ПОЛОЖЕННЯ про відділ з питань оборонної, мобілізаційної роботи, надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення виконавчого комітету Теплодарської міської ради

                                                                                                          ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                                   Рішення

                                                                                  Теплодарської міської ради

                                                                                   від “28 ” травня 2021 року

                                                                                   № 88-VІІІ 

 

П О Л О Ж Е  Н Н Я

про відділ з питань оборонної, мобілізаційної роботи,

надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення

виконавчого комітету Теплодарської міської ради

 

  1. Загальні положення

1.1. Відділ з питань оборонної,  мобілізаційної роботи, надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення (далі — Відділ) виконавчого комітету Теплодарської міської ради (далі — Виконком) є самостійний структурний підрозділ створений для здійснення повноважень в галузі оборонної, мобілізаційної роботи, цивільної оборони, що належать до відання виконавчих органів ради.

1.2 Відділ є підконтрольним і підзвітним міській раді, підпорядкованим безпосередньо міському голові, а з питань здійснення делегованих повноважень органів виконавчої влади — також підконтрольним відповідним державним органам влади.

1.3 Відділ у структурі виконавчого комітету міської ради утворюється рішенням міської ради за пропозицією міського голови відповідно до типових штатів затверджених Кабінетом Міністрів України.

Чисельність працівників Відділу визначає міська ради з урахуванням характеру та обсягу мобілізаційної роботи, цивільної оборони, а також Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов’язаних, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 07.12.2016 року № 921, за яким формується військово-обліковий персонал у Виконкомі.

1.4 Працівники Відділу призначаються на посаду і звільняються з посади міським головою одноособово.

1.5 Працівники Відділу здійснюють свої функції, керуючись цим Положенням та посадовими інструкціями.

Положення про Відділ затверджуються міською радою.

Посадові інструкції працівників Відділу розробляються і підписуються начальником Відділу, погоджуються  і затверджуються міським головою.

Працівники Відділу з посадовою інструкцією ознайомлюються та отримують її копію після призначення на посаду.

1.6 У зв’язку з незначним обсягом робіт пов’язаних з державною таємницею, які проводяться  у Виконкомі, облік і зберігання секретних документів, а також заходи щодо забезпечення режиму секретності здійснюються спеціально призначеним розпорядженням міського голови працівником Відділу після створення необхідних умов, що забезпечують режим секретності.

1.7 Видання розпорядження про покладення на окремого працівника Відділу  обов’язків  щодо  обліку  і  зберігання  секретних  документів,  а  також здійснення заходів забезпечення режиму секретності погоджується з Управлінням Служби безпеки України в Одеській області та сектором режимно-секретним роботи апарату Одеської ОДА, відповідно до вимог п. 40 Порядку організації та забезпечення режиму секретності в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, установах і організаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2013 року № 939.

На нього поширюються обов’язки та права працівника режимно-секретного органу (далі — уповноваженого РСО).

1.8 Інструкція уповноваженого РСО розробляється і підписуються ним особисто, погоджується і затверджується міським головою.

1.9 Передача функцій РСО будь-яким іншим підрозділам виконкому не допускається.

1.10 Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України “Про місцеве самоврядування в Україні”,  “Про оборону України”,  “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”,  “Про військовий обов’язок і військову службу”, “Про Цивільну оборону в Україні”, “Про правові засади Цивільного захисту”, “Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру”, “Про державну таємницю” та іншими законами, постановами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, рішеннями міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, наказами центральних державних органів та розпорядженнями ОДА, які регулюють питання віднесенні до його відання, а також цим Положенням.

1.11  Утримання Відділу здійснюється за рахунок коштів, передбачених у міському бюджеті на утримання міської ради та її виконавчого комітету.

  1. Основними завданнями Відділу є:

2.1 З питань оборонної роботи:

2.1.1 Забезпечення функціонування системи військового обліку військовозобов’язаних і призовників у місті відповідає Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов’язаних, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 07.12.2016 року № 921.

2.1.2 Допомога Біляївському районному територіальному центру комплектування та соціальної підтримки (далі — РТЦК та СП) в проведенні приписки до призовної дільниці допризовників, яким у рік приписки виповнюється 17 років.

2.1.3 Сприяння РТЦК та СП в організації підготовки та проведення призову громадян України на строкову військову службу.

2.1.4 Розгляд пропозицій РТЦК та СП щодо організації підготовки громадян міста допризовного та призовного віку до військової служби разом з підприємствами, установами, організаціями та навчальними закладами міста.

  2.1.5 Бронювання військовозобов’язаних на підприємствах, в установах та організаціях міста відповідно до порядку, обсягів та переліків посад і професій військовозобов’язаних,   які підлягають бронюванню на період мобілізації та на

воєнний час, що визначені актами Президента України та Кабінету Міністрів України.

2.1.6 Організація та участь у здійсненні заходів щодо підготовки та ведення територіальної оборони на території міста у відповідності з Положенням про територіальну оборону України, яке затверджено Президентом України.

2.1.7 Забезпечення вирішення згідно із законодавством питань, пов’язаних з наданням частинам, установам, навчальним закладам Збройних Сил України та іншим військовим формуванням, утвореним відповідно до законів України, та правоохоронним органам службових приміщень і житлової площі, інших об’єктів, здійсненням контролю за їх використанням, наданням комунально-побутових та інших послуг.

2.1.8 Сприяння залучення до виробництва і поставкам у війська підприємствами, установами і організаціями міста, замовленої продукції, послуг та енергоресурсів.

2.1.9 Участь в організації взаємодії Виконкому, громадських організацій,

керівників навчальних закладів, підприємств, установ міста з органами військового управління, з’єднаннями, військовими частинами, військовими навчальними закладами, організаціями та установами з питань військово-патріотичного виховання населення.

2.1.10 Здійснення інших повноважень з питань оборонної роботи, передбачених законами.

2.2  З питань мобілізаційної роботи:

2.2.1 Планування, організація і забезпечення мобілізаційної підготовки та мобілізації на території  міста.

2.2.2 Участь у формуванні проектів основних показників мобілізаційного плану.

2.2.3 Розробка мобілізаційного плану міста, довготермінових і річних програм мобілізаційної підготовки.

2.2.4 Одержання від ОДА необхідної інформації про характер мобілізаційних завдань (замовлень), встановлених підприємствам, установам і організаціям міста, з метою планування раціонального використання людських і матеріальних ресурсів під час мобілізації та у воєнний час.

2.2.5 Доведення розпорядження про виконання мобілізаційних завдань (замовлень) до підприємств, установ і організацій міста, які залучаються до виконання мобілізаційних завдань, та організація укладання з ними договорів.

2.2.6 Забезпечення виконання мобілізаційних завдань (замовлень) підприємствами,   установами   і   організаціями   міста,     які   залучаються   до

виконання цих завдань (замовлень).

2.2.7 Організація керівництва та здійснення контролю за мобілізаційною підготовкою підприємств, установ і організацій міста, які залучаються до виконання мобілізаційних завдань (замовлень).

2.2.8 Організація та здійснення контролю за створенням, зберіганням та обслуговуванням мобілізаційного резерву матеріально-технічних і сировинних ресурсів на підприємствах, в установах і організаціях міста, що перебувають у комунальній власності або залучаються до виконання мобілізаційних завдань.

2.2.9  Здійснення  заходів  щодо  передачі,  у  разі  ліквідації  (реорганізації) підприємств, установ і організацій міста, що перебувають у комунальній власності і яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення) або які залучаються до їх виконання, іншим підприємствам, установам і організаціям міста, у порядку визначеному Кабінетом Міністрів України.

2.2.10 Здійснення під час оголошення мобілізації заходів щодо переведення підприємств, установ і організацій міста, на роботу в умовах особливого періоду.

2.2.11 Сприяння РТЦК та СП у його роботі в мирний час та під час мобілізації:

– забезпечення надання РТЦК та СП відомостей про реєстрацію, банкрутство (ліквідацію) підприємств, установ і організацій міста, згідно із законодавством;

– організація під час мобілізації, в установленому порядку, своєчасного оповіщення та прибуття громадян, які призиваються на військову службу, техніки на збірні пункти та у військові частини, виділення будівель, споруд, земельних ділянок, транспортних та інших матеріально-технічних засобів і надання послуг Збройним Силам України, іншим військовим формуванням відповідно до мобілізаційного плану міста.

2.2.12 Вирішення разом з Одеською ОДА питання щодо виконання мобілізаційних завдань (замовлень) підприємствами, установами і організаціями, що перебувають у комунальній власності або залучаються до виконання цих завдань (замовлень), у разі втрати зв’язку із зазначеними підприємствами, установами і організаціями під час мобілізації та у воєнний час.

2.2.13 Забезпечення на території міста виконання законів України та інших нормативно-правових актів з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації.

2.3.  З питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення:

2.3.1 Здійснює координацію та методичне керівництво у реалізації державної політики у сфері цивільного захисту, а також ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.

2.3.2 Організовує та забезпечує контроль, аналіз та оцінку стану відновлювальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.

2.3.3  Розробляє і здійснює заходи щодо підтримання готовності органів управління та сил територіальної підсистеми цивільного захисту до дій за призначенням в особливий період, надає необхідну методичну допомогу співробітникам у виконанні завдань, доручень.

2.3.4 Узагальнює у межах наданої компетенції практику застосування законодавства та хід реалізації політики у відповідній сфері управління.

2.3.5 Веде розробку пропозицій, комплексів заходів, які стосуються відповідного напряму роботи, контролює організацію їх виконання.

2.3.6 За дорученням керівництва бере участь в організації та проведенні нарад, семінарів, конференцій з питань, що належать до його компетенції, здійснення разом з іншими органами управління територіальної підсистеми цивільного захисту інформаційного забезпечення, використання сучасних інформаційних технологій та банків даних з питань захисту населення і реабілітації території міста.

2.3.7 У межах наданої компетенції забезпечує підготовку проектів рішень, розпоряджень, наказів.

2.3.8 Розглядає листи та заяви підприємств, юридичних осіб, органів влади відповідного регіонального рівня з питань, що належать до його компетенції.

2.3.9 Бере участь:

– в організації своєчасного переведення засобів зв’язку та систем оповіщення на режим роботи в особливий період;

– в організації виконання заходів цивільної оборони під час ведення територіальної оборони міста, та евакуаційних заходів;

– бере участь у розробленні організаційно-методичних документів.

2.3.10 Проводить експертизу документів, що стосуються організації:

– роботи запасного пункту управління міськвиконкому (далі – ЗПУ);

– матеріально-технічне забезпечення заходів покладених на Відділ;

– виконання заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій  стихійного, техногенного та воєнного характеру, захисту населення від засобів ураження;

– виконання заходів щодо своєчасного та якісного використання страхового фонду документації.

2.3.11 Готує інформацію про результати діяльність сил та застосування засобів, передбачених для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та захисту населення, а також узагальнює облік втрат населення внаслідок надзвичайних ситуацій та бойових дій.

2.3.12 Застосовує оперативний зв’язок з іншими регіонами України, місцевими радами та місцевими державними адміністраціями відповідних регіональних рівнів, науковими установами під час розв’язання питань, щодо приймання у підпорядкування утворених в мирний час та в особливий період невоєнізованих формувань цивільної оборони, які призначені для діяльності у місті.

2.4.  З питань захисту інформації (підрозділ РСО):

2.4.1  Розробляє на основі вимог законодавства і здійснює разом з іншими структурними підрозділами Виконкому заходи щодо охорони державної таємниці під час проведення всіх видів секретних робіт, користування секретними документами та іншими МНСІ, відвідування Виконкому іноземними делегаціями, групами чи окремими іноземцями;

2.4.2 Вивчає з метою виявлення та закриття каналів витоку секретної інформації стан діяльності Виконкому, проводить аналітичну роботу з цих питань, за результатами чого разом з іншими структурними підрозділами розробляють і вживають необхідних режимних заходів;

2.4.3  Розробляє разом з іншими структурними підрозділами Виконкому  на основі вимог законодавства та за результатами вивчення стану діяльності  Виконкому перспективні та поточні плани охорони державної таємниці, а також плани заходів щодо вирішення окремих питань забезпечення режиму секретності, які затверджуються міським головою;

2.4.4 Організовує і забезпечує здійснення контролю за виконанням у  Виконкомі вимог законодавства у сфері охорони державної таємниці, у тому числі за дотриманням установленого порядку поводження з МНСІ, станом пропускного і внутрішньо об’єктового режиму, охороною режимних приміщень, сховищ МНСІ і правильністю засекречування, зміни грифа секретності або розсекречування матеріальних носіїв інформації, виконанням запланованих заходів щодо запобігання витоку секретної інформації під час підготовки і проведення нарад, а також відвідування Виконкому іноземними делегаціями, групами чи окремими іноземцями та роботи з ними.

  1. Функції Відділу відповідно до покладених на нього завдань:

3.1 З питань оборонної роботи:

3.1.1 Ведення бази персональних даних щодо персонально-первинного військового обліку призовників і військовозобов’язаних, які проживають у місті у формі картотеки персональних даних:

– для військовозобов’язаних — на Картках первинного обліку;

– для призовників                   — на Особистих картках призовників.

3.1.2 Картотеки персональних даних військовозобов’язаних та призовників включаються до номенклатури справ Відділу, що формуються посадовою особою, відповідальною за діловодство у Відділі.

3.1.3 Картки первинного обліку на військовозобов’язаних в картотеці зберігаються в алфавітному порядку та поділяється на чотири групи:

– перша група   — картки первинного обліку на військовозобов’язаних офіцерського складу;

– друга група   — картки первинного обліку на військовозобов’язаних рядового, сержантського та старшинського складу;

– третя група    — картки первинного обліку на військовозобов’язаних-жінок;

– четверта група — картки первинного обліку на військовозобов’язаних, знятих з військового обліку.

Картки первинного обліку на військовозобов’язаних, які мають на руках мобілізаційні розпорядження, а також заброньовані за підприємствами, установами і організаціями на період мобілізації та  воєнного часу виділяються в окремі групи.

Особисті картки призовників в картотеці зберігаються в алфавітному порядку та поділяється за роками народження.

3.1.4 Створення і забезпечення умов, відповідно до вимог чинного законодавства,   для   захисту   персональних   даних   військовозобов’язаних  та

призовників, які за режимом доступу  є  інформацією  з  обмеженим доступом.

3.1.5 Заповнення документів персонально-первинного військового обліку

призовників і військовозобов’язаних послідовно і в точній відповідності з даними записів посвідчень про приписку до призовної дільниці, військових квитків або тимчасових посвідчень (замість військового квитка). Дані, яких немає, вносяться під час особистої бесіди з цими особами.

3.1.6 Включення до військового обліку Відділу громадян України, які прибули на постійне місце проживання до міста та зняття з цього обліку громадян, які вибувають в іншу місцевість (адміністративно-територіальну одиницю) України до нового місця проживання лише в разі наявності в їх військово-облікових документах позначок РТЦК та СП, відповідно про взяття на військовий облік або про зняття з військового обліку. 

3.1.7 Внесення в п’ятиденний термін до бази персональних даних військового обліку призовників і військовозобов’язаних щодо змін їх сімейного стану,  стану  здоров’я,  адреси  місця  проживання  (перебування),  освіти,  місця роботи і посади, та повідомлення РТЦК та СП про ці зміни до 5-го числа щомісяця донесенням про зміну облікових даних. У семиденний строк повідомляти РТЦК та СП про прийняття до Виконкому на роботу та звільнення з роботи призовників і військовозобов’язаних.

3.1.8 Повідомляти про місцеперебування військовозобов’язаних і призовників за запитом  РТЦК та СП.

3.1.9 Організовувати, на вимогу РТЦК та СП, оповіщення призовників і військовозобов’язаних про їх виклик до РТЦК та СП для оформлення військово-облікових документів, приписки, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов’язаних, із метою забезпечення їх своєчасного прибуття за цим викликом.

3.1.10 Проведення разом з РТЦК та СП і відповідними структурними підрозділами Виконкому активної роботи з підготовки громадян допризовного та призовного віку до військової служби, надання РТЦК та СП допомоги у здійсненні постійного контролю за проведенням міським закладом охорони здоров’я лікувально-оздоровчої роботи з громадянами міста 15÷17-річного віку.

3.1.11 Проведення роз’яснювальної роботи серед населення, посадових осіб підприємств, установ і організацій міста, призовників і військовозобов’язаних щодо необхідності дотримання ними порядку і правил військового обліку.

3.1.12 Звіряти не менше ніж раз на рік картки персонально-первинного обліку військовозобов’язаних і призовників, які перебувають на військовому обліку, з будинковими книгами (картками прописки), іншими документами з

питань реєстрації громадян. Включення виявлених військовозобов’язаних, які не перебувають на військовому обліку,  до військового обліку військовозобов’язаних та направлення до РТЦК та СП громадян, які не пройшли приписку до призовних дільниць.

Приймання під розписку від військовозобов’язаних і призовників їх військово-облікових  документів  для  подання  до  РТЦК та СП  для  звіряння  з  картками персонально-первинного обліку.

3.1.13 Звіряти не менше ніж раз на рік документи персонально-первинного обліку військовозобов’язаних і  призовників, з особовими картками працівника, які працюють (навчаються) на підприємствах, в установах, організаціях та навчальних закладах міста. Надання їх керівникам методичної допомоги з практики застосування чинного законодавства з питань військового обліку.

3.1.14 Підтримання постійної взаємодії з РТЦК та СП з питань строків та способів звірки даних карток персонально-первинного обліку військовозобов’язаних і  призовників, з обліковими даними РТЦК та СП, внесення відповідних змін до них та з питань оповіщення військовозобов’язаних та призовників.

3.1.15 Підготовка та надання до ОДА звітів щодо результатів призову до Збройних Сил України та доповіді про стан військового обліку і випадки порушення правил військового обліку.

3.1.16 Своєчасно розглядає пропозиції, заяви, скарги громадян, а також запити установ та організацій з питань, що належать до компетенції Відділу.

3.1.17 Приймання участі у заслуховуванні депутатською комісією міської ради з питань депутатської діяльності, етики, законності та антикорупційної політики, конфлікту інтересів, правопорядку та соціального захисту населення, доповіді посадових осіб органів управління Збройних Сил України, інших військових формувань, правоохоронних органів, дислокованих на території міста про забезпечення виконання законодавства стосовно прав та соціальних гарантій громадян, які можуть бути призвані на військову службу, перебувають на військовій службі, звільнені з військової служби та членів їхніх сімей.

3.1.18 Розробляє проект кошторису та бюджетні запити, щодо фінансового і матеріального забезпечення Відділу, за рахунок і в межах коштів місцевого бюджету і подає їх фінансовому органу Виконкому.

3.1.19 Участь у розробці оперативних планів і забезпечення взаємодії Виконкому, міських державних органів, підприємств, установ та організацій міста і відповідних структур військового управління при виконанні завдань територіальної оборони.

3.1.20 Ведення журналу перевірок стану обліку військовозобов’язаних і призовників.

3.1.21 Організація діловодства у Відділі та забезпечення належного зберігання та оформлення справ, книг, журналів та іншої документації, пов’язаної з оборонною роботою, додержанням вимог Єдиної державної

системи документального забезпечення, Типової інструкції про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року № 736, Інструкцією з діловодства Виконкому та іншими нормативно-правовими актами.

3.1.22 Інформування громадкості, у тому числі через засоби масової інформації, про діяльність Відділу у вирішенні завдань пов’язаних з оборонною роботою.

3.2  З питань мобілізаційної роботи:

3.2.1 Бере участь у державному регулюванні мобілізаційної підготовки та мобілізації.

3.2.2 Організовує виконання Виконкомом, підприємствами, установами і організаціями міста,   що перебувають у комунальній власності або залучаються

до виконання мобілізаційних завдань (замовлень), законів, інших нормативно-правових актів з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації.

3.2.3 Розробляє та подає керівництву Виконкому проекти нормативно-правових актів з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації.

3.2.4 Організовує інформаційне, методологічне і методичне забезпечення мобілізаційної підготовки та мобілізації.

3.2.5 Організовує планування, розроблення і проведення заходів з мобілізаційної підготовки та мобілізації, у тому числі з переведення міста на функціонування в умовах особливого періоду та здійснює контроль за їх виконанням.

3.2.6 Бере участь у формуванні проектів основних показників мобілізаційних планів.

3.2.7 Координує розроблення проектів мобілізаційних планів, довгострокових і річних програм мобілізаційної підготовки і вживає заходів до забезпечення їх виконання.

3.2.8 Подає пропозиції керівництву Виконкому щодо участі в організації управління в особливий період.

3.2.9 Організовує роботу з визначення потреб (обсягу) у фінансуванні заходів з мобілізаційної підготовки.

3.2.10 Подає пропозиції щодо встановлення мобілізаційних завдань (замовлень) підприємствам, установам та організаціям міста, а також організовує їх доведення до виконавців.

3.2.11 Бере участь в укладенні договорів (контрактів) про виконання мобілізаційних завдань (замовлень) з підприємствами, установами та організаціями міста.

3.2.12 Вживає заходів до виконання підприємствами, установами та організаціями мобілізаційних завдань (замовлень) відповідно до укладених договорів (контрактів).

3.2.13    Подає пропозиції щодо передачі мобілізаційних завдань (замовлень) іншим підприємствам, установам та організаціям міста у разі ліквідації (реорганізації) підприємств, установ та організацій.

3.2.14   Подає   пропозиції   щодо   формування   довгострокових   і   річних

програм мобілізаційної підготовки.

3.2.15 Контролює здійснення заходів з мобілізаційної підготовки підприємствами, установами та організаціями міста з метою сталого функціонування міста в умовах особливого періоду.

3.2.16 Забезпечує подання державним органам інформації, необхідної для планування та здійснення мобілізаційних заходів.

3.2.17 Готує і доводить іншим структурним підрозділам Виконкому, керівникам підприємств, установ та організацій міста вказівки щодо виконання актів з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації.

3.2.18 Здійснює заходи щодо підвищення кваліфікації працівників Відділу, інших структурних підрозділів Виконкому, а також працівників з питань мобілізаційної роботи підприємств, установ та організацій міста, у тому числі шляхом проведення навчань.

3.2.19 Забезпечення захисту секретної та службової інформації під час здійснення заходів з мобілізаційної підготовки:

– у Виконкомі та на підприємствах, в установах і організаціях міста, які залучаються до виконання мобілізаційних завдань (замовлень) й які не мають умов для зберігання носіїв такої інформації — уповноваженим РСО;

– на інших підприємствах, в установах і організаціях міста, які залучаються до виконання мобілізаційних завдань (замовлень) й які мають умови для зберігання носіїв такої інформації — працівниками з питань мобілізаційної роботи, які призначені рішеннями їх керівників.

3.2.20 Готує щорічну доповідь про стан мобілізаційної готовності та про хід виконання довгострокових і річних  програм  мобілізаційної підготовки.

3.3 До повноважень у сфері цивільного захисту належить:

3.3.1 Організація забезпечення цивільного захисту на території міста;

3.3.2 Забезпечення виконання завдань створеними підприємствами, установами та організаціями ланками територіальної підсистеми;

3.3.3 Брати участь у забезпеченні реалізації вимог техногенної та пожежної безпеки на суб’єктах господарювання, що належать до сфери управління Відділу, які можуть створити реальну загрозу виникнення аварії;

3.3.4 Розроблення та забезпечення реалізації програм та планів заходів у сфері цивільного захисту, зокрема спрямованих на захист населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, забезпечення техногенної та пожежної безпеки;

3.3.5 Брати участь у створені аварійно-рятувальних служб, формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту, забезпеченні їх діяльності та здійснення контролю за готовністю до дій за призначенням;

11

3.3.6 Організація та підтримання у постійній готовності міської системи централізованого оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій,  сприяння її модернізації та забезпечення функціонування;

3.3.7 Забезпечення оповіщення та інформування населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій, у тому числі в доступній для осіб з вадами зору та слуху формі;

3.3.8 Брати участь в організації робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на території міста, а також радіаційного, хімічного, біологічного, медичного захисту населення та інженерного захисту територій від наслідків таких ситуацій;

3.3.9 Брати участь в організації та керівництві проведенням відновлювальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;

3.3.10 Брати участь в організації та здійсненні евакуації населення, майна у безпечні райони, їх розміщення та життєзабезпечення населення;

3.3.11 Організовує контроль за станом навколишнього природного середовища, санітарно-гігієнічною та епідемічною ситуацією;

3.3.12 Брати участь у розробленні та здійсненні заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання в особливий період, що належать до сфери управління Відділу;

3.3.13 Віднесення суб’єктів господарювання, що належать до сфери управління Відділу, до категорій цивільного захисту відповідно до основних показників та затвердження їх переліку;

3.3.14 Брати участь у створенні і використанні матеріальних резервів для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;

3.3.15 Брати участь у завчасному накопиченні і підтриманні у постійній готовності засобів індивідуального захисту для населення, яке проживає у прогнозованих зонах хімічного забруднення та формувань цивільного захисту, а також приладів дозиметричного і хімічного контролю та розвідки;

3.3.16 Організовувати взаємодію з центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, щодо виконання завдань цивільного захисту;

3.3.17 Брати участь в організації та забезпеченні життєдіяльності постраждалих від надзвичайних ситуацій, а також під час ведення воєнних (бойових) дій або внаслідок таких дій;

3.3.18 Брати участь у складенні довідок про визнання особи постраждалою внаслідок надзвичайної ситуації, списків (реєстрів) постраждалих внаслідок надзвичайної ситуації, відповідно до яких надається матеріальна допомога, списків загиблих осіб на підставі їх ідентифікації;

3.3.19 Брати участь у забезпеченні соціального захисту постраждалих внаслідок надзвичайної ситуації, зокрема виплати матеріальної допомоги;

3.3.20 Створення у містах комісій з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, а в разі виникнення надзвичайних ситуацій – спеціальних комісій з їх ліквідації (за потреби), забезпечення їх функціонування;

3.3.21 Забезпечення навчання з питань цивільного захисту посадових осіб органів місцевого самоврядування та суб’єктів господарювання комунальної власності, приймати участь у здійсненні підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях;

3.3.22 Організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту;

3.3.23 визначення потреби фонду захисних споруд цивільного захисту;

3.3.24 планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення;

3.3.25 брати участь у прийнятті рішень про подальше використання захисних споруд цивільного захисту державної та комунальної власності у разі банкрутства (ліквідації) суб’єкта господарювання, на балансі якого вона перебуває;

3.3.26 Організація обліку фонду захисних споруд цивільного захисту;

3.3.27 Здійснення контролю за утриманням та станом готовності захисних споруд цивільного захисту;

3.3.28 Організація проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту, виключення їх за погодженням з центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, з фонду захисних споруд цивільного захисту;

3.3.29 Брати участь у реалізації заходів, спрямованих на поліпшення пожежної безпеки суб’єктів господарювання комунальної форми власності;

3.3.30 Здійснення інших повноважень у сфері цивільного захисту, передбачених  Кодексом цивільного захисту України та іншими законодавчими актами.

3.4 З питань захисту інформації (підрозділ РСО):

3.4.1 Недопущення необґрунтованого допуску та доступу осіб до секретної та службової інформації.

3.4.2 Своєчасне розроблення та реалізація разом з іншими структурними підрозділами виконкому заходів, щодо забезпечення охорони державної таємниці та службової інформації.

3.4.3   Запобігання   розголошенню   секретної   та   службової   інформації,

випадкам втрат матеріальних носіїв цієї інформації, заволодінню секретною  та службовою інформацією іноземними державами, іноземними юридичними особами, іноземцями, особами без громадянства та громадянами України, яким не надано допуску та доступу до неї.

3.4.4 Виявлення та закриття каналів просочення секретної та службової інформації в процесі діяльності Виконкому.

3.4.5 Забезпечення запровадження заходів режиму секретності під час виконання всіх видів робіт, пов’язаних з державною таємницею, та під час здійснення зовнішніх відносин.

3.4.6 Організація та ведення секретного діловодства.

3.4.7 Здійснення контролю за станом режиму секретності у Виконкомі та на підприємствах, в установах і організаціях міста, що перебувають у комунальній власності або залучаються до виконання мобілізаційних завдань (замовлень).

  1. Відділ має право:

4.1 Одержувати від інших структурних підрозділів Виконкому, підприємств, установ та організацій міста незалежно від підпорядкування і форм власності, в установленому порядку інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.

4.2 Залучати в установленому  порядку  науковців,  експертів  та консультантів для опрацювання окремих питань з оборонної роботи, мобілізаційної підготовки та мобілізації, у сфері цивільного захисту і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій а також спеціалістів інших структурних підрозділів Виконкому для розгляду питань, що належать до його компетенції.

4.3   Перевіряти і визначати ефективність здійснення іншими структурними   

підрозділами Виконкому заходів з оборонної роботи, мобілізаційної підготовки та мобілізації, а також у сфері цивільного захисту. 

4.4 Контролювати здійснення заходів щодо оборонної роботи, мобілізаційної підготовки та мобілізації, стан мобілізаційної готовності, а також у сфері цивільного захисту.

4.5 Подавати керівництву Виконкому пропозиції щодо заохочення  працівників, які брали участь у розробленні та підготовці заходів з оборонної роботи, мобілізаційної підготовки та цивільного захисту, а також про накладення стягнень на осіб, які допустили порушення законодавства про оборонну роботу, мобілізаційну підготовку, мобілізацію та цивільного захисту.

  1. Керівництво Відділом:

5.1 Відділ очолює начальник, якого в установленому порядку призначає на посаду та звільняє з посади міський голова одноособово, а у випадках, передбачених законом, — за погодженням з відповідними органами виконавчої влади.

5.2 Начальник Відділу безпосередньо підпорядкований міському голові відповідно до розподілу обов’язків.

5.3 Завдання, обов’язки та повноваження начальника Відділу:

– здійснює керівництво діяльністю Відділу, розподіляє обов’язки між працівниками, очолює та контролює їх роботу;

– забезпечує виконання покладених на Відділ завдань;

– у межах своєї компетенції організовує підготовку проектів розпоряджень міського голови, рішень виконавчого комітету та міської ради, контролює їх виконання;

– вносить керівництву Виконкому пропозиції щодо структури та штатного розпису Відділу;

– розробляє положення про Відділ, посадові інструкції працівників Відділу;

– визначає потреби і пріоритетні напрями підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників Відділу;

– керує розробкою проектів мобілізаційних планів, довгострокових і річних програм, аналітичних матеріалів, балансових розрахунків, планових показників, комплексів заходів, пропозицій, прогнозів розвитку сфери управління мобілізаційною підготовкою та мобілізацією міста, а також цивільної оборони;

– здійснює організаційну роботу, спрямовану на реалізацію завдань, що регулюють розвиток сфери оборони та цивільного захисту;

– у процесі виконання завдань, покладених на Відділ, забезпечує співробітництво з іншими виконавчими органами та виконавчим комітетом ради, органами державної влади, органами місцевого самоврядування, представницькими органами, а також з підприємствами, установами, організаціями, об’єднаннями громадян міста;

– подає в межах своїх повноважень пропозиції щодо призначення на посади, звільнення з посад та переміщення працівників Відділу,  своєчасного заміщення вакансій, заохочення та накладання стягнень;

–  забезпечує роботу з ведення діловодства у Відділі та реалізацію існуючих

вимог щодо збереження державної таємниці відповідно до Закону України “Про державну таємницю”, вживає необхідних заходів щодо збереження службової

таємниці у Відділі;

– інформує міського голову та міську раду про стан виконання повноважень, покладених на Відділ, контролює стан трудової та виконавської дисципліни;

– у межах наданих повноважень організовує ділове листування з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями з питань, що належать до його компетенції;

– здійснює особистий прийом громадян з питань, що стосуються діяльності Відділу, та вживає заходів щодо своєчасного розгляду їх пропозицій, заяв, скарг.

5.4 Має право:

– за дорученням керівництва Виконкому представляти міську раду в інших управлінських структурах з питань, що належать до його компетенції;

– одержувати в установленому порядку від органів державної влади та органів місцевого самоврядування, підвідомчих підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на Відділ завдань;

– проводити перевірки та контроль підвідомчих підприємств, установ та організацій з питань, що належать до його компетенції;

– залучати фахівців органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції;

– скликати в установленому порядку наради, що належать до його компетенції;

– вимагати якісного та у повному обсязі виконання працівниками Відділу посадових обов’язків;

– вносити на розгляд керівництва пропозиції щодо вдосконалення роботи Відділу та служби в органах місцевого самоврядування.

5.5  Повинен знати:

Конституцію України;

– закони України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про службу в органах місцевого самоврядування”, “Про державну службу”, “Про запобігання корупції”, “Про оборону України”,  “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”,  “Про військовий обов’язок і військову службу”, “Про Цивільну оборону в Україні”, “Про правові засади Цивільного захисту”, “Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру”, “Про державну таємницю”,  та інші закони України з питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування;

– укази і розпорядження Президента України, постанови Верховної Ради України, постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України, інші підзаконні нормативно-правові акти, що регулюють розвиток сфери оборони;

– практику застосування чинного законодавства з питань, що належать до його компетенції;

– засади зовнішньоекономічної політики України, основи регіонального управління, економіки та управління персоналом;

– форми та методи роботи із засобами масової інформації;

– інструкцію з діловодства Виконкому;

– основи психології, економіки, фінансів;

– правила внутрішнього трудового розпорядку;

– правила ділового етикету;

– правила охорони праці та протипожежної безпеки;

– основні програми роботи на комп’ютері;

– державну мову.

5.6  Кваліфікаційні вимоги.

Повна вища освіта за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста.

Стаж роботи за фахом у державній службі (служби в органах місцевого самоврядування) на керівних посадах не менше 1 року або стаж роботи за фахом на керівних посадах в інших сферах економіки не менше 5 років.

  1. Відділ у процесі виконання функцій взаємодіє:

– з структурними підрозділами Виконкому з питань забезпечення функціонування системи військового обліку військовозобов’язаних і

призовників, виконання ними військового обов’язку та організації планування, розроблення і проведення заходів з мобілізаційної підготовки, мобілізації, а також заходів пов’язаних з надзвичайним станом та цивільним захистом населення та здійснення контролю за їх виконанням, а також забезпечення умов роботи Відділу щодо кадрового укомплектування, матеріально-технічного забезпечення, ведення діловодства, тощо;

– з обласними та місцевими державними органами з питань (оборонної, мобілізаційної роботи, цивільної оборони, охорони державної таємниці), що стосуються діяльності Відділу;

– з РТЦК та СП щодо забезпечення виконання законодавства з питань військового обов’язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації;

– із Одеським районним управлінням поліції № 2  головного управління національної поліції в Одеській області, щодо отримання відомостей про випадки виявлення ними громадян, які не перебувають, проте повинні перебувати на військовому обліку та розшуку призовників і військовозобов’язаних, які ухиляються від виконання військового обов’язку;

– з міським органом виконавчої влади, що здійснює реєстрацію місця проживання чи перебування осіб, щодо отримання відомостей про осіб, які отримали громадянство України і повинні бути взяті на військовий облік;

– із міськими засобами масової інформації з питань інформування громадкості про діяльність Відділу у вирішенні завдань пов’язаних з оборонною, мобілізаційною роботою, надзвичайним станом та цивільним захистом населення міста щодо негайного оголошення;

– із закладами охорони здоров’я з питань надання РТЦК та СП допомоги у здійсненні постійного контролю за проведенням лікувально-оздоровчої роботи з громадянами міста 15÷17-річного віку, відвідуванням ними лікувальних закладів, до яких вони направлені на лікування;

– з підприємствами, установами, організаціями міста, що перебувають у комунальній власності або які залучаються до виконання мобілізаційних завдань (замовлень)  чи  до  виробництва  і  поставкам  у  війська  замовленої  продукції, послуг та енергоресурсів;

– із житлово-експлуатаційними організаціями, житлово-будівельними кооперативами, об’єднаннями співвласників багатоповерхових будинків тощо — з питань уточнення відомостей про призовників і військовозобов’язаних, та виконанням ними правил військового обліку, а також сповіщення їх про виклик до РТЦК та СП; уточнення відомостей щодо інших осіб для планування забезпечення життєдіяльності населення в особливий період;

– із органами військового управління, правоохоронними органами та підпорядкованими їм органами, закладами і установами, військовими частинами щодо підготовки та ведення територіальної оборони міста.