ПОЛОЖЕННЯ про адміністративну комісію виконавчого комітету Теплодарської міської ради

 

Положення

про адміністративну комісію

виконавчого комітету Теплодарської міської ради

 

  1. Загальні положення

 

1.1. Адміністративна комісія – це колегіальний орган, який утворюється при виконавчому комітеті міської ради для розгляду і вирішення справ про адміністративні правопорушення, за винятком справ, віднесених Кодексом України про адміністративні правопорушення до відання інших органів (посадових осіб).

1.2. Порядок створення і склад адміністративної комісії, порядок розгляду нею справ про адміністративні правопорушення визначається чинним законодавством  та Положенням про адміністративну комісію при виконавчому комітеті Теплодарської міської ради, що його затверджує сесія міської ради.

 

  1. Завдання адміністративної комісії, порядок її утворення і діяльності:

 

2.1. Завданням адміністративної комісії є розгляд справ про адміністративні правопорушення, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання законів України, чесного ставлення до державного і громадського обов’язку, поваги до прав, честі й гідності громадян, а також запобігання вчиненню нових правопорушень, як самими правопорушниками, так і іншими особами.

2.2. Адміністративна комісія розглядає, відповідно до чинного законодавства, справи про адміністративні правопорушення, а саме:

– у галузі охорони праці і здоров’я населення;

– у галузі охорони природи, використання природних ресурсів, охорони пам’яток

  історії та культури;

– у промисловості, будівництві та в галузі використання електричної і теплової 

  енергії;

– на транспорті, у галузі шляхового господарства і зв’язку;

– у галузі житлових прав громадян, житлово-комунального господарства,  

– благоустрою міста, покращення санітарного стану території міста;

– у галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, у галузі фінансів і 

  підприємницької діяльності;

– що посягають на громадський порядок і громадську безпеку;

– що посягають на встановлений порядок управління.

 – та інші, за винятком віднесених відповідно до чинного законодавства до компетенції інших органів (службових осіб).

 

Адміністративна комісія забезпечує своєчасне, всебічне, повне і об’єктивне з’ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законодавством, виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяли вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

2.3. Адміністративна комісія утворюється при виконкому  міської ради.

2.4. Адміністративна комісія у своїй діяльності відповідальна перед виконавчим комітетом та йому підзвітна. Виконавчий комітет міської ради може проводити зміни в складі адмінкомісії.

2.5. Адмінкомісія діє в складі голови (першого заступник міського голови), відповідального секретаря і не менш як шести членів комісії. Число членів комісії встановлюється залежно від обсягуроботи комісії органом, який утворює комісію.

До складу адмінкомісії входять депутати міської ради, представники громадських організацій, органів виконавчої влади, установ і організацій незалежно від форм власності.

До складу адмінкомісії не можуть входити представники державних органів, службові особи, які мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення, а також працівникипрокуратури, суду і адвокатури.

Для здійснення поточної роботи і контролю за виконанням постанов комісії в адмінкомісії при виконкомі є посада відповідального секретаря комісії.

2.6. Адмінкомісія в своїй діяльності спирається на широкий актив громадськості.

Адміністративна комісія в усіх питаннях, віднесених до її компетенції, взаємодіє з постійними комісіями міської ради та комісіями утворюваними при виконавчому комітеті ради.

2.7. Адміністративна комісія у своїй діяльності керується основами законодавства України про адміністративні правопорушення, Конституцією України, Законами України «Про доступ до публічної інформації», «Про засоби запобігання і протидії з корупцією», «Про захист персональних даних», іншими законодавчими актами України, постановами Кабінету Міністрів України, Кодексом України про адміністративні правопорушення, цим Положенням, а також рішенням облдержадміністрації, міської ради та виконавчого комітету, за порушення яких передбачається адміністративна відповідальність.

2.8. Адмінкомісія організовує облік розглянутих справ про адміністративні правопорушення, узагальнює практику розгляду цих справ у межах міста.

Адмінкомісія, встановивши при розгляді конкретних справ або в результаті узагальнення практики їх розгляду причини та умови, що сприяли вчиненню адміністративних правопорушень вносить у відповідний державний орган, громадську організацію або службовій особі пропозиції про вжиття заходів щодо усунення цих причин та умов.

Не пізніш як у місячний строк по пропозиції має бути вжито необхідних заходів і про результати повідомлено адміністративну комісію, що внесла пропозицію.

2.9. Діловодство в справах, що розглядаються адміністративна комісією, ведеться відповідно до вимог Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Порядок реєстрації та зберігання справ, зразки форм документів, необхідних для роботи адмінкомісії затверджуються виконавчим комітетом міської ради.

2.10. Справа, що заводиться адміністративною комісією, повинна містити протокол про адміністративне правопорушення, протокол засідання і постанову комісії, дані про сповіщення комісії,вручення або надіслання постанови особі щодо якої її винесено, відмітки про звернення до виконання постанови, хід і результати її виконання та інші документи у цій справі.

2.11. Голова адміністративної комісії, а під час його відсутності секретар адміністративної комісії:

– керує роботою комісії, несе відповідальність за виконання покладених на комісію завдань;

– головує на засіданнях комісії;

– забезпечує регулярне проведення засідань комісії, визначає коло питань, що підлягають розгляду на черговому засіданні;

– вживає заходів щодо підвищення рівня правової культури і правової підготовки членів адміністративної комісії;

– підписує протокол і постанову комісії по справі про адмін.. правопорушення.

2.12. Відповідальний секретар адміністративної комісії:

– заводить по кожному протоколу про адміністративне правопорушення справу, реєструє її та веде журнал обліку;

– здійснює підготовку до розгляду справ про адміністративне правопорушення, надсилає повідомлення про час та місце проведення адмінкомісії особам, на яких складено протокол, веде їхреєстрацію;

– вирішує організаційні питання проведення засідань комісії, веде прийом громадян (щоденно) по роз’ясненню здійснених правопорушень за статтями адміністративного кодексу України;

– веде по справах, що розглядаються комісією, протоколи засідань комісії;

– разом з головою комісії підписує протокол і постанову комісії по справі про адміністративні правопорушення;

– звертає до виконання постанови про накладання адміністративного стягнення і контролює їх виконання;

– звертається до управління юстиції для примусового стягнення штрафу;

– веде діловодство комісії, облік розглянутих справ про адміністративні правопорушення, забезпечує схоронність цих справ, відповідальна за наявність бланків постанов, повідомлень;

– у разі відсутності секретаря адміністративної комісії (відпустка, відрядження, хвороба) комісія приймає рішення про покладання виконанню обов’язків секретаря на одного з членів комісії;

2.13.Технічне обслуговування та матеріально-технічне забезпечення адміністративної комісії покладається на виконавчий комітет міської ради.

Адміністративна комісія має свій штамп та користується печаткою виконавчого комітету міської ради, при якій вона перебуває.

 

  1. Порядок розгляду справ про адміністративні правопорушення

 

3.1. Адміністративна комісія розглядає справи про адміністративні правопорушення, зазначені в статті 218 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

3.2. Підставою для розгляду адміністративною комісією справи є протокол про адміністративне порушення, складений у встановленому порядку уповноваженою на те службовою особою абопредставником громадської організації чи органу громадської самодіяльності відповідно до статті 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

3.3. Адміністративна комісія розглядає справи на засіданнях, які проводяться 1-2 рази на місяць. Засідання комісії є правомочним при наявності не менш як половини загального складу комісії.

3.4. Справи про адміністративні правопорушення розглядаються адміністративною комісією за місцем проживання порушника, відповідно до статті 276 Кодексу України про адміністративніправопорушення.

3.5. Адміністративна комісія розглядає справи в п’ятнадцятиденний строк з дня одержання протоколу про адмін. правопорушення та інших матеріалів справи.

3.6. Справи розглядаються відкрито. З метою підвищення виховної і запобіжної ролі провадження в справах про адміністративні правопорушення, такі справи можуть розглядатися на виїзнихзасіданнях комісії.

3.7. Справа розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані просвоєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

3.8. При підготовці до розгляду справи відповідальний секретар адміністративної комісії вирішує такі питання:

–         Чи належить до компетенції адміністративної комісії розгляд даної справи.

–         Чи правильно складено протокол та інші матеріали справи.

–         Чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду.

–         Чи витребувано необхідні додаткові матеріали.

–         Чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого їх законних представників і адвоката.

3.9 Розгляд справи розпочинається з оголошення складу адміністративної комісії, яка розглядає дану справу.

Головуючий на засіданні адміністративної комісії оголошує, яка справа підлягає розгляду, хто притягається до адміністративної відповідальності, роз’яснює особам, які беруть участь у розгляді справи, відповідно до статей 268-274 Кодексу України про адміністративні правопорушення, їх права і обов’язки. Після цього оголошується протокол про адміністративне правопорушення.

На засіданні заслуховуються особи, які беруть участь у розгляді справи, досліджуються докази і вирішуються клопотання.

3.10. Адміністративна комісія при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов’язана з’ясувати:

– чи було вчинено адміністративне правопорушення;

– чи винна дана особа в його вчиненні;

– чи підлягає вона адміністративній відповідальності;

– чи є обставини, що пом’якшують або обтяжують відповідальність;

– інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

3.11. При розгляді кожної справи про адміністративне правопорушення секретарем адміністративної комісії ведеться протокол, в якому зазначається:

– дата і місце засідання;

– найменування і склад комісії;

– зміст справи, що розглядається;

– відомості про явку осіб, які беруть участь у справі;

– пояснення осіб, які беруть участь у розгляді справи, їх клопотання і результати їх розгляду;

– документи і речові докази, досліджені при розгляді справи;

– відомості про оголошення прийнятої постанови і роз’яснення порядку та строків її оскарження.

Протокол засідання адміністративної комісії підписується головуючим на засіданні і відповідальним секретарем.

3.12. По справі про адміністративне правопорушення адміністративна комісія виносить одну з таких постанов:

– про накладення адміністративного стягнення;

– про закриття справи.

3.13. За вчинення правопорушень адміністративна  комісія може застосувати такі адміністративні стягнення:

– попередження;

– штраф;

– конфіскація речі, яка є знаряддям скоєння або безпосереднім об’єктом правопорушення.

При вирішенні питання про накладення адміністративного стягнення адмін. комісія накладає його в межах установлених відповідною статтею Кодексу України про адміністративні правопорушеннята іншими актами, які передбачають відповідальність за адміністративні правопорушення. При накладенні стягнення адміністративна комісія враховує характер вчиненого правопорушення, особупорушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом’якшують або обтяжують відповідальність.

Якщо одночасно розглядаються дві або більше справ про вчинення однією особою кількох порушень, адміністративна комісія накладає стягнення в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.

До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.

Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніше як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні – два місяці з дня його виявлення.   

3.14. Постанова про закриття справи виноситься при оголошенні усного зауваження, а також при наявності обставин, що виключають провадження в справі про адміністративне правопорушення,зазначених у статті 247 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

3.15. Постанова комісії повинна містити:

– найменування адміністративної комісії, яка винесла постанову;

– дату розгляду справи;

– відомості про особу щодо якої розглядається справа;

– викладення обставин, встановлених при розгляді справи;

– зазначення нормативного акту, який передбачає відповідальність за дане адміністративне правопорушення;

– прийняте по справі рішення.

Постанова адміністративної комісії приймається простою більшістю голосів членів комісії, присутніх на засіданні.

Постанова підписується головуючим на засіданні і відповідальним секретарем адмінкомісії.

3.16. Постанова оголошується негайно після закінчення розгляду справи. Копія постанови протягом трьох днів вручається або висилається особі щодо якої її винесено.

Копія постанови в той же строк вручається або висилається потерпілому.

Копія постанови вручається під підпис. В разі, якщо копія постанови висилається, про це робиться відповідна відмітка у справі.

3.17. Постанова адмінкомісії може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою щодо якої її винесено, а також потерпілим у виконавчому комітеті при якому перебуваєкомісія, або в міський суд. У разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк адміністративною комісією за заявою особи щодо якої винесено постанову, може бути поновлено.

Постанову адміністративної комісії може бути опротестовано прокурором.

3.18. У разі надходження скарги або протесту на постанову, адміністративна комісія протягом трьох діб надсилає скаргу разом зі справою в орган, де оскаржується постанова.

3.19. Подання у встановлений строк скарги на постанову за винятком постанови про накладення адміністративного стягнення у вигляді попередження, а також принесення прокурором протестузупиняє виконання постанови до розгляду скарги або протесту.

3.20. Постанова адміністративної комісії про накладення адміністративного стягнення є обов’язковою для виконання державними і громадськими органами, підприємствами, установами,організаціями, службовими особами і громадянами.

3.21. Постанова адміністративної комісії про накладення адміністративного стягнення підлягає   виконанню відповідно до правил, встановлених Кодексом України про адміністративніправопорушення.

3.22. На підставі документа, що свідчить про виконання постанови, відповідальний секретар адміністративної комісії робить на постанові відповідну позначку.