АНАЛІЗ регуляторного впливу до проекту рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області “Про порядок обчислення та сплати збору за місця для паркування транспортних засобів на території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області ”

АНАЛІЗ 

регуляторного впливу до проекту рішення Теплодарської міської ради

Одеського району Одеської області

“Про порядок обчислення та сплати збору за місця для паркування транспортних засобів на території  Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області ”

 

Цей аналіз регуляторного впливу (надалі – Аналіз) розроблений на виконання та з дотриманням вимог Законів України “Про місцеве самоврядування в Україні” від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР (із змінами та доповненнями), “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” від 11 вересня 2003 року № 1160-IV та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 та визначає правові та організаційні засади реалізації проекту рішення Теплодарської міської ради “Про порядок обчислення та сплати збору за місця для паркування транспортних засобів на території Теплодарської міської територіальної громади” (надалі – Рішення).

1.Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом регулювання

Аналіз визначає правові та організаційні засади реалізації проекту рішення Теплодарської міської ради Одеського району Одеської області “Про порядок обчислення та сплати збору за місця для паркування транспортних засобів на  території Теплодарської міської територіальної громади Одеського району Одеської області”.

Проект Рішення підготовлений відповідно до вимог статей 7, 10, 12, 268-1 Податкового кодексу України, пункту 24 частини першої статті 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”.

Цим проектом пропонується затвердити Положення про збір за місця для паркування транспортних засобів (далі – Положення). В Положенні визначена ставка вказаного збору. Відсутність регулювання збору за місця для паркування транспортних засобів може призвести до виникнення втрат бюджету через неможливість адміністрування цього збору у випадку провадження діяльності із паркування транспортних засобів на території Теплодарської міської територіальної громади з огляду на відсутність визначених Податковим кодексом України мінімальних ставок збору. Впровадження єдиної політики з питань нормативного регулювання, організації, функціонування, ціноутворення, координації і контролю в галузі паркування транспортних засобів дасть змогу забезпечити належний благоустрій вулично-дорожньої мережі, збільшення пропускної спроможності проїзних частин вулиць, підвищення безпеки дорожнього руху, дисципліни водіїв, впровадження культури паркування. 

Слід також зазначити, що без розв’язання цієї проблеми неможливо забезпечити належне виконання норм чинного законодавства.

 Затверджені рішенням Теплодарської міської ради від 31.03.2011р. № 75-VI «Про місцеві податки та збори в м.Теплодар» ставки збору за місця для паркування транспортних засобів на території м.Теплодар не відповідають вимогам діючого податкового законодавства.

Слід зазначити, що надходжень до міського бюджету від сплати за збір за місця для паркування транспортних засобів не відбувається у зв’язку з тим, що в місті не визначені  об’єкти оподаткування – спеціальні земельні ділянки, відведені для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів на території громади, затверджених рішенням місцевого органу влади та як наслідок – відсутні суб’єкти господарювання, які є платниками даного збору.

 Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

                     V

 

Держава

                     V

 

Суб’єкти господарювання,

                     V

 

у тому числі суб’єкти малого підприємництва*

                     V

 

Д

ане питання не може бути  вирішене із застосуванням ринкових

       

механізмів, оскільки Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні” та Податковим кодексом України визначено, що органи місцевого самоврядування встановлюють місцеві податки і збори в межах своїх повноважень. Тобто шляхом прийняття відповідного рішення міською радою.

ІІ. Цілі регулювання

Основною метою розробки проекту рішення  Теплодарської міської територіальної громади “Про порядок обчислення та сплати збору за місця для паркування транспортних засобів  на території Теплодарської міської  територіальної громади Оденського району Одеської області ” є забезпечення практичної реалізації статті 268-1 Податкового кодексу України.

Прийняття вищезазначеного рішення дасть можливість: 

– впорядкувати місця для паркування транспортних засобів на території Теплодарської міської територіальної громади; 

– розширити базу оподаткування та отримати в подальшому додатковий обсяг надходжень до міського бюджету; 

– забезпечити збільшення надходжень до бюджету для реалізації програм соціально – економічного розвитку.

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

  1. Визначення альтернативних способів

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

 

Альтернатива 1. Відмовитись від регулювання

– Виникнення втрат бюджету через неможливість адміністрування цього збору у випадку провадження діяльності   із   паркування    транспортних   засобів, неможливість застосування мінімальних ставок збору відповідно до пункту 12.3.5 статті 12 Податкового кодексу України (через відсутність їх визначення в Кодексі).

Спосіб є неприйнятним, оскільки чинним законодавством покладено на органи місцевого

самоврядування обов’язок із встановлення такого збору у випадку провадження відповідної діяльності на території адміністративно-територіальної одиниці.

Ставки збору, визначені рішенням Теплодарської міської ради від 31.03.2011 № 75-VI «Про місцеві податки та збори» не відповідають діючому податковому законодавству.

 

Альтернатива 2.

Обраний спосіб (прийняття пропонованого регуляторного акта)

– Забезпечує вирішення проблемних питань в повному обсязі.

Спосіб є прийнятним, оскільки повністю відповідає чинному законодавству.

 

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

 

 

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні

Недоотримання надходжень до  міського бюджету , наслідок – зменшення можливості в повній мірі фінансувати виконання програми економічного і соціального розвитку громади.

Альтернатива 2

Забезпечення відповідних надходжень до бюджету  міської  територіальної громади від сплати збору за місця для паркування транспортних засобів

 

Часові витрати на розробку та прийняття регуляторного акта та щодо проведення аналізу та заходів по відстеженню результативності регуляторного акту. 

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні

відсутні

Альтернатива 2

впорядкований процес паркування автомобілів на майданчиках для

платного паркування

плата за послуги паркування

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість

суб’єктів господарювання, що             підпадають під             дію регулювання, одиниць

1*

1

Питома          вага групи у загальній кількості, відсотків

100

100

* – плановий показник (у разі визначення об’єкту оподаткування)

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутність правових підстав для сплати податку

відсутні

Альтернатива 2

отримання прибутку за рахунок отримання плати за послуги

паркування

сплата збору за місця для паркування транспортних засобів до бюджету міської територіальної

громади.

Часові витрати на вивчення нормативно-правової бази з питань оподаткування та ознайомлення з проектом даного рішення.

В зв’язку з відсутністю суб’єктів господарювання – великого підприємництва, що підпадають під дію регуляторного акта, витрати одного суб’єкта  господарювання великого підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акту згідно Додатку 2 до Методики проведення аналізу регуляторного впливу не проводилися.

ІV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

На дію цього регуляторного акта негативно може вплинути не визначення об’єкту оподаткування та як наслідок відсутність суб’єктів господарювання, які можуть здійснювати надання послуг з обладнання та утримання майданчиків для платного паркування транспортних засобів та зміни у чинному законодавстві. Зазначений фактор, зокрема, може суттєво вплинути на порядок залучення фізичних осіб підприємців та юридичних осіб до провадження діяльності із паркування транспортних засобів. 

Можливість виконання акту з боку органів місцевого самоврядування, а також суб’єктів господарювання оцінюється як висока. Механізм повної або часткової компенсації можливої шкоди у разі настання очікуваних наслідків дії акту не розроблявся, оскільки настання будь-яких негативних наслідків, за результатами прийняття запропонованого механізму, не очікується. Контроль та нагляд за додержанням вимог регуляторного акту буде здійснюватися Теплодарської міською радою

Рейтинг результативності

(досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою

оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного

бали

Альтернатива 1

1

Неврегульованість питання стягнення збору на місцевому рівні, невідповідність вимогам чинного законодавства

Альтернатива 2

4

Забезпечує вирішення проблемних питань в

повному обсязі

 

Оцінка впливу регуляторного акта на конкуренцію

в рамках проведення аналізу регуляторного впливу*

 

Категорія впливу

Відповідь

 

1

2

А. Обмежує кількість або звужує коло постачальників.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

 

1. Надає суб’єкту господарювання виключні права на поставку товарів чи послуг

Ні

2. Запроваджує режим ліцензування, надання дозволу або вимог упого-дження підприємницької діяльності з органами влади

Ні

3. Обмежує здатність окремих категорій підприємців постачати товари чи надавати послуги (звужує коло учасників ринку)

Ні

 

4. Значно підвищує вартість входження в ринок або виходу з нього

Ні

5. Створює географічний бар’єр для постачання товарів, виконання робіт, надання послуг або інвестицій

Ні

Б. Обмежує здатність постачальників конкурувати.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

 

1.Обмежуєздатністьпідприємціввизначатиціни на товари та послуги

Ні

2.Обмежує можливість постачальників рекламувати або здійснювати маркетинг товарів чи послуг

Ні

3.Установлює стандарти якості, що надають необґрунтовану перевагу окремим постачальникам порівняно з іншими, або стандарти вищого рівня якості, ніж той, який обрали б окремі достатньо поінформовані споживачі

Ні

 

4. Суттєво збільшує витрати окремих суб’єктів підприємництва порівняно з іншими (зокрема внаслідок дискримінаційного ставлення до діючих та нових учасників ринку)

Ні

В. Зменшує мотивацію постачальників до активної конкуренції.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

1. Запроваджує режим саморегулюванняабоспільногорегулювання

Ні

2. Вимагає або заохочує публікувати інформацію про обсяги виробництва чи реалізацію, ціни та витрати підприємств

Ні

Г. Обмежує вибір та доступ споживачів до необхідної інформації.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

1. Обмежує здатність споживачів вирішувати в кого купувати товар

Ні

2. Знижує мобільність споживачів у наслідок підвищення прямих або не прямих витрат на заміну постачальника

Ні

 

3. Суттєво обмежує чи змінює інформацію, необхідну для ухвалення раціонального рішення щодо придбання чи продажу товарів

Ні

 

Рейтинг результативност

і

Вигоди (підсумок)

 

Витрати (підсумок)

 

Обґрунтування відповідного місця альтернативи             у рейтингу

Альтернатива 1

 

відсутні

відсутні

не забезпечує вирішення проблеми

Альтернатива 2

 

 

 

 

 

Приведення нормативно-правових актів Теплодарської міської ради у відповідність вимогам чинного законодавства

забезпечення відповідних надходжень до бюджету сільської об’єднаної територіальної громади  від сплати збору за місця для паркування

транспортних засобів

2. впорядкований процес паркування автомобілів на майданчиках для

платного паркування 

3.отримання прибутку за рахунок отримання плати за послуги паркування

1. витрати громадян,  пов’язані із платою за послуги паркування;

 

вирішення всіх проблем та поставлених задач

 

2. витрати суб’єктів господарювання, пов’язані із сплатою збору за місця для паркування

транспортних

засобів                         до

міського бюджету

 

 

Рейтинг

 

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію

запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

 

не вирішує поставлену проблему. Альтернатива є неприйнятною, оскільки чинним законодавством покладено на органи місцевого самоврядування обов’язок із встановлення такого збору у випадку провадження відповідної діяльності на території адміністративно-територіальної одиниці.

відсутні

Альтернатива 2

 

перевага обраної альтернативи – вирішення всіх проблем та

поставлених задач

не визначення об’єктів оподаткування та суб’єктів господарювання, які можуть здійснювати надання послуг з обладнання та утримання майданчиків для платного паркування транспортних

засобів;

 

  1. Механізми та заходи, які забезпечать роз’яснення визначеної проблеми

Для досягнення мети, визначеної у другому розділі Аналізу регуляторного впливу проектом цього регуляторного акту пропонується затвердити рішення Матусівської сільської ради “Про порядок обчислення та сплати збору за місця для паркування транспортних засобів на 2020 рік на території Матусівської сільської об’єднаної територіальної громади”. Зазначений проект регуляторного акту містить Положення. В Положенні визначена ставка вказаного збору. У зв’язку із цим аналіз регуляторного впливу підготовлено щодо норм, що врегульовують вказані відносини. 

 VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акту залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва здійснюється згідно із додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту (Тест малого підприємництва (М-Тест).

 

VІI. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Термін дії запропонованого регуляторного акта є необмеженим з моменту набрання його чинності, із можливістю внесення до нього змін та його відміни у разі зміни чинного законодавства.

 

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акту

Основним показником результативності регуляторного акту є забезпечення виконання вимог Податкового кодексу України.

Після набрання чинності регуляторним актом його результативність визначатиметься такими кількісними показниками: 

  • динаміка кількості платників збору за місця для паркування транспортних засобів;

– рівень поінформованості громади та суб’єктів господарювання з основних положень акта * (70%)

 – збільшення надходжень до міського  бюджету.

*Відповідно до частини 5 статті 12 Закону рівень поінформованості суб’єктів господарювання, фізичних осіб з основних положень рішення визначається чисельністю осіб, які ознайомляться з ним. Інформування громадськості відносно регуляторного акта здійснюється через такі джерела інформації:

-офіційну веб-сторінкуТеплодарської міської ради (trada.gov.ua)       

ІХ. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності  дії регуляторного акту

  Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися виконавчим комітетом Теплодарської міської ради.

Метод проведення відстеження результативності: статистичний

 Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися до дня набрання чинності цим регуляторним актом.

Повторне відстеження результативності буде здійснюватися за три місяці  до  дня  закінчення визначеного строку дії регуляторного акта.

 

Міський голова                                                                     Олександр ЧУЙКО

 

Тест малого підприємництва (М-Тест)

  1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з.

 

 

 

Таблиця 1

п/п

Вид консультації

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

Особисті зустрічі  

 

1*

Отримання інформації.У цілому запропоноване регулювання сприймається.

 

 КП «Теплодарсервіс»

  1. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):
    • Кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання – 1 (одиниці), у тому числі малого підприємництва – 0 (одиниць) та мікропідприємництва – 1 (одиниці);
    • Питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив – 100,0 %
  2. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

 

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

У перший рік (стартовий

рік

впровадження регулювання)

Періодичні

 (за

наступний

рік)

Витрати за 5 років

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

3

Процедури експлуатації обладнання

(експлуатаційні витрати –

 

витратні матеріали)

 

 

 

.4

Процедури обслуговування обладнання (ТО)

5

Інші процедури (уточнити):

 

– сплата збору (орієнтовно)

 

Не можливо визначити у зв’язку з відсутністю на даний час об’єкту оподаткування з зазначеною площею

6

Разом, грн.

 

7

Кількість суб’єктів господарювання, що мають виконати вимоги регулювання, одиниць

 

 

 

         1

 

8

 

Сумарно, грн.

Оцінка вартості адміністративних процедур субєктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

Розмір мінімальної заробітної плати на 2023 рік (прогноз) – 7176,00 грн ( Постоновою КМУ від 31.05.2021 № 548 схвалено Бюджетну Декларацію на 2022-2024 роки)

Кількість робочих годин у 2023 році – 1992 години, у погодинному розмірі – 166 год/міс

9.

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

Формула:

Витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм 

0,5*43,23*1

Вартість 1 людино-години –

Мін з/п станом на 01.01.2023р.-7176,00/166 год/міс = 43,23 грн.

21,62

21,62

108,10

10

Процедури організації виконання вимог

Регулювання

0,5*43,23*1

21,62

21,62

108,10

11

Процедури офіційного звітуванняФормула. Витрати часу на отримання інформації про порядок

звітування , отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + оцінка витрат часу на корегування Х вартість вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік 

Процедури обліку платників податків, проведення перевірок, звітування встановлюється Подактовим Кодексом та не потребують розрахунку в АРВ

 

 

12

Процедури

забезпечення процесу перевірок

Формула. Витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку

контролюючих органів Х вартість вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата)

Процедури обліку платників податків, проведення перевірок, звітування встановлюється Подактовим Кодексом та не потребують розрахунку в АРВ

 

 

13

 

Разом, грн

43,24

43,24

216,20

14

Кількість суб’єктів малого підприємництва , що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

 

1

1

1

15

.

Сумарно, грн

43,24

43,24

216,20

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків (зборів), не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури. Прийняття цього регуляторного акту не передбачає утворення нового виконавчого органу (або нового структурного підрозділу діючого органу).

  1. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

 №

Показник

Перший рік регулювання (стартовий), гривень

За п’ять років, гривень

1

Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

0,00

0,00

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

43,24

216,20

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання

43,24

216,20

4

 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

0,00

0,00

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

43,24

216,20

  1. 5. Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання

     На основі аналізу та порівняльних статистичних даних, що отримані під час розроблення М-тесту та під час консультації, проведеної із суб’єктом підприємництва, визначено, що зазначені ставки податків є прийнятними для суб’єктів малого підприємництва.

 

Міський голова                                                                                           Олександр ЧУЙКО

 

НАМАЗОВА Ірина

705-34-60