягу наданих послуг значно більший. Аналогічна ситуація і у сфері торгівлі.

Головними складовими підвищення добробуту населення є зростання середньомісячної заробітної плати, пенсій. Так, середньомісячна заробітна плата, нарахована на одного штатного працівника за січень-вересень 2016 року становить 3046 грн., що на 573 грн. більше порівняно з відповідним періодом 2015 року (2473 грн.).
За даним Головного управління статистики в Одеській області протягом 2016 року на підприємствах, установах та організаціях міста Теплодар повністю відсутня заборгованість з виплати заробітної плати.
Станом на 1 вересня 2016 року у м.Теплодар проживає 10280 осіб наявного населення (10488 осіб постійного населення). Упродовж січня – серпня 2016 року чисельність населення зменшилася на 16 осіб. Загальне зменшення жителів міста відбулося за рахунок міграційного скорочення, яке становило 32 особи (міграційне скорочення -32 особи (прибуло 19, вибуло 51), природний приріст +16 осіб (народилося 77, померло 16)).
2. Прогнозні розрахунки доходної частини місцевого бюджету
Дохідна частина прогнозу місцевого бюджету на 2017 рік розроблена на основі норм чинного Податкового і Бюджетного кодексів України та інших законодавчих актів із врахуванням децентралізації та поліпшення умов ведення бізнесу.
При прогнозуванні дохідної частини місцевих бюджетів на 2017 рік було враховано:
статистичні показники, які використовуються при розрахунку прогнозних надходжень податків та зборів, зокрема за 2015 рік, очікувані макропоказники Мінекономрозвитку на 2016 рік та прогнозні на 2017 рік;
фактичне виконання дохідної частини бюджету за результатами 2013 – 2015 років та 10 місяців 2016 року.
Склад доходів місцевого бюджету на 2017 рік визначають статті 64, 69, 71 Бюджетного кодексу України. Обсяги доходів визначено з урахуванням проекту Закону України „Про Державний бюджет України на 2017р.”.
Обсяг доходів місцевого бюджету складає 56 352 950 грн. (Додаток 1), у тому числі:
-Загальний фонд – 54 568 340 грн.
● податки, зборів та неподаткові платежі – 17 761 330 грн.
● міжбюджетні трансферти – 36 807 010 грн.:
базова дотація – 4 799 600 грн.
субвенції з державного бюджету – 32 007 410 грн.
-Спеціальний фонд – 1 784 610 грн.
Загальний фонд (без трансфертів) розраховано у сумі 17 761 330 грн., що більше очікуваних 2016 року на 3 434 500 грн., або на 24,0 %;
Основним платежем надходжень загального фонду є податок на доходи фізичних осіб, що становить 32,2% від прогнозного показника доходів загального фонду 2016 року.
Відповідно до норм Податкового кодексу основним показником для розрахунку прогнозних надходжень податку на доходи фізичних осіб виступає показник витрат на оплату праці (ВОП), який включає в себе:
застосування єдиної ставки (18%) оподаткування доходів фізичних осіб (крім доходів у вигляді дивідендів по акціях та корпоративних правах, нарахованих резидентами – платниками податку на прибуток підприємств, які оподатковуються за ставкою 5%);
підвищення мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму;
фонд оплати праці найманих працівників та грошового забезпечення військовослужбовців (ФОП);
допомога по тимчасовій непрацездатності, що виплачується за рахунок фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування;
винагорода за цивільно-правовими договорами.

Враховано основні чинники, які позитивно впливають на надходження ПДФО: зростання витрат на оплату праці; легалізація виплати заробітної плати; зростання доходів низькооплачуваних верств населення через державне підвищення мінімальних соціальних гарантій.
З урахуванням перелічених факторів прогнозний обсяг ПДФО на 2017 рік склав 7 223 520 грн.
Податок на прибуток підприємств комунальної власності розраховано згідно надходжень за останні три роки, з урахуванням фактичних надходжень за 10 місяців 2016 рік та прогнозних розрахунків підприємств комунальної власності. Прогнозний обсяг на 2017 рік розраховано у сумі 6 500 грн.
Розрахунок прогнозної суми податку на нерухомість (плата за землю) на 2017 рік проведено у розрізі юридичних та фізичних осіб за видами земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (згідно наданої інформації відділом земельних ресурсів), зокрема:
земельний податок – 913 500 грн., що сплачується:
юридичними особами – 815 200 грн., фізичними особами –
98 300 грн.,
орендна плата – 2 867 100 грн., що сплачується:
юридичними особами – 2 304 900 грн., фізичними особами –
562 200 грн.

Податок на нерухомість (податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) на 2017 рік розраховано згідно надходжень за 2015 рік та за 10 місяців2016 рік. Прогнозна сума становить 142 000 грн.

Єдиний податок. Розрахунок на 2017 рік виконано згідно надходжень за останні три роки, з урахуванням фактичних надходжень за 10 місяців 2016 року. Прогнозний обсяг єдиного податку на 2017 рік розраховано у сумі 2 644 530 грн. До очікуваних надходжень 2016 року ↑+366 700 грн. або +16,1%.

Адміністративні штрафи розраховано з урахуванням динаміки надходжень за три минулі роки та фактичних надходжень за 10 місяців 2016р. Прогнозний обсяг на 2017 рік розраховано у сумі 3 000 грн.
Плата за оренду майна комунальної власності визначена за інформацією управління майна та інвестицій. Враховуючи 100 відсоткове зарахування орендної плати до місцевого бюджету у 2017 році планується отримати у сумі 2 880 000 грн.

Державне мито розраховано з урахуванням динаміки надходжень за три минулі роки та фактичних надходжень за 10 місяців 2016 р. Прогнозний обсяг на 2017 рік розраховано у сумі 122 600 грн.

Спеціальний фонд
По спеціальному фонду (з власними надходженнями бюджетних установ) розрахунковий прогнозний обсяг 1 784 610 грн.
Власні надходження бюджетних установ які утримуються за рахунок місцевого бюджету, розрахунки виконано в розрізі установ. Розрахунки виконано згідно інформацій, отриманих від бюджетних установ. Прогнозний обсяг власних надходжень на 2017 рік розраховано у сумі 1 276 610 грн.
Бюджет розвитку в доходній частині спеціального фонду місцевого бюджету на 2017 рік складається з:
– Надходження від відчуження майна яке знаходиться у комунальній власності розраховано згідно інформації наданої Управління майна та інвестицій. Обсяг надходжень від відчуження майна прогнозується у сумі 500 000 грн.
Екологічний податок до місцевого бюджету на 2017 рік планується у відрахуваннях 25%. Розрахунок виконано згідно надходжень за останні три роки. Прогнозний обсяг надходжень до місцевого бюджету визначено у сумі 8 000 грн.
3. Пояснення до основних показників до місцевого бюджету за видатками
На виконання п.1ст. 75 Бюджетного кодексу України Міністерством фінансів України листом від 04.08.16 р. №31-05110-14-21\22616 доведені особливості складання проектів місцевих бюджетів на 2017 рік.
На виконання п. 8 ст.75 Бюджетного кодексу України,Міністерством фінансів України листом від 04.08.16 р. №31-05110-14-8\26468 доведені:
прогнозні об»єми для міжбюджетних трансфертів для бюджету м.Теплодар на 2017 рік, які передбачені в проекті Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік»;
типова форма проект рішення про місцевий бюджет;
Відповідно до ст. 76 Бюджетного кодексу України проект рішення міської ради «Про бюджет міста Теплодар на 2017 рік» перед розглядом його на сесії міської ради повинен бути схвалений виконавчим комітетом Теплодарської міської ради.
Постановами Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2016 року №642 був схвалений проект ЗУ «Про Державний бюджет України на 2017 рік» та поданий на розгляд до Верховної Ради України.
При формуванні та визначені об»ємів доходів та видатків бюджету м. Теплодар були враховані положення Конституції України, Бюджетного та Податкового кодексів України.
Ст. 64,69,71 БКУ визначений склад доходів, які зараховуються до місцевих бюджетів.
При прогнозуванні доходної частини бюджету м. Теплодар на 2017 рік були враховані статистичні показники, які використовуються при розрахунку прогнозних надходжень, очікувані макропоказники економічного та соціального розвитку м. Теплодар в 2016 році та прогнозні на 2017 рік, а також фактичне виконання доходної частини бюджету м. Теплодар по результатам 2013-2015 років та 10 місяців 2016 року.
Проект бюджету м. Теплодар на 2017 рік сформований на підставі діючого бюджетного та податкового законодавства України.
При розрахунках показників видатків на 2017 рік враховано:
підвищення мінімальної заробітної плати, яке закладено у Постанові Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2016 року №642: з 1 січня – 1600 гривень, з 1 травня – 1684гривень, з 1 грудня – 1762 гривен.
Розрахунок потреби в коштах на оплату комунальних послуг та енергоносіїв у 2017 році здійснений виходячи із доведеного Мінфіном збільшення в середньому на коефіцієнт 1,1095 базових обсягів видатків, у т.ч. при визначенні видатків на:
– оплату природного газу (КЕКВ 2274) на коефіцієнт 1,41;
– оплату теплопостачання (КЕКВ 2271) на коефіцієнт 1,1235;
– оплату електроенергії (КЕКВ 2273) на коефіцієнт 1,09;
– оплату водопостачання і водовідведення (КЕКВ 2272) та інших енергоносіїв (КЕКВ 2275) на коефіцієнт 1,085.
Проект бюджету м. Теплодар на 2017 рік сформований з врахуванням міжбюджетних трансфертів ( допомога сім»ям з дітьми, енергетична, медична та освітня субвенції), відповідно до п. 3 ст. 77 БКУ(враховані грошові показники, які були затверджені у ЗУ «Про державний бюджет України на 2016 рік» в сумі 32 007,410 тис грн..
В урахуванням вищевикладеного бюджет м. Тепло дар на 2017 рік розрахований в сумі 56 352,950 тис грн., в тому числі обсяг загального фонду бюджету – 54 568,340 тис грн.,обсяг спеціального фонду – 1 784,610 тис грн., з них- 571,500 тис грн(бюджет ровитку).
В складі доходів та видатків бюджету затверджені такі міжбюджетні трансферти;
освітня субвенція 7 349,0 тис грн.;
медична субвенція 6 514, 800 тис грн.;
допомога сім»ям з дітьми 10 419,930 тис грн.;
енергетична субвенція 7 723,680 тис грн..
(Питома вага субвенцій з Державного бюджету до загального обсягу бюджету міста складає 58,65%.)
У цілому ресурс місцевого бюджету на 2017 рік зростає на 6 953,230 тис, грн., або на 44,55 % більше ніж у 2016 році і його визначено в обсязі 22 560,930 тис грн , у тому числі о галузям фінансовий ресурс бюджету міста по загальному фонду розподілений наступним чином (без врахування трансфертів):
Державне управління – 7 136,979 тис.грн.
Освіта – 10 444,149 тис.грн;
Охорона здоров»я – 378,449 тис.грн
Соціальний захист – 200,301 тис.грн
Житлово-комунальне господарство – 679,594 тис.грн.
Культура та мистецтво – 2 237,300 тис.грн.
Засоби масової інформації – 149,0 тис.грн.
Фізична культура і спорт 397,133 тис.грн.
Будівництво 349,943 тис грн;
Правоохоронна діяльність та безпека держави 80,0тис грн;
Транспорт, дорожнє господарство, зв»язок, телекомунікації та інформатика 177,00 тис грн;

Видатки не віднесені до основних груп (інші видатки) – 218,192 тис.грн.
Резервний фонд – 2,0 тис.грн.
В цілому на захищені видатки заплановані кошти в сумі 20 221,541 грн (без врахування освітньої та медичної субвенцій), питома вага, яких в загальному обсязі бюджету складає 89,63 відсотків.
Вперше, проект бюджету м. Теплодар на 2017 рік по видаткам розроблений з використанням програмно- цільового методу. Таке планування дасть змогу для більшої прозорості та ефективності використання бюджетних коштів.
В рамках подальшої реалізації реформ міжбюджетних відносин в 2017 році на місцеві органи передані ряд повноважень.
Так, в проекті бюджету на 2017 рік передбачені видатки , фінансування яких в 2016 році здійснювалось за рахунок освітньої та медичної субвенцій з Державного бюджету:
358,449 тис грн. на оплату комунальних послуг та енергоносіїв по міській лікарні;
1 977,957 тис грн. на утримання обслуговуючого персоналу ЗОШ та інщі видатки по утриманню закладу (за рахунок коштів Державного бюджету тільки видатки на заробітну плату педагогічних працівників.
62,240 тис грн харчування пільгової категорії дітей В ЗОШ;
Також, вперше, за рахунок коштів міського бюджету передбачені видатки в галузі соціальної сфери на ;
16,944 тис грн. на надання пільг окремим категоріям громадян з оплати послуг зв»язку;
144,00тис грн на компенсаційні виплати на пільговий проїзд автомобільним транспортом окремим категоріям громадян.
19,300 тис грн інші пільги постраждалим від ЧАЕС.
Додатковий фінансовий тягар, в зв»язку із передачею нових фінансових повноважень, по видаткам, в грошовому виразі складе 2 515,956 тис грн, зокрема, звертаємо Вашу особливу увагу, без передачі будь-якого фінансового ресурсу.
Все це, не дивлячись на суттєве, для бюджету м.Теплодар, відволікання фінансового ресурсу, видаткова частина бюджету на 2017 рік сформована на принципах концентрації ресурсів за наступними направленнями:
соціальна направленість;
розвиток та підтримка бюджетної сфери;
розвиток та підтримка бюджетної сфери;
реалізація проектів,які сприяють розвитку економіки міста;
інвестування в якість життя людей міста (розвиток інфраструктури міста);
реалізація програми економічного та соціального розвитку міста Теплодар;
Посилення громадської безпеки на території м. теплодар
Очікуваний результат; своєчасне затвердження бюджету міста на 2017 рік забезпечить проведення всіх першочергових виплат, в тому числі тих, які повинні безперебійно забезпечувати життєдіяльність міста.

Начальник фінансового управління С.П. Одарич