Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Теплодарської міської ради «Про затвердження Методики розрахунку орендної плати за комунальне майно територіальної громади м.Теплодар та пропорції її розподілу»

АНАЛІЗ 
регуляторного впливу проекту рішення Теплодарської міської ради «Про затвердження Методики розрахунку орендної плати за комунальне майно територіальної громади м.Теплодар та пропорції її розподілу»

 

  1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання.

Проблема, яку пропонується розв’язати з прийняттям цього рішення, полягає в тому що в діючій Методиці розрахунку орендної плати прийнятій рішенням Теплодарської міської ради від 26.01.2012р. №190-VI при розрахунку орендної плати за комунальне майно використовуються підвищуючі коефіцієнти для орендарів, які не зареєстровані суб’єктами господарювання в Теплодарській міській раді, що згідно з рішенням Адміністративної колегії Одеського обласного територіального відділення АМК України від 26.03.2013р. №20-рш (Справа №32-02/2013), є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 3 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», яке кваліфікується як антикорупційні дії органу місцевого самоврядування, внаслідок яких окремим суб’єктам господарювання створюються несприятливі чи дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами.

Прийняття рішення Теплодарської міської ради «Про затвердження Методики розрахунку орендної плати за комунальне майно територіальної громади м.Теплодар та пропорції її розподілу» приведе до чіткого врегулювання відносин в сфері оренди комунального майна, забезпечення рівних умов для орендарів та поповнення місцевого бюджету.

  1. Визначення цілей державного регулювання.

Проект є нормативно-правовим актом, який спрямований на удосконалення правового регулювання орендних відносин з суб`єктами господарювання та порядку розрахунку орендної плати, за користування комунальним майном, Основними цілями якого є:

– ефективність використання ресурсів територіальної громади міста;

– забезпечення дотримання вимог чинного законодавства щодо орендних відносин;

– удосконалення єдиного організаційного та економічного механізму розрахунку орендної плати за комунальне майно;

– стимулювання пріоритетних для міста напрямів підприємницької діяльності.

  1. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей, аргументи щодо переваги обраного способу

Альтернативними способами при досягненні визначених цілей є:     

 – залишення без змін рішення міської ради від 26.01.2012р. №190-VI «Про  затвердження Методики розрахунку орендної плати за комунальне майно територіальної громади м.Теплодар та пропорції її розподілу» – відхилено, тому що при цьому не буде виконане рішення Адміністративної колегії АМК України;

– внесення змін до рішення – відхилено, тому що з виключенням підвищуючих коефіцієнтів підлягає корегуванню та перегляду розрахунок орендної плати в цілому;

– прийняття рішення Теплодарської міської ради щодо затвердження Методики розрахунку орендної плати за комунальне майно територіальної громади м.Теплодар та пропорції її розподілу в новій редакції – прийнятно, оскільки це дасть можливість врахувати всі зміни чинного законодавства у сфері орендних відносин

  1. Опис механізму, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми та відповідні заходи

Проблеми, які зумовили необхідність прийняття запропонованого проекту регуляторного акту, вирішуються шляхом:

– приведення Методики у відповідність до вимог чинного законодавства;

– необхідність застосування для розрахунку орендної плати за користування комунальним майном тих самих методологічних засад, як і для об’єктів, що перебувають у державній власності;

– ознайомлення суб’єктів господарської діяльності з даним регуляторним актом;

Дія регуляторного акта поширюється на усіх суб’єктів орендних відносин щодо комунального майна територіальної громади міста Теплодар.

  1. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.

Досягнення цілей пов’язане безпосередньо з прийняттям міською радою даного рішення, що надасть можливість привести власні нормативні акти у відповідність до чинного законодавства України, визначити єдиний механізм врегулювання майнових відносин між орендодавцем  та суб’єктами господарювання щодо  оренди  об’єктів комунальної власності та створити сприятливі умови для розвитку підприємництва у місті. 

  1. Визначення очікуваних результатів прийняття акта

Прийняття рішення дозволить вдосконалити Методику, єдиний економічний механізм при проведенні розрахунку орендної плати, врахує пріоритети при використанні майна комунальної власності. 

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Органи місцевого самоврядування

– ефективне використання майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад району.

– удосконалення механізму розрахунку орендної плати комунального майна, контроль за її нарахуванням.

– стимулювання розвитку підприємницької діяльності

– Витрати робочого часу, пов’язані з підготовкою та виконанням вимог регуляторного акта

– витрати на організацію процесу надання комунального майна в оренду

Суб’єкти

господарювання

– встановлення чіткої процедури нарахування орендної плати.

– Розширення мережі послуг, які надаються орендарями для задоволення життєвих потреб

– проведення реконструкції об’єкту оренди;

– сплата орендної плати

Територіальна громада, споживачі

– підвищення ефективності використання комунального майна;
– благоустрій прилеглих територій;
– покращення стану приміщень, що знаходяться в комунальній власності.

немає

 

  1. Обґрунтування запропонованого строку дії

Строк дії регуляторного акта необмежений. У разі зміни чинного законодавства або з інших причин, в регуляторний акт будуть вноситись зміни та доповнення. Також регуляторний акт може бути переглянуто за ініціативою регуляторного органу або на підставі аналізу звіту про відстеження результативності цього регуляторного акту. 

  1. Визначення показників результативності акта

Результативність регуляторного акта буде здійснюватися на підставі статистичних даних за такими показниками:

Ø           кількість суб’єктів господарської діяльності з якими укладено (переукладено) договори про передачу в оренду майна комунальної власності міста;

Ø           загальна площа приміщень комунальної власності, переданих в оренду;

Ø           надходження від оренди до міського бюджету;

  1. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Відстеження результативності цього регуляторного акта буде здійснюватися шляхом проведення аналізу кількісних показників.

Базове відстеження результативності буде здійснено через шість місяців після набрання чинності даного регуляторного акта.

Повторне відстеження планується провести через рік після набуття чинності регуляторного акта. За результатами буде можливо порівняти показники базового та повторного відстежень.

Періодичне відстеження планується проводити один раз на кожні наступні три роки, починаючи від дня закінчення заходів щодо повторного відстеження результативності з метою дотримання чинного законодавства та нормативно-правових актів.

        У разі виявлення неврегульованих та проблематичних питань, вони будуть усунені шляхом внесення відповідних змін до регуляторного акта.