Комплексна програма розвитку цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки м.Теплодар Одеської області на 2018 – 2021 роки

ПРОЕКТ

Додаток №1

                                                                                                     до рішення Теплодарської міської ради

                                                                                                     від __ ________ 201__ року

№ ______

 

Комплексна програма

розвитку цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки м.Теплодар Одеської області на 2018 – 2021 роки

 

  1. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма

 

Відповідно до статті 19 Кодексу цивільного захисту України до повноважень місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування у сфері цивільного захисту належить забезпечення цивільного захисту на відповідній території, а також розроблення та забезпечення реалізації регіональних, місцевих програм у цій сфері, зокрема спрямованих на захист населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, забезпечення техногенної та пожежної безпеки.

Відповідно до Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні пріоритетним напрямком діяльності  органів місцевого самоврядування базового рівня є забезпечення належного захисту населення і територій громад від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, в першу чергу попередження та гасіння пожеж.

На теперішній час потребує прийняття « Комплексна програма розвитку цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки м.Теплодар Одеської області на 2018 – 2021 роки», для захисту території та населення Те6плодарської міської ради, мінімізації наслідків матеріальних збитків від пожеж, надзвичайних ситуації природнього та техногенного характеру та в першу чергу зменшення кількості загиблих людей в наслідок пожеж та надзвичайних ситуації.

При проведенні аналізу за попередні роки встановлено що за 2016 рік на території Теплодарської міської ради  виникло 50 пожеж у житлових будинках і на виробничих підприємствах, в порівнянні за 2015 рік на той же території виникло 31 пожежа. На пожежах виявлено загиблих 2016 рік 2 особи, 2015 рік 1 особа, що вказує на значне підвищення загиблих на пожежах та кількості пожеж.

Стан техногенного навантаження на території Теплодарської міської ради  ускладнюється у зв’язку з наявністю 2 потенційно небезпечних об’єктів .

Ліквідація наслідків аварій, катастроф, стихійних лих та пожеж потребує значних зусиль та залучення великої кількості особового складу і техніки підрозділів оперативно-рятувальної служби цивільного захисту.

Між тим матеріально-технічне оснащення сил цивільного захисту не відповідає сучасним вимогам. Понад 80% одиниць пожежно – рятувальної техніки потребують оновлення.

В Теплодарської міської ради  не організовано належним чином роботу із забезпечення пожежної безпеки в приватних домоволодіннях, де щороку виникає майже 60 відсотків від загальної кількості усіх пожеж, а гасіння їх значно ускладнюється через затримку з прибуттям до місця пожежі пожежно-рятувальних підрозділів.   

Потребує уваги забезпечення протипожежного стану об’єктів з                   масовим перебуванням людей, в першу чергу, лікувальних, навчальних,               видовищних закладів, де кошти на безпеку людей виділяються за залишковим принципом.

На території Теплодарської міської ради  не створено належних умов безпеки перебування людей на водних об’єктах, не встановлена персональна відповідальність власників водних об’єктів за забезпечення додержання вимог законодавства щодо безпечного використання водних об’єктів, а також за своєчасність та ефективність заходів із попередження нещасних випадків на воді.

Місця масового відпочинку людей поблизу водних об’єктів в більшості своїй не відповідають вимогам нормативних документів.  

На сьогоднішній день на території Теплодарської міської ради  не виконуються вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2002 року №1200 “Про   затвердження Порядку забезпечення населення і особового складу невоєнізованих формувань засобами радіаційного  та  хімічного  захисту”. Непрацююче населення, яке проживає у прогнозованих зонах хімічного забруднення, взагалі не забезпечено засобами захисту органів дихання.

 

  1. Мета комплексної програми

 

          Метою комплексної програми є створення механізму забезпечення захисту життя та здоров’я  населення, навколишнього середовища і об’єктів від впливу небезпечних факторів надзвичайних ситуації техногенного та природнього характеру, посилення пожежної безпеки Теплодарської міської ради  і об’єктів господарської діяльності, запобігання та реагування на надзвичайні ситуації, підвищення рівня протипожежного захисту місць масового перебування людей та попередження загибелі людей на водних об’єктах.

 

  1. Шляхів і засобів розв’язання проблеми

 

       Розв’язання проблеми полягає у комплексному, поетапному вирішенні проблемних питань у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, гарантованого захисту населення . території та навколишнього природного середовища від надзвичайних ситуації техногенного та природнього характеру і їх наслідків.

     У рамках програми передбачається здійснити ряд заходів, які обґрунтовують вибір оптимального розв’язання проблеми забезпечення техногенної та пожежної безпеки, запобігання та ліквідації надзвичайних ситуації, підвищення рівня цивільного захисту населення і території. Реалізація завдань і заходів Програми дозволить врегулювати питання щодо: 

  • впровадження заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, захисту населення і території від їх наслідків;
  • оновлення та поповнення в формуваннях цивільного захисту спеціальної техніки, засобів рятування, індивідуального спорядження та захисту, спеціального обладнання та приладів;
  • удосконалення механізму взаємодії центральних та місцевих органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ та організації у процесі здійснення заходів цивільного захисту;
  • визначення повноважень місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування у сфері цивільного захисту;
  • підвищення рівня підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації керівного, командно-начальницького складу та фахівців цивільного захисту, а також знань в питаннях безпеки працівників об’єктів і населення міської ради;
  • створення системи моніторингу, прогнозування і запобігання надзвичайним ситуаціям на місцевому рівні;
  • забезпечення державного нагляду за станом техногенної та пожежної безпеки об’єктів та населених пунктів громади для своєчасної протидії аваріям і пожежам та зменшення негативних наслідків від них;
  • забезпечення необхідної кількості та справності джерел протипожежного водопостачання для своєчасного оперативного реагування на пожежі та інщі надзвичайні ситуації, що дає змогу уникнути людських жертв та значних матеріальних збитків;
  • виявлення пожеж на початкової стадії та запобігання трагічним наслідкам, шляхом виведення систем протипожежної автоматики на пульт центрального протипожежного спостереження;
  • об’єднання можливостей центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організації у вирішенні питань цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки;

 

                                 

  1. Очікувані результати та ефективність Програми

 

          Виконання заходів комплексної програми дозволить:

  • підвищити рівень оперативного та комплексного реагування на надзвичайні ситуації;
  • мінімізувати загрозу настання нещасних випадків від поводження з вибухонебезпечними предметами;
  • підвищити рівень готовності органів влади та рівень підготовки особового складу підрозділів ДСНС до ліквідації надзвичайних ситуацій;
  • підвищити боєготовність до дій за призначенням сил та засобів на ефективне виконання завдань з рятування людей, гасіння пожеж та ліквідації НС;
  • створити місцевий матеріальний резерв за рахунок накопичення матеріальних засобів та запасів паливо – мастильних матеріалів, необхідних для запобігання можливим надзвичайним ситуаціям та ліквідації їх наслідків;
  • забезпечити 100% населення Теплодарської міської ради  промисловими засобами захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин;
  • підвищити рівень пожежної безпеки в м.Теплодар шляхом проведення ремонту вуличних пожежних  гідрантів;
  • підвищити рівень підготовки учнів загальноосвітніх навчальних закладів до дій в екстремальних умовах;
  • зменшити рівень загибелі населення під час купального сезону шляхом обладнання постів необхідними засобами рятування людей на воді;
  • зменшити рівень травмування людей під час купального сезону шляхом очищення від сторонніх предметів дна акваторії місць масового відпочинку людей на водних об’єктах;
  • здійснити якісну підготовку 100% спеціалістів – рятувальників для їх чергування на рятувальних постах під час купального сезону.
  • створити сприятливі соціальні умови життєдіяльності населення, зменшити вплив негативних факторів аварій та пожеж на навколишнє природне середовище

 

 

 

 

 

 

  1. Виконання комплексної програми

       Співвиконавці на правах  розпорядників коштів на здійснення заходів комплексної програми – виконавчий комітет Теплодарської міської ради, управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради та співучасники:  комунальне підприємство «Теплодар водоканал»,  установи та організації незалежно від форм власності і підпорядкування.

     Строк  виконання програми: 2018 – 2021 роки.

 

 

 

 

6 . Обсяги та джерела фінансування.

 

                                                                                                                   (тис.грн.)

 Загальна сума видатків на 2018-2021 роки.

 

Джерела  фінансування, роки

2018р

2019р

2020р

2021р

 Обласний/   державний бюджет

Місцевий бюджет

Інші джерела фінансування

Обласний/ державний бюджет

Місцевий бюджет

Інші джерела фінансування

Обласний/ державний бюджет

Місцевий бюджет

Інші джерела фінансування

Обласний/ державний бюджет

Місцевий бюджет

Інші джерела фінансування

 620

50

 30

 30

 50

 50

 30

 100

 60

 30

 100

60 

30 

 

 

 

Орієнтований обсяг фінансування Комплексної програми становить 620 тис. грн. за рахунок різних джерел фінансування.

Обсяги коштів на забезпечення реалізації комплексної програми в розрізі напрямків та термінів наведено в Додатку 2 фінансування заходів, визначених «Комплексною програмою розвитку цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки м.Теплодар Одеської області на 2018 – 2021 роки».

Остаточний обсяг фінансування заходів комплексної програми визначається щорічно в міському бюджеті в межах наявного фінансового ресурсу з дотриманням норм ст.85 Бюджетного кодексу України.

 

 

 

                                                                          Додаток № 2

                                                                                                                                                                                   до рішення Теплодарської міської ради

                                                                                                                                                                                   від __ ________ 201__ року

                                                                          № ______

 

Фінансування заходів, передбачених Комплексною програмою

розвитку цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки м.Теплодар, Одеської області на 2018 – 2021 роки

 

 

 

№ п/п

Найменування завдань

Найменування заходу

Розпорядники коштів, відповідальні співвиконавці

Джерела фінансування

Прогнозований обсяг фінансових ресурсів для виконання завдань, тис.грн.

У тому числі за роками (тис. грн.)

2018

2019

2020

2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

Здійснення організаційних та спеціальних заходів щодо запобігання виникнення пожеж, надзвичайних ситуацій, надзвичайних подій, їх ліквідації в тому числі проведення занять і навчань, відпрацювання документів оперативного реагування, перевірка джерел водопостачання

 

Придбання паливно- мастильних матеріалів для

14 ДПРЧ

 

 

Виконавчий комітет Теплодарської міської ради, Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Різні  бюджети

 

 

60

 

20

 

20

 

 20

 

20

 

Придбання шин, запчастин та агрегатів для ремонту пожежних автомобілів 14ДПРЧ

 

 

 

100

 

 

20

 

 

 

 

20

 

 

50

 

 

20

Придбання рятувального обладнання та пристроїв, форменого (спеціального) одягу та взуття особовому складу 14 ДПРЧ

 

 

100

 

 

30

 

 

 

 

 

 

30

 

 

2

Технічне переоснащення оперативно – диспетчерських служб, органів управління та сил цивільного захисту

Придбання будівельних матеріалів для проведення поточного ремонту службово-побутових приміщень пожежного депо

14 ДПРЧ

Виконавчий комітет Теплодарської міської ради, Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради,

 Біляївський МРС ГУ ДСНС України в Одеській області

 

 

різні бюджети

 

 

50

 

 

10

 

 

 

40

 

 

60

 

 

60

 

3

Забезпечення протипожежного захисту населення

Встановлення  нових та проведення ремонту вуличних пожежних гідрантів в м.Теплодар

Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради, КП «Теплодар водоканал»

 

Міський бюджет

 

 

200

 

 

30

 

 

50

 

 

60

 

 

60

 

4

 

Всього з міського бюджету

 

510

 

110

 

130

 

190

 

190