Пояснювальна записка
до звіту про виконання бюджету
м. Теплодар за 2018 року
І. Загальні підсумки виконання бюджету м. Теплодар
по доходам і видаткам.
Теплодарською міською радою 22 грудня 2017 року прийнято рішення №345-VІІ „Про бюджет міста Теплодар на 2018 рік” по доходам – 80 494,350 тис.грн, в тому числі по загальному фонду – 78 652,400 тис.грн., по спеціальному фонду –тис.грн. і видаткам в сумі – 80 494,350 тис.грн., у тому числі загального фонду –78 652,400 тис.грн., спеціального фонду – 1 841,950 тис.грн. Протягом звітного періоду проводились уточнення планових показників, як доходної так і видаткової частини бюджету, які після уточнення склали – доходи 85 329,816 тис.грн., у тому числі: загальний фонд – 78 355,067 тис.грн., спеціальний фонд – 6974,749 тис.грн., видатки 90 650,083 тис.грн., у тому числі загального фонду – 81 353,109 тис.грн., спеціального фонду – 9 296,974тис.грн.
В бюджет міста, при уточненому плані на за 2018 р. загального фонду 78 355,067 тис.грн., фактично надійшло 80 136,332 тис.грн., що складає 102,3 відсотків. По спеціальному фонду при уточненому плані за 2018 р. 6974,749 тис.грн., фактично надійшло 8 346,401 тис.грн., виконання складає 119,7 відсотки.
Виконання плану доходів загального фонду (без трансфертів) складає 107,1 відсотки. В бюджет міста при уточненому плані за 2018 р. 27 838,500 тис.грн. фактично надійшло 29 824,826 тис.грн. Виконання плану доходів спеціального фонду (без трансфертів) складає 152,4 відсотків. В бюджет міста при уточненому плані за 2018 р. 2 631,688 тис.грн. фактично надійшло 4 009,821 тис.грн.
Базова дотація, що одержується з державного бюджету, при плані на 2018 рік 6 873,90 тис.грн. фактично надійшла в сумі 6 873,90 тис.грн., або 100,0 відсотків.
Субвенції загального фонду при уточненому плані на 2018 рік 43 642,667 тис.грн. фактично надійшли у сумі 43 437,605 тис.грн., або 99,5 відсотки.
До місцевого бюджету за 2018 рік надійшли:
- Освітня субвенція у сумі 10 085,9тис.грн.
- Медична субвенція у сумі 9 260,1 тис.грн.
План по видаткам загального фонду бюджету міста виконаний на 97,26 відсотки до річних планових призначень, при плані на 2018рік – 81 353,10 тис.грн. фактично витрачено 79 127,294 тис.грн.
ІІ. Аналіз соціально-економічного розвитку
за 2018 рік ( І-ІІІ квартали)
Промисловість
Чисельність підприємств промислової галузі міста протягом звітного періоду 2018 року не змінилася. На даний час галузь промисловості представлена такими підприємствами : МКП «Одеська теплоелектроцентраль №2», – постачання тепла, виробництво електроенергії, ПП «Тріада-1» – виробництво пластикового одноразового посуду та паперових виробів санітарно-гігієнічного призначення, ТОВ «АВС Кемікалс Індастрі» – виробництво паперових виробів санітарно-гігієнічного призначення та хімічної продукції ( миючі, чистячі, пральні засоби та ін), ТОВ «Майбуття» – пошиття одягу для вагітних, МКП «Теплодарводоканал» – водопостачання, водовідведення та промислове очищення стоків. Територіально, на території міста розташовані два об»єкти альтернативної енергетики (сонячні батареї ТОВ «Теплодар ПІВІ» та ТОВ «Азімут-Юг») проте, юридична адреса даних підприємств м. Київ.
Обсяг реалізованої промислової продукції визначається Головним управлінням статистики в Одеській області за ціною продажу відвантаженої готової продукції, що зазначена в оформлених як підстава для розрахунків з покупцями (замовниками) документах (включаючи продукцію за бартерним контрактом). Дані щодо обсягів реалізації за видами промислової діяльності формується за функціональним підходом (по однорідних продуктах). Показник формується на підставі даних державного статистичного спостереження “Економічні показники короткострокової статистики промисловості”, яке охоплює юридичних осіб та відокремлені підрозділи юридичних осіб, що забезпечують не менше 90% обсягу реалізованої промислової продукції в цілому по області без поділу на райони та міста. Тому станом а 01.10.2018 року відсутня інформація щодо обсягів реалізація промислової продукції підприємствами міста Теплодар.
Будівництво. Капітальні інвестиції.
Інформація щодо обсягу будівельно-монтажних робіт виконаних підрядними підприємствами будівельно-монтажного комплексу міста Теплодар є конфіденційною . Дані не оприлюднюються з метою забезпечення виконання вимог Закону України «Про державну статистику» щодо конфіденційності інформації.
Протягом трьох кварталів 2018 року на території міста не було введення в експлуатацію житла. Обсяг капітальних інвестицій за ІІІ квартали 2018 року по місту Теплодар становив 1 534,0 тис. грн., що на 298 тис. грн. більше ніж за аналогічний період 2017 року, і становить 146,9 грн. на одні особу.
В середньому по області обсяг капітальних інвестицій на 1 особу становить 6 133,4 грн.
Роздрібна торгівля та сфера послуг
На території міста протягом 9 місяців 2018 року в середньому працювало 19 закладів ресторанного господарства та 120 об»єктів роздрібної торгівлі, з них 7 точок фірмової торгівлі ( 3 точки – охолоджене м»ясо птиці, молочна продукція Арцизького молокозаводу «Армол», ковбасні вироби торгової марки «Злата» та «Гармаш», хлібобулочні вироби заводу «Одеський коровай») та 27 об»єктів побутових послуг.
На території міста функціонує ринок «Дністер» МПП «Дністер» та як об»єкт сучасної цивілізованої торгівлі універсам «СІЛЬПО» ТОВ «ФОЗЗІ-ФУД», універсам «ТОЧКА».
Обсяг реалізації платних послуг протягом січня – вересня 2018 року становить 17 211,5 тис. грн., що на 5 217,2 тис. грн. більше відповідного показника 2017 року ( 11 994,3 тис. грн). З них, населенню реалізовано в середньому близько 53 % від загального показника. По Одеській області в середньому на одного жителя реалізовується 16-20% від загального обсягу наданих послуг У структурі загального обсягу реалізованих послуг за видами економічної діяльності найбільшу питому вагу складали послуги транспорту, складського господарства, поштової діяльності, оренди, інжинірінгу, послуги у сфері інформації та телекомунікацій та з проведення різних операцій з нерухомим майном.
На жаль майже всі об»єкти послуг, торгівлі та ресторанного господарства належать фізичним особам – підприємцям, які згідно Закону України «Про статистику» не надають статистичної звітності. Тому, в дійсності, кількісний показник обсягу наданих послуг значно більший. Аналогічна ситуація і у сфері торгівлі.
Розвиток підприємництва
Станом на 01.01.2013 року на обліку у виконкомі Теплодарської міської ради перебувало 252 юридичних осіб та 1040 фізичних осіб – підприємців. Всього, з урахуванням державної реєстрації започаткування та припинення підприємницької діяльності на 01.07.2013 року на обліку знаходилося 248 юридичних осіб та 1041 фізичних осіб – підприємців.
З 01.07.2013 року повноваження з питань державної реєстрації передано до Реєстраційної служби Біляївського міськрайонного управління юстиції.
З 01.05.2016 року передано повноваження з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців від реєстраційної служби Біляївського міськрайоного управління юстиції до виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області. Враховуючи, що законодавством передбачено принцип екстериторіальності щодо здійснення процедури державної реєстрації, відповідно якого, державна реєстрація бізнесу здійснюється в межах області будь яким державним реєстратором, після чого документи в паперовому вигляді передаються до відповідного органу реєстрації за місцезнаходженням заявника. На обліку у виконавчому комітеті Теплодарської міської ради станом на 01.01.2018 року знаходилося 645 фізичних осіб – підприємців. За 9 місяців 2018 року припинено державну реєстрацію 50 ФОП зареєстровано новостворених 25 фізичних осіб-підприємців. Станом на 01.10.2018 року на обліку у виконавчому комітеті знаходиться 620 фізичних осіб підприємців.
За даними Головстатистики в Одеській області станом на 01.10.2018 року в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (ЄДРПОУ) по м. Теплодар налічується 284 юридичних осіб ( з них суб»єктів господарювання 164 од., з яких малих підприємств 105 одиниціь. Проте, враховуючи екстериторіальний принцип державної реєстрації та те, що облік суб»єктів господарювання в ЄДР ведеться в цілому по Біляївському району та місту Теплодар, ці показники не є точними і можуть бути уточнені в подальшому. На жаль, із вказаної кількості юридичних осіб, більша частина суб»єктів малого підприємництва взагалі не здійснює господарської діяльності протягом тривалого терміну.
В середньому в розрахунку на 10 тис. осіб наявного населення міста налічується 105 малих підприємств. Чисельність зайнятих в малому підприємництві ( юридичні особи – СПД та ФОП) становить близько 2 тис. осіб.
З метою спрощення процесу надання адміністративних послуг у місті при виконавчому комітеті Теплодарської міської ради в 1 кварталі 2013 року створено Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) до складу якого ввійшов дозвільний центр. ЦНАП успішно співпрацює з управлінням Держгеокадастру в Біляївському районі Одеської області, Теплодарським міським сектором міграційної служби в Одеській області та суб»єктами надання адміністративних послуг виконавчого комітету Теплодарської міської ради та Одеської області. Центр надання адміністративних послуг працює як із фізичними особами так і з суб»єктами господарювання. За 9 місяців 2018 ЦНАПом прийнято 2460 заяв , видано 2343 (з них задоволено 2290, відмов – 53)
Демографічна ситуація
Демографічна ситуація в місті характеризується відносною стабільністю чисельності населення. За даними Головного управління статистики чисельність наявного населення міста Теплодар за 9 місяців 2018 року в середньому становить 10 221 чоловік, постійного 10 420 чоловік. Протягом січня-вересня 2018 року в місті народилося 70 немовлят, померло 49 чоловік. Природний приріст становить 21 чоловік.
На відміну від ситуації в Одеській області, де залишається суттєвим перевищення кількості померлих над кількістю живонароджених, Теплодар одне з небагатьох міст України де тривалий час рівень народжуванності перевищує рівень смертності.
З метою якнайшвидшого повернення незайнятих громадян до продуктивної праці, Теплодарський відділ сприяння зайнятості Біляївської районної філії Одеського обласного центру зайнятості реалізує на ринку праці активні заходи сприяння зайнятості населення – працевлаштування, залучення до громадських робіт та професійне навчання. Безробітних, для яких на ринку праці відсутня підходяща робота, залучають до підприємництва ( після проходження відповідного навчання) шляхом одноразової виплати допомоги для започаткування підприємницької діяльності.
Соціальний захист
У системі соціального захисту значна увага приділялася обслуговуванню пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян, наданню грошової та натуральної допомоги.
В місті працюють 4 програми з питань соціального захисту населення: „Програма оздоровлення та відпочинку дітей м. Теплодар на 2017-2021 роки», «Міська цільова програма підтримки сім»ї і молоді м. Теплодар на 2017-2019 роки», «Міська програма надання пільг на оплату послуг зв»язку та інших пільг, передбачених законодавством та компенсації за пільговий проїзд окремим категоріям громадян на 17-19 роки», « Міська програма підтримки громадських організацій» .
За даними Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Теплодарської міської ради за січень – вересень 2018 року споживачам житлово-комунальних послуг нараховано субсидій в розмірі 5 788,0 тис. грн.
Заробітна плата
За даними Головного управління статистики в Одеській області середньооблікова кількість штатних працівників на підприємствах, установах і організаціях міста за три квартали 2018 року становить 744 чол. ( І кв- 749 чол., ІІ кв. -760 чол., ІІІ кв. – 723 чол.), середньомісячна заробітна плати за І кв. – 5 207,0 грн., ІІ кв. – 5 916,0 грн., ІІІ кв. – 5 042,0 грн., в середньому за 9 місяців близько 5 400,0 грн.
За 9 місяців 2017 року заробітна плата в середньому становила 4730 грн., що на 12,5 % або 670 грн. менше від показника за січень – вересень 2018 року.
За даними Головного управління статистики в Одеській області заборгованість із виплати заробітної на підприємствах міста Теплодар станом на 01.10. 2018 року відсутня.
Сплата житлово-комунальних послуг
Інформація щодо сплати населенням за спожиті житлово-кумунальні послуги формується по Україні в цілому та по регіонах за видами житлово-комунальних послуг. В середньому по м. Теплодар заборгованність за спожиті житлово-комунальні послуги, з урахуванням заборгованності за минулі роки, становить 5,5-6,0 млн. грн.
ІІІ. Підсумок виконання доходної частини бюджету.
Бюджет м. Теплодар на 2018 рік затверджений рішенням Теплодарської міської ради від 22 грудня 2017 року № 345-VІІ обсягом 80 494 350,00 грн.
Уточнений обсяг бюджету міста Теплодар визначено в сумі 85 329,81664 тис.грн, у тому числі доходи загального фонду 78 355,06739 тис.грн, доходи спеціального фонду 6 974,74925 тис.грн, у тому числі бюджету розвитку 5 582,79925 тис.грн.
Бюджет міста Теплодар за 2018 рік за доходами всього виконано в сумі 88 482,73275 тис.грн. або на 103,7 % від затверджених річних планових показників на 2018 рік.
У порівнянні з відповідним періодом 2017 року надходження доходів бюджету збільшилися на 6 955,20151 тис.грн. або на 108,5 %
Основну частину надходжень до бюджету міста Теплодар, а саме 47,0 % складають надходження інших міжбюджетних трансфертів.
До загального фонду бюджету міста Теплодар (без урахування трансфертів) за 2018 рік надійшло 29 824,82645 тис.грн., або 107,1 % від планових показників на 2018 рік. Додаткові надходження за 2018 рік склали 1 986,32645 тис.грн.
У порівнянні з аналогічним періодом 2017 року надходження доходів загального фонду бюджету (без урахування трансфертів) збільшилися на 7 509,89721 тис.грн або на 133,6%.
Одним із базових джерел наповнення загального фонду бюджету міста Теплодар у 2018 році залишається податок на доходи, питома вага якого 2018 році склала 33,0% від обсягу доходів загального фонду бюджету міста Теплодар (без урахування міжбюджетних трансфертів).
Надходження за 2018 рік склали 9 892,71854 тис.грн. Виконання плану забезпечено на 105,2 %. Питома вага в загальному фонді складає 33,0%. Надходження порівняно до минулого року збільшились на 122,1 % або на 1 788,86860 тис.грн. Надходження збільшились у зв’язку з підвищення мінімальної заробітної плати (з 01.01.2018р. – 3 723,0 грн.)
Надходження податку на доходи фізичних осіб в розрізі галузей економіки розподіляється наступним чином:
(тис.грн.)
Види галузей |
Обсяги сплати ПДФО за 2018 рік |
Питома вага |
Бюджетна сфера |
4896,1 |
49,5 |
Промисловість |
1243,7 |
12,6 |
Транспорт, зв”язок |
224,3 |
2,3 |
Торгівля |
478,9 |
4,8 |
Фінансові установи |
109,6 |
1,1 |
Суб”єкти підприємництва |
1006,1 |
10,2 |
Будівництво |
550,7 |
5,6 |
Інші |
1383,3 |
14,0 |
Всього ПДФО |
9892,7 |
100,0 |
В структурі платежів податку на доходи фізичних осіб найбільш питому вагу займає податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати – 93,9 % (7610,149 тис.грн.). За 2018 рік найбільш вагомими платниками відповідного податку є:
- ТОВ «Сільпо-ФУД» – 597,062 тис.грн., що на 33,4% (або 149,55 тис.грн.) більше надходжень 2017 року;
- ТОВ «Бріг Трейд» – 287,813 тис.грн., що на 138,5% (або 167,12 тис.грн.) більше надходжень 2017 року;
- ТОВ «Желдортехніка» – 210,597 тис.грн., що на 22% (або 38,5 тис.грн.) більше надходжень 2017 року.
Відповідно до п.12.4 ст.12 Податкового кодексу України до повноважень місцевих рад щодо податків і зборів , зокрема, належить встановлення ставок місцевих податків та зборів у межах ставок, визначених Податковим кодексом.
Рішеннями Теплодарської міської ради від 14.01.2016 року № 46-VII «Про затвердження положення та встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Теплодарської міської ради» зі змінами і доповненнями, від 29.12.2011 року № 173- VI «Про затвердження ставок єдиного податку для суб»єктів господарювання (фізичних осіб – підприємців), які здійснюють господарську діяльність на території міста Теплодар» зі змінами і доповненнями, від 14.01.2016 року № 45- VII «Про затвердження Положення та встановлення ставок транспортного податку на території Теплодарської міської ради» зі змінами і доповненнями, встановлені відповідні ставки по місцевим податкам.
Відповідно до вимог ст..10 Податкового кодексу України до місцевих податків, що справляються на території міста Теплодар, належать: податок на майно (в частині плати за землю, податку на нерухоме майно та транспортного податку), єдиний податок.
Фактичні надходження місцевих податків і зборів за 2018 рік склали 14 435,547 тис.грн. що становить 108,4% від планових призначень та на 149,3% відповідних фактичних надходжень минулого року.
Аналіз Надходження місцевих податків та зборів
Назва податку |
Фактичні надходження 2017 рік, тис.грн. |
Затверджено на 2018 рік, тис.грн. |
Фактичні надходження за 2018 рік, тис.грн. |
Виконання, % |
Темп росту до 2017 року, % |
Місцеві податки та збори, у тому числі |
9669,424 |
13313,6 |
14435,547 |
108,4 |
149,3 |
податок на нерухоме майно |
158,838 |
233,0 |
278,634 |
119,6 |
175,4 |
плата за землю |
5326,14 |
7660,5 |
8196,2 |
107,0 |
153,9 |
транспортний податок |
37,5 |
х |
-26,167 |
х |
х |
єдиний податок |
4146,946 |
5420,1 |
5986,88 |
110,5 |
144,4 |
Одним із найвагоміших джерел надходжень у складі місцевих податків та зборів є плата за землю (питома вага 56,8%). Згідно з Бюджетним кодексом України, надходження від плати за землю в повному обсязі (100%) зараховуються до місцевого бюджету.
За інформацією Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, розрахований відповідно до ст.. 289 Податкового кодексу України за 2018 рік становить 1,0.
За 2018 рік надходження плати за землю до місцевого бюджету склали 8196,199 тис.грн., що становить 107,0% планових призначень та на 153,9% або на 2870,059 тис.грн. більше відповідних надходжень минулого року.
Аналіз надходження плати за землю
Назва податку |
Фактичні надходження 2017 рік, тис.грн. |
Затверджено на 2018 рік, тис.грн. |
Фактичні надходження за 2018 рік, тис.грн. |
Виконання, % |
Темп росту до 2017 року, % |
Земельний податок з юридичних осіб |
958,659 |
967,0 |
1032,321 |
106,8 |
107,7 |
Орендна плата з юридичних осіб |
3799,447 |
6036,0 |
6475,127 |
107,3 |
170,4 |
Земельний податок з фізичних осіб |
106,055 |
132,5 |
141,738 |
107,0 |
133,6 |
Орендна плата з фізичних осіб |
461,979 |
525,0 |
547,013 |
104,2 |
118,4 |
Разом |
5326,14 |
7660,5 |
8196,199 |
107,0 |
153,9 |
В структурі платежів за землю найбільш питому вагу займає орендна плата з юридичних осіб (79,0%). Фактичні надходження склали 6475,127 тис.грн., що становить 107,3% планових призначень, або 170,4% фактичних надходжень за 2017 рік.
Основними платниками орендної плати з юридичних осіб є: ТОВ «Теплодарський енергетичний парк» – 2 707,945 тис.грн. (питома вага 41,8%) та ТОВ «Азімут-Юг» – 1 180,051 тис.грн. (питома вага 18,2%).
Фактичні надходження орендної плати з фізичних осіб в 2018 році склали 547,013 тис.грн., що становить 104,2% планових призначень, та 118,4% фактичних надходжень за 2017 рік. Основним платником орендної плати з фізичних осіб є: ФОП Бєлова С.Є. – 157,578 тис.грн. (питома вага 28,8%).
Надходження земельного податку з юридичних осіб в 2018 році становлять 1032,321 тис.грн., питома вага 12,6% від загального обсягу надходжень плати за землю.
Основними платниками земельного податку з юридичних осіб є: ТОВ «Бріг-Трейд» – 96,366 тис.грн., ПП «Тріада-1» – 89,243 тис.грн., ПП «Дністер» – 81,710 тис.грн.
Фактичні надходження земельного податку з фізичних осіб в 2018 році склали 141,738 тис.грн., що становить 107,0% планових призначень, та 133,6% фактичних надходжень за 2017 рік. Основними платниками орендної плати з фізичних осіб є: ФОП Білкін О.М. – 26,710 тис.грн., ФОП Слободянюк В.В. – 23,897 тис.грн.
На 2018 рік рішенням Теплодарської міської ради від 19.10.2017 року № 319/2-VII встановлено пільги із сплати земельного податку на 2018 рік, звільнивши від сплати земельного податку виконавчі органи; дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, заклади культури, науки, освіти, охорони здоров»я, соціального захисту, фізичної культури та спорту, які повністю утримаються за рахунок коштів бюджету міста Теплодар; громадські організації інвалідів; державні установи, які фінансуються з місцевого або державного бюджетів; земельні ділянки, на яких розташовано об»єкти комунальної власності, передані в оренду будівлі, якщо не використовуються для здійснення підприємницької діяльності; землі загального користування комунальної власності (парки). Орієнтований обсяг на рік складає -876,7 тис.грн.
Враховуючи вимоги Податкового кодексу України, рішенням Теплодарської міської ради від 14.01.2016 року № 46-VII «Про затвердження Положення та встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території міста Теплодар» прийняті ставки по сплаті податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в розрізі об»єктів житлової та комерційної нерухомості, юридичних та фізичних осіб.
Надходження податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки у 2018 році склали 278,634 тис.грн.
Основними платниками відповідного податку є:
- ПП «Авто-Гранд» – 84,733 тис.грн. (питома вага 30,4%);
- МПП «Данай» – 50,584 тис.грн. (питома вага 18,2%);
- ТОВ ВКА «Маяки» – 37,602 тис.грн. (питома вага 13,5%).
Фактичні надходження єдиного податку за 2018 рік складають 5 986,880 тис.грн., що становить 110,5% планових призначень. Питома вага відповідного податку у складі місцевих податків та зборів становить 41,0%
Згідно зі ст..19 Закону України «Про оренду державного та комунального майна, методика розрахунку пропозиції розподілу між відповідним бюджетом, орендодавцем і балансоутримувачем та порядок використання та порядок використання орендної плати для об»єктів, що перебувають у комунальній власності, визначається органами місцевого самоврядування.
Розрахунок орендної плати за оренду комунального майна здійснюється відповідно до рішення Теплодарської міської ради від 30.05.2013 року № 371-VI «Про затвердження Методики розрахунку орендної плати за комунальне майно територіальної громади м.Теплодар та пропозиції її розподілу»
Фактичні надходження орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном 3218,176 тис.грн., що становить 107,7% планових призначень на 2018 рік та 106,7% фактичних надходжень відповідного періоду 2017 року
Акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів виконаний на 108,5 відсотки. Надходження склали 605,195 тис.грн. Порівняно до відповідного періоду минулого року надходження збільшились на 85,468 тис.грн. або 116,4%.
До спеціального фонду (без урахування міжбюджетних трансфертів) надійшло 4009,822 тис.грн., виконання 2018 року склало 152,4% (+1 378,133 тис.грн.). Порівняно до відповідного періоду минулого року надходження збільшились на 328,961 тис.грн., у тому числі:
Власні надходження бюджетних установ та організацій надійшло у сумі 2646,114 тис.грн., відповідно до минулого року надходження збільшились на 667,417 тис.грн., або 133,7 %. За рахунок плати за послуги що надаються бюджетними установами згідно з функціональними повноваженнями – 1697,041 тис.грн. та за рахунок інших джерел власних надходжень – 949,073 тис.грн.;
Екологічний податок надійшов у сумі 23,789 тис.грн., виконання за 2018 року склало 264,3%.
По бюджету розвитку надходження склали 1339,918 тис.грн.
- Надходження від відчуження майна що знаходиться у комунальній власності склали 864,693 тис.грн. виконання за 2018 рік склало 100%.
- Надходження від продажу землі за 2018 рік склали 75,225 тис.грн.
- Надходження коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту 400,00 тис.грн.
ІV Видатки та заборгованість
За 2018 рік загальна сума видатків бюджету міста з урахуванням трансфертів становила 87 620,911 тис. грн., що становить 96,66 % річних планових призначень.
По загальному фонду видатки проведені в обсязі 79 127,294 тис.грн, що становить 97,26 % до річних призначень.
По спеціальному фонду видатки проведені в обсязі 8 493,616 тис. грн (91,36 %). Виконання капітальних видатків, що здійснювалось за рахунок спеціального фонду (бюджету розвитку) становить 6 542,989 тис. грн.
Додаток 1
Таблиця 1. Аналіз видатків в розрізі загального та спеціального фонду, поточних та капітальних видатків
На захищенні статті протягом 2018 року спрямовано 48 963,387 тис.грн. (87,7%) загального обсягу видатків без урахування трансфертів по соціальному захисту.
За аналогічний період 2017 року на захищені статті видатків було спрямовано 39 539,713 тис.грн. (88,89% загального обсягу видатків без урахування трансфертів по соціальному захисту).
При цьому, у поточному році на захищені видатки спрямовано на 9 423,674 грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року, що обумовлено ростом тарифів на енергоносії, ростом цін на продовольчі товари, мінімальної заробітної плати, збільшенням посадових окладів у посадових осіб місцевого самоврядування згідно до відповідних законодавчих актів. Питома вага захищених видатків в структурі місцевого бюджету залишається досить високою, близько 87,70 відсотків.
Таблиця 2
Назва статті |
за 2017 рік |
за 2018 рік |
|
||
тис,грн |
Питома вага,% |
тис,грн |
Питома вага,% |
Т.р.,% |
|
2111 |
28976,660 |
65,14 |
35765,555 |
64,06 |
123,43 |
2120 |
6310,918 |
14,19 |
7689,342 |
13,77 |
121,84 |
2111+2120 |
35287,578 |
79,33 |
43454,897 |
77,83 |
123,15 |
2220 |
507,156 |
1,14 |
647,920 |
1,16 |
127,76 |
2230 |
733,654 |
1,65 |
729,284 |
1,31 |
99,40 |
2270 |
3011,325 |
6,77 |
4131,286 |
7,40 |
137,19 |
Разом по захищенним статтям |
39539,713 |
88,89 |
48963,387 |
87,70 |
123,83 |
Інші видатки |
4940,927 |
11,11 |
6866,562 |
12,30 |
138,97 |
Всього (БЕЗ ТРАНСФЕРТІВ по соціальному забезпеченню) |
44480,640 |
100,00 |
55829,949 |
100,00 |
125,52 |
- Соціально-культурна сфера
Як і минулі роки, основною тенденцією виконання бюджету м. Теплодар за 2018 рік залишається тенденція до соціального спрямування. На видатки соціально-культурної сфери у цілому за 2018 рік із бюджету міста витрачено 64 911,330 тис.грн., в т.ч.( разом із трансфертами по соціальному захисту):
-по загальному фонду— 63 236,315тис. грн., або 79,92 % від обсягу видатків загального фонду бюджету;
– по спеціальному фонду – 1 657,01 тис. грн., або 84,98 % від обсягу видатків спеціального фонду бюджету.
Найбільшу питому вагу у загальному обсязі видатків соціально-культурної сфери займають видатки на соціальний захист ( з урахуванням субвенцій з державного бюджету) – 23 558,065 тис.грн. (26,89%), освіта – 29 276,011 тис.грн. (33,41%) та охорону здоров”я 10 292,011 тис.грн. (11,75%).
Додаток 2.
Таблиця 3.1.Структура фактичних видатків бюджету м.Теплодар 2018 рік за функціональною ознакою
Таблиця 3.2.Структура фактичних видатків соціально-культурної сфери м.Теплодар
за 2018 рік за функціональною ознакою
- Заробітна плата
Оплата праці працівникам бюджетних установ посідає найвагоміше місце серед захищених видатків та складає 77,83% в загальному обсязі видатків бюджету міста. На зазначену мету за 2018 рік спрямовано 43 454,897 тис.грн. За аналогічний період 2017 року на ці видатки було профінансовано 35 287,578 тис грн., що на 8 167,319 тис грн більше профінансованих видатків на заробітну плату у 2017 році. Таке збільшення видатків фонду заробітної плати пояснюється в першу чергу ростом мінімальної заробітної плати, а також підвищенням посадових окладів посадових осіб органів місцевого самоврядування, відповідно до діючого законодавства.
- Розрахунки за спожиті енергоносії
На розрахунки за спожиті бюджетними установами енергоносії протягом 2018 року з місцевого бюджету загального фонду спрямовано 4 131,259 тис. грн, у тому числі на тепло – 3 129,707 тис.грн., воду- 138,550 тис.грн., електроенергію – 863,002 тис.грн.
Найбільшу питому вагу в структурі оплати видатків по оплаті за енергоносії займають видатки на оплату за теплопостачання (75,76%).
В цілому на енергоносії по бюджетним установам міста було витрачено з місцевого бюджету на 579,016 тис грн. більше ніж за аналогічний період 2017 року. Економію в розрізі послуг на енергоносії можна спостерігати по водопостачанню, яка в грошовому виразі склала 18,669 тис грн..
Таблиця4
Назва показника |
Станом на 01.01.2018 |
Питома вага, % |
Станом на 01.01.2019 |
Питома вага, % |
Відхилення |
|
грн |
Т.р.,% |
|||||
Теплопостачання |
2690,584 |
75,74 |
3129,707 |
75,76 |
439,123 |
116,32 |
Водопостачання |
157,219 |
4,43 |
138,550 |
3,35 |
-18,669 |
88,13 |
Електроенергія |
704,440 |
19,83 |
863,002 |
20,89 |
158,562 |
122,51 |
Всього видатків по енергоносіям |
3552,243 |
100,00 |
4131,259 |
100,00 |
579,016 |
116,30 |
Структура виконання міського бюджету по видаткам на розрахунки за спожиті енергоносії у 2017- 2018 роках
- Фінансування місцевих програм
Фінансування місцевих та регіональних програм, заходів місцевого значення здійснювалось в межах помісячного розпису на підставі розпоряджень міського голови та відповідно до пропозицій головних розпорядників коштів та, головним чином, за наявності фінансового ресурсу.
У цілому по загальному та спеціальному фонду разом з місцевого бюджету профінансовано за звітний період 10 856,630 тис грн , з них біля 5 704,629 грн профінансовані капітальні видатки, що безперечно позитивно впливає на соціально-економучний розвиток території.
Додаток 3
Таблиця 5. Виконання міських програм за 2018 рік
- Резервний фонд, місцевий бюджет розвитку, обласний бюджет розвитку
З резервного фонду місцевого бюджету кошти впродовж звітного періоду не виділялись.
Фінансування проектів, заходів та програм за рахунок коштів місцевого бюджету розвитку ( капітальні видатки) здійснюється, головним чином, на підставі наданих від головного розпорядника коштів заявок на фінансування та оформлених, належним чином, актів та проектно-кошторисних документів.
На зазначені цілі протягом 2018 року були проведені фінансові операції з місцевого бюджету розвитку на загальну суму 2 111,284 тис.грн. відповідно до планових призначень бюджету розвитку.
Додаток 4.
Таблиця 6.Перелік об`єктів, фінансування яких в 2018 році здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету розвитку
Додаток 5.
Таблиця 7.Перелік об`єктів, фінансування яких в 2018 році здійснюється за рахунок коштів обласного бюджету розвитку
На виконання інвестиційних проектів (Таблиця 7), які фінансуються з обласного бюджету заплановані кошти в сумі 4 293,061тис. ( з урахуванням розподіленого вільного залишку коштів станом на 01.01.02018 року) грн ,виконання видатків впродовж звітного періоду склало 98,22% , що в грошовому виразі складає –4 216,447 тис грн тис грн, які також проводились відповідно до наданої проектно-кошторисної документації та актів та про виконання капітальних робіт, від головного розпорядника коштів.
- Кредиторська заборгованість
Станом на 01.01.2019 року по місцевому бюджету загального фонду кредиторська заборгованість відсутня.
- V. Субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам
На 2018 рік затверджено планові призначення ( зі змінами ) по 3х субвенціях з Державного бюджету місцевим бюджетам на суму 23297,3 тис.грн. Надійшло з Державного бюджету коштів на фінансування соціальної допомоги, пільг та субсидій за звітний період на суму 23297,3 тис.грн.. Профінансовано розпорядника коштів та перераховано отримувачам соціальної допомоги, пільг та субсидій 23297,3 тис. грн. Залишок невикористаних коштів станом на 01.01.2019 року відсутній.
- По субвенції на надання допомоги сім”ям з дітьми, малозабезпеченим сім”ям, інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам , тимчасової державної допомоги дітям та допомоги по догляду за інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу на 2018 рік передбачено планові призначення у сумі 11130,5 тис.грн.
Нарахована сума соціальної допомоги, відповідно до розрахунків наданих УПСЗН, за 2018 рік склала 11130,5 тис.грн , що менше від суми нарахованої соціальної допомоги за минулий рік ( 11663,5 тис.грн ) на 95,4% або на 533,0 тис.грн. незважаючи на те , що у 2018 році добавлені нові види соціальної допомоги : « Надання допомоги особам , які не мають права на пенсію та інвалідам» ( ТПКВКМБ 0813082), « Надання компенсації особі, яка доглядає за інвалідом І гр. чи 80ти річ. віку» ( ТПКВКМБ 0813085), а з червня – «Надання тимчасової допомоги особам ,які не мають права на пенсію» ( ТПКВКМБ 0813084, нарахована сума яких за звітний період склала 451,3 тис.грн.
Зменшення видатків відбулося по таким соціальнім допомога:
– ТПКВКМБ 0813043 « Надання допомоги при народженні дитини» на 83,5%, або на 1005,5 тис.грн;
– ТПКВКМБ 0813047 « Надання соціальної допомоги малозабезпеченим сім»ям» на 72,7 % або на 390,0 тис.грн.
Найбільші обсяги субвенції за звітний період ( у відсотку до загальної суми нарахованої соціальної допомоги ( 11130,5 тис.грн.) направлені на надання допомоги :
- при народженні дитини (ТПКВКМБ 0813043) – 46,1 % або 5133,5 тис.грн;
- дітям-інвалідам та інвалідам з дитинства (ТПКВКМБ 0813081) – 15,0 % або 1663,6,4тис.грн;
- одиноким матерям(ТПКВКМБ 0813045) – 13,5 % або 1497,4 тис.грн;
- малозабезпеченим сім»ям (ТПКВКМБ 0813047) – 9,3 % або 1039,8 тис.грн.
Заборгованість станом на 01.01.2019 року відсутня.
На розрахунки з пільг та субсидій на оплату комунальних послуг населення на 2018 рік передбачено планові призначення (зі змінами) в сумі 12161,8 тис.грн . Сума нарахованих пільг та субсидій населенню за спожиті житлово-комунальні послуги та енергоносії за відповідний період склала 9177,2 тис. грн., що менше суми витрат за минулий рік (17110,0 тис.грн ) на 7932,8 тис. грн або на 71,1 % . В розрізі видів послуг зменшення відбулося по всім видам послуг:
по електроенергії на 1250,7 тис. грн. ( 1424,4/2675,1);
по теплопостачанню на 5126,9 тис.грн (4581,4/9708,3);
по водопостачанню на 759,4 тис.грн (1331,7/2091,1);
по квартплаті на 384,1 тис.грн (1839,8/2636,0).
В розрізі видів послуг , питома вага нарахованих сум пільг та субсидій (у процентному відношенні до загальної суми нарахування (9177,2 тис.грн) , становить:
– по електроенергії — 1424,1 тис грн. або 15,5 % ;
– по теплопостачання – 4581,4 тис.грн. або 50,0 % ;
– по водопостачання – 1331,7 тис.грн. або на 14,5 % ;
– по квартплаті – 1839,8 тис.грн або на 20,0 % .
В розрізі пільг та субсидій :
Сума нарахованих пільг склала 2177,7 тис.грн, або 23,7% від загальної суми, субсидій – 6999,5 тис.грн, або 76,3%.
Отримано коштів з державного бюджету на суму 12161,8 профінансовано розпорядника коштів на суму 12161,8 тис. грн. з урахуванням заборгованості станом на 01.01.2018 року ( 4116,1 тис.грн). Залишок невикористаних коштів станом на 01.01.2019 року відсутній
Станом на 01.01.2019 року кредиторська заборгованість з пільг та субсидій склала 1131,5 тис.грн . в т.ч по видам послуг :
– по електроенергії — 117,1 тис. грн.;
– теплопостачанню — 747,7 тис.грн ;
– по водопостачанню – 110,9 тис.грн. ;
– квартплаті – 155,8 тис.грн.
- На надання пільг з послуг зв’язку, інших пільг, визначених чинним законодавством та компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян планові призначення (зі змінами) на 2018 рік спрямовані з місцевого бюджету у сумі 22,1 тис. грн. За відповідний період нараховані розпорядником видатки на суму 12,6 тис. грн., які профінансовані у повному обсязі.
Станом на 01.01.2019 року залишається кредиторська заборгованість , яка утворилася станом на 01.01.2016 в сумі 22,53 тис. грн та не профінансована з державного бюджету місцевому бюджету в т.ч. у розрізі видів послуг:
одноразовий проїзд – 3,36 тис.грн ;
послуги зв»язку — 0,86 тис.грн ;
компенсація за пільгове перевезення іншої категорії громадян – 18,31 тис. грн. .
- На надання пільг та житлових субсидій населенню на придбання твердого та скрапленого палива і скрапленого газу на 2018 рік передбачено планові призначення (зі змінами) в сумі ,5,1 тис.грн . Сума нарахованих пільг та субсидій населенню за спожиті житлово-комунальні послуги за відповідний період складає 4,96 тис.грн . профінансовано з державного бюджету з урахуванням кредиторської заборгованості станом на 01.01.2018 року (0,14 тис.грн) 5,1 тис.грн. Заборгованість станом на 01.01.2019 року відсутня..