№ 141-Р Про зупинення рішення міської ради

30 квітня 2021 року                                                                                                          № 141 – Р

 

 

Про зупинення рішення міської ради

Теплодарською міською радою 29.04.2021 прийнято рішення «Про зобов’язання міського голови внести пропозицію на розгляд Теплодарської міської ради кандидатури на посаду першого заступника міського голови». Враховуючи, що прийняте рішення суперечить вимогам чинного законодавства, воно підлягає  зупиненню та винесенню на повторний розгляд.

Відповідно до пункту 3  рішення Теплодарської міської ради від 29.04.2021 «Про зобов’язання міського голови внести пропозицію на розгляд Теплодарської міської ради кандидатури на посаду першого заступника міського голови» (далі – Рішення), міського голову зобов’язано розірвати трудовий договір (контракт) з Некрасовим Ю.П. у зв’язку з недовірою.

 Статтею 40 КЗпП України передбачено, що трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом лише у випадках:

1) змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників;

2) виявленої невідповідності працівника займаній посаді або виконуваній роботі внаслідок недостатньої кваліфікації або стану здоров’я, які перешкоджають продовженню даної роботи, а так само в разі відмови у наданні допуску до державної таємниці або скасування допуску до державної таємниці, якщо виконання покладених на нього обов’язків вимагає доступу до державної таємниці;

3) систематичного невиконання працівником без поважних причин обов’язків, покладених на нього трудовим договором або правилами внутрішнього трудового розпорядку, якщо до працівника раніше застосовувалися заходи дисциплінарного чи громадського стягнення;

4) прогулу (в тому числі відсутності на роботі більше трьох годин протягом робочого дня) без поважних причин;

5) нез’явлення на роботу протягом більш як чотирьох місяців підряд внаслідок тимчасової непрацездатності, не рахуючи відпустки по вагітності і родах, якщо законодавством не встановлений триваліший строк збереження місця роботи (посади) при певному захворюванні. За працівниками, які втратили працездатність у зв’язку з трудовим каліцтвом або професійним захворюванням, місце роботи (посада) зберігається до відновлення працездатності або встановлення інвалідності;

6) поновлення на роботі працівника, який раніше виконував цю роботу;

7) появи на роботі в нетверезому стані, у стані наркотичного або токсичного сп’яніння;

8) вчинення за місцем роботи розкрадання (в тому числі дрібного) майна власника, встановленого вироком суду, що набрав законної сили, чи постановою органу, до компетенції якого входить накладення адміністративного стягнення або застосування заходів громадського впливу.

Згідно зі ст. 41 КЗпП України крім підстав, передбачених статтею 40 цього Кодексу, трудовий договір з ініціативи власника або уповноваженого ним органу може бути розірваний також у випадках:

1) одноразового грубого порушення трудових обов’язків керівником підприємства, установи, організації всіх форм власності (філіалу, представництва, відділення та іншого відокремленого підрозділу), його заступниками, головним бухгалтером підприємства, установи, організації, його заступниками, а також службовими особами податкових та митних органів, яким присвоєно спеціальні звання, і службовими особами центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах державного фінансового контролю та контролю за цінами;

1-1) винних дій керівника підприємства, установи, організації, внаслідок чого заробітна плата виплачувалася несвоєчасно або в розмірах, нижчих від установленого законом розміру мінімальної заробітної плати;

2) винних дій працівника, який безпосередньо обслуговує грошові, товарні або культурні цінності, якщо ці дії дають підстави для втрати довір’я до нього з боку власника або уповноваженого ним органу;

3) вчинення працівником, який виконує виховні функції, аморального проступку, не сумісного з продовженням даної роботи;

4) перебування всупереч вимогам Закону України “Про запобігання корупції” у прямому підпорядкуванні у близької особи;

4-1) наявності у працівника реального чи потенційного конфлікту інтересів, який має постійний характер і не може бути врегульований в інший спосіб, передбачений Законом України “Про запобігання корупції”.

5) припинення повноважень посадових осіб.

Власник або уповноважений ним орган з власної ініціативи зобов’язаний розірвати трудовий договір з посадовою особою в разі повторного порушення нею вимог законодавства у сфері ліцензування, з питань видачі документів дозвільного характеру або у сфері надання адміністративних послуг, передбачених статтями 166-10166-12188-44 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Розірвання договору у випадках, передбачених частинами першою і другою цієї статті, провадиться з додержанням вимог частини третьої статті 40, а у випадках, передбачених пунктами 2 і 3 частини першої цієї статті, – також вимог статті 43 цього Кодексу.

Розірвання договору у випадку, передбаченому пунктом 4 частини першої цієї статті, проводиться, якщо неможливо перевести працівника за його згодою на іншу роботу.

 Також підстави припинення служби в органах місцевого самоврядування передбачено ст. 20 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», так крім загальних підстав, передбачених Кодексом законів про працю України, служба в органах місцевого самоврядування припиняється на підставі і в порядку, визначених Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, цим та іншими законами України, а також у разі:

порушення посадовою особою місцевого самоврядування Присяги, передбаченої статтею 11 цього Закону;

порушення умов реалізації права на службу в органах місцевого самоврядування (стаття 5 цього Закону);

виявлення або виникнення обставин, що перешкоджають перебуванню на службі, чи недотримання вимог, пов’язаних із проходженням служби в органах місцевого самоврядування (стаття 12 цього Закону);

досягнення посадовою особою місцевого самоврядування граничного віку перебування на службі в органах місцевого самоврядування (стаття 18 цього Закону).

Посадові особи місцевого самоврядування, крім посадових осіб, зазначених у частині другій цієї статті, яких притягнуто до відповідальності за правопорушення, пов’язані з корупцією або стосовно яких набрало законної сили рішення суду щодо визнання їх активів або активів, набутих за їх дорученням іншими особами або в інших передбачених статтею 290 Цивільного процесуального кодексу України випадках, необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави, підлягають звільненню з посади у порядку, визначеному Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”.

Рішення про припинення служби в органах місцевого самоврядування може бути оскаржено посадовою особою місцевого самоврядування у порядку, визначеному законом.

Перевибори сільських, селищних, міських голів, зміна керівників органів місцевого самоврядування не є підставою для припинення служби посадовими особами виконавчих органів рад, їх секретаріатів, крім працівників патронатної служби.

Підстави для розірвання трудового договору  з  Некрасовим Ю.П., які зазначено у п. 3 Рішення, а саме – «у зв’язку з недовірою» не відповідають вищевказаним нормам законодавства, а за таких обставин пункт 3 Рішення не підлягає виконанню.

Окрім цього під час підготовки проекту Рішення  до розгляду та прийняття Рішення, порушено порядок підготовки і прийняття рішень  ради встановлений ст. 35 Регламенту Теплодарської міської ради VIIІ  скликання. Згідно з п. 18 ст. 35 Регламенту, рішення, які прийняті з порушенням цього регламенту, вважаються  недійсними і  підлягають скасуванню.

Окремо необхідно звернути увагу депутатів, що врахувавши обставини, які зазначено у рішенні Одеського окружного адміністративного суду від 17.02.2021 по справі № 420/15006/20, розпорядження міського голови від 02.12.2020 №84-К «Про прийняття на роботу Некрасова Ю.П. за контрактом» – скасовано, а трудовий договір (контракт) з Некрасовим Ю.П.  від 03.12.2020 – розірвано 01.03.2021. Відповідно до розпорядження міського голови від 16.03.2021 № 39-К, Некрасова Ю.П. призначено для тимчасового виконання обов’язків  першого заступника міського голови.

Враховуючи вищевикладене, рішення Теплодарської міської ради від 29.04.2021 «Про зобов’язання міського голови внести пропозицію   на розгляд Теплодарської міської ради кандидатури на посаду першого заступника міського голови» прийняте  з порушенням вимог ст.ст. 40, 41 КЗпП України, ст.20 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та ст. 35 Регламенту Теплодарської міської ради VIIІ  скликання. З метою дотримання законності під час здійснення Теплодарською міською радою своїх повноважень, керуючись  ч. 4 ст. 42, ч. 4 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»:

1.Зупинити дію рішення Теплодарської міської ради від 29.04.2021  «Про зобов’язання міського голови внести пропозицію   на розгляд Теплодарської міської ради кандидатури на посаду першого заступника міського голови»;

2.Скликати позачергову сесію Теплодарської міської ради у двотижневий термін з дня підписання даного розпорядження, на розгляд якої винести питання «Про зобов’язання міського голови внести пропозицію   на розгляд Теплодарської міської ради кандидатури на посаду першого заступника міського голови» в порядку повторного розгляду рішення міської ради від 29.04.2021  із вищевказаними зауваженнями міського голови.

Термін: до 14.05.2021 

3.Відповідальність за виконання цього розпорядження покласти на секретаря міської ради Самочорну  Наталю Сергіївну .

4.Контроль за виконанням даного розпорядження залишаю за собою.

 

 

Міський голова                                                                                                           Олександр ЧУЙКО