Додому » Нормативні акти » Проекти рішень міської ради » Проекти рішень міської ради – 2019 рік » Проекти рішень зареєстровані в грудні 2019 року » №724-ПРР від 27.12.2019р. Про приєднання до Європейської ініціативи «Угода Мерів щодо Клімату та Енергії»

№724-ПРР від 27.12.2019р. Про приєднання до Європейської ініціативи «Угода Мерів щодо Клімату та Енергії»

ТЕПЛОДАРСЬКА МІСЬКА РАДА ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПРОЕКТ РІШЕННЯ

  

Про приєднання до Європейської ініціативи

 «Угода Мерів щодо Клімату та Енергії»

 

Відповідно до статей 25,26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою забезпечення сталого розвитку територіальної громади міста Теплодар, Теплодарська міська рада

 

ВИРІШИЛА:

 

  1. Схвалити європейську ініціативу «Угода мерів щодо Клімату та Енергії» .
  2. Приєднатися до європейської ініціативи «Угода мерів щодо Клімату та Енергії» та взяти на себе зобов’язання скоротити на своїй території викиди СО2(та, за можливості, інших парникових газів) щонайменше на 30% до 2030 року за рахунок заходів з підвищення енергоефективності та використання відновлюваних джерел енергії, а також підвищувати стійкість за рахунок адаптації до наслідків зміни клімату.
  3. Уповноважити міського голову Жовніра Михайла Васильовича від імені Теплодарської територіальної громади  підписати угоду згідно Формуляра приєднання до угоди мерів.
  4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну депутатську комісію Теплодарської міської ради з житлово-комунального господарства, транспорту та зв»язку .

 

СТАТИ ПІДПИСАНТОМ

Місцева влада країн відіграє провідну роль у пом’якшенні наслідків зміни клімату та адаптації до цих змін. Участь в Угоді мерів по клімату та енергії підтримує їх у цьому починанні, надаючи їм ресурси і мережеві можливості, необхідні для виконання своїх зобов’язань в області енергії і клімату.

Хто має право стати підписантом?

Угода мерів по клімату та енергії відкрито для всіх місцевих органів влади, незалежно від їх розміру і етапу здійснення політики в області енергії і клімату.

Малі, середні та великі міста можуть приєднатися до групи підписантів Угоди мерів і представити План дій зі сталого енергетичного розвитку і клімату, в рамках реалізації якого вони зобов’язуються знизити викиди СО2 на 40% до 2030 року.

Як приєднатися до ініціативи?

Щоб приєднатися до Угоди мерів, місцева влада повинна зробити наступні кроки:

Крок 1

Представити ініціативу “Угода мерів по клімату і енергії” муніципалітету. Щоб полегшити дискусію, ви можете завантажити документ про угоду тут.

Крок 2

Як тільки рішення сесії буде прийнято представниками муніципалітету, міському голові міста необхідно підписати Форму приєднання до Угоди мерів, яку можна завантажити за посиланням.

Крок 3

Після підписання Форми приєднання, необхідно заповнити інформацію про місто в базі офіційного веб-сайту Угоди мерів і завантажити належним чином документи (форма приєднання, рішення сесії в PDF форматі), щоб отримати доступ до профілю та міста і повідомлення про приєднання до ініціативи.

Коли приєднуватись?

Місцеві органи влади можуть в будь-який час підписати Угоду мерів по клімату і енергії.

 

 

ПЛАН ДІЙ

Після офіційного приєднання до Угоди мерів підписанти зобов’язуються розробити План дій зі сталого енергетичного розвитку та клімату протягом двох років. 

У прийнятому місцевою радою Плані дій підписант описує кроки і заходи, що сприяють зниженню СО2 на 20% до 2020 року і 30% до 2030 року.

Нижче ви знайдете всі Плани дій підписантів Угоди мерів, які прийняті або перебувають на розгляді Об’єднаного дослідницького центру Європейської комісії.

 

ПРОГРЕС

Для оцінки прогресу, який досягнуто в ході реалізації Плану дій зі сталого енергетичного розвитку та клімату, підписантам Угоди мерів необхідно надавати моніторинговий звіт кожен другий рік після прийняття Плану дій, який стосується запланованих заходів щодо пом’якшення наслідків і адаптації до змін клімату, а також проводити кожні чотири роки інвентаризацію викидів і оновлювати план дій для відстеження прогресу, пов’язаного зі стійкістю до зміни клімату, скороченням викидів і споживанням енергії.

 

УГОДА МЕРІВ – ДЕМОНСТРАЦІЙНІ ПРОЕКТИ (COM-DEP)

Угода мерів активно веде роботу в країнах Східного партнерства (СП) з 2011 року, заохочуючи міста і села підписувати Угоду і підтримуючи їх у плануванні та реалізації заходів з енергозбереження. На сьогоднішній день сотні мерів підписали і розробили свої Плани дій зі сталої енергії (ПДСЕР).

 

Навіть невеликі інвестиції в енергозбереження можуть принести великі вигоди на муніципальному рівні в плані зниження споживання енергії (і викидів CO2), поліпшення місцевих комунальних послуг, а також підвищення комфорту для мешканців.

 

Фахівці з планування Угоди мерів в рамках Європейської комісії (ЄК) хотіли продемонструвати, як цього можна досягти в містах Східного партнерства, які впроваджують ПДСЕР, тому в 2014 році вони запустили програму «Стійкі міські демонстраційні проекти», тепер відому як «Угода Мерів – Демонстраційні проекти ».

 

Програма включає в себе: 

  • Грантовий компонент, що включає 17 проектів (за участю 19 місцевих адміністрацій) на етапі I (2014-2019 рр.) і 14 проектів (за участю 15 місцевих адміністрацій) на етапі II (2018-2021 рр.), муніципальні енергетичні проекти, які були відібрані для фінансування.
  • Технічну, процедурну, комунікаційну та мережеву підтримку від спеціалізованої команди підтримки у Львові, а також технічну допомогу від Об’єднаного дослідницького центру ЄС (JRC) в Європі.
  • Більш легкий доступ до фінансування та інвестицій в енергоефективність та відновлювальні джерела енергії.

 

Натхненна демонстраційними проектами, ноу-хау команди підтримки і JRC, програма спрямована на те, щоб показати всім муніципалітетам Східного партнерства, що інвестиції в енергоефективність мають сенс.

 

СТИМУЛИ

Програма ЄС «Угода Мерів – Демонстраційні Проекти» покликана надихати муніципалітети всього регіону Східного партнерства. Муніципалітети, які отримують фінансування, не тільки проводять заходи щодо підвищення енергоефективності в своїх містах і селах, а й активно діляться своїм досвідом з іншими, включаючи пов’язані з цим витрати і вигоди, проблеми, з якими вони стикаються, і те, що муніципалітети повинні враховувати при спробі зробити свої міста більш фінансово та екологічно стійким.

 

Муніципалітети в усіх країнах регіону – Азербайджані, Вірменії, Білорусі, Грузії, Молдові та Україні – були запрошені для подачі проектних пропозицій на 2 конкурси, запущені в 2014 і 2018 роках. Всього був відібраний 31 проект, багато з яких включали партнерські відносини з громадськими організаціями: 17 – в Україні, 4 – в Молдові, 5 – в Білорусі, 3 – у Вірменії і 2 – в Грузії. Проекти охоплюють безліч різних заходів щодо підвищення енергоефективності, включаючи ряд технологій, деякі з яких ми опишемо тут.

 

Модернізація і підвищення енергоефективності муніципальних будівель

 

Багато муніципальних будівель в регіоні були побудовані в той час, коли енергія була дешевою і доступною, а зміна клімату ще не вважалася серйозною проблемою. Часи змінилися, і опалення громадських будівель стало дуже дорогим. У деяких випадках опалення взагалі недоступно, що призводить до дискомфортного перебування людей, що використовують будівлю. У школах погане опалення було визначено як головна проблема; діти не можуть зосередитися, якщо їм занадто холодно, і занадто часто вони хворіють і змушені залишатися вдома.

 

Відносно прості заходи, такі як утеплення стін і покрівлі, а також заміна старих дерев’яних вікон на склопакети, можуть значно допомогти зберегти тепло в класі, заощадити на опаленні та зробити процес навчання набагато більш приємним і ефективним.

 

Славутич (Україна), Кантемир (Молдова), Телаві (Грузія), Спітак і Вайк (Вірменія) і Ошмяни (Білорусь), серед іншого, реалізують демонстраційні проекти, пов’язані з модернізацією муніципальних будівель.

 

Світлодіодне вуличне освітлення

 

Світлодіодні лампи і світильники мають дві основні переваги в порівнянні з застарілими технологіями освітлення, такими як ртутні або натрієві лампи: зниження енергоспоживання і витрат на технічне обслуговування. Незважаючи на те, що світлодіодні лампи коштують дорожче, вони служать довше і споживають набагато менше енергії, тому інвестиції в світлодіодне вуличне освітлення, як правило, окуповують себе за відносно короткий період часу.

Обмежені бюджети в багатьох містах Східного партнерства ускладнюють перехід на вуличне світлодіодне освітлення. Демонстраційні проекти Угоди мерів в таких містах, як Полоцьк і Береза ​​(Білорусь), Самбір, Мена і Чернівці (Україна), а також Кантемир, Окниця і Калараш (Молдова) використовують фінансування проекту для цих цілей. Важливо відзначити, що вони також повністю документують витрати, заощадження і терміни окупності, допомагаючи іншим містам підготувати більш надійні і «прийнятні» пропозиції для банків, донорів та інших інвесторів.

 

Системи опалення

 

Споживання енергії для опалення та гарячого водопостачання в Україні майже в два рази вище, ніж в країнах ЄС з аналогічним кліматом (ЄЕК ООН, 2004), і ситуація в багатьох інших країнах ВП аналогічна. Системи і мережі централізованого теплопостачання (ЦТ) є найчастіше застарілими і погано ізольованим і втрачають до 30% тепла під час розподілу. Як правило, системи ЦО, що працюють на вугіллі, забезпечують 20% загального обсягу викидів CO2 і більше 80% метану з викопного палива. Витрати на електроенергію, штучно занижені протягом десятиліть, в даний час завдають шкоди багатьом муніципалітетам, які роблять інвестиції в модернізацію систем централізованого теплопостачання пріоритетними з причин як фінансової, так і екологічної стійкості.

 

Жовква та Гола Пристань (Україна) і Фестеліта (Молдова) входять в кількість 8 міст демонстраційного проекту, що працюють над більш енергоефективними системами опалення.

 

Сонячна енергія

 

Дві колишні радянські республіки, що знаходяться в даний час в складі ЄС, є одними з кращих в Європі за показниками використання поновлюваних джерел енергії: в 2011 році Латвія використовує 33% поновлюваних джерел енергії, в той час як Естонія досягла позначки 25%. Всі країни в регіоні Східного партнерства мають хороший потенціал для виробництва енергії з відновлюваних джерел, в тому числі енергії вітру і сонця. Падіння цін на фотоелектричні елементи означає, що сонячна енергія є більш доступним варіантом для муніципалітетів та громад ВП.

 

Місто Єреван, а також міста Артик і Апаран (Вірменія) повністю орієнтовані на сонячну енергію, а Фестеліта (Молдова) має свій парк сонячних панелей.

 

НОУ-ХАУ

Спеціальна група підтримки, що базується у Львові, Україна, готова надати допомогу демонстраційним проектам як з точки зору реалізації проекту (планування, управління і моніторинг цих дій з підвищення енергоефективності, дотримання договірних зобов’язань ЄС), так і з технічної точки зору, що охоплює весь цикл від енергоаудиту до завершення робіт. Група підтримки також допомагає проектам документувати свою діяльність і поширювати передовий досвід серед інших муніципалітетів, зацікавлених у підвищенні енергоефективності своїх міст.

 

 

УГОДА МЕРІВ

 

ОСКІЛЬКИ Міжурядова група експертів зі зміни клімату підтвердила, що зміна клімату є реальністю, і використання енергії в людській діяльності значною мірою відповідальне за це;

ОСКІЛЬКИ 9 березня 2007 року Європейський Союз (далі – ЄС) ухвалив пакет документів «Енергія для світу, що змінюється», який зобов’язує в односторонньому порядку зменшити до 2020 року власні викиди СО2 на 20% в результаті 20% зростання енергоефективності та 20% частки відновлювальних джерел енергії в структурі енергоносіїв;

ОСКІЛЬКИ «План дій Європейського Союзу з енергоефективності: Реалізація потенціалу» включає створення «Угоди мерів» як пріоритет;

ОСКІЛЬКИ Комітет регіонів ЄС наголошує на потребі об’єднання місцевих і регіональних сил, через те що багаторівневе управління є ефективним інструментом підвищення дієвості заходів, які мають запобігти зміні клімату а, отже, сприяє залученню регіонів до «Угоди мерів»;

ОСКІЛЬКИ ми маємо твердий намір дотримуватись рекомендацій Лейпцизької хартії «Міста Європи на шляху до сталого розвитку», в частині необхідності покращення енергоефективності;

ОСКІЛЬКИ ми знаємо про існування Ольборзьких зобов’язань, що лежать в основі багатьох сьогоднішніх зусиль задля сталого розвитку міст та процесів, пов’язаних із «Місцевим порядком денним на 21 століття» ООН;

ОСКІЛЬКИ ми визнаємо, що у боротьбі з глобальним потеплінням місцеві і регіональні органи влади поділяють відповідальність із національними урядами і повинні нести зобов’язання щодо цього незалежно від зобов’язань інших сторін;

ОСКІЛЬКИ міста та селища дають у прямому та опосередкованому (через товари і послуги, які використовують мешканці) підрахунку понад половину викидів парникових газів, що походять від використання енергії у людській діяльності;

ОСКІЛЬКИ зобов’язання ЄС зменшити викиди будуть досяжними, лише якщо місцеві зацікавлені сторони, мешканці та їх об’єднання поділятимуть їх;

ОСКІЛЬКИ місцеві і регіональні уряди, що є органами влади наближеними до мешканців, повинні виявити ініціативу та показати приклад;

ОСКІЛЬКИ багато акцій стосовно попиту на енергію та відновлювальних джерел енергії, які необхідні для вирішення проблем руйнування клімату, належать до компетенції місцевих адміністрацій або ж не можуть бути досягнуті без їх політичної підтримки;

ОСКІЛЬКИ країни-члени ЄС можуть користати від ефективних децентралізованих акцій на місцевому рівні в плані виконання своїх зобов’язань щодо зменшення викидів парникових газів;

ОСКІЛЬКИ місцеві і регіональні органи влади в усій Європі зменшують обсяги забруднювачів, що спричиняють глобальне потепління, через програми з енергоефективності, включаючи програми сталого міського транспорту та підтримки відновлювальних джерел енергії.

 

МИ, МЕРИ, ЗОБОВ’ЯЗУЄМОСЬ:

 

Перевершити цілі, визначені ЄС до 2020 року, скоротивши викиди СО2 на власних територіях щонайменше на 20% через впровадження Плану дій для сталого енергетичного розвитку у тих сферах діяльності, що відповідають нашим повноваженням. Зобов’язання і План дій буде ратифіковано через відповідні процедури;

Підготувати базовий кадастр викидів як основу для Плану дій задля сталої енергії;

Подати План дій для сталого енергетичного розвитку впродовж року після того, як кожен з нас формально підпише Угоду мерів;

Пристосувати міські структури, включно з виділенням достатніх людських ресурсів, для реалізації необхідних дій;

Мобілізувати громадянське суспільство на власних територіях для участі в розробленні Плану дій, окресленні політики та заходів, необхідних для впровадження і досягнення цілей Плану. План дій буде створено на кожній території і подано до Секретаріату Угоди впродовж року після її підписання;

Подавати звіт про впровадження щонайменше один раз у два роки після подання Плану дій з метою оцінювання, моніторингу та контролю;

Ділитися своїм досвідом та ноу-хау з іншими територіальними одиницями;

Організовувати Дні енергії або Міські дні Угоди у співробітництві з Європейською Комісією та іншими зацікавленими сторонами, що дозволить мешканцям безпосередньо користати з можливостей і переваг, запропонованих більш розумним використанням енергії, а також регулярно інформувати місцеві засоби масової інформації про події, які стосуються Плану дій;

Відвідувати та робити свій внесок у щорічну конференцію мерів у ЄС з питань сталої енергії у Європі;

Поширювати інформацію про Угоду на відповідних форумах і, зокрема, заохочувати інших мерів приєднуватися до Угоди;

Погодитись з припиненням свого членства в Угоді на підставі письмового повідомлення Секретаріату в одному з наступних випадків:

  1. неспроможність подати План дій для сталого енергетичного розвитку впродовж року після формального підписання Угоди;
  2. недотримання цілі щодо сукупного зменшення викидів СО2, зафіксованої у Плані дій, внаслідок зриву виконання або недостатнього виконання Плану дій;
  3. неспроможність подати звіт впродовж двох періодів підряд.

 

 

МИ, МЕРИ, СХВАЛЮЄМО

 

Рішення Європейської Комісії запровадити і фінансувати структуру для технічної підтримки і заохочення, включно з впровадженням інструментів оцінювання і моніторингу, механізмів сприяння спільному використанню ноу-хау територіями та інструментів сприяння повторенню і тиражуванню вдалих заходів у межах її бюджету;

Прийнятну роль Європейської Комісії з координування у ЄС конференції мерів «Європа сталої енергії»;

Задекларований Європейською Комісією намір сприяти у налагодженні обміну досвідом серед територіальних одиниць – учасниць Угоди, у забезпеченні рекомендаціями і зразковими прикладами можливого впровадження та у налагодженні зв’язків з існуючими ініціативами та мережами, які підтримують роль місцевих урядів у ділянці захисту клімату. Ці зразкові приклади мають стати невід’ємною частиною даної Угоди, як це зафіксовано у додатках до неї;

Підтримку, яка надається Європейською Комісією, для визнання та публічної зримості міст і містечок, що беруть участь в Угоді, через використання спеціального логотипу «Європа сталої енергії» та промоцію через комунікаційні структури Комісії;

Міцну підтримку Угоди та її цілей Комітетом Регіонів у процесі представництва місцевих та регіональних органів влади у ЄС;

Допомогу, яку країни-члени, регіони, провінції, міста-наставники та інші інституційні структури, що підтримують Угоду, надають малим муніципалітетам для того, щоб ті могли дотримуватись умов, визначених цією Угодою.

 

 

МИ, МЕРИ, ЗАКЛИКАЄМО

 

Європейську Комісію та національні адміністрації запровадити схеми співпраці та узгоджені структури підтримки, що допоможуть підписантам впровадити наші Плани дій задля сталої енергії;

Європейську Комісію та національні адміністрації розглянути заходи, передбачені Угодою, як пріоритетні у відповідних своїх програмах підтримки, інформувати і залучати міста до підготовки політики і схем фінансування на місцевому рівні в межах цілей цих програм;

Європейську Комісію провести переговори з фінансовими чинниками для створення фінансових структур, націлених на допомогу у виконанні завдань, передбачених Планами дій.

Національні адміністрації залучати місцеві і регіональні уряди до підготовки та впровадження Національних планів дій з енергоефективності і Національних планів дій з відновлювальних джерел енергії.

Європейську Комісію і національні адміністрації підтримати впровадження наших Планів дій задля сталої енергії, що відповідають принципам, правилам і методам, як вже погодженим, так і тим, які Сторони можуть погодити на глобальному рівні в майбутньому, зокрема, в межах Рамкової конвенції ООН зі зміни клімату. Наше активна участь у зменшенні викидів СО2 може також увінчатись більш амбітною глобальною метою.

 

МИ, МЕРИ, ЗАОХОЧУЄМО

ІНШІ МІСЦЕВІ І РЕГІОНАЛЬНІ УРЯДИ ПРИЄДНУВАТИСЬ ДО ІНІЦІАТИВИ «УГОДА МЕРІВ», А РЕШТУ ЗАЦІКАВЛЕНИХ СТОРІН

ФОРМАЛІЗУВАТИ СВІЙ ВНЕСОК У ВИКОНАННЯ ДАНОЇ УГОДИ.

 

 

ДОДАТОК

 

  1. Роль місцевих урядів у впровадженні

Енергоефективні заходи, проекти щодо відновлювальних джерел енергії та інші дії, які стосуються енергії, можна впроваджувати в різних сферах діяльності місцевих і регіональних урядів.

 

  • споживач і надавач послуг

 

Місцеві й регіональні уряди займають багато будівель, що споживають значні обсяги енергії, наприклад, для опалення й освітлення. Запровадження енергоощадних програм і дій у громадських будівлях – це сфера, де можна досягти значних заощаджень.

Також місцеві й регіональні уряди надають енергоінтенсивні послуги, які можна вдосконалити, приміром, громадський транспорт і вуличне освітлення. Навіть якщо влада уклала договори щодо цих послуг з іншими надавачами, то заходи зі зменшення споживання енергії можна впроваджувати через договори про закупівлю й обслуговування.

 

  • планувальник, забудовник і регулювальник

 

Більшість місцевих і регіональних урядів відповідає за планування землекористування й організацію транспортної системи. Стратегічні рішення стосовно розвитку міста, як от, запобігання його розростанню, можуть зменшити використання енергії транспортом.

Часто місцеві й регіональні уряди можуть виконувати регуляторну роль, скажімо, встановлюючи стандарти енергетичного функціонування або спонукаючи до застосування обладнання на відновлювальній енергії в нових будинках.

 

  • радник, мотиватор і зразок для наслідування

 

Місцеві й регіональні уряди можуть допомогти інформувати й мотивувати мешканців, підприємницькі структури та інші місцеві зацікавлені сторони стосовно того, як ті можуть ефективніше використовувати енергію. У залученні цілої громади на підтримку сталої енергетичної політики велике значення має діяльність з підвищення поінформованості.

Важлива аудиторія для проектів з енергозбереження й використання відновлювальної енергії – діти: уроки, засвоєні в школі, вони передають за її межі. У діяльності, пов’язаній зі сталою енергетикою Однаково важливо, щоб влада провадила інших власним прикладом і щоб у діяльності із сталої енергетики вона відігравала взірцеву роль.

 

  • виробник і постачальник

 

Місцеві й регіональні уряди можуть пропагувати локальне виробництво енергії та використання відновлювальних джерел енергії. Добрий приклад – системи централізованого опалення на біомасі з використанням комбінованого виробництва тепла та струму. Місцеві й регіональні влади можуть також заохочувати мешканців впроваджувати проекти з використання відновлювальної енергії, надаючи фінансову підтримку місцевим ініціативам.

 

  1. Взірці досконалості

«Взірці досконалості» – це ініціативи і програми, що представляють у загальносвітовому вимірі модель успішного впровадження концепцій сталого енергетичного розвитку в міському середовищі. Представники «Взірців досконалості» через Угоду мерів підтверджують свою готовність ділитися власним досвідом і допомагати містам впроваджувати подібні підходи, там де вони придатні й зручні, та зобов’язуються сприяти передаванню «ноу-хау» через розповсюдження інформації, включно з рекомендаціями, участю в заходах підписантів Угоди і, загалом, у щоденній співпраці в рамках Угоди.

Нові «Взірці досконалості» можуть долучитися до Угоди будь-коли за умови, що: їх потенціал з технічної точки зору оцінено експертами, призначеними Комісією, і визнано відмінним, вони підтримані принаймні одним мером, який є підписантом Угоди, вони в письмовій формі беруть на себе зобов’язання стосовно робочої програми розповсюдження, спрямованої на міста і містечка, охоплені Угодою, включно зі звітуванням про вплив власної діяльності в рамках Угоди.

 

  1. Структури підтримки

Угода мерів відкрита для європейських міст будь-якого розміру. Ті міста й містечка, які через свій розмір не мають ресурсів, щоб підготувати кадастр або скласти проект плану дій, мають бути підтримані адміністраціями з такими можливостями. Цими структурами підтримки можуть бути регіони, райони, провінції, агломерації населених пунктів, території, охоплені програмою NUTS III, або міста-наставники. Кожну таку опорну структуру Комісія однозначно визнає ключовим учасником Угоди. Ступінь участі в Угоді, як також і спеціальні умови такої участі, включно з правом приймати рішення, буде деталізовано в спеціальному письмовому договорі.

 

 

 

logo
United24
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo