№276-ПРР від 12.11.2021р. Про затвердження Міської програми фінансової підтримки комунальних підпиємств Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області на період грудень 2021 року та 2022 – 2024 роки

ТЕПЛОДАРСЬКА МІСЬКА РАДА

ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 ПРОЕКТ РІШЕННЯ

 

Про затвердження Міської програми фінансової підтримки

комунальних підпиємств Теплодарської міської ради

Одеського району Одеської області на період грудень 2021 року

та 2022 – 2024 роки

 

         Відповідно до ст.ст.25,26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, ст.ст.71,91 Бюджетного кодексу України, Закону України “Про державну допомогу суб’єктам господарювання”, з метою забезпечення стабільної роботи комунальних підприємств, які діють на території Теплодарської міської територіальної громади і засновником є Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області,належного виконання ними статутних завдань щодо надання мешканцям громади якісних послуг в галузі житлово-комунального господарства, Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області

ВИРІШИЛА:

 

1.Затвердити міську Програму фінансової підтримки комунальних підпиємств Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області на період грудень 2021 року та 2022-2024 роки” (далі – Програма додається).

  1. Заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів та фінансових питань, начальнику фінансового управління виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області (Світлана ОДАРИЧ) здійснювати фінансування заходів даної програми, згідно затвердженого бюджету на відповідний рік.
  2. Визнати такими, що втратили чинність рішення Теплодарської міської ради Одеської області від 30.05.2019 року № 582 -VІI “Про затвердження міської Програми фінансової підтримки комунальних підприємств, які надають житлово-комунальні послуги для населення міста м.Теплодар Одеської області на 2019-2021 роки”, від 25.07.2019 року № 610-VІI “Про внесення змін до додатку 1 міської Програми фінансової підтримки комунальних підтриємств, які надають житлово-комунальні послуги для населення міста м.Теплодар Одеської області на 2019-2021 роки”, від 24.03.2020 року № 705-VІI “Про внесення змін до додатку 1 міської Програми фінансової підтримки комунальних підтриємств, які надають житлово-комунальні послуги для населення міста м.Теплодар Одеської області на 2019-2021 роки”, від 09.07.2021 року № 119-VІІI “Про внесення змін до розділу 4 “Завдання та напрямки виконання Програми” міської

Програми фінансової підтримки комунальних підтриємств, які надають житлово-комунальні послуги для населення міста м.Теплодар Одеської області на 2019-2021 роки”, з 01 грудня 2021 року.

4.Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні комісії:

– з питань житлово-комунального господарства, промисловості, транспорту та зв’язку;

– з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі.

        

 

Додаток до рішення 

Теплодарської міської ради

Одеського району Одеської області

від “____” _________2021 року

№ ___________

 

Міська програма

фінансової підтримки комунальних підпиємств Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області

на період грудень 2021 року та 2022-2024 роки

 

м.Теплодар – 2021

 

ЗМІСТ

 

1.Паспорт Програми

3

 

 

2.Визначення проблеми, на розв’язання якої  спрямована програма

4

 

3.Мета Програми

5

 

4. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми

5

 

 

5. Обсяг та джерела фінансування. Строки та етапи виконання Програми

7

 

6. Завдання та заходи реалізації  Програми

8

 

7.Очікувані  результати  виконання Програми

10

 

8. Координація та контроль за ходом виконанням Програми

10

 

9. Додаток № 1 до програми “Висновок”

 

11

10. Додаток № 2 до програми “ПОРЯДОК надання та використання коштів міського бюджету у вигляді фінансової підтримки та внесків до статутних капіталів комунальних підприємств, засновником яких є Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області”

12

11. Додаток № 3 до програми “Договір про здійснення внесків до статутного капіталу комунального підприємства”

 

15

 

 

 

 

 

 

 

1.Паспорт

Міської  програма фінансової підтримки комунальних підпиємств Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області

на період грудень 2021 року та 2022-2024 роки

Назва програми

Міська програма фінансової підтримки комунальних підпиємств Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області на період грудень 2021 року та 2022-2024 роки

Ініціатор розроблення програми

Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області

Підстава для розроблення програми

Господарський кодекс України, Закон України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про державну допомогу суб’єктам господарювання”, “Про благоустрій населених пунктів”, та чинне законодавство України

Розробник програми та відповідальний виконавець

Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області

Учасники  програми

Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області, міське комунальне підприємство “Теплодарводоканал”, міське комунальне підприємство “Одеська теплоелектроцентраль                   № 2”, комунальне підприємство “ТЕПЛОДАРСЕРВІС” Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області

Головна мета програми

Забезпечення стабільної роботи комунальних підприємств відповідно до їх функціональних призначеннь, щодо надання мешканцям міста послуг в галузі житлово – комунального господарства.

Термін реалізації програми

грудень 2021року та 2022-2024 роки

Джерела фінансування

Кошти міського бюджету, обласного або державного бюджетів та  інші джерела, не заборонені чинним законодавством

Загальний обсяг фінансування

Обсяг фінансування визначається рішенням про міський бюджет на відповідний рік (з урахуванням внесення протягом року змін та доповнень)

  1. Визначення проблем, на розв’язання якої спрямована Програма

Програма фінансової підтримки комунальних підприємств у Теплодарській міській територіальній громаді на період грудень 2021 року та 2022-2024 роки (далі Програма) розроблена на виконання ст. 91 Бюджетного кодексу України, відповідно до Господарського кодексу України, Законів України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про державну допомогу суб’єктам господарювання”, “Про благоустрій населених пунктів”.

Для забезпечення виконання статутних завдань комунальні підприємства нерідко потребують залучення додаткового фінансування, яке сприятиме стабілізації їх фінансово-господарської діяльності, покращенню стану розрахунків, більш ефективному використанню майна, що належить до комунальної власності Теплодарської міської територіальної громади, оновленню виробничих потужностей, технічної бази, забезпеченню повного і своєчасного внесення платежів до бюджету.

Комунальні підприємства “Теплодарводоканал”, “Одеська теплоелектроцентраль № 2”, “ТЕПЛОДАРСЕРВІС” Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області, створені з метою надання послуг забезпечення м.Теплодар централізованим водопостачанням та водовідведенням, централізованим опаленням, послуг з благоустрою, вивезення і захоронення твердих побутових відходів, а також  виконанням інших видів робіт в галузі житлово – комунального господарства всієї територіальної громади.

На даний час фінансовий стан комунальних підприємств “Теплодарводоканал”, “Одеська теплоелектроцентраль № 2” є складним через велике податкове навантаження та постійне зростання витрат (підвищення прожиткового мінімуму, ріст цін на енергоносії та матеріали). Ці фактори зумовлюють необхідність значного підняття тарифів та водночас роблять їх непідйомними для більшості споживачів.

Такий стан справ призводить до неякісного надання послуг комунальними підприємствами споживачам, унеможливлює оновлення та переоснащення технічної бази підприємств, впровадженню енергозберігаючих технологій та до своєчасних і в повних розрахунків з бюджетами всіх рівнів.

Несвоєчасна оплата за нарахованими податковими зобов’язаннями (єдиний соціальний внесок, податок на доходи фізичних осіб, тощо), зобов’язаннями зі сплати за спожиті енергоносії, інших складових витрат комунальних підприємств загрожують значними штрафними санкціями та пеней, що як наслідок призведе до збитковості комунальних підприємств.

Новостворенному комунальному підприємстві “ТЕПЛОДАРСЕРВІС” Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області статутний капітал складає 50000,00 грн., тобто існує обмеження обігу коштів.

У сучасних економічних умовах для забезпечення виконання власних статутних завдань комунальні підприємства нерідко потребують залучення додаткового фінансування, яке сприятиме стабілізації їх фінансово-господарського діяльності, покращенню стану розрахунків, більш ефективному використанню майна комунальної власності, оновленню виробничих потужностей, технічної бази, забезпеченню повного і своєчасного внесення платежів до бюджету.

Тому, враховуючи вищезазначене у вказаній ситуації єдино вірним рішенням, як це підтвердила практика багатьох місцевих громад, є надання фінансової підтримки власним комунальним підприємствам у відповідності з положеннями Господарського кодексу України, Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Бюджетного Кодексу України, “Про державну допомогу суб’єктам господарювання”, “Про благоустрій населених пунктів”.

 

3.Мета Програми

 

Метою Програми –  є забезпечення стабільної роботи комунальних підприємств Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області відповідно до їх функціонального призначення щодо надання мешканцям громади якісних послуг в галузі житлово–комунального господарства, створення робочих місць і надходжень до місцевого бюджету, виконання зобов’язань з виплати заробітної плати працівникам та за податковими зобов’язаннями, забезпечення раціонального використання і збереження комунального майна, зміцнення матеріально[1]технічної бази підприємства, сприяння створенню належних умов для здійснення своєї поточної діяльності по виробництву і наданню якісних послуг споживачам, забезпечення якісного утримання та поточного ремонту об’єктів благоустрою міста, оздоровлення фінансового стану підприємства за рахунок надання фінансової підтримки, поліпшення екологічного і санітарного стану та естетичного вигляду Теплодарської міської територіальної громади.

 

  1. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми

 Фінансування заходів, передбачених Програмою, здійснюватиметься на підставі листа-подання (клопотання) комунального підприємства з наведеним обґрунтуванням щодо необхідності відповідної фінансової підтримки підприємство, за рахунок поточних трансфертів та поповнення статутного фонду шляхом інвестування у необоротні активи через перерахування коштів з рахунку, відкритому в органі Державної Казначейської Служби, на рахунок відповідного одержувача бюджетних коштів або на рахунки, відкриті в банківських установах.

Надання фінансової підтримки комунальному підприємству передбачає здійснення поточних трансфертів за рахунок загального фонду та внесків до їх статутних фондів за рахунок коштів спеціального фонду бюджету розвитку міського бюджету.

Головним розпорядником коштів на виконання Програми є структурний підрозділ Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області.

Одержувачем бюджетних коштів є комунальні підприємства “Теплодарводоканал”, “Одеська теплоелектроцентраль № 2”, “ТЕПЛОДАРСЕРВІС” Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області або їх правонаступники у разі реорганізації або ліквідації комунального підприємства у якого зберігаються аналогічні види діяльності, перелік підприємств може змінюватись протягом бюджетного періоду відповідними рішеннями про внесення змін до бюджету.

Фінансова підтримка та здійснення внесків з міського бюджету до статутного капіталу комунальних підприємств Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області, їх надання та використання, здійснюється відповідно до Порядку надання та використання коштів міського бюджету оба з інших джерел, незаборонених чинним законодавством, у вигляді фінансової підтримки та внесків до статутних капіталів комунальних підприємств, засновником яких є Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області (далі-Порядок) (Додаток № 2 до Програми).

Фінансова підтримка та внески до статутних капіталів комунальних підприємств надаються на підставі ст.ст. 60, 64 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, ст.ст. 71, 91 Бюджетного кодексу України та Господарського кодексу України.

Фінансування Програми здійснюється згідно з Порядком надання та використання коштів міського бюджету у вигляді фінансової підтримки та внесків до статутних капіталів комунальних підприємств шляхом:

  1. Надання поточних трансфертів комунальним підприємствам за рахунок загального фонду міського бюджету.
  2. Внесків до статутних капіталів комунальних підприємств, з метою поповнення їх обігових коштів та інвестування в необоротні активи за рахунок спеціального фонду міського бюджету (бюджет розвитку) на підставі Договору (Додаток 2 до Програми).

Комунальне підприємство подає головному розпоряднику бюджетних коштів лист-звернення, з наведеними обґрунтуваннями щодо необхідності надання фінансової підтримки та внесків до статутних капіталів комунальних підприємств з результатами аналізу фінансово-господарської діяльності за попередній рік, показників діяльності і розвитку підприємств у поточному році та на плановий рік.

На підставі листа-звернення комунального підприємства головний розпорядник бюджетних коштів, в особі керівника структурного підрозділу міської ради до повноважень якого належить галузь, у якій працює комунальне підприємство, готує висновок (Додаток № 1 до Програми).

Висновок повинен бути погоджений з постійною комісією  міської ради з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі та з профільною постійною комісією  міської ради з питань житлово-комунального господарства, промисловості, транспорту та зв’язку.

Комунальні підприємства використовують кошти, отримані у вигляді фінансової підтримки, відповідно до плану використання бюджетних коштів, погодженого в установленому порядку з головним розпорядником бюджетних коштів (за попереднім узгодженням з керівником структурного підрозділу міської ради, до повноважень якого належить галузь, у якій працює комунальне підприємство, та заступником  міського голови, до функціональних повноважень якого віднесено координацію роботи зазначеного структурного підрозділу).

Комунальні підприємства використовують кошти, отримані у вигляді внесків до статутних капіталів, відповідно до фінансового плану, затвердженого рішенням Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області.

 

Керівники комунальних підприємств при отриманні фінансової підтримки у вигляді внесків до статутних капіталів підприємств вносять відповідні данні до бухгалтерського обліку та у 3 денний термін надають керівнику структурного підрозділу міської ради до повноважень якого належить галузь, у якій працює комунальне підприємство, відповідну інформацію про поповнення статутного капіталу та внесення змін до Статуту комунального підприємства (з проектами розпорядчих документів) та здійснюють реєстрацію таких змін у встановленому законодавством порядку у Державного реєстратора в місячний термін з моменту прийняття відповідного рішення.

Контроль за фінансуванням комунальних підприємств здійснює головний розпорядник бюджетних коштів, в особі керівника структурного підрозділу міської ради до повноважень якого належить галузь, у якій працює комунальне підприємство та заступника міського голови до функціональних повноважень якого віднесено координацію роботи зазначеного структурного підрозділу.

Відповідальність за цільове та законне використання коштів, які були отримані відповідно до Програми, та відповідність проведених видатків фінансовим планам, висновкам та планам використання бюджетних коштів комунальних підприємств, несуть керівники комунальних підприємств.

Комунальні підприємства з метою підтвердження використання коштів, які були отримані відповідно до Програми, щоквартально надають головному розпоряднику бюджетних коштів (за попереднім узгодженням з керівником структурного підрозділу міської ради до повноважень якого належить галузь, у якій працює комунальне підприємство та заступником  міського голови до функціональних повноважень якого віднесено координацію роботи зазначеного структурного підрозділу) копії платіжних документів, звіти про виконання фінансових планів разом із пояснювальною запискою щодо результатів діяльності із зазначенням напрямів використання вищезазначених коштів, причин відхилень фактичних показників від планових.

 

  1. Обсяг та джерела фінансування. Строки та етапи виконання Програми

 

 Фінансова підтримка комунальним підприємствам“Теплодарводоканал”, “Одеська теплоелектроцентраль № 2”, “ТЕПЛОДАРСЕРВІС” Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області може надаватися на поворотній та безповоротній основі для забезпечення належної реалізації його статутних завдань, посилення фінансово-бюджетної дисципліни, вжиття заходів для виробництва та надання якісних, безпечних, безперебійних послуг населенню з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності Теплодарської міської територіальної громади і сприяння поліпшенню фінансово-господарської діяльності зазначеного підприємства.

Фінансова підтримка надається виключно в межах бюджетних призначень, встановлених рішенням Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області про міський бюджет на відповідний рік та за цією Програмою, в межах надходжень до міського бюджету

Фінансове забезпечення виконання Програми здійснюється у відповідності до чинного законодавства за рахунок коштів місцевого, обласного або державного бюджетів фінансування здійснюватиметься в межах асигнувань, передбачених бюджетом шляхом спрямування коштів відповідним виконавцям.

В ході реалізації заходів Програми можливі корегування, повʼязані з фактичним надходженням коштів на реалізацію розділів Програми, уточненням обсягів робіт і виходячи з реальних можливостей бюджету.

Виконання заходів Програми передбачається на період грудень 2021 року та  2022-2024 роки.

Етапи виконання прогами:

І-грудень 2021 рік; ІІ етап – 2022 рік; ІІІ етап – 2023 рік; ІV етап – 2024 рік.

Програма переглядається щороку з метою уточнення завдань та заходів, які необхідно вирішити у наступному році. Також, у разі необхідності протягом поточного року можуть вноситися зміни щодо прогнозних обсягів фінансування, переліку завдань та заходів, тощо. Пропозиції щодо внесення змін до Програми готує Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області .       

 Головним розпорядником коштів на виконання Програми є Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області .

Фінансове забезпечення виконання заходів Програми (Таблиця1) здійснюється за рахунок коштів міського бюджету, наданих комунальним підприємствам на поворотній та безповоротній основі, або інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.

Таблиця1

 

Оріентовний обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання програми

Етапи виконання програми

Усього прогнозний обсяг витрат на виконання програми,

тис. гривень

І

ІІ

ІІІ

ІV

грудень

2021р.

2022р.

2023р.

2024р.

Обсяг ресурсів, усього,

у тому числі (тис. грн..):

1000,0

3000,0

3000,0

3000,0

10000,0

місцевий бюджет

1000,0

3000,0

3000,0

3000,0

10000,0

міській (міст обласного

підпорядкування) або державний бюджети

 

За наявністю

За наявністю

кошти небюджетних джерел

 

За наявністю

За наявністю

 

6.Завдання та заходи реалізації  Програми

Програма спрямована на виконання наступних завдань:

-зміцнення матеріально-технічної бази підприємств (придбання нової техніки для розширення спектру послуг, ремонт будівель(приміщень);

– покращення якості послуг;

– забезпечення проведення ремонтних робіт об’єктів і споруд, мереж і комунікацій спільної власності територіальної громади Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області;

– залучення коштів для оновлення виробничих потужностей та зниження рівня аварійності об’єктів;

– своєчасне здійснення розрахунків із заробітної плати, оплати поточних рахунків за спожиті енергоносії, що відносяться до виробничої собівартості послу, та є невідємною частиною виробничого циклу, комунальні послуги, матеріально-технічні ресурси, сплату податків і зборів, тощо;

-погашення наявної кредиторської заборгованості та поповнення обігових коштів комунального підприємства;

– раціональне використання та збереження майна, що належить до спільної власності територіальної громади, розвиток виробничої бази комунальних підприємств;

-розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів громади у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об’єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об’єктів;

– забезпечення своєчасного вивезення побутових відходів, ліквідації несанкціонованих звалищ, проведення дератизаційних робіт на території громади;

– виконання заходів щодо підтримання житлового фонду на високому експлуатаційному рівні;

– надання населенню ритуальних послуг, у тому числі пільгових категорій, одиноких громадян, осіб без певного місця проживання та громадян, від поховання яких відмовились рідні, і захороненням їх праху;

– оцінка технічного стану об’єктів нерухомого майна громади, визначення їх фактичної площі та об’єму;

– удосконалення утримання та розвитку комунальних доріг, та дорожньої інфраструктури;

– забезпечення інших заходів для фінансової підтримки комунальних підприємств;

– придбання матеріалів, запасних частин, оплата робіт, послуг для стабільної роботи підприємств та підготовки їх до роботи в осінньо-зимовий період, тощо;

– подолання наслідків стихії, надзвичайних ситуацій та аварій;

– придбання спеціальної техніки, засобів, устаткування та спецодягу.

 

Реалізація Програми здійснюється шляхом запровадження наступних заходів, спрямованих на розв’язання проблеми та досягнення мети:

1.Надання комунальними підприємствами фінансово-економічних розрахунків (обґрунтування) необхідності виділення коштів на надання фінансової підтримки.

2.Розгляд структурними підрозділами міської ради направлених матеріалів та підготовка проекту рішення міської ради щодо виділення коштів за рахунок коштів міського бюджету.

3.Прийняття відповідного рішення Теплодарською міською радою Одеського району Одеської області.

 4.Забезпечення виконання рішення міської ради та використання підприємствами виділених коштів у повному обсязі за цільовим призначенням.

 

  1. Очікувані результати виконання Програми

Надання фінансової підтримки та внесків до статутних капіталів комунальних підприємств сприятиме:

– підвищенню рівня якості послуг, що надаються населенню громади у сфері благоустрою, житлово-комунального, тощо;

– дотриманню нормативів, стандартів, порядків і правил під час виробництва та надання послуг населенню громади;

ефективному використанню майна, що належить до комунальної власності територіальної громади;

-упорядкуванню розрахунків комунальних підприємств з енергопостачальними організаціями за спожиті в процесі виробництва послуг енергоносії та скороченню, у разі наявності, кредиторської заборгованості (в тому числі за минулі періоди), заборгованості з виплати заробітної плати, своєчасному проведенню розрахунків з бюджетами всіх рівнів з податків і зборів;

– створенню умов для стабільної та беззбиткової роботи комунальних підприємств при здійсненні своєї господарської діяльності, підвищенню надійності роботи їх виробничих потужностей; проведенню модернізації та переоснащення технічної бази підприємств з метою зменшення ресурсоспоживання і дотримання екологічних нормативів;

– вирішенню інших проблемних питань, що виникають при наданні відповідних послуг комунальними підприємствами.

 

  1. Координація та контроль за ходом виконанням Програми

 

Головний розпорядник коштів, в межах своїх повноважень, здійснює оцінку ефективності Програми, що передбачає заходи з моніторингу, аналізу та контролю за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів. Контроль за використанням бюджетних коштів, спрямованих на забезпечення виконання Програми, здійснюється в порядку, встановленому бюджетним законодавством. Контроль за виконанням цієї Програми здійснює Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області.

З метою дотримання принципу колегіальності, компетентності та прозорості фінансового забезпечення реалізації Програми, функції щодо здійснення системного моніторингу покладаються на постійні комісії міської ради:

– з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі;

– з питань житлово – комунального господарства, промисловості, транспорту та зв’язку.

 

Додаток № 1

до міської Програми фінансової підтримки

комунальних підприємствТеплодарської міської ради

Одеського району Одеської області

на період грудень 2021року та 2022-2024 роки

ВИСНОВОК

________________________________________________________________

(назва структурного підрозділу Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області до

повноважень якого належить галузь, у якій працює комунальне підприємство)

щодо надання фінансової підтримки/внесків до статутних капіталів комунальному підприємству

________________________________________________________________

(назва комунального підприємства)

 

Лист-звернення від _________ №___________

Обсяг бюджетних коштів:_____________________________________ (грн.)

Напрям спрямування бюджетних коштів :____________________________________________

________________________________________________________________________________

Обґрунтування щодо необхідності виділення бюджетних коштів:________________________

________________________________________________________________________________

Джерело бюджетних коштів:_______________________________________________________

________________________________________________________________________________

Висновок:_______________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

            (назва головного розпорядника коштів)                                 (підпис)                                               (прізвище, ініціали керівника)

                                                                          МП

 

Погоджено:

Голова профільної постійної комісії міської ради

 

 

_________________________________________

       (підпис)                                                       (Власне ім’я ПРІЗВИЩЕ)

 

Погоджено:

Голова постійної комісії з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі

____________________________________

           (підпис)                                   (Власне ім’я ПРІЗВИЩЕ)

 

Погоджено:

Заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів та фінансових питань, начальнику фінансового управління виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області _________________________________________

       (підпис)                                                       (Власне ім’я ПРІЗВИЩЕ)

МП

 

 

Додаток № 2

до міської Програми фінансової підтримки

комунальних підприємствТеплодарської міської ради

Одеського району Одеської області 

на період грудень 2021 роки та 2022-2024 роки

 

ПОРЯДОК

надання та використання коштів міського бюджету у вигляді

фінансової підтримки та внесків до статутних капіталів комунальних

підприємств, засновником яких є Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області

 

Цей Порядок визначає механізм надання та використання коштів міського бюджету у вигляді фінансової підтримки та внесків до статутних капіталів комунальних підприємств, засновником яких є Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області (далі – комунальні підприємства) у рамках міської Програми фінансової підтримки комунальних підприємств Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області на період грудень 2021 роки та 2022-2024  роки (далі – Програма).

  1. Фінансова підтримка та внески до статутних капіталів комунальним підприємствам надаються на безповоротній основі для забезпечення належної реалізації їх статутних завдань, посилення фінансово-бюджетної дисципліни, вжиття заходів для надання якісних, безпечних, безперебійних послуг населенню з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності громади і сприяння поліпшенню фінансово-господарської діяльності зазначених підприємств відповідно до Програми.
  2. Надання фінансової підтримки та внесків до статутних капіталів комунальним підприємствам здійснюється головним розпорядником бюджетних коштів, в особі Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області.
  3. Фінансова підтримка комунальним підприємствам надається за рахунок коштів міського бюджету в обсягах, передбачених рішенням міської ради про міський бюджет на відповідний рік, або інших джерел, не заборонених чинним законодавством України, відповідно до фінансового плану, затвердженого в установленому порядку рішенням міської ради.
  4. Фінансова підтримка надається як поточні трансферти комунальним підприємствам, які включені до мережі головного розпорядника бюджетних коштів як одержувачі бюджетних коштів та використовується відповідно до погодженого в установленому порядку плану використання бюджетних коштів.

Фінансова підтримка надається за відповідним до сфери діяльності кодом Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів (далі – ТПКВКМБ), за КЕКВ 2610 “Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)” шляхом перерахування коштів на рахунок підприємства, відкритий в органах державної казначейської служби України (або в інших банківських установах), відповідно до плану використання бюджетних коштів, затвердженого керівником підприємства за погодженням з розпорядником бюджетних коштів.

 

Реєстрація бюджетних зобов’язань здійснюється органами державної казначейської служби України у порядку, встановленому законодавством.

  1. Внески до статутних капіталів комунальних підприємств здійснюються за кодом ТПКВКМБ 7670 “Внески до статутного капіталу суб’єктів господарювання” за КЕКВ 3210 “Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям)” із спеціального фонду міського бюджету (бюджету розвитку) на поповнення фонду власних основних засобів і нематеріальних активів, фонду власних оборотних засобів і засобів обігу та проведення інших витрат комунальних підприємств.

Перерахування цих коштів здійснюється на розрахунковий рахунок комунального підприємства, відкритий в органах державної казначейської служби України, відповідно до плану використання бюджетних коштів, на підставі укладених договорів про здійснення внесків до статутного капіталу комунального підприємства (Додаток № 3 до Програми) та висновку за формою, затвердженою Додатком № 1 до Програми.

По вищезазначеному рахунку проводяться оплати господарських операцій виключно за коштами, отриманими у вигляді внеску до статутного капіталу підприємства.

  1. На підставі листів з пропозиціями на перерахування фінансової підтримки та внесків до статутного капіталу комунальних підприємств, структурний підрозділ Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області, до повноважень якого належить галузь, у якій працює комунальне підприємство за погодженням з заступником міського голови до функціональних повноважень якого віднесено координацію роботи зазначеного структурного підрозділу, надає до фінансового відділу Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області пропозиції на фінансування, згідно з помісячним розписом міського бюджету.

7.Керівники комунальних підприємств при отриманні фінансової підтримки у вигляді внесків до статутних капіталів підприємств вносять відповідні дані до бухгалтерського обліку та у 3 денний термін надають керівнику структурного підрозділу Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області до повноважень якого належить галузь, у якій працює комунальне підприємство, відповідну інформацію про поповнення статутного капіталу та внесення змін до Статуту комунального підприємства (з проектами розпорядчих документів) та здійснюють реєстрацію таких змін у встановленому законодавством порядку у Державного реєстратора в місячний термін з моменту прийняття відповідного рішення.

8.Закупівля товарів, робіт, послуг та проведення інших платежів комунальними підприємствами здійснюється у визначеному законодавством порядку.

  1. Контроль за фінансуванням комунальних підприємств відповідно до Програми здійснює відповідний структурний підрозділ Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області, до повноважень якого належить галузь, у якій працює комунальне підприємство та заступник міського голови до функціональних повноважень якого віднесено координацію роботи зазначеного структурного підрозділу.
  2. Відповідальність за цільове та законне використання коштів, які були отримані відповідно до Порядку, та відповідність проведених видатків фінансовим планам, висновкам та планам використання бюджетних коштів комунальних підприємств несуть керівники комунальних підприємств.
  3. Комунальні підприємства для підтвердження цільового та законного використання бюджетних коштів, які були отримані згідно з цим Порядком, щоквартально надають відповідному структурному підрозділу Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області, до повноважень якого належить галузь, у якій працює комунальне підприємство, копії платіжних документів, звіти про виконання фінансових планів разом із пояснювальною запискою щодо результатів діяльності із зазначенням напрямів використання вищезазначених коштів, причин відхилень фактичних показників від планових.
  4. З метою виконання Програми, комунальним підприємством надаються інші документи на вимогу відповідного структурного підрозділу Теплодарська міська рада Одеського району Одеської області, до повноважень якого належить галузь, у якій працює комунальне підприємство.
  5. Відповідно до ст. 8 Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” керівник комунального підприємства несе персональну відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності.
  6. Складання та подання фінансової і бюджетної звітності про використання бюджетних коштів здійснюється комунальним підприємством в установленому законодавством порядку.

 

Додаток № 3

до міської Програми фінансової підтримки

комунальних підприємствТеплодарської міської ради

Одеського району Одеської області

на період грудень 2021 року та  2022 – 2024 роки

ДОГОВІР

ПРО ЗДІЙСНЕННЯ ВНЕСКІВ ДО СТАТУТНОГО КАПІТАЛУ

КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА

 

м. Теплодар                                                                           “____” __________20__р.

Сторона-1: Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області, в особі міського голови _______________________________________,

що діє на підставі Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”,

Сторона-2: _____________________________________________________,

в особі ___________________________________________________ , що діє на підставі Статуту, далі разом за текстом цього Договору – Сторони, уклали цей Договір про таке.

 

  1. Предмет Договору

1.1. За умовами даного Договору Сторона-1 зобов’язується здійснити внески до статутного капіталу Сторони-2, а Сторона-2 зобов’язується використовувати зазначені внески виключно за цільовим призначенням, визначеним Стороною-1.

 

  1. Форма, розмір та цілі внесків

2.1. Внески до статутного капіталу Сторони-2 здійснюються у _____________________________(грошовій/матеріальній/майнові права) формі.

2.2. Розмір внесків до статутного капіталу Сторони-2 складає ______ грн. ___коп.

2.3. Внески до статутного капіталу Сторони-2 використовуються виключно для досягнення наступних цілей:_____________________________.

2.4. У разі виникнення необхідності змінити цілі внесків, визначені п. 2.3 Договору, Сторони мають право вносити зміни до Договору шляхом укладення додаткових угод.

2.5. Внески до статутного капіталу Сторони-2 є комунальною власністю Теплодарської міської територіальної громади в особі Сторони-1, та передаються Стороні-2 на праві оперативного управління з передачею на баланс Сторони-2.

 

  1. Права та обов’язки Сторін

3.1. За цим Договором Сторона-1 має право:

3.1.1. контролювати використання внесків Стороною-2 за цільовим призначенням;

3.1.2. вимагати від Сторони-2 надання звіту про використання внесків до статутного капіталу.

3.2. За цим Договором Сторона-1 зобов’язана у повному обсязі профінансувати внесок до статутного капіталу Сторони-2.

3.3. За цим Договором Сторона-2 зобов’язується:

3.3.1.Після підписання цього Договору негайно приступити до використання внесків, зроблених Стороною-1 до статутного капіталу Сторони-2;

3.3.2. Використовувати внески, зроблені Стороною-1 до статутного капіталу Сторони-2, у відповідності до вимог чинного законодавства та виключно на цілі, передбачені цим Договором;

3.3.3. В кінці бюджетного року надати фінансовий звіт про використання внесків, зроблених Стороною-1 до статутного капіталу Сторони-2.

 

  1. Ведення справ

 

4.1. Ведення справ за цим Договором здійснюється Сторонами за їх спільною згодою.

4.2. Сторона-2 виконує всі необхідні юридичні дії та акти для досягнення поставлених за договором цілей, визначених у п. 2.3 Договору.

4.3. Сторона-1 має право здійснювати контроль за діяльністю Сторони-2 в межах цього Договору.

 

  1. Термін дії цього Договору

 

5.1. Цей Договір починає діяти з моменту його підписання та діє до “___” _____________ 20 __ р.

5.2. Дія цього Договору може бути пролонгована (продовжена) Сторонами за взаємною згодою на визначений строк.

 

  1. Відповідальність Сторін

 

6.1. Сторони за цим Договором несуть таку відповідальність:

Сторона-1: в межах затверджених бюджетних призначень на рік здійснює внески до статутного капіталу Сторони-2.

Сторона-2: внески за цим договором використовує виключно на цілі, передбачені п.2.3 цього Договору.

6.2. За нецільове використання внесків, зроблених Стороною-1 до статутного

капіталу Сторони-2, Сторона-2 повертає внески Стороні-1 у повному обсязі та в порядку, передбаченому чинним законодавством України.

6.3. Сторона-2 при отриманні внесків до статутного капіталу підприємства вносить відповідні данні до бухгалтерського обліку та у 3 денний термін надає Стороні-1 відповідну інформацію про поповнення статутного капіталу та внесення змін до Статуту комунального підприємства (з проектами розпорядчих документів) та здійснює реєстрацію таких змін у встановленому законодавством порядку у Державного реєстратора в місячний термін з моменту прийняття відповідного рішення.

 

  1. Зміна умов Договору

 

7.1. Умови цього Договору мають однакову зобов’язувальну силу для Сторін і можуть бути змінені за взаємною згодою Сторін шляхом укладення додаткової угоди у письмовій формі.

 

  1. Інші умови

 

8.1. Цей Договір укладено у двох оригінальних примірниках, по одному для кожної зі Сторін.

8.2. У випадках, не передбачених цим Договором, Сторони керуються чинним цивільним законодавством України.

 

  1. Юридичні адреси, банківські реквізити і підписи Сторін

Сторона-1

Поштова адреса та

індекс______________________________

Телефон/факс_______________________

Поточний рахунок___________________

ЄДРПОУ___________________________

_______                                     ___________

(підпис)                                           (ПІБ)

Сторона-2

Поштова адреса та

індекс______________________________

Телефон/факс_______________________

Поточний рахунок___________________

ЄДРПОУ___________________________

_______                                     ___________

(підпис)                                             (ПІБ)