Додаток
до рішення Теплодарської
міської ради
від “26” червня 2014 року
№501-VІ
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення
виконавчого комітету Теплодарської міської ради
- Відділ з питань надзвичайних ситуацій (далі – Відділ) є структурним підрозділом міської ради, якій утворюється міської радою і є підзвітним та підконтрольним міському голові та управлінню з питань надзвичайних ситуацій Одеської облдержадміністрації.
Відділ є органом управління Теплодарської міської ланки територіальної підсистеми цивільного захисту (далі – територіальна підсистема цивільного захисту).
- Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, Кодексом цивільного захисту України, законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, цим Положенням, розпорядженнями голови облдержадміністрації та міського голови, а також наказами начальника управління з питань надзвичайних ситуацій населення облдержадміністрації.
- До повноважень Відділу у сфері цивільного захисту належить:
1) організація забезпечення цивільного захисту на території міста;
2) забезпечення виконання завдань створеними підприємствами, установами та організаціями ланками територіальної підсистеми;
3) брати участь у забезпеченні реалізації вимог техногенної та пожежної безпеки на суб’єктах господарювання, що належать до сфери управління Відділу, які можуть створити реальну загрозу виникнення аварії;
4) розроблення та забезпечення реалізації програм та планів заходів у сфері цивільного захисту, зокрема спрямованих на захист населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, забезпечення техногенної та пожежної безпеки;
5) брати участь у створені аварійно-рятувальних служб, формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту, забезпеченні їх діяльності та здійснення контролю за готовністю до дій за призначенням;
6) організація та підтримання у постійній готовності міської системи централізованого оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій, сприяння її модернізації та забезпечення функціонування;
7) забезпечення оповіщення та інформування населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій, у тому числі в доступній для осіб з вадами зору та слуху формі;
8) брати участь в організації робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на території міста, а також радіаційного, хімічного, біологічного, медичного захисту населення та інженерного захисту територій від наслідків таких ситуацій;
9) брати участь в організації та керівництві проведенням відновлювальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
10) брати участь в організації та здійсненні евакуації населення, майна у безпечні райони, їх розміщення та життєзабезпечення населення;
11) організовує контроль за станом навколишнього природного середовища, санітарно-гігієнічною та епідемічною ситуацією;
12) брати участь у розробленні та здійсненні заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання в особливий період, що належать до сфери управління Відділу;
13) підготовка пропозицій щодо віднесення міста до групи цивільного захисту та подання їх Одеської обласної державної адміністрації;
14) віднесення суб’єктів господарювання, що належать до сфери управління Відділу, до категорій цивільного захисту відповідно до основних показників та затвердження їх переліку;
15) брати участь у створенні і використанні матеріальних резервів для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
16) брати участь у завчасному накопиченні і підтриманні у постійній готовності засобів індивідуального захисту для населення, яке проживає у прогнозованих зонах хімічного забруднення та формувань цивільного захисту, а також приладів дозиметричного і хімічного контролю та розвідки;
17) організовувати взаємодію з центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, щодо виконання завдань цивільного захисту;
18) брати участь в організації та забезпеченні життєдіяльності постраждалих від надзвичайних ситуацій, а також під час ведення воєнних (бойових) дій або внаслідок таких дій;
19) брати участь у складенні довідок про визнання особи постраждалою внаслідок надзвичайної ситуації, списків (реєстрів) постраждалих внаслідок надзвичайної ситуації, відповідно до яких надається матеріальна допомога, списків загиблих осіб на підставі їх ідентифікації;
20) брати участь у забезпеченні соціального захисту постраждалих внаслідок надзвичайної ситуації, зокрема виплати матеріальної допомоги;
21) створення у містах комісій з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, а в разі виникнення надзвичайних ситуацій – спеціальних комісій з їх ліквідації (за потреби), забезпечення їх функціонування;
22) забезпечення навчання з питань цивільного захисту посадових осіб органів місцевого самоврядування та суб’єктів господарювання комунальної власності, приймати участь у здійсненні підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях;
23) організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту;
24) визначення потреби фонду захисних споруд цивільного захисту;
25) планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення;
26) брати участь у прийнятті рішень про подальше використання захисних споруд цивільного захисту державної та комунальної власності у разі банкрутства (ліквідації) суб’єкта господарювання, на балансі якого вона перебуває;
27) організація обліку фонду захисних споруд цивільного захисту;
28) здійснення контролю за утриманням та станом готовності захисних споруд цивільного захисту;
29) організація проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту, виключення їх за погодженням з центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, з фонду захисних споруд цивільного захисту;
30) брати участь у реалізації заходів, спрямованих на поліпшення пожежної безпеки суб’єктів господарювання комунальної форми власності;
31) здійснення інших повноважень у сфері цивільного захисту, передбачених Кодексом цивільного захисту України та іншими законодавчими актами.
- Відділ має право:
одержувати від виконавчих органів ради, статистичних органів, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності та підпорядкування інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань;
заслуховувати інформацію посадових осіб виконавчих органів ради, керівників підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності і підпорядкування, про хід виконання завдань і заходів у сфері цивільного захисту та в установленому законодавством порядку давати їм обов’язкові для виконання розпорядження про усунення порушень вимог цивільного захисту;
залучати до здійснення заходів, пов’язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій та їх виникненням, сили територіальної підсистеми цивільного захисту згідно з планами взаємодії, а також окремих спеціалістів – за погодженням з їхніми керівниками.
- Відділ у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими виконавчими органами ради, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності і підпорядкування, об’єднаннями громадян.
- Відділ очолює начальник, який у встановленому порядку призначається та звільняється з посади міським головою за погодженням з начальникам управління з питань надзвичайних ситуацій Одеської облдержадміністрації.
- Начальник Відділу:
7.1. Підпорядковується безпосередньо міському голові.
7.2. Несе персональну відповідальність за виконання покладених на Відділ завдань та прийняті ним рішення;
7.3. Забезпечує підготовку, у межах своєї компетенції, проектів рішень міської ради та її виконавчого комітету і проектів розпоряджень міського голови;
7.4. Видає у межах своїх повноважень накази, організовує та контролює їх виконання керівним складом територіальної підсистеми цивільного захисту, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності і підпорядкування.
7.5. Звертається з поданням до міського голови про прийняття рішень щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності посадових осіб, винних у невиконанні законодавства, затверджених заходів та планів у сфері цивільного захисту.
7.6. Бере участь у розгляді питань, пов’язаних з діяльністю органів управління і сил Теплодарської ланки територіальної підсистеми цивільного захисту.
7.7. Скликає в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції.
- Відділ утримується за рахунок міського бюджету.
Гранична чисельність працівників Відділу затверджується міською радою з урахуванням техногенних та екологічних особливостей території міста відповідно до розрахункової мінімальної чисельності працівників Відділу, табеля оснащення і завдань на особливий період, що визначаються ДСНС України.
Матеріально-технічне забезпечення Відділу (службовими і складськими приміщеннями, службовим автотранспортом та іншими матеріально-технічними засобами) здійснює виконавчий комітет міської ради.