№522-VII Про затвердження Програми розвитку освіти міста Теплодар на 2019-2021 роки

18 грудня  2018р.                                                                                №522-VII

 

Про затвердження Програми розвитку

освіти міста Теплодар на 2019-2021 роки

 

Відповідно до п.16 ч.1 ст.43  Закону України  “Про місцеве самоврядування в Україні”, з метою організаційного та фінансового забезпечення реалізації державної політики в освітній галузі міста, Теплодарська міська рада

ВИРІШИЛА:

  1. Затвердити Програму розвитку міста Теплодар на 2019-2021 роки, що додається..
  2. Начальнику управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради (Ковальову О.М.) забезпечити виконання цієї Програми.
  3. Визнати таким, що втратило чинність рішення Теплодарської міської ради від 30.10.2014 № 528-VI “Про затвердження Комплексної програми “Освіта міста Теплодар” на 2015-2018 роки”
  4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на депутатські комісії:
  • з питань освіти, охорони здоров’я, культури, спорту та у справах дітей;
  • з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій,комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі.

 

 

 

 

Міський голова                                                                             М.В.Жовнір

 

 

                                                        Додаток

                                                                           до рішення

                                                                                                          Теплодарської міської ради

                                                                                                          від «18» грудня 2018 року

                                                                                                          №522-VII

 

 

Вступ

 

            Освіта – одна з найбільш масштабних і фундаментальних складових устрою держави. Освітній простір міста Теплодар задовольняє потреби усіх категорій населення в навчанні й вихованні, наданні різних видів освітніх послуг. Головним напрямком його удосконалення є досягнення практичних результатів щодо розширення доступності, зростання ефективності, підвищення якості освіти на всіх рівнях. У мережу навчальних закладів входять:

– Теплодарська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Теплодарської міської ради Одеської області  з українською та російською мовами навчання.

– Дошкільний навчальний заклад  №1 ”Веселка” загального типу комунальної власності.

– Дошкільний навчальний заклад № 2 „Сонечко”  загального типу   комунальної власності.

–  Теплодарський міський будинок дитячої та юнацької творчості.

–  Теплодарська дитячо-юнацька спортивна школа.

            Особливістю освіти міста є належний соціальний, культурний, науковий потенціал. Місто має потужні можливості для розвитку освітньої галузі.

            Нормативно-правовою основою Програми розвитку освіти міста Теплодар служать: Конституція України; Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», «Про професійно-технічну освіту» , «Про охорону дитинства», „Про Національну програму інформатизації”, „ Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні”; Укази Президента України „Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування розвитку освіти в Україні”, „Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні”, „Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні”.

            Нова Програма визначає стратегічні пріоритети розвитку освіти міста, започатковує організаційні шляхи її реалізації, обґрунтовує ресурсні потреби.

Програма спрямована на забезпечення особистісного розвитку суб’єктів освітнього процесу, варіативності і відкритості школи, модернізацію змісту, методів, форм навчання і виховання, системи контролю і оцінювання, прийняття управлінських рішень.

            Програма являє собою комплекс науково-методичних, матеріально-технічних, управлінських проектів із визначенням шляхів їх реалізації та джерел фінансування. У ній максимально враховано суспільні потреби населення міста щодо рівня освіти, сучасні світові тенденції глобалізації, розвиток науково-інформаційних технологій, досягнення в галузі педагогічних новацій.

            Освітній простір міста Теплодар задовольняє потреби усіх категорій населення в навчанні й вихованні, наданні різних видів освітніх послуг. Головним напрямком його удосконалення є досягнення практичних результатів щодо розширення доступності, зростання ефективності, підвищення якості освіти на всіх рівнях.

Актуальними залишаються проблеми забезпечення рівного доступу до здобуття якісної освіти, адаптації її змісту до соціально орієнтованої ринкової економіки, прискорення розвитку освіти, її інтеграції в європейський освітній простір, удосконалення механізмів управління, оптимізація, прогнозування та рівномірне фінансування закладів освіти усіх типів, здійснення заходів щодо соціального захисту учасників навчально-виховного процесу.

У галузі управлінської діяльності продовжується перехід до державно-громадської моделі управління освітою, утвердження в громадській думці, суспільній практиці справжньої пріоритетності сфери освіти. Проблемним залишається питання управління освітою, яке здебільшого ґрунтується на контролюючих функціях.

Загальна спрямованість модернізації освіти міста полягає в тому, щоб привести її стан у відповідність до європейських стандартів, потреб сучасного життя, освітніх запитів жителів міста.                                                                                          

 

Головна мета Програми

Головною метою Програми є  створення умов рівного доступу до здобуття жителями міста якісної освіти, орієнтованої на ринкову економіку, інтеграцію в європейський та світовий освітній простір, забезпечення вищого ґатунку освітніх послуг, високого рівня знань і практичних умінь дітей та молоді, їх громадянських і моральних якостей відповідно до потреб та запитів суспільства. Забезпечення інноваційного розвитку галузі через підготовку успішних педагогів нової формації; удосконалення системи управлінської діяльності.

 

Шляхи і засоби розв’язання існуючих проблем

            Програмою передбачається :

– забезпечити доступність дошкільної освіти шляхом розширення мережі дошкільних навчальних закладів;

– здійснити перехід на нові програми навчання та виховання дітей різного віку та категорій, забезпечити належний методичний супровід впровадження змін у освітній процес, зміцнити матеріально-технічну базу дошкілля, створити здоров’язберігаючі умови життєдіяльності дітей;

– продовжити реформування загальної середньої освіти, забезпечити науково-методичний супровід переходу на оновлені державні стандарти, впровадження ефективних моделей профільного навчання;

– удосконалити систему виховної роботи та підвищити якість профілактики негативних проявів в учнівському середовищі (вживання наркотиків, алкоголю, тютюнопаління тощо);

– забезпечити всебічну підтримку обдарованої учнівської молоді через матеріальне і моральне заохочення учнів до участі в інтелектуальних, спортивних, мистецьких масових заходах, розширення мережі міських відділень Малої академії наук України;

– продовжити інформатизацію закладів освіти, завершити комплектування шкіл сучасною комп’ютерною технікою та підключення її до Інтернету;

– продовжити розвиток мовної освіти шляхом оптимізації мережі закладів за мовами навчання;

– модернізувати навчальне обладнання кабінетів природничо-математичних дисциплін, майстерень, спортивних залів, оновити фонди навчальної, методичної, художньої, науково-популярної, довідникової літератури;

– посилити соціальний захист учнів шляхом організації безкоштовного харчування, медичного нагляду, укомплектування штатів практичними психологами, соціальними педагогами та логопедами; 

– продовжити створення умов для отримання освіти дітьми з особливими потребами шляхом розширення практики інклюзивного навчання, забезпечення функціонування міської психолого-медико-педагогічних комісії як центрів корекційно-реабілітаційної роботи;

– продовжити розвиток мережі позашкільних закладів і удосконалити зміст і напрямки їх роботи;

– удосконалити матеріально-технічну базу закладів шляхом проведення капітальних ремонтів, впровадження енергозберігаючих технологій, оновлення меблів, технологічного обладнання, забезпечення належного санітарно-гігієнічного режиму;

– підвищити ефективність роботи педагогічних кадрів шляхом удосконалення процедури їх атестації, змісту і форм післядипломної освіти, забезпечити всебічну підтримку творчих педагогів і педагогічних колективів.

 

Пріоритетні напрями діяльності  та заходи Програми

           Завдання і заходи щодо виконання Програми спрямовані на створення рівних умов і можливостей для здобуття дітьми та молоддю повноцінної освіти, особистісного розвитку і творчої самореалізації.

            Для ЗЗСО міста 2018/2019 навчальний рік є роком поглиблення вже розпочатої модернізації освітньої галузі. З поточного навчального року розпочалося впровадження Концепції «Нової української школи» , головними завданнями якої є:

− забезпечення проведення докорінної та системної реформи загальної середньої освіти; формування компетентностей, необхідних для успішної самореалізації особистості;

− запровадження нового принципу педагогіки партнерства, що ґрунтується на співпраці учня, вчителя і батьків;

− підвищення мотивації вчителя шляхом підвищення рівня його оплати праці, надання академічної свободи та стимулювання до професійного зростання;

− запровадження принципу дитиноцентризму (орієнтація на потреби учня); удосконалення моніторингу виховання;

− створення нової структури школи, що дасть змогу засвоїти новий зміст освіти і набути ключових компетентностей, необхідних для успішної самореалізації особистості;

− децентралізація та ефективне управління загальною середньою освітою, що сприятиме реальній автономії школи;

− створення сучасного освітнього середовища, яке забезпечить необхідні умови, засоби і технології для навчання учнів, вчителів і батьків; створення необхідних умов для навчання учнів безпосередньо за місцем їх проживання.

            У ТЗОШ І-ІІІ ступенів в поточному році продовжується впровадження  інклюзивного навчання ( 6 інклюзивних класів).Діти з особливими освітніми потребами мають змогу спілкуватися з однолітками, підтримувати дружні стосунки зі своїми ровесниками, брати участь у громадському житті класу, школи. Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дитини.

            З метою підвищення якості освіти міським методичним кабінетом проводяться заходи, спрямовані на осучаснення змісту освіти через використання інноваційних технологій, впровадження особистісно орієнтованого навчання, формування умінь самостійного набуття знань та застосування їх на практиці, створення для громадян рівних можливостей у здобутті якісної освіти, профілізації старшої школи.

Важливим аспектом діяльності методичних служб є створення системи сприяння розвитку та поширення інноваційного процесу. Головною її метою є: підвищення результативності науково-методичної роботи, покращення дієвості її форм, впровадження досягнень науки та перспективного педагогічного досвіду.

Основними завданнями Програми є:

– прискорення модернізації освітньої галузі, результатом якої стане досягнення сучасної якості освіти, адекватної запитам суспільства та соціально-економічним умовам;

– забезпечення високої якості навчання і виховання шляхом впровадження новітніх педагогічних та інформаційних технологій, поглиблення інтеграції освіти, підвищення кваліфікації, компетентності та відповідальності педагогічних кадрів;

– оснащення дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів сучасними засобами навчання, впровадження нових інформаційно-комунікаційних технологій;

– пріоритетна підтримка лідерів освітніх інновацій, стимулювання педагогічних колективів, що здійснюють експериментальну роботу з упровадження інноваційних технологій навчання;

– приведення матеріально-технічної бази та навчального оснащення освітніх закладів до сучасних стандартів організації навчального середовища;

– підвищення соціального статусу обдарованої молоді та її наставників;

– забезпечення гармонійного розвитку і функціонування української  мови в освітньому процесі;

– реалізація ідей державно-громадського управління освітою;

– забезпечення скоординованої діяльності органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, навчальних закладів, громадських організацій щодо реалізації програмних заходів;

– підвищення престижності педагогічної професії, підтримка творчих педагогів та педагогічних колективів;

– модернізувати навчальне обладнання кабінетів природничо-математичних дисциплін, майстерень, спортивних залів, оновити фонди навчальної, методичної, художньої, науково-популярної, довідникової літератури;

 

Головні результативні показники виконання поставлених завдань, ефективність Програми

– охоплення дошкільною освітою 100% дітей, у тому числі стовідсоткове охоплення дітей 5-річного віку;

– охоплення всеобучем дітей шкільного віку;

– стовідсоткове охоплення учнів старшої школи профільним навчанням;

– охоплення позашкільною освітою на рівні не менше 70% від загальної кількості учнів;

– стовідсоткове безкоштовне харчування учнів 1-4 класів та пільгового контингенту загальноосвітньої школи;

– стовідсоткове забезпечення педагогічними кадрами закладів і установ освіти.

 

Виконання Програми дасть змогу:

– забезпечити позитивні системні зрушення в реформуванні освітньої галузі міста Теплодар, високий ґатунок освітніх послуг та достатній рівень навчальних досягнень учнів, їх громадянських і моральних якостей;

– привести матеріально-технічну та навчальну базу закладів освіти у відповідність до сучасних стандартів організації навчального середовища;

– оптимізувати мережу навчальних закладів з метою забезпечення рівних можливостей на здобуття дітьми і молоддю якісної освіти, реалізації їх творчого потенціалу;

– впровадити дієві механізми стимулювання обдарованої молоді, педагогічних колективів;

– підвищити соціальний статус педагогічних працівників, створити умови для безперервного підвищення їх професійної компетентності;

– залучити батьків, громадські організації до активної участі в процесі реформування освітньої галузі.

 

Строки виконання Програми

Програма розрахована на  період з 2019 до  2021 року.

 

Обсяги фінансування

Прогнозований обсяг фінансування становить 4524,75 тис.грн. Обсяги фінансування Програми уточнюються щороку.

 

Координація та контроль за виконанням Програми

Організація виконання Програми покладається на відділ освіти управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради, який розробляє заходи щодо її виконання та щороку до 15 грудня інформує управління освіти і науки обласної державної адміністрації про хід виконання Програми.

Внесення змін до  Програми розвитку освіти міста Теплодар на 2019-2021 роки здійснюється рішенням Теплодарської міської ради за поданням відділу освіти управління освіти, культури та спорту виконавчого комітету Теплодарської міської ради.

 

 

 

 

ОСНОВНІ ЗАХОДИ

щодо реалізації Програми розвитку
освіти міста Теплодар на 2019-2021 роки

 

з/п

Назва заходу

Прогнозовані обсяги фінансування

(тис.грн.)

Всього

2019р.

2020р.

2021р.

 

Дошкільна освіта

1

Відкриття додаткових ліжкомісць у  дошкільному навчальному закладі №2 «Сонечко»

80

80

 

2

Створення груп компенсуючого типу для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, розвиток мережі інклюзивних груп

20

10

10

 

3

Підтримка функціонування при ДНЗ консультаційних пунктів для дітей дошкільного віку, які не відвідують дошкільні заклади

 

4

Зміцнення навчально-методичної бази дошкільних закладів

15

5

5

5

 

5

Зміцнення матеріально-технічної бази дошкільних закладів

150

50

50

50

 

6

Проведення міських педагогічних конкурсів: «Вихователь року»

15

5

5

5

 

7

Придбання для медичних кабінетів лікарських засобів та виробів медичного призначення

 

8

Підвищення кваліфікації працівників у міжатестаційний періо

9

3

3

3

 

9

Участь педагогічних працівників у обласних семінарах, нарадах, змаганнях, круглих столах, конкурсах авторських методичних і навчальних матеріалів, науково-практичних конференціях з питань роботи з обдарованою молоддю.

9

3

3

3

 

Всього за напрямком  “Дошкільна освіта”

298

151

78

78

 

Загальна середня освіта

1

Удосконалення діючих моделей допрофільного та профільного навчання

30

10

10

10

 

2

Організація методичного супроводу

щодо впровадження Концепції “Нової української школи”, з метою забезпечення якісної підготовки вчителів

75

25

25

25

 

3

Систематичне поповнення (оновлення) банку даних обдарованої молоді за віковими категоріями

3

1

1

1

 

4

Участь педагогічних працівників у обласних семінарах, нарадах, змаганнях, круглих столах, конкурсах авторських методичних і навчальних матеріалів, науково-практичних конференціях з питань роботи з обдарованою молоддю та інших заходах

9

3

3

3

 

5

Проведення ІІ (міського) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів

21

5

8

8

 

6

Забезпечення участі призерів ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів у ІІІ (ІV) етапі

9

3

3

3

 

7

Участь у Всеукраїнських учнівських Інтернет-олімпіадах з базових дисциплін: математика, фізика, хімія, біологія, географія, основи економіки та ін.

0,75

0,25

0,25

0,25

 

8

Модернізація оснащення навчальних кабінетів з природничо-математичних предметів(біологія,географія,матема-

тика, фізика,хімія), предмету “Захист Вітчизни”,трудового навчання і технологій, спортзалів

600

200

200

200

 

9

Перепідготовка педагогічних працівників  на курсах підвищення кваліфікації

30

10

10

10

 

10

Проведення міських етапів педагогічних конкурсів: «Вчитель року», «Класний керівник року», «Кращий інноваційний урок фізкультури з елементами футболу» та ін.

28

8

10

10

 

11

Залучення школярів до участі у міських, обласних, Всеукраїнських конкурсах, зльотах, фестивалях, конкурсах-захистах, олімпіадах, турнірах, змаганнях, спартакіадах, акціях та ін.

90

30

30

30

 

12

 Ведення банку даних дітей з особливими потребами

1

0,25

0,25

0,25

 

13

Взаємодія з інклюзивно-ресурсними

центрами інших територіальних одиниць, з метою забезпечення медико-психологічних послуг дітей з особливими потребами міста.

30

10

10

10

 

14

Впровадження інклюзивної форми навчання (у тому числі придбання корекційно-реабілітаційного обладнання згідно з типовим переліком)

100

25

25

25

 

15

Зміцнення навчально-методичної бази( придбання грамот, дипломів, медалей, кубків для переможців конкурсів, змагань, підписка періодичних видань, канцтоварів)

60

20

20

20

 

16

Придбання  шкільних меблів

200

50

50

50

 

17

Оновлення комп’ютерної техніки

200

200

200

200

 

18

Придбання мультимедійного проектора

30

10

10

10

 

19

Створення міського ресурсного центру інформатизації впровадженням заочних та дистанційних форм навчання та підвищення кваліфікації

6

2

2

2

 

20

Придбання для медичного кабінету лікарських засобів та виробів медичного призначення

_

_

_

_

 

21

Організація просвітницької роботи з питань здорового способу життя

16

4

4

4

 

22

Організація літнього оздоровлення дітей ( у тому числі харчування у літньому таборі

240

80

80

80

 

23

Придбання засобів STEM – навчання для реалізації дослідно-експериментальної, конструкторської, винахідницької діяльності у освітньому процес

300

100

100

100

 

24

Проведення міського, участь в обласному та Всеукраїнському етапах дитячо-юнацької військово-патріотичної гри “Сокіл” ( “Джура”), з метою забезпечення фізичного розвитку дітей

300

100

100

100

 

ВСЬОГО за напрямком 

«Загальна середня освіта»

2378,75

896,5

901,5

901,5

 

                                                             

Позашкільна освіта

1

Придбання засобів STEM – навчання для реалізації дослідно-експериментальної, конструкторської, винахідницької діяльності у освітньому процесі

300

100

100

100

 

2

Проведення міських педагогічних конкурсів: “Керівник гуртку року”

15

5

5

5

 

3

Участь педагогічних працівників у обласних семінарах, семінарах-практикумах, нарадах, змаганнях, круглих столах, конкурсах авторських методичних і навчальних матеріалів, науково-практичних конференціях з питань роботи з обдарованою молоддю

9

3

3

3

 

4

Оновлення та поповнення комп’ютерного та копіювального обладнання, оргтехніки

600

200

200

200

 

5

Участь вихованців у виставках, конкурсах, зльотах, фестивалях, конкурсах-захистах, змаганнях,  олімпіадах, турнірах, спартакіадах, акціях  та ін. всіх рівнів

200

50

50

50

 

6

Зміцнення матеріально-технічної та навчально-методичної бази (придбання грамот, дипломів, медалей, кубків для переможців конкурсів, змагань, підписка періодичних видань, канцтоварів)

100

25

25

25

 

7

Підвищення кваліфікації працівників у міжатестаційний період

24

8

8

8

 

8

Оснащення комп’ютерною технікою гуртків науково-технічного напрямку

600

200

200

200

 

ВСЬОГО за напрямком

«Позашкільна освіта»

1848

591

591

591