АНАЛІЗ регуляторного впливу проекту рішення «Про встановлення транспортного податку на території Теплодарської міської ради на 2020 рік»

АНАЛІЗ

регуляторного впливу проекту рішення «Про встановлення транспортного податку на території Теплодарської міської ради

 на 2020 рік»

 

І. Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Теплодарської міської ради «Про встановлення транспортного податку на території м.Теплодар на 2020 рік »” підготовлено відповідно до вимог Закону України від 11.09.2003 № 1160-ІV «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 із змінами.

Згідно зі статтею 10.2 Податкового кодексу України місцеві ради обов’язково установлюють податок на майно в частині транспортного податку. Відповідно до чинного законодавства повноваження щодо встановлення місцевих податків є виключною компетенцією органів місцевого самоврядування.

Для встановлення транспортного податку з 01.01.2020 року необхідно провести регуляторну процедуру. Прийняття цього регуляторного акта дасть можливість встановлення транспортного податку, здійснення контролю за додержанням правил розрахунку та сплати податку. Важливість проблеми при затвердженні транспортного податку полягає в тому, щоб поповнити місцевий бюджет та спрямувати отримані кошти від сплати податку на вирішення соціальних проблем територіальної громади.

За даними фінансового управління виконавчого комітету Теплодарської міської ради за 2018 рік транспортного податку сплачено в розмірі 20833,33 грн. (1 особа). Суб»єкти господарської діяльності транспортний податок не сплачували.

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

Групи(підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

V

 

Орган місцевого самоврядування

V

 

Суб’єкти господарювання

V

 

 

 

 

 

  1. Цілі державного регулювання

Проект регуляторного акта спрямований на розв’язання проблеми, визначеної в попередньому розділі АРВ в цілому, основними цілями його прийняття є:

 – виконання вимог чинного законодавства;

– врегулювання правовідносин між Теплодарською міською радою та суб’єктами оподаткування в процесі нарахування та сплати транспортного податку;

– забезпечення надходження до місцевого бюджету для виконання програм соціально – економічного розвитку територіальної громади м.Теплодар.

 

ІІІ. Визначення та оцінка  альтернативних способів  досягнення зазначених цілей.

  1. Визначення альтернативних способів.

Вид альтернативи

Опис альтернативи

 

Альтернатива 1

Відмова від введення вдію запропонованого  регуляторного акта

.  Потенційні платники податків залишаться  без нормативного акта, що регулюватиме відносини  між ними та Теплодарською міською радою.

Відповідно до статті 10 ПКУ місцеві ради обов’язково встановлюють податок на майно (в частині транспортного податку). Згідно підпункту 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України транспортний податок буде справлятись виходячи з норм Кодексу у фіксованому розмірі

25 000 грн. за один об’єкт оподаткування. Обсяг надходжень до місцевого бюджету не зміниться, проте міська рада порушить вимоги Податкового кодексу України в частині обов’язкового встановлення транспортного податку

 

Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акта – рішення Теплодарської міської ради «Про встановлення  транспортного податку на території Теплодарської міської ради на 2020 рік»

 

Дотримання вимог податкового законодавства. Забезпечення досягнення цілей державного регулювання

 

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей.

Оцінка впливу на сферу інтересів органу місцевого самоврядування

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні

 

відсутні

 

Альтернатива 2

Дотримання вимог податкового законодавства; забезпечення досягнення цілей державного регулювання; надходження до місцевого бюджету; реалізація місцевих програм.

Витрати на підготовку проекту регуляторного акту, АРВ.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Вирішення соціальних проблем за рахунок зростання доходної частини місцевого бюджету

Для громадян – власників транспортних засобів – сплата транспортного податку у сумі 25000 грн. за один об’єкт оподаткування

Альтернатива 2

Вирішення соціальних проблем за рахунок зростання доходної частини місцевого бюджету

Для громадян – власників транспортних засобів – сплата транспортного податку у сумі 25000 грн. за один об’єкт оподаткування

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі, Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

1*

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Вирішення соціальних проблем за рахунок зростання доходної частини місцевого бюджету

**Витрати на сплату транспортного податку не зміняться. Суб’єкти господарювання – платники податку у 2020 році будуть сплачувати податок за незмінною ставкою 25 000 грн. за один об’єкт оподаткування

Альтернатива 2

Вирішення соціальних проблем за рахунок зростання доходної частини місцевого бюджету

**Витрати на сплату транспортного податку не зміняться. Суб’єкти господарювання – платники податку у 2020 році будуть сплачувати податок за незмінною ставкою 25 000 грн. за один об’єкт оподаткування

 

*- за 2018 рік надходжень від сплати транспортного податку суб»єктами господарської діяльності до міського бюджету не надходило, але враховуючи, що на території Теплодарської міської ради зареєстровано близько 100 юридичних осіб, то є вірогідність  придбання ними, для своїх потреб, транспортний засіб, який підпадає під дане оподаткування.

** Податковим кодексом України відповідно до п.10.2 статті 10 передбачено, що місцеві ради обов’язково встановлюють податок на майно (в частині транспортного податку) , але у разі не прийняття даного регуляторного акта сума транспортного податку та супутні витрати залишаться для платників незмінними.

 

ІV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей.

Здійснити вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.

Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:

4 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

3 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже  повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

1 – цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

Рейтинг результативності досягнення цілей під час вирішення проблеми

Бал результативности за 4 бальною системою

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива1

1

Дана альтернатива є неприйнятою у зв»язку з тим, що не буде досягнуто цілей правового регулювання.

Альтернатива2

3

Дотримання вимог податкового законодавства; забезпечення досягнення цілей державного регулювання; надходження до місцевого бюджету; реалізація місцевих програм

 

 

Додаткового фінансування, введення в дію запропонованого регуляторного акта не потребує з бюджету, оскільки  здійснюватиметься в межах повноважень відповідних органів, але потребує часових витрат платників збору, у тому числі суб’єктів господарювання, які підлягатимуть оподаткуванню, на розрахунок транспортного податку, ведення обліку та надання податкової звітності.

У результаті досягнення визначених цілей буде отримано загальний позитивний ефект від запровадження даного регуляторного акта. 

На даний час немає об’єктивних обставин, які б перешкоджали впровадженню та виконанню вимог цього регуляторного акта органами влади, фізичними і юридичними особами, запровадження регуляторного акта не передбачає заподіяння шкоди у наслідку його дії.

  1. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

  Механізмом розв’язання вказаної вище проблеми є ухвалення рішення Теплодарської міської ради «Про встановлення транспортного податку на території м.Теплодар на 2020 рік»» відповідно до вимог чинного законодавства.

  Організаційні заходи для впровадження регулювання

– розробка проекту регуляторного акта «Про встановлення транспортного податку» та обговорення його на засіданнях комісії з питань діяльності регуляторної політики Теплодарської міської ради та виконавчого комітету з дотриманням принципів державної регуляторної політики;

– опублікування даного проекту в засобах масової інформації та у мережі Інтернет з метою отримання зауважень та пропозицій;

– розгляд винесених з боку суб’єктів підприємницької діяльності пропозицій та зауважень;

 – направлення до уповноваженого органу для підготовки у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку пропозицій щодо удосконалення проекту відповідно до принципів державної регуляторної політики;

– затвердження проекту регуляторного акта «Про встановлення транспортного податку» на засіданні сесії Бердянської міської ради;

– оприлюднення даного регуляторного акта у друкованих засобах масової інформації; – здійснення моніторингу надходжень до місцевого бюджету коштів від цього податку.

Таким чином, упровадження регуляторного акта забезпечить дотримання норм чинного податкового законодавства як органами фіскальної служби, органами місцевого самоврядування, так і суб’єктами господарювання, які сплачують транспортний податок у порядку та на умовах, визначених Кодексом і цим рішенням.

 

VI.Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги.

 Дія регуляторного акта не поширюється на суб’єктів господарювання великого й середнього підприємництва, тому розрахунки витрат на одного суб’єкта господарювання та бюджетних витрат на адміністрування зазначеної категорії відповідно до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Постанова Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження Методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта») не проводилися. Податок не є новим, тому додаткових витрат бюджету на впровадження та адміністрування регулювання не передбачається, видатки фіскальних органів та органів місцевого самоврядування не зміняться. Питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта, складає 100 відсотків. У зв’язку з тим, що питома вага суб’єктів малого підприємництва в загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта, перевищує 10%, здійснено розрахунок витрат на виконання вимог регуляторного акта для суб’єктів малого підприємництва згідно з Методикою проведення аналізу впливу регуляторного акта – Тест малого підприємництва ( М-тест) (додаток1).

 

VII.Обгрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Передбачається не обмежувати строк дії запропонованого регуляторного акта, у разі необхідності за підсумками відстежень результативності будуть вноситися зміни до нього.

 

VIII.Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Для визначення результативності цього регуляторного акта пропонується встановити такі статистичні показники:

– кількість платників податку, осіб;

– розмір надходжень транспортного податку до місцевого бюджету, грн.;

– розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта;

– рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта.

 

IX.Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності регуляторного акта Оцінка ефективності регуляторного акта буде здійснена за допомогою проведення базового, повторного та періодичного відстеження результативності регуляторного акта. Базове відстеження результативності буде здійснюватись до дати набрання чинності цього регуляторного акта. Повторне відстеження результативності планується здійснити через рік після набрання чинності регуляторним актом. Періодичне відстеження результативності здійснюється раз на три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження. З огляду на показники результативності, визначені у попередньому розділі аналізу регуляторного акта, відстеження результативності цього регуляторного акта буде здійснюватися статистичним методом з можливим проведенням соціологічного опитування. Інформація по обліку платників податку знаходиться у Чорноморському управлінні ГУ ДФС в Одеській області.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

ТЕСТ малого підприємництва (М-Тест)

 

  1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

 

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з “28” березня 2019 р.

 

Порядковий номер

Вид консультації :публічніконсультації ( круглістоли, наради, робочізустрічі, тощо), інтернет -консультації ( інтернетфоруми, соціальнімережі, тощо), запити (до ФОП, експертів, науковців, тощо)

Кількістьучасниківконсультацій, осіб

Основнірезультатиконсультацій (опис)

1  

Круглий стіл

20 (10 – юридичні особи, 10-ФОП)

Ознайомлення з регуляторним актом .

 

 

 

 

  1. Вимірювання впливу регулювання на суб’єкти малого підприємництва (мікро- та малі):

Кількість суб’єктів малого та мікропідприємництва, на яких буде поширюватися регулювання -1.

Питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальнійкількостісуб’єктівгосподарювання, на яких проблема справляєвплив 100 %.

 

  1. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

 

Порядковий номер

Найменуванн яоцінки

У перший рік (стартовий рік провадження регулювання)

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

Формула:кількість необхідних одиниць обладнання х вартість одиниці

2

Процедура повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати – витратні матеріали)

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

5

Інші процедури:

Сплата податку

 

25000

6

Разом, грн. (сума ряд 1-4)

25000

7

Кількістьсуб’єктівгосподарювання, щоповиннівиконативимогирегулювання, одиниць

1

8

Сумарно, грн. (ряд 7х6)

 

25000

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо

виконання регулювання та звітування

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

Формула: витрати часу на отримання інформації про регулювання х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) х оціночна кількість форм.

05*27,54*1

Вартість 1 людино-години – мін.з/п станом на 01.01.2020 р. – 4407/160 =27,54 грн

 

13,77

 

 

 

 

 

10

Процедури організації виконання вимог регулювання: Формула:витрати часу на розроблення та впровадженн явнутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) х оціночна кількість внутрішніх процедур

0,5х27,54х1

 

 

.13,77

 

11

Процедури офіційного звітування

Формула:

витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості субєктів, що користуються формами засобівокремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим звязком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного

рівня помилок)) Х вартість часу субєкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік: 1,5*27,54*1

41,31

12

Процедури щодо забезпечення процессу перевірок

13

Іншіпроцедури

14

Разом,   гривень

(сума рядків 9+10+11+12+13)

 

68,85

15

Кількістьсуб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

1

16

Сумарно, гривень

68,85

 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання для суб’єктів малого і мікропідприємництва.

Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання.

В місті не має Державної податкової інспекції, облік суб»єктів господарювання, які підпадають під дію даного регуляторного акту здійснює чорноморське управління ГУДФС вОдеській області

(Вартість 1 години заробітної плати: мінімальна заробітна плата 4 407,00 грн. /

кількість робочого часу за 1 місяць 160 год. = 27,54 грн./год).

Чорноморське управління ГУДФС вОдеській області 

 

Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва – за потреби окремо для суб’єктів малого та мікро-підприємництв)

Планові витрати часу на процедуру години

Вартість часу співробітника (заробітна плата),

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта

Оцінка кількості  суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень

1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання

0,5

27,54

 

1

1

13,77

2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі камеральні

 

 

 

 

0,5

 

 

 

 

 

27,54

 

 

 

1

 

 

 

1

 

 

 

13,77

3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання ( у разі наявності)

0,5

27,54

1

1

13,77

4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

0,5

27,54

1

1

13,77

5. Оскарження одного окремого рішення суб¢єктами господарювання

0,5

27,54

1

1

13,77

6. Підготовка звітності за результатами регулювання

0,5

27,54

1

1

13,77

7. Інші адміністративні процедури

Разом за рік

Х

Х

Х

Х

82,62

 

 Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням процесу регулювання державними органами, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації та на кількість суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання, та на кількість процедур за рік.

Розрахуноксумарнихвитратсуб’єктів малого підприємництва, щовиникають на виконаннявимогрегулювання

Показник

Перший рікрегулювання (стартовий), гривень

1

Оцінка «прямих» витратсуб’єктів малого підприємництва на виконаннярегулювання

25000,00

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

68,85

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання

25068,85

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

82,62

5

Сумарні витрати на виконаннязапланованогорегулювання

25151,47

  1. Розроблення коригуючих заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання.

Проект рішення Теплодарської міської  ради «Про встановлення транспортного податку на території Теплодарської міської ради на 2020 рік» розроблено відповідно до чинного законодавства з метою дотримання податкового законодавства та наповнення бюджету Теплодарської міської ради.

За результатами тесту малого підприємництва (М-тест) визначено, що запропоноване регулювання є прийнятним для суб’єктів мікро- , малого підприємництва і впровадження корегуючи (пом’якшувальних) заходів не потребує.

 

 

Міський голова                                                                       М.В.Жовнір        

 

 

 Намазова І.В.

783-10-14