Проект рішення Теплодарської міської ради “Про затвердження Положення про порядок списання майна, яке належить до комунального майна територіальної громади міста Теплодар”

Теплодарська міська рада

Одеської області

ПРОЕКТ   РІШЕННЯ

 

Про Положення про порядок списання майна, яке належить до комунальної  власності територіальної громади міста Теплодар

 

 

 

Відповідно до ст.25 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”, “ постанови Кабінету Міністрів України від 08.11.2007р. № 1314 “Про затвердження Порядку списання об’єктів державної власності”, та з метою встановлення єдиних вимог до порядку списання комунального майна територіальної громади міста Теплодар, Теплодарська міська рада:

 

ВИРІШИЛА:

 

         1.Затвердити Положення про порядок списання майна, яке належить до комунальної  власності територіальної громади міста Теплодар” (додаток  1).

         2.Утворити постійно діючу комісію з питань списання майна комунальної  власності територіальної громади міста Теплодар (додаток 2).

  1. Затвердити Положення про постійно діючу комісію з питань списання майна комунальноївласності територіальної громади міста Теплодар (додаток 3).
  2. Оприлюднити це рішення в газеті “Теплодарський вісник” та на офіційному сайті міської ради в мережі INTERNET згідно законодавства.

5.Виконавчим органам Теплодарської міської ради Одеської області довести дане рішення до відома підпорядкованих підприємств, установ, організацій, закладів

  1. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійні комісії:

– з фінансово-економічних питань, бюджету, інвестицій, комунальної власності та підтримки підприємницької діяльності, торгівлі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                               Додаток 1

до рішення Теплодарської

міської ради  

від                2015 року 

№          –    VI      

 

 

П О Л О Ж Е Н Н Я

про порядок списання майна, яке належить до комунальної

власності територіальної громади міста Теплодар

 

         Це Положення про порядок списання майна, яке належить до комунальної власності територіальної громади міста Теплодар, (далі – Положення) розроблено відповідно до Господарського Кодексу Украъни, Законів України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”, “Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності” від 03.03.1998 року № 147/98-ВР, постанови Кабінету Міністрів України від 08.11.2007р. № 1314 “Про затвердження Порядку списання об’єктів державної власності”, наказу Міністерства фінансів України від 27.04.2000р. №92 “Про затвердження Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 “Основні засоби”, наказу Міністертва фінансів України від 12.10.2010р. № 1202 “Про затвердження національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі”

 

І. Загальна частина

 

         1.1. Положення визначає єдині вимоги до порядку списання майна, яке належить до комунальної власності територіальної громади міста Теплодар, а саме: матеріальні активи, що відповідно до законодавства визнаються основними фондами (засобами), іншими необоротними матеріальними активами та об’єкти незавершеного будівництва (незавершені капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи), (надалі – майно).

 

 Положення визначає порядок списання майна, що є  комунальною власністю територіальної громади міста та перебувають на бухгалтерському обліку:

–  організацій, установ, закладів, які фінансуються з міського бюджету, на правах оперативного управління (надалі – установ);

–  комунальних підприємств – на праві господарського віддання;

–  міської ради, структурних підрозділів, виконавчих органів міської ради – на праві оперативного управління, а також переданого в оренду субʼєктам підприємницької діяльності;

(надалі – суб’єкти господарювання).

 

 Списання майна здійснюється шляхом ліквідації, безоплатної передачі та відчуження  з балансу суб’єктів господарювання.

 

 Орган місцевого самоврядування або структурний підрозділ до сфери управління якого належить та якому підпорядковується, підзвітній, підконтрольний суб’єкт господарювання у цьому Положенні є органом управління (надалі – орган управління).

Відчуження основних засобів – передача права власності на майно юридичним чи фізичним особам за процедурами та у спосіб, що передбачені цим Положенням.

Оцінка основних засобів   –  процес визначення їх вартості на дату оцінки, яка збігається з датою інвентаризації, за процедурою, встановленою нормативно-правовими актами з оцінки майна.

Аукціон – спосіб продажу основних засобів, за яким його власником стає покупець, що в ході торгів запропонував за нього найвищу ціну.

Організатор аукціону – юридична особа, зареєстрована у встановленому законом порядку, що має право здійснювати продаж майна шляхом проведення аукціону.

            Початкова вартість продажу – визначена шляхом проведення незалежної оцінки вартість, з якої розпочинається продаж основних засобів.

            Покупець – юридична або фізична особа, що стала переможцем аукціону.

         Терміни, які використовуються у цьому Положенні, вживаються у значенні, наведеному в законодавчих актах, що регулюють питання правового режиму власності відповідного майна та питання управління майном, його оцінки та бухгалтерського обліку.

 

            1.2.Дія цього Положення поширюється на майно, яке належить до  комунальної власності територіальної громади міста Теплодар та закріплено за суб’єктами господарювання або виконавчими органами Теплодарської міської ради Одеської області,  на праві господарського віддання або на праві оперативного управління.

 

1.3. Дія цього Положення не поширюється на відчуження:

1.3.1 цілісних майнових комплексів комунальних підприємств, їх структурних підрозділів;

1.3.2 індивідуально визначеного нерухомого майна, об’єктів незавершеного будівництва та законсервованих об’єктів, що підлягають приватизації, відчуження яких регулюється Законом України “Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)”, інших законів та нормативно-правових актів з приватизації майна;

1.3.3 майна, на яке відповідно до діючого законодавства встановлена заборона на відчуження (застава, податкова застава, накладення арешту, тощо);

1.3.4 майна, порядок відчуження якого визначається окремими нормативно-правовими актами;

 

1.4.  Дія цього Положення не поширюється на списання:

1.4.1 цілісних майнових комплексів комунальних підприємств, їх структурних підрозділів;

1.4.2  майна, правовий режим якого визначається окремими законами (об’єкти житлового фонду, об’єкти цивільної оборони тощо).

 

IІ. Порядок списання майна,

яке належить  до комунальної власності територіальної громади міста Теплодар, шляхом ліквідації

 

2.1. Списанню з балансів суб’єктів господарювання або виконавчих органів Теплодарської міської ради Одеської області підлягає майно, що відповідає наведеним нижче критеріям:

а) непридатне для подальшого використання;

б)виявлене в результаті інвентаризації як недостача (здійснюється після відшкодування його вартості, крім випадків, коли здійснити таке відшкодування неможливо);

в) втратило критерій визнання активу, тобто отримання економічних вигод вiд його використання в майбутньому не очікується (морально застаріле, фізично зношене);

г) пошкоджене внаслідок аварій чи стихійного лиха (за умови, що відновлення його є неможливим та/або економічно недоцільним);

д) яке не може бути в установленному порядку відчужене, безоплатно передане іншим підприємствам, організаціям, установам або щодо якого не можуть бути визначені інші способиуправління.

 

Нарахований знос у розмірі 100% на майно, яке придатне до подальшої експлуатації, не може бути підставою для його списання.

 

2.2. Списання майна проводиться за первісною або за відновлюваною вартістю (у разі проведення індексації або переоцінки). 

 

2.3. Списання майна здійснюється суб’єктом господарювання або виконавчим органом Теплодарської міської ради Одеської області, на балансі якого воно перебуває, після отримання на це відповідної згоди, яка надається:

– на списання об’єктів нерухомого майна, транспортних засобів, об’єктів незавершеного будівництва, передавальних пристроїв – рішенням Теплодарської міської ради Одеської області;

            –   на списання повністю амортизованих основних фондів (засобів), інших необоротних матеріальних активів, первісна (переоцінена) вартість яких за одиницю (комплект) становить більш як 10 тисяч гривень – рішенням виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області з послідуючим затвердженням на сесії міської ради;

            –   на списання не повністю амортизованих основних фондів (засобів), інших необоротних матеріальних активів, які мають залишкову вартість, але непридатні до подальшого використання (за умови їх відповідності критеріям, зазначеним у п.2.1. цього розділу), первісна (переоцінена) вартість яких за одиницю (комплект) становить більш як 10 тисяч гривень – рішенням виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області з послідуючим затвердженням на сесії міської ради;

 

Списання повністю амортизованих основних фондів (засобів), інших необоротних матеріальних активів (крім об’єктів нерухомого майна, транспортних засобів, об’єктів незавершеного будівництва, передавальних пристроїв), первісна (переоцінена) вартість яких за одиницю (комплект) становить менш як 10 тисяч гривень: 

– з балансу суб’єктів господарювання – за рішенням керівника суб’єкта господарювання відповідно до цього Положення за погодженням з органом управління, якому підпорядковується відповідний суб’єкт господарювання, без оформлення додаткової згоди виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області;

            – з балансу виконавчих органів Теплодарської міської ради Одеської області – за рішенням керівника виконавчого органу Теплодарської міської ради Одеської області відповідно до цього Положення за погодженням з міським головою, якому підпорядковується відповідний виконавчий орган Теплодарської міської ради Одеської області, без оформлення додаткової згоди виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області.

 

Списання не повністю амортизованих основних фондів (засобів), інших необоротних матеріальних активів (крім об’єктів нерухомого майна, транспортних засобів, об’єктів незавершеного будівництва, передавальних пристроїв), які мають залишкову вартість, але непридатні до подальшого використання (за умови їх відповідності критеріям, зазначеним у п.2.1. цього розділу), первісна (переоцінена) вартість яких за одиницю (комплект) становить менш  як 10 тисяч гривень, здійснюється:

            – з балансу суб’єктів господарювання – здійснюється за рішенням керівника суб’єкта господарювання відповідно до цього Положення за погодженням з органом управління, якому підпорядковується відповідний суб’єкт господарювання, без оформлення додаткової згоди виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області;

            – з балансу виконавчих органів Теплодарської міської ради Одеської області – за рішенням керівника виконавчого органу Теплодарської міської ради Одеської області відповідно до цього Положення за погодженням з міським головою, якому підпорядковується відповідний виконавчий орган Теплодарської міської ради Одеської області, без оформлення додаткової згоди виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області.

 

Суб’єкти господарювання (в т.ч. виконавчий орган Теплодарської міської ради Одеської області) при списанні майна, яке не належить до основних засобів (фондів), інших необоротних матеріальних активів та об’єктів незавершеного будівництва (незавершені капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи), повинні керуватися нормами діючого законодавства і проводити їх списання на підставі акту про списання майна, затвердженого керівником суб’єкта господарювання (в т.ч. виконавчого органу Теплодарської міської ради Одеської області).

При цьому керівник контролює процес списання та несе відповідальність за достовірність та правильність документів на списання.

 

2.3. З метою отримання згоди на списання майна суб’єкт господарювання або виконавчий орган Теплодарської міської ради Одеської області подає до виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області або до Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради наведені нижче документи:

 

1) звернення стосовно списання майна з обґрунтуванням необхідності та доцільності списання майна, погоджене органом управління, якому підпорядковується суб’єкт господарювання (для виконавчих органів Теплодарської міської ради Одеської області – погоджене міським головою, якому підпорядковується зазначений орган);

 

2) відомості про майно комунальної власності, що пропонується до списання за даними бухгалтерського обліку (крім об’єктів незавершеного будівництва), згідно з додатком 1;

 

3) акт інвентаризації майна комунальної власності, що пропонується до списання, згідно з додатком 2;

 

4) акт технічного стану майна, затверджений керівником суб’єкта господарювання або керівником виконавчого органу Теплодарської міської ради Одеської області;

 

5) відомості про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, що пропонується списати (разом з відповідними підтверджуючими документами);

 

6) завірені належним чином копії документів на майно;

 

7) акт про списання основних засобів, (згідно з додатком 8); для автотранспорту акт про списання автотранспортних засобів, (згідно з додатком 9);

 

8) висновки експертів про непридатність майна до подальшого використання. 

 

9) при списанні транспортного засобу, крім зазначених вище документів, подає:

–    завірену належним чином копію технічного паспорту;

–    акт технічного стану автотранспортного засобу, згідно з додатком 3;

–    звіт з визначення придатності для подальшої експлуатації та визначення вартості;

–    при необхідності рецензію на звіт з визначення придатності для подальшої експлуатації та визначення вартості.

 

10) та інші документи за вимогою Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради. 

 

Керівник суб’єкта господарювання або виконавчого органу Теплодарської міської ради Одеської області несе відповідальність за зміст наданих документів та достовірність наведених у них даних.

 

Орган управління перед погодженням документів про списання майна повинен перевіряти наявність майна, що підлягає списанню, контролювати та перевіряти зміст наданих на погодження документів та достовірність наведених у них даних.

 

2.4. Рішення про надання чи відмову в наданні згоди на списання майна приймається протягом 30 календарних днів з дати надходження документів, зазначених у пункті 2.3. цього Положення.

 

Рішення про надання згоди на списання майна оформляється у формі проекту рішення Теплодарської міської ради Одеської області або виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області, а про відмову в наданні такої згоди – у формі листа.       

Рішення про відмову в наданні згоди на списання майна приймається у разі, коли:

–    документи не відповідають вимогам, визначеним у пункті 2.3. цього Положення або надано не повний перелік документів;

–    визначено інші шляхи використання майна, що пропонуються до списання;

–   заявник подав передбачені цим Положенням документи з порушенням установлених вимог, а також коли в документах наявні суперечності;

–    відповідно до законодавства заборонено розпорядження майном;

–    інше.

 

2.5. Для розгляду документів, підготовки пропозицій щодо списання майна суб’єкт управління утворює комісію з розгляду питань стосовно списання майна.

 У разі потреби комісія з розгляду питань стосовно списання майна може  може додатково оглянути майно, що пропонується до списання, при цьому заявник повинен забезпечити проведення даного огляду.

 

         2.6. Для встановлення факту непридатності майна, що є комунальною власністю територіальної громади м. Теплодар і встановлення неможливості або неефективності проведення його відновного ремонту чи неможливості його використання іншим чином, а також для оформлення документів на його списання розпорядчим актом керівника суб’єкта господарювання або виконавчого органу Теплодарської міської ради Одеської області створюється комісія у складі:

– керівника або його заступника (голова комісії);

          –  головного бухгалтера або його заступника (в установі де штатним розписом посада головного бухгалтера не передбачена, – особи, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку);

          – керівників груп обліку (в установах, які обслуговуються централізованими бухгалтеріями) або інших працівників бухгалтерії, які обліковують майно;

– працівників відповідного профілю або інших досвідчених працівників суб’єкта господарювання, які добре знають об’єкти, що підлягають списанню.

 

Повноваження з визначення непридатності майна можуть бути надані щорічній інвентаризаційній комісії.

 

Розпорядчий акт про створення комісії поновлюється щорічно або за потреби.

 

Для участі в роботі комісії із встановлення непридатності майна, що перебуває під наглядом державних інспекцій, запрошується представник відповідної інспекції, який підписує акт про списання або передає комісії свій письмовий висновок, який додається до акта і є його невід’ємною частиною.

 

2.7. Комісія суб’єкта господарювання або виконавчого органу Теплодарської міської ради Одеської області:

 

1) проводить в установленому законодавством порядку інвентаризацію майна, що пропонується до списання, та за її результатами складає відповідний акт;

 

2) проводить обстеження майна, що підлягає списанню, використовуючи при цьому необхідну технічну документацію (технічні паспорти, відомості дефектів та інші документи), а також дані бухгалтерського обліку;

 

3) визначає економічну (технічну) доцільність чи недоцільність відновлення та/або подальшого використання майна і вносить відповідні пропозиції про його продаж, безоплатну передачу чи ліквідацію;

 

4) установлює конкретні причини списання майна: фізична зношеність, моральна застарілість, непридатність для подальшого використання, зокрема у зв’язку з будівництвом, розширенням, реконструкцією і технічним переоснащенням, або пошкодження внаслідок аварії чи стихійного лиха та неможливість відновлення, або виявлення його в результаті інвентаризації як нестачі;

 

5) установлює осіб, з вини яких трапився передчасний вихід майна з ладу (якщо такі є);

 

6) визначає можливість використання окремих вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів об’єкта, що підлягає списанню і проводить їх оцінку;

 

7) здійснює контроль за вилученням із списаного майна придатних вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, а також вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, визначає їх кількість, вагу та контролює здачу на склад і оприбуткування на відповідних балансових рахунках;

 

8) складає відповідно до законодавства акти на списання майна за встановленою типовою формою.

 

Комісія несе відповідальність за правдивість і достовірність встановлених в ході роботи даних.

 

2.8.За результатами роботи складається протокол засідання комісії, до якого додаються:

1) акт інвентаризації майна комунальної власності, що пропонується до списання;

2) акти технічного стану майна, що пропонується до списання;

3) акти на списання майна;

4) інші документи (копія акта про аварію, висновки відповідних інспекцій, державних органів тощо (за наявності).

 

У протоколі засідання комісії зазначаються пропозиції щодо шляхів використання майна, списання якого за висновками комісії є недоцільними, заходи з відшкодування вартості майна, в результаті інвентаризації якого виявлена нестача, чи розукомплектованого майна.

 

Протокол засідання комісії підписується всіма членами комісії, які несуть відповідальність за зміст та достовірність наведених у протоколі даних. У разі незгоди з рішенням комісії її члени мають право викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання і є його невід’ємною частиною.

 

В акті на списання майна детально зазначаються причини його списання та робиться висновок про економічну (технічну) недоцільність та/або неможливість відновлення майна.

 

У разі списання майна, пошкодженого внаслідок аварії чи стихійного лиха, до акта на його списання додається належним чином завірена копія акта про аварію, в якій зазначаються причини, що призвели до неї.

 

Протокол засідання комісії, акт інвентаризації, акти на списання майна та технічного стану затверджуються керівником суб’єкта господарювання або керівником відповідного виконавчого органу Теплодарської міської ради Одеської області, який несе персональну відповідальність за зміст та достовірність наведених в документах даних.

 

2.9. Розбирання та демонтаж майна, що пропонується до списання, проводиться тільки після отримання відповідної згоди на списання, оформленої згідно з цим Положенням (крім випадків пошкодження майна внаслідок аварії чи стихійного лиха).

 

2.10. Розбирання, демонтаж та списання майна, а також відображення на рахунках бухгалтерського обліку фактів проведення відповідних господарських операцій згідно з цим Положенням забезпечується безпосередньо суб’єктом господарювання або виконавчим органом Теплодарської міської ради Одеської області, на балансі якого перебуває майно.

 

2.11. Усі вузли, деталі, матеріали та агрегати розібраного та демонтованого обладнання, придатні для ремонту іншого обладнання чи для подальшого використання, а також матеріали, отримані в результаті списання майна, оприбутковуються з відображенням на рахунках бухгалтерського обліку.

 

Непридатні для використання вузли, деталі, матеріали та агрегати, оприбутковуються як вторинна сировина (металобрухт тощо).

 

2.12.Оцінка придатних вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, отриманих в результаті списання майна, проводиться відповідно до законодавства. 

 

2.13.Вилучені після демонтажу та розбирання майна  вузли, деталі, матеріали та агрегати, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, підлягають здачі суб’єктам господарювання, які провадять діяльність із збирання та первинної обробки брухту і відходів дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння на підставі ліцензій, одержаних відповідно до вимог Закону України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності”.

 

2.14.Забороняється знищувати, здавати в брухт з кольорових і чорних металів техніку, апаратуру, прилади та інші вироби, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, без попереднього їх вилучення та одночасного оприбуткування придатних для подальшого використання деталей.

 

2.15.Кошти, що надійшли в результаті списання майна, спрямовуються відповідно до вимог діючого законодавства. 

 

2.16. Суб’єкти господарювання, на балансі яких перебувало майно, у місячний термін після закінчення процедури розбирання, демонтажу та оприбуткування подають до органу управління звіт про списання майна комунальної власності, згідно з додатком 4.

 

У разі наявності зауважень до звіту орган управління повертає його суб’єктові господарювання для врахування зауважень та подання протягом 10 робочих днів звіту для нового розгляду.

 

 

2.17. Керівник суб’єкта господарювання або керівник відповідного виконавчого органу Теплодарської міської ради Одеської області контролює дотримання норм даного Положення та несе персональну відповідальність за зміст та достовірність наданих документів.

  

 

ІІІ. Порядок списання майна, яке належить до комунальної власності

територіальної громади   міста Теплодар, шляхом безоплатної передачі

 

            3.1. Безоплатна передача майна, яке належить до комунальної власності територіальної громади міста Теплодар, в межах міської комунальної власності, з балансу суб’єктів господарювання здійснюється за погодженням сторін та органів управління, яким підпорядковуються суб’єкти господарювання, за згодою виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області.

 

Безоплатна передача майна, яке належить до комунальної власності територіальної громади міста Теплодар, в межах міської комунальної власності, з балансів виконавчих органів Теплодарської міської ради Одеської області здійснюється за погодженням сторін та заступників міського голови, яким підпорядковуються виконавчі органи Теплодарської міської ради Одеської області, за згодою виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області.

 

Безоплатна передача майна, що є комунальною власністю територіальної громади міста Теплодар, з комунальної власності до інших форм власності здійснюється згідно з вимогами діючого законодавства за згодою Теплодарської міської ради Одеської області.

 

            3.2. Безоплатна передача майна, яке належить до комунальної власності територіальної громади міста Теплодар, в межах міської комунальної власності, здійснюється суб’єктом господарювання (в т.ч. виконавчим органом Теплодарської міської ради Одеської області), на балансі якого воно перебуває, після отримання на це відповідної згоди, яка надається:

 

– на безоплатну передачу основних фондів (засобів), об’єктів нерухомого майна, транспортних засобів, об’єктів незавершеного будівництва, передавальних пристроїв первісна (переоцінена) вартість яких за одиницю (комплект) становить більш як 10 тисяч гривень – рішенням Теплодарської міської ради Одеської області.

 

– безоплатна передача основних фондів (засобів), об’єктів нерухомого майна, транспортних засобів, об’єктів незавершеного будівництва, передавальних пристроїв, первісна (переоцінена) вартість яких за одиницю (комплект) становить менш як 10 тисяч гривень – рішенням виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області з послідуючим затвердженням на сесії міської ради.

 

Суб’єкти господарювання (в т.ч. виконавчий орган Теплодарської міської ради Одеської області) при безоплатній передачі майна, яке не належить до основних засобів (фондів) та об’єктів незавершеного будівництва, повинні керуватися нормами діючого законодавства і проводити їх передачу на підставі акту приймання-передачі майна, затвердженого керівником суб’єкта господарювання (в т.ч. виконавчого органу Теплодарської  міської ради Одеської області).

 

При цьому керівник контролює процес безоплатної передачі та несе відповідальність за достовірність та правильність складених документів.

 

3.3. З метою отримання згоди на безоплатну передачу майна суб’єкт господарювання (в т.ч. виконавчий орган Теплодарської міської ради Одеської області) до виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області або до Управління майна та інвестицій Теплодарської міської  ради подає:

 

1) звернення стосовно безоплатної передачі майна, з обґрунтуванням необхідності та доцільності безоплатної передачі майна, погоджене органом управління, якому підпорядковується суб’єкт господарювання (для виконавчих органів Теплодарської міської ради Одеської області – погоджене міським головою, якому підпорядковується зазначений орган);

 

2) документи, зазначені в п.п. 2-6, п.п. 11 п. 2.3. другого розділу даного Положення;

 

3) при безоплатній передачі транспортного засобу, крім зазначених вище документів, подає завірену належним чином копію технічного паспорту;

 

4) при безоплатній передачі об’єктів незавершеного будівництва, подає відомості про об’єкти незавершеного будівництва, а саме: дата початку і припинення будівництва, затверджена загальна вартість, вартість робіт, виконаних станом на дату припинення будівництва(ким і коли затверджено завдання на проектування, загальна кошторисна вартість проектно-вишукувальних робіт, кошторисна вартість проектно-вишукувальних робіт, виконаних до їх припинення, стадії виконання робіт).

 

Керівник суб’єкта господарювання (в т.ч. виконавчого органу Теплодарської міської ради Одеської області,) несе відповідальність за зміст наданих документів та достовірність наведених у них даних.

 

Орган управління перед погодженням документів про безоплатну передачу повинен перевіряти наявність майна, що підлягає передачі, контролювати та перевіряти зміст наданих на погодження документів та достовірність наведених у них даних.

 

Прийняття рішення про надання чи відмову в наданні згоди на безоплатну передачу майна, яке належить до комунальної власності територіальної громади міста Теплодар, в межах міської комунальної власності, створення комісії з прийняття-передачі та здійснення безоплатної передачі майна з балансів комунальних підприємств, здійснюється відповідно до норм розділу другого даного Положення.   

 

Приймання-передача комунального майна оформляється актом приймання-передачі за формою, згідно з додатком 10.

 

  

  1. Порядок списання майна,

яке належить до комунальної власності територіальної громади міста Теплодар,  шляхом відчуження (продаж рухомого майна)

 

         4.1. Відчуження основних засобів (рухомого майна) суб’єктів господарювання (в т.ч. виконавчих органів Теплодарської міської ради Одеської області) (далі – Заявник) проводиться безпосередньо Заявником, на балансі якого перебуває таке майно, лише після отримання на це згоди виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області.

 

         4.2. Для розгляду питання про надання згоди на відчуження основних засобів (рухомого майна), які належать до комунальної власності територіальної громади міста Теплодар, згідно з цим Положенням Заявнику необхідно подати до виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області або до Управління майна та інвестицій Теплодарської  міської ради такі документи:

 

         –    звернення з обґрунтуванням доцільності відчуження основних засобів (рухоме майно), разом з інформацією стосовно впливу відчуження майна на цілісність майнового комплексу і провадження суб’єктом господарювання виробничої або іншої діяльності, погоджене органом управління, якому підпорядковується суб’єкт господарювання або міським головою, якому підпорядковується такий виконавчий орган Теплодарської  міської ради Одеської області;

 

         –    відомості про об’єкти основних фондів (засобів), які пропонуються до відчуження, за даними бухгалтерського обліку на дату оцінки, згідно з додатком 5;

 

         –    акт інвентаризації основних фондів (засобів), які пропонуються до відчуження, згідно з додатком 6;

 

         –    акт технічного стану майна, складений на дату оцінки та затверджений керівником суб’єкта господарювання або виконавчого органу Теплодарської міської ради Одеської області (для автотранспорту згідно додатку 3);

 

         –    висновок про вартість майна, затверджений виконавчим комітетом Теплодарської міської ради Одеської області та звіт про оцінку майна;

 

–   відомості про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, яке пропонується до відчуження (разом з підтвердними документами);

 

– у разі відчуження транспортного засобу – завірену копію технічного паспорту.

 

 

         За вимогою Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради заявник подає додатково інформацію та документи, необхідні для прийняття обґрунтованого рішення.

 

У разі виявлення у документах недоліків (наявність суперечностей та/або неповної чи неточної інформації про основні засоби (рухоме майно), які пропонуються до відчуження) Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради пропонує Заявнику усунути протягом 25 робочих днів такі недоліки і подати доопрацьовані документи, про що повідомляють йому листом у законодавчо встановлені строки.

 

Документи, що надійшли після доопрацювання, розглядаються Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради у строки, передбачені цим Положенням.

 

4.3. Висновок про вартість основних засобів (рухомого майна), які пропонуються до відчуження затверджується рішенням виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області.

 

4.4. Оцінка основних засобів (рухомого майна), які пропонуються до відчуження, проводиться на підставі договору між суб’єктом оціночної діяльності (оцінювачем) та замовником оцінки.

 

Заявник виступає замовником незалежної оцінки основних засобів (рухомого майна), які пропонуються до відчуження. Заявник самостійно визначає суб’єкта оціночної діяльності (оцінювача) та за власні кошти замовляє звіт про оцінку майна, що пропонується до відчуження з висновком про вартість майна та рецензію на звіт про оцінку майна. Для затвердження висновку про вартість майна, яке пропонується до відчуження (продажу рухомого майна), Заявник надає до Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради звіт про оцінку основних засобів (рухомого майна) з висновком про вартість основних засобів (рухомого майна) та рецензію на звіт про оцінку основних засобів (рухомого майна). Відповідальність за відповідність документів з оцінки такого майна вимогам законодавства покладається на Заявника.

 

Незалежна оцінка основних засобів (рухомого майна), яке пропонується до відчуження та рецензування звіту про оцінку майна проводиться відповідно до законодавства про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність.

 

4.5. Затвердження висновку про вартість основних засобів (рухомого майна), які пропонуються до відчуження, здійснюється не пізніше шести місяців з дати оцінки такого майна. У разі перевищення цього строку проводиться оцінка основних засобів (рухомого майна) на нову дату оцінки.

 

         Затверджений висновок про вартість основних засобів (рухомого майна) діє не більш як 12 місяців з дати його затвердження.

 

4.6.Після проведення оцінки основних засобів (рухомого майна) Заявнику забороняється вчиняти дії щодо об’єкта відчуження, які можуть призвести до зміни його вартості.

 

4.7. Термін прийняття рішення про надання чи відмову в наданні згоди щодо відчуження основних засобів (рухомого майна) становить 25 робочих днів від часу надходження до Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради повного комплекту документів, потрібних для підготовки відповідного проекту рішення виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області.

            Рішення виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області про надання згоди на відчуження основних засобів (рухомого майна) дійсне до закінчення строку дії затвердженого висновку про вартість такого майна.

 

4.8. Початкова вартість продажу основних засобів (рухомого майна) встановлюється на підставі затвердженого висновку про вартість такого майна.

 

4.9. Відчуження основних засобів (рухомого майна) здійснюється шляхом його продажу на аукціоні, який проводиться організатором аукціону – юридичною особою, зареєстрованою у встановленому законом порядку, що має право здійснювати продаж майна шляхом проведення аукціону.

 

Заявник самостійно визначає організатора аукціону та надає йому документи, які підтверджують надання згоди виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області на відчуження основних засобів (рухомого майна). Аукціон проводиться організатором аукціону на підставі договору із Заявником. Заявник несе відповідальність за повноту та достовірність поданих організатору аукціону документів.

 

Організатор аукціону відповідає за проведення аукціону та дотримання умов участі учасників (покупців) в аукціоні.  

 

Строк призначення аукціону не повинен перевищувати 11 місяців з дати затвердження висновку про вартість основних засобів (рухомого майна).

Під час аукціону ведеться протокол, який після закінчення аукціону підписується організатором аукціону та переможцем аукціону (його представником).

Організатор аукціону надсилає протягом трьох робочих днів після проведення аукціону протокол Заявнику, на балансі якого перебувають основні засоби (рухоме майно).

Заявник протягом 10 робочих днів, з дати надходження від організатора аукціону протоколу, затверджує його, в разі порушення порядку проведення аукціону надсилає обґрунтовану відмову в такому затвердженні. Копії затвердженого протоколу чи відмови в його затвердженні подаються переможцю та організатору аукціону.  Протокол, затверджений Заявником, є підставою для укладення протягом 30 календарних днів з дати його затвердження договору купівлі-продажу між переможцем аукціону та Заявником.

 

Якщо аукціон не відбувся, організатор аукціону протягом п’яти робочих днів з дати призначення аукціону письмово повідомляє про це Заявника, а Заявник відповідно повідомляє Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради.

 

4.10. У разі коли основні засоби (рухоме майно) не продані, Заявник, на балансі якого перебуває таке майно, може звернутися до виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області або до Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради про проведення повторного їх продажу.     

 

У разі повторного проведення аукціону можлива зміна умов продажу, включаючи початкову вартість. У цьому разі початкову вартість  продажу може бути зменшено не більш як на 30 відсотків і тільки за згодою  виконавчого комітету Теплодарської міської ради Одеської області.

 

Проект рішення про надання згоди на повторний продаж та зміну умов продажу основних засобів (рухомого майна) готує Управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради та виносить на розгляд виконавчого комітету Теплодарської міської ради, на підставі поданих Заявником наступних документів:

 

1) звернення Заявника про повторний продаж та зміну умов продажу основних засобів (рухомого майна), включаючи початкову вартість;

 

2) повідомлення Заявника про те, що аукціон не відбувся, з зазначенням  причин.

 

4.11. Кошти, одержані внаслідок відчуження основних засобів, інших необоротних матеріальних активів та обʼєктів незавершеного будівництва, спрямовуються відповідно до вимог законодавства, за наявності у суб’єкта господарювання заборгованості з виплати

 

заробітної плати – в першу чергу на цільове погашення такої заборгованості, а також на погашення заборгованості за податками та зборами (обов’язковими платежами) до бюджетів та державних цільових фондів, пов’язаних із заробітною платою.

 

         4.12. Суб’єкти господарювання зобов’язані подати до органу управління, якому вони підпорядковуються, протягом 30 календарних днів з моменту реалізації майна, звіт за результатами відчуження та використання коштів, отриманих від продажу основних засобів (рухомого майна), згідно з  додатком 7.

 

 

 

 

 

  1. Прикінцеві положення

 

5.1.Орган управління контролює та відповідає за дотриманням підпорядкованими суб’єктами господарювання даного Положення.

 

5.2. Керівник суб’єкта господарювання або керівник виконавчого органу  Теплодарської міської ради Одеської області контролює, організовує, забезпечує та відповідає за дотримання процедури списання майна, відповідно до цього Положення.

 

5.3. Керівники суб’єктів господарювання та керівники виконавчих органів Теплодарської міської ради Одеської області несуть відповідальність за зміст та достовірність документів, що надаються згідно з цим Положенням.

 

5.4. Керівник суб’єкта господарювання або керівник виконавчого Теплодарської міської ради Одеської області відповідає згідно з чинним законодавством за цільове використання коштів, отриманих від реалізації основних засобів, інших необоротних матеріальних активів та обʼєктів незавершеного будівництва.                    

 

 

 

 

 

                                                                                                         Додаток 2

                                                                                                    до рішення Теплодарської

                                                                                                    міської ради № _____

                                                                                                   від “____”________2015р.

 

Склад постійно діючої комісії

з питань списання майна, яке належить до комунальної  власності

територіальної громади міста Теплодар

 

Голова коміссії:

 

 

       Секретар міської ради;

Заступник голови комісії:

        Начальник управління майна та інвестицій Теплодарської міської ради 
        Теплодарської міської ради;

Секретар комісії:

 

 

       Головний спеціаліст з основних засобів та незавершеного будівництва
       відділу оренди та обліку майна управління майна та інвестицій
       Теплодарської міської ради;

Члени комісії:

 

 

        Начальник фінансового управління виконавчого комітету Теплодарської
        міської ради;

         Начальник відділу обліку та фінансів, головний бухгалтер управління  
         майна  та інвестицій  Теплодарської міської ради;

        Начальник відділу соціально-економічного розвитку виконавчого
        комітету Теплодарської міської ради;

         Начальник юридичного відділу виконкому Теплодарської міської ради;

         Головний спеціаліст з питань юридичного забезпечення відділу житлово-
         комунального господарства управління майна та інвестицій           
        Теплодарської  міської ради;

         Алексійчук Ліна Василівна – депутат міської ради (за згодою);

         Антоненко Павло Іванович – депутат міської ради (за згодою).

 До складу комісії включати представників субʼєктів господарювання: організації, установи, заклади, які фінансуються з міського бюджету, комунальні підприємства, структурні підрозділи міської ради, виконавчих органів міської ради.

 

 

 

                                                                                                  Додаток 3

                                                                                                  до рішення Теплодарської

                                                                                                  міської ради № _________

                                                                                                   від “____”________2015р.

 

ПОЛОЖЕННЯ
про постійно діючу комісію з питань списання майна, яке належить

до комунальної  власності територіальної громади м. Теплодар

 

1. Постійно діюча комісія з питань списання майна, яке належить до комунальної власності територіальної громади м. Теплодар (далі – Комісія), створенавідповідно до пункту 2.5. Положення про порядок списання майна, яке належить до комунальної власності територіальної громади м. Теплодар, з метою дотримання чинного законодавства України при списанні комунального майна та посилення контролю при здійсненні зазначених дій підприємствами, організаціями  та установи в господарському віддані або оперативному управлінні яких знаходиться майно комунальної власності, або яке використовується на умовах оренди та безоплатного користування (далі – суб’єкти  господарювання).

2.Комісія у своїй роботі керується Господарським кодексом України, Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”,  іншими нормативно-правовимиактами та цим Положенням.

  1. ЗавданнямКомісіїєрозгляддокументів, підготовкапропозицій щодо списання майна комунальноївласностітериторіальноїгромади м. Хорол.
  2. Комісіяуразінеобхідностімає право:

– робити запити до керівників суб’єктів господарювання про надання додаткових документів;

– запрошувати на засідання представників суб’єктів господарювання,.

  1. Комісіярозпочинає свою діяльністьз моменту прийняттярішення про їїутворення. КеруєроботоюКомісіїі проводить їїзасідання голова Комісії, а у випадкуйоговідсутності – заступник головиКомісії.

Засідання Комісії вважається правомочним, якщо на ньому присутні не менш як дві третини її членів.

  1. Голова Комісії в межах своєї компетенції:  – скликає та проводить засідання Комісії.
  2. СекретарКомісії:

– готує до розгляду згідно з порядком денним Комісії пропозиції на підставі поданих документів;

– проводить роботу з підготовки проведення засідань Комісії, формування порядку денного і протокольного оформлення підсумків засідань;

– веде протокол засідання Комісії.

  1. Рішення Комісіїприймаютьсябільшістюголосівїїчленів, присутніх на засіданні. За умовирівногорозподілуголосіввирішальнимє голос головиКомісії.

Рішення Комісії оформляються протоколом, який підписується усіма членами комісії, присутніми на її засіданні.

  1. За розпорядженням голови Комісії, Комісія може приймати рішення з окремих питань у робочому порядку шляхом погодження проекту рішення членами Комісії. Рішення Комісії вважається прийнятим у робочому порядку, якщо його погодили не менше двох третин її членів.
  2. 10. Надання згоди на списання чи відмова в наданні такої згоди комунального майна оформлюється у вигляді рішення Теплодарської міської ради. Списанняповністю амортизованих основних фондів (засобів), інших необоротних матеріальних активів суб’єкта управління чи господарювання, первісна (переоцінена) вартістьяких становить менш як 10 тис. гривень, здійснюється за рішенням керівника такого суб’єкта відповідно до цього Положення з послідуючим затвердженням на сесіїміської ради, а відмова в наданні такої згоди – у формі листа управління комунальної власності Теплодарської міської ради, після підписання протоколу Комісії.