АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
до проекту рішення виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області«Про затвердження Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення міста Теплодар»
Аналіз регуляторного впливу регуляторного акту «Про затвердження Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення міста Теплодар» розроблений на підставі Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта».
І. Визначення проблеми
Система централізованого водовідведення м.Теплодар призначена для приймання, відводу і очистки стічних вод з подальшим випуском їх у р.Дністер. Якість очистки стічних вод, що випускаються у водойми повинна відповідати гранично допустимому скиду згідно виданого дозволу на спеціальне водокористування. До системи централізованого водовідведення м.Теплодар приймаються стічні води від населення, установ, організацій та промислових підприємств, які за якістю і режимом скиду повинні відповідати вимогам місцевих Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення, затверджених місцевими органами виконавчої влади. Правила регулюють взаємовідносини між виробником та юридичними особами незалежно від форм власності та відомчої належності, фізичних осіб – підприємців, фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність і взяті на облік як самозайняті особи у контролюючих органах згідно з Податковим кодексом України, які скидають стічні води до системи централізованого водовідведення м.Теплодар.
Станом на 01.07.2024 року укладено 52 договори на водовідведення між МКП «Теплодарводоканал» та суб’єктами господарської діяльності (ресторанне господарство, хімічна, харчова промиловість тощо).
На теперішній час існує загальна проблема щодо вирішення питання контролю приймання стічних вод до системи централізованого водовідведенням.Теплодар.
Даним регуляторним актом пропонується вирішити такі питання:
– запобігання порушенням у роботі системи централізованого водовідведення м.Теплодар;
– забезпечення охорони навколишнього природного середовища від забруднення скидами стічних вод;
– впровадження ефективного контролю щодо скиду стічних вод до системи централізованого водовідведення м.Теплодар;
– затвердження порядку виявлення порушень та впровадження заходів впливу у разі порушення вимог щодо скиду стічних вод до системи централізованого водовідведення (стягнення з порушників плати та порядок визначення розміру цієї плати; відключення порушників від системи централізованого водопостачання та водовідведення; відшкодування споживачами, з вини яких сталося порушення природоохоронного законодавства, сум, стягнених з виробника за відповідне порушення).
Метою зазначеного регуляторного акту є запобігання порушень у роботі мереж і споруд каналізації, підвищення ефективності роботи цих споруд, безпеки їх експлуатації та забезпечення охорони навколишнього природного середовища від забруднення скидами стічних вод споживачів.
Нормативно-правова основа прийняття даного рішення – Водний Кодекс України, Закони України «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про водовідведення та очищення стічних вод», Постанова Кабінету Міністрів України від 25.03.1999 №465 «Про затвердження Правил охорони поверхневих вод від забруднення зворотними водами», Правила користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затверджені Наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27.06.2008 №190, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 07.10.2008 за №936/15627, Правила технічної експлуатації систем водопостачання та каналізації населених пунктів України, затверджені Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики від 05.07.1995 №30, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 21.07.1995 за №231/767, Правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення та Порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення, затверджені Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 01.12.2017 за №316, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 15.01.2018 за №56/31508.
Основні групи (підгруп), на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи) |
Так |
Ні |
Громадяни |
Так |
– |
Держава |
Так |
– |
Суб’єкти господарювання |
Так |
– |
Ринковий механізм- це механізм взаємозв’язку і взаємодії основних елементів ринку: попиту, пропозиції, ціни, конкуренції та основних економічних законів ринку. Враховуючи, що питання затвердження Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення міста Теплодар не залежить від зазначених вище елементів ринку, дана проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів.
ІІ. Цілі державного регулювання
Цілями державного регулювання є запобігання порушень у роботі системи централізованого водовідведення, підвищення ефективності роботи системи, безпеки її експлуатації та забезпечення охорони навколишнього природного середовища від забруднення скидами стічних вод підприємств та житлового сектору за рахунок:
– забезпечення безаварійної роботи систем централізованого водовідведення (запобігання замулювання, зажирювання, закупорки трубопроводів також агресивного впливу на матеріал труб, колодязів, устаткування та здоров’я обслуговуючого персоналу);
– запобігання наднормативного (токсичного) надходження забруднюючих речовин;
– встановлення допустимої концентрації для кожної забруднюючої речовини, що може скидатися споживачами в систему централізованого водовідведення, відповідальність та міри впливу за їх порушення, а також відображення місцевих особливостей приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення;
– мотивування підприємств, організацій, установ та фізичних осіб-підприємців дотримання встановлених норм державного класифікатора забруднюючих речовин стічних вод при скиді до системи централізованого водовідведення;
– екологічна безпека навколишнього природного середовища від забруднення скидання стічних вод.
ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
Відмова від запропонованого регулювання, тобто залишення ситуації без змін призведе до порушень у роботі систем централізованого водовідведення, зниження ефективності роботи системи, її безпечної експлуатації та завдання шкоди навколишньому природному середовищу від забруднення скидами стічних вод споживачів.
1.Визнання альтернативних способів
У ході визначення альтернативних способів досягнення встановлених цілей державного регулювання доцільно розглянути наступні прийнятні альтернативи:
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Альтернатива 1 |
Ввести в дію запропонований регуляторний акт |
Альтернатива 2 |
Залишити наявний стан справ без змін |
- Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Нижче наведено опис вигод та витрат за кожною альтернативою для сфер інтересів держави, громадян та суб’єктів господарювання.
Оцінка впливу на сферу інтересів держави:
Таблиця 1
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
1 |
2 |
3 |
Альтернатива 1 |
Введення в дію запропонованого акту забезпечить: – запобігання порушення технологічного режиму очищення стічних вод внаслідок наднормативного надходження забруднюючих речовин; – безпечну експлуатацію централізованої системи водовідведення м.Теплодар; – попередження забруднення водного об’єкту недостатньо очищеними стічними водами – дотримання вимог діючого законодавства у сфері водовідведення. |
Реалізація проекту регуляторного акту не потребує додаткових витрат з державного/місцевого бюджету. |
Альтернатива 2 |
У разі неприйняття запропонованого нормативно-правового акту вигоди відсутні. |
Недотримання вимог чинного законодавства у сфері водовідведення. Витрати коштів виробника та міського бюджету на відновлення технічного стану очисних споруд через неконтрольований скид стічних вод споживачів зі значним перевищенням допустимих концентрацій забруднюючих речовин. Втрата коштів виробника та міського бюджету, які можливо спрямувати на заходи щодо поліпшення екологічного стану міських очисних споруд. |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян:
Таблиця 2
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
1 |
2 |
3 |
Альтернатива 1 |
Вигодою введення в дію запропонованого регуляторного акту є прозорість та якість умов діяльності виробника та споживачів. Створюється єдиний порядок та умови для прийняття стічних вод споживачів до системи централізованого водовідведення, за яких не порушується робота комунальних каналізаційних мереж та споруд, покращуються умови їх експлуатації. Забезпечує єдину процедуру проведення контролю за складом та властивостями стічних вод, що скидаються споживачами до систем централізованого водовідведення, виконання вимірювань показників складу та властивостей проб стічних вод. Забезпечення охорони навколишнього природного середовища від забруднення скидами стічних вод, що матиме позитивний вплив на стан здоров’я населення.
|
Витрати не передбачаються.
|
Альтернатива 2 |
Стан справ залишиться без змін. Вигоди не передбачаються. |
Залишення існуючої ситуації без змін може спричинити порушення роботи системи централізованого водовідведення та її експлуатації та привести до наднормативного (токсичного) надходження забруднюючих речовин в систему централізованого водопостачання, що матиме негативний вплив на природне навколишнє середовище та стан здоров’я населення міста |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Таблиця3
Показник |
Великі |
Середні |
Малі |
Мікро |
Разом* |
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання на момент підготовки регуляторного акту |
|
|
31 |
21 |
52 |
Питома вага групи у загальній кількості, % |
|
|
60 |
40 |
100 |
* дані МКП «Теплодарводоканал» (кількість СГД з якими укладено договори на водовідведення)
Таблиця 4
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
1 |
2 |
3 |
Альтернатива 1 |
Вигодою введення в дію запропонованого регуляторного акту є запобігання порушень у роботі системи централізованого водовідведення, підвищення ефективності роботи системи, безпеки її експлуатації та забезпечення охорони навколишнього природного середовища від забруднення скидами стічних вод від підприємств та житлового сектору. Правилами регулюються відносини між виробником і споживачами, а також дотримання та виконання нормативів водовідведення по кількості і якості стічних вод, прийнятих від споживачів у систему. Вигодою введення в дію запропонованого регуляторного акту є можливість користуватися врегульованим єдиним для всіх споживачів прозорим механізмом контролю за якістю та кількістю стічних вод споживачів, що скидаються в міську каналізаційну мережу. |
1.Витрати на встановлення локальної очисної споруди на каналізаційному випуску згідно вимог Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення, затверджених Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 01.12.2017 року № 316 та їх утримання (середнє значення – 110 000 грн ) 2.Витрати за скид стічних вод з понаднормативними забрудненнями згідно «Порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до системи централізованого водовідведення. Тобто відповідно до вищевикладеного порядку, розмір плати, що сплачуватимуть суб’єкти господарювання, за скид понаднормативно забруднених стічних вод буде залежати від об’єму стічних вод та перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин. Відшкодування збитків уразі порушення природоохоронного господарства. Адміністративні витрати на ознайомлення з вимогами даного регуляторного акту ( М-Тест) |
Альтернатива 2 |
Вигоди не передбачаються |
Витрати за договорами на водовідведення. |
Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва
Таблиця 5
Сумарні витрати за альтернативами |
Сума витрат, тис. грн. |
1 |
2 |
Альтернатива 1 |
1.Витрати на встановлення локальної очисної споруди на каналізаційному випуску згідно вимог Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення, затверджених Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 01.12.2017 року № 316 та їх утримання (середнє значення – 110 000 грн.) 2.Витрати за скид стічних вод з понаднормативними забрудненнями згідно «Порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до системи централізованого водовідведення». Тобто відповідно до вищевикладеного порядку, розмір плати, що сплачуватимуть суб’єкти господарювання, за скид понаднормативно забруднених стічних вод буде залежати від об’єму стічних вод та перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин.
Відшкодування збитків у разі порушення природоохоронного господарства |
Альтернатива 2 |
– |
IV.Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
У ході визначення альтернативних способів досягнення встановлених цілей розглянуто наступні питання:
– ввести в дію запропонований регуляторний акт;
– залишити наявний стан справ без змін;
– відміни державного регулювання стосовно забезпечення охорони навколишнього природного середовища від забруднення скидами стічних вод, впровадження ефективного контролю щодо скиду стічних вод до системи централізованого водовідведення.
Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:
4 – цілі прийняття регуляторного акту, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);
3 – цілі прийняття регуляторного акту, які можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);
2 – цілі прийняття регуляторного акту, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);
1 – цілі прийняття регуляторного акту, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).
Таблиця 6
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) |
Бал результативності (за 4-бальною системою) |
Коментарі щодо присвоєння відповідного балу |
1 |
2 |
3 |
Альтернатива 1 |
4 |
Цілі прийняття регуляторного акту, які можуть бути досягнуті повною мірою: – забезпечення єдиного порядку проведення контролю за складом та властивостями стічних вод, що скидаються споживачами до системи централізованого водовідведення; – визначення умови приймання стічних вод споживачів до системи централізованого водовідведення, за яких не порушується робота каналізаційних мереж та споруд; – створення чітких умов для контролю у даній сфері діяльності; – забезпечення утримання території громади у належному санітарному стані; – забезпечення охорони навколишнього природного середовища від забруднення скидами стічних вод споживачів. |
Альтернатива 2 |
1 |
Цілі прийняття регуляторного акту, які не можуть бути досягнуті: проблема існуватиме у зв’язку з відсутністю ефективних вимог та контролю за визначеною категорією споживачів, які здійснюють скид стічних вод з перевищеними показниками забруднюючих речовин і порушують технічну спроможність очисних біологічних споруд провести ефективне видалення забруднень з доведенням їх до таких, які не шкодять навколишньому природному середовищу. |
Оцінка впливу регуляторного акта на конкуренцію
в рамках проведення аналізу регуляторного впливу
Категорія впливу |
Відповідь |
1 |
2 |
А. Обмежує кількість або звужує коло постачальників. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція: |
Ні
|
1. Надає суб’єкту господарювання виключні права на поставку товарів чи послуг |
Ні |
2. Запроваджує режим ліцензування, надання дозволу або вимог упого-дження підприємницької діяльності з органами влади |
Ні |
3. Обмежує здатність окремих категорій підприємців постачати товари чи надавати послуги (звужує коло учасників ринку) |
Ні
|
4. Значно підвищує вартість входження в ринок або виходу з нього |
Ні |
5. Створює географічний бар’єр для постачання товарів, виконання робіт, надання послуг або інвестицій |
Ні |
Б. Обмежує здатність постачальників конкурувати. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція: |
Ні
|
1. Обмежує здатність підприємців визначати ціни на товари та послуги |
Ні |
2. Обмежує можливість постачальників рекламувати або здійснювати маркетинг товарів чи послуг |
Ні |
3. Установлює стандарти якості, що надають необґрунтовану перевагу окремим постачальникам порівняно з іншими, або стандарти вищого рівня якості, ніж той, який обрали б окремі достатньо поінформовані споживачі |
Ні
|
4. Суттєво збільшує витрати окремих суб’єктів підприємництва порівняно з іншими (зокрема внаслідок дискримінаційного ставлення до діючих та нових учасників ринку) |
Ні |
В. Зменшує мотивацію постачальників до активної конкуренції. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція: |
Ні |
1. Запроваджує режим саморегулюванняабоспільногорегулювання |
Ні |
2. Вимагає або заохочує публікувати інформацію про обсяги виробництва чи реалізацію, ціни та витрати підприємств |
Ні |
Г. Обмежує вибір та доступ споживачів до необхідної інформації. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція: |
Ні |
1. Обмежує здатність споживачів вирішувати в кого купувати товар |
Ні |
2. Знижує мобільність споживачів у наслідок підвищення прямих або не прямих витрат на заміну постачальника |
Ні
|
3. Суттєво обмежує чи змінює інформацію, необхідну для ухвалення раціонального рішення щодо придбання чи продажу товарів |
Ні |
Таблиця 7
Рейтинг результативності |
Вигоди (підсумок) |
Витрати (підсумок) |
Обгрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
1 |
2 |
3 |
4 |
Альтернатива 1 |
Вигодою введення в дію запропонованого регуляторного акту є : – забезпечення єдиних вимог для проведення контролю за якістю стічних вод,що скидаються споживачами до системи централізованого водовідведення; – забезпечення належного санітарного стану території міста; – забезпечення охорони навколишнього природного середовища від забруднення скидами стічних вод споживачів. |
Витрати суб’єктів господарювання, пов’язані з виконанням договірних зобов’язань щодо визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до системи централізованого водовідведення. -створення локальних очисних споруд – відшкодування збитків у разі порушення природоохоронного господарства |
Прийняття даного регуляторного акту дасть можливість: – користуватися врегульованим, єдиним, зрозумілим для всіх, прозорим порядком контролю за складом та властивостями стічних вод, що скидаються споживачами до системи централізованого водовідведення, -визначення умов приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення, за яких не порушується робота каналізаційних мереж та споруд. |
Альтернатива 2 |
Не передбачаються |
– Витрати коштів виробника та міського бюджету на відновлення технічного стану очисних споруд через неконтрольований скид стічних вод споживачів зі значним перевищенням допустимих концентрацій забруднюючих речовин. – Витрата коштів виробника та міського бюджету, які можливо спрямувати на заходи щодо поліпшення екологічного стану міських очисних споруд – Порушення роботи системи централізованого водовідведення та її експлуатації, що може привести до наднормативного (токсичного) надходження забруднюючих речовин в систему централізованого водопостачання, що матиме негативний вплив на природне навколишнє середовище та стан здоров’я населення міста |
Альтернатива 2 не вирішує поставлених цілей |
Таблиця 8
Рейтинг |
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи |
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акту |
Альтернатива 1 |
Перевагою обраної альтернативи є нормативно-правове врегулювання даного питання на місцевому рівні, можливість користуватися врегульованими Правилами приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення та Порядком визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до системи централізованого водовідведення.Прийняття цього регуляторного акту дає можливість дотримання норм чинного законодавства з охорони навколишнього середовища. Саме такий спосіб дозволить досягнути поставлених цілей належним чином. |
Загальна економічна криза може призвести до зменшення кількості суб’єктів господарювання, бажаючих здійснювати підприємницьку діяльність, в тому числі пов’язану зі скидом стічних вод в каналізаційну мережу. |
Альтернатива 2 |
Залишення ситуації, що склалася, без змін, не забезпечить досягнення поставленої цілі. Отже, така альтернатива не є прийнятною. |
– |
- V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
На підставі проведеного вище аналізу регуляторного впливу найбільш оптимальним способом досягнення встановлення цілей є Альтернатива 1, тобто для розв’язання проблеми пропонується прийняти запропонований регуляторний акт.
Цілями державного регулювання для даного проекту регуляторного акту є:
– забезпечення безаварійної роботи систем централізованого водовідведення (запобігання замулювання, зажирювання, закупорки трубопроводів також агресивного впливу на матеріал труб, колодязів, устаткування та здоров’я обслуговуючого персоналу);
– запобігання наднормативного (токсичного) надходження забруднюючих речовин;
– встановлення допустимої концентрації для кожної забруднюючої речовини, що може скидатися споживачами в систему централізованого водовідведення, відповідальність та міри впливу за їх порушення, а також відображення місцевих особливостей приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення;
– мотивування підприємств, організацій, установ та фізичних осіб-підприємців дотримання встановлених норм державного класифікатора забруднюючих речовин стічних вод при скиді до системи централізованого водовідведення;
– екологічна безпека навколишнього природного середовища від забруднення скидання стічних вод.
Розв’язання проблеми, визначеної в розділі І даного аналізу регуляторного впливу, досягається шляхом затвердження проекту рішення виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області «Про затвердження Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення міста Теплодар».
Впровадження цього регуляторного акту передбачає здійснення органом місцевого самоврядування певних організаційних заходів на виконання та у відповідності до вимог законодавства України про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності, а саме:
– складання структурним підрозділом міської ради, який відповідає за впровадження цього регуляторного акта, відповідного проекту рішення (внесення до плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів) та аналізу регуляторного впливу (АРВ) до нього;
– оприлюднення проекту регуляторного акту разом з АРВ з метою обговорення та одержання зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб;
– внесення проекту регуляторного акту (за наявності разом зі зведеною таблицею зауважень та пропозицій до проекту регуляторного акту та АРВ отримані розробником протягом місяця з моменту оприлюднення) на розгляд виконавчого комітету міської ради;
– у разі прийняття регуляторного акту – оприлюднення у найбільш доступний спосіб для споживачів;
– у разі прийняття регуляторного акту здійснення базового (повторного, періодичного) відстеження відповідно до вимог чинного законодавства.
Враховуючи вищезазначене, ступінь ефективності обраного механізму та заходів досягнення цілей державного регулювання оцінено, як високий.
VI.Оцінка виконання вимог регуляторного акту залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичної особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Для впровадження вимог цього регуляторного акту не потрібно додаткових витрат з бюджету. Здійснення планових заходів з державного нагляду (контролю) вже віднесено до компетенції відповідних органів державної влади та діючого МКП «ТЕплодарводоканал». Введення в дію регуляторного акту не потребує збільшення штату державних службовців та додаткового створення нових комунальних служб.
VIІ.Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Обмеження строку дії акта немає.
Структура запропонованого проекту рішення розроблена з урахуванням можливості доповнення або внесення змін до нього у разі внесення змін до чинного законодавства України.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Кількісні показники будуть зазначатися розробником при здійсненні відстеження результативності дії регуляторного акта, які будуть надаватися відповідно до Порядку контролю за скидом стічних вод до систем централізованого водовідведення визначеному в Правилах приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення міста Теплодар.
Кількісними показниками результативності дії регуляторного акту є:
– кількість обстеження та здійснення лабораторного контролю щодо дотримання величин ДК забруднюючих речовин у стічних водах споживачів при водовідведенні у міську каналізаційну мережу міста Теплодар відповідно до Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення міста Теплодар; (станом на 01.07.2024 здійснено 2 проби – 1проба/квартал.)
– пред’явлення споживачам претензій та позовів при виявлені порушень в частині наднормативного та понадлімітного скиду забруднюючих речовин у систему централізованого водовідведення міста Теплодар. (станом на 01.07.2024 – 2 претензії)
Якісними показниками результативності дії регуляторного акта є:
– забезпечення охорони навколишнього природного середовища від забруднення скидами стічних вод споживачів;
– рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основними положеннями акту – 85%
– адміністративні витрати на ознайомлення з вимогами даного регуляторного акту ( М-тест)
- Визначення заходів, з допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
У разі прийняття регуляторного акту послідовно здійснюватиметься відстеження його результативності згідно зі статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методикою відстеження результативності регуляторного акту, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308.
Метод проведення відстеження результативності – статистичний. Відстеження результативності здійснюватиметься на підставі статистичних даних.
Відносно цього регуляторного акта повинно послідовно здійснюватися базове, повторне та періодичне відстеження його результативності.
Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено після набрання чинності або набрання чинності більшістю його положень, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється через рік з дня набрання ним чинності або набрання чинності більшістю його положень, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом або більшістю його положень, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей регуляторний акт, не встановлено більш ранній строк.
Періодичні відстеження результативності регуляторного акта здійснюються раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта, у тому числі і в разі, коли дію регуляторного акта, прийнятого на визначений строк, було продовжено після закінчення цього визначеного строку.
За результатами проведення відстежень буде можливість порівняти показники результативності дії регуляторного акта. На підставі аналізу звіту про відстеження результативності даного регуляторного акта буде прийматися рішення про скасування, про необхідність залишити даний акт без змін або про його перегляд. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань, вони будуть усунені шляхом внесення відповідних змін до регуляторного акта. Відстеження результативності проводиться розробником регуляторного акта на підставі даних МКП «Теплодарводоканал» із залученням суб’єктів господарювання, їх кількості, використовуючи дані моніторингу.
Додаток 1
до Аналізу регуляторного впливу
ВИТРАТИ
на одного суб’єкта великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта
В зв’язку з відсутністю субєктів господарювання великого і середнього підприємництва, що підпадають під дію регуляторного акту, витрати (у т.ч бюджетні) на одного суб’єкта господарської діяльності не розраховувалися
Додаток 2
до Аналізу регуляторного впливу
ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест)
- Консультації з представниками підприємництва щодо оцінки впливу регулювання
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідне для здійснення регулювання, здійснено розробником регуляторного акту з 10.06 -10.08.2024
№ п/п |
Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо) |
Кількість учасників консультацій, осіб |
Основні результати консультацій (опис) |
1 |
Нарада за участю розробника регуляторного акту з причетними структурними підрозділами виконкому, МКП «Теплодарводоканал», відповідальною постійною депутатською комісією та суб’єктами гсподарської діяльності |
10 |
Отримання інформації та пропозицій |
2 |
Цей проєкт рішення міської ради разом з АРВ буде оприлюднено на офіційному сайті Теплодарської міської ради розділі «Регуляторна політика» |
|
отримання пропозицій та зауважень від суб’єктів господарювання |
- Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів підприємництва.
Кількість суб’єктів підприємництва, на яких поширюється регулювання – 52.
Питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив – 100 % (відповідно до таблиці «Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання»).
Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
№ п/п |
Найменування оцінки |
У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) |
Періодичні (за наступний рік) |
Витрати за п’ять років |
Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
||||
1 |
Встановлення локальної очисної споруди на каналізаційному випуску ( в залежності від об’ємів стоків) |
100 000,00 |
– |
100 000,00 |
2 |
Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування |
х |
х |
х |
3 |
Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати – витратні матеріали) |
х |
х |
х |
4 |
Процедури обслуговування обла днання (технічне обслуговування) |
10 000 |
10 000 |
50 000 |
5 |
Інші процедури Витрати за скид стічних вод з понаднормативними забрудненнями
|
розмір плати, що сплачуватимуть суб’єкти господарювання, за скид понаднормативно забруднених стічних вод буде залежати від об’єму стічних вод та перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин |
розмір плати, що сплачуватимуть суб’єкти господарювання, за скид понаднормативно забруднених стічних вод буде залежати від об’єму стічних вод та перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин |
розмір плати, що сплачуватимуть суб’єкти господарювання, за скид понаднормативно забруднених стічних вод буде залежати від об’єму стічних вод та перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин |
6 |
Разом, гривень |
110 000,00 |
10 000,00 |
160 000,00 |
7 |
Кількість суб’єктів господарювання, що мають виконати вимоги регулювання, одиниць
(залежить від кількості звернень) |
52 |
52 |
52 |
8 |
Сумарно, грн
|
5 720 000,00 |
520 000,00 |
8 320 000,00 |
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування Розмір мінімальної заробітної плати станом на 01.01.2024рік – 7100,00 грн. Середньомісячна кількість робочих годин : 2000 :12 = 166,67 год. Вартість 1 людино – години : 7100:166,67 = 42,60 |
||||
9 |
Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання, грн Формула: « витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок» х «вартість часу суб’єкта підприємництва (заробітна плата)»хна кількість процедур: 1*42,60*1
|
42,60 |
50,22 (прогнозна вартість1 людино – години у 2025 році)
|
251,10
|
10 |
Процедури організації виконання вимог регулювання, гривень Формула (витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур. 42,60 *1*1
|
42,60 |
50,22 |
251,10 |
11 |
Процедури офіційного звітування витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб’єктів, що користуються формами засобів – окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв’язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік: (0,2+0,2+0,2)х42,60х4
|
102,24 |
120,53 |
602,65 |
12 |
Процедури щодо забезпечення процесу перевірок Формула: витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік: 0,3х42,60х4 (1 раз в квартал) |
51,12 |
60,26 |
301,32 |
13 |
Інші процедури
|
х |
х |
х |
14 |
Разом, гривень
|
117,76 |
281,23 |
588,80 |
15 |
Кількість суб’єктів підприємництва, що мають виконати вимоги регулювання, одиниць |
52 |
52 |
52 |
16 |
Сумарно, гривень (рядок 14 х на рядок 15) |
6 123,52 |
14 623,96 |
30 617,60 |
- Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва
Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання.
В даному випадку розрахунок вартості адміністрування регулювання проведено для
МКП «Теплодарводоканал» Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області
(Вартість 1 години заробітної плати: мінімальна заробітна плата станом на 01.01.2024 – 7100,000 грн. Середньомісячна кількість робочих годин : 2000 :12 = 166,67 год.
Вартість 1 людино – години : 7100:166,67 = 42,60)
Процедура регулю-вання суб’єктів малого підприєм-ництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання підприємництва |
Планові витрати часу на процедуру |
Вартість часу працівника МКП «Теплодарводоканал»(заробітна плата) |
Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта
|
Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання |
Витрати на адміністрування регулювання (за рік), гривень |
1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання |
0,5 |
42,60 |
1 |
52 |
1 107,60 |
2. Поточний контроль за суб’єктом господа-рювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі: |
1 |
42,60 |
4 |
52 |
8 860,8 |
камеральні |
|
|
|
|
|
виїзні |
1 |
42,60 |
4 |
52 |
8 860,8 |
3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання |
1 |
42,60 |
4 |
5 (10% від загальної кількості) |
852,00 |
4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання |
1 |
42,60 |
4 |
5 |
852,00 |
5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктом господарювання |
4 |
42,60 |
4 |
2 ( не всі порушники оскаржують отримані акти) |
1 363,2 |
6. Підготовка звітності за результатами регулювання |
0,5 |
42,60 |
1 |
52 |
1107,6 |
7. Інші адміністративні процедури, у т. ч. профілактична та роз’яснювальна робота щодо дотримання вимог регуляторного акту та запобігання порушення виконання вимог законодавства, грн |
1 |
42,60 |
4 (1 раз в квартал) |
52 |
8 860,8 |
Разом за рік |
X |
Х |
X |
X |
23 003,40 |
Сумарно за п’ять років |
X |
X |
X |
X |
115 017,00 |
Реалізація цього регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з бюджету Теплодарської міської територіальної громади (не потребує створення нових структурних підрозділів), адміністрування регуляторного акту буде здійснюватись в межах повноважень відповідних державних органів влади, повноважень правоохоронних та контролюючих органів та органів місцевого самоврядування (МКП «Теплодарводоканал»).
- Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
Порядковий номер |
Показник |
Перший рік регулювання (стартовий) |
За п’ять років |
1 |
Оцінка «прямих» витрат суб’єктів підприємництва на виконання регулювання |
5 720 000,00 |
8 320 000,00 |
2 |
Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів підприємництва щодо виконання регулювання та звітування |
6 123,52 |
30 617,60 |
3 |
Сумарні витрати підприємництва на виконання запланованого регулювання |
5 726 123,52 |
8 350 617,60 |
4 |
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів підприємництва |
23 003,40 |
115 017,00 |
5 |
Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання
|
5 749 126,92 |
8 465 634,60 |
- 5. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання.
Проект регуляторного акта буде розміщено у вільному доступі на офіційному веб-сайті Теплодарської міської ради, що дозволить усім заінтересованим особам ознайомитися з ним та надати свої зауваження і пропозиції, що дозволить суб’єктам господарювання скоротити вартість адміністративного навантаження.
Міський голова Олександр ЧУЙКО
вик. НАМАЗОВА Ірина
ПАШЕВИЧ Надія
(048) 7053460