АНАЛІЗ регуляторного впливу проекту рішення «Про встановлення туристичного збору на території м.Теплодар на 2020 рік»

АНАЛІЗ

регуляторного впливу проекту рішення «Про встановлення туристичного збору на території м.Теплодар на 2020 рік»

 

І. Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.

Прийняття рішення«Про встановлення  туристичного збору на території Теплодарської міської ради на 2020 рік» необхідне для прозорого та ефективного встановлення ставки туристичного збору, здійснення необхідного контролю за своєчасністю та повнотою проведення платежів.

Таким чином, з 01.01.2020 року сплата туристичного збору повинна здійснюватися відповідно до рішення Теплодарської міської ради, яке має бути прийняте із застосуванням вимог, встановлених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

     Джерелом надходження коштів до бюджету Теплодарської міської ради є і місцеві податки та збори, які сплачуються суб’єктами господарювання зареєстрованими на території Теплодарської міської ради. Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Податковим кодексом України повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів, в тому числі туристичного збору, покладені на органи місцевого самоврядування.

Податковим кодексом зобов’язано органи місцевого самоврядування забезпечити прийняття рішень та їх офіційне оприлюднення щодо встановлення місцевих податків та зборів до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується їх застосування.

       Відсутність встановлених міською радою ставок туристичного збору на наступний бюджетний рік, визначення об’єкта оподаткування, платників податків і зборів, податкового періоду та інших обов’язкових елементів не дозволить забезпечити надходження до міського бюджету, а також зробити прозорою та відкритою діяльність органів місцевої влади при здійсненні  бюджетних процесів.

Враховуючи те, що Податковим кодексом зобов’язано органи місцевого самоврядування забезпечити прийняття рішення та їх офіційне оприлюднення щодо встановлення ставок туристичного збору, пропонується затвердити регуляторний акт «Про встановлення  туристичного збору на території Теплодарської міської ради на 2020 рік».          

Основна мета даного регуляторного акта – це зміцнення дохідної бази  бюджету об’єднаної територіальної громади  та спрямування отриманих кошти від сплати збору на вирішення соціальних проблем територіальної громади та покращення інфраструктури в місті.

         Впровадження даного регулювання є доцільним,  оскільки регуляторний акт спрямований на досягнення чітко визначеної мети — приведення порядку справляння  туристичного збору, на території Теплодарської міської ради до норм чинного законодавства. За 2018 рік до місцевого бюджету надходжень від сплати туристичного збору не було.

 

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

Групи(підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

так

 

Орган місцевого самоврядування

так

 

Суб’єкти господарювання

так

 

 

 Відповідно до Податкового кодексу України рішення місцевих рад щодо встановлення місцевих податків і зборів  приймаються на один бюджетний рік, відповідно вирішити проблему шляхом використання ставок, встановлених рішеннями ради у попередні роки неможливо.

Дана проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів  оскільки чинним законодавством дане питання віднесене до повноважень органів місцевого самоврядування.

Для встановлення з 01.01.2020 року місцевого туристичного збору, з урахуванням статті 268 Податкового кодексу України, необхідно провести регуляторну процедуру.

 

ІІ. Цілі державного регулювання.

Проект регуляторного акта спрямований на розв’язання проблеми, визначеної в попередньому розділі АРВ в цілому, основними цілями його  прийняття є:

– виконання вимог чинного законодавства;

встановити ставки туристичного збору, які забезпечили б надходження до місцевого бюджету для забезпечення реалізації програм соціально-економічного розвитку;

 – врегулювання правовідносин між Теплодарською міською радою та платниками туристичного збору.

ІІІ. Визначення та оцінка  альтернативних способів  досягнення зазначених цілей.

  1. Визначення альтернативних способів.

Вид альтернативи

Опис альтернативи

 

Альтернатива 1

Відмова від введення в дію запропонованого  регуляторного акта

.  Потенційні платники податків залишаться  без нормативного акта, що регулюватиме відносини  між ними та Теплодарською міською радою. Відповідно до статті 12 Податкового кодексу України, податок справлятиметься із застосуванням мінімальної ставки збору, що призведе до втрати можливості наповнити бюджету об’єднаної територіальної громади. Питання нарахування та сплати збору на території громади буде не врегульовано.

 

Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акта – рішення Теплодарської міської ради «Про встановлення  туристичного збору на території Теплодарської міської ради на 2020 рік»

 

Застосування даної альтернативи є найбільш прийнятною. З введенням в дію запропонованого регуляторного акта, відносини між платниками туристичного збору,  органами податкової служби та органами місцевого самоврядування, з питань сплати туристичного збору, будуть упорядковані. Встановлення ставки туристичного збору дасть можливість  забезпечити  надходження до місцевого бюджету коштів у 2020році та в подальшому враховуючи підвищення привабливості території міста  для туризму дозволить збільшити обсяг надходжень.

Відповідно до листа Мінфіна від 03.08.2018р. №05110-14-21/20720 прогнозний розмір мін. з/п. станом на 01.01.2020 р. становитиме 4407,00 грн. Оскільки сплата податку обчислюється від розміру мінімальної заробітної плати встановленої станом на 1 січня звітного (податкового) року , то орієнтовний розмір туристичного збору у 2020 році складе: 0,5 % від мін. з/ плати за добу (22,04 грн) для розміщення 1 особи у місцях проживання (ночівлі) – для внутрішнього туризму; та 1,0 %від мін. з/плати    за 1 добу(44,07 грн) для розміщення 1 особи у місцях проживання (ночівлі)  – для в’їзного туризму

 

 

 

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей.

Оцінка впливу на сферу інтересів органу місцевого самоврядування

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні

 

відсутні

 

Альтернатива 2

1.Забезпечення відповідних  надходжень до бюджету об’єднаної територіальної громади від сплати туристичного збору при подальшому підвищення привабливості території громади.

2.Посилення фінансових можливостей для задоволення соціальних потреб громади.

Витрати на підготовку проекту регуляторного акту, АРВ.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Сплата податку за мінімальними стаками.

відсутні

Альтернатива 2

Вирішення соціальних проблем територіальної громади та покращення інфраструктури в місті.

Підвищує привабливість території міста для туризму.

відсутні

 

 

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі, Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

1 (орієнтовна кількість)

1

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

100

100

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Сплата податків за мінімальними ставками.

 відсутні

Альтернатива 2

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.. Збільшує привабливість та території громади для туризму. Дозволяє наповнювати місцевий бюджет власними надходженнями з метою подальшого вирішення соціально-економічних проблем. Забезпечує прозорі та зрозумілі умови з питань справляння туристичного збору.

Відсутні

 

Запропоновані альтернативи не впливають на сферу інтересів суб’єктів великого та середнього підприємництва, тому витрати за альтернативами в кількісному вимірі не розраховуються.

 

ІV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей.

Здійснити вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.

Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:

4 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

3 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже  повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

1 – цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

Рейтинг результативності досягнення цілей під час вирішення проблеми

Бал результативности за 4 бальною системою

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива1

1

Дана альтернатива є неприйнятою у зв»язку з тим, що не буде досягнуто цілей правового регулювання.

Альтернатива2

3

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.. Збільшує привабливість та території громади для туризму. Дозволяє наповнювати місцевий бюджет власними надходженнями з метою подальшого вирішення соціально-економічних проблем. Забезпечує прозорі та зрозумілі умови з питань справляння туристичного збору.

 

 

Додаткового фінансування, введення в дію запропонованого регуляторного акта не потребує з бюджету, оскільки  здійснюватиметься в межах повноважень відповідних органів, але потребує часових витрат платників збору, у тому числі суб’єктів господарювання, які підлягатимуть оподаткуванню, на розрахунок туристичного збору, ведення обліку та надання податкової звітності.

У результаті досягнення визначених цілей буде отримано загальний позитивний ефект від запровадження даного регуляторного акта. 

На даний час немає об’єктивних обставин, які б перешкоджали впровадженню та виконанню вимог цього регуляторного акта органами влади, фізичними і юридичними особами, запровадження регуляторного акта не передбачає заподіяння шкоди у наслідку його дії.

 

  1. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

 

Основним завданням запропонованого проекту рішення є зміцнення ресурсної бази місцевого бюджету та упорядкування відносин між органом місцевого самоврядування, податковою інспекцією та юридичними особами з питань сплати туристичного збору.

З метою реалізації поставленого завдання пропонуються наступні способи:

–  встановити ставки туристичного збору,  на території Теплодарської міської ради;

– забезпечити  інформування  громадськості громади про вимоги регуляторного акта шляхом його розміщення на офіційному сайті   Теплодарської міської ради .

Механізм дії запропонованого регуляторного акта спрямований на безпосереднє розвязання визначеної проблеми, а саме:

– туристичний збір сплачується фізичними та юридичними особами;

– встановлення запропонованих ставок.

Організаційні заходи для впровадження регулювання

–   прийняття на пленарному засіданні сесії Теплодарської міської ради рішення «Про встановлення  туристичного збору на території Теплодарської міської ради на 2020 рік» ;

– оприлюднення проекту рішення «Про встановлення  туристичного збору на території Теплодарської міської ради на 2020 рік» з метою отримання зауважень та пропозицій;

– оприлюднення даного регуляторного акта у засобах масової інформації;

– здійснення моніторингу надходжень до місцевого бюджету коштів від цього збору.

Таким чином, дія даного регуляторного акта дасть змогу зміцнити ресурсну базу бюджету  територіальної громади м.Теплодар.

 

  1. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги.

  Дія регуляторного акта не поширюється на суб’єктів господарювання великого й середнього підприємництва, тому розрахунки витрат на одного суб’єкта господарювання та бюджетних витрат на адміністрування зазначеної категорії відповідно до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Постанова Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження Методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта») не проводилися.

  Питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, становить 100 %.

Здійснено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва (додаток 4 Методики проведення аналізу (Тест малого підприємництва)).

 

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Зазначений проект нормативно-правового акта є загальнообов’язковим до застосування на території громади та має термін дії один рік. У разі внесення змін до Податкового  кодексу в частині  справляння місцевих податків і зборів відповідні  зміни  будуть внесені до цього регуляторного акта.

 

VІII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Для визначення результативності цього регуляторного акта пропонується встановити такі статистичні показники:

обсяг надходжень туристичного збору, до  бюджету територіальної громади , пов’язаний з дією акта, грн.;

кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься  дія акта;

– розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта;

– рівень проінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта

  1. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта.

Відповідно до показників результативності дії регуляторного акту, зазначених розділом вище, для його  відстеження будуть використовуватись статистичні дані: аналітичні показники Чорноморського управління ДФС в Одеській області, фінансового управління  виконавчого комітету Теплодарської міської ради.

      Враховуючи, що для визначення значень показників результативності регуляторного акта використовуються виключно статистичні дані базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через 3 місяці після набуття ним чинності.

Повторне відстеження проводитиметься шляхом здійснення порівняльного аналізу статистичних даних за основними показниками результативності через 9 місяців після набуття чинності регуляторним  актом, але не пізніше терміну встановленого ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                              Додаток 1

до Аналізу регуляторного впливу

 

Тест малого підприємництва (М-Тест)

  1. Консультації з представникамимікро- та  малого підприємництващодооцінкивпливурегулювання

Консультації щодовизначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником 28.03.2019р.

Порядковий номер

Вид консультації :публічніконсультації ( круглістоли, наради, робочізустрічі, тощо), інтернет -консультації ( інтернетфоруми, соціальнімережі, тощо), запити (до ФОП, експертів, науковців, тощо)

Кількістьучасниківконсультацій, осіб

Основнірезультатиконсультацій (опис)

1  

Круглий стіл

28.03.2019р.

20 (10 – юридичні особи, 10-ФОП)

Ознайомлення з регуляторним актом .

 

 

  1. Вимірювання впливу регулювання на суб’єкти малого підприємництва (мікро- та малі):

Кількість суб’єктів малого та мікропідприємництва, на яких буде поширюватися регулювання -1.

Питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальнійкількостісуб’єктівгосподарювання, на яких проблема справляєвплив 100 %.

 

  1. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

 

Порядковий номер

Найменуванн яоцінки

У перший рік (стартовий рік провадження регулювання)

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

Формула:кількість необхідних одиниць обладнання х вартість одиниці

2

Процедура повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати – витратні матеріали)

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

5

Інші процедури:

Сплата податку( розрахунково для внутрішнього туризму за 1 добу)

Відповідно до листа Мінфіна від 03.08.2018р. №05110-14-21/20720 прогнозний розмір мін. з/п. станом на 01.01.2020 р. становитиме 4407,00 грн. Оскільки сплата податку обчислюється від розміру мінімальної заробітної плати встановленої станом на 1 січня звітного (податкового) року , то орієнтовний розмір туристичного збору у 2020 році складе: 0,5 % від мін. з/ плати за добу (22,04 грн) для розміщення 1 особи у місцях проживання (ночівлі) – для внутрішнього туризму.

 

 

8044,60*

6

Разом, грн. (сума ряд 1-4)

8044,60

7

Кількістьсуб’єктівгосподарювання, щоповиннівиконативимогирегулювання, одиниць

1

8

Сумарно, грн. (ряд 7х6)

 

8044,60

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо

виконання регулювання та звітування

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

Формула: витрати часу на отримання інформації про регулювання х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) х оціночна кількість форм.

05*27,54*1

Вартість 1 людино-години – мін.з/п станом на 01.01.2020 р. – 4407/160 =27,54 грн

 

13,77

 

 

 

 

 

10

Процедури організації виконання вимог регулювання: Формула:витрати часу на розроблення та впровадженн явнутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) х оціночна кількість внутрішніх процедур

0,5х27,54х1

 

 

.13,77

 

11

Процедури офіційного звітування

Формула:

витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості субєктів, що користуються формами засобівокремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим звязком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного

рівня помилок)) Х вартість часу субєкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік: 1,5*27,54*1

41,31

12

Процедури щодо забезпечення процессу перевірок

13

Іншіпроцедури

14

Разом,   гривень

(сума рядків 9+10+11+12+13)

 

68,85

15

Кількістьсуб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

1

16

Сумарно, гривень

68,85

* – розрахунки проводилися відповідно 1 місця тимчасового проживання (квартира), яка протягом року (365 днів) використовується для тимчасового проживання (ночівлі)..

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання для суб’єктів малого і мікропідприємництва.

Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання.

В місті не має Державної податкової інспекції, облік суб»єктів господарювання, які підпадають під дію даного регуляторного акту здійснює чорноморське управління ГУДФС вОдеській області

(Вартість 1 години заробітної плати: мінімальна заробітна плата 4 407,00 грн. /

кількість робочого часу за 1 місяць 160 год. = 27,54 грн./год).

Чорноморське управління ГУДФС вОдеській області 

 

Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва – за потреби окремо для суб’єктів малого та мікро-підприємництв)

Планові витрати часу на процедуру години

Вартість часу співробітника (заробітна плата),

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта

Оцінка кількості  суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень

1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання

0,5

27,54

 

1

1

13,77

2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі камеральні

 

 

 

 

0,5

 

 

 

 

 

27,54

 

 

 

1

 

 

 

1

 

 

 

13,77

3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання ( у разі наявності)

0,5

27,54

1

1

13,77

4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

0,5

27,54

1

1

13,77

5. Оскарження одного окремого рішення суб¢єктами господарювання

0,5

27,54

1

1

13,77

6. Підготовка звітності за результатами регулювання

0,5

27,54

1

1

13,77

7. Інші адміністративні процедури

Разом за рік

Х

Х

Х

Х

82,62

 

 Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням процесу регулювання державними органами, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації та на кількість суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання, та на кількість процедур за рік.

Розрахуноксумарнихвитратсуб’єктів малого підприємництва, щовиникають на виконаннявимогрегулювання

Показник

Перший рікрегулювання (стартовий), гривень

1

Оцінка «прямих» витратсуб’єктів малого підприємництва на виконаннярегулювання

8044,60

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

68,85

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання

8113,45

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

82,62

5

Сумарні витрати на виконаннязапланованогорегулювання

8196,07

  1. Розроблення коригуючих заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання.

Проект рішення Теплодарської міської  ради «Про встановлення туристичного збору на території Теплодарсьокї міської ради на 2020 рік» розроблено відповідно до чинного законодавства з метою дотримання податкового законодавства та наповнення бюджету Теплодарської міської ради.

За результатами тесту малого підприємництва (М-тест) визначено, що запропоноване регулювання є прийнятним для суб’єктів мікро- , малого підприємництва і впровадження корегуючи (пом’якшувальних) заходів не потребує.

 

Міський голова                                                                              М.В.Жовнір

 

 

 

Намазова І.В.

783-10-14