Про затвердження Програми розвитку конкурентоспроможності малого та середнього підприємництва в м. Теплодар на 2018-2020 роки

ТЕПЛОДАРСЬКА  МІСЬКА  РАДА  ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПРОЕКТ РІШЕННЯ

 

 

Про затвердження Програми розвитку

конкурентоспроможності малого та

середнього підприємництва в м. Теплодар на 2018-2020 роки

 

 

   Відповідно до пункту  статті 26  Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законів України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні», «Про національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні», на виконання Стратегії економічного та соціального розвитку Одеської області до 2020 року, рішення Одеської обласної ради № 405-VII від 16.06.2017 року « Про затвердження Програми розвитку конкурентоспроможності малого та середнього підприємництва в Одеській області на 2017-2020 роки» з метою сприяння розвитку підприємницької та інвестиційної діяльності в  місті Теплодар,   Теплодарська міська рада

ВИРІШИЛА:

  1. Затвердити Програму розвитку конкурентоспроможності малого та середнього підприємництва в м. Теплодар на 2018-2020 роки (далі – Програма), що додається.
  2. Виконавчому комітету Теплодарської міської ради при формуванні проекту бюджету міста на 2018-2020 роки передбачати кошти на реалізацію Програми в межах реальних можливостей бюджету.
  3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну депутатську комісію   з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі.

 

                                                                                     Додаток до рішення

                                                                                Теплодарської міської ради

                                                                                __________________________

 

Програма розвитку конкурентоспроможності малого та середнього підприємництва в м. Теплодар на 2018-2020 роки

 

 

Теплодар2018

 

Паспорт Програми розвитку конкурентоспроможності малого та середнього підприємництва в м. Теплодар   на 2018-2020 роки

1. Ініціатор розроблення Програми

 

Відділ соціально-економічного розвитку виконавчого комітету Теплодарської міської ради

 

2. Розробник Програми

Відділ соціально-екномічного розвитку виконавчого комітету Теплодарської міської ради

3. Співрозробники Програми (у разі наявності)

 

4. Відповідальний виконавець

Відділ соціально-економічного розвитку

5. Учасники Програми

Виконавчий комітет Теплодарської міської ради, Одеська обласна держана адміністрація, суб»єкти господарювання

6. Термін реалізації Програми

2018-2020 роки

 

 

 

  1. ВСТУП

 

     Малий та середній бізнес відіграє   важливу роль у соціально-економічному розвитку  держави, регіону  так і безпосередньо нашого міста, він  є одним із головних факторів формування і розвитку  конкурентоспроможності національної економіки, підтримки внутрішнього ринку, наповнюваності бюджету. Перевагою для розвитку підприємництва є стале економічне зростання країни, створення конкурентоспроможного ринкового середовища, стимулювання інноваційного розвитку, зміцнення економіки регіонів.

    Суб’єктами малого підприємництва є фізичні особи, юридичні особи, зареєстровані в установленому законом порядку, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 10 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України. Суб’єктами середнього підприємництва є фізичні особи, юридичні особи зареєстровані в установленому законом порядку, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 250 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 50 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України.

     Програма  розвитку конкурентоспроможності малого та середнього підприємництва в м. Теплодар   на 2018-2020 роки  розроблена на основі «Програми розвитку конкурентоспроможності малого та середнього підприємництва в Одеській області на 2017-2020 роки», яка затверджена рішенням Одеської обласної ради № 405 –VII від 16.06.2017 року.

Основними напрямами Програми є :

– забезпечення підтримки малих і середніх підприємств шляхом  сприяння участі суб»єктів малого та середнього підприємництва  в запроваджених Одеською облдержадміністрацією  програмах кредитування, часткової компенсації відсоткових ставок за кредитами;

– сприяння розвитку інфраструктури підтримки малого і середнього підприємництва;

– впровадження механізмів сприяння та стимулювання до використання у виробництві суб’єктами малого і середнього підприємництва новітніх технологій, а також технологій, які забезпечують підвищення якості товарів (робіт, послуг).

– сприяння участі суб»єктів малого та середнього підприємництва (МСП) міста в конкурсах інвестиційних проектів;

   Програма являє собою узгоджений за ресурсами, виконавцями і термінами реалізації комплекс заходів (проектів), спрямованих на створення норматив-но-правових, фінансових, ресурсних, інформаційних та інших умов розвитку малого і середнього підприємництва в регіоні.

   Дана програма є інструментом реалізації на місцевому рівні державної політики розвитку малого і середнього підприємництва та розроблена з урахуванням основних положень законів України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні», «Про Національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні» з урахуванням Методичних рекомендацій щодо формування і реалізації регіональних та місцевих програм розвитку малого і середнього підприємництва, затверджених наказом Держпідприємництва України від 18.09.2012 № 44, та інших нормативно- правових актів.

 

 

  1. ПОТОЧНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МАЛОГО

ТА СЕРЕДНЬОГО  ПІДПРИЄМНИЦТВА МІСТА ТЕПЛОДАР

 

       Кількість підприємств  які працюють в галузі промисловості м. Теплодара протягом періоду 2013-2017 років суттєво не змінилася: 1 підприємство, яке  надає послуги теплопостачання та виробництво електроенергії ( до 2016 року ТОВ «Теплодаренерго»  в 2016 році і на даний час МКП «Одеська ТЕЦ-2»), ПП «Тріада-1» – виробництво пластикового одноразового посуду та паперових виробів санітарно-гігієнічного призначення, ТОВ  «АВС Кемікалс Індастрі»  – виробництво паперових виробів санітарно-гігієнічного призначення та хімічної продукції ( миючі, чистячі, пральні засоби та ін). В четвертому кварталі 2016 року на території промислової зони розпочато роботу філії  швейної фабрики ТОВ «Грегорі Арбер» ( пошиття джинсового одягу), яка на даний час уже припинило свою роботу,  та ТОВ «ВЕЛК» – перероблення морепродуктів.

   За даними Головного управління статистики в Одеській області обсяги виробництва промислової продукції  поступово збільшуються : 26,4 млн.грн. – 2013 рік, 27,9 млн.грн.- 2014 р.,  36,6 млн. грн. 2015 р., очікуваний показник 2017 року – 37,0 млн грн.

  Також протягом 2013-2017 років спостерігається поступове зростання середньомісячної заробітної плати  одного штатного працівника  від 2465,0  грн. в 2013 році до 3036 грн. в 2016 році. Станом на  01.07.2017 року середньомісячна заробітна плата становила 5508,0 грн, що на 68 % більше від відповідного показника 2016 року.

   Проте, поруч з поступовим зростанням заробітної плати спостерігається  зменшення кількості штатних працівників. Так в 2013 році  штатних працівників на підприємствах та установах міста налічувалося 1054 особи, що на 150 чол. менше ніж  в 2012 році,  в 2014 році цей показник зменшився  на 172 особи і становив 882 працюючих, в 2015 році – 804 штатних працівників, в 2016 році 734 шт. працівників,  в 2017 році – 679 штатних працюючих. Слід зазначити, що, у разі необхідності,  підприємства  застосовують таку форму роботи з найманими працівниками як цивільно-правові угоди.

   Суттєво зменшилася кількість фізичних осіб – підприємців. Так станом на 01.01.2013 року на обліку у виконкомі Теплодарської міської ради  перебувало 252 юридичних осіб   та 1040 фізичних осіб – підприємців. Всього, з урахуванням державної реєстрації започаткування та припинення підприємницької діяльності  на 01.07.2013 року на обліку знаходилося 248 юридичних осіб та 1041 фізичних осіб – підприємців.     

З 01.07.2013 року повноваження з питань державної реєстрації було передано до Реєстраційної служби Біляївського міськрайонного управління юстиції.     Протягом 2014-2016 років припинено державну реєстрацію 536 фізичних осіб – підприємців, з них основна частина – це економічно неактивні підприємці ( тривалий час не здійснювали господарської діяльності,  тривала незавершена процедура припинення за власним бажанням або за судовим рішенням та ін).                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

           З 01.05.2016 року передано повноваження з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців від реєстраційної служби Біляївського міськрайоного управління юстиції  до виконавчого комітету  Теплодарської міської ради Одеської області.  За даними попередньої інвентаризації, на обліку у виконавчому комітеті станом на 01.01.2018 року знаходиться  540 фізичних осіб – підприємців. Слід зазначити, що це всі економічно-активні ФОП. За даними Головстатистики в Одеській області в ЄДРПОУ по м. Теплодар налічується 282 юридичних осіб ( з них суб»єктів господарювання 164 од., з них малих підприємств 105 одиниць. Слід зазначити, що не всі юридичні особи – суб»єкти підприємницької діяльності, які знаходяться на обліку у виконавчому комітеті економічно активні, – третина з них  недіючі: не ведуть господарської діяльності, знаходяться в стані припинення за рішенням суду та ін. Проте, враховуючи екстериторіальний принцип державної реєстрації та те, що облік суб»єктів господарювання в ЄДР ведеться в цілому по Біляївському району та місту Теплодар, ці   можуть бути уточнені в подальшому.

        В середньому в розрахунку  на 10 тис. осіб наявного населення міста  налічується 105 малих підприємств, кількість зайнятих в малому підприємництві ( юридичні особи – СПД,  ФОП, наймані працівники) становить в середньому близько 2  тис. осіб.

  З метою якнайшвидшого повернення незайнятих громадян до продуктивної праці міський центр зайнятості спільно з обласною службою зайнятості реалізує на ринку праці активні заходи сприяння зайнятості населення – працевлаштування, залучення до громадських робіт та професійне навчання. Безробітних, для яких на ринку праці відсутня підходяща робота, центри зайнятості залучають до підприємництва ( після проходження відповідного навчання) шляхом одноразової виплати допомоги для започаткування підприємницької діяльності, систематично проводяться ярмарки вакансій, семінари, зустрічі з роботодавцями.

     З метою спрощення процесу надання адміністративних послуг, в тому числі і для суб»єктів господарювання, у  місті при виконавчому комітеті Теплодарської міської ради в 1 кварталі 2013 року створено Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП).  ЦНАП успішно співпрацює з   управлінням Держгеокадастру  в Біляївському районі Одеської області, Теплодарським  міським  сектором  міграційної служби в Одеській області та суб»єктами надання адміністративних послуг виконавчого комітету . Послугами ЦНАПу користуються як жителі так і субєкти господарювання  міста та прилеглих населених пунктів.

       Всього на території міста  протягом 2013-2017 років   в середньому працювало 19 закладів ресторанного господарства та 120 об»єктів роздрібної торгівлі, з них 8 точок фірмової торгівлі ( 3 точки – охолоджене м»ясо птиці, молочна продукція Арцизького молокозаводу «Армол», ковбасні вироби торгової марки «Злата», «Олімпія» та «Гармаш», хлібобулочні вироби заводу «Одеський коровай»).

     На території міста функціонує ринок «Дністер» МПП «Дністер» та як об»єкт сучасної цивілізованої торгівлі універсам «СІЛЬПО»  ТОВ «ФОЗЗІ-ФУД». 

В сфері послуг діють 24  суб»єкти господарювання ( перукарні та салони краси, ремонт взуття, ремонт та пошиття одягу, автомийка, ремонт автотранспортних засобів, сауни,  масажні кабінети, житлво-комунальні  послуги та ін.)

За даними Головного управління статистики в Одеській області обсяги реалізованих  послуг ( в тому числі населенню) в 2014 році становили 7331,0 тис. грн, в  2015 році – 8806,6 тис. грн.,  а в 2016 році зросли майже вдвічі і становили 15081,1 тис. грн.

За перший  квартал 2017 року обсяг реалізованих нефінансових послуг наданих підприємствами міста  Теплодар становить  3175,9  тис. грн, в т. ч. населенню реалізовано 2044,5 тис. грн. У другому кварталі даний показник збільшився  і становить 3984,6 тис.грн.( населенню – 2743,1 т. грн.). Всього за перше півріччя 2017 року обсяг реалізованих нефінансових послуг становить 7160,5 тис. грн., з них населеню реалізовано послуг на суму 4787,6 тис. грн., що становить  66,9 % від загального обсягу по місту.

 

 

  Житлово-комунальні послуги в м. Теплодар надаються трьома підприємствами : ТОВ ЖЕБП «Наше місто» – утримання будинків та прибудинкових територій, МКП «Теплодарводоканал» – послуга водопостачання, водовідведення та очищення стоків, послуга теплопостачання надається МКП «Одеська ТЕЦ-2» ( до 2016 року надавалася ТОВ «Теплодаренерго»). В середньому,  протягом 2013-2016 років, рівень сплати за спожиті спослуги ( включаючи погашення заборгованності за минулі роки) становить 95 %. Станом на 01.01.2013 року сума заборгованності за спожиті послуги становила 4957,1  тис. грн., яка поступово зростала протягом 2013 -2017 років і станом на 01.01.2016 року  заборгованність за спожиті житлово-комунальні послуги становила 6974,5 тис. грн.

    Розвиток малого та середнього бізнесу є однією із стратегічних цілей  економічного  та соціального розвитку міста Теплодар. Розвиток людських ресурсів, поліпшення рівня комунальних послуг, розвиток комунальної інфраструктури, підвищення рівня життя населення, всебічний розвиток соціальної сфери – всі ці показники прямо залежать від  розвитку малого та середнього підприємництва. А для цього, робота виконавчих органів ради направлена зараз і буде направлена в подальшому на покращення бізнесового та інвестиційного клімату в місті, розширення інвестиційних можливостей, сприяння розвитку малого та середнього підприємництва, залучення інвестицій в місто та створенню бюджетоутворюючих підприємств.

        На початку липня 2017 року зареєстровано ТОВ «Теплодарський енергетичний парк» керівництвом якого було презентовано для громадськості міста інвестиційний проект з аналогічною назвою.  Реалізація проекту включає в себе будівництво двох блоків біотеплоелектростанції по 20 МВт, будівництво балансуючої ТЕС на газі пропан-бутан – 5 блоків по 100 МВт, будівництво сонячної та вітрової електростанцій. На період будівництва об»єкту планується створити 200 робочих місць, 200 робочих місць, після введення об»єкта в експлуатацію і запуску підприємсва  кількість робочих місць зменшиться і становитиме 150 роб. місць.

        В грудні 2017 з метою модернізації системи теплопостачання у м. Теплодар для забезпечення її стабільної роботи та надання якісних послуг, розвитку промислової зони міста,  оголошено проведення конкурсу з визначення приватного партнера для здійснення державно-приватного партнерства щодо модернізації пускорезервної котельної м. Теплодар з метою гарантованого забезпечення споживачів промислової зони, а при потребі м. Теплодар теплом, а це ще один об»єкт,  який створить додаткові робочі місця.

       З метою розвитку Промислової зони міста, створення нових робочих місць та збільшення надходжень до бюджету  в другому півріччі 2017 року розпочато   переговори щодо відкриття на території Теплодарської міської ради сміттєсортувального та сміттєпереробного заводів.

З метою  поширення інформації про Теплодар, сприяння розвитку бізнесу та залучення інвестицій в місто розроблено інвестиційний паспорт м. Теплодар, де поруч з характеристикою та інформацією про місто та його мешканців  надано інформацію про наявні вільні виробничі приміщення,  майданчики та земельні ділянки. Даний інвестиційний паспорт розміщено на офіційному сайті міста та представлений на проекті «Сталий розвиток малих міст та селищ Одеської області». В подальшому протягом 2018- 2020 років планується виготовлення  презентаційних матеріалів в друкованому вигляді.

Підприємства, які на даний час працюють  на території міста  протягом 2019-2020 років планують рзширення виробництва та збільшення кількості робочих місць.

 

 

  1. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ,

НА РОЗВ»ЯЗАННЯ  ЯКОЇ СПРЯМОВАНА  ПРОГРАМА

 

    На початку 2017 року у зв’язку із внесенням змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальне обов’язкове страхування» значною кількістю фізичних осіб-підприємців припинено підприємницьку діяльність. Всього з 01.01.2017  станом на 01.12.2017 року 152  фізичні особи-підприємця припинило підприємницьку діяльність.

   Одним із основних завдань програми є сприяння збереженню кількості діючих суб»єктів господарювання,  уникнення негативних наслідків для державного і місцевого бюджетів, пов’язаних зі скороченням  чисельності суб’єктів малого підприємництва, надання всебічної підтримки суб»єктам господарювання.

   Частка надходжень від суб’єктів малого підприємництва до зведеного бюджету Одеської області за 2016 рік становить 14 054,9 млн. грн. або 34,7% (у 2014 році 31,4%, 2015 році 28,3%).  

    В місті Теплодар за 2016 рік від СПД надійшло близько 10,0 млн грн.                  ( акцизний податок 664,6 тис. грн., єдиний податок – 2259,2 тис. грн., плата за землю близько 3000,0 тис. грн., оренда нерухомого майна  2652,4 тис. грн., та ін.),  що становить більше 40 % власних надходжень (19382,7 тис. грн.).  

   За 9 місяців  2017 року  доходи  бюджету від суб»єктів малого та середнього підприємництва досягли рівня 2016 року, а по деяким показникам навіть більше, зокрема:  єдиний податок  2935,1 тис. грн., акцизний податок  507,3 тис. грн., оренда майна 2163,3 тис. грн., плата за землю  майже 3000,0 тис. грн.

    Кількісний склад суб»єктів господарювання, які  здійснюють свою діяльність на території міста тривалий час не змінюється, тобто, та кількість торгових точок, закладів громадського харчування та сфери послуг які розташовні в Теплодарі повністю задовольняють попит населення.  

    На даний час зусилля виконавчого комітету направлені на розвиток промислової зони, а саме,  залучення інвесторів для розташування  на її території підприємств, які б створили нові робочі місця і як наслідок, сприяли збільшеню надходжень до  доходної частини бюджету.

   Бізнес потребує від влади пошуку нових збалансованих та виважених рішень з точки зору поєднання інтересів влади та бізнесу, які враховують поточну ситуацію та не створюють додаткового фіскального та регуляторного тиску, забезпечують здійснення необхідних реформ в Україні.     

      Основними причинами, що перешкоджають розвитку малого і середнього підприємництва як в цілому в Україні,  області, так безпосередньо і в місті Теплодар є:

– складність доступу до фінансово-кредитного ресурсу;

 – високі ставки по кредитах;

– відсутність підтримки малого бізнесу, особливо в пріоритетних галузях промисловості, що створюють найбільший потенціал потужного розвитку економіки як в Одеській області так і в місті безпосередньо ;

 – неналежний рівень інформаційного, консультативного та методичного забезпечення підприємницької діяльності.

   Однією з основних умов подолання негативних тенденцій розвитку малого і середнього підприємництва є розроблення та здійснення комплексу заходів щодо розв’язання проблем, які перешкоджають подальшому поліпшенню бізнес-середовища. Результатом виконання Програми є забезпечення умов реалізації завдань відповідно до Стратегії економічного та соціального розвитку Одеської області до 2020 року, а також реалізація Стратегії сталого розвитку «Україна – 2020», плану пріоритетних дій Уряду на період до 2020 року, що стане наслідком збільшення кількості робочих місць, обсягу валового регіонального продукту, кількості суб’єктів ведення бізнесу та підвищення надходжень до бюджету міста.

 

  1. 4. ВИЗНАЧЕННЯ МЕТИ ПРОГРАМИ

   Метою Програми є створення належних умов для розвитку конкурентоспроможності малого та середнього підприємництва, підвищення економічних показників розвитку  міста,  розвиток  пріоритетних галузей економіки, забезпечення стабільного функціонування малого та середнього підприємництва завдяки спільним діям виконавчого комітету Теплодарської міської ради,  Одеської обласної державної адміністрації,  національних та міжнародних фінансових установ, суб’єктів малого та середнього підприємництва, громадськості щодо консолідації фінансових, матеріально-технічних ресурсів, виробничого та наукового потенціалу.

 

5.ЗАХОДИ ПРОГРАМИ

  До Програми розвитку конкурентоспроможності малого та середнього підприємництва в м. Теплодар   на 2018-2020 роки включено заходи, які необхідно реалізувати протягом 2018 – 2020 років, для досягнення поставлених цілей та виконання визначених завдань, а саме:

– участь у формуванні цілеспрямованої, послідовної та передбачуваної державної регуляторної політики;

– сприяння активізації суб»єктів малого та середнього підприємництва щодо отримання  фінансово-кредитної та інвестиційної підтримки малого і середнього бізнесу завдяки запровадженого Одеською обласною державною адміністрацією  механізму використання коштів обласного бюджету на часткову компенсацію відсоткової ставки за кредитами, що надаються суб’єктам малого та середнього підприємництва на реалізацію бізнес- планів/проектів/;

– залучення піддприємств міста до участі в  Міжнародному інвестиційному форумі в Одеській області;

– залучення інвестицій в економіку міста шляхом постійного оновлення інвестиційного паспорту міста,  представлення міста на  інвестиційних форумах, виставках, конференціях, інших заходах міжнародного характеру

 

 

 

  1. ФІНАНСУВАННЯ ПРОГРАМИ

 

  Фінансування заходів Програми здійснюється відповідно до законодавства України за рахунок коштів обласного бюджету, коштів підприємств та інших незаборонених чинним законодавством джерел. З метою розширення можливостей доступу суб’єктів малого і середнього підприємництва до фінансово-кредитних ресурсів, потрібних для їх розвитку, відповідно до Програми, підприємствам пріоритетних галузей промисловості, за рахунок коштів обласного бюджету,  буде компенсуватися частина відсоткової ставки по кредитах, отриманих від банків.

    Частка відсоткової ставки, яка буде компенсуватися суб’єктам господарської діяльності з обласного бюджету по банківських кредитах, становитиме 10%. Гранична сума щомісячної компенсації по відсотковій ставці не може бути більшою ніж 50 тис.грн. по одній кредитній угоді щомісячно.

   Розмір кредиту не може перевищувати 5,0 млн.грн., строк кредиту – не більше ніж 3 роки. Дія Програми не поширюється на кредити, видані до прийняття Програми.

Компенсуватимуться відсоткові ставки по кредитах на:

– придбання устаткування, обладнання, інших основних засобів виробничого призначення;

– модернізацію технологічного процесу виробництва з метою зниження його собівартості;

– впровадження технологій енергоефективності у виробничий процес;

– розроблення нових видів продукції (товарів).

     Надання коштів обласного бюджету на часткову компенсацію відсоткової ставки по кредитах суб’єктів малого та середнього підприємництва в рамках Програми здійснюватиметься на конкурсних засадах.

    Кредити компенсуються суб’єктам господарської діяльності, які працюють у межах тих видів діяльності згідно з КВЕД 2010, що підпадають у секції «С», «D» (впровадження енергозберігаючих технологій), «H», «N» (діяльність туристичних агентств, туристичних операторів, надання інших послуг бронювання та пов’язана з цим діяльність). Відшкодування частини відсоткової ставки по кредиту здійснюється на підставі договору про співробітництво між головним розпорядником коштів бюджету Одеської області, передбачених на фінансування заходів цієї Програми, та банком (далі – договір). Частка відсоткової ставки буде компенсуватися по кредитах у разі відповідності підприємств-позичальників встановленим критеріям: – зареєстровані як суб’єкти підприємницької діяльності в Одеській області; – не мають простроченої заборгованості з виплати заробітної плати; – не мають простроченого податкового боргу, боргу зі сплати єдиного соціального внеску; – не перебувають у стадії банкрутства, ліквідації; – наявність представленої Головному управлінню статистики в Одеській області згоди на надання органам державної влади інформації, що міститься у статистичні та фінансовій звітності. Відбір суб’єктів малого та середнього підприємництва, на яких пошириться дія Програми щодо компенсації частини відсоткових ставок по кредитах буде проводитися відповідно до Порядку використання коштів обласного бюджету на часткову компенсацію відсоткової ставки за кредитами, що надаються суб’єктам малого та середнього підприємництва Одеської області. Часткова компенсація відсоткової ставки за кредитами проводиться головним розпорядником коштів у межах бюджетного асигнування на виконання Програми.

 

  1. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ТА ЕФЕКТИВНІСТЬ ПРОГРАМИ

 

 Реалізація заходів Програми сприятиме:

  • збільшенню кількості суб’єктів підприємницької діяльності;
  • збільшенню кількості штатних працівників до 1 тис.;
  • створенню сприятливих умов для започаткування нових та розвитку існуючих малих та середніх підприємств – місцевих товаровиробників; · зростанню обсягів реалізованої продукції, робіт і послуг на 20 %;
  • зростанню обсягів надходжень до бюджету міста від малого та середнього підприємництва на 30 %

 

  1. КООРДИНАЦІЯ ТА КОНТРОЛЬ

ЗА ВИКОНАННЯМ    ПРОГРАМИ

 

    Координацію та контроль за ходом виконання Програми здійснює відділ соціально-економічного розвитку виконавчого комітету Теплодарської міської ради.

     Координація та контроль  виконання Програми полягає у  проведенні інформаційно-роз’яснювальної роботи з метою популяризації механізму компенсації частини відсоткової Ставки по кредитах суб’єктам господарювання області (залучення суб»єктів господарювання міста до участі у просвітницьких семінарах, бізнес- зустрічах, підготовка та розповсюдження презентаційних матеріалів), своєчасному повідомленню суб»єктів господарювання про початок та порядок проведення конкурсу  на отримання компенсації частини відсоткової ставки по кредитах за рахунок коштів обласного бюджету в рамках Програми розвитку конкурентоспроможності малого та середнього підприємництва в Одеській області на 2017-2020 роки та надання відповідної звітності до Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації.

   «Порядок використання коштів обласного бюджету на часткову компенсацію відсоткової ставки за кредитами, що надаються суб’єктам малого та середнього підприємництва Одеської області»  є додатком 3 до Програми розвитку конкурентоспроможності малого та середнього підприємництва в Одеській області на 2017-2020 роки,  яка затверджена рішенням Одеської обласної ради  «Про затвердження Програми розвитку конкурентоспроможності малого та середнього підприємництва в Одеській області на 2017-2020 роки»  від 16 червня 2017 року № 405-VI . Дана програма  з додатками, якими визначено Порядок пільгового кредитування  суб»єктів малого та середнього підприємництва розміщена на сайті Одеської обласної державної адміністрації oda.odessa.gov.ua.